Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitelů na internetu

Nákupní chování spotřebitelů na internetu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Kuncová
Šetření:31. 01. 2019 - 28. 02. 2019
Počet respondentů:231
Počet otázek (max/průměr):28 / 23.53
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který je součástí mé diplomové práce na téma nákupního chování spotřebitelů v internetových obchodech. 

Moc si vážím Vašeho času a ochoty dotazník vyplnit. Bez Vás by má diplomová práce nemohla být dokončena.

Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22697,84 %97,84 %  
ne52,16 %2,16 %  

Graf

2. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
min. 1x měsíčně11651,33 %50,22 %  
min. 1x za čtvrt roku6227,43 %26,84 %  
min. 1x za půl roku208,85 %8,66 %  
min. 1x týdně208,85 %8,66 %  
min. 1x za rok83,54 %3,46 %  

Graf

3. Z jakého důvodu nakupujete na internetu? Ohodnoťte možnosti dle významu.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

4. Na kterém zařízení nejčastěji dokončujete nákup na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stolní počítač či notebook17376,55 %74,89 %  
mobilní telefon4519,91 %19,48 %  
tablet83,54 %3,46 %  

Graf

5. Vrátili jste někdy zboží zakoupené na internetu v rámci lhůty pro vrácení bez udání důvodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13258,41 %57,14 %  
ano9441,59 %40,69 %  

Graf

6. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s vyřízením vrácení zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi dobré5658,33 %24,24 %  
spíše dobré3738,54 %16,02 %  
spíše špatné33,13 %1,3 %  

Graf

7. Setkali jste se někdy při vrácení zboží s níže uvedenými problémy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesetkal/a jsem se s žádným z výše uvedených problémů.6265,26 %26,84 %  
špatná komunikace obchodu2223,16 %9,52 %  
dlouhá doba vrácení peněz2122,11 %9,09 %  
odmítnutí převzetí zboží, které bylo zakoupené na internetu, v kamenné pobočce55,26 %2,16 %  
snížení vrácené částky kvůli poničenému obalu či poškození výrobku33,16 %1,3 %  
odmítnutí vrácení zboží kvůli poničenému obalu, špatnému zacházení či poškození výrobku11,05 %0,43 %  

Graf

8. Reklamovali jste někdy poškozené či nefunkční zboží zakoupené na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11751,77 %50,65 %  
ano10948,23 %47,19 %  

Graf

9. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s reklamací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše dobré5146,79 %22,08 %  
velmi dobré4541,28 %19,48 %  
spíše špatné1110,09 %4,76 %  
velmi špatné21,83 %0,87 %  

Graf

10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesetkal/a jsem se s žádným z výše uvedených problémů.5449,54 %23,38 %  
pomalé vyřízení2825,69 %12,12 %  
špatná komunikace obchodu2623,85 %11,26 %  
neproplacení nákladů na dopravu2321,1 %9,96 %  
dlouhá doba vrácení peněz, výměny zboží nebo opravy zboží1917,43 %8,23 %  
odmítnutí reklamace z důvodu špatného zacházení109,17 %4,33 %  

Graf

11. Jak moc používáte následující možnosti při vyhledávaní zboží na internetu? Ohodnoťte varianty dle frekvence použití.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

