Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Genderové stereotypy v reklamě

Genderové stereotypy v reklamě

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:PJ
Šetření:06. 03. 2017 - 15. 03. 2017
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:48,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou České zemědělské univerzity v Praze a ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku na téma „Genderové stereotypy v reklamě“. Genderovým stereotypem se rozumí názor, role či charakteristika, které by měly být prováděny muži či ženami. Genderové stereotypy jsou tak zjednodušeným obrazem a zobrazují muže a ženy v jejich typických rolích.

Dotazník je anonymní a je určen všem lidem starších 18 let. Výsledky dotazníku budou sloužit jako podklad pro mou diplomovou práci.

Velmi děkuji za Váš čas,

Petra Jílková

Odpovědi respondentů

1. Jaké je vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7366,36 %66,36 %  
muž3733,64 %33,64 %  

Graf

2. Jaký je váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 307265,45 %65,45 %  
31-451715,45 %15,45 %  
46-601614,55 %14,55 %  
61 a více54,55 %4,55 %  

Graf

3. Ženy a muži mají ve společnosti rovnocenné postavení:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4137,27 %37,27 %  
spíše souhlasím3632,73 %32,73 %  
souhlasím1917,27 %17,27 %  
nesouhlasím1210,91 %10,91 %  
nevím21,82 %1,82 %  

Graf

4. Znáte některé reklamy, které jsou podle vás genderově stereotypní? Prosím vypište.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

.

Ariel - muž neví jak prát

Ariel a všechny prací prášky, většina pečících reklam. Většina reklam o autech je s chlapama.

ariel- žena hospodynka old spice - sexy muž

Astratex - Iva Kubelková, mnoho bilboardů s reklamou na auta a s polonahými ženami

Auta Olešná peceni Hracky

auta

Becherovka, Fernet, Always

Bohužel, konkrétní reklama se mi nevybaví. Rek bych ze reklama na OBI a několik reklam na práce v kuchyni.

čsob - i pěkný holky si zakládají penzijko

drtivá většina

Fernet Stock, Hera, Axe

Finish

hygienické potřeby - zacílené pouze na ženy, proč? auta, šperky - ukazuje muže pouze jako zdroj financí pro ženy potřeby pro domácí zvířata - ženy zvýhodněny, i muž může být citlivým chovatelem zvířat

kazda druha

Lenor

Lenor

Lenor

lenor s ženou co radí jak prát

Mountfield, bauhaus, prací prášky a přípravky do domácnosti

Muži mají své dny

Na prací prášky

na reklamy moc nekoukám, momentálně mě žádná nenapadá

na výživu pro děti - matka

Napadají mě např. reklamy na léky na nachlazení, kde jsou ženy nešťastné z nemocných mužů, kteří jsou stylizovaní do rolí "chudáčků" a ženy do rolí "ochranitelek", které musí vše zvládnout.

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne, reklamy se snažím vůbec nevnímat, reklamní svět je jedna lež, i kdyby byly genderově stereotypní tak to neberu na vědomí

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím. Moc reklamy v televizi nevnímám. Nemohu posoudit.

nevnímám to

Nevybavím si žádnou.

nevybavuji si

Nevybavuji si, nesleduji televizi

nevzpomínám si

nevzpomínám si

neznám

neznám

Neznám.

o kutilech, učitelkách, úřednicích

old spice

Old Spice -sexy muž

prací prášky

Prací prášky

prací prášky

prací prášky - lenor

Prací prášky a čisticí prostředky.

prací prášky a kosmetika

Prací prášky nebo na kapry Viks - nemocný muž o kterého se stará žena

prací prášky, kde maminky všechno vyperou doběla, vědí, co děti nejraději jedí, co jim prospívá... a reklamy s muži v pozicích šéfů, blonďaté sekretářky...

