Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Etika v reklamě

Etika v reklamě

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Kohoutová
Šetření:02. 12. 2017 - 23. 12. 2017
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.

Žádám Vás touto cestou o spolupráci na mé bakalářské práci věnované etice v reklamě.

Vaše anonymita bude zachována. V případě zájmu Vám ráda umožním přístup k zjištěným informacím a výsledkům práce – v tom případě mne prosím kontaktujte na e-mailu: vyzkum3@seznam.cz.

Instrukce k vyplnění dotazníku: není-li uvedeno jinak, zvolte prosím z nabízených možností vždy jen jednu odpověď. Jste-li vyzván/a k jejímu doplnění, vysvětlení, budu ráda, pokud tak učiníte a pomůžete mi tak zjistit, jaký je Váš pohled jako spotřebitele na etiku v reklamě. Podobně u otevřených otázek uvítám Vaše nápady, názory apod.

Děkuji za Váš čas, ochotu a spolupráci v tomto výzkumu.

Odpovědi respondentů

1. Kdo nese odpovědnost za neetičnost reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odpovědnost může mít zadavatel, zpracovatel i šiřitel reklamy4941,18 %41,18 %  
Zadavatel - ten, kdo si vytvoření reklamy zadal (firma, která propaguje výrobek, službu apod.)2420,17 %20,17 %  
Šiřitel - ten, kdo reklamu šíří (televize, rozhlas apod.)2319,33 %19,33 %  
Zpracovatel - ten, kdo reklamu vytvořil (marketingová společnost apod.)1613,45 %13,45 %  
Nevím75,88 %5,88 %  

Graf

2. Může obec zakázat na svém území roznos letáků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7260,5 %60,5 %  
Ne4739,5 %39,5 %  

Graf

3. Pokud občan na svoji poštovní schránku umístí sdělení, že si nepřeje dostávat do schránky letáky, je vhození letáku do takto označené poštovní schránky:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité je, jak se k tomuto jednání staví konkrétní obec, v níž občan žije3327,73 %27,73 %  
V pořádku, zákon nic takového neupravuje3126,05 %26,05 %  
Porušením Zákona o regulaci reklamy2924,37 %24,37 %  
Nevím2621,85 %21,85 %  

Graf

4. Mohou být v televizním vysílání prezentovány v reklamních blocích reklamy na tabákové výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7563,03 %63,03 %  
Ano3126,05 %26,05 %  
Nevím1310,92 %10,92 %  

Graf

5. Může Rada pro reklamu udělovat subjektům pokuty za závadné reklamy (reklamy, které porušují zákon, jsou neetické apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8974,79 %74,79 %  
Ne1613,45 %13,45 %  
Nevím1411,76 %11,76 %  

Graf

6. Jak poznáte, že je reklama neetická?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

alkohol, cigarety

alkohol, tabák, násilí, ponižující

asi nepoznám

cítím to, takže emoce

drogy, sex, pomlouvání konkurence

Je mi z ní špatně

je nemorální

je nevhodná z hlediska morálky

je nevkusná, sex, cigarety, rasizmus

je pohoršující

je sprostá

je sprostá, klamavá, někoho ponižuje

Je tam málo negrů, feministek, hlavní hrdinou je heterosexuální bílý muž s cigárem a s brokovnicí, reklama si dělá srandu z žen a nějakých dalších menšin, jogurt vypadá jako sperma...

je urážlivá

je v ní násilí, sex

je v ní násilí, sex, tabák

je v ní, násilí, alkohol, pomlouvání konkurence, xenofobie

Je v rozporu s dobrými mravy

je vulgární

je zakázaná

je zakázaná, nebo se mi nelíbí, mám silné morální cítění

je zjevně lživá, adoruje neetické chování, hrubě ponižuje a dehonestuje (což ovšem může být vnímáno individuálně rozdílně), navádí k nebo adoruje sebedestruktivní chování, vyvolávání strachu - klasicky reklama na očkování, reklama orientovaná na děti - mimo hračky

Každá je neetická!

když je zakázaná

když je zakázaná

lživá

lživá, sexistická, urážlivá

manipulativní

mě se líbí všechny reklamy

myslím, že by tam nemělo být násilí, sex, sprostá slova, xenofobie

Nedokážu definovat

někdo ji zakáže, hodně se o ní mluví, vzbudí rozruch

někoho uráží

někoho uráží, je v ní alkohol

někoho znevýhodňuje, je agresivní, má prostě závadný obsah

Nelíbí se mi

Nelíbí se mi

nelíbí se mi

nelíbí se mi, někdo ji zakáže, je proti desateru apod.

nelze poznat, etika nemá jednoznačné hranice

nemám tušení

nemorální

nemorální reklama

nepoznám

nepoznám

nepoznám

nepoznám

nepoznám

nepoznám

nepoznám

nepoznám

Nepoznám

nepoznám, protože nikde nebude vidět

Nepoznám.

neviem

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím jak to popsat

nevím, ale cítím to, takže pocitově

nevím, asi jsou nějaká kritéria

obsahuje rasismus, ponoukání k násilí nebo nevhodnému chování (např. i kouření cigaret)

odporuje psaným i nepsaným zákonům země

Pocitove se mi nelibi, propaguje nevhodne sluzby ci produkty, je vulgarni, sexisticka, rasove zamerena.

