Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Product placement
Product placement
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Dennis Horyna |
---|---|
Šetření: | 27. 02. 2017 - 08. 03. 2017 |
Počet respondentů: | 100 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 16.92 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 68,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Tímto bych Vás chtěl poprosit o vyplnění dotazníku na téma product placement. Hodnoty jím získané budu následně používat v mé bakalářské práci.Tento dotazník je určen pro osoby všech věkových kategorií.
Odpovědi respondentů
1. Kolik vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23-35 let | 47 | 47 % | 47 % |
18-23 let | 34 | 34 % | 34 % |
0-18 let | 8 | 8 % | 8 % |
35-50 let | 7 | 7 % | 7 % |
50 let a více | 4 | 4 % | 4 % |
2. Víte co je product placement?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 92 | 92 % | 92 % |
ne | 7 | 7 % | 7 % |
možná | 1 | 1 % | 1 % |
3. Kolik hodin denně sledujete televizi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-2 | 48 | 48 % | 48 % |
0 | 34 | 34 % | 34 % |
2-5 | 14 | 14 % | 14 % |
5 a více | 4 | 4 % | 4 % |
4. Kolik hodin denně sledujete kanál Youtube?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-2 | 53 | 53 % | 53 % |
0 | 26 | 26 % | 26 % |
2-5 | 19 | 19 % | 19 % |
5 a více | 2 | 2 % | 2 % |
5. Jaký obsah sledujete na kanále Youtube?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hudba | 6 | 13,33 % | 6 % |
Hudbu | 2 | 4,44 % | 2 % |
písničky, youtubeři | 2 | 4,44 % | 2 % |
talk show, hudební klipy, písničky, videa související s filmovou a televizní tvorbou | 1 | 2,22 % | 1 % |
Politika, sport | 1 | 2,22 % | 1 % |
klipy | 1 | 2,22 % | 1 % |
Spíše poslouchám hudbu. | 1 | 2,22 % | 1 % |
legrační věci, návody, politická videa | 1 | 2,22 % | 1 % |
hudbu, filmy, "dokumenty", youtuberská videa | 1 | 2,22 % | 1 % |
Vtipná lifestyle videa | 1 | 2,22 % | 1 % |
ostatní odpovědi | 28 | 62,22 % | 28 % |
6. Všimli jste si někdy product placementu u youtubera?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 54 | 54 % | 54 % |
ne | 39 | 39 % | 39 % |
nevím kdo to je | 7 | 7 % | 7 % |
7. Pokud ano, kdo to byl a co propagoval?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bubble tea
Carrie Kirsten a BMW x1
gogo herní konzole
gogomanTV NVIDIA shield konzole
Hickock45 - snad všechny výrobce zbraní a střeliva :)
konkrétní příklad si nepamatuju, youtubery nesleduji, pouze mi občasně někde vyskočí
Kosmetika
makeup-artistka propagovala kosmetické produkty
Martin Rota - Big Shock Stejk - svetla Phillips
Například Týnuš Třešničková spodni prádlo Victoria secret
Nepřiznané reklamy se objevují skoro u každí youtuberky. Týnuš Třešničková - sýr, Levné parfémy (nevím značku), Neera detox Luxy lady - Colgate, Blueberry Pink - Vivantis. Bublleology kauza - téměř u všech (Teri Blitzen)
Nesleduji youtubery.
nevím
nevim
nevím koho, ale kosmetiku, domácí spotřebiče
Oblečenie
Olga Vavřínová kosmetika marie claire
Opravdu mnohokrát. Co mě napadne první: AtiShows - Fakeer, více lidí - 1 face watch, DenisTv - losy, brambůrky, Martin Rota - Big shock, ...
Pedro, herní konzole Xbox one
Spičkový sportovec- webovou platformu, která umožňuje hraní hry.
Teri Blitzen
Teri Blitzen
Teri Blitzen - Bubblelogy
Teri Blitzen - make up
Teri blitzen bubbleology, kosmetika
Teri Blitzen kosmetika
TVTwixx - zdravé nápoje, náramky
Týnuš Třešničková a sýr :D :D
už si nevzpomínám, většinou ženy nějakou kosmetiku, alternativní zdravou výživu, sportovní oblečení, občas knihy apod.
youtuberov na you tube nesledujem - preto som si tam product placement nevsimla.
Yůtubery nesleduju.
