Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Jsem studentem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a zpracovávám diplomovou práci, jejímž tématem je Obal jako prostředek marketingové komunikace. Cílem dotazníku je zjistit, jaký význam má pro spotřebitele obal výrobků vystavených v regálech obchodních domů, a jak působí na nákupní rozhodování. Předem děkuji za Váš čas strávený vyplňováním dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
109
62,29 %
62,29 %
Muž
66
37,71 %
37,71 %
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
30-59
90
51,43 %
51,43 %
20-29
73
41,71 %
41,71 %
60 a více
6
3,43 %
3,43 %
13-19
6
3,43 %
3,43 %
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
98
56 %
56 %
Maturita
64
36,57 %
36,57 %
Vyučen (bez maturity)
7
4 %
4 %
Základní
6
3,43 %
3,43 %
4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?
Ovlivňuje obal Vaše nákupní rozhodnutí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vliv obalu při výběru výrobku je minimální
90
51,43 %
51,43 %
Neuvědomuji si, že by mě obal ovlivňoval
50
28,57 %
28,57 %
Vybírám výrobek podle obalu
35
20 %
20 %
5. Uvědomujete si v obchodech rozdíl mezi primárním a sekundárním obalem?
Primární obal je ten, co přímo ochraňuje výrobek (sáček pudingu)
Sekundární obal usnadňuje vystavení, dopravu a přepravu výrobků v primárních obalech (krabice se sáčky pudingů)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
115
65,71 %
65,71 %
ne
60
34,29 %
34,29 %
6. Upoutá vaši pozornost spíše primární nebo sekundární obal?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše primární
98
56 %
56 %
Ani jeden
29
16,57 %
16,57 %
Oba
26
14,86 %
14,86 %
Spíše sekundární
22
12,57 %
12,57 %
7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
95
54,29 %
54,29 %
ne
80
45,71 %
45,71 %
8. Co Vás nejvíce upoutá při výběru potr. výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Složení výrobku
97
55,43 %
55,43 %
Značka
64
36,57 %
36,57 %
Grafická úprava obalu
56
32 %
32 %
Velikost balení
43
24,57 %
24,57 %
Nápis – novinka, 1+1 zdarma, 120ml zdarma
37
21,14 %
21,14 %
Barevná kombinace na obalu
31
17,71 %
17,71 %
Speciální příchuť výrobku
31
17,71 %
17,71 %
Materiál obalu
20
11,43 %
11,43 %
Limitovaná edice
18
10,29 %
10,29 %
cena
7
4 %
4 %
ten výrobek samotný
1
0,57 %
0,57 %
měrná cena
1
0,57 %
0,57 %
nápis co že je uvnitř (mouka, cukr...)
1
0,57 %
0,57 %
Země výroby
1
0,57 %
0,57 %
nic
1
0,57 %
0,57 %
nakupuji ověřené výrobky - konzervativní přístup
1
0,57 %
0,57 %
podrobný popis
1
0,57 %
0,57 %
akce
1
0,57 %
0,57 %
země původu. nenakupuji nic z polska
1
0,57 %
0,57 %
vzhled produktu nebo vzhled vizualizace produktu
1
0,57 %
0,57 %
změna obalu - když jsem u výrobků, které standardně kupuji zvyklá na určitou grafiku a výrazně se změní, tak hned studuju co se změnilo
1
0,57 %
0,57 %
může to být cokoli co vybočuje z okolí
1
0,57 %
0,57 %
kupuju stále stejné výrobky, které mám rád, bez ohledu na obal
1
0,57 %
0,57 %
Dávám přednost českým výrobkům
1
0,57 %
0,57 %
vlastní výrobek
1
0,57 %
0,57 %
znalost výrobku a zkušenost s ním
1
0,57 %
0,57 %
kvalita potr. výrobku
1
0,57 %
0,57 %
není poničený
1
0,57 %
0,57 %
9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
96
54,86 %
54,86 %
ne
79
45,14 %
45,14 %
10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?