podle mě jsou neetické všechny

Podle obsahu

Podle uvážení.

podporuje poškozování zdraví a narušuje mravní výchovu mládeže

Pokud nabádá k agresivitě.

pokud zjistím, že uvádí lživé informace

porušuje etické zásady

Porušuje etiku - tj. např. je rasistická, jedná se o nekalou soutěž apod.

porušuje kodex reklamy

porušuje zákon

Prodává všeobecně špatný/předražený/výrazně zdravotně závadný výrobek (například 10x předražený hrnec, paštika s obsahem nebezpečných Eček a 5% masa nebo. Dále pak když reklama útočí na city, pomalu obviňuje diváka, že ještě nedaroval na charitu nebo nekoupil dítěti sladkost. Další případ by bylo ovlivňování dětí/důchodců jako cesta k peněžence "vydělávajících". Naposled bych nejraději zakázal různě vnucené reklamy (vyskakovací na internetu/youtube, v aplikacích typu "shledni 5 reklamních videí, abys mohl dál")

protože odporuje pravidlům etiky

Rasismus, násilí, sprostá slova

Rozporuje si s mým osobním etickým kodexem nebo univerzáně uznávaným společenským konsensem,

řekla bych, že to pozná jen aktivista, vždyť jsou to jen reklamy proboha

Sexuální podtext, násilí, témata nevhodné ke zveřejnění všem.

Silně znevažuje důstojnost člověka.

Tak pozná se to těžko, ale RPR má kodex a pak něco vím z hodin marketingu a etiky...

tak, že ji v televizi neuvidím, ale na youtubu ano;D

takovou nepoznám a to proto, že se taková reklama nedostane do médií

to je skoro každá

Ukazuje se něco co se nemá, násilí apod.

Uráží, může mít nagativní dopad na rozvoj dětí

vulgarni, lziva

vulgární. urážlivá, násilná

vybízení k porušování pravidel, útočení na jistou skupinu lidí

vybočuje z normálu běžného života - hrdinové s nadpřirozenými schopnostmi, nahota v každé druhé reklamě (TV, Bilboard,...), vulgární výrazy, a jiné...

wut

x

Z mého pohledu je většina reklam neetických, protože podávají informace účelově upravené, zamlčují nevýhody, využívají citové manipulace, případně jsou na samotné hranici pravdivosti. Jednoznačně neetické jsou reklamy lživé, klamavé, reklamy na eticky sporné produkty, reklamy zneužívající špatné postavení kohokoli (nemocného, invalidy, sociálně slabého) atd.

zabývá se kontroverzními tématy neetickým způsobem

Záleží

žádná není

7. Co by se podle Vás vůbec nemělo objevovat v reklamě, s ohledem na mravnost, morálku a etiku?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

alkohol, tabák

asi násilí a sex

Ať si tam každej dá, co chce, jenom bych nebral dětem radost z Ježíška

cigarety, alkohol, sex, rasismus,

cigarety, násilí

cigarety, násilí, alkohol

co to je etika?

co zákon zakazuje a co je podle společenské dohody proti daným tradicím

Detailní erotika či násilí (malá forma by bala ještě akceptovatelná, aby nebyla firma zažalovaná když má holka v pozadí sukni nad kolena...), protože reklamy se opakují třeba 30x a dítě by pak mohly napadnout v lepším případě nepříjemné otázky na rodiče. Odstranil bych taky dojemné scény kde psa vyhodí o vánocích na ulici apod.

Dětské porno

drogy, násilí, rasizmus, lži o propagovaném výrobku

drogy, sex, pomlouvání konkurence

explicitně sexuální scény (nemyslím normální nahotu), násilí, vulgarity, sexismus, rasismus

hlavně násilí, jakékoliv, včetně rasismu, pornografie apod.

í

Jakkoli ohrožovat mravní výchovu dětí.

lži o konkurenci, tabák, alkohol, násilí, sprostá slova

lži sex, násilí, drogy

lživá reklama, reklama co někoho uráží a nebo ponižuje

lživé a klamavé informace

manipulace

manipulace

manipulace se zákazníkem

manipulace se zákazníkem

manipulace vůči dětem

mrtvoly, vážně zranění a fyzicky postižení lidé, pornografie

náboženské motivy, nahota, násilí

Nahota, sprostota.

nahota, vulgární výrazy a všudy přítomné oslavování ženské menstruace...

napadá mě sex

násilí

násilí, alkohol, pomlouvání, xenofobie

násilí, drogy, xenofobie

Násilí, islám, některé návykové látky.

násilí, manipulace

násilí, návykové látky

násilí, pornografie a sexismus, rasismus

násilí, rasismus, stereotypy, zesměšňování, sexismus

násilí, sex, rasismus apod.

násilí, sprostá slova

násilí, sprostá slova, ponižování

násilí, vulgární slova, hraní na city

návykové látky

návykové látky, manipulace s dětmi

Nazí lidé a děti, násilí...

