Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza preferencí zákazníků na trhu mobilních telefonů

Analýza preferencí zákazníků na trhu mobilních telefonů

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Klimešová
Šetření:29. 09. 2018 - 11. 03. 2019
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.53
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

věnujte prosím pár minut dotazníku níže, který se zaměřuje na analýzu preferencí zákazníků na trhu mobilních telefonů.

Vaše odpovědi mi poslouží jako podklad pro diplomovou práci na České zemědělské univerzitě v Praze.

Velmi si vážím Vašeho času a poskytnutých informací.

Děkuji.

Klimešová Lucie

Odpovědi respondentů

1. Jaká je značka Vašeho mobilního telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samsung1824,32 %24,32 %  
Huawei1520,27 %20,27 %  
Apple1013,51 %13,51 %  
Xiaomi810,81 %10,81 %  
Nokia79,46 %9,46 %  
Lenovo34,05 %4,05 %  
aligator22,7 %2,7 %  
Honor22,7 %2,7 %  
Sony22,7 %2,7 %  
Meizu11,35 %1,35 %  
Oneplus11,35 %1,35 %  
Microsoft11,35 %1,35 %  
Allview11,35 %1,35 %  
CPA11,35 %1,35 %  
LG11,35 %1,35 %  
HTC11,35 %1,35 %  

Graf

2. Jak jste spokojen/a se svým mobilním telefonem dle následujících kritérií? (Při hodnocení využijte stupnici od 1 do 5, kde 1=zcela spokojen, 5=naprosto nespokojen)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Funkce1.5950.809
Foťák2.0141.121
Hudba1.8511.289
Ovladatelnost1.6080.914
Výdrž baterie2.5271.682
Rozměry a hmotnost1.6080.86
Desing1.5950.944
Hry2.1621.649

Graf

3. Kolik měsíců máte průměrně mobilní telefon, než si pořídíte nový?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 a více3750 %50 %  
24 - 292027,03 %27,03 %  
19 - 231013,51 %13,51 %  
12 - 1868,11 %8,11 %  
6 - 1111,35 %1,35 %  

Graf

4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.6350.583
Značka2.3110.917
Desing2.1080.88
Hmotnost2.7030.804
Rozměry2.1490.856
Displej1.9460.7
Výdrž baterie1.4320.327
Paměť, operační systém, ovládání1.5270.52
Pohodlnost telefonování2.1350.928
Práce se zprávami2.0540.808
Informační a datové funkce2.2570.839
Uživatelská nabídka2.3240.679
Fotoaparát1.8781.08
MP3 přehrávač2.6491.39
Zábava2.8651.144
Grafika2.3111.187

Graf

5. Kde jste především čerpal/a informace při výběru telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet5371,62 %71,62 %  
Zkušenosti známých1013,51 %13,51 %  
Prodejna68,11 %8,11 %  
vlastní zkušenost22,7 %2,7 %  
Telefon jsem dostala od Ježíška 11,35 %1,35 %  
kupuji stále stejný11,35 %1,35 %  
Koupily mi ho děti proti mé vůli.11,35 %1,35 %  

Graf

6. Kde nejčastěji nakupujete mobilní telefony? (Pokud jste zvolili jinou možnost než internet, pokračujte na otázku č. 8.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet3648,65 %48,65 %  
Specializované prodejny3445,95 %45,95 %  
obojí11,35 %1,35 %  
kupuje mi ho zaměstnavatel11,35 %1,35 %  
Jeden jsem dostala, druhý jsem si koupila od známého.11,35 %1,35 %  
Nikde, buď ho dostanu, nebo ne.11,35 %1,35 %  

Graf

7. Proč nejčastěji nakupujete přes internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vím přesně, co chci a nepotřebuji rady personálu1641,03 %21,62 %  
Na internetu najdu více informací923,08 %12,16 %  
Pohodlí820,51 %10,81 %  
lepší výběr a ceny12,56 %1,35 %  
nenakupuji častěji na internetu12,56 %1,35 %  
všechny 3 odpovědi sedí 12,56 %1,35 %  
Vetsinou levnejsi nez na prodejne12,56 %1,35 %  
Veliký výběr12,56 %1,35 %  
Nenakupuji přes internet.12,56 %1,35 %  

Graf

8. Kolik průměrně utratíte za svůj telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 50003445,95 %45,95 %  
5001 - 80001722,97 %22,97 %  
12001 - 1500068,11 %8,11 %  
8001 - 1000056,76 %6,76 %  
10001 - 1200056,76 %6,76 %  
20001 a více34,05 %4,05 %  
15001 - 1800022,7 %2,7 %  
18001 - 2000022,7 %2,7 %  

