Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza nákupního chování spotřebitelů

Analýza nákupního chování spotřebitelů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana Poláková
Šetření:02. 02. 2018 - 16. 02. 2018
Počet respondentů:34
Počet otázek (max/průměr):34 / 32.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:30,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená respondentko, vážený respondente,

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, který se týká spotřebitelského chování a zdravého životního stylu.

Jsem studentkou 3. ročníku Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. Vámi poskytnuté informace budou použity v mé bakalářské práci. Vyplnění dotazníku Vám zabere přibližně 5 minut. Dotazník je zcela anonymní. Není - li uvedeno jinak, označte u otázek vždy jednu odpověď , která nejvíce odpovídá skutečnosti.

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2264,71 %64,71 %  
muž1235,29 %35,29 %  

Graf

2. Věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 26 let2882,35 %82,35 %  
60 let a více617,65 %17,65 %  

Graf

3. Bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha1132,35 %32,35 %  
Moravskoslezský kraj617,65 %17,65 %  
Zlínský kraj38,82 %8,82 %  
Královéhradecký kraj25,88 %5,88 %  
Ústecký kraj25,88 %5,88 %  
Olomoucký kraj25,88 %5,88 %  
Jihočeský kraj25,88 %5,88 %  
Středočeský kraj12,94 %2,94 %  
Liberecký kraj12,94 %2,94 %  
Plzeňský kraj12,94 %2,94 %  
Pardubický kraj12,94 %2,94 %  
Jihomoravský kraj12,94 %2,94 %  
Karlovarský kraj12,94 %2,94 %  

Graf

4. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec1647,06 %47,06 %  
student / studentka823,53 %23,53 %  
starobní důchodce411,76 %11,76 %  
mateřská dovolená38,82 %8,82 %  
nezaměstnaný / nezaměstnaná12,94 %2,94 %  
jiné12,94 %2,94 %  
podnikatel / podnikatelka12,94 %2,94 %  

Graf

5. Kolik osob s Vámi žije v jedné domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11441,18 %41,18 %  
žiji sám / sama514,71 %14,71 %  
2514,71 %14,71 %  
více411,76 %11,76 %  
438,82 %8,82 %  
338,82 %8,82 %  

Graf

6. Jak často nakupujete pečivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát týdně2264,71 %64,71 %  
jednou za týden514,71 %14,71 %  
každý den38,82 %8,82 %  
nenakupuji25,88 %5,88 %  
jednou za 14 dní12,94 %2,94 %  
jednou za měsíc12,94 %2,94 %  

Graf

7. Jak často nakupujete ostatní potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát týdně2264,71 %64,71 %  
jednou za týden926,47 %26,47 %  
každý den25,88 %5,88 %  
jednou za 14 dní12,94 %2,94 %  

Graf

8. Kde nejčastěji nakupujete pečivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarket a hypermarket1544,12 %44,12 %  
diskonty (Lidl, Norma, Penny Market, COOP)823,53 %23,53 %  
specializované prodejny (pekařství, řeznictví)720,59 %20,59 %  
menší prodejny - večerka25,88 %5,88 %  
nenakupuji12,94 %2,94 %  
jiné?12,94 %2,94 %  

Graf

9. Kde nejčastěji nakupujete maso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarket a hypermarket1852,94 %52,94 %  
specializované prodejny (pekařství, řeznictví)823,53 %23,53 %  
diskonty (Lidl, Norma, Penny Market, COOP)411,76 %11,76 %  
nenakupuji38,82 %8,82 %  
jiné?12,94 %2,94 %  

Graf

10. Kde nejčastěji nakupujete ostatní potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarket a hypermarket1955,88 %55,88 %  
diskonty (Lidl, Norma, Penny Market, COOP)1235,29 %35,29 %  
jiné?25,88 %5,88 %  
menší prodejny - večerka12,94 %2,94 %  

Graf

11. Jak dlouho jste ochotni čekat ve frontě u pokladny na nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
déle1338,24 %38,24 %  
3 - 5 minut1235,29 %35,29 %  
do 2 minut720,59 %20,59 %  
pokud je fronta, nečekám a nakoupím jinde25,88 %5,88 %  