Nazí lidé nebo lidé oblečení jen ve spodním prádle, reklamy se sexuálním podtextem

něco, co vyvolává pohoršení

nechal bych tam cokoliv

neměly by být vůbec

nemorální reklama

nemyslím, že je taková regulace potřeba, jsem pro svobodný trh bez omezení, jediná regulace by měla být formou reakcí samotných spotřebitelů, kterou by samozřejmě každá firma měla respektovat, pokud si nechce zničit vlastní image a volit už předem vhodné formy případné propagace, dát reklamu na erotické pomůcky do bloku dětských pořadů je sice možná neetické, ale v první řadě je to špatné cílení a proto by žádná firma takovou chybu stejně nedělala

neumím posoudit

nevím

nevím

podle mě násilí, sex, alkohol, cigarety, rasizmus

podle mě sex, manipulace, skrytá reklama

podpora poškozování zdraví a narušování mravní výchovy mládeže

pomluvy, lži

ponižování

Ponižování (kohokoliv-kdykoliv) - pokud nen í zobrazeno jako jednoznačně negativní jev, kterému je třeba zabránit, činnosti odporující platné legislativě ve legislativě (nepřiměřená rychlost a pod.)

Pornografie, explicitní agresivita...

Příliš mnoho sexu, něco nevhodného pro děti, násilí, rasismus

Rasismus, násilí, sprostá slova

Rasismus, smrt

rasizmus

rasizmus, drogy, násilí

sex

sex

sex

sex

sex hlavně a násilí

Sex se zvířaty

sex, alkohol

sex, alkohol, cigarety

sex, alkohol, cigarety

sex, alkohol, tabák, násilí

sex, alkohol, tabák, vnucování

sex, cigarety, rasizmus

sex, drogy

Sex, drogy a rock and roll

sex, drogy, násilí, pomlouvání konkurence

sex, lži

sex, lži o výrobku, pomlouvání konkurence

sex, lži, alkohol, cigarety, reklama cílená na děti

sex, lži, vnucování produktu

sex, násilí

sex, násilí

sex, násilí, diskriminace, porno, lež atd.

sex, násilí, drogy apod.

sex, násilí, lež

Sex, násilí, případně vše, co je zákonem zakázáno.

sex, vulgární slova

Sexistické motivy, zneužití nějaké sociální skupiny, motivy explicitně sexuální, nabádání k rizikovému chování, propagování škodlivého produktu, zamlčení výrazných rizik a nevýhod nabídky.

Sexualita, znevažování osob

sexuálne scény

skrytá reklama

Sovinismus a sexismus, sprosta slova

sprostá slova

sprostá slova, násilí

špinění konkurence

tabák, rasizmus, sex

tampony, vlozky,volne prodejne leky, kondomy,...

to, co je proti desateru, v tom je obsažena celá etika a morálka

to, co je z pohledu morálky považováno za neetické - asi násilí, nevhodný sex apod.

to, co je zakázáno v zákoně nebo jiném regulativu

to, co zakazuje zákon

V dobrém a vtipném kontextu se může objevit víceméně cokoliv.

Viz předešlá otázka.

viz. 6

vložky a inkontinence, lichvářské půjčky apod.

Vše co porušuje lidská práva a důstojnost člověka.

vše je povoleno

vše, co zakazuje zákon

Výrobky určené pro děti, sexualizace lidí za účelem prodeje, falešné nebo nadsazené efekty výrobku, polopravdy a nepravdy, retuše a mnoho dalšího.

xenofobie

xenofobie, alkohol, tabák

záleží na každém, nemělo by se to podle mě regulovat, možná vůči dětem

zvrhlá, manipulativní

8. Při určování, zda je reklama neetická, považuji za nejvýznamnější, že:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zhoršuje morálku společnosti4336,13 %36,13 %  
Může ohrozit jedince na zdraví (fyzickém nebo psychickém)2722,69 %22,69 %  
Urazí velké množství lidí2420,17 %20,17 %  
Taková reklama porušuje zákon, Kodex reklamy apod.1815,13 %15,13 %  
všechny druhy10,84 %0,84 %  
neurčuji10,84 %0,84 %  
odporuje základním pravidlům etiky10,84 %0,84 %  
nic10,84 %0,84 %  
body 3 a 4, plus snižování hodnot některých lidí a zvířat10,84 %0,84 %  
všechno10,84 %0,84 %  
podvádí10,84 %0,84 %  

Graf

9. Při hodnocení toho, zda je reklama neetická, jsem ovlivněn/a:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastním názorem, tím, jak na mne reklama působí6352,94 %52,94 %  
Vším výše uvedeným3327,73 %27,73 %  
Názorem odborníků1210,08 %10,08 %  
Názorem svých blízkých86,72 %6,72 %  
neurčuji10,84 %0,84 %  
nijak10,84 %0,84 %  
co takhle zakázat vše10,84 %0,84 %  

