Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Trh s čokoládou

Trh s čokoládou

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ivana V.
Šetření:04. 02. 2019 - 08. 02. 2019
Počet respondentů:189
Počet otázek (max/průměr):28 / 26.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:90,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

jmenuji se Ivana Vojtíšková a jsem studentou navazujícího magisterského stupně studia na České zemědělské univerzitě v Praze. 

Ráda bych Vás touto cestou poprosila o vyplnění mého dotazníku, který se týká trhu s čokoládou. Dotazník bude sloužit jako podklad pro praktickou část mé diplomové práce. 

Děkuji za Váš čas :)

 

 

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš vztah k čokoládě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše kladný9952,38 %52,38 %  
Zcela kladný5529,1 %29,1 %  
Spíše záporný2613,76 %13,76 %  
Zcela záporný94,76 %4,76 %  

Graf

2. Jak často nakupujete čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát do měsíce7137,57 %37,57 %  
Párkrát do týdne6031,75 %31,75 %  
Párkrát do roka4624,34 %24,34 %  
Nekupuji94,76 %4,76 %  
Každý den31,59 %1,59 %  

Graf

3. Jak často konzumujete čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Každý denotázka č. 4, Párkrát do týdneotázka č. 4, Párkrát do měsíceotázka č. 4, Párkrát do rokaotázka č. 4, Nekonzumujiotázka č. 26].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát do měsíce8343,92 %43,92 %  
Párkrát do roka4523,81 %23,81 %  
Párkrát do týdne4222,22 %22,22 %  
Každý den105,29 %5,29 %  
Nekonzumuji94,76 %4,76 %  

Graf

4. Kolik peněz přibližně utratíte za čokoládu za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 500 Kč14278,89 %75,13 %  
501-1000 Kč3620 %19,05 %  
Více jak 2000 Kč10,56 %0,53 %  
1001-2000 Kč10,56 %0,53 %  

Graf

5. Využíváte slevových akcí na nákup čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano8446,67 %44,44 %  
Spíše ne4323,89 %22,75 %  
Určitě ano4022,22 %21,16 %  
Určitě ne137,22 %6,88 %  

Graf

6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?

(0 - nejméně, 6 - nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Velkoobchod1.9443.364
Hypermarket3.8673.227
Supermarket4.1672.917
V menších prodejních jednotkách3.53.328
Ve specializovaných prodejnách2.0723.256
Jinde0.8942.25

Graf

7. Jaký druh čokolády nakupujete nejčastěji?

(0 - nejméně, 6 - nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Hořkou3.3173.394
Mléčnou4.1393.075
Bílou2.5173.294
S náplní2.6223.691
S dodatky (oříšky, želé, rozinky apod.)3.153.972
Porézní (se vzduchovými bublinkami)1.6443.074
Jinou0.7171.77

Graf

8. Jakou značku čokolád máte nejraději?

(0 - nejméně, 6 - nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Lindt3.8612.897
Ferrero3.2833.07
Nestlé2.5673.057
Chocolissimo2.0113.311
Milka3.8723.511
Jiné1.9394.824

Graf

9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?

(0 - nejméně, 6 - nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Mám na ni chuť4.1613.002
Zaujala mě3.5613.024
Dárek (k narozeninám, svátku)3.9392.391
Je ve slevě3.1613.18
Na vaření/pečení2.7444.246
Jiné1.0782.605

Graf

10. Pro koho nejčastěji čokoládu nakupujete?

(0 - nejméně, 6 - nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pro sebe3.952.97
Pro rodinu3.9332.296
Pro známé3.4062.397
Pro kolegy2.3563.196
Pro někoho jiného23.467

Graf

11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?

(0 - nejméně, 6 - nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4”, „5” a „6”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena4.1892.542
Kvalita4.4612.104
Značka3.5782.044
Země původu1.8392.857
Složení2.9283.745
Jiné1.23.06

Graf

12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7139,44 %37,57 %  
Spíše ne6737,22 %35,45 %  
Určitě ne2212,22 %11,64 %  
Určitě ano2011,11 %10,58 %  

Graf

13. Dáváte přednost čokoládě vyrobeným v ČR před zahraniční?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne8044,44 %42,33 %  
Spíše ano5329,44 %28,04 %  
Určitě ne2916,11 %15,34 %  
Určitě ano1810 %9,52 %  

Graf

14. Myslíte si, že kvalita českých čokolád je srovnatelná s kvalitou čokolád zahraničních?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano6837,78 %35,98 %  
Spíše ne6435,56 %33,86 %  
Určitě ano2614,44 %13,76 %  
Určitě ne2212,22 %11,64 %  

