Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Školné na vysokých školách

Školné na vysokých školách

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Sandra Pons
Šetření:12. 03. 2017 - 16. 03. 2017
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.92
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, 

žádám Vás o vyplnění tohoto dotazníku, který bude podkladem pro praktickou část bakalářské práce. 

Dotazník je anonymní a týká se zavedení školného na vysokých školách.

Předem děkuji všem, kteří dotazník vyplní.

Sandra Pons

Odpovědi respondentů

1. Souhlasíte se zavedením školného na veřejných vysokých školách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nesouhlasím5064,94 %64,94 %  
souhlasím, ovšem pouze v případě možnosti půjček s odloženou splatností dostupných pro každého1620,78 %20,78 %  
ano, souhlasím1114,29 %14,29 %  

Graf

2. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za semestr studia na VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic3038,96 %38,96 %  
max. 10 000 Kč1924,68 %24,68 %  
více, jak 10 000 Kč1519,48 %19,48 %  
max. 5 000 Kč1316,88 %16,88 %  

Graf

3. V případě, že bude možné školné hradit pomocí půjček s odloženou splatností, kdo by měl takové půjčky poskytovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stát4254,55 %54,55 %  
speciální, k tomu určené fondy2532,47 %32,47 %  
soukromý bankovní sektor1012,99 %12,99 %  

Graf

4. Věříte, že zdroje získané ze školného budou využity efektivně, tedy ke zřetelnému zvýšení kvality studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, myslím, že kvalitu studia placení školného neovlivní4761,04 %61,04 %  
ano, veřím, že dojde ke zvýšení kvality studia2025,97 %25,97 %  
nevím1012,99 %12,99 %  

Graf

5. Považujete za motivující přispívat si na vlastní budoucnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, myslím si, že je to naopak demotivující4051,95 %51,95 %  
ano, věřím, že v případě hrazeného vzdělání si student pečlivěji vybere studovaný obor1823,38 %23,38 %  
ano, považuji placení školného za motivující1519,48 %19,48 %  
nevím45,19 %5,19 %  

Graf

6. Zdá se Vám informovanost veřejnosti o zavedení školného ze strany vlády jako dostatečná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6787,01 %87,01 %  
ano1012,99 %12,99 %  

Graf

7. Měly by vysoké školy omezit počet přijímaných studentů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4254,55 %54,55 %  
ne2431,17 %31,17 %  
nevím1114,29 %14,29 %  

Graf

8. Produkují podle vás VŠ kvalitní absolventy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3141,33 %40,26 %  
nevím2736 %35,06 %  
ano1722,67 %22,08 %  

Graf

9. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student VŠ3748,05 %48,05 %  
ani jedna z výše uvedených možností2532,47 %32,47 %  
rodič studenta VŠ79,09 %9,09 %  
student SŠ a kvůli placení školného raději VŠ studovat nepůjdu45,19 %5,19 %  
student SŠ a placení školného mě od studia na VŠ neodradí33,9 %3,9 %  
rodič studenta SŠ11,3 %1,3 %  

Graf

10. Jsem:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4457,89 %57,14 %  
muž3242,11 %41,56 %  

Graf

11. Patřím do věkové kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25 let3547,3 %45,45 %  
25-35 let1317,57 %16,88 %  
36-55 let912,16 %11,69 %  
35-55 let79,46 %9,09 %  
26-35 let79,46 %9,09 %  
nad 55let34,05 %3,9 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Souhlasíte se zavedením školného na veřejných vysokých školách?

  • odpověď ne, nesouhlasím:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nic na otázku 2. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za semestr studia na VŠ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Souhlasíte se zavedením školného na veřejných vysokých školách?

2. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za semestr studia na VŠ?

3. V případě, že bude možné školné hradit pomocí půjček s odloženou splatností, kdo by měl takové půjčky poskytovat?

4. Věříte, že zdroje získané ze školného budou využity efektivně, tedy ke zřetelnému zvýšení kvality studia?

5. Považujete za motivující přispívat si na vlastní budoucnost?

6. Zdá se Vám informovanost veřejnosti o zavedení školného ze strany vlády jako dostatečná?

7. Měly by vysoké školy omezit počet přijímaných studentů?

8. Produkují podle vás VŠ kvalitní absolventy?

9. Jsem:

11. Patřím do věkové kategorie:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Souhlasíte se zavedením školného na veřejných vysokých školách?

2. Jakou maximální částku jste ochotni zaplatit za semestr studia na VŠ?

3. V případě, že bude možné školné hradit pomocí půjček s odloženou splatností, kdo by měl takové půjčky poskytovat?

4. Věříte, že zdroje získané ze školného budou využity efektivně, tedy ke zřetelnému zvýšení kvality studia?

5. Považujete za motivující přispívat si na vlastní budoucnost?

6. Zdá se Vám informovanost veřejnosti o zavedení školného ze strany vlády jako dostatečná?

7. Měly by vysoké školy omezit počet přijímaných studentů?

8. Produkují podle vás VŠ kvalitní absolventy?

9. Jsem:

11. Patřím do věkové kategorie:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pons, S.Školné na vysokých školách (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://59570.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.