Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza boomu minipivovarů

Analýza boomu minipivovarů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Pácaltová
Šetření:15. 09. 2017 - 01. 10. 2017
Počet respondentů:176
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.53
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 ANALÝZA BOOMU MINIPIVOVARŮ

 

Autor: Bc. Michaela Jetmarová

studentka 5. ročníku provozně ekonomické fakulty

České Zemědělské Univerzity v Praze

 

 

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění tohoto dotazníku, který je součástí mé diplomové práce na téma: Ekonomická a sociální analýza boomu minipivovarů. Tento dotazník je anonymní. Cílem je získat informace, které se týkají zvyšujícího se počtu minipivovarů.

                Chtěla bych Vás tímto požádat o pravdivé vyplnění dotazníku. Tyto otázky Vám zaberou jen pár minut. Předem Vám děkuji za čas, který jste nad tímto dotazníkem strávili.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž10559,32 %59,66 %  
žena7240,68 %40,91 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 až 30 let8548,02 %48,3 %  
31 až 40 let4827,12 %27,27 %  
41 až 50 let2212,43 %12,5 %  
51 let a více169,04 %9,09 %  
do 20 let63,39 %3,41 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou7039,55 %39,77 %  
vysokoškolské6637,29 %37,5 %  
odborné s vyúčním listem nebo maturitou3016,95 %17,05 %  
základní63,39 %3,41 %  
vyšší odborné52,82 %2,84 %  

Graf

4. Uveďte Váš společenský status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec14079,1 %79,55 %  
podnikatel147,91 %7,95 %  
student116,21 %6,25 %  
senior73,95 %3,98 %  
nezaměstnaný52,82 %2,84 %  

Graf

5. Jaké výrobce piva upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední a malé pivovary11866,67 %67,05 %  
průmyslové pivovary7441,81 %42,05 %  
minipivovary6436,16 %36,36 %  
domácí produkci2715,25 %15,34 %  

Graf

6. Kolik 0,5l piv vypijete průměrně za týden?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 510358,19 %58,52 %  
žádné3117,51 %17,61 %  
6 - 102011,3 %11,36 %  
15 a více137,34 %7,39 %  
11 - 15105,65 %5,68 %  

Graf

7. Jaké pivo nejčastěji konzumujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
točené11363,84 %64,2 %  
lahvové8045,2 %45,45 %  
plechovkové3117,51 %17,61 %  
pivo v PET lahvích147,91 %7,95 %  
žádné31,69 %1,7 %  
Nepiju pivo10,56 %0,57 %  
Případně přivezené z minipivovarů v PET lahvích, či lahvované10,56 %0,57 %  
zadne10,56 %0,57 %  
Panache10,56 %0,57 %  
chléb10,56 %0,57 %  

Graf

8. Jaká piva upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ležáky (11° a 12° pivo)11363,84 %64,2 %  
ochucená, ovocná4324,29 %24,43 %  
výčepní (10° pivo)4123,16 %23,3 %  
méně obvyklá (např. pšeničná, kvasnicová, apod.)3419,21 %19,32 %  
nealkoholická2614,69 %14,77 %  
vícestupňová piva (13° a více)1810,17 %10,23 %  
Žádné21,13 %1,14 %  
IPA, APA, PALE ALE10,56 %0,57 %  
svrchně kvašená (ALE, IPA, ...)10,56 %0,57 %  
svrchně kvašená10,56 %0,57 %  
svrchně kvašená (ALE, IPA, APA ...)10,56 %0,57 %  
červené víno10,56 %0,57 %  
ALE, nejčastěji světlá IPA10,56 %0,57 %  
žádná, nepiju10,56 %0,57 %  
Černé10,56 %0,57 %  

Graf

9. Byl/a jste někdy na nějaké exkurzi v pivovaru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13877,97 %78,41 %  
ne3720,9 %21,02 %  
nevím21,13 %1,14 %  

Graf

10. Nachází se ve Vašem okolí nějaký minipivovar?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12771,75 %72,16 %  
nevím3117,51 %17,61 %  
ne1910,73 %10,8 %  

Graf

11. Navštívil/a jste někdy osobně minipivovar?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10961,58 %61,93 %  
ne6536,72 %36,93 %  
nevím31,69 %1,7 %  

