Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
tento dotazník bude pomůckou pro mou bakalářskou práci, která se věnuje Franchisingu a povědomí o této problematice. Budu ráda, když ho vyplníte ať už o tomto tématu něco víte, nebo jste o něm ještě neslyšeli.
Děkuji!
Barbora Čápová
Odpovědi respondentů
1. Jste muž, nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
103
71,53 %
71,53 %
muž
41
28,47 %
28,47 %
2. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 26 let
111
77,08 %
77,08 %
27-40 let
23
15,97 %
15,97 %
41 let a víc
10
6,94 %
6,94 %
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ s maturitou
82
56,94 %
56,94 %
VŠ, VOŠ
50
34,72 %
34,72 %
Základní
8
5,56 %
5,56 %
Vyučen/a
4
2,78 %
2,78 %
4. Místo Vašeho bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pardubický kraj
28
19,44 %
19,44 %
Hlavní město Praha
26
18,06 %
18,06 %
Olomoucký kraj
23
15,97 %
15,97 %
Jihomoravský kraj
13
9,03 %
9,03 %
Moravskoslezský kraj
10
6,94 %
6,94 %
Středočeský kraj
9
6,25 %
6,25 %
Zlínský kraj
8
5,56 %
5,56 %
Královéhradecký kraj
7
4,86 %
4,86 %
Jihočeský kraj
6
4,17 %
4,17 %
Plzeňský kraj
4
2,78 %
2,78 %
Kraj Vysočina
3
2,08 %
2,08 %
Liberecký kraj
2
1,39 %
1,39 %
Ústecký kraj
2
1,39 %
1,39 %
Praha
1
0,69 %
0,69 %
Rakousko
1
0,69 %
0,69 %
Karlovarský kraj
1
0,69 %
0,69 %
5. Slyšel/a jste někdy pojem FRANCHISING? (franšízing)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
105
72,92 %
72,92 %
ne
39
27,08 %
27,08 %
6. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internet
51
48,57 %
35,42 %
Výuka ve škole
47
44,76 %
32,64 %
Média
36
34,29 %
25 %
Zaměstnání
25
23,81 %
17,36 %
Sociální sítě
17
16,19 %
11,81 %
kamarádi
2
1,9 %
1,39 %
poprvé v odborné knize, jinak na internetu
1
0,95 %
0,69 %
I jen tak... venku - například v restauracích Subway
1
0,95 %
0,69 %
Ve filmu
1
0,95 %
0,69 %
V rodině -> TESCOMA.
1
0,95 %
0,69 %
už se nemapatuji
1
0,95 %
0,69 %
Moje první setkání: Pátrala jsem, na jakém principu funguje společnost Fornetti
1
0,95 %
0,69 %
osobně jsem si vyzkoušel
1
0,95 %
0,69 %
vlastním franchisovou pobočku
1
0,95 %
0,69 %
na mnoha místech, je to známý pojem
1
0,95 %
0,69 %
Kamarád
1
0,95 %
0,69 %
rozhovor
1
0,95 %
0,69 %
ERA (realitka)
1
0,95 %
0,69 %
7. Jaké znáte franchisové společnosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neznám
5
4,76 %
3,47 %
Žádné
4
3,81 %
2,78 %
nevím
2
1,9 %
1,39 %
McDonald, Re/max, Starbucks
1
0,95 %
0,69 %
mcdnlds
1
0,95 %
0,69 %
různé fastfoody, restaurace...
1
0,95 %
0,69 %
Kfc, MCDonald, Tamaris, Starbucks, CrossCafe
1
0,95 %
0,69 %
skoro všechno jsou franšízy, napadají mě např. fastfoodové řetězce (KFC, McD,...)
1
0,95 %
0,69 %
McDonalds, KFC, de facto Avon, etc...
