Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoje společnosti k lidem s mentálním postižením
Postoje společnosti k lidem s mentálním postižením
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Monika Nováková |
---|---|
Šetření: | 21. 09. 2016 - 15. 10. 2016 |
Počet respondentů: | 340 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.1 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 74,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:08 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážená paní, vážený pane,
Obracím se na Vás s žádostí o vyplnění dotazníku, jehož cílem je zjistit jaké postoje zaujímá společnost k lidem s mentálním postižením. Jsem studentkou Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Dotazník slouží k účelům zpracování závěrečné práce na téma „Postoje společnosti k lidem s mentálním postižením“. Dotazník je samozřejmě anonymní a jeho výsledky budou sloužit pouze k účelům zpracování závěrečné práce. Dotazník je určen obyvatelům Zlínského kraje. Děkuji vám předem za upřímné odpovědi.
Zvolené varianty viditelně zakroužkujte, dopište.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 272 | 80 % | 80 % |
Muž | 68 | 20 % | 20 % |
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
28 | 20 | 5,88 % | 5,88 % |
23 | 20 | 5,88 % | 5,88 % |
21 | 20 | 5,88 % | 5,88 % |
24 | 19 | 5,59 % | 5,59 % |
26 | 17 | 5 % | 5 % |
25 | 17 | 5 % | 5 % |
20 | 15 | 4,41 % | 4,41 % |
30 | 14 | 4,12 % | 4,12 % |
19 | 12 | 3,53 % | 3,53 % |
18 | 12 | 3,53 % | 3,53 % |
ostatní odpovědi | 174 | 51,18 % | 51,18 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 30.43 |
Minimum: | 18 |
Maximum: | 53 |
Variační rozpětí: | 35 |
Rozptyl: | 91.99 |
Směrodatná odchylka: | 9.59 |
Medián: | 28 |
Modus: | 28 |
3. Setkal/a jste se už někdy osobně s člověkem s mentálním postižením? Pokud ano, uveďte kde.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 31 | 9,14 % | 9,12 % |
v práci | 12 | 3,54 % | 3,53 % |
v zaměstnání | 11 | 3,24 % | 3,24 % |
ve škole | 11 | 3,24 % | 3,24 % |
na ulici | 10 | 2,95 % | 2,94 % |
v rodině | 8 | 2,36 % | 2,35 % |
na praxi | 6 | 1,77 % | 1,76 % |
Doma | 5 | 1,47 % | 1,47 % |
ve městě | 5 | 1,47 % | 1,47 % |
v autobuse | 4 | 1,18 % | 1,18 % |
Škola | 4 | 1,18 % | 1,18 % |
praxe | 3 | 0,88 % | 0,88 % |
Venku | 3 | 0,88 % | 0,88 % |
na ulici. | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
všude možně | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Ulice | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
pracuji s nimi | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
v sousedství | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Hradek Fryšták | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
U sousedů | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
v nemocnici | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
u známých | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
V běžném životě | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Práce | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
v místě bydliště | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Pracují v domově pro osoby se zdravotním postižením | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Všude | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
nemocnice | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Více příležitostí. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
provozuji chráněnou kavárnu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve městě, v kterém jsem žila, na dobročinné akci, kde jsem vypomáhala, ... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
dětský domov | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na veřejnosti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na praxi na Hrádku Fryšták | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v osobním životě a v praxi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Ústavy, kavárna | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v obchodě, na sportovních utkáních | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zařízení, kde pracuji, na veřejnosti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Pracuji v zařízení DOZP | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Přesně nevím | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V obchode, v praci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
chodím ke koním pomáhat s hipoterapií | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Pracuji v zařízení, ktere o vyse uvedene spoluobčany pecuje. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V zamestnani pritelkyne | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve škole, v práci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V domově kde pracuji | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Na ulici, v obchodě, v kultuře, zaměstnání denně. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve svém zaměstnání | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Na praxi v nemocnici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na vice mistech | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
vyrůstala jsem v RÚ. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
sestřin přítel má postiženého bratra, v domovech důcodců, na exkurzi v Domově Pod Hradem Žampach | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zoo | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
mmmmmmmmm | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na ulici, v MHD | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Rodiny prisl. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
autobus | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V kavárně | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Tak různě, v práci, v dopravě, na ulici, na akci, u příbuzných, ... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
při dobrovolnictví | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v dopravním prostředku | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Soc.zařízení Hrádek Fryšták | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Pri mém povolání - Zlin | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Ano u cvok hausu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nevim kde.. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Tábory, praxe, širší rodina | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zařízení, ve škole | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Ulice, známá je telesne postizena, sousedka, nemocnice | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
střední škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V bydlisti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
