Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování

Nakupování

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marián Zajíček
Šetření:06. 04. 2017 - 20. 04. 2017
Počet respondentů:133
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentem 2. ročníku fakulty ekonomicko-správní Univerzity Pardubice. Tento dotazník mi poslouží při tvorbě seminární práce do předmětu "Zpracování dotazníkového šetření".

Tímto Vás chci požádat o vyplnění a předem děkuji za Váš čas.

Dotazník je anonymní, je určen pro každého a jeho vyplnění je dobrovolné.

Odpovědi respondentů

1. Jaké zboží nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné5541,35 %41,35 %  
Oblečení4936,84 %36,84 %  
Domácí potřeby2317,29 %17,29 %  
Elektroniku64,51 %4,51 %  

Graf

2. Jaký způsob nakupování nepotravinového zboží preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na předmětu nákupu6246,62 %46,62 %  
V kamenné prodejně5239,1 %39,1 %  
Na internetu1813,53 %13,53 %  
jak kdy, kombinace kamenneho obchodu s internetem10,75 %0,75 %  

Graf

3. Je pro Vás prioritou kvalita zboží nebo cena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Preferuji kompromis mezi cenou a kvalitou9571,43 %71,43 %  
Více preferuji kvalitu nad cenou2619,55 %19,55 %  
Více preferuji cenu nad kvalitou86,02 %6,02 %  
Neřeším ani cenu ani kvalitu32,26 %2,26 %  
záleží na předmětu nákupu10,75 %0,75 %  

Graf

4. Jak často využíváte slevové portály typu heureka.cz apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příležitostně6951,88 %51,88 %  
Nikdy4130,83 %30,83 %  
Často2317,29 %17,29 %  

Graf

5. Nakupujete raději u ověřených prodejců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, rád nakupuji u prodejců, se kterými mám osobní zkušenost7052,63 %52,63 %  
Ano, stačí mi však pouze hodnocení ostatních lidí5138,35 %38,35 %  
Ne, nezáleží mi na hodnoceních prodejců129,02 %9,02 %  

Graf

6. Jaké faktory u Vás rozhoduji pro nákup zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita11384,96 %84,96 %  
Cena10679,7 %79,7 %  
Aktuální potřeba10175,94 %75,94 %  
Dostupnost zboží4936,84 %36,84 %  
Výše slevy3828,57 %28,57 %  
cena dopravy10,75 %0,75 %  
Poznámka - Heureka.cz není slevový portál, ale srovnávač cen! Slevový portál je například Slevomat nebo Pepa.cz. Dvě úplně odlišné věci.10,75 %0,75 %  
impulzivní nákup10,75 %0,75 %  
rychlost dodani10,75 %0,75 %  
nejlépe ve slevě 30-70% preferuji absolutní kvalitu (se kterou mám zkušenost) a když je cena vysoká na polovině - to je prostě paráda10,75 %0,75 %  

Graf

7. S kým rádi nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sám6851,13 %51,13 %  
S partnerem/partnerkou2821,05 %21,05 %  
S rodinou2015,04 %15,04 %  
S přáteli139,77 %9,77 %  
Nakupuji nerad10,75 %0,75 %  
neřeším to10,75 %0,75 %  
Je mi to jedno10,75 %0,75 %  
někdy s partrnerem a někdy sám10,75 %0,75 %  

Graf

8. Kolik průměrně utratíte měsíčně za nepotravinové zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 - 1999 Kč4332,33 %32,33 %  
0 - 999 Kč3828,57 %28,57 %  
2000 - 2999 Kč2418,05 %18,05 %  
3000 - 3999 Kč1813,53 %13,53 %  
Více43,01 %3,01 %  
5000 - 5999 Kč32,26 %2,26 %  
4000 - 4999 Kč32,26 %2,26 %  

Graf

9. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5440,6 %40,6 %  
Zaměstnanec4936,84 %36,84 %  
OSVČ1410,53 %10,53 %  
Důchodce96,77 %6,77 %  
Nezaměstnaný75,26 %5,26 %  

Graf

10. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let6548,87 %48,87 %  
15 - 20 let1914,29 %14,29 %  
41 - 50 let1712,78 %12,78 %  
31 - 40 let129,02 %9,02 %  
51 - 60 let86,02 %6,02 %  
méně než 15 let64,51 %4,51 %  
61 a více let64,51 %4,51 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10075,19 %75,19 %  
Muž3324,81 %24,81 %  

Graf

12. Dosažené vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou6851,52 %51,13 %  
Vysokoškolské4231,82 %31,58 %  
Základní1813,64 %13,53 %  
Středoškolské s výučním listem43,03 %3,01 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Jste:

  • odpověď Student:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 20 let na otázku 10. Věk:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi S přáteli na otázku 7. S kým rádi nakupujete?
  • odpověď Zaměstnanec:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 31 - 40 let na otázku 10. Věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké zboží nejčastěji nakupujete?

2. Jaký způsob nakupování nepotravinového zboží preferujete?

3. Je pro Vás prioritou kvalita zboží nebo cena?

4. Jak často využíváte slevové portály typu heureka.cz apod.?

5. Nakupujete raději u ověřených prodejců?

6. Jaké faktory u Vás rozhoduji pro nákup zboží?

7. S kým rádi nakupujete?

8. Kolik průměrně utratíte měsíčně za nepotravinové zboží?

9. Jste:

10. Věk:

11. Pohlaví

12. Dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké zboží nejčastěji nakupujete?

2. Jaký způsob nakupování nepotravinového zboží preferujete?

3. Je pro Vás prioritou kvalita zboží nebo cena?

4. Jak často využíváte slevové portály typu heureka.cz apod.?

5. Nakupujete raději u ověřených prodejců?

6. Jaké faktory u Vás rozhoduji pro nákup zboží?

7. S kým rádi nakupujete?

8. Kolik průměrně utratíte měsíčně za nepotravinové zboží?

9. Jste:

10. Věk:

11. Pohlaví

12. Dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Zajíček, M.Nakupování (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://60350.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.