12. Napište názvy internetových obchodů, ve kterých nakupujete pravidelně.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alza106,9 %4,33 %  
Alza, mall42,76 %1,73 %  
AliExpress32,07 %1,3 %  
Megaknihy.cz21,38 %0,87 %  
Bonprix21,38 %0,87 %  
Alza.cz21,38 %0,87 %  
Megaknihy21,38 %0,87 %  
Khadí-cz; mall; kosmas; knihy-dobrovsky aj.10,69 %0,43 %  
Alza.cz, Pethome.cz10,69 %0,43 %  
Martinus, Knihy Dobrovský, Barvič a Novotný, Albatrosmedia.10,69 %0,43 %  
ostatní odpovědi Alza, Pethome
Dle nejnižší ceny a recenzí, nemám preferovaný obchod.
nejsem věrný jednomu obchodu
alza, lekarna
Rohlik, Mall, Alza, Lekarna
vasecocky.cz, jinak častěji nakupuji jen na alza.cz, ale ne pravidelně
Dr. Max, Čokobanka, Slevomat
boardstar.cz; templestore.cz
Zero DC, Mush Go, Krmiva Komínek, Zoohit
AliExpress, CZC, Alza, Charles Tyrwhitt
Alza, nejobaly, je jich strašně moc....
alza, mall, bonprix
dm.cz, parfumerie elnino, lekarna.cz
kosik.cz, alza.cz, freshbednyky.cz
czc, Mironet, LAN-shop, Mall, Alza, Amazon, eBay, AliExpress
Biooo, Folly, Ekokoza, Kosmetika hrou, Tvořivý svět
aliexpress, alza.cz
Mall, kosik, fler
Alza, Czc, Mall
AMSBus, E-shop DPP, České dráhy, Regiojet, Leo Express, Chaps, Academia knihy
Mazlíčkův ráj, Megaknihy
Alza, softcom
manna, eva, pilulka.cz, notino,
Alza, Heureka
rohlik, alza, mall, malvik, kolorky
Alza, FCmoto, eshopy kamenných prodejců
Alza.cz, sportisimo.cz, Feedo.cz,
ALZA.cz a mnoho dalších
martinus.cz, en-filmy.cz
Aliexpress, fler.cz, alza, czc,
Vinted, Česká pošta (aplikace Pohlednice)
wish.com, bonprix.cz
Megaknihy.cz bonprix.cz
petdiscont.cz , equiservis.cz
Alza, Mall, Košík, Neoluxor, Bonprix, Cellbes, Witt, Datart, Euronics, Sportisimo, Jysk
Alza, Delodes atd
Answear.cz
Aliexpress, Vuch, různá knihkupectví, Cropp, Housr
Aliexpres,alza, uncs
Mall.cz bestdarky.cz
sportissimo, Hervis,
About you, nike.com, A3 cool, glami
bonprix, wish, nákupy přes Slevomat
mall.cz, alza.cz, lidl eshop, fokus optik
Lidl, Mall, Decathlon, Blackmountain, Slevomat, Sconto, Spuntik.....
itesco, tschibo, dm, kamír, sephora, pilulka, dr max
Alza, Košík, CZC
Kosík.cz exesport.cz
puma.com
kilpi,litex,moira,dobré knihy,dortisimo,ryor,levné učebnice, luxor,alza
alza.cz, ezk.cz, steamstore.com,
Dr. Max, Benu
Bonami, Notino, mango, mangooutlet
Alza, Mall, Spokojenypes, ZooHit
alza, rohlik, megaknihy
zoot.cz, mall.cz
czc.cz
eva, alza,autoshopy,
deichmann.cz; alza.cz, czc.cz, aliexpress.com
megaknihy.cz, filmgame/filmarena
Dr. Max, Sportisimo, Mall.cz, Euronics.cz.
Alza.cz, Eva.cz, Lama.cz
různé
Zoohit, orsay, kosmetika-zdravi
Pravidelně v žádném
Bonprix, Pilulka, Alza
shopaholici,postovné zdarma
Zolando, about you,
Rohlik.cz
MIRONET, Ebay, autokšeft
bonprix.cz Eva.cz knihydobrovsky.cz megaknihy.cz
alza, mall, mironet, mixit, spokojený pes
těch je strašně moc
Alza.cz, Kosmas.cz
Orsay, tchibo
www.ebay.com, www.amazon.com
WITT, Atlas
eshop ČD, Alza, Datart, BrainMarket, Biorythme, Triaelia
Megapixel, Alza, Bushmann, MOBA,
Mixit, emp-shop
mall, Alzna, Lekarna, Biosfera, Notino
Notino
Zoot
Zoot, mall, Karel Hádek, bushcraft portal
bonami, zoot, petrklic, svet pasek, sevt, mixit, darabags, jeleni sperky
Benu lékárna
Alza, Notino
Tutani.cz spokojenypes.cz zoohit.cz
Wish, Lidl shop
Zoot, Zoohit, Mixit, Grizzly
equiservis, obluk,
ebay, wish, next, dorothy perkins
AliExpress, Alza, CZC, Kasa, Veline, Lidl-Shop
bonprix Dr Max košík
Alza, aliexpress, mall, brastop, ekokoza, bata, sportisimo
Povleceni
Košík.cz, Alza.cz, czc.cz,
Feedo, Alza, Nejkafe, Mall, Datart, Lekarna.cz, Dessue, Armani.com, Elnino, Nejbaby, Lidl, C&A, prodejrostlin.cz, nazuby.cz, otto
czc alza aliexpres
Pet shop center,Zoo shop atd.
Mall, Alza,Glami, El Nino, notino, office depot
Drogerie Zde,Wish
zoohit, sportisimo, zoot
Mall,Alza, Klubickovna
Alza, bonprix, Amazon,
Vetsinou vzdy ruzne obchody
Petrklíč
Alza, CZC, AliExpress
Decathlon, Sportisimo, Dr.Max,Benu lékárna , Zalando , Deichmann, Notino
Www.ebay.de, metalshop.cz, empshop, kavadomu, alza
Zara
Alza, Butikovo, mall, aliexpres, notino
alza.cz , astratex.cz, superzoo.cz
Mall.cz, košík.cz, pilulka.cz, IKEA.cz
spousta knihkupectví a případně podle potřeby
Zoohit
H&M
11780,69 %50,65 % 