PŘI TURISTICE | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Hostýn, Kroměříž | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Při nákupu v obchodě. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v MHD | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v ústavu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zaměstnání | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zaměstnání, ve městě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na vesnici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v rodině, na ulici, při charitativní činnosti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Sousedé, léčebna, speciální škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V rodine,autobuse... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
několikrát, ve škole, ve společnosti kamarádů | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v dětském stacionáři | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Soused | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
rodinné prostředí (příbuzný), denní stacionář | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
speciální mateřská škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve škole, v obchodě, v práci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
při svém povolání | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve speciální škole, dětském domově | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
dítě kamarádky | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
rodina, okolí, zaměstnání | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V Odlochovicích | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V rámci pedagogické praxe, na dovolené, pracovala jsem i jako dobrovolník | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v chránených dílnách nebo v domově | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v dětství. teď učím chlapce LMP - williamsův syndrom, inkluze 3.rokem | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na ulici, v práci,v obchodě, dopravním prostředku,u lékaře | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Na praxi. V práci. Na veřejnosti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na ulici, v MHD, nedošlo ale k hovoru | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V Kroměříži naproti nemocnice | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Pracuji s dětmi s TMR | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Kamarádka | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
downův syndrom | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
autobus, kavárna, škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v místě kde žiju | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na veřejnosti, v rodině, u známých, v práci. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ruzne | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na kulturní akci ( kino) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
U kamaradky. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na ulici, v práci, ve společnosti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v MŠ | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve stacionáři, ve škole, na ulici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na akci pro postižené | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Známý, studium | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
často | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
jako učitelka spec.MŠ, dále jako učitelka zŠ, klub pro děti s postižením Sluníčko | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Paprsek Olšany | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
dopravní prostředky | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Jedničkuv ústav | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
u známé | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zaměstnání v nemocnici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v dopravním prostředku, ve městě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
návštěva pomocné školy | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v ústavu, kde jsem pracovala. Také různě v běžných situacích (obchod, procházka, divadlo atd.) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Spoluobčan | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v ústavu pro mentálně postižené | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Holešov | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
setkala | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
veřejný prostor | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v širší rodině | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v dětském kolektivu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
u spolužaččina bratra | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
spolubydlíci v domě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v kině, koncertě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
dopravní prostředek, kulturní akce | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Žopy, Kroměříž,Zlín | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v prodejně | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Na brigádě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
při posezení s přateli | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na chatě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v křesťanském sdružení YWCA | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v Bohnicích | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
moje teta | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
měli jsme mladého muže jako účastníka na táboře | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
práce, ve městě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v domacim prostředí | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na verejnosti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v domácím prostředí, na koupališti,školní praxe | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na praxi. Domov s osobami se zdravotním postižením | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve škole. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Absolvovala jsem plavání s mentálně postiženými lidmi jako dozor a také při pracovní stáži, jako referent na oddělení příspěvku na péči. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
mám nevlastního bratra | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
praxe,Terapeutická dílna pro osoby s lehkou a středně těžkou MR | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na společenské akci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
