Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů v oblasti spotř. elektroniky

Nákupní chování spotřebitelů v oblasti spotř. elektroniky

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Hráský
Šetření:02. 03. 2010 - 09. 03. 2010
Počet respondentů:34
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.65
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:47,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zpracování tohoto průzkumu je základní podmínkou k úspěšnému absolvování předmětu Předdiplomní statistický seminář v rámci magisterského studia České zemědělské univerzity. Po vyhodnocení průzkumu bude zváženo použití jeho výsledků při zpracování diplomové práce na téma Analýza reklamy ve společnosti Hewlett Packard.

Odpovědi respondentů

1. Který druh reklamy spíše zaujme vaší pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní1235,29 %35,29 %  
Tisková720,59 %20,59 %  
Internetová720,59 %20,59 %  
Outdoorová617,65 %17,65 %  
Rozhlasová25,88 %5,88 %  

Graf

2. Oceňujete, když v reklamní kampani figuruje známá osobnost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2985,29 %85,29 %  
ano514,71 %14,71 %  

Graf

3. Domníváte se, že by vás reklama mohla ovlivnit při nákupu elektroniky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1441,18 %41,18 %  
ano1029,41 %29,41 %  
nevím1029,41 %29,41 %  

Graf

4. Na co kladete hlavní důraz při koupi spotřební elektroniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poměr cena/výkon2161,76 %61,76 %  
Kvalita926,47 %26,47 %  
Značka25,88 %5,88 %  
Design+styl25,88 %5,88 %  

Graf

5. Na jakém základě se rozhodujete o koupi konkrétního typu spotřební elektroniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recenze na internetu1852,94 %52,94 %  
Podle vlastního uvážení1132,35 %32,35 %  
Doporučení od známých / kamarádů38,82 %8,82 %  
Recenze v tisku12,94 %2,94 %  
Rada personálu v prodejně12,94 %2,94 %  

Graf

6. Kde nakupujete nejčastěji elektroniku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové obchody1955,88 %55,88 %  
Kamenné obchody1544,12 %44,12 %  

Graf

7. V případě,že jste se stávajícím produktem spokojeni, jste při nákupu nového věrní stejné značce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2367,65 %67,65 %  
ne1132,35 %32,35 %  

Graf

8. Znáte firmu Hewlett Packard?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3294,12 %94,12 %  
Ne25,88 %5,88 %  

Graf

9. Jaký produkt se vám vybaví jako první, když slyšíte jméno Hewlett Packard?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tiskárna1959,38 %55,88 %  
Notebook928,13 %26,47 %  
Scanner/fax26,25 %5,88 %  
Jiný13,13 %2,94 %  
Stolní počítač13,13 %2,94 %  

Graf

10. Kterou značku mimo HP byste upřednostnili při koupi notebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Toshiba515,63 %14,71 %  
Asus515,63 %14,71 %  
Dell515,63 %14,71 %  
IBM - Lenovo515,63 %14,71 %  
Acer412,5 %11,76 %  
Fujitsu - Siemens39,38 %8,82 %  
Apple26,25 %5,88 %  
Jinou26,25 %5,88 %  
Sony Vaio13,13 %2,94 %  

Graf

11. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2165,63 %61,76 %  
Muž1134,38 %32,35 %  

Graf

12. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 26 let1753,13 %50 %  
36 – 50 let618,75 %17,65 %  
27 – 35 let515,63 %14,71 %  
16 – 19 let26,25 %5,88 %  
51 – 65 let13,13 %2,94 %  
66 let a více13,13 %2,94 %  

Graf

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola – bakalářské studium1031,25 %29,41 %  
odborná střední škola928,13 %26,47 %  
vysoká škola- magisterské studium928,13 %26,47 %  
gymnázium26,25 %5,88 %  
střední odborné učiliště13,13 %2,94 %  
základní škola13,13 %2,94 %  

Graf

14. Jaký je přibližný příjem vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 15.001 do 30.000 Kč1237,5 %35,29 %  
od 30.001 do 45.000 Kč721,88 %20,59 %  
od 45.001 do 60.000 Kč515,63 %14,71 %  
do 15.001 Kč412,5 %11,76 %  
od 75.001 do 90.000 Kč26,25 %5,88 %  
105.001 a více13,13 %2,94 %  
od 60.001 do 75.000 Kč13,13 %2,94 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hráský, T.Nákupní chování spotřebitelů v oblasti spotř. elektroniky (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://5767.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.