Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Narušená komunikační schopnost - prevence

Narušená komunikační schopnost - prevence

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniela Šubrtová
Šetření:17. 09. 2017 - 22. 09. 2017
Počet respondentů:92
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:50 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ráda bych Vás požádala o pomoc s vyplněním dotazníku pro účely závěrečné seminární práce poruchy komunikace u dětí předškolního věku na kurz na asistenta pedagoga.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6267,39 %67,39 %  
muž3032,61 %32,61 %  

Graf

2. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-242931,52 %31,52 %  
25-302325 %25 %  
30-402122,83 %22,83 %  
40 a více1617,39 %17,39 %  
méně než 1833,26 %3,26 %  

Graf

3. Do kdy by se podle Vás měla u dítěte fyziologicky (přirozeně) vyvinout řeč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 roky3942,39 %42,39 %  
3 roky3335,87 %35,87 %  
1 rok1314,13 %14,13 %  
4 roky77,61 %7,61 %  

Graf

4. Znáte nějaké poruchy komunikace? Vyjmenujte je prosím:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2224,18 %23,91 %  
Koktání99,89 %9,78 %  
koktavost33,3 %3,26 %  
asi ne22,2 %2,17 %  
autismus22,2 %2,17 %  
Vývojová dysfázie, dyslálie, koktavost, opožděný vývoj řeči11,1 %1,09 %  
afasie, mutismus, dyslexie, dysgrafie, koktání..11,1 %1,09 %  
Nejsem si jistá, co myslíte poruchami komunikace, jestli to mají být poruchy řeči jako koktání, ráčkování a podobně, nebo myslíte něco psychického? V druhém případě nevím.11,1 %1,09 %  
Koktání, zadrhávání11,1 %1,09 %  
vývojová vada11,1 %1,09 %  
ostatní odpovědi Dysfazie, dysartrie, dysfonie
koktavost, patlavost, dyslálie, mutismus aj.
autismus, aspergerův syndrom, koktání,
Dysartrie
Debilita
Těch je opravdu hodně...
ráčkování, šišlání
Kokokoktavost
šišlání?
agolegie, axinomologie, logotropie, disfunkcni porucha mluvy
balbutismus, huhňavost, dyslalie, vývojová dysfazie, zrakové, sluchové nebo mentální poruchy
Šišlání
koktání, ráčkování
poruchy výslovnosti (např. problematické R)
koktání, afázie atd.
patlavost, ráčkování
zadrhávání, koktavost, šišlavost
autismus, mutismus
Například balbutismus
dyslálie, koktavost
koktání, šišlání, neumí písmenka "r" a "ř"
echolálie
Breptavosť, zajakavosť
neznám žádné
koktání,šišlání
šišlání, koktání, afázie, dyslexie, dysgrafie (a další), němost, opožděný vývoj řeči, nesprávná výslovnost některých písmen či slabik (ráčkování, huhňání)
koktání, šišlání
koktavost, afázie..
Autismus, pervazívni vývojová porucha a disfáze
autismus, afázie, mentální retardace
koktavost, mutismus, "ráčkování", dyslalie
poruchy řeči, koktání
Mutismus, různé vady řeči
Nn
koktání, porucha výslovnosti r,ř,sykavek
koktání, ráčkování patlavost
opožděný vývoj řeči, mutismus, huhňavost, koktavost, poruchy hlasu, breptavost
autismus, dyslálie, koktavost, brebtavost, huhnavost, mutismus, dys poruchy
balbuties simplex
koktání? Nevím
Znám jich spoustu, nikoliv ale jejich odborné pojmenování.
Koktani, zadrhavani...
koktavost, neschopnost verbální komunikace
mutistické bloky?
Nemota, koktani, sislani
-
koktavost, němota
balbuties, rhinolalie, palatolalie, dyslalie, afázie
4852,75 %52,17 % 

Graf

5. Máte (vychováváte) dítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5761,96 %61,96 %  
ano3538,04 %38,04 %  

Graf

6. Kde byste hledal/a informace o rozvoji řeči u svého dítěte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet6570,65 %70,65 %  
Knihy3639,13 %39,13 %  
V rodině3335,87 %35,87 %  
spoléhal/a jsem se na vlastní rozum/instinkt2931,52 %31,52 %  
jiné2729,35 %29,35 %  
Nehledal/a jsem1111,96 %11,96 %  

Graf

Napište první věc, která vás napadne.