zaměstnání, praxe | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V ústavech pro mentálně postižené v rámci školní praxe. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Ano, praxe | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Všude kromě zaměstnání | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
- | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v obchodě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v naší vsi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Praxe na Voš | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na kulturní akci, ve městě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
mnohokrát na různých místech | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nevlastní syn | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
každý den na ulici, avšak nejvíce jich bylo přítomno při návštěvě vlády | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
U kamarádky. Má postiženého bratra | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
DC 90, Topolany Olomouc, Hrádek (Fryšták)... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v chráněném bydlení pro postižené osoby | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Kolín | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
při praxi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
praxe, škola, dobrovolnictví, | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
škola, mhd | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Dobrovolnik ve stacionari pro osoby se zdravotnim a mentalnim postizenim | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
mesto, nemocnice | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V dopravním prostředku, ve městě atd. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve městě, při nákupech, v různých zařízení, na výstavě, na různých akcích pořádaných městem, v divadle atd. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Klub, práce, škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
kroužek | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na koncertě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
downsyndrom | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na praxi, v zaměstnání (klient), běžně ve městě... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
mírná demence v nemocnici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na veřejných místech | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Dobrovolnická činnost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
při praxi na VŠ | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
V aquaparku | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Kolegyne z prace ma autistu. Jeden dawn slouzi normalne u hasicu vedle ve vesnici, nekecam, obcas v ramci me nemocnicni kariery... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
škola. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
škola, bydliště | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
u rodiny a pratel, v obchode, v praci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
doma, na veřejnosti, v ústavu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v širší rodině, u syna ve školce | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
při běžném životě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zaměstnání | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
bratr mého přítele, jinde ve městě... | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve soeciální škole, ve městě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v denním stacionáři | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve škole, práci, na praxi, prostě v životě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v zaměstnání, na ulici, v restauraci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
u ní doma | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na návštěvě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
soused v paneláku | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na ulici, v ústavu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
moje teta a její přátelé z klubu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
autismus | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Ve škole, práci, ulici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v práci, u známých ,na ulici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
chranene dilny, ulice, zamestnani (oddeleni socialni pece) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
všude možně, pracovně i civilně | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
přibuzní známých | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v HMD | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
bydliště | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v meste, škole | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
škola, práce | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v nasem meste | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v obci, kde žiji a bývalý přítel má postiženého synovce | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na hodně místech | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nechci uvádět | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
vzdálená rodina | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
sousedství, praxe | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
U příbuzných, pro začátek. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
závody, škola, práce | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve městě, ve speciální škole | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
4. Co pociťujete při setkání s člověkem s mentálním postižením (označte i více možností)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Soucit | 217 | 63,82 % | 63,82 % |
Smutek | 111 | 32,65 % | 32,65 % |
Úzkost | 99 | 29,12 % | 29,12 % |
Neumím své pocity vyjádřit | 60 | 17,65 % | 17,65 % |
Radost | 34 | 10 % | 10 % |
Odpor | 18 | 5,29 % | 5,29 % |
přátelství | 6 | 1,76 % | 1,76 % |
obdiv | 4 | 1,18 % | 1,18 % |
Strach | 4 | 1,18 % | 1,18 % |
nejistotu | 4 | 1,18 % | 1,18 % |
Naléhavost pomoci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nemám žádné specifické pocity. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
je mi jich líto, ale zároveň, když vidím, jak se dokáží radovat z maličkostí a jak jsou v pohodě, mám z nich radost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
radost, smutek, zájem | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nutnost pomáhat.. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
stres, nevím jak se k němu mám chovat, vyčerpává mě komunikace s nimi - obvykle jim ani nerozumím, co říkají | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nepocituji žadne specificke pocity. Ani smutek, ani radost. Ale urcite mam velkou radost, kdyz je vidim šťastné. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
