Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování online

Nakupování online

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Řípa
Šetření:07. 11. 2017 - 21. 11. 2017
Počet respondentů:145
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:77,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosím o vyplnění dotazníku na téma "nakupování online".

Odpovědi respondentů

1. Využili jste někdy možnosti nákupu online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano145100 %100 %  

Graf

2. Jaké máte zkušenosti s nakupováním online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladné14398,62 %98,62 %  
negativní21,38 %1,38 %  

Graf

3. Nakupujete pravidelně přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10874,48 %74,48 %  
ne3725,52 %25,52 %  

Graf

4. Co nejčastěji přes internet nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení4732,41 %32,41 %  
Jiné4128,28 %28,28 %  
Elektroniku3423,45 %23,45 %  
Knížky1812,41 %12,41 %  
Potraviny53,45 %3,45 %  

Graf

5. Jaké výhody má nakupování online? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlnost11478,62 %78,62 %  
možnost nákupu kdykoliv10169,66 %69,66 %  
širší nabídka9162,76 %62,76 %  
výhodné ceny7853,79 %53,79 %  
dodání až domů7551,72 %51,72 %  

Graf

6. Proč byste nenakupovali přes internet? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemožnost si věci vyzkoušet13391,72 %91,72 %  
nedůvěra ke kvalitě2819,31 %19,31 %  
preferuji kamenné obchody138,97 %8,97 %  

Graf

7. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vždy, když něco potřebuju7452,86 %51,03 %  
vyjimečně, jen některé věci5136,43 %35,17 %  
když nemám čas k nákupu1510,71 %10,34 %  

Graf

8. Porovnáváte nabídky na internetu s.. (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jinými internetovými obchody12183,45 %83,45 %  
kamennou prodejnou4933,79 %33,79 %  
neporovnávám2013,79 %13,79 %  

Graf

9. Co ovlivní váš výběr? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
recenze ostatních zákazníků11982,07 %82,07 %  
ceny produktů11176,55 %76,55 %  
reklama na internetu, v tisku42,76 %2,76 %  

Graf

10. Váš nejoblíbenější internetový portál přes který nakupujete? (Doplňte)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
heureka2114,58 %14,48 %  
alza74,86 %4,83 %  
Alza.cz42,78 %2,76 %  
mall.cz42,78 %2,76 %  
nemám 42,78 %2,76 %  
ebay32,08 %2,07 %  
aliexpress32,08 %2,07 %  
Itesco21,39 %1,38 %  
.21,39 %1,38 %  
aliexpres21,39 %1,38 %  
ostatní odpovědi Slevomat
bonprix.cz
czc
hm
k
ctshirts.com
Fortuna.cz
ticketportal
Nemám žádný oblíbený. Vyhledám vždy ten nejlepší pro daný produkt.
Střídám opravdu podle výhodnosti, podle konkrétního zboží, atd. Opravdu pravidelně ale nakupuji třeba na notino
nejvíce Mall, ale nakupuji různě podle toho co hledám
žádný nepreferuji
nemám žádný takový
postovné zdarma
zoot.cz a martinus.cz
notino, mall
idos - kupuji si takto hlavně jízdné
Albatrosmedia.cz, případně zahraniční, pokud chci jiné věci než knihy v češtině
je mi to jedno
Google
-.
nemám žádný oblíbený
tisketportal
Nemám jeden nejoblíbenější
Fler
nemám nejoblíbenější
herbal-store.cz
prvni-lekarna
mall.cz + ebay.com
a
knihy dobrovský
zoohit
Martinus
alza.cz, mall.cz, czc.cz
ZOOT, Alza
Zoot, Alza, ..
xxx
VaseCigareta.cz; spokojenakocka.cz
x
Notino
siberica.cz
Megaknihy.cz
nyxcosmetics, arcitcfox, ebay, amazon
Lidl
cc-autodily.cz
Kulturistika.com
Nevím co je internetový portál
nemám nejoblíbenější, zavádějící otázka
Feedo
různé
netuším
www.megaknihy.cz
www.danandphilshop.com
Bonprix, bonami
queershop.cz
antikvariáty
nemám preferovaný portál
Slevomat.cz
postovnezdarma.cz
nemám žádný nejoblíbenější
Megaportálům jako Alza, CNC apod. se vyhýbám, jsou předražené a výběr je stejně jen z toho produktového mainstreamu. Tedy z těch megaportálů vlastně Aliexpress, ale to není CZ, nevadí?
blackcomb.cz
žádný, vyhledávám konkrétní obchody
douglas.cz
idk
m
Mro auto, eliquidshop
Rohlík, Alza, Zoot
czc.cz
UrbanStore
http://www.modelyletadel.cz/
takový nemám
heureka.cz
koloshop.cz
Amazon
rohlik.cz
H&M
wisch
Nemám nejoblíbenější. Na kosmetiku používám Cestu přírody, na čaj Manutea, na parfémy a tuctovější komestiku Notino, apod.
ŽÁDNÁ PREFERENCE
notino. cz, queens. cz, adidas. com
Vinted
Alza, nej-ceny, levneucebnice
megapixel, alza,
weew
-
spokojenypes.cz
Mall
9263,89 %63,45 % 