Prací prášky, pleny - matka

prací prášky, produkty pro děti a domácnost

prací prášky, prostředky na úklid

produkty intimní hygieny

reklama na kosmetiku, reklama s dětmi - matka

reklama na lenor unstoppables - žena hospodyňka reklama na linku pomoci 1124 (muži automechanici) reklama na sinex vicks - reklama na rýmičku (nepkratický muž)

Reklama na prací prášky

Reklama na Procter and Gamble ve vzathu s OH, kdy jenom maminky podporují své děti v tom, aby byly úspěšné

reklamu nesleduji

reklamy na auta reklamy na hygienické potřeby (např. sprchové gely) reklamy na parfémy

reklamy na auta

reklamy na auta

reklamy na finanční produkty, na auta

Reklamy na léky na nachlazení - muž se nemotorně stará o domácnost, zatímco žena stůně (Vicks?), muž má rýmičku a chová se jako spratek, zatímco žena mateřsky přistrkuje správné medikamenty; muž si hraje s dětmi, žena - hospodyňka - volá z domu rodinku na bonbony (Toffifee); ženy peroucí, čistící (Cif s ženou popelkou, která až všechno vydrhne, stihne i ples s princem; prací prášky, tablety do WC, detergenty, Savo...) - spíš je zázrak, pokud některá reklama genderově stereotypní není

Reklamy na léky posilující sexualni výkonnost můžů, všechny reklamy kde je vyobrazeno nahé ženské tělo ačkoli s produktem nesouvisí, reklamy na čistící prostředky, reklamy na kosmetiku

reklamy na mycí prostředky (Jar), prací prášky (Rex), na potraviny/vaření (Vitana)

reklamy na pivo, whisky a frisco. Hornbach, moufield. Lenor, Pure, Ariel, Savo

reklamy na prací prášky

Reklamy na prací prášky, kde je propaguje žena

Reklamy na prací prášky, výrobky pro děti - hospodyňka, matka elektroniku - úspěšný muž

reklamy na prací prostředky, na mytí nádobí, uklízení atp.

reklamy na vitanu, na uklízecí prostředky, prací prostředky, ...atd.

Reklamy např. na pneumatiky nebo jiné vybavení auta, které často obsahují polonahé ženy (které přitom s auty nemají co dělat); v podstatě každá reklama obsahující rodinu (žena vždy pečuje o domácnost a děti...)... je toho hodně

reklamy od pracích prášků, kosmetiky, potřeby pro domácnosti ...

sinex vicks

skoro všechny

skoro všechny

Skoro všechny. Když jedná o prací prostředky, prostředky do kuchyně apod. je to vždy žena, kdo se o domácnost stará a muž je buď neschopný nebo zaneprázdněný. Muži jsou častěji v rolích odborníků a vědců, kteří produkt vysvětlují (i když je to např. produkt primárně určen ženám).

Spousta - na sýry, jogurty, na prací prášky, čisticí prostředky.

téměř všechny

u produktů cílených na ženy/muže nějaký stereotyp bude, nemyslím si že by to bylo spatně

uklidove prostredky

úklidové prostředky

V reklamách na alkohol jsou téměř vždy muži.

Väčšina.

vaginální mykóza

ve většině jsou mladí krásní a úspěšní lidé

Veškerá piva, většina úklidových prostředků, Fernet Stock, Božkov, dámské hygienické potřeby (logicky)....

Veškeré reklamy na prostředky na úklid, obecně do domácnosti.

Většina na prostředky pro domácnost

většina reklam na domácí prostředky, na kosmetiku a na parfémy

vlastně všechny

všechny

všechny na uklidové prostředky

Všechny reklamy na prací prostředky, kojenecké potřeby, potraviny, potřeby na vaření

všechny reklamy typu kde ženy vaří starají se o děti či uklízí

Znát vážně není totéž jako vzpomenout si.

žena uklízečka, kuchařka, stará se o děti, muž vyrábí, tesá, staví, vrtá, řídí auto

Ženy perou, vaří, starají se o rodinu. Muži opravují, mají rychlá auta.

5. Znáte některé reklamy, které se podle vás snaží genderové stereotypy nabourat? Prosím vypište.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

-

-

-

...

...

asi existují, ale já téměř žádné reklamy neznám. možná Hornbach má, Ikea (gay reklamy).

Asi ne

Coca Cola, Tchibo

Čím budu až vyrostu

dove

dove

Dove

DOve

Dove

Dove

dove

Dove

dove - plnoštíhlé modelky

Dove - real beauty

Dove ?

dovolená

Hornbach

chlap vaří a jde mu to

Ilustrační fotografie letáků Lidl - žena = stavařka, muž žehlící prádlo apod.