Graf

12. Ochutnal/a jste pivo z nějakého minipivovaru (např. na exkurzi, na pivních slavnostech,..)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14179,66 %80,11 %  
ne2815,82 %15,91 %  
nevím84,52 %4,55 %  

Graf

13. Pokud jste v otázce č.12 odpověděli "ano", z kolika minipivovarů to bylo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 36948,25 %39,2 %  
3 až 53725,87 %21,02 %  
11 a více1913,29 %10,8 %  
6 až 101812,59 %10,23 %  

Graf

14. Jak jste se o těchto minipivovarech dozvěděl/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučením od známých nebo od přátel8557,43 %48,3 %  
ochutnávkou na veřejných akcích6644,59 %37,5 %  
osobní iniciativou5134,46 %28,98 %  
z reklamy minipivovaru (z televize, rozhlasu, novin, apod.)138,78 %7,39 %  
restaurace s vyberem piv10,68 %0,57 %  
Aplikace v mobilu10,68 %0,57 %  
Z internetu10,68 %0,57 %  
Cílený výlet za projížděním a ochutnáváním piv z minipivovarů10,68 %0,57 %  
Pracovní schůzky10,68 %0,57 %  
Piva byla součástí nabídky pivnice10,68 %0,57 %  
dovolená - součást ubytování10,68 %0,57 %  
náhodná návštěva s jiným cílem10,68 %0,57 %  
Z mobilní aplikace10,68 %0,57 %  
cez tento dotazník10,68 %0,57 %  
ve škole10,68 %0,57 %  

Graf

15. Jaký je nejčastější důvod Vaší návštěvy minipivovaru?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobré pivo9267,15 %52,27 %  
příjemné posezení5842,34 %32,95 %  
další služby pivovaru (např. restaurace, ubytování, exkurze, atd.)3424,82 %19,32 %  
milá obsluha1510,95 %8,52 %  
Objevovani novych veci10,73 %0,57 %  
Vylet10,73 %0,57 %  
Ochutnání piv z minipivovarů kde jsem nebyl.10,73 %0,57 %  
Projíždění a ochutnávání piv z minipivovarů10,73 %0,57 %  
Nuda10,73 %0,57 %  
Zvědavost co to uvařili10,73 %0,57 %  
Zkusit zda se to dá pit10,73 %0,57 %  
zvědavost10,73 %0,57 %  
příjemná atmosféra10,73 %0,57 %  

Graf

16. Účastníte se pivních slavností nebo festivalů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas nebo velmi výjimečně11363,84 %64,2 %  
neúčastním se4223,73 %23,86 %  
ano, pravidelně2212,43 %12,5 %  

Graf

17. Proč se podle Vás těší minipivovary stále větší oblibě? Uveďte důvody:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

osobní přístup

××××××

Cena, něco nového, chuť

další alternativa, kvalita

další služby

dárkové předměty

Dle mého pro to, že jejich "domácí" piva jsou jiná než klasická, co si dáte v hospodě na vesnici. Je to milé zpestření např. výletu, ochutnat něco z jiného kraje.

Dnes frčí vše z maloprodukce - pražírny kávy, potraviny z farmářských trhů. Lidé mají lepší pocit, že ví co kupuji a od koho.

dobrá chuť a kvalita piva

Dobrá kvalita

dobré a kvalitní pivo, pivo s příběhem

dobré kvalitní pivo

Dobré pivo

Dobré pivo

Dobré pivo

dobré pivo

dobré pivo

Dobré pivo

Dobre pivo

Dobre pivo

dobré pivo

Dobré pivo

dobré pivo

dobré pivo

Dobre pivo

Dobré pivo , kvalitnější pro telo, osobní přístup, záleží jim na pověsti

dobré pivo a osobní přístup

dobré pivo a pestrá nabídka

Dobre pivo a prekvapeni jiste..

dobré pivo, exkurze

Dobre pivo, kvalita

dobré pivo, kvalita, osobní přístup, příjemné prostředí, další služby - gastronomie, exkurze, dárkové předměty,

Dobré pivo, kvalita, zajímavost

Dobré pivo, milá obsluha

Dobré pivo, osobité chuťovky k pivu

Dobré pivo, osobní přístup

dobré pivo, pestrá nabídka

dobré pivo, příjemné prostředí

Dobré pivo, zajímavá zkušenost, příjemné prostředí, hezký výlet.

