Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který slouží k praktické části mé Diplomové práce. Smyslem tohoto dotazníku je získat data o faktorech, které působí na studenty VŠ při výběru chytrého telefonu. Tento dotazník je určen pro studenty vysokých škol a univerzit v prezenční a kombinované formě studia.
Děkuji za Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Vlastním mobilní telefon(y) značky:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Apple
53
22,46 %
22,46 %
Samsung
51
21,61 %
21,61 %
Huawei
36
15,25 %
15,25 %
Lenovo
24
10,17 %
10,17 %
Xiaomi
18
7,63 %
7,63 %
Honor
18
7,63 %
7,63 %
Sony
15
6,36 %
6,36 %
HTC
12
5,08 %
5,08 %
Nokia
12
5,08 %
5,08 %
LG
11
4,66 %
4,66 %
Microsoft
8
3,39 %
3,39 %
Assus
7
2,97 %
2,97 %
Blackberry
3
1,27 %
1,27 %
Acer
3
1,27 %
1,27 %
Motorola
2
0,85 %
0,85 %
Sony Ericsson
2
0,85 %
0,85 %
Nevlastním mobilní telefon
2
0,85 %
0,85 %
Vodafone
1
0,42 %
0,42 %
iNew
1
0,42 %
0,42 %
ZTE, Doogee
1
0,42 %
0,42 %
OnePlus
1
0,42 %
0,42 %
Asus
1
0,42 %
0,42 %
Doogee
1
0,42 %
0,42 %
cat
1
0,42 %
0,42 %
Allview
1
0,42 %
0,42 %
Hirošima a120
1
0,42 %
0,42 %
2. Jakou známku kvality byste přiřadili následujícím značkám telefonů (1 nejlepší, 5 nejhorší)?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Apple
2.199
1.465
Honor
2.911
0.878
HTC
2.72
1.007
Huawei
2.525
1.182
Samsung
2.381
1.27
Sony
2.788
0.964
Xiaomi
3.284
1.136
3. Při nákupu mobilního telefonu se nejvíce spoléhám na:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vlastní informace, které získám dle porovnávání parametrů
106
44,92 %
44,92 %
Odborné recenze (např. D-test)
52
22,03 %
22,03 %
Zůstávám věrný značce
30
12,71 %
12,71 %
Doporučení přátel
27
11,44 %
11,44 %
Neodborné recenze (např. Herueka.cz)
20
8,47 %
8,47 %
Reklamní sdělení
1
0,42 %
0,42 %
4. Na kolik důležité jsou pro Vás následující parametry při výběru mobilního telefonu?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
5. Jste přesvědčen/a, že drahý mobilní telefon zaručuje uživatelskou spokojenost?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
196
83,05 %
83,05 %
ano
40
16,95 %
16,95 %
6. Z jakého důvodu nejčastěji kupujete nový telefon?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Opotřebení stávajícího
187
79,24 %
79,24 %
Nalezení telefonu, který je technicky zajímavější
23
9,75 %
9,75 %
Nový model mnou preferované značky
12
5,08 %
5,08 %
Získání neočekávaných financí (bonusy, prémie, výhra v soutěži)
9
3,81 %
3,81 %
Nalezení telefonu, který je vzhledově zajímavější
4
1,69 %
1,69 %
Snížení prestiže značky telefonu, který momentálně vlastním
1
0,42 %
0,42 %
7. Pokud se octnete v situaci, kdy si musíte pořídit nový telefon, odkud na něj získáte prostředky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Z brigád nebo práce
107
45,34 %
45,34 %
Z ušetřených peněz
89
37,71 %
37,71 %
Od rodičů
38
16,1 %
16,1 %
Půjčím si
2
0,85 %
0,85 %
8. Za mobilní telefon jsem ochotná/ochoten utratit v rozmezí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5.001,- až 10.000,-
88
37,29 %
37,29 %
Do 5.000,-
68
28,81 %
28,81 %
10.001,- až 15.000,-
38
16,1 %
16,1 %
15.001,- až 20.000,-
28
11,86 %
11,86 %
20.001,- a více
14
5,93 %
5,93 %
9. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
144
61,02 %
61,02 %
Muž
92
38,98 %
38,98 %
10. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
23-28
141
59,75 %
59,75 %
18-22
67
28,39 %
28,39 %
29-39
20
8,47 %
8,47 %
40-50
8
3,39 %
3,39 %