Značku hodinek (tuším Kate Love)
8. Všimli jste si někdy product placementu v jiném videoklipu na Youtube?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 53 | 53 % | 53 % |
ne | 47 | 47 % | 47 % |
9. Pokud ano, o jaký produkt nebo značku se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Apple, Diesel
auta mini, bmw
Auta, elektronika
Boty v hudebním klipu
Bwin.com - Lady Gaga "poker face" ... takovych věcí jsou mraky
Coca cola, nokia
elektrický kartáček, čistič vzduchu, charitu
ja si max. vsimnem ze tam nieco take je ale max sa nad tym pousmejem, nedržím si také veci v hlave
Jirka Král - nerozbitný kryt na iPhone
napr. v hudebnich klipech sluchatka beats
Např. Ben Cristovao - pleťová voda
Nejčastěji sluchátka "Beats Audio" u světoznámých skupin/zpěváků
nevím
nike, apple, auta
Oblečení
oblečení, boty - Supreme, Trasher, Nike, Vans
propagace automobilu
sluchátka Beats
To si nevybavím, ale značnám jakoje Cola, Addidas, Nike... se těžko vyhýbá.
Webová platforma, značka kávy, odborné knihy vydané autorem,
10. Všimli jste si někdy product placementu v televizi nebo ve filmu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 90 | 90 % | 90 % |
ne | 10 | 10 % | 10 % |
11. Pokud ano, o jaký pořad, film, značku či produkt se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1) seriál "Ordinace v růžové zahradě" (několik let zpět, každou epizodu propagovali něco jiného) 2) Přímý přenos biatlonového závodu
50 odstínů temnoty Apple, Audi
Apple, Firefox, Netscape, Jeep, BMW, ...
Apple, Jagermeister...
automobilové znacky, jedlo, drogéria, elektronika - ale vzhľadom na to ze v súčasnosti je product placement využívaný často tak si to naozaj nemá človek šancu zapamatať čo a kde bolo
Avon, Román pro ženy
Citroen
coca cola, další jídla a pití. u koho nevím, dyť to je dneska všude, nehodnotím to negativně
Cokoliv. Sportovní přenosy (Strongbow, Wiessmann, Hamé), Seriály (Škoda,...)
dnes se vyskytuje PP téměř ve všech filmech
Je jich mnoho např Babovřesky cestovní portál
Kameňák, nevím jinak .
MacBooky a zippo zapalovače v amerických filmech
nápoje
Naposledy včera v kině. Film "Logan-Wolverine" - značka Pringles
napr. auta v bondovkach
Např. film Equalizer - hodinky Suunto, severská filmová produkce - oblečení Fjallraven, Ďábel nosí Pradu... Chůva k pohledání a sladkosti (Franinyšaty z obalůod čokoládových tyčinek), oblečení, parfémy... Je toho spousta.
např. nápoje pro moderátory a hosty v určitém pořadu - je mi zcela jasné, že ta konkrétní značka tam nebyla jen proto, že produkce udělala ententýky dvě hmoždinky a dáme jim matonku ;-)
Nějaké české filmy a seriály a většinou jsou to potraviny - nevím Mattonka??
nejhorší je to snad v pořadech na TV Nova - Ordinace, Ulice...konkrétní produkty si vybavuju nějaký nábytek, nějaký věci do myčky, kosmetika..
nekonečné seriály - ordinace - coca cola
nepamatuji si
Netuším, ale občas je to tak zjevné, že se člověk zasměje.
nevím
nevzpomenu si
obecně v novějších českých filmech
Ordinace v růžové zahradě, nějaký mop.
Rádio impuls, Red Bull - komedie
Samsung, Mercedes
Sběratelé kostí - Toyota, jinak si přesně nevybavuji, ale ve většině seriálů, filmů či pořadů se dá zahlédnout konkrétní značka produktu
seríály Ulice, Ordinace,... reklama na lékárny, drogerie,...
skoro každý dnešní film
Snowboarďáci - přehlídka product placementu
Spousty
Stardance
Tento pp vidam asi nejcasteji: napoje u moderatoru ve sportovnich prenosech, auta/potraviny/firmy... zduraznovane v serialech na komercnich televizich
Terminátor, Back to the Future - Nike
to si nepamatuji, moc si toho nevšímám, jen když mi to někdo řekne
Typicky James Bond a pislote Walther nebo Hodinky Omega. JInak jsou to nejčastěji v seriálech auta, ICT a podobně.
Ulice - reklama na Euronics, Innogy, Lékárna
už nevím
V seriálech často jídlo (Gympl-Manner), ve filmech značka auta..