Graf

11. Jaký způsob platby preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platba platební kartou7048,28 %48,28 %  
dobírka5235,86 %35,86 %  
převodem na účet provozovatele2315,86 %15,86 %  

Graf

12. Jaký způsob dodání preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PPL6343,45 %43,45 %  
Česká pošta5739,31 %39,31 %  
osobní2517,24 %17,24 %  

Graf

13. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9968,28 %68,28 %  
muž4631,72 %31,72 %  

Graf

14. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-256645,52 %45,52 %  
26-354732,41 %32,41 %  
36-502315,86 %15,86 %  
nad 5096,21 %6,21 %  

Graf

15. Odkud jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středočeský kraj3020,69 %20,69 %  
Praha2819,31 %19,31 %  
Moravskoslezký kraj2013,79 %13,79 %  
Jihomoravský kraj149,66 %9,66 %  
Zlínský kraj117,59 %7,59 %  
Jihočeský kraj96,21 %6,21 %  
Pardubický kraj85,52 %5,52 %  
Olomoucký kraj64,14 %4,14 %  
Ústecký kraj64,14 %4,14 %  
Kraj Vysočina32,07 %2,07 %  
Královéhradecký kraj32,07 %2,07 %  
Liberecký kraj32,07 %2,07 %  
Plzeňský kraj32,07 %2,07 %  
Karlovarský kraj10,69 %0,69 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využili jste někdy možnosti nákupu online?

2. Jaké máte zkušenosti s nakupováním online?

3. Nakupujete pravidelně přes internet?

4. Co nejčastěji přes internet nakupujete?

5. Jaké výhody má nakupování online? (možnost více odpovědí)

6. Proč byste nenakupovali přes internet? (možnost více odpovědí)

7. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

8. Porovnáváte nabídky na internetu s.. (možnost více odpovědí)

9. Co ovlivní váš výběr? (možnost více odpovědí)

10. Váš nejoblíbenější internetový portál přes který nakupujete? (Doplňte)

11. Jaký způsob platby preferujete?

12. Jaký způsob dodání preferujete?

13. Jste

14. Do jaké věkové kategorie spadáte?

15. Odkud jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využili jste někdy možnosti nákupu online?

2. Jaké máte zkušenosti s nakupováním online?

3. Nakupujete pravidelně přes internet?

4. Co nejčastěji přes internet nakupujete?

5. Jaké výhody má nakupování online? (možnost více odpovědí)

6. Proč byste nenakupovali přes internet? (možnost více odpovědí)

7. Kdy nejčastěji nakupujete přes internet?

8. Porovnáváte nabídky na internetu s.. (možnost více odpovědí)

9. Co ovlivní váš výběr? (možnost více odpovědí)

10. Váš nejoblíbenější internetový portál přes který nakupujete? (Doplňte)

11. Jaký způsob platby preferujete?

12. Jaký způsob dodání preferujete?

13. Jste

14. Do jaké věkové kategorie spadáte?

15. Odkud jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Řípa, T.Nakupování online (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://62258.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.