11. Jaký studijní program studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Magisterský
111
47,03 %
47,03 %
Bakalářský
110
46,61 %
46,61 %
Doktorský
15
6,36 %
6,36 %
12. V průběhu studia:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dlouhodobě pracuji na DPČ/DPP
96
40,68 %
40,68 %
Pracuji na plný úvazek
65
27,54 %
27,54 %
Vyhledávám příležitostné brigády
49
20,76 %
20,76 %
Nepracuji
26
11,02 %
11,02 %
13. Váš průměrný měsíční příjem činní (Kč):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0,- - 10.000,-
107
45,34 %
45,34 %
10.001,- - 15.000,-
38
16,1 %
16,1 %
15.001,- - 20.000,-
38
16,1 %
16,1 %
20.001,- 30.000,-
29
12,29 %
12,29 %
30.001,- a výše
24
10,17 %
10,17 %
14. Jaký je Váš rodinný stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Svobodná/svobodný
105
44,49 %
44,49 %
Zadaná/zadaný
100
42,37 %
42,37 %
V manželství/v registrovaném partnerství
30
12,71 %
12,71 %
Ovdovělá/ovdovělí
1
0,42 %
0,42 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Na kolik důležité jsou pro Vás následující parametry při výběru mobilního telefonu?
odpověď Rozlišení displeje=Velmi důležité:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nový model mnou preferované značky na otázku 6. Z jakého důvodu nejčastěji kupujete nový telefon?
9. Jste muž nebo žena?
odpověď Žena:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neodborné recenze (např. Herueka.cz) na otázku 3. Při nákupu mobilního telefonu se nejvíce spoléhám na:
11. Jaký studijní program studujete?
odpověď Bakalářský:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18-22 na otázku 10. Jaký je Váš věk?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vlastním mobilní telefon(y) značky:
2. Jakou známku kvality byste přiřadili následujícím značkám telefonů (1 nejlepší, 5 nejhorší)?
3. Při nákupu mobilního telefonu se nejvíce spoléhám na:
4. Na kolik důležité jsou pro Vás následující parametry při výběru mobilního telefonu?
5. Jste přesvědčen/a, že drahý mobilní telefon zaručuje uživatelskou spokojenost?
6. Z jakého důvodu nejčastěji kupujete nový telefon?
7. Pokud se octnete v situaci, kdy si musíte pořídit nový telefon, odkud na něj získáte prostředky?
8. Za mobilní telefon jsem ochotná/ochoten utratit v rozmezí:
9. Jste muž nebo žena?
10. Jaký je Váš věk?
11. Jaký studijní program studujete?
12. V průběhu studia:
13. Váš průměrný měsíční příjem činní (Kč):
14. Jaký je Váš rodinný stav?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vlastním mobilní telefon(y) značky:
2. Jakou známku kvality byste přiřadili následujícím značkám telefonů (1 nejlepší, 5 nejhorší)?
3. Při nákupu mobilního telefonu se nejvíce spoléhám na:
4. Na kolik důležité jsou pro Vás následující parametry při výběru mobilního telefonu?
5. Jste přesvědčen/a, že drahý mobilní telefon zaručuje uživatelskou spokojenost?
6. Z jakého důvodu nejčastěji kupujete nový telefon?
7. Pokud se octnete v situaci, kdy si musíte pořídit nový telefon, odkud na něj získáte prostředky?
8. Za mobilní telefon jsem ochotná/ochoten utratit v rozmezí:
9. Jste muž nebo žena?
10. Jaký je Váš věk?
11. Jaký studijní program studujete?
12. V průběhu studia:
13. Váš průměrný měsíční příjem činní (Kč):
14. Jaký je Váš rodinný stav?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Mojžíšová, M. – Faktory ovlivňující studenty VŠ při nákupu chytrého telefonu (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://59695.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.