Graf

13. Z jakého důvodu nakupujete raději v kamenném obchodě? Ohodnoťte možnosti podle významu.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

15. Všímáte si výše uvedených výhod na webových stránkách eshopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano12252,81 %52,81 %  
spíše ne5724,68 %24,68 %  
určitě ano4820,78 %20,78 %  
určitě ne41,73 %1,73 %  

Graf

16. Kde by podle Vás měly být tyto výhody umístěny, abyste si jich všimli? Příklady jednotlivých umístění jsou uvedeny níže.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na hlavní stránce v hlavičce7231,17 %31,17 %  
v detailu produktu5825,11 %25,11 %  
na hlavní stránce pod bannery5523,81 %23,81 %  
v kategorii zboží166,93 %6,93 %  
v levém sloupci125,19 %5,19 %  
na hlavní stránce dole104,33 %4,33 %  
nevím10,43 %0,43 %  
Výhody mě nezajímají. Chci kvalitní zboží za co nejlepší cenu10,43 %0,43 %  
v pop-up okně10,43 %0,43 %  
Liší se případ od případu10,43 %0,43 %  
nechci si jich všímat10,43 %0,43 %  
Výhody nečtu.10,43 %0,43 %  
v detailu produktu nebo na hlavní stránce dole10,43 %0,43 %  
nehledám10,43 %0,43 %  

Graf

17. Zvyšují některé tyto výhody pravděpodobnost, že u daného eshopu nakoupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17575,76 %75,76 %  
ne5624,24 %24,24 %  

Graf

18. Pokuste se uvést, co je pro Vás při výběru internetového obchodu důležitější než tyto výhody.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
konečná cena3867,86 %16,45 %  
nabízený sortiment3766,07 %16,02 %  
vlastní zkušenost s obchodem3562,5 %15,15 %  
doporučení a zkušenosti známých1017,86 %4,33 %  
design webových stránek23,57 %0,87 %  
Kvalita výrobků11,79 %0,43 %  
Zásadní je pro mě doprava a možnosti vyzvednutí osobně např. ve výdejnách či na prodejně. Pro mne zásadnější než konečná cena.11,79 %0,43 %  
Kvalitni, detajlni popis produktu11,79 %0,43 %  

Graf

19. Pokud byste tyto výhody viděli na sociálních sítích (viz obrázek), byl by to pro Vás důvod, abyste navštívili internetové stránky obchodu a případně nakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne8938,53 %38,53 %  
spíše ano7432,03 %32,03 %  
určitě ne5322,94 %22,94 %  
určitě ano156,49 %6,49 %  

Graf

20. Od jaké výše nákupu je pro Vás atraktivní doprava zdarma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 500 Kč12654,55 %54,55 %  
od 1 000 Kč5423,38 %23,38 %  
Vyžaduji dopravu zdarma bez ohledu na výši objednávky.3916,88 %16,88 %  
od 1 500 Kč73,03 %3,03 %  
od 2 000 Kč52,16 %2,16 %  

Graf

21. Do kdy Vám musí eshop doručit zboží, abyste to považovali za rychlé doručení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do tří dní13257,14 %57,14 %  
do druhého dne7833,77 %33,77 %  
do týdne156,49 %6,49 %  
ještě tentýž den62,6 %2,6 %  

