Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Product placement je propagační nástroj, který se používá ve filmech, seriálech nebo počítačových hrách. Jedná se o placené či neplacené umístění produktu či značky do audiovizuálního díla. Díky tomu James Bond jezdí Astonem Martinem a Carrie Bradshaw chodí v botech od Manola Blahnika. Cílem tohoto průzkumu, je zjistit, který způsob product placementu je nejefektivnější. Průzkum je součástí mé diplomové práce.
Odpovědi respondentů
1. Jak často chodíte do kina?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Méně než jednou měsíčně
115
48,94 %
49,15 %
Jednou měsíčně
68
28,94 %
29,06 %
Víckrát měsíčně
42
17,87 %
17,95 %
Do kina nechodím vůbec
10
4,26 %
4,27 %
2. Jak často sledujete televizní seriály?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dvě až pět hodin týdně
84
35,74 %
35,9 %
Jednu až dvě hodiny týdně
69
29,36 %
29,49 %
Více než pět hodin týdně
34
14,47 %
14,53 %
Méně než hodinu týdně
27
11,49 %
11,54 %
Televizní seriály nesleduji vůbec
21
8,94 %
8,97 %
3. Jako často hrajete počítačové hry nebo online hry na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hry vůbec nehraji
112
47,66 %
47,86 %
Méně než jednou týdně
60
25,53 %
25,64 %
Několikrát týdně
27
11,49 %
11,54 %
Jednou týdně
18
7,66 %
7,69 %
Denně
18
7,66 %
7,69 %
4. Jestliže si všímáte značek a produktů, tak je to častěji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ve filmu
124
52,77 %
52,99 %
Značek si vůbec nevšímám
63
26,81 %
26,92 %
V televizním seriálu
44
18,72 %
18,8 %
V počítačové hře nebo online hře
4
1,7 %
1,71 %
5. Pokud jste si někdy koupili výrobek propagovaný product placementem, bylo to proto, že jste ho viděli:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nikdy jsem si nic takového nekoupil/a
163
69,36 %
69,66 %
Ve filmu
57
24,26 %
24,36 %
V televizním seriálu
25
10,64 %
10,68 %
V počítačové hře
5
2,13 %
2,14 %
6. Vzpomenete si na filmy, ve kterých jste viděli nějakou značku či výrobek?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
James Bond
16
12,12 %
6,84 %
ne
6
4,55 %
2,56 %
Román pro ženy
3
2,27 %
1,28 %
sex ve meste
3
2,27 %
1,28 %
Rafťáci
2
1,52 %
0,85 %
ženy v pokušení
2
1,52 %
0,85 %
Doktor od jezera hrochů
2
1,52 %
0,85 %
Trosečník
2
1,52 %
0,85 %
Já robot
1
0,76 %
0,43 %
cokoliv od režiséra Trošky
1
0,76 %
0,43 %
ostatní odpovědi
Body of Lies Kráska v nesnázích, Medvídek, Sex ve městě... Rafťáci, Snowboarďáci.... Kráska v nesnázích, Bestiář Back to the Future, Snowboarďáci, Transformers, Ro Product placement je ve všech současných filmech james bond - omega ĎÁBEL NOSÍ PRADU, SEX VE MĚSTĚ Trosečník (FedEx) román pro ženy, ženy v poušení Po čem ženy touží nokia v matrixu filmy z budoucnosti Charlies Angels, Umela inteligence, Legally blond Temný rytíř Snowborďáci Sex in the city nevybavuji si konkrétně, v každém filmu, soustřek Casino Royale Vy nám taky šefe Vratné lahve, Román pro ženy, Raftáci, An.jahody.. The Island, Zombieland, Forrest Gump, Cast Away Samotáři Minority Report, Přísaha Gone in 60 seconds ano Ve vsech. Napr CZ T.M.A.,EN Sex and the City Vratné lahve, Taxi Taxi, např. Rafťáci, zde je to do