Maybelline - mužský model propagující make-up

moc si nevzpomínám, snad některé reklamy z Hornbachu

Možná ano, ale žádnou jsem ještě neviděla nebo si to nepamatuji (ale moc se na reklamy nedívám)

mužská kosmetika

na JAR apod.

Na nějaký prostředek do myčky, kdy chlap že umyje nádobí.

na pánskou kosmetiku

na reklamy moc nekoukám, momentálně mě žádná nenapadá

Napadá ma reklama na vložky Always. Inak si skôr si myslím, že nie (veľa reklám nabúrava stereotypy, ale je to skôr v ironickom/výsmešnom zmysle).

napr. nesspreso

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne, momentálně mne žádná taková nenapadá

ne, naopak, ty které se o to "snaží" je spíše prohlubují

nějaké feministické?

Někde vaří chlap, udělá kávu,

nepamatuji si

nepamatuji si

nepamatuji si

Nepamatuju si

nepamatuju si

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím o žádných

Nevím, možná

Nevím. Reklamy v televizi příliš nevnímám, proto nemohu posoudit.

nevnímám to

nevybavuji si

Nevybavuji si

Nevzpomenu si

nevzpomenu si

nevzpomenu si

Nevzpomenu si

Nevzpomenu si na žádnou.

Nevzpomenu si.

nevzpomínám s

nevzpomínám si

nevzpomínám si

Neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

Neznám

neznám

neznám, reklamy se snažím ignorovat

Neznám.

Neznám.

Neznám.

Poslední dobou se objevilo několik reklam na vaření.

přípravek proti chrápání, kde chrápe žena

reklama na auto (nevím na jaké, auta mě nezajímají), kde matka soupeří s otcem, kdo rychleji zdolá nějakou trasu , nebo na jiné auto (nebo stejné), kde muž a žena si zadávají pozice do GPS na prozkoumání, reklama na Milku, kde muž z cirkusu empaticky předstírá slabost, aby udělal radost chlapci,...

reklama na přípravek na chrápání - chrápe žena

Reklama na sprej do nosu Pssst proti chrápání. V reklamě oproti zažité představě chrápe žena.

reklamy s úspěšnými ženami

Ria

teď mě nic nenapadá

ted si nevzpomenu

tlustý neohrabaný člověk, ne moc chytrý, v autobuse - práce za rohem

Tuším že allways

V jedné pekl chlap, V jedné myl nádobí. Ve dvou reklamách řídila ženská.

vaření

Všechny, kde chlapi vaří a ženy něco spravují

Znát vážně není totéž jako vzpomenout si. A v následující otázce záleží na konkrétní reklamě, tj. někde vadí, někde ne.

6. Genderové role žen a mužů v reklamě mi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí3935,45 %35,45 %  
je mi to jedno3834,55 %34,55 %  
vadí3330 %30 %  

Graf

7. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazována žena(1-nejvícekrát, 7-nejméněkrát):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Hospodyně/uklízečka2.4732.977
Matka2.11.817
Objekt touhy3.7362.576
Femme fatale/ Osudová žena4.8822.341
Neschopné/neví si rady4.82.215
Oběť módního průmyslu /zajímá se pouze o kosmetiku/4.1552.567
Nezávislá žena5.8552.615

Graf

8. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazován muž (1-nejvícekrát, 5-nejméněkrát):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Úspěšný muž2.21.869
Nepraktický/neschopný muž3.5642.264
Konzument tvrdého alkoholu3.0451.534
Opravář3.4641.43
Rádce/odborník2.7271.653

Graf

9. Pro ženy: Zobrazování ženy v jejích typických rolích (např. žena pere, uklízí, stará se o děti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi3733,64 %33,64 %  
jsem muž, otázka se mě netýká3330 %30 %  
Vadí mi2825,45 %25,45 %  
je mi to jedno1210,91 %10,91 %  

Graf

10. Pro muže: Zobrazování muže v jeho typických rolích (např. muž jako konzument tvrdého alkoholu, muž jako opravář, muž neumí umýt nádobí, musí ho za něj umýt žena, atd.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem žena, otázka se mě netýká5650,91 %50,91 %  
nevadí m2825,45 %25,45 %  
Vadí mi1311,82 %11,82 %  
je mi to jedno1311,82 %11,82 %  

