Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů

Nákupní chování spotřebitelů

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Karlik
Šetření:09. 03. 2017 - 23. 03. 2017
Počet respondentů:175
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,

Jsem studentem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a zpracovávám diplomovou práci, jejímž tématem je Obal jako prostředek marketingové komunikace.  Cílem dotazníku je zjistit, jaký význam má pro spotřebitele obal výrobků vystavených v regálech obchodních domů, a jak působí na nákupní rozhodování. Předem děkuji za Váš čas strávený vyplňováním dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10962,29 %62,29 %  
Muž6637,71 %37,71 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-599051,43 %51,43 %  
20-297341,71 %41,71 %  
60 a více63,43 %3,43 %  
13-1963,43 %3,43 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské9856 %56 %  
Maturita6436,57 %36,57 %  
Vyučen (bez maturity)74 %4 %  
Základní63,43 %3,43 %  

Graf

4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?

Ovlivňuje obal Vaše nákupní rozhodnutí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vliv obalu při výběru výrobku je minimální9051,43 %51,43 %  
Neuvědomuji si, že by mě obal ovlivňoval5028,57 %28,57 %  
Vybírám výrobek podle obalu3520 %20 %  

Graf

5. Uvědomujete si v obchodech rozdíl mezi primárním a sekundárním obalem?

Primární obal je ten, co přímo ochraňuje výrobek (sáček pudingu)

Sekundární obal usnadňuje vystavení, dopravu a přepravu výrobků v primárních obalech (krabice se sáčky pudingů)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11565,71 %65,71 %  
ne6034,29 %34,29 %  

Graf

6. Upoutá vaši pozornost spíše primární nebo sekundární obal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše primární9856 %56 %  
Ani jeden2916,57 %16,57 %  
Oba2614,86 %14,86 %  
Spíše sekundární2212,57 %12,57 %  

Graf

7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9554,29 %54,29 %  
ne8045,71 %45,71 %  

Graf

8. Co Vás nejvíce upoutá při výběru potr. výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Složení výrobku9755,43 %55,43 %  
Značka6436,57 %36,57 %  
Grafická úprava obalu5632 %32 %  
Velikost balení4324,57 %24,57 %  
Nápis – novinka, 1+1 zdarma, 120ml zdarma3721,14 %21,14 %  
Barevná kombinace na obalu3117,71 %17,71 %  
Speciální příchuť výrobku3117,71 %17,71 %  
Materiál obalu2011,43 %11,43 %  
Limitovaná edice1810,29 %10,29 %  
cena74 %4 %  
ten výrobek samotný10,57 %0,57 %  
měrná cena10,57 %0,57 %  
nápis co že je uvnitř (mouka, cukr...)10,57 %0,57 %  
Země výroby10,57 %0,57 %  
nic10,57 %0,57 %  
nakupuji ověřené výrobky - konzervativní přístup10,57 %0,57 %  
podrobný popis10,57 %0,57 %  
akce10,57 %0,57 %  
země původu. nenakupuji nic z polska10,57 %0,57 %  
vzhled produktu nebo vzhled vizualizace produktu10,57 %0,57 %  
změna obalu - když jsem u výrobků, které standardně kupuji zvyklá na určitou grafiku a výrazně se změní, tak hned studuju co se změnilo10,57 %0,57 %  
může to být cokoli co vybočuje z okolí10,57 %0,57 %  
kupuju stále stejné výrobky, které mám rád, bez ohledu na obal10,57 %0,57 %  
Dávám přednost českým výrobkům10,57 %0,57 %  
vlastní výrobek10,57 %0,57 %  
znalost výrobku a zkušenost s ním10,57 %0,57 %  
kvalita potr. výrobku10,57 %0,57 %  
není poničený10,57 %0,57 %  

Graf

9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9654,86 %54,86 %  
ne7945,14 %45,14 %  

Graf

10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?