Dobré pivo.

Domaci pivo

Domaci pivo

Gastronomie, zvědavost

Chuť piva je zajímavější, má "rukopis" na rozdíl od "europiv"

Chuťově zcela jiné pivo než z "velkochemiček". Většinou milé a rodinné prostředí.

Jde přece jen ó kvalitu

Jiné druhy piv, než nabízejí velké průmyslové pivovary. Větší nabídka pivních stylů v nabídce, kde si každý najde to své oblíbené. A pro mě často chutnější a vyladěnější pivo.

jiné pivo, než mají unifikované pivovary

jsou fajn :-P

Jsou to experimentátoři.. Většina vyrábí břečku např.. banánové pivo

Jsou unikatni

každý pivovar má svůj rukopis, smysl pro kvalitu, exkurze

Kultura-hudba, restaurace, občerstvení.

Kvalifikovaný personál.

Kvalita

kvalita

kvalita

Kvalita

Kvalita

Kvalita

Kvalita

Kvalita a chut.

Kvalita a originalita. Jsem ráda za profesionální přístup.

Kvalita a osobní přístup

kvalita piva

Kvalita piva a výběr piva je odlišný od velkých společnosti

Kvalita piva jež je výsledkem kontroly díky malému objemu vyráběného piva.

Kvalita piva, chuť, poznávání nových značek, gasntronomie

Kvalita piva, něco nového na trhu

Kvalita piva, neobvyklé chutě piv.

Kvalita, exkurze, dárkové předměty

Kvalita, osobní přístup

kvalitnější a lepší přístup - často jsou obsluhujícími sami majitele nebo ti, co mají na zisku podíl, přátelštější atmosféra než ve větších pivovarech, obsluha se více vyzná - dokáže víc říct k tomu, vím víc co piju.

Kvalitni pivo

Kvalitní pivo

Kvalitní pivo a příjemné prostředí

Kvalitní pivo, osobní přístup k věci který je znát na konečných výrobcích.

Kvalitní pivo, příjemná obsluha

Kvalitní pivo, příjemné prostředí

Kvalitní, lepší zákaznický přístup, chuť piva.

kvůli malým rozměrům produkce proces zaměřený více na kvalitu než na kvantitu

Lepší kvalita

lepší kvalita, nejedou na kvantitu

Lepší pivo

Lidé čím dál víc začínají preferovat kvalitní věci.

lidé hledajíregionální pochutiny

Lidé vyhledávájí nevšední zážitky a chtěji zkusit něco nového

Lidé zkouší něco nového, minipivovar může být vítaná změna...

lidem z nějakého záhadného důvodu přestávají chotnat průmyslově vyráběná piva

Lidi chtějí ochutnat něco nového. Minipivovary mají vlastní originální chutě a pokud není pivo špatné tak ho místní lidé rádi podporují. Ne všude kde mají dobré pivo mají i dobrou obsluhu.

Lidi radi novinky ale stale zakazniky moc nemaji

Mají kvalitní pivo

Mají netradiční piva, jsou více osobnější, jak jejich podávání, tak i degustace.

Mají svůj vlastní styl a člověk s nimi má pocit, že má něco lepšího a mnohem vyjimecnejsiho

Možnost ochutnat jiné pivo než je v běžné nabídce restaurací a obchodů

Možnosti objevovat nové chutě piva, zvídavost. Pivo je vyráběno lokálně.

nabidka

Nabízí něco jiného než průmyslové pivovary. Nabízí další služby - ubytování, restaurace, kulturní akce v okolí

Něco nového a výjimečného. Pivo je kvalitní, dělané s láskou.

něco nového, důraz na detail

Něco nového, podpora místního prodeje.