Graf

22. Standarní lhůta pro vrácení zboží bez udání důvodu je ze zákona 14 dní. Jaká rozšířená nadstandardní lhůta by Vás přesvědčila k nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná, tato lhůta nemá vliv na mé nákupní rozhodování.14060,61 %60,61 %  
30 dní7833,77 %33,77 %  
21 dní73,03 %3,03 %  
3 měsíce41,73 %1,73 %  
6 měsíců20,87 %0,87 %  

Graf

23. Jaké výhody musí nabídnout věrnostní program, abyste se stali jeho členem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doprava zdarma na vše15567,1 %67,1 %  
okamžitá sleva na aktuální nákup12654,55 %54,55 %  
dlouhodobé slevy na vše jako odměna za časté nákupy11148,05 %48,05 %  
sleva na konkrétní produkty, které často nakupuji9239,83 %39,83 %  
sleva na další nákup8838,1 %38,1 %  
dárky zdarma k objednávkám5925,54 %25,54 %  
uschování účtenek u prodejce (tzv. e-doklady)5021,65 %21,65 %  
možnost vrátit zboží v delší než 14 denní lhůtě4017,32 %17,32 %  
přednostní přístup k výprodejům či novinkám3615,58 %15,58 %  
přednostní zákaznický servis2410,39 %10,39 %  
zasílání speciálních nabídek přímo pro Vás219,09 %9,09 %  
možnost získat odměnu za splnění určitého úkolu (např. doporučení známým, like na sociálních sítích, sdílení fotografií, atd.)166,93 %6,93 %  
možnost vrátit zboží v delší než 14ti denní lhůtě31,3 %1,3 %  

Graf

24. Jaká sleva na další nákup by pro Vás byla atraktivní, aby Vás to znatelně ovlivnilo k dalšímu nákupu ze stejného eshopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleva 20 %11248,48 %48,48 %  
více jak 30 %5222,51 %22,51 %  
sleva 30 %4218,18 %18,18 %  
sleva 10 %2510,82 %10,82 %  

Graf

25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

26. Děkuji Vám za čas strávený vyplněním mého dotazníku. Dovolte mi zeptat se ještě na několik identifikačních otázek. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena17274,46 %74,46 %  
muž5925,54 %25,54 %  

Graf

27. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 34 let8235,5 %35,5 %  
35 - 44 let5222,51 %22,51 %  
16 - 24 let4820,78 %20,78 %  
45 - 54 let2711,69 %11,69 %  
55 let a více229,52 %9,52 %  

Graf

28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské10143,72 %43,72 %  
střední s maturitou nebo VOŠ9541,13 %41,13 %  
střední bez maturity187,79 %7,79 %  
základní93,9 %3,9 %  
střední nebo VOŠ s maturitou83,46 %3,46 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Z jakého důvodu nakupujete na internetu? Ohodnoťte možnosti dle významu.

  • odpověď Možnost nákupu není časově omezena např. otevírací dobou.=velmi významné:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi min. 1x týdně na otázku 2. Jak často nakupujete na internetu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi přednostní zákaznický servis na otázku 23. Jaké výhody musí nabídnout věrnostní program, abyste se stali jeho členem?
  • odpověď Není potřeba nikam jezdit či chodit.=velmi významné:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi min. 1x týdně na otázku 2. Jak často nakupujete na internetu?

5. Vrátili jste někdy zboží zakoupené na internetu v rámci lhůty pro vrácení bez udání důvodu?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi dlouhá doba vrácení peněz na otázku 7. Setkali jste se někdy při vrácení zboží s níže uvedenými problémy?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi špatná komunikace obchodu na otázku 7. Setkali jste se někdy při vrácení zboží s níže uvedenými problémy?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nesetkal/a jsem se s žádným z výše uvedených problémů. na otázku 7. Setkali jste se někdy při vrácení zboží s níže uvedenými problémy?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi dobré na otázku 6. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s vyřízením vrácení zboží?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše dobré na otázku 6. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s vyřízením vrácení zboží?

8. Reklamovali jste někdy poškozené či nefunkční zboží zakoupené na internetu?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše dobré na otázku 9. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s reklamací?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše špatné na otázku 9. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s reklamací?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi velmi dobré na otázku 9. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s reklamací?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi dlouhá doba vrácení peněz, výměny zboží nebo opravy zboží na otázku 10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi neproplacení nákladů na dopravu na otázku 10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nesetkal/a jsem se s žádným z výše uvedených problémů. na otázku 10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi odmítnutí reklamace z důvodu špatného zacházení na otázku 10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi pomalé vyřízení na otázku 10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi špatná komunikace obchodu na otázku 10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?

