Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákup přes internet

Nákup přes internet

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Sedláček
Šetření:27. 02. 2010 - 06. 03. 2010
Počet respondentů:146
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dovoluji si Vás požádat o vyplnění níže uvedeného dotazníku, který je zaměřen na zjištění preferencí občanů při nakupování přes internet. Výsledky dotazníkového šetření budou použity v bakalářské práci.

Odpovědi respondentů

1. Kde máte přístup k internetu? (možno zaškrtnout více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma14295,95 %97,26 %  
V práci7651,35 %52,05 %  
Ve škole6241,89 %42,47 %  
Jinde2516,89 %17,12 %  

Graf

2. Nakupoval/a jste někdy přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano14094,59 %95,89 %  
Ne85,41 %5,48 %  

Graf

3. Co Vás odrazuje od nakupování přes internet? (možno zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obava ze zneužití osobních údajů450 %2,74 %  
Nemožnost vyzkoušet si zboží337,5 %2,05 %  
Jiné důvody225 %1,37 %  
Neosobnost prodeje112,5 %0,68 %  

Graf

4. Jaký způsob placení preferujete při nákupu v e-shopech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotově (na dobírku)6042,86 %41,1 %  
Převod z účtu3525 %23,97 %  
Hotově2215,71 %15,07 %  
Kartou1812,86 %12,33 %  
Jiný způsob 53,57 %3,42 %  

Graf

5. Vyskytly se v průběhu nakupování přes internet nějaké problémy? (možno zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nevyskytly8460 %57,53 %  
Ano, s produktem2920,71 %19,86 %  
Ano, s dodávkou2820 %19,18 %  
Ano, jiné 128,57 %8,22 %  
Ano, s placením32,14 %2,05 %  

Graf

6. Myslíte si, že je zabezpečení nákupu a placení přes internet dostatečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7755 %52,74 %  
Ne6345 %43,15 %  

Graf

7. Co považujete za největší výhodu nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úspora času7654,29 %52,05 %  
Velký výběr zboží3122,14 %21,23 %  
Úspora peněz2920,71 %19,86 %  
Jiná 32,14 %2,05 %  
Žádnou výhodu neshledávám10,71 %0,68 %  

Graf

8. Je pro Vás důležitým kritériem, při výběru internetového obchodu, zda je členem APEK?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím co je APEK a k čemu slouží9165 %62,33 %  
Ne, není to pro mě důležité2920,71 %19,86 %  
Ano, ale nakupuji i v obchodech, které nejsou členy APEK1913,57 %13,01 %  
Ano, nakupuji pouze v obchodech s certifikátem APEK10,71 %0,68 %  

Graf

9. Pročítáte si reklamační řád, než realizujete nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7755 %52,74 %  
Ano6345 %43,15 %  

Graf

10. Setkal/a jste se již s tím, že by měl internetový obchod v obchodních podmínkách uvedenou sankci pro případ nepřevzetí zboží zákazníkem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11682,86 %79,45 %  
Ano2417,14 %16,44 %  

Graf

11. S vyřizováním případných reklamací v e-shopech jsem byl/a

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zatím jsem reklamaci v e-shopu neuplatňoval/a8460 %57,53 %  
Spokojen/a4532,14 %30,82 %  
Nespokojen/a117,86 %7,53 %  

Graf

12. Máte zájem i v budoucnu využívat k nakupování internetové obchody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano140100 %95,89 %  

Graf

13. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 25 let8255,41 %56,16 %  
26 – 40 let4329,05 %29,45 %  
41 – 55 let1510,14 %10,27 %  
Nad 55 let85,41 %5,48 %  

Graf

14. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou8658,11 %58,9 %  
Vysokoškolské4530,41 %30,82 %  
Základní96,08 %6,16 %  
Střední bez maturity85,41 %5,48 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Věk

  • odpověď 0 - 25 let:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve škole na otázku 1. Kde máte přístup k internetu? (možno zaškrtnout více možností)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde máte přístup k internetu? (možno zaškrtnout více možností)

2. Nakupoval/a jste někdy přes internet?

4. Jaký způsob placení preferujete při nákupu v e-shopech?

5. Vyskytly se v průběhu nakupování přes internet nějaké problémy? (možno zaškrtnout více odpovědí)

6. Myslíte si, že je zabezpečení nákupu a placení přes internet dostatečné?

7. Co považujete za největší výhodu nákupu přes internet?

8. Je pro Vás důležitým kritériem, při výběru internetového obchodu, zda je členem APEK?

9. Pročítáte si reklamační řád, než realizujete nákup?

10. Setkal/a jste se již s tím, že by měl internetový obchod v obchodních podmínkách uvedenou sankci pro případ nepřevzetí zboží zákazníkem?

11. S vyřizováním případných reklamací v e-shopech jsem byl/a

12. Máte zájem i v budoucnu využívat k nakupování internetové obchody?

13. Věk

14. Nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde máte přístup k internetu? (možno zaškrtnout více možností)

2. Nakupoval/a jste někdy přes internet?

4. Jaký způsob placení preferujete při nákupu v e-shopech?

5. Vyskytly se v průběhu nakupování přes internet nějaké problémy? (možno zaškrtnout více odpovědí)

6. Myslíte si, že je zabezpečení nákupu a placení přes internet dostatečné?

7. Co považujete za největší výhodu nákupu přes internet?

8. Je pro Vás důležitým kritériem, při výběru internetového obchodu, zda je členem APEK?

9. Pročítáte si reklamační řád, než realizujete nákup?

10. Setkal/a jste se již s tím, že by měl internetový obchod v obchodních podmínkách uvedenou sankci pro případ nepřevzetí zboží zákazníkem?

11. S vyřizováním případných reklamací v e-shopech jsem byl/a

12. Máte zájem i v budoucnu využívat k nakupování internetové obchody?

13. Věk

14. Nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sedláček, M.Nákup přes internet (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://5677.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.