Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Renata Sob |
---|---|
Šetření: | 23. 07. 2017 - 13. 08. 2017 |
Počet respondentů: | 146 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 14.89 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 66,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:44 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosím o vyplnění dotazníku týkajícího se rozvoje a vzdělávání, které poskytuje váš současný zaměstnavatel. Výsledky budou použity do odborné práce na vysoké škole, dotazník je anonymní.
Odpovědi respondentů
1. Váš zaměstnavatel poskytuje v oblasti rozvoje a vzdělávání dostatek příležitostí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [souhlasím → otázka č. 3, spíše souhlasím → otázka č. 3, spíše nesouhlasím → otázka č. 2, nesouhlasím → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 78 | 53,42 % | 53,42 % |
souhlasím | 29 | 19,86 % | 19,86 % |
spíše nesouhlasím | 27 | 18,49 % | 18,49 % |
nesouhlasím | 12 | 8,22 % | 8,22 % |
2. Na otázku, zda Váš zaměstnavatel poskytuje dostatek příležitostí jste uvedl/a, že nesouhlasíte, jaký je důvod:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na kurzech je malo míst a nedostanu se na ně | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
Nemáme firemní kursy apod. (je-li otázka myslena takto) | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
nemá dostatečné finanční prostředky na další rozvoj a vzdělávání zaměstnanců | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
O ničem takovém nevím, o žádném školení | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
Jsem pouze jako brigádník | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
Šíře příležitostí není dostatečně velká. | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
Neumožňuje moc příležitostí | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
nesoskytuje mi žádně přiležitosti k rozvoji | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
Malá firma, málo příležitostí. | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
protože nám nic neposkytuje | 1 | 2,56 % | 0,68 % |
ostatní odpovědi | 29 | 74,36 % | 19,86 % |
3. Nabídka možností dalšího rozvoje a vzdělávání v zaměstnaní je pro mne:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše důležitá | 69 | 47,26 % | 47,26 % |
důležitá | 60 | 41,1 % | 41,1 % |
spíše nedůležitá | 15 | 10,27 % | 10,27 % |
nedůležitá | 2 | 1,37 % | 1,37 % |
4. Níže je výčet možností vzdělávacích aktivit, zaškrtněte všechny o kterých jste již někdy slyšel/a:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vyúka angličtiny | 138 | 94,52 % | 94,52 % |
externí školení | 128 | 87,67 % | 87,67 % |
koučing | 126 | 86,3 % | 86,3 % |
mentoring | 107 | 73,29 % | 73,29 % |
den se zákazníky | 91 | 62,33 % | 62,33 % |
rotace | 89 | 60,96 % | 60,96 % |
talentový program | 70 | 47,95 % | 47,95 % |
sociomapování | 63 | 43,15 % | 43,15 % |
facilitace | 51 | 34,93 % | 34,93 % |
společné návštěvy (za účasti externího konzultanta) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Nic z uvedeného. | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
e-learning | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Učení se praxí, např Organizování dne pro dobrý skutek, Dětského dne atd. | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
pulka z toho neni vzdelavani | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ani jeden název u nás nepoužíváme | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
5. Jakou délku kurzů preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 hodiny - půldenní | 45 | 30,82 % | 30,82 % |
8 hodin - celodenní | 41 | 28,08 % | 28,08 % |
1-2 hodiny | 25 | 17,12 % | 17,12 % |
vícedenní | 18 | 12,33 % | 12,33 % |
záleží na typu kurzu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Podle toho o jake skoleni jde | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
zalezi na typu kurzu, miste konani (v miste bydliste kratsi, nekde dal vice hodin najednou) apod. | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
to se nedá zobecnit, dle potřeby | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Přece záleží co je to za kurz... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Jak u čeho | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
záleží na témě školení | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Pravidelné např. 1x týdně spíš, než jednorázové | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
dle typu školení | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
žádný | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
podle typu kurzu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
dlouhodobe | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
4-8 hodin, dle typu školení | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
záleží na zaměření, někdy tsačí hodina, jindy je třeba véce dní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
to záleží... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kurz hodinový, každý týden | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Podle typu skoleni | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
6. Kurzy preferujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je mi to jedno | 56 | 38,36 % | 38,36 % |
mimo pracoviště | 53 | 36,3 % | 36,3 % |
na pracovišti | 37 | 25,34 % | 25,34 % |
7. Jaké tématické okruhy kurzů považujete za zajímavé? Vyberte max. 2 nejzajímavější.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odborné kurzy souvisejících s náplní mé práce | 114 | 78,08 % | 78,08 % |
Soft skills (např. vyjednávání, osobnostní, manažerské dovednosti...) | 75 | 51,37 % | 51,37 % |
Výuka cizího jazyka | 62 | 42,47 % | 42,47 % |
Zájmové (první pomoc, podpora zdraví…) | 43 | 29,45 % | 29,45 % |
PC kurzy | 26 | 17,81 % | 17,81 % |
Kurzy s účetní tématikou | 12 | 8,22 % | 8,22 % |
Kurzy s právní tématikou | 10 | 6,85 % | 6,85 % |
