Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Multilevel marketing
Multilevel marketing
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Simona Kováčová |
---|---|
Šetření: | 21. 01. 2017 - 12. 02. 2017 |
Počet respondentů: | 112 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.96 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 49,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:14 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj, poprosím o vyplnenie krátkeho dotazníka, ktorý sa zaoberá problematikou multilevel marketingu.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Ďakujem pekne :)
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlavie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 92 | 82,14 % | 82,14 % |
muž | 20 | 17,86 % | 17,86 % |
2. Váš vek:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-25 | 43 | 38,39 % | 38,39 % |
26-35 | 39 | 34,82 % | 34,82 % |
36-45 | 14 | 12,5 % | 12,5 % |
46 + | 11 | 9,82 % | 9,82 % |
do 18 rokov | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
3. Najvyššie dosiahnuté vzdelanie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 59 | 52,68 % | 52,68 % |
stredoškolské | 44 | 39,29 % | 39,29 % |
základné | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
vyučený | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
4. Bydlisko:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hlavné město Praha | 55 | 49,11 % | 49,11 % |
Stredočeský | 14 | 12,5 % | 12,5 % |
Juhomoravský | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
Moravskoslezský | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
Olomoucký | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
Liberecký | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Ústecký | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Královéhradecký | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Pardubický | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
Vysočina | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
Zlínsky | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
Karlovarský | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Juhočeský | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
5. Hovorí Vám niečo pojem multi-level marketing (MLM)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Áno, viem, čo tento pojem znamená. | 50 | 44,64 % | 44,64 % |
Nie, neviem, čo znamená. | 33 | 29,46 % | 29,46 % |
Áno, tento pojem som už počul/a, ale neviem presne, čo znamená. | 29 | 25,89 % | 25,89 % |
6. Čo si pod týmto pojmom predstavujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
''podnikání'' na základě ''verbování'' lidí kteří ''vydělávají'' mě peníze
afektuje rozne socialne vrstvy ? priamy predaj ?
Asi nějakou reklamu, která na nás má působit.
Avon, Zepter - organizacia fungujuca ako pyramida/ siet. Je niekolko urovni marketingu, manazeri priamych predajcov dostavaju za ich predaje provizie
budování obchodních sítí, prodej bez prodejen
Byznys založený na lákání jiných lidí,aby se přidali do téhož byznysu. Ti se pak dostanou seznamově pod tu osobu a ta z jejich obratu má nějaké peníze.
Člověk pracuje např. ve fin. poradenství, "naláká" si lidi pod sebe a z jejich smluv má potom příjem
Different levels of marketing research ?
Firma predava za najnizsiu sumu svoje vyrobky predajcovy v rade 1, ten predava vyrobky rade 2 za navysenu sumu, a tak to moze pokracovat niekolko levelov/rad.
Firmy jako OVB nebo Mary Kay - obchodování založené na stupních, kdy má zaměstnanec do firmy dostávat stále nové lidi, z kterých má provizi. Zároveň jde o přímý prodej.
forma predaja produktov v distribučnej sieti rozdelená do viacerých úrovní
ieťový marketing
Kariérní postup postupem času skrz tým, pasivní příjem, pyramida
každý distributor má své "pořízené" distributory, výdělek těch, kteří dříve začali je větší a souvisí s počtěm distributorů na nižších úrovních
Konkrétní strukturu
Letadlo Ponziho schéma
LR
marketing na vice urovnich
Marketing na vyšší úrovni obsahujíci několik úrovní
Marketing uskutecnovan na vice urovnich nez klasicky.
Marketing v mnoha formách
Marketing zahrnujici i nepřímé prostředky ovlivňování cílové skupiny
marketing, který má stromovou strukturu, jeden člověk má pod sebou více lidí a ti mu vydělají peníze
marketing, který se zaměřuje na více oblastí, ne pouze na jednu konkrétní
Marketing, zabývající se více oblastmi reklamy?
Marketingová činnosť na viacerých úrovniach, vo viacerých oblastiach, súčasne.