1
0,95 %
0,69 %
Mc donald, re/max
1
0,95 %
0,69 %
ostatní odpovědi
Mc´Donalds, CrossCafe, Starbucks McDonald's, Chipotle, KFC, Partners, Subway KFC, McDonald, Sklizeno mcdonalds, subway, bageterie boulevard, dairy queen, husky, omv, partners McDonald´s McDonalds, Footshop (?) McDonald, KFC, Oxalis McDonald's, KFC, nevzpomenu si Subway, Mc Donalds Sklizeno McDonald, Potrefená husa McDonalds, Starbucks,... Costa coffee, McDonald, KFC a podobné společnosti Ollies, Starbucks subway, sam 73 má také franchise McDonnald's, CBA momentálně mě žádná nenapadá Subway, Frozen Yogurt Fastfoody (MC Donalds, KFC, Subway, Burger King,...), obchody s oblečením (New Yorker, H&M,...) Tescoma, McDonald. mc donalds, kfc, hodně Potrefená Husa, McDonald's, KFC, Subway, Bageterie Boulevard, Starbucks, Žabka,... Clarion, Holiday In, UGO, Staropramen mcDonald, Subway McDonald's, KFC, Starbucks, Tchibo, UGO,.............. KFC, McDonald's a spousta dalších Fast foodu :), Pošta Partner Mc Donald, Burger King, KFC Crosscafe McDonalds, Nike, Adidas McDonald's, CrossCafe McDonald's, Costa Coffee, Burger King, Hans im Glück atd. (jen gastronomie) McDonald´s,.. McDonald, KFC, Husky Fastfoody (McDonalds, KFC apod) Partners, McDonalds MacDonald, KFC, Jungle, Točená zmrzlina z Opočna, Asopol papírnictví McDonalds např. fastfoody (mcdonald, kfc,...) Mcdonald, kfc, o2, t-mobile, šnyt oxalis,žabka yves rocher Ugo, McDonalds, ... Fornetti, benzinky, Bageterie Boulevard, tuším že i Mc Donald's a KFC apod. JLV, Žabka s čajem, nazev nevím McDonald's, Cøkafe Starbucks Adidas Royal Mobil, s. r. o. McDonald a další restaurace .... mc donalds, subway, teta drogerie, levis (myslim) Vodafone, McDonalds, Parkys, Bageterie Boulevard žabka, mcdonalds, kozlovna McDonalds, UGO, H&M Mc Donald, Potrefená husa... Mc Donalds mc donald a podobné řetězce, oxalis, svět zdraví, naturhouse a podobné, je jich moc Mekáč kfcéčko Elit autoservisy a Autokelly autoservisy Starbucks flixbus KFC, McDonald, Lego wear, Era reality, Regatta,.... velkou spoustu (mnoho jich je v gastronomii, maloobchodu, oděvech, ale i jinde) starbucks, mcdonald's, costa atd. Tesco, Hudy, ... McDonald mekáč, autopůjčovny Baheterie Bulevard kfc, mcdonald brněnka Husky, Cyclo Point, Statkářův Dvůr KFC,Mariott,Hilton, Mc Donalds Většina fast foodů, většina hotelových řetězců atd. McDonalds, Žabka, KFC, Subway, BurgerKing... McDonald's Můj obchod, Žabka, McDonald, aj. McDonald's, KFC, Burger king, Tmmaris, Huski McDonald, Remax, Century 21, holiday inn, hilton, starbucks, costa coffee, mcdonalds, subway, kfc, McDonald, Bageterie boulevard, Ugo mc donald, burger king, coca cola McDonalds; KFC; UniCredit Bank; Žabka; UGO; Partners; Potrefená Husa JLV, McDonald Invia, Crosscafe 0 Mc Ronalda, Bageterie ERA Garancia Am Rest McDonalds, Starbucks, Costa Coffe,
87
82,86 %
60,42 %
8. Co podle Vás FRANCHISING označuje?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím
19
13,29 %
13,19 %
Netuším
5
3,5 %
3,47 %
nemám tušení
2
1,4 %
1,39 %
podnikání na základě licence, která obsahuje know-how pilotního podniku
1
0,7 %
0,69 %
systém marketingu produktů, služeb a technologií, spočívající v těsné a stálé spolupráci mezi právně a finančně odlišnými podniky – franchisorem a franchisantem – v rámci které franchisor poskytuje svým franchisantům určitý nárok, ale rovněž je zavazuje k povinnosti provozovat činnost v souladu s koncepcí franchisingu.