Graf

9. Odpovídá podle Vás telefon poměru cena/kvalita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6182,43 %82,43 %  
Ne1317,57 %17,57 %  

Graf

10. Zdají se Vám nyní kvalitnější telefony dostupnější z hlediska ceny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5168,92 %68,92 %  
Ne2331,08 %31,08 %  

Graf

11. Jste spokojeni s vyškolením personálu v prodejnách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3952,7 %52,7 %  
Ne3547,3 %47,3 %  

Graf

12. Nechali byste se od vyškoleného odborníka přesvědčit o koupi telefonu? (i když preferujete jiný)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5472,97 %72,97 %  
Ano2027,03 %27,03 %  

Graf

13. Jste student?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5574,32 %74,32 %  
Ano1925,68 %25,68 %  

Graf

14. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4560,81 %60,81 %  
Muž2939,19 %39,19 %  

Graf

15. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2579,46 %9,46 %  
2879,46 %9,46 %  
2656,76 %6,76 %  
2345,41 %5,41 %  
2434,05 %4,05 %  
1934,05 %4,05 %  
2734,05 %4,05 %  
3134,05 %4,05 %  
3034,05 %4,05 %  
3434,05 %4,05 %  
ostatní odpovědi 21
48
53
22
33
51
44
20
41
17
47
43
57
46
15
52
70
61
16
42
29
60
49
18
3344,59 %44,59 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak jste spokojen/a se svým mobilním telefonem dle následujících kritérií? (Při hodnocení využijte stupnici od 1 do 5, kde 1=zcela spokojen, 5=naprosto nespokojen)

  • odpověď Rozměry a hmotnost=1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=1 na otázku 4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

  • odpověď Grafika=1:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zábava=1 na otázku 4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)
  • odpověď Paměť, operační systém, ovládání=1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informační a datové funkce=1 na otázku 4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

6. Kde nejčastěji nakupujete mobilní telefony? (Pokud jste zvolili jinou možnost než internet, pokračujte na otázku č. 8.)

  • odpověď Internet:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vím přesně, co chci a nepotřebuji rady personálu na otázku 7. Proč nejčastěji nakupujete přes internet?

11. Jste spokojeni s vyškolením personálu v prodejnách?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práce se zprávami=3 na otázku 4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

14. Jste:

  • odpověď Muž:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=4 na otázku 4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaká je značka Vašeho mobilního telefonu?

2. Jak jste spokojen/a se svým mobilním telefonem dle následujících kritérií? (Při hodnocení využijte stupnici od 1 do 5, kde 1=zcela spokojen, 5=naprosto nespokojen)

3. Kolik měsíců máte průměrně mobilní telefon, než si pořídíte nový?

4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

5. Kde jste především čerpal/a informace při výběru telefonu?

6. Kde nejčastěji nakupujete mobilní telefony? (Pokud jste zvolili jinou možnost než internet, pokračujte na otázku č. 8.)

7. Proč nejčastěji nakupujete přes internet?

8. Kolik průměrně utratíte za svůj telefon?

9. Odpovídá podle Vás telefon poměru cena/kvalita?

10. Zdají se Vám nyní kvalitnější telefony dostupnější z hlediska ceny?

11. Jste spokojeni s vyškolením personálu v prodejnách?

12. Nechali byste se od vyškoleného odborníka přesvědčit o koupi telefonu? (i když preferujete jiný)

13. Jste student?

14. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaká je značka Vašeho mobilního telefonu?

2. Jak jste spokojen/a se svým mobilním telefonem dle následujících kritérií? (Při hodnocení využijte stupnici od 1 do 5, kde 1=zcela spokojen, 5=naprosto nespokojen)

3. Kolik měsíců máte průměrně mobilní telefon, než si pořídíte nový?

4. Při nákupu mobilního telefonu je pro Vás rozhodující: (při hodnocení kritérií využijte stupnici od 1 do 4, kde 1=nejvýznamnější, 4=nevýznamné)

5. Kde jste především čerpal/a informace při výběru telefonu?

6. Kde nejčastěji nakupujete mobilní telefony? (Pokud jste zvolili jinou možnost než internet, pokračujte na otázku č. 8.)

7. Proč nejčastěji nakupujete přes internet?

8. Kolik průměrně utratíte za svůj telefon?

9. Odpovídá podle Vás telefon poměru cena/kvalita?

10. Zdají se Vám nyní kvalitnější telefony dostupnější z hlediska ceny?

11. Jste spokojeni s vyškolením personálu v prodejnách?

12. Nechali byste se od vyškoleného odborníka přesvědčit o koupi telefonu? (i když preferujete jiný)

13. Jste student?

14. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Klimešová, L.Analýza preferencí zákazníků na trhu mobilních telefonů (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://66208.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.