Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Používání mobilních telefonů ve vyučování

Používání mobilních telefonů ve vyučování

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Adler
Šetření:22. 06. 2017 - 06. 07. 2017
Počet respondentů:88
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:70,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

předběžné informace o užívání telefonů ve vyučování

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že je nadměrné užívání telefonů problémem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6776,14 %76,14 %  
Ne1517,05 %17,05 %  
Nevím66,82 %6,82 %  

Graf

2. Setkáváte se s tímto problémem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6777,91 %76,14 %  
Ne1922,09 %21,59 %  

Graf

3. Myslíte, že může dojít ke zlepšení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4653,49 %52,27 %  
Ano4046,51 %45,45 %  

Graf

4. Jak?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím311,54 %3,41 %  
Nelze13,85 %1,14 %  
Lidé si zvyknou, že technologie jsou mezi námi. Ale pravděpodobně to nastane až za další generaci.13,85 %1,14 %  
Všichni budou pořád závisláci a telefony budou pořád víc oblíbenější13,85 %1,14 %  
hromadným výpadkem sítě:-), a jinakspíš doufám, že to omrzí13,85 %1,14 %  
prisnymi zakazy13,85 %1,14 %  
Přísný tresty za používání tel. při hodinách. V US (v té jedné škole) třeba své telefony odevzdají hned ráno a berou si ho zpátky, až na konci dne. To asi není, ale řešení u nas na školách. Myslím, že přísný přístup by stačil. Člověk by si pak rozmyslel jestli se chce podívat na fb nebo mít 2 z chování.13,85 %1,14 %  
Těžko13,85 %1,14 %  
Člověk musí opravdu chtít to změnit13,85 %1,14 %  
sebezapřením.-)13,85 %1,14 %  
ostatní odpovědi Zavést celoškolní opatření. Určitě problém nebude mizet přirozeně sám. Ideálně schválení nějakého vychytaného zákonu. Např.by každý student měl ve třídě bezpečnostní skříňku, kam by na začátku hodiny mobil umstil.A zároveň prodloužen přestávek třeba o 5 minut, aby si studenti měli čas vyřídit důležité zprávy.
Zakázat - odebrat
bude to ještě horší
Je potřeba ukázat, že tohle není jediná možná cesta.
Edukací, změnou nálady ve společnosti
Vyučovací hodiny by měli být vedeny tak, aby žáci a studenti sami od sebe nemuseli mobilní telefony používat
co jak?
jiné zájmy a aktivity, módní vlna nepoužívání telefonů
skoro všichni jsou už na mobilech závislí a to se už asi nezmnění
Především mladí lidé potřebují motivaci, proč by měli dělat určité úkony bez mobilního telefonu. V mnohývh příladech mi jeho užití přijde adekvátní, ale nejdou se ji případy, kdy měnto vytáčí: student to ani nezkusí a hned sahá pp mobilu, aby vypočítal rovnici (příklad), který ani není až tak složitý. Podle mého názoru neexistuje řešení, které by se dalo uplatnit na všechny lidi současně. Jde o individuální záležitost. Jak ksem uvedla na začástku, lidi potřebují motivaci, ale tu musí najít sami.
Omezit používání mobilů - hlavně u dětí
zaintegrovat telefony do výuky
Např. můj zájem upadá, protože na internetu není pro mě už skoro nic zajímavého
To nevim
1453,85 %15,91 % 

Graf

5. Používáte Vy mobilní telefon ve vyučování?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3237,21 %36,36 %  
Ne3136,05 %35,23 %  
Výjimečně2326,74 %26,14 %  

Graf

6. Jak často?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výjimečně, pokud je potřeba3743,53 %42,05 %  
Nikdy2327,06 %26,14 %  
Ve většině hodin2023,53 %22,73 %  
V každé hodině55,88 %5,68 %  

Graf

7. Zakazují vám učitelé užívání mobilního telefonu v hodinách?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většina učitelů ano3846,34 %43,18 %  
Všichni učitelé2631,71 %29,55 %  
Žádný učitel1113,41 %12,5 %  
Většina učitelů ne78,54 %7,95 %  

Graf

8. Vydržíte bez telefonu celý den ve škole?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5060,98 %56,82 %  
Ne3239,02 %36,36 %  

Graf

9. Udělují vám učitelé postihy při užívání telefonu v hodinách, jaké?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odebrání mobilního telefonu3348,53 %37,5 %  
Postih (dutka, napomenutí)2638,24 %29,55 %  
Jiné710,29 %7,95 %  
Přezkoušení68,82 %6,82 %  
ne22,94 %2,27 %  
nejsem žák ani učitel11,47 %1,14 %  
Nepoužívám telefon v hodinách.11,47 %1,14 %  
nejsem student!! Není v zadání cílové skupiny, že bych měla být!!11,47 %1,14 %  
neudělí11,47 %1,14 %  
Žádné, jen mě upozorní, abych mobil schoval, případně se zeptají, zda využívám slovník v mobilu.11,47 %1,14 %  
Nic11,47 %1,14 %  
Slovní napomenutí11,47 %1,14 %  

Graf

10. Jste pro používání mobilních telefonů v hodinách?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6073,17 %68,18 %  
Ano2226,83 %25 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Používáte Vy mobilní telefon ve vyučování?

  • odpověď Ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve většině hodin na otázku 6. Jak často?
  • odpověď Ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 6. Jak často?

6. Jak často?

  • odpověď Výjimečně, pokud je potřeba:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výjimečně na otázku 5. Používáte Vy mobilní telefon ve vyučování?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Myslíte si, že je nadměrné užívání telefonů problémem?

2. Setkáváte se s tímto problémem?

3. Myslíte, že může dojít ke zlepšení?

5. Používáte Vy mobilní telefon ve vyučování?

6. Jak často?

7. Zakazují vám učitelé užívání mobilního telefonu v hodinách?

8. Vydržíte bez telefonu celý den ve škole?

9. Udělují vám učitelé postihy při užívání telefonu v hodinách, jaké?

10. Jste pro používání mobilních telefonů v hodinách?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Myslíte si, že je nadměrné užívání telefonů problémem?

2. Setkáváte se s tímto problémem?

3. Myslíte, že může dojít ke zlepšení?

5. Používáte Vy mobilní telefon ve vyučování?

6. Jak často?

7. Zakazují vám učitelé užívání mobilního telefonu v hodinách?

8. Vydržíte bez telefonu celý den ve škole?

9. Udělují vám učitelé postihy při užívání telefonu v hodinách, jaké?

10. Jste pro používání mobilních telefonů v hodinách?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Adler, P.Používání mobilních telefonů ve vyučování (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://61373.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.