Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Šikana

Šikana

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavel Barhoň
Šetření:15. 05. 2016 - 20. 05. 2016
Počet respondentů:78
Počet otázek (max/průměr):12 / 8.65
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

následující dotazník slouží jako podklad k ročníkové práci a je určen pro všechny věkové skupiny respondentů. Prosím o pravdivé vyplnění odpovědí, dotazník je ANONYMNÍ. 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5873,42 %74,36 %  
Muž2126,58 %26,92 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 30 let4050,63 %51,28 %  
15 - 18 let1518,99 %19,23 %  
31 - 40 let911,39 %11,54 %  
41 - 50 let78,86 %8,97 %  
- 14 let67,59 %7,69 %  
51 - 60 let22,53 %2,56 %  

Graf

3. Stal(a) jste se někdy obětí šikany?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4455,7 %56,41 %  
Ne3037,97 %38,46 %  
Zkusili to ale jsem tak vzteklá, že toho hned nechali.11,27 %1,28 %  
Pouze slovní šikany.11,27 %1,28 %  
nic vážného, jen dočasné soustředění ultranevhodného humoru na můj účet11,27 %1,28 %  
nevím, zda se to tak dá považovat11,27 %1,28 %  
Možná jako dítě, ale asi ne. 11,27 %1,28 %  

Graf

4. Pokud ano, víte/tušíte, proč k tomu došlo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, demence

Ano, protože jsem ,,jiná" než ostatní ...

byl jsem hroznej špekoun a trochu zlej (něco jako Cartmen ze south park, ale zase ne takový šmejd)

Byl jsem tlustej a divnej :-)

Byla jsem jediná holka ve třídě a kluci chtěli pouze klučičí třídu. Cílem šikany bylo dostat mne ze školy.

bylo to v těch kasárnách tak zavedeno

extravagantní styl oblékání a velmi drobná postava

Hledání vhodného obětního beránka/fackovacíhopanáka/hromosvodu pro uvolnění stresu, léčení si mindráků, upevňování pozice v třídní hierarchii...

jako dítě jsem byla příliš tichá, poslušná a měla jsem dobré známky

jsem jiná

Jsem málomluvná

Kvůli mé postavě. Kvůli mému přesvědčení

Kvůli obezitě.

Lebo je hlúpa

Měla jsem krátké vlasy jako kluk

měla jsem odlišné zájmy než spolužáci a dobře jsem se učila

Na posledy,jak jsem ještě chodíl do školy.

nadváha, nadprůměrné výsledky ve škole

Napomenula jsem v metru skupinu romských dětí, které po sobě plivaly

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

nebyla jsem oblíbená, byla jsem typický sprt

nemoderní oblečení

nevím

Nevím, možná proto, že jse, byla jiná a ne moc sebevědomá.

Nezapadala jsem jim do škatulek.

Nezapadnutí do kolektivu

odlišnost - nezapadala jsem do průměru, byla jsem zvyklá komunikovat s dospělými, ne s dětmi

Protože jsem byla tlustá, neměla jsem značkové oblečení, nosila jsem na svačinu jenom chleba se sýrem a nemusela jsem se učit (měla jsem dobré známky). Prostě odlišnost.

Protože jsem podle ostatních "hnusná" a oni si prostě chtěli připadat "cool" a lepší, i když byli taky hnusní. Zvednout si ego?

Protože máš downíka :-*

přechod do jiného kolektivu

přestoupila jsem v prváku na střední na novou školu, nezapadla jsem do kolektivu

Říkala jsem vždy na přímo svoje názory, ne každému se to líbí

Tuším, že to byla závist spolužáků především vůči školnímu prospěchu

v dětství kvůli tloušťce

vtipné příjmení, lehká vada řeči, dobré známky, slušnost a neprůbojnost - snadný objekt, který se nebude bránit a do kterého je snasné se strefovat

5. Pokud ano, kolik Vám bylo let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11 - 14 let2551,02 %32,05 %  
7 - 10 let1938,78 %24,36 %  
15 - 18 let816,33 %10,26 %  
19 - 25 let510,2 %6,41 %  
- 6 let12,04 %1,28 %  

