Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů

Nákupní chování spotřebitelů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Soňa Krejcárková
Šetření:18. 08. 2016 - 25. 08. 2016
Počet respondentů:105
Počet otázek (max/průměr):20 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:36,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je pro diplomovou práci.

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6965,71 %65,71 %  
Muž3634,29 %34,29 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 30ti let5047,62 %47,62 %  
Do 50ti let1817,14 %17,14 %  
Do 40ti let1514,29 %14,29 %  
Od 50ti let výše1312,38 %12,38 %  
Do 20ti let98,57 %8,57 %  

Graf

3. Bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha3937,14 %37,14 %  
Středočeský kraj2624,76 %24,76 %  
Ústecký kraj87,62 %7,62 %  
Jihomoravský kraj54,76 %4,76 %  
Liberecký kraj43,81 %3,81 %  
Olomoucký kraj43,81 %3,81 %  
Kralovehradecký kraj43,81 %3,81 %  
Plzeňský kraj43,81 %3,81 %  
Zlínský kraj32,86 %2,86 %  
Karlovarský kraj21,9 %1,9 %  
Jihočeský kraj21,9 %1,9 %  
Moravskoslezský kraj21,9 %1,9 %  
Kraj Vysočina10,95 %0,95 %  
Pardubický kraj10,95 %0,95 %  

Graf

4. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské4845,71 %45,71 %  
středoškolské4240 %40 %  
základní76,67 %6,67 %  
VOŠ43,81 %3,81 %  
vyučen43,81 %3,81 %  

Graf

5. Průměrný hrubý měsíční příjem Vaší rodiny

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 35 000 Kč4744,76 %44,76 %  
do 25 000 Kč2725,71 %25,71 %  
do 35 000 Kč2523,81 %23,81 %  
do 15 000 Kč65,71 %5,71 %  

Graf

6. Jak často chodíte nakupovat do této provozovny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepravidelně4240 %40 %  
1x týdně3230,48 %30,48 %  
3 a vícekrát týdně1817,14 %17,14 %  
1x za čtrnáct dní87,62 %7,62 %  
1x za měsíc54,76 %4,76 %  

Graf

7. Ve kterých dalších obchodních řetězcích nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl2725,71 %25,71 %  
Tesco1817,14 %17,14 %  
Kaufland1716,19 %16,19 %  
Billa76,67 %6,67 %  
Penny Market65,71 %5,71 %  
Globus65,71 %5,71 %  
Ahold54,76 %4,76 %  
Jednota43,81 %3,81 %  
Albert10,95 %0,95 %  
Lidl, Tesco, Globus10,95 %0,95 %  
Tesco, Kaufland, Globus10,95 %0,95 %  
Lidl většinou + Kaufland občas10,95 %0,95 %  
Ve většině, ale nepravidelně.10,95 %0,95 %  
Globus, Kaufland, Billa, Lidl10,95 %0,95 %  
nenavazuje to vůbec ...10,95 %0,95 %  
více obchodů10,95 %0,95 %  
tesco, lidl10,95 %0,95 %  
nenakupuji v českých supermarketech10,95 %0,95 %  
více10,95 %0,95 %  
v několika výše uvedených, např. lídl, albert, billa atd.10,95 %0,95 %  
jen ten fiktivní předchozí :D10,95 %0,95 %  
ruské potraviny10,95 %0,95 %  
Krom jednoty10,95 %0,95 %  

Graf

8. Proč tuto prodejnu navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Toto nákupní centrum je v blízkosti mého bydliště4139,05 %39,05 %  
Vyhovující kvalita produktů1615,24 %15,24 %  
Výhodná cena98,57 %8,57 %  
Vše na jednom místě76,67 %6,67 %  
Toto nákupní centrum je v blízkosti mého pracoviště65,71 %5,71 %  
Toto nákupní centrum je dobře dostupné autem54,76 %4,76 %  
Nabízená šíře sortimentu32,86 %2,86 %  
Možnost parkování21,9 %1,9 %  
Toto nákupní centrum je dobře dostupné pěšky21,9 %1,9 %  
Akce21,9 %1,9 %  
Blízkost bydliště a pracoviště. Využívám prodejny nepravidelně podle toho, jestli si vzpomenu na nákup doma nebo cestou z práce.10,95 %0,95 %  
do jaké provozovny?10,95 %0,95 %  
Tradice10,95 %0,95 %  
...10,95 %0,95 %  
Více možností, naučte se dělat dotazník10,95 %0,95 %  
Výhodná prodejní doba10,95 %0,95 %  
Věrnostní program10,95 %0,95 %  
1., 4., 9., 11., 12. bod z nabízených možností10,95 %0,95 %  
více10,95 %0,95 %  
protože je fiktivní10,95 %0,95 %  
PROTOŽE10,95 %0,95 %  
Jsi pitomec, co neumí sestavit základní dotazník10,95 %0,95 %  

