Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
tento dotazník je určen pro všechny osoby starší 15 let, které nakupují potraviny.
Výsledky dotazníku použiji pro mou diplomovou práci na téma Postoj Čechů k nakupování potravin na internetu. Děkuji Vám za pomoc s dokončením mého studia.
Simona Fedorková, studentka Vysoké školy ekonomické v Praze
Odpovědi respondentů
1. Máte zkušenost s nakupováním POTRAVIN na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, nakupuji pravidelně → otázka č. 11, Ano, nakupuji občas → otázka č. 11, Ano, zkusil/a jsem to, ale nyní na internetu nenakupuji → otázka č. 2, Ne, ale plánuji to zkusit → otázka č. 2, Ne, ani to nepánuji → otázka č. 2].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, ani to nepánuji
162
29,83 %
29,83 %
Ne, ale plánuji to zkusit
143
26,34 %
26,34 %
Ano, nakupuji občas
105
19,34 %
19,34 %
Ano, zkusil/a jsem to, ale nyní na internetu nenakupuji
82
15,1 %
15,1 %
Ano, nakupuji pravidelně
51
9,39 %
9,39 %
2. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NENAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Do místa, kde bydlím, eshopy s potravinami nerozváží.
2.977
5.32
Obávám se o čerstvost a datum spotřeby doručených potravin.
4.38
4.773
Obávám se o kvalitu potravin z internetu.
4.53
4.409
Bojím se, že mi dovezou jiné potraviny, než jsem si objednal.
3.664
4.45
Bojím se, že mi potraviny dovezou, když nebudu zrovna doma.
3.78
4.595
Nechci platit za dopravu.
5.251
3.991
Chci mít potraviny hned, nechci čekat, až mi je dovezou.
4.615
4.221
Bojím se, že se potraviny během přepravy poškodí (např. pomačkané ovoce nebo rozbitá vejce).
4.199
4.619
Chci si zboží vybrat sám/sama v prodejně.
5.605
3.18
Jsem spokojený/á s tím, jak nakupuji teď.
5.359
2.84
Nakupování potravin na internetu je složité.
2.61
3.308
Je snadnější nakoupit potraviny v obchodě než na internetu.
4.442
3.942
Nechci v e-shopu s potravinami zadávat bankovní údaje.
3.491
5.03
Nechci plánovat nákup potravin – radši nakupuji podle toho, co vidím v obchodě.
4.636
4.092
Rád/a chodím nakupovat potraviny, baví mě to.
4.14
4.311
Rád/a jdu do obchodu, abych byl/a v kontaktu s lidmi.
2.964
3.932
Chci mít hodně informací předtím, než nakoupím nějakou potravinu.
4.178
3.754
Při nakupování potravin na internet nemohu zaplatit v hotovosti.
3.088
4.463
Můj oblíbený řetězec neprodává potraviny přes internet.
3.891
5.177
3. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnily následující podmínky u INTERNETOVÝCH PRODEJCŮ POTRAVIN? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Levnější doprava
5.049
4.176
Rychlejší doprava
4.548
4.155
Záruka za kvalitu a čerstvost potravin
5.178
4.229
Možnost vyzvednout si zboží na řadě snadno dostupných míst
4.129
5.27
Záruka okamžitého vrácení peněz za produkty, které se mi nelíbí
5.109
4.086
Služba náhrady nevyhovujících produktů ten samý den
4.695
4.243
Možnost volby náhrady za nedostupné zboží před doručením objednávky
4.494
4.291
4. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnila VAŠE ŽIVOTNÍ SITUACE? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Narození dítěte
3.504
4.359
Nemoc, úraz, omezení schopnosti pohybu
5.638
3.151
Změna bydliště do místa, kde nemám svůj oblíbený obchod s potravinami
3.375
4.198
Nedostatek volného času
4.054
4.17
Trávení více času v práci
3.93
4.292
Práce z domova
2.783
4.092
Nutnost postarat se o nemocného partnera nebo příbuzného
4.636
4.206
5. Je něco jiného, co by se muselo změnit, abyste začal/a nakupovat potraviny na internetu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
absence jakýchkoliv kamenných obchodů s potravinami v dostupné vzdálenosti
aby braly stravenky
Aby můj obchod tu službu nabízel. :-)
Aby tuto službu nabízel můj oblíbený obchodní řetězec. Aby byla doprava tak levná, že by cenu za ni vynahradil ušetřený čas.
Ani ne, služby mají víceméně dobře udělané. Ale dle mého lidi prostě raděj jdou do obchodu nakoupi si, podívají se co tam vše je a ikdyž nadávají na fronty u pokladen, tak si je vystojí. Pak to jídlo lépe chutná :D
ano, způsob prohlížení a filtrování zboží na www.i-tesco.cz
Asi by se musela radikálně zlepšit moje finanční situace.
asi bych musela začít chtít, teď nechci, baví mě si vybírat na místě podle momentální nabídky, čerstvosti, vzhledu, vůně, nápadů...online je nuda :)
Asi kdybych začala bydlet s více lidmi, pro samotného vysokoškoláka to nemá cenu
Asi ne, priorita je pro mě čerstvost. Jelikož pracuji v potravinách tak ráda ochutnám co kupuji. Nebo si čichnu k masu, které kupuji i když vypadám jako blázen. Pokud nenakupuji u známého řezníka.
asi nic, nechci kupovat potraviny na internetu
Bývať úplne mimo akéhokoľvek obchodu. Teraz bývam 5 minút od hypermarketu.
celková kvalita potravin
Cena minimální objednávky v některých e-shopech.
cena potravin
Ceny potravin na internetu - dle mého názoru všeobecne trochu vyšší cenová hladina
doprava zdarma
Doprava zdarma.
Doruceni do 60min a zdarma + normalni ceny a ne predrazene jako rohlik.cz
Dovazet do mista bydliste bez platby za dopravu nebo alespon dopravne snizit.
Dovoz potravin do místa bydliste
Jídlo platit stravenkami
Kdyby mě přestali bavit lidé, jsem rád v kontaktu s okolím. Nakupování v prodejně je sociální záležitost.
Kdyby přes internet prodával potraviny můj oblíbený obchod.
Kdyby se zavřely všechny obchody :-)
kdybych bydlela v místě, kde jsou hůře dostupné obchody a zavážejí tam objednávky z internetu
Když by přítel přestal pracovat v obchodě s potravinami
Kvalita vybraných potravin
Levnejsi potraviny
Levnější ceny potravin než v kamenných prodejnách
Levnější potraviny na internetu
Lidl by měl zavést eshop :)
Mit vic peněz
Množsví obchodů nabízeící rozvoz
možná něco jako virtuální nakupování
možnost odměn, dárků, něco navíc
Můj oblíbený obchod by mohl rozvážet potraviny, musela bych se odstěhovat někam, kde není snadná dostupnost do obchodu. Momentálně mám oblíbený velký obchod s potravinami 5 minut autem :-)
Můj oblíbený obchod by musel zavést tuto možnost.
Můj strana nic,ja ráda chodím nakupovat
Musel by jsem chtit nakupovat na internetu.
Musel by se cely proces zjednodusit.
musel bych mít, od prodejce, doma zařízení přes které bych mohl dělat objednávky
řidič co by mi přivezl objednané potraviny by musel přijmout hotovost
Lidl by musel mít tento způsob prodeje
musela bych být totální lenoch
Musela bych být víc lenošná, dnes máme vše přímo pod nosem a pořád nám to je málo. Lidé si už ani nedojdou koupit čerstvé pečivo na sobotní snídani. Neprojdou se po voňavém trhu s ovocem a zeleninou a to je škoda.