Graf

10. Jaká manipulace v reklamě je pro Vás přijatelná, s ohledem na dodržení etiky v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná manipulace v reklamě pro mne není přijatelná4134,45 %34,45 %  
Užití nových formátů reklamy (např. guerrilla reklama – jedinec často netuší, že se jedná o reklamu (např. vtipné a originální využití prostoru v ulicích – pomalování chodníku, laviček, prostředků MHD, zorganizovaný tanec na nádraží v Praze společnost)3428,57 %28,57 %  
Manipulace s kognitivními prvky (informace, přesvědčování pomocí argumentace apod.)2621,85 %21,85 %  
Manipulace s emocemi (radost, strach apod.)119,24 %9,24 %  
vše je povoleno10,84 %0,84 %  
vše výše uvedené10,84 %0,84 %  
vše uvedené je v pořádku, lidé mají možnost a schopnost se této "manipulaci" bránit, to že je nevyužívají je jejich věc10,84 %0,84 %  
vše je nepřijatelné10,84 %0,84 %  
vše výše zmíněné10,84 %0,84 %  
všechny reklamy manipulují10,84 %0,84 %  
záleží na dopadu takové manipulace. Když mě např. reklama příjemně dojme, nevadí mi to 10,84 %0,84 %  

Graf

11. Jaká reklama je podle Vás nejvíce neetická?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama zacílená na děti, ohrožující jejich zdraví či psychický vývoj3327,73 %27,73 %  
Klamavá reklama (lživá, zkreslující, znevýhodňující konkurenci)2823,53 %23,53 %  
Reklama urážející některou skupinu osob (s ohledem na jejich rasu, věk, vzdělání apod.)2319,33 %19,33 %  
Reklama skrytá (spotřebitel nedokáže jednoznačně poznat, že se jedná o reklamu)97,56 %7,56 %  
Sexistická reklama65,04 %5,04 %  
Reklama, která v jedinci vyvolá nepříjemné emoce54,2 %4,2 %  
Reklama na návykové látky54,2 %4,2 %  
vše výše uvedené32,52 %2,52 %  
nedokážu zvolit pouze jednu, všechny nejsou vhodné10,84 %0,84 %  
každá z nich10,84 %0,84 %  
vsechny zde uvedene10,84 %0,84 %  
vše vyse10,84 %0,84 %  
klamavá, na děti, skrytá10,84 %0,84 %  
vše co je výše uvedené10,84 %0,84 %  
záleží pro koho10,84 %0,84 %  

Graf

12. Zakázal/a byste tuto reklamu (Kofola extra bylinková)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4941,18 %41,18 %  
Ano3126,05 %26,05 %  
Ano, ale jen pro děti a mladistvé2319,33 %19,33 %  
Ne, není v ní nic závadného1613,45 %13,45 %  

Graf

13. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

+

a

a

a

Ať pijí Colu

bohužel video nemohu přehrát, tak nevím

bude asi závadná kvůli morálce, ale zase je docela zábavná

dobrá reklama

Doprdele, to v týhle zemi ještě nikdo neví, proč je vztah učitel-žák je eklhaft?!!! Omlouvám se, ale zrovna jsem dočetla další hezkou studii o sexuálním zneužívání. No, když v týhle zemi většina lidí ani nechápe, proč je špatný incest a soulož s ovcí (zkušenost z praxe).

dospělý to pochopí

Fofola nápoj pro vola

fuj sex

hele

je dobře udělaná a nikoho neuráží

je nezávadná

Je příliš sexistická.Staví ženu do nedůstojné a ponižující role.

Je sexuální podtex

je sice závadná, protože ukazuje, že díky vztahu s učitelkou mám výhody, ale mě osobně neuráží

je to nadsázka, ale nevhodná

Je to sranda a líbají se tam lidi, to dělají už od pravěku, feministky, aktivisti a další verbež to sice neradi vidí, ale lidi se rozmnožujou!

je to vtipná reklama

Je to vtipné, každý ví, že je to nadsázka

je trochu sexistická

je v ní narážka na sex

Je vidět, že jde o nadsázku

je vtipná, ale sexistická

je vtipná, což převažuje nad tím, že je v ní ukazován milostný kontakt učitele se žákem - ale je to nadsázka, to nenavádí k takovému chování

je zábavná

je závadná je v ní narážka na sex

je závadná tím, že si můžou děti myslet, že stačí chodit s učitelkou a nemusí se učit

je závadná, ale taky vtipná a mě nijak nepohoršuje

je závadná, ale vtipná

Jsou i horší reklamy. Zde je jen nadsázka. Reklama mi sice připadá stupidní, ale ne závadná

kazí morálku dětí

líbí se mi

lživé

Někomu vadí poměr mezi učitelkou a žákem. Firma to asi tušila, že jim to zatrhnou, ale než se tak stane, tak to bude trhák

Nelíbí se mi, že potvrzuje v lidech stereotypní domněnky a chování, dehonestuje učitelské povolání a dává dětem pocit, že si mohou k učiteli dovolit vše.

nemám problém s touto reklamou

není to nezávadné, je to blbinka, určitě na základě takové reklamy nezačnou učitelé ve velkém svádět své studenty

není v pořádku, když se žák stýká s učitelkou tímto způsobem

Není vhodné, aby takto veřejně byl prezentován jinak "nevhodný" vztah učitelky a studenta. Veřejností je toto zkrátka vnímáno jako tabu a asi by to mohlo narušit názor či myšlení dětí a mladistvých.