Graf

15. Ocenili byste, pokud by se na českém trhu objevil nový druh čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7742,78 %40,74 %  
Spíše ne5329,44 %28,04 %  
Určitě ano3318,33 %17,46 %  
Určitě ne179,44 %8,99 %  

Graf

16. Upřednostňujete kvalitu čokolády před cenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7441,11 %39,15 %  
Spíše ne5027,78 %26,46 %  
Určitě ano4726,11 %24,87 %  
Určitě ne95 %4,76 %  

Graf

17. Myslíte si, že kvalita čokolád obecné klesá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano8245,56 %43,39 %  
Spíše ne6536,11 %34,39 %  
Určitě ano2312,78 %12,17 %  
Určitě ne105,56 %5,29 %  

Graf

18. Narazili jste někdy na nějaký problém s nákupem nebo kvalitou čokolády?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12871,11 %67,72 %  
ano5228,89 %27,51 %  

Graf

19. Pokud ano, jaký byl konkrétní problém?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Byla šedá17,14 %0,53 %  
Nepřijatelné složení17,14 %0,53 %  
Prošlá17,14 %0,53 %  
Chuť byla umělá od té doby jsem přestala úplně kupovat. Poté jsem objevila fair trade čokoládu a to bylo úplně o něčem jiném než ty komerční, co jsou běžně k dostání.17,14 %0,53 %  
Čokoláda byla nevhodně skladovaná.17,14 %0,53 %  
kvalita čokolády - datum spotřeby byl ale OK17,14 %0,53 %  
prošlá, s bílým povlakem, nechutná17,14 %0,53 %  
nenápadné změny složení bez jakéhokoli upozornění (palmový tuk nejsem ochotná jíst), nenápadné změny gramáže... prostě ušetříme na čemkoli, nejlépe na zákazníkovi17,14 %0,53 %  
přečetla jsem si špatně procenta kakaa a tudíž mi nechutnala 17,14 %0,53 %  
V prubehu let se zmenila chut17,14 %0,53 %  
ostatní odpovědi Např. mé dříve oblíbené Ferrero Rocher - v ČR má jiné složení náplně, proto ho kupuji už jen v Rakousku (vyrobeno pro A a CH)
Pamatuji si, že před cca 15 lety výrobok firmy Orion bylo možné nazvat Čokoládou. Od té doby už nikoliv, už to je jenom sračka. A co jednou ztratí kvalitu (když to bylo kvalitní) a trvá to víc než cca půl roku, to u mne už zpátky nikdy nezíská. Před pár lety násobně klesla kvalita u značky Ritter (také se to už nedá jíst a dokonce ani ta určena pro Německo). Před 2 lety jsem výrazně obmezila cukr. Následkem toho si dopřávám pouze 90% Lindt-ku. Tam je totiž cukru jako šafranu. U ostatních čokolád jde o hlavní ingredienci!!! Např. u 85% Lindt je ho ve složení také dost. Za chvíli budu místo čokolády konzumovat hořké kakao rozpuštěné v horkém mléce, to jediné bude mít chuť čokolády!!!
často čokolády mění složení, což je velmi nepříjemné překvapení
čokoláda kinder je horší a horší, už to chutná jak umělá hmota. ale cena se zvyšuje.
428,57 %2,12 % 

Graf

20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9050 %47,62 %  
ano9050 %47,62 %  

Graf

21. Znáte zdravější alternativu čokolády?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11664,44 %61,38 %  
ano6435,56 %33,86 %  

Graf

22. Nakupujete někdy BIO čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne7541,67 %39,68 %  
Určitě ne6737,22 %35,45 %  
Spíše ano2413,33 %12,7 %  
Určitě ano147,78 %7,41 %  

Graf

23. Vyhledáváte čokolády s označením FairTrade?

Fair Trade - přístup, který pomáhá lidem (z Afriky, Asie a Latinské Ameriky) pracovat za důstojných podmínek a dostávat spravedlivé finanční ohodnocení, mimo jiné také zakazuje dětskou práci

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne6837,78 %35,98 %  
Toto označení neznám5228,89 %27,51 %  
Určitě ne2815,56 %14,81 %  
Spíše ano2212,22 %11,64 %  
Určitě ano105,56 %5,29 %  

Graf

24. Využíváte/Využili byste rádi ochutnávek sladkostí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano6636,67 %34,92 %  
Spíše ne5932,78 %31,22 %  
Určitě ano3921,67 %20,63 %  
Určitě ne168,89 %8,47 %  