1-nejdůležitější, 7-nejméně důležité

každý parametr může mít pouze jedno jedinečné pořadí

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena3.082.759
Kvalita2.0742
Značka4.6172.305
Velikost4.962.347
Obal5.6571.825
Reference známých, přátel4.7542.997
Pozitivní zkušenost s produktem2.8573.288

Graf

11. Prosím ohodnoťte následující obal (sekundární, viz obrázek vlevo, vpravo jeho zobrazení v regálu):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Celkový dojem výborný vs. Celkový dojem špatný2-1-0-1-2-0.1371.078
Atraktivní/poutavý vs. Neatraktivní/nepoutavý2-1-0-1-20.1491.669
Prakticný vs. Nepraktický2-1-0-1-2-0.8741.047
Vzbuzuje dojem důvěryhodného výrobku vs. Vzbuzuje dojem nedůvěryhodného výrobku2-1-0-1-2-0.3030.828
Vyvolává zájem o koupi vs. Nevyvolává zájem o koupi2-1-0-1-20.2061.409

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

12. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý7041,92 %40 %  
dostatečný4023,95 %22,86 %  
chvalitebný3520,96 %20 %  
výborný169,58 %9,14 %  
nedostatečný63,59 %3,43 %  

Graf

13. Jak hodnotíte provedení následujícího obalu (sekundárního, viz obrázek vlevo):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Celkový dojem výborný vs. Celkový dojem špatný2-1-0-1-20.041.147
Atraktivní/poutavý vs. Neatraktivní/nepoutavý2-1-0-1-20.4511.276
Prakticný vs. Nepraktický2-1-0-1-2-0.5431.162
Vzbuzuje dojem důvěryhodného výrobku vs. Vzbuzuje dojem nedůvěryhodného výrobku2-1-0-1-2-0.0740.96
Vyvolává zájem o koupi vs. Nevyvolává zájem o koupi2-1-0-1-20.441.366

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

14. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý6436,57 %36,57 %  
dostatečný5632 %32 %  
chvalitebný3620,57 %20,57 %  
nedostatečný105,71 %5,71 %  
výborný95,14 %5,14 %  