Vetsina serialu, hlavne na tv nova
Všechny české filmy za posledních 10 let - auto, mobil, oblečení, obchodní řetězec, potravina. Vlastně jedná se o produkt placement, který spojuje dohromady zápletka.
Za všechny mě z fleku napadají třeba nekonečné seriály tv Nova, minimálně v Ulici jeto samé Innogy, Billa, Březňák, Sazka, Mall.cz, a pod., ale je pravda, že tam to cpou v takové míře, až je to za hranou koukatelnosti
Žlutý autobus
12. Ovlivnil někdy product placement na kanále Youtube vaše nákupní rozhodování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 76 | 76 % | 76 % |
ano | 13 | 13 % | 13 % |
nerelevantní | 1 | 1 % | 1 % |
pravděpodobně ne | 1 | 1 % | 1 % |
nesleduji youtube | 1 | 1 % | 1 % |
Nejsem si toho vědoma, možná podvědomě. | 1 | 1 % | 1 % |
nevim o tom | 1 | 1 % | 1 % |
nesleduji | 1 | 1 % | 1 % |
doufám, že nikoliv | 1 | 1 % | 1 % |
Nevedu si statistiku. Okamžitě asi ne, ale s časovým odstupem si nejsem jistý. | 1 | 1 % | 1 % |
možná | 1 | 1 % | 1 % |
je možné že podvědomě | 1 | 1 % | 1 % |
nevím | 1 | 1 % | 1 % |
13. Ovlivnil někdy product placement v televizi vaše nákupní rozhodování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 84 | 84 % | 84 % |
ano | 10 | 10 % | 10 % |
netuším | 1 | 1 % | 1 % |
Nejspíše ano | 1 | 1 % | 1 % |
nevim o tom | 1 | 1 % | 1 % |
doufám, že nikoliv | 1 | 1 % | 1 % |
Nevím | 1 | 1 % | 1 % |
Nevedu si statistiku. Okamžitě asi ne, ale s časovým odstupem si nejsem jistý. Uvažuji, že se stanu členem webové platformy. | 1 | 1 % | 1 % |
14. Změnil někdy pozitivně product placement na kanále Youtube váš pohled na propagovanou značku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 66 | 66 % | 66 % |
ano | 22 | 22 % | 22 % |
Nevím | 4 | 4 % | 4 % |
nerelevantní | 1 | 1 % | 1 % |
pravděpodobně ne | 1 | 1 % | 1 % |
nesleduji youtube | 1 | 1 % | 1 % |
nesleduji | 1 | 1 % | 1 % |
doufám, že nikoliv | 1 | 1 % | 1 % |
Ano, seznámil jsem se se značkou. | 1 | 1 % | 1 % |
dříve jsem ji neznal | 1 | 1 % | 1 % |
nejsem si jistá | 1 | 1 % | 1 % |
15. Změnil někdy pozitivně product placement v televizi váš pohled na propagovanou značku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 82 | 82 % | 82 % |
ano | 10 | 10 % | 10 % |
Nevím | 2 | 2 % | 2 % |
netuším | 1 | 1 % | 1 % |
avon jsem dobře znala, proto jsem si ho všimla | 1 | 1 % | 1 % |
doufám, že nikoliv | 1 | 1 % | 1 % |
Ne, irituje mně to. | 1 | 1 % | 1 % |
spíše negativně | 1 | 1 % | 1 % |
v českých seriálech mi spíš značku znechutí | 1 | 1 % | 1 % |
16. Obtěžoval Vás někdy product placement ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 57 | 57 % | 57 % |
ne | 36 | 36 % | 36 % |
nevím | 2 | 2 % | 2 % |
Pokud se nejedná o agresivní a "nenápadnou" reklamu, tak nevadí | 1 | 1 % | 1 % |
neobťažoval, ale občas dosť pobavil, keď bol príliš okatý | 1 | 1 % | 1 % |
skor sa na tom pobavím - berem to z nadhladam - stále lepšie ako reklami ktoré film/hudbu prerušujú | 1 | 1 % | 1 % |
Spíše mi vadí zakrývání značek, které pusobí rušivě. | 1 | 1 % | 1 % |
Ano ve filmech a pořadech, kde by podle mého názoru nemělo být. | 1 | 1 % | 1 % |
17. Pokud ano, kde to bylo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
asi tak ve všech českých filmech. Češi product placement neumí. Výsledek bývá trapný a otravný.
CSI Miami, James Bond, ...