očí bijící Kill Bill Tom Rider, James Bond, Nezvratný Osud, Já robot snowboardaci Mazaný Filip, SnowborĎáci, Bolero, Kvaska,Učastníc asi v každém Andělé a démoni, Román pro ženy, Líbáš jako bůh, F James Bond, Danyho partaci Medvídek Medvídek;Vrat.lahve;Vy nám taky,šéfe;Ať žijí ducho fleur du désert (desert flower) matrix, bond, Prakticky v každém :), FedEx- Trosečník Sex Trosečník, Příběh obyčejného šílenství, apod.. Rafťáci, Bestiář, Román pro ženy Devil wears Prada Hodně filmů-klasika je 007 Snowboarďáci, Rafťáci (oboje mizerně vsunuté) Kvaska, a nějaký další český filmy, nevím přesně Ano, např. Vy nám taky šéfe Terminátor 3 - Toyota, Budweis; Já robot - Audi Sex ve městě, James Bond, G.I.Joe,Stmívání Minority report batman, pulp fiction James Bond, Bohové musí být šílení, Swordfish, Bondovky, román pro ženy forest gump New York i love you nevzpomínám si Matrix, Ďábel nosí Pradu, Casino Royal bride wars Trosečník - Fedex nevím Roman pro zeny Snowboardaci, atd. skoro všechny I robot, Raftaci, Coco Chanel, Ďábel nosí Pradu Bohové musí být šílený Bond, Samotáři James Bond, Krotitelé duchů :-) v kazdom filme sa ich najde niekolko hlavně v bondovkách, protože si z toho každý dělá What women want, The devil wears prada Bestiář, Vratné láhve Účastníci zájezdu, Rafťáci nepamatuju Smrt krásných srnců, Román pro ženy Komisařka Lescautová Václav Nějak se to komplikuje nevzpomenu si Logorama - celé založené na značkách (přes 1000) Bondovky Doktor od jezera hrochů, Ženy v pokušení I am legend Ne. Román pro ženy, Snowboarďáci spiderman sex ve meste, transformers Bond, Sex ve městě, Já robot, Báječný svět šopohol Básníci Nezapomenutelný okamžik
94
71,21 %
40,17 %
7. Vzpomenete si na televizní seriály, ve kterých jste viděli nějakou značku či výrobek?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
18
18 %
7,69 %
SEX VE MĚSTĚ
8
8 %
3,42 %
Přátelé
5
5 %
2,14 %
ulice
4
4 %
1,71 %
Přešlapy
2
2 %
0,85 %
Chuck
2
2 %
0,85 %
Friends
2
2 %
0,85 %
Ordinace v Růžové zahradě
2
2 %
0,85 %
cokoliv v tv nova
1
1 %
0,43 %
sex ve meste,
1
1 %
0,43 %
ostatní odpovědi
Pojišťovna štěstí, How I met your mother, Sex ve m Přešlapy, Sex ve městě, Zoufalé manželky Sex and the city apple v sex ve meste How I Met Your Mother csi Chirurgové na to se na seriály koukám moc málo Kobra 11 V ordinaci v růžové zahradě Star Gate big bang theory, Život na zámku Robin Hood-cesta ke slávě:) Will Gossip Girl, Devil Wears Prada Dr House ... adidas botky atd... gossip girl to by byl dlouhý seznam... př.Gossip Girl Scrubs Přátelé, Simpsonovi v každém X-files, The Big Bang Theory Ordinace... Sex ve městě, Zoufalé manželky, ordinace v ruzove zahrade heroes, bones, žádný nevzpomínám VKV, Kriminálka Anděl Hodně-třeba friends ? Dharma výrobky ze seriálu LOST :) Přátelé, Kobra 11, Doktor House, nevzpomínám si ne, většinou si jich nevšímám CSI Miami Škoda, Wolkswagen - Kobra 11 nevím HOUSE MD Vrazdy v Midsomeru (pred chvili :)) skoro všechny IT Crowd Man vs. Wild How i met your mother, džungle rtěnek Přátelé/Friends dtto simpsons, himym Sex and the city, CSI Miami, Sex ve městě, Dálniční policie Big bang theory X-files BBT, HIMYM, Chuck Zoufalé manželky Prison break - co to jen bylo za auta? pratele, how i met your mother