11. Jak moc používáte následující možnosti při vyhledávaní zboží na internetu? Ohodnoťte varianty dle frekvence použití.

  • odpověď Reklama v televizi, rádiu, tisku=nepoužívám vůbec:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na internetových stránkách=nepoužívám vůbec na otázku 11. Jak moc používáte následující možnosti při vyhledávaní zboží na internetu? Ohodnoťte varianty dle frekvence použití.

14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?

  • odpověď Dárek k nákupu zdarma=vůbec neovlivní:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ke každé objednávce zasíláme dárek zdarma dle vlastního výběru.=vůbec nezaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
  • odpověď Dárkové balení zdarma=vůbec neovlivní:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ke každé objednávce zasíláme dárek zdarma dle vlastního výběru.=vůbec nezaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
  • odpověď Vše skladem=velmi ovlivní:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zákaznická linka dostupná mimo standardní pracovní dobu=velmi ovlivní na otázku 14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?

17. Zvyšují některé tyto výhody pravděpodobnost, že u daného eshopu nakoupíte?

  • odpověď ne:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení a zkušenosti známých na otázku 18. Pokuste se uvést, co je pro Vás při výběru internetového obchodu důležitější než tyto výhody.
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi konečná cena na otázku 18. Pokuste se uvést, co je pro Vás při výběru internetového obchodu důležitější než tyto výhody.
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nabízený sortiment na otázku 18. Pokuste se uvést, co je pro Vás při výběru internetového obchodu důležitější než tyto výhody.
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní zkušenost s obchodem na otázku 18. Pokuste se uvést, co je pro Vás při výběru internetového obchodu důležitější než tyto výhody.

22. Standarní lhůta pro vrácení zboží bez udání důvodu je ze zákona 14 dní. Jaká rozšířená nadstandardní lhůta by Vás přesvědčila k nákupu?

  • odpověď Žádná, tato lhůta nemá vliv na mé nákupní rozhodování.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vrácení bez udání důvodu do 30 dní.=vůbec nezaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.

25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.

  • odpověď Dárek zdarma ke každé objednávce.=velmi zaujal:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárkové balení zdarma=velmi ovlivní na otázku 14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?
  • odpověď Dárek zdarma ke každé objednávce.=vůbec nezaujal:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ke každé objednávce zasíláme dárek zdarma dle vlastního výběru.=vůbec nezaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
  • odpověď Ke každé objednávce zasíláme dárek zdarma dle vlastního výběru.=velmi zaujal:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárkové balení zdarma=velmi ovlivní na otázku 14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárek zdarma ke každé objednávce.=velmi zaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
  • odpověď Na trhu působíme již od roku 2005.=vůbec nezaujal:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Již 15 let na trhu.=vůbec nezaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
  • odpověď Specialisté na módu a módní doplňky.=vůbec nezaujal:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Největší internetový obchod s módou a módními doplňky.=vůbec nezaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
  • odpověď Vrátit zboží můžete až do 30 dní a zcela bezplatně.=velmi zaujal:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vrácení bez udání důvodu do 30 dní.=velmi zaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
  • odpověď Všechny produkty máme skladem a můžeme je doručit již zítra.=velmi zaujal:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi určitě ano na otázku 19. Pokud byste tyto výhody viděli na sociálních sítích (viz obrázek), byl by to pro Vás důvod, abyste navštívili internetové stránky obchodu a případně nakoupili?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý měsíc školíme naše zaměstnance v aktuálních novinkách a trendech z oboru.=velmi zaujal na otázku 25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárkové balení zdarma=velmi ovlivní na otázku 14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete na internetu?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. Z jakého důvodu nakupujete na internetu? Ohodnoťte možnosti dle významu.

4. Na kterém zařízení nejčastěji dokončujete nákup na internetu?

5. Vrátili jste někdy zboží zakoupené na internetu v rámci lhůty pro vrácení bez udání důvodu?

6. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s vyřízením vrácení zboží?

7. Setkali jste se někdy při vrácení zboží s níže uvedenými problémy?

8. Reklamovali jste někdy poškozené či nefunkční zboží zakoupené na internetu?

9. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s reklamací?

10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?