Nevadí mi

Nevadi mi, vidavam i horsi.

nevidím vůbec nic závadného, je to milý a nápaditý příběh

nevidím závadnost

nevím

nevím

Nezávadnost vidím v tom, že se v reklamě neuplatňují zkreslující a lživé informace (snad je, že jsem bylinkovou kofolu ještě v obchodě neviděla), velmi oceňuji sexuální podtext reklamy. Jediné, co mi přijde malinko neetické, je, že někteří by si mohli reklamu vyložit tak, že pod slovem bylinky se myslí marihuana a vyznělo by to tak, že student říká, že na marihuaně není nic špatného. Tomu tak ale v případě Kofoly jistě není, tudíž se mi reklama jeví jako nezávadná, naopak vtipná a poutavá.

Nic nevhodného nevidím, jen propaguje lásku.

No aby spolu "randili" učitelka se žákem, to je teda trochu moc... Nicméně nevím, na zakázání mi to úplně nepřijde. Kontroverzní to ale trochu je.

pohoršuje mě

pokud je mladík plnoletý tak je nezávadná

prezentuje určitý způsob chování dítěte jako normální

reklama je sexistická, ale zároveň mě docela zaujala

Reklama nabádá k porušování školního řádu.

reklama se mi líbí

reklama vysílá zprávu, že vztah mezi studentem a učitelem je normální

Reklamy od Kofoly jsou vtipné a mají nápad, ale v tomto případě je trochu nevýchovná.

sex

sex

sex učitelky se žákem není v pořádku, učitelka láká žáka do kabinetu

sexistická

sexistická

sexistická

sexistická

sexuální podtext pro menší děti, které ho nemusí pochopit

Sice je tam vyjádření vztahu učitelka - žák, avšak v dnešní době věk ani pozice ve vztahu nehraje roli...

SICE reklama na nápoj, ale nepřijatelné společenské chování - vztah učitel x žák

Student by neměl mít vztah s učitelkou, ale reklama mi nepřijde pohoršující.

tak asi tam je ne zcela tradiční vztah žák - učitelka, ale ne že by se to nedělo, nebo že by se to neobjevovalo jinde v mediálním prostoru.

Teoreticky vztah učitele a studenta (minimálně do maturity) není přijatelný, ale věc koriguje vtip. Pro mě nezávadné.

To přece není v pořádku, sex žáka s učitelkou!

v ničem

vše co působí na podvědomí je špatně

Vtip je určitě plusem. To, jak to dopadlo svým způsobem pořád říká to hlavní moto "když jí miluješ, není co řešit" a pokud se dva mají rádi a nenabádají ostatní "buď jako já", tak se to ani za pohoršující brát nedá.

vztah studenta s učitelkou

Vztah učitele a žáka

Vztah učitelky a žáka sice může patřit k fantaziím leckoho, ale je nepřijatelný z hlediska profesní etiky a zpravidla i zákona (zneužití postavení závislé osoby, sexuální zneužití nezletilého). Na druhou stranu - Češi jsou smějící se bestie a opravdu si nemyslím, že by kdokoli tuto reklamu vzal vážně.

x

x

x

x

zábavná reklama

Závadná je pro puritány a lidi bez smyslu pro humor

závadná sex s učitelkou

zobrazení nevhodného vztahu učitelky a jejího studenta, dalo by se polemizovat o zletilosti žáka

Zobrazuje sex studenta s učitelkou jako něco, co je zcela v pořádku. Zlehčuje téma zneužívání studentů učitelem.

14. Zakázal/a byste tuto reklamu (Fidorka)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4537,82 %37,82 %  
Ano4537,82 %37,82 %  
Ano, ale jen pro děti a mladistvé1714,29 %14,29 %  
Ne, není v ní nic závadného1210,08 %10,08 %  

Graf

15. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

+

a

a

A co by na ní jako mělo bejt závadnýho?

agresívna

Asi není úplně v pořádku, aby se takhle dítě chovalo, ale neuráží mě to.

Až na nevychovaného spratka v reklamě nevidím nic závadného.

bohužel video nemohu přehrát, tak nevím

brutální

Celkem vtipná reklama, nic víc.

co to propagujeme za výchovu? - krádež: ospravedlňujeme chutí na laskominu???

Dalo by se polemizovat, nejsem si úplně jistá. Opět pro dospělého asi v pořádku, horší u dětí. Ale nedá se reklama omezit pouze pro určitou skupinu lidí, když je televize přístupná všem stejně.

děti by si neměly myslet, že je v pořádku dostat něco násilím

děti nepochopí, že se to nemá

Dospělý pochopí

dospělý pochopí

dospělý to pochopí

f

Fakt vtipné, ale děti to nemusí správně pochopit. Pro děti vysloveně závadné.

Holčička je trochu násilná.

Holčička lidem ublížila, ale nic vážného se nestalo.