Museli by se změnit dvě zásadní věci. První by bylo, že by nebyli nabízeny polské "potravin" a druhá, že by nebyli nabízeny "potraviny" od Babišového STBáckého agrofertu.
Museli by zavrieť všetky kamenné obchody.
museli by zavřít všechny hyper a super markety
Muselo by být nakupování na internetu rychlejší, snadnější, dostupnější, bezpečnější než osobní nákup. Nebydlím ve městě, ale přesto tu máme hned několik míst, kde se nabízí zelenina, pečivo, drogerie aj. Jsem momentálně zdravá a jsem na mateřské, vyhovuje mi si vybrat, co a kde se mi nejvíce líbí. Nedostanu se sice do města, ale jsem spokojená. Až budu v zaměstnání, určitě se situace změní. Netuším zatím jak, to bude záležet právě na místu a druhu práce.
Muselo by se mi chtít.
Musely by být levnější a/nebo kvalitnější než ty, které si sám vyberu, a hlavně prakticky okamžitě dostupné.
Musely by se zavřít kamenné prodejny. Až bude všechno on-line tak co budou všichni lidi dělat?
Nabídka od řetězce, kde nakupuji...
Lidl není diskont, novy koncept je supermarket a pozici je se jinam
najít odvahu udělat první krok
Nakládání s osobními údaji
Nakupuji málo potravin (do 100 kč za nákup), proto nepoužívám internetové obchody (většinou je rozvážka nad 300)
naprosto nedostatkové zboží v běžném řetězci
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
NE
Ne
ne
ne
ne
ne, potraviny z internetu ne
Ne. Chci si je vybírat sám
necítím se být jakkoli motivována to dělat (ani to kolem sebe nevidím marketingově komunikovat), možná kdybych o tom něco věděla (benefity) tak by mj postoj nebyl tak nijaký a spíš negativní.
Nemám tuto službu ve svém okolí, ale ráda bych jí využila.
Nemám zkušenost, ne protože bych se něčeho bála, ale protože mam kaufáč hoooodně blízko a neměla jsem zatím potřebu.
Nenakupuju na internetu, protože jsem moc línej zjišťovat, jak na to.
Není
nevím
nevím
Nevím jestli je potřeba něco měnit, prostě jsem navyklá chodit nakupovat...
Nezačnu. Nejsem lenivá chodit do obchodu
Nic
Nizsi cena nez v obchode
Obávám se o vypovídající hodnotu mého příspěvku, neboť během pěti minut chůze mohu být v supermarketu i hypermarketu. V takovém případě je zbytečné objednávat potraviny online, vyjma problematiky s časem.
obecně u všech e-shopů a všech dopravců mám špatné zkušenosti s dopravou, takže mě jen tak něco nepřesvědčí, leda snad výrazně nižší cena
pokažené auto nebo jiná situace, kdy bych musela na větší nákup pěšky
Pravděpodobně vůbec nic. Nemám to v plánu.
Prodej i v mem malém městě
překonat obavy z nového a neznámého
Přesný popis složení potravin.
Přestěhovat se a mít více peněz.
Různé možnosti platby
Snad jedině kdyby se potraviny daly sehnat jen na netu.
Těžko si na internetu vyberete jaký kus masa chcete - prorostlé, neprorostlé, prorostlé jen trochu.
To bych asi musela bydlet na nějaké vesnici s malým výběrem a ne ve středu Brna. Přijde mi mnohem lepší vybrat si potraviny v obchodě sama a až podle nálady a toho, co zrovna mají.
uvažoval bych eventuelně o trvanlivých potravinách. Nikdy ovoce/zeleninu a maso. Možná bych nakupoval pomocí Alexa Echo (jako je to v USA), nebo pokud by mi lednička vyhodnocovala čerstvost/datum spotřeby nabo úplnou absenci dané potraviny - aby objednávala automaticky
Velmi mne to zajímá a chtěla bych přesně toto:
Můj klient si naskládá do košíku (mobilní aplikace, ale třeba i reálný košík) produkty, já dostanu (na mobil) podrobný výpis a pokyn k úhradě a pokud to schválím, provede se platba.
Jde o řešení pro lidi s omezenou finanční svéprávností a jejich opatrovníky.
Větší dostupnost bezlepkových a veganských výrobků, čerstvého ovoce a zeleniny.
více farmářských potravin
Více informací o tomto nakupování
Výše uvedené mě více méně netrápí. Důvod, proč nenakupujeme doma přes internet je, že obchod, který jako jediný dováží do našeho bydliště má malý výběr, drahé produkty a čas, který strávíme přemýšlením nad tím, co ještě chceme a dohledáváním položek se rovná tomu, který trávíme v obchodě, kde máme produkty na očích. A trochu je to také před sousedy trapné, když vám přivezou takto nákup, ale to je drobnost.
Zatím ne, jsou potraviny, které za mě internetový obchod nevybere. To by mi museli autem dovést celý sortiment masa, uzenin, pečiva, ovoce, zeleniny, a teprve pak bych si vybral...
6. Kde nyní NEJČASTĚJI nakupujete potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
hypermarket (např. Tesco, Kaufland, Globus)
133
34,37 %
24,49 %
diskontní prodejna (např. Lidl, Penny)
109
28,17 %
20,07 %
supermarket (např. Albert, Billa)
96
24,81 %
17,68 %
malá samoobsluha (např. Hruška, Coop)
24
6,2 %
4,42 %
Makro
2
0,52 %
0,37 %
Kaufland, pokud za stravenky- Albert, občas Billa, ale nerada, je drahá.
1
0,26 %
0,18 %
Podle akci, billa Kaufland Penny Lidl
1
0,26 %
0,18 %
Country Life
1
0,26 %
0,18 %
přbližně stejně lidl a tesco
1
0,26 %
0,18 %
nejvíce v malých kamených obchodech, kam sice patří i COOP, či Hruška, ale také konzum, večerka, obchůdky se zelninou a další obchůdky živnostníků.
Místní prodejci (maso, pečivo) + různé další obchody
1
0,26 %
0,18 %
Kombinace Billa, Globus, Lidl - nejlepsi Globus a Lidl, Billa je nutne zlo protoze je nejbliz, ale ten obchod nesnasim.
1
0,26 %
0,18 %
Zdravá výživa
1
0,26 %
0,18 %
Bio obchody (dobrej špajz, my food..)