Netradiční piva

Netusim, neznam zadne minipivovary

netuším

nevím, nemůžu posoudit

Nevim, nenavstevuji

Nové druhy piva a zároveň se většinou snaží o obnovu tradice, což je mi sympatické

nové chutě, kvalita

Odlisnost, nove chute

odlišná chuť speciální piva

Odlišná chuť a zvědavost jak to chutná

ochutnání něčeho nového, kvalita, další služba - festival, gastronomie

Originalita, netradiční chutě

Originální chuť, osobní a zapálený přístup k výrobě piva, svrchně kvašená piva vyjma minipivovarů takřka nikdo nevyrábí

Osobni pece soukromych malych podnikatelu

Osobni pristup

Osobni pristup

Osobni pristup, kvalitni prace, novinka na trhu

Osobni pristup, specificka chut piva

Osobní přístup

Osobní přístup

Osobní přístup

Osobní přístup

osobní přístup

osobní přístup , kvalita

osobní přístup a dobré pivo

Osobní přístup, dobrá znalost svého mikroprostředí

Osobní přístup, exkurze

Osobní přístup, kvalita

osobní přístup, lidé hledají eltermanitvu k velkým společnost; věří, že pivo je kvalitnější

Osobní přístup, milá obsluha

Osobni přístup, příjemné prostředí

Osobní přístup, rodinná atmosféra

patrně dobré pivo a snad i cena

Pečlivější výroba

pestrá nabídka

pestra nabidka

Pestrá nabídka zajímavých piv, odvaha experimentovat s recepturou.

pestrá nabídka, osobní přístup

Pivo s vyjimecnejsi chuti nez od velkych prumyslovych pivovaru

poctivě vařene pivo, domaci atmosfera

Presycenost, velkymi pivovary.

produkují kvalitní pivo

Protože je to většinou spojeno s jiným zařízením, restaurace, hotel atd. (Příjemné prostředí)

Představa o lepší kvalitě

Příjemné prostředí

Příjemné prostředí

Příjemné prostředí.

Přístup, vaří jiná piva nez průmyslová, vždy překvapí chutí

Rozdílné druhy piv, speciály.

Rozmanita chuť piv z minipivovarů.

Rozmanitost chutí, prijemna atmosfera

Ruční práce konkrétních lidí

různorodost

Různorodost chutí piv

Speciální sortiment.

širší výběr

tak

Touha poznat neco noveho,trend domacich vyrobku

Tradicni vyroba, originalni, nepije to kazdy

trend lokálních výrobků, patriotismus, dobrá kvalita

Unikátní pivo.

Vaří dost často speciální a vyjímecné druhy piva.

Vetsina velkych koncernu zacala pred lety vyrabet unifikovana piva, jinymi slovy delnickou vodu, ktera se neda pit

větší kvalita, větší nabídka piva

Většinou lepší pivo, možnost zkoušet nové chutě, podpora regionálních produktů

Výborne kvalitní pivo

Vymazlenější chuť piva.

Vysoká kvalita piva

vysoká kvalita, pestrá nábídka, doplňkové služby, změna

vyzkoušet něco nového

zájem o lokální výrobce čehokoliv roste

zájem o pivo

Zajímavá chuť

Zajímavá kombinace chmelů a sladů.Malé várky, v kterých je možné si vybrat skutečně chutné pivo.Většinou skutečně poctivě vařeno na konkrétní stupňovitost a nehrozí výroba "europiva"

Zaručená kvalita

Ze všech důvodů, které jste napsali v příkladech.

18. Je něco, čím Vás minipivovary odrazují nebo je kvůli tomu nenavštěvujete? Uveďte důvody:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

××××

a

Absolutně ničím.

asi nic

Bývají plné.

cena

cena

Cena neodpovídá kvAlitě.

Cena piva je sice vyšší ale dá se to pochopit

Dostupnost

Dostupnost

Jen je tezko koupite v beznem obchode.

jsou daleko od bydliště

Jsou vzdálené tudíž hůř dostupné

Malá propagace.

Malá reklama

Malá reklama, nejsou moc známá

Mala reklama, nevi se o nich

Málo pivovarů

Málo v okolí

maximalně cena, jinak nic

mě neodrazují

Například omezená otevírací doba

Navštěvuju je.

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

ne není

Ne, nic mě neodrazuje, pivo mám ráda.

Ne.

Ne.

Ne.