Jasně, holčička páchá násilí, krade, ale je to vtipná a nikomu se nic nestalo, takže nezakázala bych

jasně, krást se nemá, ale celkově mi to nepřijde závadné, každý pochopí, že je to nadsázka

je docela vtipná

Je mi osobně protivká svým kýčovitým pojetím. Nevkus je všude, tak proč se jí nezbavit?

je nezávadná

Je skvělá a už jsem ji viděla.

je to moc násilnické

je to nadsázka, ale nevhodná

je to vtipná reklama

Je to vtipné, každý ví, že je to nadsázka

je v ní loupež od dítěte

je v ní násilí

je v ní násilí

je v pořádku a ještě je vtipná

je vtipná

je vtipná

Je vtipná. Ale jasně, toto si holčička nemůže dovolit. V reklamě určitou nadsázku toleruji

je zábavná

je závadná (krádež, násilí), ale patří k mým oblíbeným, nijak mne nenarušuje a pochybuji, že by děti naváděla k takovému chování

je závadná, ale vtipná

je závadná, učí děti krást

kazí morálku dětí

Kazí zoubky

líbí se mi

líbí se mi

moc násilnická

Na děti může působit tím dojmem, že je poměrně normální, někomu něco ukrást. I když jde jen o fidorku. Nicméně zase nejde o nejhorší reklamu

nabádání k ubližovaní ostatním k vlastnímu prospěchu

násilí

násilí

násilí, krádež, ještě obhájené tím, že když člověk musí, nedá se nic dělat

násilnická

násilnická

Nepřipadá mi vhodné, aby případný dětský divák vnímal, že chování "urvi, co se dá, třeba ti to projde" je dětsky roztomilé a vlastně pozitivně hodnocené. Dítě ve věku srovnatelném s hlavní protagonistkou nemá takovou rozpoznávací schopnost, aby jednoznačně posoudilo její jednání.

netřeba

Nevidím

nevidím závadnost, je to vtipné a originální

Nevím

nevím

nevím

Nevkusné

nezávadná reklama

nic

Nic...

Ohrozuje mravni vychovu deti.

ohrožení zdraví cestujících v autě jen kvůli jídlu

Opět vtip tam je, ale taky to chce nějakou úroveň myšlení pro jeho pochopení. Neřekl bych, že je to nějaký extrém, ale slabší hlavy (nebo mladší hlavy) by to mohly pochopit po svém.

pěkná reklama

podněcování násilí u dětí

problém v zacílení na děti

Protože krást se nemá?

Reklama je spíše vtipná. Nepřijde mi, že by si z ní děti měly vzít, že je v pořádku "mlátit" auta.

Reklama se mi líbí, je kvalitně natočená a jak dětská i dospělá herečka jsou do reklamy vhodně vybrány. Jediná věc, která hraničí s etičností, by mohla být to, že holčička hází panenku na cizí auto - to by se ve skutečném životě dělat nemělo.

reklama ukazuje dětem, že si můžou vzít co chtějí a to za každou cenu

sexistická

taky bude podle mě závadná, je v ní násilí a krádež, ale stejně jako předešlá je závadná

taky je závadná, je špatné, aby si děti myslely, že když něco chtějí, stačí si to vzít, ale zároveň je vtipná

Tohle nemůže natočit inteligent.

ukazuje dětem, že násilí není špatné

vše

vtipná, ale násilná

Vyrábí se v Rusku. Tam se jmenuje Fjodorka

x

x

x

x

zábavná reklama

závadná děti by se neměly učit násilí

zlé dítě co krade

16. Zakázal/a byste tuto reklamu (Fernet premium)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale jen pro děti a mladistvé4134,45 %34,45 %  
Ano3630,25 %30,25 %  
Ne2319,33 %19,33 %  
Ne, není v ní nic závadného1915,97 %15,97 %  

Graf

17. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

+

a

a

ale možná bude závadná, že je v ní alkohol

Alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

Alkohol by neměl být takto propagován

alkohol by podle mě neměl být v reklamě

Alkohol jako kamarád v zátěžových situacích? Pro chytrého dospělého jednoznačně pitomost, pro dospívajícího signál "takhle to dělají dospělí".

alkoholismus je špatný, tato reklama k němu navádí

Ano, alkohol není kámoš, ale droga

bohužel video nemohu přehrát, tak nevím

Clast je slast.

Dětem by se nemělo ukazovat, že alkohol je kamarád

dospělý to pochopí

Fernet mám moc rád

chladz

je hrozná a neetická, protože alkohol není žádný kamarád do deště

je tam alkohol

je to nadsázka, ale nevhodná

Je to sice reklama na alkohol, ale také je cílená na dospělé. Je v klubu, ale není tam žádná nahota. Nic sprostého.

je v ní alkohol

je v ní alkohol

je v ní alkohol

je závadná, myslím si, že by reklama neměla propagovat alkohol

jedna je škaredá, ale to si dělám legraci, ale hlavně ukazuje alkohol jako kamaráda. alkohol je ale droga

kazí morálku dětí a mládeže

Konzumace alkoholu...

líbí se mi

n

ne, líbí se mi

ne, proč? je sice velice nudná, ale není závadná

nechápu co by v ní mělo být závadné

nelíbí se mi reklama co propaguje alkohol

nelíbí se mi reklamy na alkohol

Nelíbí se mi skryté prohlášení, že chodit se dvěma lidmi najednou je vlastně v pořádku a že alkoholický nápoj může nahradit lidské přátelství.

nelíbí se mi, že je tam prezentován alkohol jako přítel

Není vhodná, etická, ani pěkná

nepiji Fernet

Nevidím na ní nic neetického.

nevím

Nevím

nezávadná

nic

Nic špatného

Nic špatného nevidím, reklam na alkohol je bohužel spousta.