1-nejdůležitější, 7-nejméně důležité
každý parametr může mít pouze jedno jedinečné pořadí
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Cena
3.08
2.759
Kvalita
2.074
2
Značka
4.617
2.305
Velikost
4.96
2.347
Obal
5.657
1.825
Reference známých, přátel
4.754
2.997
Pozitivní zkušenost s produktem
2.857
3.288
11. Prosím ohodnoťte následující obal (sekundární, viz obrázek vlevo, vpravo jeho zobrazení v regálu):
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Celkový dojem výborný vs. Celkový dojem špatný
2-1-0-1-2
-0.137
1.078
Atraktivní/poutavý vs. Neatraktivní/nepoutavý
2-1-0-1-2
0.149
1.669
Prakticný vs. Nepraktický
2-1-0-1-2
-0.874
1.047
Vzbuzuje dojem důvěryhodného výrobku vs. Vzbuzuje dojem nedůvěryhodného výrobku
2-1-0-1-2
-0.303
0.828
Vyvolává zájem o koupi vs. Nevyvolává zájem o koupi
2-1-0-1-2
0.206
1.409
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
12. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrý
70
41,92 %
40 %
dostatečný
40
23,95 %
22,86 %
chvalitebný
35
20,96 %
20 %
výborný
16
9,58 %
9,14 %
nedostatečný
6
3,59 %
3,43 %
13. Jak hodnotíte provedení následujícího obalu (sekundárního, viz obrázek vlevo):
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Celkový dojem výborný vs. Celkový dojem špatný
2-1-0-1-2
0.04
1.147
Atraktivní/poutavý vs. Neatraktivní/nepoutavý
2-1-0-1-2
0.451
1.276
Prakticný vs. Nepraktický
2-1-0-1-2
-0.543
1.162
Vzbuzuje dojem důvěryhodného výrobku vs. Vzbuzuje dojem nedůvěryhodného výrobku
2-1-0-1-2
-0.074
0.96
Vyvolává zájem o koupi vs. Nevyvolává zájem o koupi
2-1-0-1-2
0.44
1.366
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
14. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrý
64
36,57 %
36,57 %
dostatečný
56
32 %
32 %
chvalitebný
36
20,57 %
20,57 %
nedostatečný
10
5,71 %
5,71 %
výborný
9
5,14 %
5,14 %
15. Co upoutá vaši pozornost při pohledu na tento regál?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dítě na obalu Amylon
49
28 %
28 %
Primární obaly pudingů Dr.Oetker
24
13,71 %
13,71 %
Modrá barva obalu Dr.Oetker
24
13,71 %
13,71 %
Červené káro obalu Amylon
11
6,29 %
6,29 %
Červená barva obalu Kaufland
4
2,29 %
2,29 %
cena
4
2,29 %
2,29 %
akce
2
1,14 %
1,14 %
Nic
2
1,14 %
1,14 %
Bílá krabička amylon
1
0,57 %
0,57 %
bílý obal Amylon
1
0,57 %
0,57 %
sleva 40%
1
0,57 %
0,57 %
ceny, logo Amylon, výrobky Amylon
1
0,57 %
0,57 %
dve d na puddingu od kauflandu :D
1
0,57 %
0,57 %
co je káro?´Upoutá mě puding, nic víc.
1
0,57 %
0,57 %
hnědý obal a dobře čitelný název puding
1
0,57 %
0,57 %
Velké logo Amylon na bílém podkladu
1
0,57 %
0,57 %
1, 2 a 4 aspekt mě upoutal nastejno a ve stejné chvíli ale řekla bych, že důvod je ten, že tyhle tři věci mám v úrovni očí..
1
0,57 %
0,57 %
značka Dr. Oetker, měrná cena
1
0,57 %
0,57 %
hnědý obal (horní řada, druhý zprava)
1
0,57 %
0,57 %
nejlevnější cena 3.30
1
0,57 %
0,57 %
nic z toho
1
0,57 %
0,57 %
nic zvlášť
1
0,57 %
0,57 %
akce!
1
0,57 %
0,57 %
předchozí otázky byly k obalu amylon,proto jsem pozornost věnovala ihned obalu amylon
1
0,57 %
0,57 %
automaticky se oči zaměří na střed regálu
1
0,57 %
0,57 %
cena na bílém podkladu
1
0,57 %
0,57 %
Akce 40%
1
0,57 %
0,57 %
Primární obal PUDING - Amylon
1
0,57 %
0,57 %
hnědá barva - Dr. Oetker
1
0,57 %
0,57 %
stašná nepřehlednost miš maš, pokud bych produkt vyloženě nepotřebovala, tak bych raději od tohoto regálu utekla....
1
0,57 %
0,57 %
cena 4,90 v bílém podkladu
1
0,57 %
0,57 %
ceny
1
0,57 %
0,57 %
nový primár Amylonu
1
0,57 %
0,57 %
Primární obal pudingu Dr. Oetker ale ne obecně všechny - ten zelený pistáciový z lesklého materiálu, kde se světle hnědá doplňuje se zelenou
1
0,57 %
0,57 %
Velké logo Amylon vystupující z bílé plochy
1
0,57 %
0,57 %
akce 40 % sleva
1
0,57 %
0,57 %
Akcička
1
0,57 %
0,57 %
žlutá cedule s cenou
1
0,57 %
0,57 %
40% sleva
1
0,57 %
0,57 %
bílý obal vanilkového pudinku Amylon, protože se mi líbí jeho grafické zpracování
vubec nesleduji sekundarni obaly. nesmi byt spinave a poskozene, vic na jejich vzhledu nezalezi
1
0,57 %
0,57 %
Kontrast bílého písma a pozadí na tmavých obalech dr.oetker
1
0,57 %
0,57 %
Bílý obal Amylonu a bílá cenovka mezi žlutými okolo
1
0,57 %
0,57 %
jediná cenovka-bílá
1
0,57 %
0,57 %
Zelena Pistacie
1
0,57 %
0,57 %
obaly mne nezaujaly, spíše mne zaujala cedulka s akcí
1
0,57 %
0,57 %
sleva 40 %, sleduju cenovky ne obaly
1
0,57 %
0,57 %
Cena 3,30
1
0,57 %
0,57 %
tak nějak nastejno
1
0,57 %
0,57 %
bílá cedulka s černým číslem 4.90
1
0,57 %
0,57 %
Cena 3.30
1
0,57 %
0,57 %
rozhodně dítě, protože mozek obecně reaguje na obličeje... navíc je jediný v celém regálu a téměř uprostřed fotografie
1
0,57 %
0,57 %
bílý amylon
1
0,57 %
0,57 %
vyhledávám podle nápisu např.vanilka, podle toho co chci koupit
1
0,57 %
0,57 %
Dr. Oetker - hnědý, fuj pudink
1
0,57 %
0,57 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obal=4 na otázku 10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vybírám výrobek podle obalu na otázku 4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?