vnímám je jako součást společnosti | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Beru tyto osoby jako sobě rovné,jsou součástí naší spilečnosti. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
maji svuj svet,tudis tolerance pri jejich projevech | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
pokud je znám, tak radost. Pokud jsou cizí - tak, jako bych potkala jakéhokoli člověka | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nemám žádné zvláštní pocity, vnímám je stejně jako ostatní | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nic zvláštního či jiného oproti jiným lidem | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nic | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
žádné zvláštní pocity odlišné od pocitů při setkání se zdravými lidmi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Beru je takove jaci jsou. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Zaregistruju a dále neřeším, aneb "Žíj a nech žít" | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Touhu mu pomoci, udelat neco, co ho potesi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
bezmoc | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Zalezi, jak se s danou osobou jednano... me napriklad velmi potesi, kdyz vidim souseda pri praci (i kdyz ji neodvadi 100%, tak je mi to jedno, jelikoz on je stastny) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
přátelství , důvěru | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Bezmoc. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nejistota, bezmocnost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
vlastně nic | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Hněv | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
normálnost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Beru je jako normální lidi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
pochopení | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
beru ohled,jsem na pozoru | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Přemýšlím, co tím asi příroda myslela nebo jestli se jí ten člověk "nepovedl". | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nic zvláštního | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
chuť momoci mu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Zvědavost, obezřetnost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
je mi jich svým způsobem líto | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nejistotu - nevím, jak se mám chovat | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
naději | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Pokud potkám někoho, koho osobně neznám, cítím to stejné, jako když potkám člověka, který postižení nemá. Když potkám své kamarády, kteří mají určité zdravotní postižení, cítí radost, jsem ráda, že je vidím :) | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Cítím soucit a taky trochu smutek, pokud jde o vážnější případ, popravdě hlavně u dětí. Ale také mám radost, protože někdy mám pocit, že někteří lidé s mentální retardací jsou v životě tak trochu šťastnější... Nevím jak to přesně popsat. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Je jich hodně. Soucit,smutek.. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
takové lidi vnímám jako ostatní (u těžké a hluboké MR vnímám soucit, smutek, úzkost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
beru je takové, jací jsou | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Prostě je trochu jiný, hlavně se nechci ztrapnit, že je na mě vidět, že mě to zaskočilo | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
záleží na typu a důvodu postižení | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
vyrovnanost. Vnímám ho takového, jaký je | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
to co k jinému člověku | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
zvědavost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Z pocatku soucit, pote radost nad tim, jak se zmenily podminky pro tyto lidi k lepsimu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
je to pro mně běžné setkání jako jakékoliv jiné | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nevyvolává ve mne žádné specifické pocity. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
porozuměni | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
beru ohled, ale snazim se k nim chovat jako kzdravim lidem | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nevím jak se k nim chovat | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
potřebu pomoct | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
strach, nejistotu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
normální pocity.. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nejistota | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
snahu pomoci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
jde o druh handicapu - miru mentalniho postizeni | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
profesně zaměřenou pozornost | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
rozpačit!nst | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nesmírný obdiv k jejich blízkým a z toho plynoucí radost , že tady jsou tak silní lidé. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
5. Jaké jsou podle Vás Vaše znalosti o problematice lidí s mentálním postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Okrajové | 152 | 44,71 % | 44,71 % |
Dobré | 115 | 33,82 % | 33,82 % |
Velmi dobré | 48 | 14,12 % | 14,12 % |
Výborné | 18 | 5,29 % | 5,29 % |
Žádné | 7 | 2,06 % | 2,06 % |
6. Kde jste se s informacemi setkal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přednášky, besedy | 96 | 28,24 % | 28,24 % |
Na internetu | 93 | 27,35 % | 27,35 % |
V televizi | 48 | 14,12 % | 14,12 % |
V novinách | 8 | 2,35 % | 2,35 % |
ve škole | 6 | 1,76 % | 1,76 % |
škola | 3 | 0,88 % | 0,88 % |
praxe | 3 | 0,88 % | 0,88 % |
Všude | 3 | 0,88 % | 0,88 % |
v práci | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
střední škola | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
v zamestnani | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
doma | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Od kamarádky | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
ruzne zdroje | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Všeobecný rozhled | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Od manželky, která obor studovala. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
VŠ | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