1
0,26 %
0,18 %
obchody s lokálními potravinami, zdravá výživa, trhy
1
0,26 %
0,18 %
Lidl, Kaufland
1
0,26 %
0,18 %
malá samoobsluha (např. Hruška, Coop)
1
0,26 %
0,18 %
Sestupně dle četnosti návštěv: Billa (nejbližší), Můj obchod (vlastně ještě bližší, ale spíše nouzovka), Albert (hypermarket, ale z mé strany naprostá nespokojenost s kvalitou a službami)
1
0,26 %
0,18 %
hypermarket Globus/Makro a diskont Lidl/Aldi
1
0,26 %
0,18 %
podle potřeby
1
0,26 %
0,18 %
u vjetnamca
1
0,26 %
0,18 %
vše výše uvedené plus malá zelinářství a farmářské trhy
1
0,26 %
0,18 %
místní malý obchod
1
0,26 %
0,18 %
Vsude
1
0,26 %
0,18 %
Lidl, Tesco, Kaufland, Albert
1
0,26 %
0,18 %
7. Co je pro vás při výběru místa nákupu potravin NEJDŮLEŽITĚJŠÍ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kvalita potravin
122
31,52 %
22,47 %
Obchod mám blízko
107
27,65 %
19,71 %
Široká nabídka potravin
66
17,05 %
12,15 %
Cena
38
9,82 %
7 %
Slevy, akce
25
6,46 %
4,6 %
Kombinace výše uvedeného
1
0,26 %
0,18 %
Blízkost, cena, dostupnost potravin, která jsem zvyklá nakupovat
Sestupně dle priority: Kvalita potravin a služeb (více otevřených pokladen, nestát 15 minut ve frontě), cena. Nejoblíbenějším obchodem je pro mě Lidl, bohužel je ve větší vzdálenosti.
1
0,26 %
0,18 %
Je to mix kvality a ceny sortimentu
1
0,26 %
0,18 %
zkušenosti
1
0,26 %
0,18 %
jak kvalita, tak i cenová dostupnost
1
0,26 %
0,18 %
nejlépe poměr cena/kvalita/akce
1
0,26 %
0,18 %
Málo lidí
1
0,26 %
0,18 %
velkoobchodní ceny, sortiment, kvalita
1
0,26 %
0,18 %
Nabídka bezlepkových produktů
1
0,26 %
0,18 %
8. Jak často nakupujete potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
několikrát týdně
242
62,53 %
44,57 %
1x týdně
91
23,51 %
16,76 %
každý den
32
8,27 %
5,89 %
1x až 2x měsíčně
18
4,65 %
3,31 %
méně často
4
1,03 %
0,74 %
9. Kolik nejčastěji za jeden nákup potravin zaplatíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 500 Kč
212
54,78 %
39,04 %
500 až 1000 Kč
101
26,1 %
18,6 %
1000 až 1500 Kč
36
9,3 %
6,63 %
1500 až 2000 Kč
19
4,91 %
3,5 %
2000 Kč až 4000 Kč
17
4,39 %
3,13 %
nad 4000 Kč
2
0,52 %
0,37 %
10. Vadí vám něco na způsobu, jakým teď nakupujete potraviny?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Nic
-
-
- fronty u pokladen
"Musím" pro různé potraviny do různých obchodů
Ani ne
ani ne
ani ne
ani ne
Ani ne
Ani ne
Ani ne jen mene cekani v hodinach kdy obchodni retezec vi ze bude mnoho lidi chodit na slevy a pritom nechaji otevrene 2poklady z 20 pokladen
Ani ne.
Ani ne.
Ani vlatne ne
Ano
Ano
ano - občas není zboží z letáku 1.den platnosti odpoledne na prodejně
Ano, dražší potraviny v mém obchodě leží příliš dlouho, ryby smrdí, ořechy jsou žluklé, ...
Ano, musím jít do obchodu, stát fronty a komunikovat s lidmi. Dovoz by mi plně vyhovoval.
ano, musím to táhat
ano, stojí mě spoustu času
Ano, vadí mi četnost nákupů, ale nejsem schopná si předem rozmyslet nákup na celý týden. Pak pokaždé koupím něco, co jsem nechtěla navíc.
Ano, ze v kazdem obchode maji jen neco z toho co chci v pozadovane cene a kvalite
Asi ani ne.
Asi ne.
Asi nic
bere to čas
Bere to moc času, hodně lidí všude.
beru to jako nutné zlo
Blbě se to nosí, když děláme velké nákupy.
Cas
Cas, maly vyber a tahani domu
Casto chybí potraviny,jsou mene kvalitni,zejmena ovoce a zelenina
Cesta od auta do výtahu
Čakanie u pokladne
čas
čas
Čas
čas a lidé v obchodech
Čas v obchodě
Časová dotace věnovaná nákupu
Časová náročnost, ztráta času, který by se dal využít jinak, fronty u pokladny
Často koupím víc, než jsem měla v plánu.
člověk nakoupí i to co neměl v plánu
Davy bezohlednych lidi.
Dlouhé fronty
Dlouhe fronty
dlouhé fronty u kas
Fronty
Fronty
Fronty
fronty
fronty
fronty
fronty
Fronty
Fronty
fronty na pokladně
fronty u placení
fronty u pokladen
Fronty u pokladen
Fronty u pokladen
Fronty u pokladen
fronty u pokladen
Fronty u pokladny
fronty u pokladny
Fronty uz pokladen :-)
fronty v obchodě
fronty v obchodech, horší dostupnost některých druhů potravin
fronty, bere to čas, špatně se hledají některé potraviny
Fronty, důchodci
Hodně lidí
Hodně lidí
Hodně lidí v obchodě
hodně lidí v obchodech
Hodně lidí všude.
Hodně lidí.
hordy důchodců v den akcí
hromada lidi
Hromada lidí
Chodim do Billy, protoze je nejbliz a nemam auto abych si sjel do Globusu nebo Lidlu. Billa me velmi frustruje. Kdyby mel globus rozvoz do 60min pro blizke okoli (z pohledu vozidla a ne MHD a tahani tasek) za rozumnou cenu treba symbolicky 50,- tak by nebylo co resit.
Chování pokladních a prodavačů(neodbornost).
je to náročné na čas
je to otrava, ale nutnost
Jedině tahaní těžkých tašek.
Jelikož nemám auto nemohu udělat větší nákup.
Jo chodim tam zhulenej a nemuzu si vybrat
Jsem spokojena
když je moc lidí a vrážejí do vozíků a nedá se hnout
když mám s sebou psa, nemůžu na nákup - bojím se ho nechat před obchodem a v autě je horko. Super by byly nějaké hlídané kotce.
Kolikrát přinesu domů cibuli a ta za dva dny zhnihe. Nebo brambory, koupíte je a už jsou hnusné.
koupím toho moc (do zásoby v akcích) a pak se s tím táhnu
Koupím víc než potřebuju a víc nezdravého
Leda jen to, že nákup nosím v rukách (v tašce v rukách) a když to přeženu, mám to těžké. Takže je potřeba myslet na to, že méně je více a kupovat jen to, co opravdu potřebuju dnes a v nejbližších dnech. Nenakupuju do velké zásoby, neboť zde nemáme takovou kolísavost cen, jako v supermarketech. Ceny jsou sice bez slev, dražší zboží, ale za to je ta cena přibližně stejná. Takže si v průběhu nákupu snadno odhadnu cenu nákupu. Proto všechno nemám ráda nákup v supermarketu a potažmo mne neláká ani nákup potravin na internetu (člověk prostě snadno přestřelí).
Lidi a fronty.
Málo času, tím pádem nečtu etikety na potravinách
malý výběr ovoce a zeleniny, velké frony u pokladen
malý výběr sortimentu
Malý výběr v místních obchodech (a marketech, tam je to doknce horší)
Zmizely solidní malé obchody
Malý výběr, dražší zboží.
maximálně fronty
menší výběr, nemají biopotraviny, nerada se zabývám nákupem potravin
mnoho lidí v obchodě
mnoho lidí v obchodě, fronty
Mnozstvi lidi v obchode
Množství lidí v obchodu
Množství pokladen, z nichž je jich otevřeno jen pár a jsou u nich ohromné fronty
množství zákazníků na prodejně...