55
55 %
23,5 %
8. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli ve filmu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
6
4,51 %
2,56 %
AVON
3
2,26 %
1,28 %
coca cola
3
2,26 %
1,28 %
Omega
2
1,5 %
0,85 %
evropa 2
2
1,5 %
0,85 %
Apple
2
1,5 %
0,85 %
baťa
2
1,5 %
0,85 %
BMW
2
1,5 %
0,85 %
hlavně auta - BMW, Mercedes, ve fr. jsou fr. značk
1
0,75 %
0,43 %
chipsy lays
1
0,75 %
0,43 %
ostatní odpovědi
pivo sephora, coca cola, dr pepper, blahnik Student Agency, auta (Volva, Mercedes, Audi), Appl Výrobky Coca-cola, Apple, IBM, automobilky boty Adidas, pivo, Coca Cola Mattoni, Pepsi Apple, Nissan, Avon - kosmetika DIOR FedEx, Ford Kinder Bueno román pro ženy - avon Apple Com. nokia, apple, dhl, interspar pocitace apple, coca cola Nokia, Converse, Clinique, telefon nokia MAC naposled co si vybavuji, dejme tomu discman ford, hp, dell, ETA chanel, prada, gucci atp. spousty Kozel, Durex, Avon xbox, playstation, apple, pepsi, coca-cola, fedex volkswagen, deník metro ... Aston Martin, Sony Ericsson Aston martin, longines renault Canon, Pepsi Ford Mustang Shelby, koncept Audi R8 Adidas, Coca-cola Redbull,Mercedes,Gucci... Apple, Nokia, výrobce aut Sprite, Kinder Bueno škoda, mercedez, peugeot, adidas, nokia toyota prius Rafťáci=kinder bueno, sprite.. Apple, Dell, Omega, Bentley Oděv Prada Samsung Smirnoff, Tissot, Audi, Apple, JVC, Jameson, Mattoni, Durex, Arginmax, coca-cola, vseobecne znacky aut Avon, Dior, Lancia, Adias, Nike, Puma, SONY, Malrboro, Dell, Apple Albert, Eta, Pribináček, Fujifilm fleur du désert: Burger King/jest se nepletu/ nokia, apple, aston martin, www.stesti.cz, CK Eso, auto Klokočka, Baťa Aston Martin, Sony Vaio, Nokia, Converse auta Fedex skoro všude, Apple, DHL, Drogerie Teta, Jameson, Mattoni Kinder Bueno, Avon, Tic Tac Apple, Nokia, Dell piti, oblečení, auta nejspíše automobily kinder bueno, evropa2 Mattoni Plzeň - Obsluhoval jsem anglického krále BMW, Nescafé Bvlgari cocacola, mc donalds Rolex, Coca Cola, Heineken, snickers Avon, Aston Martin počítač Apple (Mac) sony, thomson, Apple, Stella Artoise, Nike, Marlboro Nike apple, north face Kinder Bueno - Snowborďáci Avon, Ford Burton, Red bull, .. mattoni, banky např. Wilson I Robot - FedEx, Converse, Raftaci -Evropa2,Sprite Prada, Coco Chanel Audi prázdná flaška coca cola Sony, Renault Shauma v Krotitelích duchů :-) Apple pocitace, omega, aston martin, bmw Apple, Coca Cola, Starbucks, Nike Hodinky Omega Kosmetika Avon, Albert Student Agency, Argimax :-) Evropa 2 adidas, nike google ipod, bmw Elektrolux,Adidas, BMW auto Peugeot Marlboro, UPS, FedEx, DHL James Bond - Aston Martin aplle, Coca-cola Porsche, British Airlines Aston Martin, Swatch Baťa, Coca Cola Apple Cinema Display matoni Ne. avon, alpine pro pepsi coca cola, apple pocitac, burger king Apple, Audi
109
81,95 %
46,58 %
9. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v televizním seriálu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
21
23,86 %
8,97 %
Apple
4
4,55 %
1,71 %
Coca-cola
3
3,41 %
1,28 %
nepivo
1
1,14 %
0,43 %
boty blahnik, gucci dior...