Nic závadného

nie je na nej nič zlé

no asi tam někomu může vadit, že je na alkohol... ale reklam na pivo je 3x tolik... nevadí mi

Normální reklama na chlast, no a?

podle mě by se alkohol neměl prezentovat jako kamarád

Podporuje alkáče

Pokud někdo potřebuje alkohol, je dospělý, má právo se rozhodnout, jak uzná za vhodné.

Propagace alkoholu, takže pro nezletilé nevhodné. Jinak nic.

Reklama je skvělá - takhle by měla vypadat každá správná párty. Jedinou klamavou záležitost vidím v tom, že v dnešní době je dost problém na párty sbalit holku, natož dvě zaráz.

Reklama na alkohol (no a co). Oficiálně je povolen od 18 let, a to už by člověk měl mít nějakou míru inteligence. Je to reklama pro dospělé a to ještě na nějaký výběrový alkohol, který nebude určen k levnému opití. Nějaký příběh k tomu nijak nevadí.

reklama na alkohol jako každá jiná

reklama na alkohol, kterýžto je návykovou látkou, je pro děti a mladistvé nevhodná

Reklama nabádá řešit problémy alkoholem, ale na standard trapných a urážlivých reklam Fernetu, to ještě jde.

Reklamy na alkohol a tabákové výrobky by neměly být prezentovány dětem tzn. ne v televizi během dětského vysílání nebo na webech zaměřených na děti atd.

Sagvan Tofi je nechutnej, ale to bohužel protiprávní není.

škaredý chlap

taky závadná, protože ukazuje lidem, že díky alkoholu nejsou sami, ale po dvaadvacáté hodině by mi v televizi vůbec nevadila

Trapna, opravdu se ucime, ze je normalni resit problemy alkoholem? Navic tam hraje Sagvan :-D

v ničem

vadí mi alkohol jako kamarád

vadí mi jakékoliv reklamy na alkohol, kde je alkohol prezentován jako něco dobrého (stmeluje společnost, zažene chmury)

vadí mi tam alkohol

vnucuje styl chování

vše

vše je špatně

Vtipné a alkoholika to z nikoho nevyrobí.

Vytváření dojmu, že alkohol řeší problémy

x

x

x

x

závadná, děti a mladiství si můžou myslet, že alkohol je kamarád který vše vyřeší

závadné jen pro děti z hlediska užívání alkoholu, pro dospělou populaci je reklama "normální"

Zobrazuje alkohol jako něco, co "vás podrží", pomůže v krizi.

18. Výrobek či službu propagované dle mého názoru neetickou reklamou si:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na tom, o jaký výrobek se jedná3731,09 %31,09 %  
Nekoupím3025,21 %25,21 %  
Koupím2117,65 %17,65 %  
Záleží na tom, jak neetická reklama je1714,29 %14,29 %  
Nevím1411,76 %11,76 %  

Graf

19. Reklama by měla být vždy etická

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9176,47 %76,47 %  
Ne2823,53 %23,53 %  

Graf

20. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, ale je to ideál. V praxi to tak není, záleží pak na míře neetičnosti

Já předpisy nezavádím, ale vynucuji jejich dodržování, je to věc povahy, ale něco mi občas nevadí (například vzájemné spory konkurentů - když se navzájem parodují), pokud to nepřekročí míru.

jak pro koho. Když je to velká nadsázka, člověk pochopí, jak reklamu brát

je to ideál, ale proč by jej nešlo dosáhnout? Museli by ale lidé takové reklamy, nebo spíš výrobky , které reklama inzeruje, bojkotovat, nekupovat

jinak zadavatel poškozuje sám sebe

jsme rozumní lidé, ale určitá kontrola by být měla

kvůli morálce ve společnosti a dětem

Lidé by se měli začít chovat inteligentně, a to i v reklamách

Lil

měla by o to usilovat, mělo by se to kontrolovat, protože reklama má na člověka velký vliv

nastavuje normy ve společnosti

Ne, jsme dospělí lidé s vlastním názorem, co se mi nelíbí, na to se nedívám. A co se týče rodičů, ti musí regulovat, na co se jejich dítě dívá, vysvětlovat mu problematické věci v TV apod.

Neetická reklama může otevírat témata důležitá pro společnost, může tedy i kladně působit na morálku ve společnosti

Nelze jednoznačně říct, hodně záleží na kontextu. Jsem alergická na "korektní" pojetí čehokoliv.

není to umění, jej to komerce, takže je nutné regulovat zákonem

Pokud neporušuje zákony, je pro mne obsah jakékoliv reklamy absolutně nepodstatný.

pro děti ale ano

Pro děti asi ano, dospělí může užívat svůj rozum

reklama hodně ovlivňuje společnost, je nutné ji kontrolovat, bohužel se to moc neděje

Reklama je dneska velice častým (a nechtěným) kusem našeho života. Je všude, vlastně se vtírá a útočí na naše podvědomí (počtem opakování v TV/na internetu/na billboardech atd.) Lidi jí obecně mají plné zuby a pomalu si vytváří takový blok proti vnímání plakátů a reklam. Taky proto se firmy snaží lidi zasáhnout jinak (šokem, erotikou), což jen tenhle proces ignorace krátce oddálí. Reklama by měla být zredukována na nějaké minimum. Může být na sídle firmy a pobočkách, popřípadě na nějakých stahovácích na nedalekých cestách. Na internetu by měla mít vždy místo někde v rohu a ne vyskakovat při kliknutí na stránku nebo video. Možná potom by se člověk začal o firmu zajímat upřímně než aby se o ní dozvěděl nejdříve s odporem kvůli její reklamě (jooo, špatná reklama taky reklama, ale tím se lidi spíš utvrdí v tom, že tam nenakoupí.)