pro učitele | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
8. Jakou formu vzdělávání preferujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skupinové formou workshopu (větší zapojení účastníků) | 71 | 48,63 % | 48,63 % |
skupinové formou přednášky | 34 | 23,29 % | 23,29 % |
osobní individuální | 26 | 17,81 % | 17,81 % |
e-learing | 5 | 3,42 % | 3,42 % |
digitální forma (skype, webinář) | 2 | 1,37 % | 1,37 % |
Podle typu kurzu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
1+4 | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
záleží na tipu, ale spíše FtF | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
spíše workshop, ale zalezi na typu školení | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
podle toho.u ceho | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
většinou workshp, ale záleží na typu kurzu, něco stačí i jako e-learing | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Podle tématu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
workshop nebo e-learing, podle typu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
9. Rozvoj a vzdělávání ve společnosti považuji za:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitý benefit či výhodu | 96 | 65,75 % | 65,75 % |
samozřejmost | 44 | 30,14 % | 30,14 % |
neumím posoudit | 6 | 4,11 % | 4,11 % |
10. Můžete se účastnit všech vzdělávacích programů o které máte zájem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, spíše ano → otázka č. 12, spíše ne → otázka č. 11, ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 80 | 54,79 % | 54,79 % |
spíše ne | 33 | 22,6 % | 22,6 % |
ne | 21 | 14,38 % | 14,38 % |
ano | 12 | 8,22 % | 8,22 % |
11. Uvedl/a jste, že se nemůžete účastnit všech vzdělávacích programů, jaký je k tomu důvod?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zadne nemame | 2 | 3,7 % | 1,37 % |
finance | 2 | 3,7 % | 1,37 % |
nedostatek času | 2 | 3,7 % | 1,37 % |
málo míst na kurzech, málo termínů | 1 | 1,85 % | 0,68 % |
Budget spolecnosti | 1 | 1,85 % | 0,68 % |
nedostatek finančních prostředků | 1 | 1,85 % | 0,68 % |
Žádný nejsou | 1 | 1,85 % | 0,68 % |
Jsem v práci pouze jako brigádník, nemám tím tyto možnosti | 1 | 1,85 % | 0,68 % |
Nedostatek prostředků, času a podpory od vedení. | 1 | 1,85 % | 0,68 % |
zamětnavatel neumožňuje | 1 | 1,85 % | 0,68 % |
ostatní odpovědi | 41 | 75,93 % | 28,08 % |
12. Rozvojových a vzdělávacích aktivit, které zaměstnavatel nabízí, se:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [účastním pravidelně → otázka č. 14, účastním občas → otázka č. 14, neúčastním → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
účastním občas | 83 | 56,85 % | 56,85 % |
účastním pravidelně | 47 | 32,19 % | 32,19 % |
neúčastním | 16 | 10,96 % | 10,96 % |
13. Uvedl/a jste, že se neúčastníte rozvojových a vzdělávacích aktivit, jaký je k tomu důvod?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zadne nemame | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
Nejsou | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
Jsem v práci jako brigádník, nemám tyto možnosti | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
Drahé, nekvalitní | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
protože zde žádné nejsou | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
Protože takové možnosti nemáme. | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
nejsou v pracovní době | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
blbe postavenej dotaznik - kdyz zamestnavatel nenabizi, neucastnim | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
asi firma usoudila, že další rozvoj dovedností pro svoji práci nepotřebuji | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
nepotřebuji | 1 | 6,25 % | 0,68 % |
ostatní odpovědi | 6 | 37,5 % | 4,11 % |
14. Uvedl/a jste, že se účastníte vzdělávacích aktivit, splňují Vaše očekávání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 16, většinou ano → otázka č. 16, většinou ne → otázka č. 15, ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
většinou ano | 107 | 82,31 % | 73,29 % |
ano | 14 | 10,77 % | 9,59 % |
většinou ne | 8 | 6,15 % | 5,48 % |
ne | 1 | 0,77 % | 0,68 % |
15. Uvedl/a jste, že vzdělávací aktivity nesplňují očekávání, jaký je hlavní důvod?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne vždy je dodrženo téma nebo jsou kurzy navazující a není to uvedeno v popisu | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
Neodborny vedoucí vzdělávacího kurzu | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
školení je jen teoretické, chybí praktické vyzkoušení (pc programy atd.) | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
cekam asi neco jineho.... | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
Špatný výběr vzdělávaci firmy i lektora | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
učí to studenti, kteří ještě neumí učit | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
lektoři jsou mimo realitu | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
málo, povrchní | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
špatné zaměření, ta zajímavá jsou rozebraná | 1 | 11,11 % | 0,68 % |
16. Můj nadřízený mne v dalším rozvoji a vzdělávání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
podporuje | 74 | 50,68 % | 50,68 % |
spíše podporuje | 44 | 30,14 % | 30,14 % |
spíše nepodporuje | 18 | 12,33 % | 12,33 % |
nepodporuje | 10 | 6,85 % | 6,85 % |
17. Pokud máte nějaké další podněty k rozvoji a vzdělávání ve Vaší společnosti, prosím o jejich uvedení. Otázka je nepovinná, je možné pokračovat dále.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bylo by vhodné mít více termínu, nebo více míst na jeden termín
Je třeba neustále evangelizovat skutečný přínos investice do vzdělávání zaměstnanců. Většina mých zaměstnavatelů chápala vzdělávání spíše jako benefit pro zaměstnance, aby zvýšila svou konkurenceschopnost na trhu práce a nekalkulovala s dobou a rozsahem návratnosti takové investice.