11. Jak moc používáte následující možnosti při vyhledávaní zboží na internetu? Ohodnoťte varianty dle frekvence použití.

12. Napište názvy internetových obchodů, ve kterých nakupujete pravidelně.

14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?

15. Všímáte si výše uvedených výhod na webových stránkách eshopu?

16. Kde by podle Vás měly být tyto výhody umístěny, abyste si jich všimli? Příklady jednotlivých umístění jsou uvedeny níže.

17. Zvyšují některé tyto výhody pravděpodobnost, že u daného eshopu nakoupíte?

18. Pokuste se uvést, co je pro Vás při výběru internetového obchodu důležitější než tyto výhody.

19. Pokud byste tyto výhody viděli na sociálních sítích (viz obrázek), byl by to pro Vás důvod, abyste navštívili internetové stránky obchodu a případně nakoupili?

20. Od jaké výše nákupu je pro Vás atraktivní doprava zdarma?

21. Do kdy Vám musí eshop doručit zboží, abyste to považovali za rychlé doručení?

22. Standarní lhůta pro vrácení zboží bez udání důvodu je ze zákona 14 dní. Jaká rozšířená nadstandardní lhůta by Vás přesvědčila k nákupu?

23. Jaké výhody musí nabídnout věrnostní program, abyste se stali jeho členem?

24. Jaká sleva na další nákup by pro Vás byla atraktivní, aby Vás to znatelně ovlivnilo k dalšímu nákupu ze stejného eshopu?

25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.

26. Děkuji Vám za čas strávený vyplněním mého dotazníku. Dovolte mi zeptat se ještě na několik identifikačních otázek. Jakého jste pohlaví?

27. Kolik je Vám let?

28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete na internetu?

2. Jak často nakupujete na internetu?

3. Z jakého důvodu nakupujete na internetu? Ohodnoťte možnosti dle významu.

4. Na kterém zařízení nejčastěji dokončujete nákup na internetu?

5. Vrátili jste někdy zboží zakoupené na internetu v rámci lhůty pro vrácení bez udání důvodu?

6. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s vyřízením vrácení zboží?

7. Setkali jste se někdy při vrácení zboží s níže uvedenými problémy?

8. Reklamovali jste někdy poškozené či nefunkční zboží zakoupené na internetu?

9. Jaké jsou Vaše dosavadní zkušenosti s reklamací?

10. Setkali jste se někdy při reklamaci s níže uvedenými problémy?

11. Jak moc používáte následující možnosti při vyhledávaní zboží na internetu? Ohodnoťte varianty dle frekvence použití.

12. Napište názvy internetových obchodů, ve kterých nakupujete pravidelně.

14. Jak moc Vás následující výhody ovlivní při nákupu na internetu? Pokud na internetu nenakupujete, které výhody by Vás ovlivnily nakoupit na internetu?

15. Všímáte si výše uvedených výhod na webových stránkách eshopu?

16. Kde by podle Vás měly být tyto výhody umístěny, abyste si jich všimli? Příklady jednotlivých umístění jsou uvedeny níže.

17. Zvyšují některé tyto výhody pravděpodobnost, že u daného eshopu nakoupíte?

18. Pokuste se uvést, co je pro Vás při výběru internetového obchodu důležitější než tyto výhody.

19. Pokud byste tyto výhody viděli na sociálních sítích (viz obrázek), byl by to pro Vás důvod, abyste navštívili internetové stránky obchodu a případně nakoupili?

20. Od jaké výše nákupu je pro Vás atraktivní doprava zdarma?

21. Do kdy Vám musí eshop doručit zboží, abyste to považovali za rychlé doručení?

22. Standarní lhůta pro vrácení zboží bez udání důvodu je ze zákona 14 dní. Jaká rozšířená nadstandardní lhůta by Vás přesvědčila k nákupu?

23. Jaké výhody musí nabídnout věrnostní program, abyste se stali jeho členem?

24. Jaká sleva na další nákup by pro Vás byla atraktivní, aby Vás to znatelně ovlivnilo k dalšímu nákupu ze stejného eshopu?

25. Ohodnoťte znění prodejních argumentů dle toho, jak Vás zaujaly.

26. Děkuji Vám za čas strávený vyplněním mého dotazníku. Dovolte mi zeptat se ještě na několik identifikačních otázek. Jakého jste pohlaví?

27. Kolik je Vám let?

28. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kuncová, M.Nákupní chování spotřebitelů na internetu (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://66159.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.