7. Zkuste sami napsat, co je podle Vás nejdůležitější pro správný rozvoj řeči:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikace s dítětem 44,35 %4,35 %  
Mluvit44,35 %4,35 %  
komunikace33,26 %3,26 %  
nevím22,17 %2,17 %  
mluvit s dítětem22,17 %2,17 %  
ideální rodinné prostředí, dostatek podnětů11,09 %1,09 %  
kontakt s okolím - možnost napodobování, v případě komplikací vyhledání odborné pomoci rodičem11,09 %1,09 %  
knihy11,09 %1,09 %  
s dítětem mluvit11,09 %1,09 %  
Aktivní komunikace okolí s dítětem a naopak, čtení dítěti 11,09 %1,09 %  
ostatní odpovědi Poslech správné řeči (tj. dítě musí přijít s řečí do styku)
Poslouchat, mluvit, číst, být častěji mezi lidmi
Funkcni sluch, komunikace s ditetem
povzbuzovat dítě ke komunikaci, stále jej neopravovat, ale poskytovat mu kvalitní mluvní vzor
okolí
Mluvení na dítě od malička, vodění ho do kolektiu, kde se mluví, nenechávat ho si hrát permanentně o samotě, kde se mu řeč logicky nemá důvody rozvíjet, sledovat, zda se u něj neprojevují nějaké vady v řeči a případně včas zajít na logopedii, pokud špatně vysvlovuje některá písmena a snažiit se ho nenásilnou formou učit je vyslovovat správně.
Správné prostředí, podněty
Poustet tv
mít podněty zvenčí
Přirozená komunikace s rodiči a okolím.
od malinka péče o dítě a trpělivost, učení dítěte správně vyslovovat, případně návštěva logopedie
číst dětem pohádky, mluvit s ním
mluvit mluvit mluvit
Pravidelně na dítě/s dítětem mluvit. Pokud možno normálně, dobře artikulovat, co nejvíce bez všech těch blbůstek, jako je šišlání, protože to by dítě mohlo okopírovat. Řeč by také měla být citově zabarvená, aby si dítě spojilo slova s pocity a vjemy a tím je lépe pochopilo. Měla by se používat rozmanitá slovní zásoba.
mluvit na dítě a mezi sebou, tak jak chceme, aby dítě mluvilo
komunikace, snaha o ní
trénink
rodina
na dítě by se mělo mluvit zrozumitelně, žádné šišláni a podobné pazvuky..... dítě je jako zrcadlo, opakuje to, co vidí, slyší..... zdravé zuby, celkově ústa a správný vývoj hlasivek a mozku. Hlavně na dítě mluvit
Co nejčastější komunikace s dítětem pro rozšíření slovní zísoby, tréning problemových slov/písmen
trenink, vzory
Hrát si s dítětem, mluvit s ním/na něj. Nezabavovat ho u televize
sociální vazby a podpora rozvoje kognitivních funkcí celkově
mluvení s dětmi, čtení knížek
abychom na dítě mluvili a četli mu
Komunikace, četba, poslech...
hovorit s nim, procvicovat a nezanedbat peci hned od zacatku. zaroven podporovat a pozitivne motivovat.
číst knížky, zpívat,pojmenovávat vše kolem nás
častá komunikace s dítětem, pravidelné čtení vhodné literatury dětem, poslouchání a sledování pohádek nebo rozumných dětských pořadů
mluvit na dítě
Mluvit na dite spravne.
aby na dítě někdo mluvil
Trénovať správnu reč už od útleho veku (Nahlas čítať, klásť dôraz na dobrú artikuláciu)
hodně mluvení na dítě, čtení
mluvit na dítě odmalička pokud možno normálně a nešišlavě, pojmenovávat mu běžné věci co vidí kolem sebe, číst jednoduché knihy a ukazovat obrázky k tomu
řádně artikulovat na dítě, dostatečně často s ním mluvit
mluvit na něj (s ním)
Věnování se dítěti a co největší zapojování dítěte do každodenní komunikace.
byt soucasti probihajici komunikace
Mluva u rodičů a okolí
dostatečná expozice zdrojům, ze kterých může dítě čerpat a napodobovat je. Předpokladem je samozřejmě normálně vyvinutý mozek.
čtení dětem, mluvení na ně, hraní si, kolektiv
komunikace s dítětem - mluvit na něj
komunikace v rodině, používání správných slov, správné pojmenování
aby se na dítě mluvilo často, srozumitelně,aby nechytlo špatné návyky v řeči
komunikace v rámci rodiny
Mluvit na dítě, povídat si s ním i když ještě Vám nic neodpoví. Číst knihy (podle věku). Ale když máte doma dítě s vývojovou poruchou tak bych šla za odpornikem pro radu.
stimulace okolí
komunikace rodičů s dítětem (mluvit na dítě)
hovořit s dítětem, věnovat se mu, usměrňovat ho, navštívit lékaře popř. logopeda
Mluvit na dite a chvalit ho kdyz udela naco spravne
komunikace rodiče (či jiného dospělého) s dítětem
Komunikace, harmonické rodinné prostředí
Komunikace mezi ditetem a rodicem
dostatečná přirozená komunikace s dítětem
Správná artikulace při očním kontaktu
mluvit s dítěem, číst knihy, poslouchat klasické mluvené slovo
komunikace již v prenatálním období, mluveným slovem komunikovat s narozeným dítětem, říkat dítěti, kdy a co a jak bude.
.
žvatlání
správné návyky rodiny
Srozumitelně a dostatečně komunikující rodič.
Podnětné prostředí
Kominikace s okolim ditete
dostatek podnětů od okolí; příjímající prostředí pro dítě, komunikace s dítětem (verbální i neverbální)
Rodinné zázemí, nijak na dítě netlačit a nic mu násilím nevnucovat
mluvení
Komunikace rodice s ditetem
komplexní jev: dítě musí celkově vyzrát, včetně motoriky
řeč
komunikace s rodinou, fyzicky zdravá mluvidla
Radne vyslovovani lidi v okoli (nesislat na dite),povidani,cteni
7278,26 %78,26 % 