Moc casu, ktery nakupovanim stravim.
Moc lidí
Moc lidí
Moc lidí
Moc lidí
moc lidi v obchodech, fronty u pokladny
Moc lidí, dlouhé fronty, pořád stejné potraviny
moc velký obchod, ztrácím se
Moje rodina toho hodně sní, takže se musí nakupovat každý den velké množství všeho.
Možnost dlouhého čekání ve frontě, cestování, těžký nákup
Musím cestovat autobusem a nemohu vzít úplně velký nákup, takže musím v prodejně přemýšlet, jestli to poberu. Kupovat auto jen kvůli nákupům se mi ale nechce.
Musím fyzicky do prodejny a velmi pečlivě vybírat kvalitní potraviny které nejsou z polska, Litvy a podobných destinací a vybírat potraviny které nejsou od STBáka Babiše.
Musím navštívit několik různých prodejen, abych získala všechny potraviny, které obvykle kupuji.
na prodejně nemají malé košíky
Nákup je velmi těžký, minimálně 25 kg
Nakupuji často a v malém množství, utratime tak vice peněz
ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
NE
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne vse mohu koupit na jednom miste = ztrata casu.
ne, jsem spokojena
Ne, nevadí.
Ne, obchod mám na cestě z práce poblíž bydliště.
né, vůbec nic
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Někdy při akcích jsou obchody plné celkem bezohledných lidí.
některé zboží chybí
Nekvalita potravin v Bille i Albertu, což jsou nejbližší supermarkety. Paradoxně kvalitnější zboží má vietnamec z Můj obchod, bohužel však má menší výběr.
Nekvalitní potraviny v hypermarketech, ovšem zároveň komplikované nakupování ve specializovaných maloobchodech, kde je zboží kvalitní.
Nenakupuji moc dopředu, čímž si zvyšuji náklady...
nepromyšleně, neplánovaně
nepříjemené prodavačky :-)
Nepřipravenost - zbytečné položky
Nerad nakupuji.
nerada nakupuji
Nest je v tasce sama, platit za tasku
Nevadí
Nevadí
nevadí
nevadí
nevadí
nevadí
nevadí
nevadí mi nic
Nevadí mi nic, jsem na rodičovské a cestou venku si nakoupíme co zrovna potřebujeme.
Nevadí mi nic.
Nevadi mi nic. Nakoupim vzdy jak mam cas a chut
Nevadí mi nic. Zatím jsem zcela spokojena.
Nevadí, nakombinuji si různé druhy prodejen a čas, ve který nakoupit jdu přizpůsobím možnostem.
Nevadí.
Nevadí.
nevím
nevrlé prodavačky
Nevyhovuje mi obchod najbližší k miestu môjho bývania, no do môjho obľúbeného obchodu si nemôžem z časových dôvodov dovoliť chodiť často.
Nic
Nic
Nic
Nic
Nic
nic
Nic
nic
Nic mě nenapadá.
Nic mi nevadi
Nie
Nie
Nie.
Noseni tech tasek s nakupem. Auto nemam. A tahnout se narvanou tramvaji treba 15 min, ve stoje, se 3 taskama - neni zadna sranda.
Nošení těžkých tašek
Občas fronty
Občas musím tahat sama hodně těžké tašky s nákupem až k bytu a je to pro ženu, která není v dobré fyzické kondici, dost namáhavé.
občas není místo na parkování
občas nepříjemné prodavačky
Omezují mě otevírací hodiny.
Otevírací doba - někdy ji nestihnu
otvírací doba v mé prodejně
Plastove tasky a sacky- zrusila bych je UPLNE!!!!
Podpora velkých řetězců. Ráda bych podpořila maloobchodníky v mé obci, ale nemají kvalitní potraviny.
Pokud je v obchode moc lidi, nebo pokud nemaji zbozi, ktere jsem planoval koupit.
Potraviny ktere chci uz v pozdejsich hodinach nemusi byt na prodejnach k dispozici.
Spíše řeším dostupnost než kvalitu i když o a faktory jsou důležité
spousta lidí = hladomor
Spousta lidí vrací sebou poškozené potraviny do regálu, mrazáků atd. Přijde mi to nechutné, sobecké. Chci jít nakoupit, ne ohledávat všechno jestli je Ok.
strávený čas, zvyšování cen
špatná kvalita a vysoká cena zeleniny a ovoce
Špatná kvalita, malý výběr
Špatné plánování nákupu, které souvisí s nepravidelnou pracovní dobou.
Tahani tasek
tahání tašek
Tahání těžkých tašek
Tahání těžkých věcí
Tahat to domů :-)
takes a lot of time
Tasky a vykladani z kosiku
Těžké nádoby či obaly.
Těžké tašky
těžké tašky s nákupem
To že je musím v rukách tahat domů. Nic není dost blízko a nejezdí mi k domu žádné spoje.
To, že nemám auto a že mám jen dvě ruce.
trochu
U Lidlu nelze nakoupit online :)
Umisteni obchodu
utratím víc než jsem původně chtěla
V Albertu nemají samostatnou mraženou brokolici, v Lídlu nemají velké balení hummusu.
Vadí mi jak supermarkety potravinami plýtvají, kvalita potravin mnohdy taky není kdoví co.
vadí mi, že nejsou igelitky zdarma, jak tady v USA, vadí mi, že mi do nich nikdo neskládá nákup...případně mi vyhovuje sebrat krabice např. v Lidlu a skládat nákup do nich. Jinak k otázc e 33: Momentálně žiju v Chicagu, jinak na Moravě (střídavě)
ve špičce mnoho lidí v obchodě
s tím spojené fronty
neohleduplnost lidí
Velké množství lidí v obchodě
většinou nakoupím spostu věcí které vlastně nepotřebuji
vláčení těžkých nákupů
vlastně ani ne
Vůbec nevadí
Vubec nic :D :)
Vyprodané zboží a fronty u pokladen.
vzdálenost od bydliště
Vzdy utratim vic nez mamv planu
X
zabere hodně času, nosení těžkých tašek
Zabere moc času.
Zabere to dost casu.
Zabere to příliš mnoho času
zboží je občas probrané a neseženu to, co chci. někdy koupím zcela nepotřebné věci jen proto, že jsou zrovna v akci.
Zbrkle a pospíchám
ztráta času
Ztráta času
Ztráta času
ztráta času
ztráta času
Ztráta času, fronty, bez auta je větší nákup nepohodlný
že mám jen 2 ruce na jeho tahání
žere to čas
Žere to čas.
11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Nakupování potravin na internetu je pohodlné.
5.823
2.374
Nakupuji na internetu, abych nemusel/a tahat těžké tašky.
5.443
4.006
Nakupováním na internetu ušetřím spoustu času.
5.377
3.229
Na internetu je širší nabídka potravin.
3.823
3.88
Na internetu jsou nižší ceny, lepší slevy a akce.
3.652
3.391
Nemusím chodit po obchodě a skládat potraviny do vozíku/košíku.
4.69
4.379
Nakupování potravin na internetu mě baví.
4.272
3.375
Nejbližší obchod s potravinami mám daleko.
2.627
4.335
Rád/a využívám užitečné prvky e-shopů s potravinami – nákupní seznamy, oblíbené položky.
3.772
4.859
Nemohu si nakoupit sám kvůli nemoci, úrazu nebo omezení pohybu.