1
0,7 %
0,69 %
rozšíření stejného konceptu firmy do jiných lokalit ("poboček")
1
0,7 %
0,69 %
Forma pronajmu znacky
1
0,7 %
0,69 %
formu spolupráce, kdy majitel licence tuto propůjčuje (za úplatu) podnikateli, ten poté spravuje svůj podnik pod značkou licencované firmy
1
0,7 %
0,69 %
Pronajatí si značky (např. McDonalds) a následná realizace podnikatelské aktivity s podmínkou dodržování licenčních pravidel a smluv (aneb nezapomeň na okurku)
1
0,7 %
0,69 %
Podnikani pod znamou znackou
1
0,7 %
0,69 %
ostatní odpovědi
Skupinu podniků se společným záměrem, které řídí jedna hlavní mateřská společnost přejímání slov z francouzštiny do češtiny? Něco, co se týká Francie, ale nevím podnikání s licencí povolení provozovat určitý podnik určité značky za daných podmínek.. síť poboček možnost nabídnout/provozovat obchod/službu s určitým standardem majital podniku prodává služby nebo zboží v rámci koncepce jiné firmy Jedna firma dovolí druhé prodávat pod svojí značkou a tím tu svoji značku šíří. Podnikání pod známou značkou a dodržování jejich pravidel, ale vést vlastní podnik Jde o pronajem znacky něco s francií? netuším systém makretingu produktů, služeb..budování stejných poboček jedné firmy, musí vypadat úplně stejně Spoluprace mezi podnikateli je to forma podnikání, kdy přijmu podmínky zakladatele a nemusím se zaobírat se svojí kreativností Pod jednou značkou vzniká síť poboček, které fungují stejně, podle jednoho vzoru, a které jsou ale individuálně spravovány. Nemám nejmenší tušení pronájem práv na značku - prodáváte pod zavedenou značkou, dodržujete její standardy podnikani zavedená značky "prodává" pod svým jménem, lidé si mohou otevřit např Starbucks, jen tím, že jakoby porosí o záštitu Opravdu netuším... otevření (vlastni) pobočky jine firmy, nabízení jejich služeb Povoleni prodeje sluzeb nebo produktu jine firmy Firma propůjčuje své logo a know how menším podnikatelům, kteří v podstatě vedou svou "pobočku" pod jejich jménem Právo otevřít si pobočku dané společnosti v určitém místě Pronájem značky obchodu pravděpodobně nějaké výsadní právo, styl,.. Zájem (možná až přehnaný) o francouzskou kulturu. Jsou to prodejny (př.Tescoma), které musí dodržovat jistá pravidla dané společnosti, ale jinak si prodejnu vedou sami. dyž nědo si koupí pronajme know how, design značky a provozuje provozovnu někde Firma dovolí podnikateli za určitý poplatek podnikat pod jménem/obchodní značkou dané firmy za předpokladu, že bude dodržovat pravidla určená firmou (určitý vzhled podniku, ceny, kvalita,...) licence na provoz zařízení, kdy je poskytnuto know-how atd. neco s podnikanim? typ řetězce řízené podnikání Zakládání franchis Provozování podnikání na základě licence od pronajímatele franchisy. Osoba může začít podnikat bez svého vlastního nápadu. Může využít již osvědčený model. Za poplatek si pak může otevřít vlastní pobočku. netuším, víc podniku pod stejným majitelem? velké společnosti poskytují povolení k provozování obchodu s jejich značkou Forma vedení společnosti s nějakou značkou, která je neměnná a známá. Tato společnost má potom spoustu poboček, každá má nějakého "podvedoucího" a tým zaměstnanců. Netusim Něco v oblasti obchodu Síť odběratulů jednoho dodavatele surovin, který je zaštiťuje jednotným marketingovým konceptem spolupráci, fungování jednotek pod společnou značkou Řetězec firem, prodávají stejné prodkty pod stejnou značkou na více místech v republice nebo ve světě Předání svého know how například do jiného státu, kde bude firma působit Provozování pobočky v prostorech, které nepatří společnosti pofrancouzšťování? :D určitý druh podpory nových podnikání s novými nápady Odkoupení či pronajatí práva na založení a provozování "kopie" podniku od majitelů jeho originálu, doprovázené smlouvou, ošetřující mimo jiné i to, aby daná "kopie" splňovala standardy a kvality originálu. podvod dodání knowhow, proškolení, certifikaci, napojení na logistické řetězce rozšíření podniku, pronajmutí vlastní licence někomu jinému něco francouzského? Propujceni značky to netuším pobočka nějaké větší firmy, kterou si ale založím já, jen si koupím její licenci druh podnikání, kde jedna firma umožní jiné firmě podnikat pod svou značkou a předá jí své know-how nepamatuju se Prodani licence za urcitych podminek(firma poskytne knowhow, pomuze pri zarizovani) Poskytnutí know how, výrobních postupů, materiálního vybavení firmy ostatním podnikatelským subjektům, které toho využívají pro svoji podnikatelskou činnost. majitel značky umožní zájemci za úplatu provozovat její provozovnu Zprostředkování odbytu nějakého nového produktu kopírování prodejny/prodeje určitých výrobků Otevreni dalsi prodejny