Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jmenuji se Ivana Vojtíšková a jsem studentou navazujícího magisterského stupně studia na České zemědělské univerzitě v Praze.
Ráda bych Vás touto cestou poprosila o vyplnění mého dotazníku, který se týká trhu s čokoládou. Dotazník bude sloužit jako podklad pro praktickou část mé diplomové práce.
Děkuji za Váš čas :)
Odpovědi respondentů
1. Jaký je váš vztah k čokoládě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše kladný
99
52,38 %
52,38 %
Zcela kladný
55
29,1 %
29,1 %
Spíše záporný
26
13,76 %
13,76 %
Zcela záporný
9
4,76 %
4,76 %
2. Jak často nakupujete čokoládu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Párkrát do měsíce
71
37,57 %
37,57 %
Párkrát do týdne
60
31,75 %
31,75 %
Párkrát do roka
46
24,34 %
24,34 %
Nekupuji
9
4,76 %
4,76 %
Každý den
3
1,59 %
1,59 %
3. Jak často konzumujete čokoládu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Každý den → otázka č. 4, Párkrát do týdne → otázka č. 4, Párkrát do měsíce → otázka č. 4, Párkrát do roka → otázka č. 4, Nekonzumuji → otázka č. 26].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Párkrát do měsíce
83
43,92 %
43,92 %
Párkrát do roka
45
23,81 %
23,81 %
Párkrát do týdne
42
22,22 %
22,22 %
Každý den
10
5,29 %
5,29 %
Nekonzumuji
9
4,76 %
4,76 %
4. Kolik peněz přibližně utratíte za čokoládu za měsíc?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 500 Kč
142
78,89 %
75,13 %
501-1000 Kč
36
20 %
19,05 %
Více jak 2000 Kč
1
0,56 %
0,53 %
1001-2000 Kč
1
0,56 %
0,53 %
5. Využíváte slevových akcí na nákup čokolády?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
84
46,67 %
44,44 %
Spíše ne
43
23,89 %
22,75 %
Určitě ano
40
22,22 %
21,16 %
Určitě ne
13
7,22 %
6,88 %
6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?
(0 - nejméně, 6 - nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Velkoobchod
1.944
3.364
Hypermarket
3.867
3.227
Supermarket
4.167
2.917
V menších prodejních jednotkách
3.5
3.328
Ve specializovaných prodejnách
2.072
3.256
Jinde
0.894
2.25
7. Jaký druh čokolády nakupujete nejčastěji?
(0 - nejméně, 6 - nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Hořkou
3.317
3.394
Mléčnou
4.139
3.075
Bílou
2.517
3.294
S náplní
2.622
3.691
S dodatky (oříšky, želé, rozinky apod.)
3.15
3.972
Porézní (se vzduchovými bublinkami)
1.644
3.074
Jinou
0.717
1.77
8. Jakou značku čokolád máte nejraději?
(0 - nejméně, 6 - nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Lindt
3.861
2.897
Ferrero
3.283
3.07
Nestlé
2.567
3.057
Chocolissimo
2.011
3.311
Milka
3.872
3.511
Jiné
1.939
4.824
9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
(0 - nejméně, 6 - nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Mám na ni chuť
4.161
3.002
Zaujala mě
3.561
3.024
Dárek (k narozeninám, svátku)
3.939
2.391
Je ve slevě
3.161
3.18
Na vaření/pečení
2.744
4.246
Jiné
1.078
2.605
10. Pro koho nejčastěji čokoládu nakupujete?
(0 - nejméně, 6 - nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Pro sebe
3.95
2.97
Pro rodinu
3.933
2.296
Pro známé
3.406
2.397
Pro kolegy
2.356
3.196
Pro někoho jiného
2
3.467
11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?