9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obal=4 na otázku 10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?
5. Uvědomujete si v obchodech rozdíl mezi primárním a sekundárním obalem?
6. Upoutá vaši pozornost spíše primární nebo sekundární obal?
7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?
8. Co Vás nejvíce upoutá při výběru potr. výrobku?
9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?
10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?
11. Prosím ohodnoťte následující obal (sekundární, viz obrázek vlevo, vpravo jeho zobrazení v regálu):
12. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.
13. Jak hodnotíte provedení následujícího obalu (sekundárního, viz obrázek vlevo):
14. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.
15. Co upoutá vaši pozornost při pohledu na tento regál?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
4. Jaký význam má pro Vás obal při výběru potravinářského výrobku?
5. Uvědomujete si v obchodech rozdíl mezi primárním a sekundárním obalem?
6. Upoutá vaši pozornost spíše primární nebo sekundární obal?
7. Je pro Vás podstatný vzhled obalu potravinářského výrobku při jeho výběru?
8. Co Vás nejvíce upoutá při výběru potr. výrobku?
9. Koupil/a jste si někdy potr. výrobek jen proto, že se Vám líbil jeho obal?
10. Seřaďte, co hraje nejdůležitější roli při Vašem výběru ze stejných potr. výrobků?
11. Prosím ohodnoťte následující obal (sekundární, viz obrázek vlevo, vpravo jeho zobrazení v regálu):
12. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.
13. Jak hodnotíte provedení následujícího obalu (sekundárního, viz obrázek vlevo):
14. Prosím ohodnoťte obal uvedený v předchozí otázce jako ve škole.
15. Co upoutá vaši pozornost při pohledu na tento regál?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Karlik, J. – Nákupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://59491.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
autor: Dobrý den, Igore.
Děkuji za Váš příspěvek, který bych si dovolil komentovat. Obal se dělí do několika kategorií a záleží na jednotlivém typu produktu. Pokud jako příklad uvedeme pudding, jaký je podle Vašeho názoru sekundární obal? Dle mého je to krabice, které jak správně píšete plní několik fukncí - transportní obal, multipackový obal, prezentační obal.
Igor: Trochu zmatené definice - obal je pro mne důležitý - hlavně aby se obsah nevysypal - to je tedy primární obal.
Sekundární obal, je takový, který je přidaný na primární obal (například strouhanka - koupíte ji v sáčku, nebo v krabici do které je sáček vložený) - to je sekundární obal.
Obaly, které v dotazníku předvádíte jako sekundární jsou v podstatě transportní obaly, které běžně nekupujete.
Doporučuji vám, udelat si jasno v terminologii, nebo budete mít při obhajobě problémy.
autor: Děkuji za diskuzi, již jsem opravil, tak aby to dávalo smysl :)
P.s. u otázky 10 můžete hodnotu vybrat pouze jednou. jinak vám to nepůjde ukončit.
JAN: Tohle je jeden z nejhorších dotazníků, jaké si lze představit:
- vzhledem k výzkumné otázce nevhodně zvolená výzkumná metoda
- špatně položené otázky a stupnice
- když jsem měl vybrat kritéria (cena, kvalita) tak o jaký výrobek se jednalo?.
Jak to, že tohle autor nezjistil u pilotu a co dělá vedoucí práce, že tohle pustil dále?
Předelejte to, hrozí vám reálně že vás vyhodí od státnice.
...: Souhlasím s komentářem dole, až při čtení dotazníku si zpětně uvědomuji že je v obchodech vídám. Měl jsem je dosud jen za vybavení obchodu bez vztahu k výrobku.
...: až po tomhle dotazníku jsem si těch obalů vůbec všimla :) doteď jsem nepostřehla, že jsou výrobky takhle v odlišných krabicích, asi selektivní vnímání