jen uvedu na pravou míru, proč si v těch otázkách odporuju. Pracuji v malé soukromé společnosti, kde dochází k workshopům se zákazníky (prezentace nových produktů) a já se jich účastním - není to ale nic co by přispělo k osobnostnímu růstu.
Každý zaměstnanec se může vzdělávat v oblasti týkající se jeho pracovní náplně v rámci odborného studia ve vzdělávacích institucích dobrovolně, čili zvyšovat si kvalifikaci samostatně.
KB, a.s.
Lepe popsat o cem kurz je, abych vedel do ceho jdu
možnosti vzdělávání by měl mít každý a ne jen ti co mohou být do budoucna šéfové
Na nektere kurzy je malo mist a nelze se na ne dostat. Waiting list na vsechna skoleni.
na některých kurzech je málo míst a není tak možné se přihlásit, nejsou ani náhradní termíny
někdy je málo míst nebo jen jeden termín
někdy je na kurzu málo míst nebo je jen jeden termín za delší dobu
občas více míst na kurzu nebo více termínů
Ocenila bych možnost účastnit se školení, které jsou zcela spojeny s aktuální pozicí (např. školení, která jsou otevřena pro manažery)
Opravdu specializované kurzy si musíme najít a zajistit sami, pokud by je měl navíc platit zaměstnavatel, je třeba je kvůli HR procesům plánovat více jak rok dopředu.
Určitě bych ocenila větší nabídku pravidelných kurzů, které by trvaly např.2 - 6 měsíců a konaly se 1-2x týdně na kratší dobu. Zdá se mi, že v korporacích se více nabízí soft skills kurzy, ale např. základy do IT by mohly zajímat i business lidi :)
Uvitala bych vice terninu na skoleni nebo vice mist na jeden ternin.
vadí mi, že se vzdělávání v naší společnosti nevěnuje někdo dlouhodobě
Vice mist nebo terminu na skolenich.
Vice terminu
vice termínů a více míst na kurzech
více termínů nebo více míst na kurzu
Vice terminu. Lepsi popis o cem skoleni je.
Vice terminu. Nebo vice lidi. Pripadne cekaci list.
Vice terminu. Vice lidi na termin. Waiting list na vsechny kurzy.
Vice terminu. Vice mist na skoleni. Waiting list.
Zaznamenala jsem v určitých typech společností trend, kdy si zaměstnanci navzájem předávají dovednosti a školí se a pořádají workshopy na různá téma (většinou hard skills). Myslím, že to může být dobrá cesta, jak zaměstnancům dopřát vzdělání a poznat se za cenu nižších nákladů. Zajištění koncepce, podpory a relevantnosti obsahu je na straně HR.
Znovu obnovení individuálních či skupinových jazykových kurzů.
zvýšit zájem o lidi.
18. Jak dlouho pracujete v aktuálním zaměstnaní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
9 let a více | 62 | 42,47 % | 42,47 % |
1-3 roky | 37 | 25,34 % | 25,34 % |
7-9 let | 22 | 15,07 % | 15,07 % |
4-6 let | 15 | 10,27 % | 10,27 % |
do 1 roku | 10 | 6,85 % | 6,85 % |
19. Pracujete na manažerské pozici?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 104 | 71,23 % | 71,23 % |
ano | 42 | 28,77 % | 28,77 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.