Graf

6. Šikanoval(a) jste někdy někoho?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6075,95 %76,92 %  
Ano1518,99 %19,23 %  
Byla jsem boss11,27 %1,28 %  
Nevím :D Ve školce sem často pošťuchovala 2 jistý děti, ale vůbec nechápu co to mělo znamenat :D11,27 %1,28 %  
mohlo to tak vypadat, šlo spíše o jakousi důslednost11,27 %1,28 %  
Těžko říct, snad ne, ale těžko posoudit mezi sourozenci. 11,27 %1,28 %  

Graf

7. Pokud ano, jakým způsobem jste šikanoval(a)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nadávky, urážky1672,73 %20,51 %  
Fyzické násilí731,82 %8,97 %  
nijak14,55 %1,28 %  
Spolu s ostatnimi - posmech14,55 %1,28 %  
Vydírání14,55 %1,28 %  
Kyberšikana (pomocí mobilu, internetu apod.)14,55 %1,28 %  
Znásilňování14,55 %1,28 %  
vyžadování přesného plnění úkolů a dodržování předpisů atp. 14,55 %1,28 %  
Smála jsem se spolu se spolužáky, aktivně ne, ale nebránila jsem toho člověka a smála se nadávkám.14,55 %1,28 %  

Graf

8. Pokud ano, kolik Vám bylo let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11 - 14 let1152,38 %14,1 %  
7 - 10 let523,81 %6,41 %  
15 - 18 let419,05 %5,13 %  
- 6 let314,29 %3,85 %  
19 - 25 let14,76 %1,28 %  
41+ let14,76 %1,28 %  
26 - 40 let14,76 %1,28 %  

Graf

9. Pokud ano, z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Asi jsem byla ovce, dneska mi to přijde hloupé.

byl to kretén

Byli to tlustí spolužáci a já jsem tenkrát neměla rozum.

Byly to kanadské žertíky, které byly občas přehnané..

dělala to celá třída

Dnes uz nevim

Já nevim, nechápu to :-D Nevim co to mělo být

Jednalo se o neoblíbenou dívku - přidala jsem se k ostatním šikanujícím.

len tak

měla to být legrace, dělaly jsme si s tehdejší kamarádkou srandu s jednoho kluka... kamarádka ho brzy začala ale bít a až po chvíli mi došlo, že to už není legrace, že ho tím akorát trápíme a že to bychom dělat neměly, protože on to jako legraci už nebere - v tom věku mi to nedošlo tak rychle

Neodstatek sexu,nymfománie

Nesympatie

nevim

Ponorkova nemoc.

Souást party. Rozhodl jsem se že budu prostš cool kid a ne šikanovanej tlostoprd.

ten člověk měl velice zanedbané hygienické návyky

Že mně bráli věci se školních šaten.

10. Stal(a) jste se někdy svědkem šikany?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5265,82 %66,67 %  
Ne2531,65 %32,05 %  
nevím 11,27 %1,28 %  
Asi ne. 11,27 %1,28 %  

Graf

11. Pokud ano, jak jste reagoval(a)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snažil(a) jsem se šikanovaného bránit2650,98 %33,33 %  
Nijak jsem na to nereagoval(a)1733,33 %21,79 %  
Připojil(a) jsem se na stranu agresora47,84 %5,13 %  
Řekl(a) jsem o tom rodičům, učitelům či jiným autoritám23,92 %2,56 %  
někdy jsem se zastal, někdy šikanoval11,96 %1,28 %  
pokud pominu odpověď na předchozí otázky, v pozdějším věku už jsem se snažila dotyčného bránit11,96 %1,28 %  

Graf

12. Jak by se měl podle vašeho názoru šikanovaný jedinec bránit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ano má právo se skutečně bránit.

asi to někomu říct

bojovím umením

dítě by to mělo by to někomu povědět, ale to jde jen těžko, když lidé mají tendenci to zlehčovat nebo řeknou, že si oběť za šikanu může sama