Reklama odráží morálku společnosti, může i posouvat hranice v etice, společnost se přece vyvíjí

s reklamou je to jak s vtipem, někomu se líbí, někomu ne, někdo ho pochopí a jiný ne, A ti co nechápou většinou tvrdí, že je to neetické.

společnost by také mohla regulovat reklamy - prostě si takový výrobek lidé nekoupí, když jim vadí reklama na něj

to co je pro mě etický/neetický nemusí být stejné pro ostatní. já jsem obecně benevolentní, ale kdyby vadila větší skupině lidí, tak bych byla solidární. (tak jako třeba když lidl umazal kříže řeckým kostelům na santorini, tak jsem chápala, proč to lidem vadí, a vcelku s tím souhlasila, že náboženská neutralita by se neměla takhle projevovat)

To je protimluv.

Třeba reklama Hjundaje je neetická, to je hnus. Pak takovýty reklamy na bílý zuby, bílý prádlo,... To jsou vyloženě klamavý sračky.

Vadí mi, když mé oblíbené reklamy v tv přerušuje nějaký pořad

Věřím, že reklama by měla být vždy etická, pravdivá, s vysokou přidanou hodnotou a umělecky na úrovni.

zakázat a bude

zrušit všechny reklamy a bude po problému

21. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6252,1 %52,1 %  
Muž5747,9 %47,9 %  

Graf

22. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22-34 let5243,7 %43,7 %  
35-49 let2521,01 %21,01 %  
50 a více let2521,01 %21,01 %  
15-21 let1714,29 %14,29 %  

Graf

23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské3428,57 %28,57 %  
Střední bez maturity3126,05 %26,05 %  
Střední s maturitou3025,21 %25,21 %  
Základní1512,61 %12,61 %  
Vyšší odborné97,56 %7,56 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky):

  • odpověď .:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi . na otázku 15. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi . na otázku 17. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

15. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

  • odpověď .:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi . na otázku 17. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi . na otázku 13. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kdo nese odpovědnost za neetičnost reklamy?

2. Může obec zakázat na svém území roznos letáků?

3. Pokud občan na svoji poštovní schránku umístí sdělení, že si nepřeje dostávat do schránky letáky, je vhození letáku do takto označené poštovní schránky:

4. Mohou být v televizním vysílání prezentovány v reklamních blocích reklamy na tabákové výrobky?

5. Může Rada pro reklamu udělovat subjektům pokuty za závadné reklamy (reklamy, které porušují zákon, jsou neetické apod.)

6. Jak poznáte, že je reklama neetická?

8. Při určování, zda je reklama neetická, považuji za nejvýznamnější, že:

9. Při hodnocení toho, zda je reklama neetická, jsem ovlivněn/a:

10. Jaká manipulace v reklamě je pro Vás přijatelná, s ohledem na dodržení etiky v reklamě?

11. Jaká reklama je podle Vás nejvíce neetická?

12. Zakázal/a byste tuto reklamu (Kofola extra bylinková)?

13. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky):

14. Zakázal/a byste tuto reklamu (Fidorka)?

15. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

16. Zakázal/a byste tuto reklamu (Fernet premium)?

17. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

18. Výrobek či službu propagované dle mého názoru neetickou reklamou si:

19. Reklama by měla být vždy etická

21. Vaše pohlaví:

22. Váš věk:

23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kdo nese odpovědnost za neetičnost reklamy?

2. Může obec zakázat na svém území roznos letáků?

3. Pokud občan na svoji poštovní schránku umístí sdělení, že si nepřeje dostávat do schránky letáky, je vhození letáku do takto označené poštovní schránky:

4. Mohou být v televizním vysílání prezentovány v reklamních blocích reklamy na tabákové výrobky?

5. Může Rada pro reklamu udělovat subjektům pokuty za závadné reklamy (reklamy, které porušují zákon, jsou neetické apod.)

6. Jak poznáte, že je reklama neetická?

8. Při určování, zda je reklama neetická, považuji za nejvýznamnější, že:

9. Při hodnocení toho, zda je reklama neetická, jsem ovlivněn/a:

10. Jaká manipulace v reklamě je pro Vás přijatelná, s ohledem na dodržení etiky v reklamě?

11. Jaká reklama je podle Vás nejvíce neetická?

12. Zakázal/a byste tuto reklamu (Kofola extra bylinková)?

13. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky):

14. Zakázal/a byste tuto reklamu (Fidorka)?

15. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

16. Zakázal/a byste tuto reklamu (Fernet premium)?

17. Uveďte prosím, v čem vidíte nezávadnost nebo závadnost této reklamy z hlediska etiky (morálky)

18. Výrobek či službu propagované dle mého názoru neetickou reklamou si:

19. Reklama by měla být vždy etická

21. Vaše pohlaví:

22. Váš věk:

23. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kohoutová, J.Etika v reklamě (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://62879.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.