2.352
4.467
Nemám rád nakupování potravin v běžných prodejnách.
3.468
3.996
Chci se vyhnout čekání u pokladen.
4.703
4.525
Můžu se tak vyhnout impulzivnímu nakupování.
4.07
4.774
Nakupuji potraviny na internetu, když je škaredé počasí a nechce se mi ven z domu.
3.43
4.865
Nakupuji potraviny, které nejsou dostupné v obchodech v mém okolí.
3.924
5.45
Potraviny mohu objednat kdykoliv a odkudkoliv.
5.759
2.664
Nakupování potravin v běžných obchodech mě stresuje.
3.297
4.31
Nemám auto.
3.456
7.197
Šetří to čas.
5.624
2.757
12. Bylo zde něco jiného, co pro Vás bylo důvodem k nákupu potravin přes internet?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ani ne
Ano fakt
bydlím v místě, kde není prodejna
Bydlíme v pátem patře bez výtahu.
Deti!s nima to nejde
Doporucrni od sestry
Faním Rohlik.cz a chci je tak podpořit :-)
hledám nízkou cenu a nakupuji v zahr. obchodech
jednoduchost, úspora času
Když si objednávám běžně nedostupné zboží, zároveň k němu přidám i zboží, které můžu nakoupit i normálně v kamenném obchodě a bez on-line nákupu bych to i udělala, do takové výše, aby byla doprava zdarma.
Kvalitnější suroviny a skvělá obsluha která potraviny vozí
Mam2male deti a obe chteji sedet ve voziku, pak uz neni moc mista na velky nakup
Miminko
Míň utratim, muzu srovnat ceny
Možnost regionálních značek
Můj přítel je ve frontách u pokladny tak nervní, že mi to za to nestojí a radši jsem podlehla jeho tlaku zařídit si účet na Rohlíku.
Nakupují kvůli tomu, že mám malé dítě a nechci ji tahat do obchodu. Raději si s ní hrají doma nebo venku.
Nakupuji potraviny pro alergiky.
Narození deti
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
Nebylo
nedostatek času
nedostatek volného casu, dlouha pracovní doba
nechtěla jsem chodit s malým miminem po obchodech, tak pro větší nákup jednou za čas bylo výhodnější objednat přes internet
Nejednotnost prodavaček na pokladně, pokud jde o vyndavání zejména objemného a těžkého zboží z košíku (kartony s mlékem, balíky s pítím apod). Jednou nevyndám, dostanu vynadáno, podruhé vytahám vše a opět dostanu vynadáno, že pro změnu zatěžuji pás, který špatně pojíždí. A pokud je to ve stejném obchodě, tak už to je fakt buzerace prodavaček...
Pohodli domova
Převážně nakupuju těžkě a objemné věcí (prací prášky/gely, toaletní papír) + zbytek klasického nákupu
rád zkouším nové věci
Speciální slevy, bonusový program, přístup
Rohlík.cz - reklamovali jsme zboží online a hned nám přidali kredit na další nákup
Srovnani cen
Šestinedeli, ale slo by to asi do nemoci. Jen kratkodobe.
Těhotenství
úspora času, záliba v moderních technologiích, které umožňují zjednodušit běžné situace
Vše bylo uvedeno,snad ze utratim min,než kdybych byla v obchodě.
Vyhnout se plebsu v prodejně
Zdravejsi potraviny, bio potraviny, lokalni potraviny plodiny, vyrobky a farmy, orechy ve velkem baleni, spolupodileni se na objednavkach z vetsim poctem lidi.
Ze mi to privezou domu
13. Souhlasíte, že Vás následující věci odrazovaly před prvním nákupem potravin na internetu? 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Obavy o čerstvost a kvalitu potravin
4.312
3.871
Cena dopravy
4.248
3.945
Nutnost překročit minimální hodnotu objednávky
3.665
4.818
Doba dodání – nutnost čekat, až zboží přivezou
3.554
3.801
Pocit, že mi potraviny vybere někdo jiný
3.197
4.273
Složitost e-shopu s potravinami
2.516
2.861
Nutnost zadat osobní a bankovní údaje
3.153
4.397
Nutnost plánovat nákup
3.032
3.126
Žádný kontakt s lidmi během nakupování
2.083
2.853
14. Bylo zde něco jiného, co Vás odrazovalo od nákupu potravin přes internet?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
asi ne
Domluva s postou nebo jinou dodaci spolecnosti. Shoda na dorucovacim case tak,abych nemusela pro tezky balik na postu. Shoda dorucovacich casu a mou pracovni dobou
Fakt
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
ne
Ne
ne
ne
Ne jsem spokojen zatim
nebylo
Něco mi zapomenout přivést / přivezou mi špatné produkty.
Nic mě neodrazovalo. Jen jsem čekala,až k nám konečně začnou jezdit.
Použití internetu
Ráda si vybírám obzvláště ovoce a zeleninu sama.
raději si potravinu vyberu sama, prohlédnu si ji... a nemusím platit dovoz :D také bydlím na malém městě, takže ani nevím, zda-li je dovážka vůbec možná..
úplně jiný způsob nakupování
v době začátku mého nakupování potravin na internetu jsem měl starý nevyhovující mobilní telefon, nakupování v mobilní aplikaci bylo nepohodlné
vyšší ceny zboží, omezený sortiment
15. Jak jste se o možnosti nakupovat potraviny na internetu dozvěděl/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama na internetu
65
41,4 %
11,97 %
Na sociálních sítích ( např. na Facebooku)
60
38,22 %
11,05 %
Od rodiny, přátel nebo kolegů
52
33,12 %
9,58 %
Viděl/a jsem dodávku e-shopu s potravinami rozvážet v mém okolí
50
31,85 %
9,21 %
Reklama v televizi, tisku, rádiu
33
21,02 %
6,08 %
reklama v metru
2
1,27 %
0,37 %
hledala jsem alternativu k jídlu s laktózou
1
0,64 %
0,18 %
hledala jsem nedostatkove zboží
1
0,64 %
0,18 %
vyhledání konkrétní potraviny
1
0,64 %
0,18 %
Oslovil mě přímo obchod.
1
0,64 %
0,18 %
Nevim. Je to normalni.
1
0,64 %
0,18 %
našli jsme si to sami
1
0,64 %
0,18 %
Zaměstnanecký benefit
1
0,64 %
0,18 %
Prostě to tak přišlo, v době kdy jsem měl peníze začal jsem nakupovat.