Graf

12. Jak dlouho jste ochotni čekat ve frontě u pultu na nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 5 minut1852,94 %52,94 %  
do 2 minut617,65 %17,65 %  
déle617,65 %17,65 %  
pokud je fronta, nečekám a nakoupím jinde411,76 %11,76 %  

Graf

13. Při nákupu potravin upřednostňujete české výrobky nebo zahraniční?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
české výrobky1955,88 %55,88 %  
je mi to jedno1235,29 %35,29 %  
zahraniční výrobky38,82 %8,82 %  

Graf

14. Jezdíte nakupovat potraviny do zahraničí? Pokud ne, přejděte na otázku č. 13.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2676,47 %76,47 %  
ano823,53 %23,53 %  

Graf

15. Kam jezdíte nakupovat potraviny?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Německo8100 %23,53 %  

Graf

16. Jaké máte důvody k nákupu potravin v zahraničí? Můžete označit více odpovědí.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příznivější cena8100 %23,53 %  
vyšší kvalita675 %17,65 %  
širší sortiment675 %17,65 %  

Graf

17. Do jaké míry Vás ovlivňuje reklama při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
málo1750 %50 %  
vůbec1441,18 %41,18 %  
velmi38,82 %8,82 %  

Graf

18. Pokud jsou potraviny v akci, nakoupíte si je do zásoby s ohledem na dobu spotřeby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2161,76 %61,76 %  
ne1338,24 %38,24 %  

Graf

19. Z jakého zdroje se nejčastěji informujete o zlevněné nabídce potravin na trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec se neinformuji1544,12 %44,12 %  
letáky1441,18 %41,18 %  
internet514,71 %14,71 %  

Graf

20. Jaký způsob platby preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platební kartou2367,65 %67,65 %  
hotovostní1029,41 %29,41 %  
šeky12,94 %2,94 %  

Graf

21. Co je pro Vás důležité při nákupu potravin? Můžete označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní zkušenosti3088,24 %88,24 %  
kvalita produktů3088,24 %88,24 %  
cena2573,53 %73,53 %  
místo původu1338,24 %38,24 %  
sortiment1235,29 %35,29 %  
umístění prodejny1235,29 %35,29 %  
značka1029,41 %29,41 %  
doporučení rodiny či někoho jiného926,47 %26,47 %  
nutriční hodnoty823,53 %23,53 %  
atmosféra prodejny823,53 %23,53 %  
obal výrobků514,71 %14,71 %  
informovanost prodejce12,94 %2,94 %  

Graf

22. Kolik měsíčně utratíte za nákup potravin za celou domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 3000 Kč1955,88 %55,88 %  
do 3000 Kč1132,35 %32,35 %  
do 2000 Kč38,82 %8,82 %  
do 1000 Kč12,94 %2,94 %  

Graf

23. Kolik měsíčně utratíte za nákup potravin za jednu osobu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 2000 Kč1544,12 %44,12 %  
do 3000 Kč823,53 %23,53 %  
do 1000 Kč823,53 %23,53 %  
více než 3000 Kč38,82 %8,82 %  

Graf

24. Jaké měsíční výdaje má Vaše domácnost za nákup těchto potravin? Vyberte od nuly do šesti s tím, že 0=0 Kč, 1 = 0-50 Kč, 3 = 51 - 100 Kč, 4 = 201 - 500 Kč, 5 = 501 - 1000 Kč a 6 = nad 1 000 Kč.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
brambory1.51.662
ovoce3.5882.536
zelenina3.8531.537
pečivo3.1762.145
mléčné výrobky3.3822.471
cukr1.2351.121
vejce2.1472.478
káva1.7063.149
nealko. nápoje2.4123.478