Graf

25. Zastáváte zdravý životní styl?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne7943,89 %41,8 %  
Spíše ano6536,11 %34,39 %  
Určitě ano1810 %9,52 %  
Určitě ne1810 %9,52 %  

Graf

26. Jak byste označili ekonomickou situaci Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše dobrá13269,84 %69,84 %  
Spíše špatná3216,93 %16,93 %  
Výborná147,41 %7,41 %  
Špatná115,82 %5,82 %  

Graf

27. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10756,61 %56,61 %  
Muž8243,39 %43,39 %  

Graf

28. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 306835,98 %35,98 %  
41 - 504925,93 %25,93 %  
31 - 402513,23 %13,23 %  
51 - 60178,99 %8,99 %  
Do 18 let168,47 %8,47 %  
61 a více147,41 %7,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Jaký druh čokolády nakupujete nejčastěji?

  • odpověď Jinou=0:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujala mě=0 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?

8. Jakou značku čokolád máte nejraději?

  • odpověď Chocolissimo=0:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ferrero=0 na otázku 8. Jakou značku čokolád máte nejraději?

9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?

  • odpověď Jiné=0:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je ve slevě=0 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaujala mě=0 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?

11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?

  • odpověď Jiné=0:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ve specializovaných prodejnách=5 na otázku 6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Složení=0 na otázku 11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?

20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nestlé=6 na otázku 8. Jakou značku čokolád máte nejraději?

21. Znáte zdravější alternativu čokolády?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Určitě ne na otázku 12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?

27. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na vaření/pečení=6 na otázku 9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš vztah k čokoládě?

2. Jak často nakupujete čokoládu?

3. Jak často konzumujete čokoládu?

4. Kolik peněz přibližně utratíte za čokoládu za měsíc?

5. Využíváte slevových akcí na nákup čokolády?

6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?

7. Jaký druh čokolády nakupujete nejčastěji?

8. Jakou značku čokolád máte nejraději?

9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?

10. Pro koho nejčastěji čokoládu nakupujete?

11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?

12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?

13. Dáváte přednost čokoládě vyrobeným v ČR před zahraniční?

14. Myslíte si, že kvalita českých čokolád je srovnatelná s kvalitou čokolád zahraničních?

15. Ocenili byste, pokud by se na českém trhu objevil nový druh čokolády?

16. Upřednostňujete kvalitu čokolády před cenou?

17. Myslíte si, že kvalita čokolád obecné klesá?

18. Narazili jste někdy na nějaký problém s nákupem nebo kvalitou čokolády?

20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?

21. Znáte zdravější alternativu čokolády?

22. Nakupujete někdy BIO čokoládu?

23. Vyhledáváte čokolády s označením FairTrade?

24. Využíváte/Využili byste rádi ochutnávek sladkostí?

25. Zastáváte zdravý životní styl?

26. Jak byste označili ekonomickou situaci Vaší domácnosti?

27. Jakého jste pohlaví?

28. Kolik Vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš vztah k čokoládě?

2. Jak často nakupujete čokoládu?

3. Jak často konzumujete čokoládu?

4. Kolik peněz přibližně utratíte za čokoládu za měsíc?

5. Využíváte slevových akcí na nákup čokolády?

6. Kde čokoládu nejčastěji nakupujete?

7. Jaký druh čokolády nakupujete nejčastěji?

8. Jakou značku čokolád máte nejraději?

9. Jaký je Váš nejčastější důvod k nákupu?

10. Pro koho nejčastěji čokoládu nakupujete?

11. Podle jakého kritéria čokoládu nejčastěji kupujete?

12. Dáváte přednost čokoládě s nižším obsahem cukru?

13. Dáváte přednost čokoládě vyrobeným v ČR před zahraniční?

14. Myslíte si, že kvalita českých čokolád je srovnatelná s kvalitou čokolád zahraničních?

15. Ocenili byste, pokud by se na českém trhu objevil nový druh čokolády?

16. Upřednostňujete kvalitu čokolády před cenou?

17. Myslíte si, že kvalita čokolád obecné klesá?

18. Narazili jste někdy na nějaký problém s nákupem nebo kvalitou čokolády?

20. Byl někdy Vaším důvodem pro nákup čokolády zajímavý obal?

21. Znáte zdravější alternativu čokolády?

22. Nakupujete někdy BIO čokoládu?

23. Vyhledáváte čokolády s označením FairTrade?

24. Využíváte/Využili byste rádi ochutnávek sladkostí?

25. Zastáváte zdravý životní styl?

26. Jak byste označili ekonomickou situaci Vaší domácnosti?

27. Jakého jste pohlaví?

28. Kolik Vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

V., I.Trh s čokoládou (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://67442.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.