Ne.

necestuji za pivem, pivo cestuje za mnou ;)

Nechutna mi jejich pivo

Nechutna mi jejich pivo

Nejezdí tam vlak :-D (to jen, protože nerad cestuji autobusem)

nejsem pivař

Nejsou v okolí

některé nedisponují alespoň malou pivnicí pro ochutnávku

Nemám doprovod - sám se mi nechce

Nemám rád pivo

nemám ráda tolik pivo

není

není

není

není něco, čím mě odrazují

Není nic

Není, navštívím rád. I když stojí třeba více než pivo od velkých pivovarů. Je to o tom ochutnat něco a ne vypít 5 litrů piva.

Není.

Neodrazuji me nicim

Neodrazují ničím.

Neodrazují.

nepiju pivo

nestabilita piva

nevím

nic

Nic

nic

Nic

nic

nic

Nic

nic

Nic.

Nicim

Nicim

Nicim

Nicim

Nicim

Ničím

Ničím

Ničím

ničím

ničím

ničím

ničím

ničím

Ničím

ničím

ničím

Ničím

Ničím

Ničím

Ničím

ničím

Ničím

ničím

Ničím

Ničím

Ničím

Ničím

Ničím

Ničím

Ničím

Ničím

ničím

Ničím

Ničím

Ničim

ničím

Ničím

ničím

ničím

Ničím

ničím

ničím

ničím

Ničím

ničím

ničím mně neodrazují

Ničím neodrazují pokud je pivo dobré

Ničím.

Ničím.

Ničím.

Ničím.

Ničím. Spíš je problém v reklamě, člověk casto ani neví, že nějaký minipivovar má téměř pod nosem.

Občas až moc vysoká cena plynoucí ze zneužívání společenské obliby minipivovarů.Na jedno, dvě piva to nemá vliv, ale když si člověk dá na žízeň 10 piv, tak je to v peněžence znát.

občas je problém s kapacitou a obsazeností - není volné místo z důvodu malé kapacity (což na druhou stranu je i výhoda)

Občas je to na posrání..

Pomala obsluha

Spatna dostupnost piva

spatna dostupnost piva

Spatna dostupnost.

Špatná dostpnost

špatná dostupnost

špatná dostupnost

Špatná dostupnost

špatná dostupnost piva

špatná dostupnost piva

špatná dostupnost piva

špatná dostupnost piva - pohodlnější je koupit pivo v marketu a jet domů.

U některých cena.

V okoli o zadně nevim. Pivo neni moje droga, k zivotu jej nepotrebuji.

Vetsinou mi jejich pivo moc nechutna

Většina z nich se snaží znovu vynalézt to, co jiz 175 let existuje

Viz odpoved na otazku c.17

Vlastně ani ne.

Vysoká cena

vysoká cena piva

vyšší cena

vyšší cena

vyšší cena

vyšší cena

vyšší cena

Vyšší cena, která je nicméně vykoupena náklady na zařízení, provoz atd. Tento fakt lze ovšem chápat, protože v porovnání s velkými pivovary jsou pro ně tyto náklady velmi vysoké.

vyšší cena, špatná dostupnost,

vzdálenost, dostupnost, vyšší cena

x

Zajištěná kvalita

Žádný důvod

19. Znáte pivovar Clock v Potštejně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12771,75 %72,16 %  
ano4424,86 %25 %  
nevím63,39 %3,41 %  

Graf

20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné13877,97 %78,41 %  
Clock 12° American Pale Ale1910,73 %10,8 %  
Hektor 10° Světlé výčepní pivo169,04 %9,09 %  
ano, ale nepamatuji se které147,91 %7,95 %  
Maid 12° Polotmavý ležák137,34 %7,39 %  
Twist 14° American Red IPA116,21 %6,25 %  
Goldie 11° Weizenbier84,52 %4,55 %  
Exorcist 14° Foreign Extra Stout42,26 %2,27 %  
Rišaví Zmikund 20° Imperial Red Ale10,56 %0,57 %  
Zakouřené, ale epamatuji si jméno10,56 %0,57 %  
Nepamatuji si přesné názvy.10,56 %0,57 %  
Dostanu ochutnat?10,56 %0,57 %  
Ale, Aipa10,56 %0,57 %  
Z hlavy nevim.10,56 %0,57 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Pohlaví:

  • odpověď muž:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 11 - 15 na otázku 6. Kolik 0,5l piv vypijete průměrně za týden?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twist 14° American Red IPA na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Clock 12° American Pale Ale na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hektor 10° Světlé výčepní pivo na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maid 12° Polotmavý ležák na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

5. Jaké výrobce piva upřednostňujete?

  • odpověď minipivovary:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twist 14° American Red IPA na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

11. Navštívil/a jste někdy osobně minipivovar?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 6 až 10 na otázku 13. Pokud jste v otázce č.12 odpověděli "ano", z kolika minipivovarů to bylo?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Clock 12° American Pale Ale na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

14. Jak jste se o těchto minipivovarech dozvěděl/a?

  • odpověď doporučením od známých nebo od přátel:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twist 14° American Red IPA na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

15. Jaký je nejčastější důvod Vaší návštěvy minipivovaru?

  • odpověď dobré pivo:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 11 a více na otázku 13. Pokud jste v otázce č.12 odpověděli "ano", z kolika minipivovarů to bylo?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hektor 10° Světlé výčepní pivo na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twist 14° American Red IPA na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Clock 12° American Pale Ale na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maid 12° Polotmavý ležák na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

19. Znáte pivovar Clock v Potštejně?

  • odpověď ano:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Clock 12° American Pale Ale na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maid 12° Polotmavý ležák na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twist 14° American Red IPA na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hektor 10° Světlé výčepní pivo na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, ale nepamatuji se které na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

  • odpověď Clock 12° American Pale Ale:
    • 9.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twist 14° American Red IPA na otázku 20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Uveďte Váš společenský status:

5. Jaké výrobce piva upřednostňujete?

6. Kolik 0,5l piv vypijete průměrně za týden?

7. Jaké pivo nejčastěji konzumujete?

8. Jaká piva upřednostňujete?

9. Byl/a jste někdy na nějaké exkurzi v pivovaru?

10. Nachází se ve Vašem okolí nějaký minipivovar?

11. Navštívil/a jste někdy osobně minipivovar?

12. Ochutnal/a jste pivo z nějakého minipivovaru (např. na exkurzi, na pivních slavnostech,..)

13. Pokud jste v otázce č.12 odpověděli "ano", z kolika minipivovarů to bylo?

14. Jak jste se o těchto minipivovarech dozvěděl/a?

15. Jaký je nejčastější důvod Vaší návštěvy minipivovaru?

16. Účastníte se pivních slavností nebo festivalů?

17. Proč se podle Vás těší minipivovary stále větší oblibě? Uveďte důvody:

18. Je něco, čím Vás minipivovary odrazují nebo je kvůli tomu nenavštěvujete? Uveďte důvody:

19. Znáte pivovar Clock v Potštejně?

20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Uveďte Váš společenský status:

5. Jaké výrobce piva upřednostňujete?

6. Kolik 0,5l piv vypijete průměrně za týden?

7. Jaké pivo nejčastěji konzumujete?

8. Jaká piva upřednostňujete?

9. Byl/a jste někdy na nějaké exkurzi v pivovaru?

10. Nachází se ve Vašem okolí nějaký minipivovar?

11. Navštívil/a jste někdy osobně minipivovar?

12. Ochutnal/a jste pivo z nějakého minipivovaru (např. na exkurzi, na pivních slavnostech,..)

13. Pokud jste v otázce č.12 odpověděli "ano", z kolika minipivovarů to bylo?

14. Jak jste se o těchto minipivovarech dozvěděl/a?

15. Jaký je nejčastější důvod Vaší návštěvy minipivovaru?

16. Účastníte se pivních slavností nebo festivalů?

17. Proč se podle Vás těší minipivovary stále větší oblibě? Uveďte důvody:

18. Je něco, čím Vás minipivovary odrazují nebo je kvůli tomu nenavštěvujete? Uveďte důvody:

19. Znáte pivovar Clock v Potštejně?

20. Ochutnal/a jste nějaké pivo z pivovaru Clock?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pácaltová, M.Analýza boomu minipivovarů (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://61778.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.