1
1,14 %
0,43 %
Nemohu si vzpomenout
1
1,14 %
0,43 %
boty, kabelky, šaty
1
1,14 %
0,43 %
Avon - kosmetika
1
1,14 %
0,43 %
Mac(Apple)
1
1,14 %
0,43 %
DIOR
1
1,14 %
0,43 %
ostatní odpovědi
Manolo Blahnik sex ve městě - manolo blahnik aplle kabelky bmw Mercedes Benz, Nokia Herbal esential, Fa Poděbradka kabelka Birkin od Hermes Prada,Gucci,Mattoni boty - adidas, pivo - plzeň, mobily - nokia armani, hugo boss Gossip Girl, podobně jako Sex+City, modní značky Budwaiser pivo HP Telefonní mobil Porshe CocaCola Toyota Škoda, výrobky Ikea, Peugeot sušenky Nestlé Apple, Dell Prada, Vogue, Manolo Blahnik, Porsche Tesco skoda Starbucks toyota prius mattoni + auta Sony, BMW, Aston Martin, Sony Ericsson škoda -auto Apple, Evian, BMW, Mercedes, Lays CD aneta langerová nevím Adidas nachos Suzuki Ford nevzpomenu Man vs. Wild - boty Merel, obleceni The North Face Ralph Lauren Rajo jogurty :) Dell asi to bylo hlavně jídlo a restaurace, nevím Apple, Blackberry, Sprint Ikea - nepřímo Pivo mikina, tenisky.. Avon, Manolo Blahnik Sex ve městě – boty Manolo Blahnik iPhone, Macbooky a další zejména Apple výrobky šaty od světových návrhářů Ne. perierr, pilsner urquell, toblerone
53
60,23 %
22,65 %
10. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v počítačové hře nebo online hře?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
38
64,41 %
16,24 %
coca cola
2
3,39 %
0,85 %
nehraji
2
3,39 %
0,85 %
nevím
2
3,39 %
0,85 %
hry nehraju
2
3,39 %
0,85 %
Ne, hry nehraju
1
1,69 %
0,43 %
nehraju
1
1,69 %
0,43 %
ipod
1
1,69 %
0,43 %
Motorola
1
1,69 %
0,43 %
Becherovka, pivo Staropramen
1
1,69 %
0,43 %
ostatní odpovědi
McDonald, SONY, Vodafone nevzpomenu si ? mountain dew Sony Monster Asus Ne.
8
13,56 %
3,42 %
11. Značky, které jste zaznamenali ve filmu či seriálu, jsou většinou známé značky:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše souhlasím
79
33,62 %
33,76 %
nevím
54
22,98 %
23,08 %
spíše nesouhlasím
53
22,55 %
22,65 %
souhlasím
33
14,04 %
14,1 %
nesouhlasím
16
6,81 %
6,84 %
13. Product placement Vám při sledování filmu, seriálu či hraní her:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevadí, beru ho jako součást děje
92
39,15 %
39,32 %
Vadí, hlavně když je značek a produktů moc
64
27,23 %
27,35 %
Nevadí, vůbec si ho nevšímám
51
21,7 %
21,79 %
Nevím
18
7,66 %
7,69 %
Vadí, neměl by se používat
10
4,26 %
4,27 %
14. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
163
69,36 %
69,66 %
Muž
72
30,64 %
30,77 %
15. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-25
157
66,81 %
67,09 %
26-34
54
22,98 %
23,08 %
35-49
13
5,53 %
5,56 %
Méně než 18
9
3,83 %
3,85 %
50 a více
2
0,85 %
0,85 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
10. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v počítačové hře nebo online hře?
odpověď ne:
5.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v televizním seriálu?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak často chodíte do kina?
2. Jak často sledujete televizní seriály?
3. Jako často hrajete počítačové hry nebo online hry na internetu?
4. Jestliže si všímáte značek a produktů, tak je to častěji:
5. Pokud jste si někdy koupili výrobek propagovaný product placementem, bylo to proto, že jste ho viděli:
6. Vzpomenete si na filmy, ve kterých jste viděli nějakou značku či výrobek?
7. Vzpomenete si na televizní seriály, ve kterých jste viděli nějakou značku či výrobek?
9. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v televizním seriálu?
10. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v počítačové hře nebo online hře?
11. Značky, které jste zaznamenali ve filmu či seriálu, jsou většinou známé značky:
13. Product placement Vám při sledování filmu, seriálu či hraní her:
14. Jste:
15. Kolik je Vám let?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak často chodíte do kina?
2. Jak často sledujete televizní seriály?
3. Jako často hrajete počítačové hry nebo online hry na internetu?
4. Jestliže si všímáte značek a produktů, tak je to častěji:
5. Pokud jste si někdy koupili výrobek propagovaný product placementem, bylo to proto, že jste ho viděli:
6. Vzpomenete si na filmy, ve kterých jste viděli nějakou značku či výrobek?
7. Vzpomenete si na televizní seriály, ve kterých jste viděli nějakou značku či výrobek?
9. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v televizním seriálu?
10. Vzpomenete si na konkrétní značku nebo produkt, který jste viděli v počítačové hře nebo online hře?
11. Značky, které jste zaznamenali ve filmu či seriálu, jsou většinou známé značky:
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.