Graf

9. Čtete akční letáky obchodních řetězců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepravidelně4441,9 %41,9 %  
Nesleduji3432,38 %32,38 %  
Ano pravidelně2725,71 %25,71 %  

Graf

10. Nakupujete zboží z letákových akcí z důvodu ceny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepravidelně4643,81 %43,81 %  
Nikdy3028,57 %28,57 %  
Ano pravidelně2927,62 %27,62 %  

Graf

11. Znáte výhody věrnostního programu řetězce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zevyužívám5148,57 %48,57 %  
Znám, ale nemám přehled o svých bodech4139,05 %39,05 %  
Znám a pravidelně vyhodnocuji1312,38 %12,38 %  

Graf

12. Chodíte na nákup s nákupním seznamem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, většinou4542,86 %42,86 %  
Pouze vyjímečně4038,1 %38,1 %  
Nechodím2019,05 %19,05 %  

Graf

13. Pokud ano, nakoupíte i jiné věci, než máte na seznamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, většinou5855,24 %55,24 %  
Pouze výjimečně v případě výhodné ceny3028,57 %28,57 %  
Pouze pokud mě zaujme obal nebo značka1110,48 %10,48 %  
Pouze výjimečně v případě ochutnávky65,71 %5,71 %  

Graf

14. Jste již před vstupem do prodejny rozhodnut jaký druh zboží si chcete koupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ano6965,71 %65,71 %  
ano vždy2220,95 %20,95 %  
většinou ne1110,48 %10,48 %  
nikdy32,86 %2,86 %  

Graf

15. Jak vnímáte ceny nabízených produktů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přiměřené kvalitě6158,1 %58,1 %  
výhodné2220,95 %20,95 %  
nevýhodné1716,19 %16,19 %  
velmi výhodné54,76 %4,76 %  

Graf

16. Viděl/a jste reklamu na tento obchodní řetězec?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5350,48 %50,48 %  
ano5249,52 %49,52 %  

Graf

17. Kde reklamu o řetězci sledujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3735,24 %35,24 %  
televize2422,86 %22,86 %  
v letácích2321,9 %21,9 %  
reklama v tisku87,62 %7,62 %  
na webových stránkách řetězce54,76 %4,76 %  
na sociálních sítích43,81 %3,81 %  
billboardy32,86 %2,86 %  
v newsletterech10,95 %0,95 %  

Graf

18. Váš řetězec má vlastní internetové stránky. Sledujete je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vím, že existují, ale nechodím tam4441,9 %41,9 %  
ano, párkrát jsem je navštívil/a2624,76 %24,76 %  
nikdy jsem o nich neslyšel/a2422,86 %22,86 %  
ano, sleduji je pravidelně1110,48 %10,48 %  