Graf

25. Jaké měsíční výdaje má Vaše domácnost za nákup těchto potravin? Vyberte podle následujícího klíče:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
?38,82 %8,82 %  
-25,88 %5,88 %  
500025,88 %5,88 %  
nerozumím12,94 %2,94 %  
Nevim, nesleduji, nepočítám, nakupiji podle potřeby a chutě.12,94 %2,94 %  
100012,94 %2,94 %  
??? něco asi chybí12,94 %2,94 %  
10012,94 %2,94 %  
nepochopil jsem otázku12,94 %2,94 %  
nevím12,94 %2,94 %  
ostatní odpovědi 12000
nedá se vyplnit
:)
x
viz ot. 26
Netuším, nepřemýšlím o tom, kupuji co je potřeba
2500
nejčastěji bod 3
6
za jaké potraviny??
.
@
Chyba?
10000
zhruba 2000
motivace i eticke duvody. vganstvi, fair traide, bio- bez chemie, zero waste-bez odpadu. vek 30-40. neni v kolonce.
Ok
0
...
???????????
2058,82 %58,82 % 

Graf

26. Jaké měsíční výdaje má Vaše domácnost za nákup těchto potravin? Vyberte podle následujícího klíče: 0 = 0 kč, 1 = 1 - 300 Kč, 2 = 301 - 500 Kč, 3 = 501 - 1 000 Kč, 4 = 1001 - 1 500 Kč, 5 = více než 1 501 Kč

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
maso3.0882.08
alko. nápoje1.4712.367
cigarety1.2944.031

Graf

27. Nakupujete v prodejnách se zdravou výživou (potraviny plné živin, které mají příznivé nutriční hodnoty) nebo BIO produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2264,71 %64,71 %  
ano1235,29 %35,29 %  

Graf

28. Co pro Vás znamená zdravá výživa ve Vašem životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jím zdravě1132,35 %32,35 %  
občas se na ni zaměřím926,47 %26,47 %  
nic mi to neříká823,53 %23,53 %  
uznávám jiné způsoby výživy (vegetariánství apod.)411,76 %11,76 %  
zajímám se o ni25,88 %5,88 %  

Graf

29. Odkud se nejčastěji dozvídáte o zdravém stravování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet1338,24 %38,24 %  
tyto informace nesleduji a nevyhledávám1235,29 %35,29 %  
jiné411,76 %11,76 %  
přátelé38,82 %8,82 %  
škola12,94 %2,94 %  
televize12,94 %2,94 %  

Graf

30. Co Vás motivovalo k tomu, že jste se rozhodl / rozhodla pro zdravé stravování? Můžete označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zatím motivován / motivována nejsem1441,18 %41,18 %  
potřeba redukovat tělesnou hmotnost1132,35 %32,35 %  
prevence onemocnění926,47 %26,47 %  
potřeba pocitu, že žiji zdravě823,53 %23,53 %  
nutnost řešit zdravotní problémy720,59 %20,59 %  

Graf

31. Jak často nakupujete ovoce a zeleninu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát týdně1955,88 %55,88 %  
jednou za týden1235,29 %35,29 %  
každý den12,94 %2,94 %  
nenakupuji12,94 %2,94 %  
jednou za 14 dní12,94 %2,94 %  

Graf

32. Jak často nakupujete ostatní zdravé potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za týden1029,41 %29,41 %  
několikrát týdně823,53 %23,53 %  
nenakupuji514,71 %14,71 %  
jednou za 14 dní411,76 %11,76 %  
jiné411,76 %11,76 %  
jednou za měsíc38,82 %8,82 %  

Graf

33. Jak často konzumujete ovoce a zeleninu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den1852,94 %52,94 %  
několikrát týdně1338,24 %38,24 %  
jednou za týden12,94 %2,94 %  
nekonzumuji12,94 %2,94 %  
jednou za 14 dní12,94 %2,94 %  

Graf

34. Jak často konzumujete ostatní zdravé potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát týdně1132,35 %32,35 %  
každý den720,59 %20,59 %  
nekonzumuji514,71 %14,71 %  
jednou za týden411,76 %11,76 %  
jednou za měsíc38,82 %8,82 %  
jiné25,88 %5,88 %  
jednou za 14 dní25,88 %5,88 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Poláková, I.Analýza nákupního chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://63501.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.