(0 - nejméně, 6 - nejvíce)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Cena
4.189
2.542
Kvalita
4.461
2.104
Značka
3.578
2.044
Země původu
1.839
2.857
Složení
2.928
3.745
Jiné
1.2
3.06
12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
71
39,44 %
37,57 %
Spíše ne
67
37,22 %
35,45 %
Určitě ne
22
12,22 %
11,64 %
Určitě ano
20
11,11 %
10,58 %
13. Dáváte přednost čokoládě vyrobeným v ČR před zahraniční?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
80
44,44 %
42,33 %
Spíše ano
53
29,44 %
28,04 %
Určitě ne
29
16,11 %
15,34 %
Určitě ano
18
10 %
9,52 %
14. Myslíte si, že kvalita českých čokolád je srovnatelná s kvalitou čokolád zahraničních?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
68
37,78 %
35,98 %
Spíše ne
64
35,56 %
33,86 %
Určitě ano
26
14,44 %
13,76 %
Určitě ne
22
12,22 %
11,64 %
15. Ocenili byste, pokud by se na českém trhu objevil nový druh čokolády?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
77
42,78 %
40,74 %
Spíše ne
53
29,44 %
28,04 %
Určitě ano
33
18,33 %
17,46 %
Určitě ne
17
9,44 %
8,99 %
16. Upřednostňujete kvalitu čokolády před cenou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
74
41,11 %
39,15 %
Spíše ne
50
27,78 %
26,46 %
Určitě ano
47
26,11 %
24,87 %
Určitě ne
9
5 %
4,76 %
17. Myslíte si, že kvalita čokolád obecné klesá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
82
45,56 %
43,39 %
Spíše ne
65
36,11 %
34,39 %
Určitě ano
23
12,78 %
12,17 %
Určitě ne
10
5,56 %
5,29 %
18. Narazili jste někdy na nějaký problém s nákupem nebo kvalitou čokolády?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
128
71,11 %
67,72 %
ano
52
28,89 %
27,51 %
19. Pokud ano, jaký byl konkrétní problém?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Byla šedá
1
7,14 %
0,53 %
Nepřijatelné složení
1
7,14 %
0,53 %
Prošlá
1
7,14 %
0,53 %
Chuť byla umělá od té doby jsem přestala úplně kupovat. Poté jsem objevila fair trade čokoládu a to bylo úplně o něčem jiném než ty komerční, co jsou běžně k dostání.
1
7,14 %
0,53 %
Čokoláda byla nevhodně skladovaná.
1
7,14 %
0,53 %
kvalita čokolády - datum spotřeby byl ale OK
1
7,14 %
0,53 %
prošlá, s bílým povlakem, nechutná
1
7,14 %
0,53 %
nenápadné změny složení bez jakéhokoli upozornění (palmový tuk nejsem ochotná jíst), nenápadné změny gramáže... prostě ušetříme na čemkoli, nejlépe na zákazníkovi
1
7,14 %
0,53 %
přečetla jsem si špatně procenta kakaa a tudíž mi nechutnala
1
7,14 %
0,53 %
V prubehu let se zmenila chut
1
7,14 %
0,53 %
ostatní odpovědi
Např. mé dříve oblíbené Ferrero Rocher - v ČR má jiné složení náplně, proto ho kupuji už jen v Rakousku (vyrobeno pro A a CH) Pamatuji si, že před cca 15 lety výrobok firmy Orion bylo možné nazvat Čokoládou. Od té doby už nikoliv, už to je jenom sračka. A co jednou ztratí kvalitu (když to bylo kvalitní) a trvá to víc než cca půl roku, to u mne už zpátky nikdy nezíská. Před pár lety násobně klesla kvalita u značky Ritter (také se to už nedá jíst a dokonce ani ta určena pro Německo). Před 2 lety jsem výrazně obmezila cukr. Následkem toho si dopřávám pouze 90% Lindt-ku. Tam je totiž cukru jako šafranu. U ostatních čokolád jde o hlavní ingredienci!!! Např. u 85% Lindt je ho ve složení také dost. Za chvíli budu místo čokolády konzumovat hořké kakao rozpuštěné v horkém mléce, to jediné bude mít chuť čokolády!!! často čokolády mění složení, což je velmi nepříjemné překvapení čokoláda kinder je horší a horší, už to chutná jak umělá hmota. ale cena se zvyšuje.