Graf

19. Při nákupu zboží denní spotřeby Vás nejvíce ovlivní

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
očekávaná chuť2725,71 %25,71 %  
vizuální podoba zboží (obal, informace …)2220,95 %20,95 %  
značka1413,33 %13,33 %  
trvanlivost76,67 %6,67 %  
doporučení známých65,71 %5,71 %  
cena54,76 %4,76 %  
shlédnutá reklama32,86 %2,86 %  
kvalita21,9 %1,9 %  
vůně21,9 %1,9 %  
Vune, trvanlivost, znacka image a v neposledni rade I cena10,95 %0,95 %  
Když kupuji zboží denní spotřeby, znamená to, že to kupuji denně a tudíž většinou vím, co kupuji, zboží dobře znám...10,95 %0,95 %  
potřeba je koupit (rohlíky, mléko, máslo...)10,95 %0,95 %  
poměr cena/kvalita10,95 %0,95 %  
poměr ceny a kvality10,95 %0,95 %  
český výrobek10,95 %0,95 %  
složení zboží10,95 %0,95 %  
jak kdy, jak u čeho10,95 %0,95 %  
Moje potřeba10,95 %0,95 %  
jestli to potřebuji10,95 %0,95 %  
Moje vlastní potřeba, třeba když mě dojde toaletní papír, tak si koupím nový. Vůně znám, chutě znám, značky taky docela dobře znám. Reklamy nesleduji. A nedovedu si představit, že bych se známými řešil nákupy denní spotřeby.10,95 %0,95 %  
kombinace 1., 2., 4. a 5. bodu možnosti10,95 %0,95 %  
Nálada10,95 %0,95 %  
Zhlédnutá, ne shlédnutá z vrcholu kopce!! 10,95 %0,95 %  
Složení10,95 %0,95 %  
český původ10,95 %0,95 %  
Cena x kvalita10,95 %0,95 %  

Graf

20. Dáváte přednost výrobkům šetrným k životnímu prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupuji pouze takový počet produktů, které spotřebuji5855,24 %55,24 %  
Vlivu nákupu na životní prostředí nepatří mezi mé priority2624,76 %24,76 %  
Ano, jsem ovlivněn myšlenkou společenské odpovědnosti2120 %20 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Čtete akční letáky obchodních řetězců?

  • odpověď Ano pravidelně:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Znám a pravidelně vyhodnocuji na otázku 11. Znáte výhody věrnostního programu řetězce?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, sleduji je pravidelně na otázku 18. Váš řetězec má vlastní internetové stránky. Sledujete je?

10. Nakupujete zboží z letákových akcí z důvodu ceny?

  • odpověď Ano pravidelně:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, sleduji je pravidelně na otázku 18. Váš řetězec má vlastní internetové stránky. Sledujete je?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Věk:

3. Bydliště

4. Nejvyšší dosažené vzdělání

5. Průměrný hrubý měsíční příjem Vaší rodiny

6. Jak často chodíte nakupovat do této provozovny?

7. Ve kterých dalších obchodních řetězcích nakupujete?

8. Proč tuto prodejnu navštěvujete?

9. Čtete akční letáky obchodních řetězců?

10. Nakupujete zboží z letákových akcí z důvodu ceny?

11. Znáte výhody věrnostního programu řetězce?

12. Chodíte na nákup s nákupním seznamem?

13. Pokud ano, nakoupíte i jiné věci, než máte na seznamu?

14. Jste již před vstupem do prodejny rozhodnut jaký druh zboží si chcete koupit?

15. Jak vnímáte ceny nabízených produktů:

16. Viděl/a jste reklamu na tento obchodní řetězec?

17. Kde reklamu o řetězci sledujete?

18. Váš řetězec má vlastní internetové stránky. Sledujete je?

19. Při nákupu zboží denní spotřeby Vás nejvíce ovlivní

20. Dáváte přednost výrobkům šetrným k životnímu prostředí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Věk:

3. Bydliště

4. Nejvyšší dosažené vzdělání

5. Průměrný hrubý měsíční příjem Vaší rodiny

6. Jak často chodíte nakupovat do této provozovny?

7. Ve kterých dalších obchodních řetězcích nakupujete?

8. Proč tuto prodejnu navštěvujete?

9. Čtete akční letáky obchodních řetězců?

10. Nakupujete zboží z letákových akcí z důvodu ceny?

11. Znáte výhody věrnostního programu řetězce?

12. Chodíte na nákup s nákupním seznamem?

13. Pokud ano, nakoupíte i jiné věci, než máte na seznamu?

14. Jste již před vstupem do prodejny rozhodnut jaký druh zboží si chcete koupit?

15. Jak vnímáte ceny nabízených produktů:

16. Viděl/a jste reklamu na tento obchodní řetězec?

17. Kde reklamu o řetězci sledujete?

18. Váš řetězec má vlastní internetové stránky. Sledujete je?

19. Při nákupu zboží denní spotřeby Vás nejvíce ovlivní

20. Dáváte přednost výrobkům šetrným k životnímu prostředí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Krejcárková, S.Nákupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://56312.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.