Graf

11. Jak vnímáte reklamy, v nichž je muž v roli muže v domácnosti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno5449,09 %49,09 %  
Kladně5247,27 %47,27 %  
Záporně, Pohorší mě32,73 %2,73 %  
Pohorší mě10,91 %0,91 %  

Graf

12. K nahotě v reklamě mám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi, je mi to jedno4540,91 %40,91 %  
Záporný postoj3935,45 %35,45 %  
Kladný postoj1513,64 %13,64 %  
Nevadí65,45 %5,45 %  
Vadí54,55 %4,55 %  

Graf

13. Využívání erotických/sexuálních motivů v reklamě (odpověď nevím reprezentuje odpověď "je mi to jedno"):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3128,18 %28,18 %  
nesouhlasím3027,27 %27,27 %  
nevím2825,45 %25,45 %  
spíše souhlasím1614,55 %14,55 %  
souhlasím54,55 %4,55 %  

Graf

14. Využívání genderových stereotypů v reklamě (odpověď nevím reprezentuje odpověď "je mi to jedno"):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím5146,36 %46,36 %  
spíše nesouhlasím2825,45 %25,45 %  
nesouhlasím1715,45 %15,45 %  
spíše souhlasím1210,91 %10,91 %  
souhlasím21,82 %1,82 %  

Graf

15. Genderové stereotypy v reklamě vnímání opačného pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ovlivňují3834,55 %34,55 %  
spíše neovlivňují3531,82 %31,82 %  
velmi ovlivňují2825,45 %25,45 %  
vůbec neovliňují98,18 %8,18 %  

Graf

16. Genderové role v reklamě

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
By neměly být regulovány3531,82 %31,82 %  
Jsou regulovány dostatečně3430,91 %30,91 %  
By měly být regulovány2623,64 %23,64 %  
Nejsou regulovány dostatečně1513,64 %13,64 %  

Graf

17. Chcete k tomuto tématu něco dodat?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bouře ve sklenici vody

Ano

asi je to všechno jedno...prostě co si vyžaduje trh

feministka je ta, ktera nepotkala spravneho chlapa. :D

Genderové stereotypy popřípadě sexuální motivy v reklamě jen ukazují neschopnost autorů reklam vytvořit něco opravdu originálního.

chce, ale budu tolerantní a nanapíšu to

Je to nebezpečné, protože reklama lidi strašně ovlivňuje a myslím, že mnoho těmhle bludům věří. Osobně bych nechtěla potkat ty lidi, co reklamy vymýšlí.

Jsem proti těmto stereotypům ale myslím si že jakákoliv regulace by napachala vice skody nez užitku

K otázce č. 3 - nelze odpovědět - např. v evropské kultuře jsou role 100% vyvážené, ale v islámské kultuře jsou ženy na úrovni otroků, proto, pokud beru otázku z globálního pohledu, musím dát "nesouhlasím"

když mě nebaví, tak reklamy nesleduji, proto mi tyto problémy připadají zveličené

měla bys vysvětlit co je to genderový stereotyp

ne

Nevadí mi, když je žena znázorněna jako ten, kdo pečuje o děti a domácnost, vadí mi pouze to, že reklama vytváří iluzi, že tyto oblasti jsou záležitostí pouze žen a že muži mají plné právo na péči žen okolo (když už spí manželka, donese chlapovi do postýlky kakajíčko maminka) a sami můžou fungovat jako totální trubci.

Otázka 12. a 13. - Nahota a sexuálne motívy mi v reklame nevadia, ak sa zároveň nespájajú s gendrovými stereotypmi. Otázka 16. - Nemali by byť regulované "zhora", ale rozhodne by mali byť zmenené "dola", t.j. tým ako sa k ním ako spoločnosť staviame.

pokud tohle opravdu někdo řeší, tak je to jen vytváření zbytečných problémů

Reklamy jen odráží stav společnosti - genderové stereotypy mají lidé v hlavách, a to žádná regulace reklam nespraví, bude zkrátka ještě trvat, než se společnost změní

Sexualita nebo nahota zobrazovaná v reklamě by měla souviset s produktem (léky na potenci, kondomy, spodní prádlo a pod.), neměla by být zbytečně sexistická (př. třeba u bezpečnostních dveří nebo betonových dlažeb a pod. ), nevadí mi zobrazování bradavek, pokud není použito jako sexuální motiv (kojící žena, převlékání oblečení a pod.), u stereotypních pozic (matka, ředitel, žena v domácnosti, ...) nejraději vidím scény, kde se muž a žena o práci dělí, nelíbí se mi žádná forma diskriminace, ani ta pozitivní.