4
28,57 %
2,12 %
20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
90
50 %
47,62 %
ano
90
50 %
47,62 %
21. Znáte zdravější alternativu čokolády?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
116
64,44 %
61,38 %
ano
64
35,56 %
33,86 %
22. Nakupujete někdy BIO čokoládu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
75
41,67 %
39,68 %
Určitě ne
67
37,22 %
35,45 %
Spíše ano
24
13,33 %
12,7 %
Určitě ano
14
7,78 %
7,41 %
23. Vyhledáváte čokolády s označením FairTrade?
Fair Trade - přístup, který pomáhá lidem (z Afriky, Asie a Latinské Ameriky) pracovat za důstojných podmínek a dostávat spravedlivé finanční ohodnocení, mimo jiné také zakazuje dětskou práci
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
66
36,67 %
34,92 %
Spíše ne
59
32,78 %
31,22 %
Určitě ano
39
21,67 %
20,63 %
Určitě ne
16
8,89 %
8,47 %
25. Zastáváte zdravý životní styl?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
79
43,89 %
41,8 %
Spíše ano
65
36,11 %
34,39 %
Určitě ano
18
10 %
9,52 %
Určitě ne
18
10 %
9,52 %
26. Jak byste označili ekonomickou situaci Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše dobrá
132
69,84 %
69,84 %
Spíše špatná
32
16,93 %
16,93 %
Výborná
14
7,41 %
7,41 %
Špatná
11
5,82 %
5,82 %
27. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
107
56,61 %
56,61 %
Muž
82
43,39 %
43,39 %
28. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 - 30
68
35,98 %
35,98 %
41 - 50
49
25,93 %
25,93 %
31 - 40
25
13,23 %
13,23 %
51 - 60
17
8,99 %
8,99 %
Do 18 let
16
8,47 %
8,47 %
61 a více
14
7,41 %
7,41 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujala mě=0 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
8. Jakou značku čokolád máte nejraději?
odpověď Chocolissimo=0:
3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ferrero=0 na otázku 8. Jakou značku čokolád máte nejraději?
9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
odpověď Jiné=0:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je ve slevě=0 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujala mě=0 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?
odpověď Jiné=0:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve specializovaných prodejnách=5 na otázku 6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Složení=0 na otázku 11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?
20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?
odpověď ano:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nestlé=6 na otázku 8. Jakou značku čokolád máte nejraději?
21. Znáte zdravější alternativu čokolády?
odpověď ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Určitě ne na otázku 12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?
27. Jakého jste pohlaví?
odpověď Žena:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na vaření/pečení=6 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaký je váš vztah k čokoládě?
2. Jak často nakupujete čokoládu?
3. Jak často konzumujete čokoládu?
4. Kolik peněz přibližně utratíte za čokoládu za měsíc?
5. Využíváte slevových akcí na nákup čokolády?
6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?
7. Jaký druh čokolády nakupujete nejčastěji?
8. Jakou značku čokolád máte nejraději?
9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
10. Pro koho nejčastěji čokoládu nakupujete?
11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?
12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?
13. Dáváte přednost čokoládě vyrobeným v ČR před zahraniční?
14. Myslíte si, že kvalita českých čokolád je srovnatelná s kvalitou čokolád zahraničních?
15. Ocenili byste, pokud by se na českém trhu objevil nový druh čokolády?
16. Upřednostňujete kvalitu čokolády před cenou?
17. Myslíte si, že kvalita čokolád obecné klesá?
18. Narazili jste někdy na nějaký problém s nákupem nebo kvalitou čokolády?
20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?
26. Jak byste označili ekonomickou situaci Vaší domácnosti?
27. Jakého jste pohlaví?
28. Kolik Vám je let?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaký je váš vztah k čokoládě?
2. Jak často nakupujete čokoládu?
3. Jak často konzumujete čokoládu?
4. Kolik peněz přibližně utratíte za čokoládu za měsíc?
5. Využíváte slevových akcí na nákup čokolády?
6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?
7. Jaký druh čokolády nakupujete nejčastěji?
8. Jakou značku čokolád máte nejraději?
9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
10. Pro koho nejčastěji čokoládu nakupujete?
11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?
12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?
13. Dáváte přednost čokoládě vyrobeným v ČR před zahraniční?
14. Myslíte si, že kvalita českých čokolád je srovnatelná s kvalitou čokolád zahraničních?
15. Ocenili byste, pokud by se na českém trhu objevil nový druh čokolády?
16. Upřednostňujete kvalitu čokolády před cenou?
17. Myslíte si, že kvalita čokolád obecné klesá?
18. Narazili jste někdy na nějaký problém s nákupem nebo kvalitou čokolády?
20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
path: K otázce, jestli Vás zaujal obal čokolády natolik, že jste si tu čokoládu koupili. Já např. nikdy, já vždy kupovala podle složení. Ale obal mne neznámé čokolády mne může zaujmout natolik, že čokoládu vyndám z regálu a podívám se na její složení. Pak se rozhodnu. Jednou jsem tak narazila na levnou pravou švýcarskou čokoládu (dovoz ze Švýc., na obalu byly Alpy), kterou jsem si pravidelně kupovala dva roky, pak se v regálech (bylo to Tesco) už neobjevila.