Chodit na box

ignorace

informovat své okolí

Jakkoli, ale hned a hodně ! Já jsem tehdy ječela, vyváděla a šla si hned stěžovat .

je to velmi těžké, z pohladu kdysi šikanované mi přijde, že jediná obrana je útok, vyřešit si to sám a pořádně, ale bohužel jedinci, kteří jsou "vybráni" pro šikanu, jsou právě většinou ti slabší, co na to nemají.... a proto jsou šikanovaní..... říct vše autoritám situaci mnohonásobně zhorší, ve škole či doma dostanou agresoři vynadáno ty ty ty, dostanou důtkou, vysmějou se učitelům a za školou oběť dostane dvakrát tolik co dřív...

Měl by se zachvot moudře, ne reagovat agresivně, ale taky si nenechat plivat do tváře, nějak neagrasivně se bránit, vzchopit se.

Měl by to někomu ihned říct

Měl by ukázat, že nemá strach a postavit se agresorům čelem. Žalování agresora ještě více rozzlobí a navíc je to nedůstojné...

měl by zmlátit agresora

Na prvním místě by šikana vůbec neměla existovat. Jinak to někomu říct (rodičům, učitelům atd.) a šikanér by se měl potrestat (vyhodit ze školy/kroužku, řešit se to s policíí)

Na to nelze odpovědět jednou větou. Záleží na věku, typu šikany, okolnostech...

Nahlásit - u dětí rodičům / učiteli / řediteli / výchovnému praocvníkovi /.... U dospělých - nadřízený, či jinému kompetentnímu člověku...

nedat najevo jak moc mu agresoři ubližují a vyhledat pomoc u rodičů nebo učitelů

nejlepší prevence je být silná osobnost, nebo tak aspoň vypadat, mít vlastní názor, zásady, těch se držet, nenechat se rozhodit, vyprovokovat apod. Ale vím, že to není lehké. A hlavně v dětském věku spíš nemožné a případně nepochopené. A pokud už je člověk obětí... říct to. Být proti. Při bití udeřit zpět. Pokud není fyzička, začít chodit na nějaký bojový sport. Pokud jde o urážky, tak si to srovnat v hlavě a nenechat se jimi rozhodit. (Například v případě toho vtipného příjmení je dobré si z toho sám dělat legraci. Když ostatní vidí, že jejich útok vyvolá akorát smích a uznání dobrého vtipu, přestane je to bavit, protože to neubližuje.) Jedinec by měl být spokojený sám se sebou, silný. A případně se nebát to řešit (nadřízený, učitelé, ředitel, případně i policie). A uvědomit si, že špatný není on, ale agresoři.

někomu to říct

Někomu to říct - někomu, kdo tomu může zabránit.

Někomu to říct...

nenechávat si to pro sebe

Nepoddat se tomu, nebát se to říct

Netusim

netuším

nevím

nevim

nevím

Nevím

nevím

Ohlásit to rodičům

Opravdu nevím, pravděpodobně předstírat, že mu šikana nevadí.

oznámením učiteli, rodičům

Oznámit to někomu staršímu.

oznamit vec rodicum, skole..

Oznámit vhodné osobě, případně kurzy sebeobrany

pomoc druhhých

Požádat o pomoc autoritu.

Problém nahlásit - např. děti ve škole učitelům

Promluvit si o teto udalosti s nekym dospelim.

Přímý odpor agresorovi, pokud to nevýjde, ohlásit to autoritám.

Resit to s agresorem, popr. S nekym, kdo by mu pomohl

Rict to

Rozhodně ne způsobem "když si toho nebudu všímat, tak je to přestane bavit", tenhle způsob nefunguje.

rozjebat nos kopnut do gulí a pravy hak

Říci to někomu dospělému.

Říct o problému učiteli,rodičům.

říct o tom rodině

Říct to rodičům.