Řetězec Otevření vlastni pobočky pod něčí značkou Situace, kdy jeden podnikatelský subjekt podniká pod hlavičkou subjektu jiného. Sexuální deviaci Něco o Francii? :D Podnikání pod cizí značkou a dodržování standardů tě značky ... neco spojeneho s francii Prodej znackovych veci/sluzeb jinym poskytovatelem povoleni k provozovani podnikani ve vetsi zname siti, za uplatu majitel poskytne knoh how soukromý podnik, který je zaštitován velkou společností a musí se řídit určitými podmínkami té společnosti sjednocenou myšlenku nabídky odkoupení licence a podnikání pod jménem jiné firmy Dáme koncept a podporu. Ty dáš procenta z tržeb a další poplatky. Druh šikany sít prodejen, kde vám dají know how jak začít fungovat, vedou vás podnikáním, nejsnazší způsob jak začít s podnikání Podnikání bez nápadu podnikání na základě zakoupení licence Podnikatelský model, který je založen na smlouvě mezi 1) držitelem know-how a značky + 2) osobou, která chce provozovat pod touto značkou a s původním know-how vlastní provozovnu/provozovny za poplatek osobě v 1). sit obchodu stejne znacky Systém spolupráce firmy s provozovateli služeb, obchodů a pod. síťobchodů jedné značky po celém světě něco, co se týká podnikání Ze společnost je z Francie know how a značka za poplatek poskyování služeb nebo přímo prodej firmě jinou firnou, v podstatě spolupráce mezi podnikateli v daném oboru e systém marketingu produktů, služeb a technologií, spočívající v těsné a stálé spolupráci mezi právně a finančně odlišnými podniky Franchising označuje prodej franřízi frančízorem frančízantovi. Jedná se o značku, know how atd. Provozování pobočky určité značky pro vlastní finanční prospěch za podmínky respektování interních pravidel provozu a odvádění poplatků za pronájem značky. Poskytnutí značky pod podmínkou splnění různých podmínek (nákup surovin u určeného dodavatele ap.). neotravujte zkoušením! Právo podnikat a vést podnik, pod kontrolou a pravidly franchisora síť licenci k provozování podniku pod záštitou rčité značk. Poskytnutí kowhow, potřebné materiály k provozování podniku. propagaci francouzkyho sejra Licenci vedení podniku, který už existuje (vytvoření další pobočky) Prodej či pronájem podnikatelského know-how a případný support za podíl na získu podnikání pod hlavičkou majitele značky Podnikání pod licencí a jménem zakladatelské společnosti Forma stalkingu pronájem obchodu Vlastní podnikání přidružené velké (mnohdy) nadnárodní společnosti . licence
110
76,92 %
76,39 %
9. Myslíte si, že je česká veřejnost dostatečně informovaná o franchisingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
120
83,33 %
83,33 %
ano
24
16,67 %
16,67 %
10. Jak na vás působí tento způsob podnikání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nejsem dostatečně informován/a
75
52,08 %
52,08 %
bezpečně
56
38,89 %
38,89 %
rizikově
13
9,03 %
9,03 %
11. Láká vás tato forma podnikání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím, nejsem dostatečně informován/a
64
44,44 %
44,44 %
ne, nechci podnikat
48
33,33 %
33,33 %
ne, nelíbí se mi tento způsob podnikání
19
13,19 %
13,19 %
ano, chci se stát franchisantem/franchisorem
13
9,03 %
9,03 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?
odpověď Internet:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 6. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?
10. Jak na vás působí tento způsob podnikání?
odpověď nejsem dostatečně informován/a:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Slyšel/a jste někdy pojem FRANCHISING? (franšízing)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste muž, nebo žena?
2. Váš věk
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Místo Vašeho bydliště:
5. Slyšel/a jste někdy pojem FRANCHISING? (franšízing)
6. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?
8. Co podle Vás FRANCHISING označuje?
9. Myslíte si, že je česká veřejnost dostatečně informovaná o franchisingu?
10. Jak na vás působí tento způsob podnikání?
11. Láká vás tato forma podnikání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste muž, nebo žena?
2. Váš věk
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Místo Vašeho bydliště:
5. Slyšel/a jste někdy pojem FRANCHISING? (franšízing)
6. Při jaké příležitosti jste se s tímto pojmem setkal/a?
8. Co podle Vás FRANCHISING označuje?
9. Myslíte si, že je česká veřejnost dostatečně informovaná o franchisingu?
10. Jak na vás působí tento způsob podnikání?
11. Láká vás tato forma podnikání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Čápová, B. – Franchising (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://58664.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.