české seriály
české seriály
Kdekoli
Když je to viditelně product placement a spolupráce a daná youtuberka to neřekne.
klasika ve stardance a sperky preciosa
Např. Gympl - Manner, na youtube často Fakeer
např. zrovna v té Ulici. Dokud nejsou dané značky divákovi nepokrytě okatě podsunovány, ale jsou zakomponovány nenápadně a není na ně zvlášť a opakovaně poukazováno, pak mi nevadí
nevím
pokaždé když vidím, jak trapně se snaží nějaký produkt "nenápadně" zahrnout do děje, tak už z principy si pak v obchodě koupím raději něco jiného, ptž na tento mám "alergii"
téměř všude, kde se objeví
Ulice - aktéři nepřirozeně v rozhovoru propagovali značku, obchod, je to otravné
už nevím
Už si nevzpomínám, ale štve mě to.
V nějakém tom českém filmu.
v rámci zmíněných seriálů - neuměle zasazené do dialogů...
Včera v kině. Flm Logan... vy víte
Ve filmech, obecně, když mi neřeknou, že se jedná o product placement. Rozumím, že to poskytovatele živí, ale vadí mi, když ze mně dělají pitomce.
ve filmech, při dlouhých záběrech na danou značku
ve filmech, tendence pak hledat, co všechno za výrobky jsou tam jako skrytá reklama
Ve Stardance
všude, kde je to příliš nápadné
youtube
18. Využila někdy vaše firma nebo firma, ve které pracujete product placement?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 77 | 77 % | 77 % |
ano | 5 | 5 % | 5 % |
Nepracuji | 5 | 5 % | 5 % |
nevím | 4 | 4 % | 4 % |
netuším | 1 | 1 % | 1 % |
To si nejsem jistá. | 1 | 1 % | 1 % |
asi ne | 1 | 1 % | 1 % |
nejsem zamestnana u firmy | 1 | 1 % | 1 % |
Nejsem si jista, asi ne | 1 | 1 % | 1 % |
netuším, na to jsem malej pán, abych o tomhle měl přehled | 1 | 1 % | 1 % |
nemám práci | 1 | 1 % | 1 % |
nikde nepracuju | 1 | 1 % | 1 % |
jsem nezaměstnaný | 1 | 1 % | 1 % |
19. Víte co znamená symbol PP na televizní obrazovce?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 74 | 79,57 % | 74 % |
ne | 19 | 20,43 % | 19 % |
20. Myslíte si, že by měl být divák upozorněn na veškerou propagaci v audiovizuální tvorbě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 58 | 58 % | 58 % |
ne | 32 | 32 % | 32 % |
nevím | 3 | 3 % | 3 % |
je mi to jedno | 2 | 2 % | 2 % |
Nikdy jsem ho neviděla, ale je to symbol product placementu | 1 | 1 % | 1 % |
Je mi to jedno. | 1 | 1 % | 1 % |
Na zjevnou a explicitní nikoliv, na skrytou a podprahovou ano | 1 | 1 % | 1 % |
Nelze jednoznačně zodpovědět. Pokud není značka vyloženě podstrkována, tak asi ne. | 1 | 1 % | 1 % |
mně osobně je to jedno | 1 | 1 % | 1 % |
21. Zaregistrovali jste někdy nějaký rozdíl mezi product placementem u nás a v zahraničí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
Ano, český product placement je spíš parodie na product placement. Je to trapné a mě osobně to od daného produktu spíše odradí. Zahraniční PP bývá mnohem propracovanější, lépe zakomponovaný do děje...
Ano, u nás se to dělá hrozně naivně a neexistuje koherence product placementu - např. pouze luxusní nebo naopak pouze nízkonákladové zboží.
asi ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne, nesoustředila jsem se na to
ne, nevěnuji tomu pozornost
ne, nevím jak to v zahraničí probíhá
Ne, takové věci nesleduji.
nemyslím si
nevím
Nikoliv.
Podle mě je to stejné
Tuším, že u nás je to více nápadné...
U nás je agresivnější
u nás je to víc viditelné, víc na sílu
u nás je víc okatý
u nás někdy působí směšně, ve filmech je evidentní, že se jedná o PP
USA je ho víc.
V některých zemích je častější (videoklipy Lady Gaga atp.).
v zahranici je youtuberi vice vyzdvihnou v zahranici - pokud se neco objevi, co neni PP, tak reknou "not a sponsor"
v zahraničí je to lépe propracované
v zahraničí většinou lépe splyne s dějem
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.