Říct to svým příbuzným nebo někomu, komu může věřit.

sám nic nezmůže. dokud se od někoho nedomůže pomoci, ničemu nepomůže

Sama nevím ...:-(

Sdělit někomu své trápení

sdělit to někomu (učitel, rodič)

slovne alebo nahlásiť útok autorite.

stejně

svěřit se

Svěřit se doma a ve škole, aktivně to s agresorem raději neřešit sám, tím se to podle mě ještě zhorší, agresora to ještě více vyprovokuje k dalším útokům, přeci jen bere oběť jako někoho podřadného a slabého. Snažil by se tak svojí nadřazenost jenom potvrdit.

Svěřit se doma/ve škole

Svěřit se dospělému

Svěřit se dospělému člověku. Nenechat si to líbit. Řešit to.

svěřit se někomu, komu duvěřuje

Tezko takhle jednoduse urcit kdyz nevim v jake by byl situaci. Ale ja osobne bych to a clovekem probrala a potom nachazela reseni u lidi jako je psyholozka, tridni, rodina atd

těžká otázka - žák by měl pokud možno přejít na jinou školu

Těžko.

Tím, ze to vrátí zpátky.

To bych taky rád věděl...

to dost záleží na okolnostech, jestli jde o dítě, šikanu na pracovisti..

to je složité, nejspíš jít do jiného prostředí, které mu bude vyhovovat, někdy je problémem nízká sociální inteligence šikanovaného, který si tak o šikanu svým způsobem říká, u dětí zase hraje velkou roli nízká sociální inteligence rodičů

to nejde

to se nedá, jedině vyměnit prostředí

Upozornit na šikanování učitele nebo nadřízené, případně policii, aktivně se vyhýbat rizikovým situacím a při napadení se co nejúčinněji bránit (od hlasitého odporování až po fyzickou obranu).

Určite to prebrať s rodičmi, poprípade učiteľom, v tom najhoršom prípade priamo s políciou. Nemôže dovoliť aby to "útočníkovi" prešlo, pretože by to mohlo zanechať stopy na jeho psychike pri čom vynník by nebol potrestaný.

Vyhledat pomoc odborníka

vzdálit se od šikanujícího a nahlásit událost (vedoucímu, učiteli, rodičům)

vzdy to někomu říct. neuzavirat se do sebe

záleží na situaci, měl by to někomu říct

Zdá se mi to jako velice špatně položená otázka. Mělo by to být - Jak zabránit agresorům navštěvovat normální školy bez jakýchkoliv postihů? Protože problém by neměl řešit šikanovaný, jakožto oběť. Měla by to řešit rodina agresora, škola a psychologové. Ale to bychom asi nemohli být v zemi, kde se o znásilněné říká: ,,Říkala si o to sama."

Změnit kolektiv(školu). Zapracovat na sobě a stát se oblíbeným. Svěřit se někomu kdo vám s tím skutečně pomůže starší sourozenec, rodiče, skutečně uvědomělý učitel.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Stal(a) jste se někdy obětí šikany?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 11 - 14 let na otázku 5. Pokud ano, kolik Vám bylo let?

10. Stal(a) jste se někdy svědkem šikany?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Snažil(a) jsem se šikanovaného bránit na otázku 11. Pokud ano, jak jste reagoval(a)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Stal(a) jste se někdy obětí šikany?

5. Pokud ano, kolik Vám bylo let?

6. Šikanoval(a) jste někdy někoho?

7. Pokud ano, jakým způsobem jste šikanoval(a)?

8. Pokud ano, kolik Vám bylo let?

10. Stal(a) jste se někdy svědkem šikany?

11. Pokud ano, jak jste reagoval(a)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Stal(a) jste se někdy obětí šikany?

5. Pokud ano, kolik Vám bylo let?

6. Šikanoval(a) jste někdy někoho?

7. Pokud ano, jakým způsobem jste šikanoval(a)?

8. Pokud ano, kolik Vám bylo let?

10. Stal(a) jste se někdy svědkem šikany?

11. Pokud ano, jak jste reagoval(a)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Barhoň, P.Šikana (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://55696.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.