celkově z mého okolí | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Semináře,škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Vlastní zkušenost s prací s mentálně postiženymi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
školení, praxe | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Skoleni,prednasky, prace | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
během hipoterapie | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Z vyuky na zdravotnich skolach. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Kurzy, školení, práce atd | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
od dcery | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
kamarádka | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v reálu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
- | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
sestra | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v rodině | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
škola, kurzy | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Tak různě, internet, tv, rozhlas | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Při studiu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v knihách | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Primo | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
kombinace výše uvedených | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
z knih | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve škole - pedagogika | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
odborník, škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
střední pedagogická škola, kde studuji | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na VŠ | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Studium speciální pedagogiky | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
viz. výše | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Pracuji s nimi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
osobní kontakt s odborníky | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Vysoká škola ..... pracuji s nimi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
knihy | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Střední zdravotnická škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
literatura | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
pracovní zkušenost (karty klientů), knihy | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
doma, v ústavu | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
všechny předešlé odpovědi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v rámci školení | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
rodina | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
kombinace | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
studium spec. pedagogiky | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v praxi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
při výkonu praxe a v práci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
na praxi | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
zaměstnání | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Škola, internet i prednasky a besedy | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
můj partner je specialista v dané oboru | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
brigáda | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
vysoká škola - speciální pedagogika | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Zkusenosti, bakalarska prace | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ani nevím | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
od kamarádky, pracuje s lidmi s mentálním postižením | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
vlastní zkušennosti, lékaři | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
škola | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
jsem sociální pracovník | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve skole | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
osobně | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
běžný život | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
pracuji na fakultě, kde je příslušná specializovaná katedra, takže tematika prolíná běžnou pracovní činností | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Když mě něco zajímalo, zeptala jsem se | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
od lidí, co s nimi pracují | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve škole-dálkové studium psychologie | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
VOS, VS | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ve škole, v práci, v knihách, na školeních | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
škola, přednášky | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
student specky | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
7. Vadilo by Vám dát se do řeči s člověkem s mentálním postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vůbec ne | 250 | 73,53 % | 73,53 % |
Ano | 23 | 6,76 % | 6,76 % |
Před jinými lidmi ano, jinak ne | 15 | 4,41 % | 4,41 % |
Na opuštěném místě ano, mezi lidmi ne | 11 | 3,24 % | 3,24 % |
Nevím | 4 | 1,18 % | 1,18 % |
Trochu | 2 | 0,59 % | 0,59 % |
Záleží v jaké souvislosti. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ano, ale ne proto že bych s ním nechtěla mluvit, že bych se třeba styděla, ale spíš proto, že jim nerozumím a nevím, jak s nima jednat | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
pravděpodobně asi nevadilo | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
obecně se bavím jen s lidmi, které znám | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
neumím posoudit | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Záleželo by na okolnostech. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
v rodině | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
váhala bych, protože komunikace s nimi je obtížnější, ale nerozlišovala bych, jestli jsem s ním sama nbo na ulici | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Po debatě s fundovaným člověkem, který mi řekne, jak k dotyčnému přistupovat. Ale rozhodně by mi to nevadilo. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nevadilo, dokud by debata byla na prijemne úrovni. Asi stejne, jako s kazdym člověkem. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Těžko říct, dle stupně postižení | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
podle okolností, spíše ne | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
zalezelo by na situaci, asi spise ne | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