1
0,64 %
0,18 %
na konferenci
1
0,64 %
0,18 %
leták ve schránce
1
0,64 %
0,18 %
hledání konkrétní suroviny
1
0,64 %
0,18 %
reklama v MHD
1
0,64 %
0,18 %
16. Jak dlouho již nakupujete potraviny na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 rok až 2 roky
48
30,57 %
8,84 %
více než 2 roky
37
23,57 %
6,81 %
6 měsíců až 1 rok
35
22,29 %
6,45 %
1 měsíc až 6 měsíců
30
19,11 %
5,52 %
Méně než 1 měsíc
7
4,46 %
1,29 %
17. Kde nejčastěji nakupujete potraviny na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rohlik.cz
56
35,9 %
10,31 %
iTesco.cz
45
28,85 %
8,29 %
Košík.cz
18
11,54 %
3,31 %
Kolonial.cz
5
3,21 %
0,92 %
Potravinydomu.cz
5
3,21 %
0,92 %
Svetbedynek.cz
2
1,28 %
0,37 %
NakupteSi.cz
2
1,28 %
0,37 %
countrylife
1
0,64 %
0,18 %
Amway.cz
1
0,64 %
0,18 %
eshopy zdrava vyziva
1
0,64 %
0,18 %
COUNTRY LIFE
1
0,64 %
0,18 %
zajicivkrabici.cz, e-shopy lékáren
1
0,64 %
0,18 %
Grizly.cz
1
0,64 %
0,18 %
Opoobchod
1
0,64 %
0,18 %
konkrétní obchod, např. pro bio
1
0,64 %
0,18 %
specializované obchody (např. zdravá výživa)
1
0,64 %
0,18 %
U specializovanych prodejcu a lokalnich malododavatelu
1
0,64 %
0,18 %
nemeckobezhranic.cz
1
0,64 %
0,18 %
na internetu nakupuji převážně potraviny, které v běžných obchodech nekoupím.. takže nemám vybraný jen jeden eshop
1
0,64 %
0,18 %
Aliexpres, vše výhodně
1
0,64 %
0,18 %
pijumate.cz
1
0,64 %
0,18 %
www.e-vitae.cz
1
0,64 %
0,18 %
oxalis
1
0,64 %
0,18 %
puritas.cz
1
0,64 %
0,18 %
bedynky.cz
1
0,64 %
0,18 %
Zahraniční e-shopy
1
0,64 %
0,18 %
www.farmarske- bedynky.cz
1
0,64 %
0,18 %
wolfberry.cz
1
0,64 %
0,18 %
přes internet vůbec ne.
1
0,64 %
0,18 %
Zdrava vyziva..jakakoli
1
0,64 %
0,18 %
18. Co je pro vás při výběru e-shopu s potravinami nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kvalita potravin
48
30,77 %
8,84 %
Široká nabídka potravin
33
21,15 %
6,08 %
Cena potravin
26
16,67 %
4,79 %
Termín doručení potravin
20
12,82 %
3,68 %
Cena dopravy
12
7,69 %
2,21 %
Slevy, akce
7
4,49 %
1,29 %
Web prodejce nebo mobilní aplikace
3
1,92 %
0,55 %
že zaváží také k nám
1
0,64 %
0,18 %
spolehlivost obchodu, zkušenost, kdy může dojet
1
0,64 %
0,18 %
dostupnost
1
0,64 %
0,18 %
Kvalita potravin s dobrou akční cenou a oblíbenými produkty rodiny
1
0,64 %
0,18 %
všechno dohromady
1
0,64 %
0,18 %
Doporučení o kvalitě a spolehlivosti
1
0,64 %
0,18 %
neuznávám to vůbec přes internet.
1
0,64 %
0,18 %
19. Co byste chtěl/a na službách Vašeho internetového prodejce potravin zlepšit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nižší cena dopravy
55
35,26 %
10,13 %
Širší sortiment
47
30,13 %
8,66 %
Žádná minimální objednávka
44
28,21 %
8,1 %
Možnost lépe si filtrovat produkty (např. šunky podle obsahu masa, produkty bez obsahu lepku nebo laktózy)
33
21,15 %
6,08 %
Nic
24
15,38 %
4,42 %
Přehlednost e-shopu
23
14,74 %
4,24 %
Kratší doručovací intervaly
22
14,1 %
4,05 %
Rychlejší doprava
16
10,26 %
2,95 %
Lepší zařazení potravin do kategorií
16
10,26 %
2,95 %
lepší aplikace
1
0,64 %
0,18 %
bezchybné fungování mobilní aplikace
1
0,64 %
0,18 %
lepší ceny
1
0,64 %
0,18 %
Hygiena dodávky - igelitové tašky
1
0,64 %
0,18 %
Nedodavat zbozi, ktere nebylo objednano za zbozi, ktere objednane bylo, ale na sklade jiz neni.
1
0,64 %
0,18 %
ceny stejné jako v kamenných obchodech
1
0,64 %
0,18 %
Rohlik.cz má často problémy s doručením včas, rostou rychleji než zvládají uřídit...
1
0,64 %
0,18 %
uvedené pravdivé a úplně složení výrobku
1
0,64 %
0,18 %
neuznávám to vůbec přes internet.
1
0,64 %
0,18 %
20. Na internetu nejčastěji nakupujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše velké zásobovací nákupy potravin
95
60,9 %
17,5 %
Spíše malé doplňovací nákupy potravin
50
32,05 %
9,21 %
jak kdy, dle potřeby a možnosti se dostat do kamenného obchodu
1
0,64 %
0,18 %
Jak kdy, nakupuji prubezne
1
0,64 %
0,18 %
Podle potřeby
1
0,64 %
0,18 %
naprosto všechno
1
0,64 %
0,18 %
konkrétní potraviny
1
0,64 %
0,18 %
normální nákup
1
0,64 %
0,18 %
těžké věci
1
0,64 %
0,18 %
Téměř vše
1
0,64 %
0,18 %
To, co neni dostupne v obchode. Nakupuji hlavne orechy, kvalitni maso, bioprodukty, susene ovoce.
1
0,64 %
0,18 %
speciální zboží
1
0,64 %
0,18 %
jenom knihy,jínak vůbec nic.
1
0,64 %
0,18 %
21. Jak často nakupujete potraviny na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x až 2x měsíčně
64
41,03 %
11,79 %
méně často než jednou za měsíc
44
28,21 %
8,1 %
1x týdně
25
16,03 %
4,6 %
vyzkoušel/a jsem to, ale nyní pravidelně nenakupuji
18
11,54 %
3,31 %
několikrát týdně
3
1,92 %
0,55 %
když nemám čas jet nakoupit
1
0,64 %
0,18 %
ne.
1
0,64 %
0,18 %
22. Kolik nejčastěji za jeden nákup potravin na internetu zaplatíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1000 až 1500 Kč
55
35,26 %
10,13 %
500 až 1000 Kč
54
34,62 %
9,94 %
1500 až 2000 Kč
19
12,18 %
3,5 %
do 500 Kč
16
10,26 %
2,95 %
2000 Kč až 4000 Kč
12
7,69 %
2,21 %
23. Jaké procento z Vašich měsíčních výdajů na nákup potravin odhadem utratíte v e-shopech s potravinami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 25 % - většinu nákupů potravin dělám v kamenných obchodech
49
31,41 %
9,02 %
do 10 % - potraviny na internetu nakupuji pouze ve speciálních případech
40
25,64 %
7,37 %
do 50 % - přibližně polovinu nákupů dělám na internetu
32
20,51 %
5,89 %
do 75 % - většinu nákupů potravin dělám přes internet
25
16,03 %
4,6 %
do 90 % - potraviny nakupuji skoro pouze na internetu
8
5,13 %
1,47 %
100 % - potraviny nakupuji pouze na internetu
2
1,28 %
0,37 %
24. Jsou nějaké potraviny, které na internetu vůbec NENAKUPUJETE?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Maso, ryby a lahůdky
63
40,38 %
11,6 %
Produkty, které e-shop s potravinami nenabízí
46
29,49 %
8,47 %
Pečivo
40
25,64 %
7,37 %
Ne, všechny kategorie potravin nakupuji na internetu
38
24,36 %
7 %
Mléčné výrobky a vejce
25
16,03 %
4,6 %
Ovoce a zelenina
17
10,9 %
3,13 %
drogerie
1
0,64 %
0,18 %
asijské produkty
1
0,64 %
0,18 %
jen maso a ryby
1
0,64 %
0,18 %
vůbec nic s potravin,jenom knihy.