Matketing na viacerych leveloch, vo viacerych formach na 1 produkt (?)
mediální podvod
Mkt roznych urovni typu pyramida
Multy level marketing
Muti level marketing
myslim ze to ma nieco s predajom cez predajcov, zastupcov, nepriamy predaj
něco jako letadlo
Něco s marketingem.
nějaká akce jak zmást kupce
nejrozšířenější forma odměňování distributorů v přímém prodej
Nekalé obchodní praktiky
Nemám představu
nemám tušení
Neviem
neviem
nevim
Nevim
nevím
Nevim
nevim
nevím
nevím (tzn. nemůžu odpovědět na otázku č. 9.)
Nevím, ale zajímá mne to
nic
Nic
Nic konkretniho
nic moc, odměny pro prodejce
Nic. Neznám to.
Nič ;D
Obchodní/prodejní síť. Každý zaregistrovaný se stává částí pyramidy, buduje prodejní sítě pod sebou.
Opravdu netuším.
organizační struktura typu pyramidy
Otravné nabízeče čehokoliv.
Pod týmto pojmom si predstavujem to, že agentúry využívajú namiesto platenej reklamy priamo svojich zamestnancov.
Podvod
podvod
Podvod
ponteho schéma, které se zamaskuje produktem. víceméně podovodný systém, který má trvání jen do doby, než se naplní potenciální šíře spodní základny pyramidy
Predaj produktu prostredníctvom nezávislých predajcov
predaj výrobkov nejakej firmy
predajci (distributori) nie su odmenovani iba za vyrobky, ktore osobne predaju, ale ziskavaju aj podiel z predajov uskutocnenych inymi predajcami, ktori su v systeme
priamy predaj
prípad, keď si zákazník môže vybrať, či chce byť informovaný detailnejšie - napr. po tom, čo rozklikol banner marketovanéoh výrobku/ spoločnosti, má možnosť sprístupniť svoju emailovú adresu pre zasielanie ďalších informácií/akcií
Prodej
prodej předražených výrobků sestémem "letadlo"
přímý prodej, síťový víceúrovňový marketing - pyramida nesouhlasím s ním
pyarmída
pyramida
Pyramida
pyramida
Pyramida
pyramida
Pyramida
Pyramída.
pyramídová hra?
pyramidová struktura obchodníků, každý jednotlivý obchodník je hodnocen za kontrakty, které uzavřel, nebo zboží, které prodal, plus získává hodnocení za kontrakty a obchody, které realizovali všichni jím "naverbovaní", najatí obchodníci - čím je jich pod ním víc a čím víc prodají, tím má větší zisky.
Pyramidové schéma
Pyramidový marketing (amway)
Pyramidový prodej
Pyramidu, ale nie nutne podvod. Vrstvene linie riadenia a marketingu.
reklama produktu víc než jednou formou reklamy a co nejrychlejší prodej
Sieť
sieťový marketing
Spatne polozeny dotaz - pri predchozi odpovedi nic/nevim, nelze na tuto otazku zodpovedet. Nepredstavuji si nic.
Specialny vysoky marketing
Spojení několika typů marketingu.
Spolecnost prodava sve vyrovky prostrednictvim dealeru, jez pote tvori retezce a struktury,tzv.pyramidu. Cilem je vytvorit velke mnozstvi loajalnich prodejcu, ktere kdyz jako stavajici prodejci do spolecnosti ''nalakame'', mame z nich do budoucna a resp.z jejich prodeje urcity profit.
společnost, která většinou nabízí předražené produkty, protože živí několikastupňovou síť prodejců.
Strategia pri ktorej je vynos generovany predajom zakaznikom a ´nalakanim´ novych pracovnikov
Strukturu pyramidy, která je v každém odvětví (vláda, firmy, náboženství, mlm)
systém fungování firmy, nastavení odměn, náboru, hierarchie spolupracovníku
takzvané letadlo
Tzv. "pyramídový" marketing založený na viacerých leveloch predajcov, niečo ako Avon. Viem, že v niektorých krajinách sveta ho považujú za ilegálny.
Tzv. letadlo, pyramida, Ponziho schéma..