záleží na situaci a na postižení, tedy jak moc by byl rozhovor náročný | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
záleží na situaci, vážnosti postižení atd. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
asi bych ho neodmítla, ale cítila bych se velice nepříjemně | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
zřejmě ne, nevím jak s ním jednat | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
spíše ne, samozřejmě záleží na stupni postižení, spíš bych nevěděla, co říkat | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nevadilo, ale nejsem si jistá, jak se u toho chovat, takže určitě lepší, aby u toho byl někdo znalý, kdo konverzaci pomůže. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nevim, zda bych si s ním měla co říct | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
určitě to nevyhledávám | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
podle toho, co by chtěl | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
mela bych obavy, ale ano | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Vadilo by mi dát se do řeči i s normálním člověkem, nemám ráda náhodné komunikace s cizími lidmi. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ne | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
záleží na druhu postižení | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
záleží na míře postižení | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nadseny z toho nejsem, ale v podstate odpor k tomu nemam. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
záleželo by na situaci | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Určitě by záleželo na situaci a především na rozsáhlosti mentálního postižení. Pokud by se u tohoto člověka projevovala např. agrese, tak by mi to vadilo. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nevadilo, ale cítila bych se nejistě | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
ne sama od sebe | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Záleží na míře postižení, nevadilo | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
nevím, asi nevadilo | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
Nemohu dát ani "ano" ani "ne"... Záleží asi na typu postižení. Všeobecně nerada komunikuji s lidmi, o to horší pak je když jim není rozumět. A nemyslím to nijak povýšeně ani zle, jen je to prostě nepříjemné. | 1 | 0,29 % | 0,29 % |
8. Jakou míru podpory podle Vás potřebuje člověk s jednotlivým stupněm postižení?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
9. Vadilo by Vám pracovat v zaměstnání s člověkem s mentálním postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 131 | 38,53 % | 38,53 % |
Rozhodně ne | 124 | 36,47 % | 36,47 % |
Spíše ano | 38 | 11,18 % | 11,18 % |
Nedokážu odpovědět | 35 | 10,29 % | 10,29 % |
Rozhodně ano | 12 | 3,53 % | 3,53 % |
10. Myslíte si, že se člověk s mentálním postižením může uplatnit na trhu práce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 135 | 39,71 % | 39,71 % |
Spíše ne | 89 | 26,18 % | 26,18 % |
Rozhodně ano | 62 | 18,24 % | 18,24 % |
Nedokážu posoudit | 45 | 13,24 % | 13,24 % |
Rozhodně ne | 9 | 2,65 % | 2,65 % |
11. Souhlasíte s tím, aby lidé s mentálním postižením žili samostatně v chráněném bydlení (domácnost, byt, asistenti,..)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 141 | 41,47 % | 41,47 % |
Rozhodně ano | 88 | 25,88 % | 25,88 % |
Nedokážu posoudit | 50 | 14,71 % | 14,71 % |
Spíše ne | 45 | 13,24 % | 13,24 % |
Rozhodně ne | 16 | 4,71 % | 4,71 % |
12. Souhlasil /a byste s vybudováním chráněného bydlení v místě vašeho bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 147 | 43,24 % | 43,24 % |
Rozhodně ano | 116 | 34,12 % | 34,12 % |
Spíše ne | 34 | 10 % | 10 % |
Nedokážu posoudit | 32 | 9,41 % | 9,41 % |
Rozhodně ne | 11 | 3,24 % | 3,24 % |
13. Souhlasíte, aby se lidé s mentálním postižením účastnili kulturních akcí (kino, divadlo, koncert)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rozhodně ano | 238 | 70 % | 70 % |
Spíše ano | 86 | 25,29 % | 25,29 % |
Spíše ne | 9 | 2,65 % | 2,65 % |
Nedokážu posoudit | 4 | 1,18 % | 1,18 % |
Rozhodně ne | 3 | 0,88 % | 0,88 % |
14. Bylo by Vám nepříjemné se kdekoliv na veřejnosti potkávat osoby s mentálním postižením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rozhodně ne | 207 | 60,88 % | 60,88 % |
Spíše ne | 100 | 29,41 % | 29,41 % |
Spíše ano | 20 | 5,88 % | 5,88 % |
Nedokážu posoudit | 7 | 2,06 % | 2,06 % |
Rozhodně ano | 6 | 1,76 % | 1,76 % |
15. Myslíte si, že Vás pravidelný kontakt s člověkem s mentálním postižením může obohatit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 116 | 34,12 % | 34,12 % |
Rozhodně ano | 115 | 33,82 % | 33,82 % |
Nedokážu posoudit | 51 | 15 % | 15 % |
Spíše ne | 46 | 13,53 % | 13,53 % |
Rozhodně ne | 12 | 3,53 % | 3,53 % |
16. Prostor pro Vaše poznámky:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemám | 2 | 5,88 % | 0,59 % |
stále se utvrzuji ve víře, že se postoj veřejnosti změní k lepšímu | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
Zalezi na hloubce postizeni, kazdy clovek je individualni. | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
Přeji si, aby naše společnost líp přijímala mentálně postižené . | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
u některých otázek bych zvolila jiné možnosti k odpovědi, co platí pro jednoho, nemusí platit pro druhého např u otázky číslo 10 | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
Lidé s mentálním postižením nás učí trpělivosti, vážit si udraví,kolikrát naše problémy jsou nicotné, když si uvědomíme míru postižení některých lidí, lidé s postižením nám dávají úpřimnou lásku. | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
Vždy záleží na stupni mentálního postižení, i na projevech člověka s mentálním postižením, tak bych se přikláněla k tomu, aby se zdůrazňovalo to, aby to pro postiženého bylo přínosem a jednalo se s rozmyslem, pro zlepšení jeho psychického nebo i fyzického stavu, s přihlédnutím k jeho vůli. | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
K otázce chráněného bydlení - pokud je osoba schopna aspoň trochu se o sebe postarat a sama vysloví přání, že chce bydlet sama. A co se týká kulturních akcí - pokud je postižení takové, aby si dotyčný akci užil, tak určitě, nechť se účastní. Nesmí to být jen proto, aby se splnil nějaký úkol. | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
pracuji s mentálně postiženými, takže mé názory tomu odpovídají | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
Chápu, že je dotazník brán spíše obecně, ale konkrétnější typ mentalního postižení by mi usnadnil rozhodování odpovědi na otázky. | 1 | 2,94 % | 0,29 % |
ostatní odpovědi | 23 | 67,65 % | 6,76 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.