1
0,64 %
0,18 %
kosmetiku
1
0,64 %
0,18 %
25. Proč tyto potraviny na internetu nenakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Chci si je vybrat sám/sama
54
34,62 %
9,94 %
Chci je mít vždy čerstvé
43
27,56 %
7,92 %
Na internetu nakupuji VŠECHNY kategorie potravin
40
25,64 %
7,37 %
Nevěřím, že jsou tyto potraviny na internetu kvalitní
20
12,82 %
3,68 %
Mám špatnou zkušenost při koupi těchto potravin na internetu v minulosti
9
5,77 %
1,66 %
nejsem si jistá čerstvostí
1
0,64 %
0,18 %
nakupuji všechny typy online
1
0,64 %
0,18 %
je pro mě normální chodit do obchodu
1
0,64 %
0,18 %
Ehm
1
0,64 %
0,18 %
nežeru pečivo ani "lahůdky"
1
0,64 %
0,18 %
MISO a další japonské potraviny nejsou nabízeny
1
0,64 %
0,18 %
Nejsou v sortimentu obchodu
1
0,64 %
0,18 %
Vysoká cena
1
0,64 %
0,18 %
Nakupuji všechny kategorie
1
0,64 %
0,18 %
Nenabizi je
1
0,64 %
0,18 %
nejím maso
1
0,64 %
0,18 %
E-shop je nenabízí.
1
0,64 %
0,18 %
když je nenabízí, nemohu je koupit :-)
1
0,64 %
0,18 %
protože je eshop nenabízí
1
0,64 %
0,18 %
Nejsou v nabidce eshopu
1
0,64 %
0,18 %
Nakupují u řezníka, rybáře
1
0,64 %
0,18 %
Mam sve oblibene kamenne prodejny
1
0,64 %
0,18 %
Pecivo si pecu sama
1
0,64 %
0,18 %
náš e-shop je nenabízí
1
0,64 %
0,18 %
Nedostupnost dopravy
1
0,64 %
0,18 %
Používám 1 e-shop, zbytek dokoupim v obchodě
1
0,64 %
0,18 %
Když není, tak není...
1
0,64 %
0,18 %
Eshop je nemá dostupné
1
0,64 %
0,18 %
jsem alergik
1
0,64 %
0,18 %
Protoze je e-shop nenabizi
1
0,64 %
0,18 %
Źádné
1
0,64 %
0,18 %
neuznávám to vůbec.
1
0,64 %
0,18 %
26. Zbývá posledních pár otázek. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
25-34
239
44,01 %
44,01 %
15-24
179
32,97 %
32,97 %
35-44
78
14,36 %
14,36 %
45-54
31
5,71 %
5,71 %
55-64
11
2,03 %
2,03 %
65 a více
4
0,74 %
0,74 %
25-35
1
0,18 %
0,18 %
27. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
393
72,38 %
72,38 %
muž
150
27,62 %
27,62 %
28. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnanec
225
41,44 %
41,44 %
Student
167
30,76 %
30,76 %
Na mateřské nebo rodičovské dovolené
86
15,84 %
15,84 %
Podnikatel
31
5,71 %
5,71 %
V důchodu
11
2,03 %
2,03 %
Nezaměstnaný
8
1,47 %
1,47 %
pracující student
4
0,74 %
0,74 %
zaměstnaný student
2
0,37 %
0,37 %
Invalidní důchodce
2
0,37 %
0,37 %
zaměstnanec a OSVČ
1
0,18 %
0,18 %
Student podnikatel
1
0,18 %
0,18 %
Na materske i zamestnanec
1
0,18 %
0,18 %
Student na mateřské dovolené :-)
1
0,18 %
0,18 %
Osvc homeoffice
1
0,18 %
0,18 %
Bezdomovec
1
0,18 %
0,18 %
Student, poslední otázky - onen záhadný člen je naše fenka :-)
1
0,18 %
0,18 %
29. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
VŠ
266
48,99 %
48,99 %
SŠ s maturitou nebo VOŠ
214
39,41 %
39,41 %
SŠ bez maturity, výuční list
36
6,63 %
6,63 %
ZŠ
27
4,97 %
4,97 %
30. Kolik osob žije celkem ve Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
2.7
Minimum:
1
Maximum:
5
Variační rozpětí:
4
Rozptyl:
1.02
Směrodatná odchylka:
1.01
Medián:
3
Modus:
2
31. Kolik dětí žije celkem ve Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0
318
58,56 %
58,56 %
1
121
22,28 %
22,28 %
2
77
14,18 %
14,18 %
3
20
3,68 %
3,68 %
0.5
2
0,37 %
0,37 %
99
1
0,18 %
0,18 %
5
1
0,18 %
0,18 %
999
1
0,18 %
0,18 %
68
1
0,18 %
0,18 %
36
1
0,18 %
0,18 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
0.56
Minimum:
0
Maximum:
2
Variační rozpětí:
2
Rozptyl:
0.55
Směrodatná odchylka:
0.74
Medián:
0
Modus:
0
32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15 tis. Kč až 25 tis. Kč
120
22,1 %
22,1 %
25 tis. Kč až 35 tis. Kč
117
21,55 %
21,55 %
35 tis. Kč až 45 tis. Kč
93
17,13 %
17,13 %
45 tis. Kč až 55 tis. Kč
69
12,71 %
12,71 %
Do 15 tis. Kč
67
12,34 %
12,34 %
55 tis. Kč až 75 tis. Kč
40
7,37 %
7,37 %
Více než 75 tis. Kč
37
6,81 %
6,81 %
33. V jakém kraji bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Praha
176
32,41 %
32,41 %
Jihomoravský
97
17,86 %
17,86 %
Středočeský
55
10,13 %
10,13 %
Zlínský
53
9,76 %
9,76 %
Moravskoslezský
41
7,55 %
7,55 %
Olomoucký
21
3,87 %
3,87 %
Ústecký
18
3,31 %
3,31 %
Plzeňský
15
2,76 %
2,76 %
Jihočeský
15
2,76 %
2,76 %
Královéhradecký
14
2,58 %
2,58 %
Pardubický
14
2,58 %
2,58 %
Liberecký
9
1,66 %
1,66 %
Vysočina
8
1,47 %
1,47 %
Karlovarský
7
1,29 %
1,29 %
34. Kolik obyvatel má město nebo vesnice, kde bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nad 1 mil. obyvatel
173
31,86 %
31,86 %
do 5 tis. obyvatel
99
18,23 %
18,23 %
do 1 mil. obyvatel
96
17,68 %
17,68 %
do 25 tis. obyvatel
72
13,26 %
13,26 %
do 50 tis. obyvatel
52
9,58 %
9,58 %
do 100 tis. obyvatel
51
9,39 %
9,39 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Máte zkušenost s nakupováním POTRAVIN na internetu?
odpověď Ano, nakupuji občas:
5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyzkoušel/a jsem to, ale nyní pravidelně nenakupuji na otázku 21. Jak často nakupujete potraviny na internetu?
5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 10 % - potraviny na internetu nakupuji pouze ve speciálních případech na otázku 23. Jaké procento z Vašich měsíčních výdajů na nákup potravin odhadem utratíte v e-shopech s potravinami?