Určitý spôsob/metódu marketingu
Viac distribucnych kanalov?
Viac úrovňový marketing
víc médií využitých pro jednu reklamu
Vicestupňový marketing
Víceúrovňový marketing- odměňování distributorů (dealerů) přímého prodeje. Velmi rozšířené.
víceúrovňový marketing, využívá hlavně osobní prodej
víceúrovňový marketiny
Vyssi level marketingu
Závislé obchodování mezi subjekty, provizní systém z jejich činnosti
způsob podnikání a nabízení výrobku/služby založen na vytváření sítě prodejců, nábor nových členů je motivován vyššími finančními odměnami pro osobu, která nového člena/prodejce přivedla
7. Dokážete definovať rozdiel medzi MLM a klasickým marketingom?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 8, nie → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie | 70 | 62,5 % | 62,5 % |
áno | 42 | 37,5 % | 37,5 % |
8. Definujte daný rozdiel.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
..
centrálně vedený marietikng x prodej je veden jednotlivými složkami - záleží na přístupu každého zvlášť
Je to pyramidovy system,narozdiel od bezneho,linearneho marketingu
jedná se o přímý prodej zákazníkům distributory, nejedná se o pultový prodej v krámech
jsou v tom úrovně
Klasický byznys je založeny hlavně na prodeji svých výrobků přes reklamu široké veřejnosti. Zato MLM, se snaží nalákat co nejvíc lidí, aby u nich začli podnikat a a přes ně se šířit.
klasický marketing je od osoby k osobě, (většinou firma k fyzické osobě)především se snažíme zapůsobit na spotřebitele tak, aby se k nám vrátil. U MLM oblbujeme a stavíme si svou pyramidu dalších obchodních zástupců, kteří pracují pro nás,abychom mohli oblbnout co nejvíce lidí.
Klasický marketing je venovaný širokému spektru ľudí bez toho, aby ich niekto osobne oslovil. MLM je venovaný osobnej komunikácií medzi ľudmi, ktorý podnikajú v MLM a ďalej oslovujú na základe osobného pozvania ďalších a ďalších ľudí...
Klasický marketing nestanovuje, zda má mít zaměstnanec za nové podřízené a jejich prodej mít provize.
klasický marketing podle Kotlera s MLM nesouvisí. Klasický marketing se zaměřuje na propagaci produktů (např. výrobková koncepce), kdežto MLM je spíše způsob fungování firmy, může využívat i klasické marketingové nástroje pro prodej produktů.
klasický marketing se od MLM liší tím, že se k propagaci využívají jiné média
Klasický marketing se věnuje spíše tradičním marketingovým aktivitám...market. mix, komun. mix atp. MLM zaměřejn zejména na osobní prodej.
Klasický marketing většinou není založen na individuálním přímém prodeji, není tam takový tlak na prodej (protože obchodník zpravidla nebývá hodnocen podle počtu prodaných produktů), je založen na jiné struktuře
Klasicky marketing- vyuziva tradicnu reklamu, Mlm - vyuziva siet predajcov
má viac úrovní
marketing je proces řízení kdežto multilevel marketing je forma marketingu
marketing je široký pojem - jedná se o oslovování cílových skupin s nabídkou, která by měla odpovídat market. výzkumu. Formy Marketingu: může jít o reklamu, přímý prodej, osobní prodej, podpora prodeje, PR, telefonní marketing, různé moderní formy marketingu jako guirella, virální marketing ...
MLM - jedni vydělávají na provize druhých klasika - každý jede na sebe
MLM by se dal přirovnat ke strukturální firmě, marketing je přímo oblast obchodu zaměřená na spotřebitele tak, aby chtěl koupit daný produkt firmy (obsahuje reklamu a další prostředky), MLM je vyloženě o lidech, kteří jednají se spotřebitelem ohledně svého produktu
Mlm ciely priamo na jedneho spotrebitela, osobnejsi
MLM je adresnejsi - ma konkretnejsie zadefinovanu targetovu skupinu.