Graf

8. Vyberte, jak důležité jsou podle Vás následující věci pro rozvoj řeči? (0 vůbec, 5 velmi důležité) )

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
čtení pohádek4.2611.193
televize2.0761.592
hry (s hračkami, deskové, stavění kostek)3.0872.514
říkadla a písničky4.5330.64
fungující rodina4.4351.007

Graf

9. Seřaďte podle důležitosti faktory objevující se v rodině, které ovlivňují mluvenou řeč. (1. nejdůležitější)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Správný mluvní vzor (správná artikulace, gramatismy, dostatečná slovní zásoba)3.0112.619
Interakce s dospělým (společná hra, společná práce, povídání si)2.7932.207
Čtení a vyprávění pohádek/příběhů.3.5111.532
Přínosné a nanučné televizní pořady.4.873.396
Písničky a říkanky.3.6631.81
Fungující rodina (dostatek citových podnětů, lásky, vřelé prostředí)3.1213.117

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Máte (vychováváte) dítě?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18-24 na otázku 2. Váš věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Do kdy by se podle Vás měla u dítěte fyziologicky (přirozeně) vyvinout řeč?

4. Znáte nějaké poruchy komunikace? Vyjmenujte je prosím:

5. Máte (vychováváte) dítě?

6. Kde byste hledal/a informace o rozvoji řeči u svého dítěte?

8. Vyberte, jak důležité jsou podle Vás následující věci pro rozvoj řeči? (0 vůbec, 5 velmi důležité) )

9. Seřaďte podle důležitosti faktory objevující se v rodině, které ovlivňují mluvenou řeč. (1. nejdůležitější)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví?

2. Váš věk?

3. Do kdy by se podle Vás měla u dítěte fyziologicky (přirozeně) vyvinout řeč?

4. Znáte nějaké poruchy komunikace? Vyjmenujte je prosím:

5. Máte (vychováváte) dítě?

6. Kde byste hledal/a informace o rozvoji řeči u svého dítěte?

8. Vyberte, jak důležité jsou podle Vás následující věci pro rozvoj řeči? (0 vůbec, 5 velmi důležité) )

9. Seřaďte podle důležitosti faktory objevující se v rodině, které ovlivňují mluvenou řeč. (1. nejdůležitější)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šubrtová, D.Narušená komunikační schopnost - prevence (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://61782.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.