Graf

15. Co upoutá vaši pozornost při pohledu na tento regál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dítě na obalu Amylon4928 %28 %  
Primární obaly pudingů Dr.Oetker2413,71 %13,71 %  
Modrá barva obalu Dr.Oetker2413,71 %13,71 %  
Červené káro obalu Amylon116,29 %6,29 %  
Červená barva obalu Kaufland42,29 %2,29 %  
cena42,29 %2,29 %  
akce21,14 %1,14 %  
Nic21,14 %1,14 %  
Bílá krabička amylon10,57 %0,57 %  
bílý obal Amylon10,57 %0,57 %  
sleva 40%10,57 %0,57 %  
ceny, logo Amylon, výrobky Amylon10,57 %0,57 %  
dve d na puddingu od kauflandu :D10,57 %0,57 %  
co je káro?´Upoutá mě puding, nic víc.10,57 %0,57 %  
hnědý obal a dobře čitelný název puding10,57 %0,57 %  
Velké logo Amylon na bílém podkladu10,57 %0,57 %  
1, 2 a 4 aspekt mě upoutal nastejno a ve stejné chvíli ale řekla bych, že důvod je ten, že tyhle tři věci mám v úrovni očí.. 10,57 %0,57 %  
značka Dr. Oetker, měrná cena10,57 %0,57 %  
hnědý obal (horní řada, druhý zprava)10,57 %0,57 %  
nejlevnější cena 3.3010,57 %0,57 %  
nic z toho10,57 %0,57 %  
nic zvlášť10,57 %0,57 %  
akce!10,57 %0,57 %  
předchozí otázky byly k obalu amylon,proto jsem pozornost věnovala ihned obalu amylon10,57 %0,57 %  
automaticky se oči zaměří na střed regálu10,57 %0,57 %  
cena na bílém podkladu10,57 %0,57 %  
Akce 40%10,57 %0,57 %  
Primární obal PUDING - Amylon10,57 %0,57 %  
hnědá barva - Dr. Oetker10,57 %0,57 %  
stašná nepřehlednost miš maš, pokud bych produkt vyloženě nepotřebovala, tak bych raději od tohoto regálu utekla....10,57 %0,57 %  
cena 4,90 v bílém podkladu10,57 %0,57 %  
ceny10,57 %0,57 %  
nový primár Amylonu10,57 %0,57 %  
Primární obal pudingu Dr. Oetker ale ne obecně všechny - ten zelený pistáciový z lesklého materiálu, kde se světle hnědá doplňuje se zelenou10,57 %0,57 %  
Velké logo Amylon vystupující z bílé plochy10,57 %0,57 %  
akce 40 % sleva10,57 %0,57 %  
Akcička10,57 %0,57 %  
žlutá cedule s cenou10,57 %0,57 %  
40% sleva10,57 %0,57 %  
bílý obal vanilkového pudinku Amylon, protože se mi líbí jeho grafické zpracování10,57 %0,57 %  
Puding vanilkový Amylon - bílá čistá barva asociující jednoduchost a kvalitu chuti10,57 %0,57 %  
Nejdříve ceny, potom značky a obaly10,57 %0,57 %  
velká bílá cenovka 10,57 %0,57 %  
cenovka10,57 %0,57 %  
Nic, hledám "svůj" výrobek co chi koupit10,57 %0,57 %  
cena za 1 ks10,57 %0,57 %  
Jemná pistácie10,57 %0,57 %  
cena 4,9010,57 %0,57 %  
vubec nesleduji sekundarni obaly. nesmi byt spinave a poskozene, vic na jejich vzhledu nezalezi10,57 %0,57 %  
Kontrast bílého písma a pozadí na tmavých obalech dr.oetker10,57 %0,57 %  
Bílý obal Amylonu a bílá cenovka mezi žlutými okolo10,57 %0,57 %  
jediná cenovka-bílá10,57 %0,57 %  
Zelena Pistacie10,57 %0,57 %  
obaly mne nezaujaly, spíše mne zaujala cedulka s akcí10,57 %0,57 %  
sleva 40 %, sleduju cenovky ne obaly10,57 %0,57 %  
Cena 3,3010,57 %0,57 %  
tak nějak nastejno10,57 %0,57 %  
bílá cedulka s černým číslem 4.9010,57 %0,57 %  
Cena 3.3010,57 %0,57 %  
rozhodně dítě, protože mozek obecně reaguje na obličeje... navíc je jediný v celém regálu a téměř uprostřed fotografie10,57 %0,57 %  
bílý amylon10,57 %0,57 %  
vyhledávám podle nápisu např.vanilka, podle toho co chci koupit10,57 %0,57 %  
Dr. Oetker - hnědý, fuj pudink10,57 %0,57 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obal=4 na otázku 10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vybírám výrobek podle obalu na otázku 4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?

9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obal=4 na otázku 10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?

5. Uvědomujete si v obchodech rozdíl mezi primárním a sekundárním obalem?

6. Upoutá vaši pozornost spíše primární nebo sekundární obal?

7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?

8. Co Vás nejvíce upoutá při výběru potr. výrobku?

9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?

10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?

11. Prosím ohodnoťte následující obal (sekundární, viz obrázek vlevo, vpravo jeho zobrazení v regálu):

12. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.

13. Jak hodnotíte provedení následujícího obalu (sekundárního, viz obrázek vlevo):

14. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.

15. Co upoutá vaši pozornost při pohledu na tento regál?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?

5. Uvědomujete si v obchodech rozdíl mezi primárním a sekundárním obalem?

6. Upoutá vaši pozornost spíše primární nebo sekundární obal?

7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?

8. Co Vás nejvíce upoutá při výběru potr. výrobku?

9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?

10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?

11. Prosím ohodnoťte následující obal (sekundární, viz obrázek vlevo, vpravo jeho zobrazení v regálu):

12. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.

13. Jak hodnotíte provedení následujícího obalu (sekundárního, viz obrázek vlevo):

14. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.

15. Co upoutá vaši pozornost při pohledu na tento regál?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Karlik, J.Nákupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://59491.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.