MLM je pyramida
MLM je pyramida
MLM je z meho hlediska nekorektní a tyto společnosti nemám ráda, jedná se především o direct marketing - tedy přímý face to face, obvolávání lidí, navštěvování, sběr kontaktů a pod. klasický marketing se zkládá z marketingového mixu, kde se zabýváme jednotlivým složkám produktu - jak nejlépe prodat zákazníkovi aby z toho měl zákazník užitek
MLM je zlodějna
MLM podvod, marketing reklama
MLM přímý prodej prostřednictvím sítě podřízených distributorů.
mlm- pyramidový, sieťový predaj klasický- produkty si vime kúpiť v obchode
mlm- siet predajcov,klasicky- clovek si kupi tovar rovno sam
Motivace
Myslím, že v spôsobe reklamy?? Firmy s MLM na ňom nepreinvestujú pretože ťažia z priameho predaja a "dobrého slova"
Najhlavnejsi rozdiel je vyuzivania informacnych kanalov na propagaciu svojich produktov. V MLM primarne reklamu robia samotni distributori na niektorom z levelov, pri klasickom je vyuzivana forma tv, novin, radia, a pod.
normální marketing je zaměřen na kupující, mlm na potenciální prodejce v nižších vrstvách sítě
odměňuje distributory za přímý prodej výrobků a služeb
otázka je zvláštne položená Marketing je široký pojem MLM je marketingová forma predaja
Pyramidový systém x přístup, který se zaměřuje na zákazníka, jeho přání a potřeby
V klasickém marketingu není stromová struktura, že by mi lidi pode mnou vydělávali peníze. MLM typickým příkladem je Lyoness
V klasickom marketingu nejde o predaj cez ďalšie osoby
V multilevlu vydělávají všichni v závislosti na sobě ... kdo má víc zaměstnanců tím sám víc vydělá , ty pak mají další zaměstnance atd...
v případě MLM se jedná o pyramidovou strukturu prodejců, ten, kdo je dole, vydělává na své šéfy, nadšéfy....atd,
Vetsinou neni mozne zbozi koupit jinak nez pres nejakeho delaera - primeho prodejce. Vyrobky nejsou v kamennych prodejnach ci e-shopech, i kdyz Vorwerk je napr.vyjimka.
větší nátlak
9. Čo považujete za najväčšiu výhodu MLM?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevidím žiadne výhody | 57 | 50,89 % | 50,89 % |
osobný prístup | 32 | 28,57 % | 28,57 % |
pohodlie pri nákupe | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
priamy predaj | 10 | 8,93 % | 8,93 % |
10. Stretli ste sa s pojmom MLM v kozmetickej sfére?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno, stretol/a → otázka č. 11, nie, nestretol/a → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno, stretol/a | 65 | 58,04 % | 58,04 % |
nie, nestretol/a | 47 | 41,96 % | 41,96 % |
11. Vyberte jednu z nižšie uvedených možností kozmetických firiem, s ktorou ste sa v súvislosti s týmto pojmom stretli.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Avon | 35 | 53,85 % | 31,25 % |
Mary-Kay | 12 | 18,46 % | 10,71 % |
Oriflame | 11 | 16,92 % | 9,82 % |
ani jedna z uvedených možností | 7 | 10,77 % | 6,25 % |
12. Ktoré kritérium je pre Vás rozhodujúce pri kúpe kozmetického výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
možnosť odskúšania výrobku | 56 | 50 % | 50 % |
dostupnosť | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
pohodlie pri nákupe | 17 | 15,18 % | 15,18 % |
osobný prístup k zákazníkovi | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
13. Akým spôsobom preferujete nakupovanie kozmetických výrobkov?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kamenná predajňa | 71 | 63,39 % | 63,39 % |
e-shop | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
priamy predaj | 14 | 12,5 % | 12,5 % |
14. Ktorú z nasledujúcich kozmetických značiek preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
L´Oréal Paris | 57 | 50,89 % | 50,89 % |
Avon | 33 | 29,46 % | 29,46 % |
Ryor | 11 | 9,82 % | 9,82 % |
Oriflame | 11 | 9,82 % | 9,82 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.