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně často než jednou za měsíc na otázku 21. Jak často nakupujete potraviny na internetu?
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupuji potraviny, které nejsou dostupné v obchodech v mém okolí.=6 na otázku 11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce a zelenina na otázku 24. Jsou nějaké potraviny, které na internetu vůbec NENAKUPUJETE?
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky a vejce na otázku 24. Jsou nějaké potraviny, které na internetu vůbec NENAKUPUJETE?
4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doba dodání – nutnost čekat, až zboží přivezou=7 na otázku 13. Souhlasíte, že Vás následující věci odrazovaly před prvním nákupem potravin na internetu? 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování potravin na internetu je pohodlné.=5 na otázku 11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemusím chodit po obchodě a skládat potraviny do vozíku/košíku.=4 na otázku 11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
4. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnila VAŠE ŽIVOTNÍ SITUACE? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
odpověď Práce z domova=1:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedostatek volného času=1 na otázku 4. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnila VAŠE ŽIVOTNÍ SITUACE? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nutnost postarat se o nemocného partnera nebo příbuzného=1 na otázku 4. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnila VAŠE ŽIVOTNÍ SITUACE? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
odpověď Nemohu si nakoupit sám kvůli nemoci, úrazu nebo omezení pohybu.=1:
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování potravin na internetu mě baví.=7 na otázku 11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
13. Souhlasíte, že Vás následující věci odrazovaly před prvním nákupem potravin na internetu? 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
odpověď Žádný kontakt s lidmi během nakupování=1:
5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nutnost plánovat nákup=1 na otázku 13. Souhlasíte, že Vás následující věci odrazovaly před prvním nákupem potravin na internetu? 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obavy o čerstvost a kvalitu potravin=1 na otázku 13. Souhlasíte, že Vás následující věci odrazovaly před prvním nákupem potravin na internetu? 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
29. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?
odpověď VŠ:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nakupování potravin v běžných obchodech mě stresuje.=6 na otázku 11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
30. Kolik osob žije celkem ve Vaší domácnosti?
odpověď < 0 - 2 >:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi V důchodu na otázku 28. Jste:
33. V jakém kraji bydlíte?
odpověď Praha:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nad 1 mil. obyvatel na otázku 34. Kolik obyvatel má město nebo vesnice, kde bydlíte?
34. Kolik obyvatel má město nebo vesnice, kde bydlíte?
odpověď nad 1 mil. obyvatel:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Praha na otázku 33. V jakém kraji bydlíte?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Máte zkušenost s nakupováním POTRAVIN na internetu?
2. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NENAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
3. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnily následující podmínky u INTERNETOVÝCH PRODEJCŮ POTRAVIN? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
4. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnila VAŠE ŽIVOTNÍ SITUACE? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
5. Je něco jiného, co by se muselo změnit, abyste začal/a nakupovat potraviny na internetu?
6. Kde nyní NEJČASTĚJI nakupujete potraviny?
7. Co je pro vás při výběru místa nákupu potravin NEJDŮLEŽITĚJŠÍ?
8. Jak často nakupujete potraviny?
9. Kolik nejčastěji za jeden nákup potravin zaplatíte?
10. Vadí vám něco na způsobu, jakým teď nakupujete potraviny?
11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
13. Souhlasíte, že Vás následující věci odrazovaly před prvním nákupem potravin na internetu? 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
14. Bylo zde něco jiného, co Vás odrazovalo od nákupu potravin přes internet?
15. Jak jste se o možnosti nakupovat potraviny na internetu dozvěděl/a?
16. Jak dlouho již nakupujete potraviny na internetu?
17. Kde nejčastěji nakupujete potraviny na internetu?
18. Co je pro vás při výběru e-shopu s potravinami nejdůležitější?
19. Co byste chtěl/a na službách Vašeho internetového prodejce potravin zlepšit?
20. Na internetu nejčastěji nakupujete:
21. Jak často nakupujete potraviny na internetu?
22. Kolik nejčastěji za jeden nákup potravin na internetu zaplatíte?
23. Jaké procento z Vašich měsíčních výdajů na nákup potravin odhadem utratíte v e-shopech s potravinami?
24. Jsou nějaké potraviny, které na internetu vůbec NENAKUPUJETE?
25. Proč tyto potraviny na internetu nenakupujete?
26. Zbývá posledních pár otázek. Kolik Vám je let?
27. Jste:
29. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?
30. Kolik osob žije celkem ve Vaší domácnosti?
31. Kolik dětí žije celkem ve Vaší domácnosti?
32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
33. V jakém kraji bydlíte?
34. Kolik obyvatel má město nebo vesnice, kde bydlíte?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Máte zkušenost s nakupováním POTRAVIN na internetu?
2. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NENAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
3. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnily následující podmínky u INTERNETOVÝCH PRODEJCŮ POTRAVIN? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
4. Začal/a byste nakupovat potraviny na internetu, kdyby se změnila VAŠE ŽIVOTNÍ SITUACE? 1=zcela NEsouhlasím, 7=zcela souhlasím
5. Je něco jiného, co by se muselo změnit, abyste začal/a nakupovat potraviny na internetu?
6. Kde nyní NEJČASTĚJI nakupujete potraviny?
7. Co je pro vás při výběru místa nákupu potravin NEJDŮLEŽITĚJŠÍ?
8. Jak často nakupujete potraviny?
9. Kolik nejčastěji za jeden nákup potravin zaplatíte?
10. Vadí vám něco na způsobu, jakým teď nakupujete potraviny?
11. Uveďte prosím, zda souhlasíte, že následující výrok je pro Vás důvodem, proč NAKUPUJETE potraviny na internetu. 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
13. Souhlasíte, že Vás následující věci odrazovaly před prvním nákupem potravin na internetu? 1=zcela NESOUHLASÍM, 7=zcela SOUHLASÍM
14. Bylo zde něco jiného, co Vás odrazovalo od nákupu potravin přes internet?
15. Jak jste se o možnosti nakupovat potraviny na internetu dozvěděl/a?
16. Jak dlouho již nakupujete potraviny na internetu?
17. Kde nejčastěji nakupujete potraviny na internetu?
18. Co je pro vás při výběru e-shopu s potravinami nejdůležitější?
19. Co byste chtěl/a na službách Vašeho internetového prodejce potravin zlepšit?
20. Na internetu nejčastěji nakupujete:
21. Jak často nakupujete potraviny na internetu?
22. Kolik nejčastěji za jeden nákup potravin na internetu zaplatíte?
23. Jaké procento z Vašich měsíčních výdajů na nákup potravin odhadem utratíte v e-shopech s potravinami?
24. Jsou nějaké potraviny, které na internetu vůbec NENAKUPUJETE?
25. Proč tyto potraviny na internetu nenakupujete?
26. Zbývá posledních pár otázek. Kolik Vám je let?
27. Jste:
29. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?
30. Kolik osob žije celkem ve Vaší domácnosti?
31. Kolik dětí žije celkem ve Vaší domácnosti?
32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
33. V jakém kraji bydlíte?
34. Kolik obyvatel má město nebo vesnice, kde bydlíte?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Fedorková, S. – Nakupování potravin (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://60943.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Pavel: Překrývají se škály, obecně dotazník prapodivně sestaven. V Likertově škále udáváš i stimuly, které tam nepatří. Vhodné by bylo si udělat základní operacionalizaci a konceptualizaci, jinak proměnné nedávají smysl.