Zásadně mi vadí dnešního snaha nikoho neurážet. Od migrantů, přes homosexuály až po ženy. Máme svobodu slovu, svobodu názoru. Nevadí mi úspěšné ženy, mít ji doma, klidně převezmu roli "hospodyňky" ... V rodině podle mě nemohou být úspěšní oba, pokud jsou, chudáci děti

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké je vaše pohlaví:

  • odpověď muž:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsem muž, otázka se mě netýká na otázku 9. Pro ženy: Zobrazování ženy v jejích typických rolích (např. žena pere, uklízí, stará se o děti)
  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsem žena, otázka se mě netýká na otázku 10. Pro muže: Zobrazování muže v jeho typických rolích (např. muž jako konzument tvrdého alkoholu, muž jako opravář, muž neumí umýt nádobí, musí ho za něj umýt žena, atd.

6. Genderové role žen a mužů v reklamě mi:

  • odpověď vadí:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 14. Využívání genderových stereotypů v reklamě (odpověď nevím reprezentuje odpověď "je mi to jedno"):

7. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazována žena(1-nejvícekrát, 7-nejméněkrát):

  • odpověď Matka=2:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hospodyně/uklízečka=1 na otázku 7. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazována žena(1-nejvícekrát, 7-nejméněkrát):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je vaše pohlaví:

2. Jaký je váš věk:

3. Ženy a muži mají ve společnosti rovnocenné postavení:

5. Znáte některé reklamy, které se podle vás snaží genderové stereotypy nabourat? Prosím vypište.

6. Genderové role žen a mužů v reklamě mi:

7. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazována žena(1-nejvícekrát, 7-nejméněkrát):

8. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazován muž (1-nejvícekrát, 5-nejméněkrát):

9. Pro ženy: Zobrazování ženy v jejích typických rolích (např. žena pere, uklízí, stará se o děti)

10. Pro muže: Zobrazování muže v jeho typických rolích (např. muž jako konzument tvrdého alkoholu, muž jako opravář, muž neumí umýt nádobí, musí ho za něj umýt žena, atd.

11. Jak vnímáte reklamy, v nichž je muž v roli muže v domácnosti

12. K nahotě v reklamě mám:

13. Využívání erotických/sexuálních motivů v reklamě (odpověď nevím reprezentuje odpověď "je mi to jedno"):

14. Využívání genderových stereotypů v reklamě (odpověď nevím reprezentuje odpověď "je mi to jedno"):

15. Genderové stereotypy v reklamě vnímání opačného pohlaví

16. Genderové role v reklamě

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je vaše pohlaví:

2. Jaký je váš věk:

3. Ženy a muži mají ve společnosti rovnocenné postavení:

5. Znáte některé reklamy, které se podle vás snaží genderové stereotypy nabourat? Prosím vypište.

6. Genderové role žen a mužů v reklamě mi:

7. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazována žena(1-nejvícekrát, 7-nejméněkrát):

8. V jakých rolích je nejčastěji v reklamách zobrazován muž (1-nejvícekrát, 5-nejméněkrát):

9. Pro ženy: Zobrazování ženy v jejích typických rolích (např. žena pere, uklízí, stará se o děti)

10. Pro muže: Zobrazování muže v jeho typických rolích (např. muž jako konzument tvrdého alkoholu, muž jako opravář, muž neumí umýt nádobí, musí ho za něj umýt žena, atd.

11. Jak vnímáte reklamy, v nichž je muž v roli muže v domácnosti

12. K nahotě v reklamě mám:

13. Využívání erotických/sexuálních motivů v reklamě (odpověď nevím reprezentuje odpověď "je mi to jedno"):

14. Využívání genderových stereotypů v reklamě (odpověď nevím reprezentuje odpověď "je mi to jedno"):

15. Genderové stereotypy v reklamě vnímání opačného pohlaví

16. Genderové role v reklamě

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

, P.Genderové stereotypy v reklamě (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://59381.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.