Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování, vztah k udržitelné módě

Nákupní chování, vztah k udržitelné módě

Průzkum průměrné mzdy / příjmu v různých oborech
Zúčastněte se zcela ANONYMNÍHO průzkumu ohledně výše mzdy. Ovlivňuje ji pohlaví, věk, nebo třeba vzdělání?

(veřejné výsledky 21. prosince)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Varmužová
Šetření:13. 04. 2019 - 15. 04. 2019
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.69
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Chtěla bych Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku, jehož výsledky poslouží ke zpracování mé závěrečné práce. Dotazník je určen pro všechny, kteří nakupují oblečení. V jednotlivých podotázkách se zaměřuje na módu urdržitelnou. Výsledek dotazníku by měl posloužit k určení charakteristik jednotlivých cílových skupin, k ujasnení jejích zvyků a nákupních tradic. Vyplnění dotazníku by Vám nemělo zabrat více než 10 minut Vašeho drahocenného času. 

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7698,7 %98,7 %  
ne11,3 %1,3 %  

Graf

2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
původ oblečení2.0921.715
kvalita3.4741.249
cena3.1841.361
značka2.3551.808
vzhled, design3.8951.568

Graf

3. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (tričko, svetr, kalhoty)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
301 - 600 Kč1925 %24,68 %  
601 - 900 Kč1823,68 %23,38 %  
901 - 1200 Kč1621,05 %20,78 %  
1201 - 1500 Kč810,53 %10,39 %  
1801 Kč a více67,89 %7,79 %  
do 300 Kč56,58 %6,49 %  
1501 - 1800 Kč45,26 %5,19 %  

Graf

4. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (bunda, kabát)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1701 - 2200 Kč1722,37 %22,08 %  
2201 - 3000 Kč1519,74 %19,48 %  
701 - 1200 Kč1215,79 %15,58 %  
3001 - 4000 Kč810,53 %10,39 %  
1201 - 1700 Kč810,53 %10,39 %  
5001 Kč a více79,21 %9,09 %  
4001 - 5000 Kč67,89 %7,79 %  
do 700 Kč33,95 %3,9 %  

Graf

5. Utratili byste více peněz za produkt vyrobený na území EU/ ČR než za produkt vyrobený v asijské nebo indické továrně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6180,26 %79,22 %  
ne1519,74 %19,48 %  

Graf

6. Které tvrzení Vás nejlépe vystihuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při nákupu oblečení se zaměřuji především na kvalitu oblečení, jeho použitelnost a životnost.3748,68 %48,05 %  
Při nákupu oblečení je pro mě důležitý vzhled produktu, s ohledem na trendy.3242,11 %41,56 %  
Při nákupu oblečení se zajímám o jeho původ a sleduji i kvalitu materiálu.56,58 %6,49 %  
Při nákupu oblečení se zaměřuji na značku, ta je pro mě zárukou kvality.22,63 %2,6 %  

Graf

7. Jak často v průměru oblečení nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
minimálně 1x do dvou měsíců2532,89 %32,47 %  
minimálně 1x za půl roku2330,26 %29,87 %  
minimálně 1x do měsíce1925 %24,68 %  
minimálně 1x za rok56,58 %6,49 %  
minimálně 1x týdně22,63 %2,6 %  
méně než 1x za rok22,63 %2,6 %  

Graf

8. Jaký vztah máte k udržitelné módě ? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí, atd).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný, v životě jsem o udržitelné módě neslyšel/a3140,79 %40,26 %  
kladný, zajímám se o to, odkud zboží je nebo z čeho je vyrobeno2735,53 %35,06 %  
kladný, mám pár kousků, ale nevěděl/nevěděla jsem, že se jedná o produkt udržitelné módy, nikdy jsem tento pojem neslyšel/neslyšela1823,68 %23,38 %  

Graf

9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11, nevímotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3647,37 %46,75 %  
ano3444,74 %44,16 %  
ne67,89 %7,79 %  

Graf

10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenná prodejna1337,14 %16,88 %  
bazar, second–hand, výměna1028,57 %12,99 %  
online – vyhledávač oblečení / internetový obchod s více značkami925,71 %11,69 %  
online - web dané značky720 %9,09 %  
nákupní centra617,14 %7,79 %  
jiné / nevím411,43 %5,19 %  
trhy, markety, eventy25,71 %2,6 %  
hypermarket/ supermarket12,86 %1,3 %  

Graf

11. Pokud znáte pojem „udržitelná móda“, kde jste se o něm dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociální sítě2938,16 %37,66 %  
neznám, nic mi to neříká2228,95 %28,57 %  
přátelé, rodina, okolí1621,05 %20,78 %  
webové stránky1519,74 %19,48 %  
online magazíny, časopisy1114,47 %14,29 %  
tištěné magazíny, časopisy67,89 %7,79 %  
jiné56,58 %6,49 %  
event, událost33,95 %3,9 %  
televize, rádio22,63 %2,6 %  

Graf

12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4153,95 %53,25 %  
ano3546,05 %45,45 %  

Graf

13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sociální sítě (Instagram, Facebook, Pinterest, apod.)2880 %36,36 %  
webové stránky1851,43 %23,38 %  
e-shopy1645,71 %20,78 %  
přátelé, známí1131,43 %14,29 %  
fashion eventy – módní přehlídky, markety apod.617,14 %7,79 %  
časopisy, magazíny617,14 %7,79 %  
newslettery, emailling12,86 %1,3 %  

Graf

14. Pokud byste si měl/a koupit kus oblečení, které je z udržitelné produkce, jaký faktor by byl pro Vás nejdůležitější? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
design, vzhled2836,84 %36,36 %  
kvalita, životnost2330,26 %29,87 %  
funkčnost1013,16 %12,99 %  
cena911,84 %11,69 %  
materiál67,89 %7,79 %  

Graf

15. Jaký styl značky/ oblečení upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elegantní/ minimalistický2938,16 %37,66 %  
streat wear/ life stylový2127,63 %27,27 %  
sportovní / outdoorový1722,37 %22,08 %  
jiný67,89 %7,79 %  
módní / trendy33,95 %3,9 %  

Graf

16. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4964,47 %63,64 %  
muž2735,53 %35,06 %  

Graf

17. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 až 33 let4052,63 %51,95 %  
18 až 25 let2532,89 %32,47 %  
34 až 42 let79,21 %9,09 %  
43 až 51 let33,95 %3,9 %  
méně než 1811,32 %1,3 %  

Graf

18. Vaše maximálně dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské vzdělání4255,26 %54,55 %  
středoškolské vzdělání s maturitou2735,53 %35,06 %  
vyšší odborné vzdělání33,95 %3,9 %  
středoškolské vzdělání bez maturity22,63 %2,6 %  
základní vzdělání22,63 %2,6 %  

Graf

19. Váš současný stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný/á4052,63 %51,95 %  
student1519,74 %19,48 %  
na mateřské dovolené1013,16 %12,99 %  
OSVČ911,84 %11,69 %  
jiné22,63 %2,6 %  

Graf

20. Váš průměrný měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 001 - 26 000 Kč1925 %24,68 %  
26 0001 - 34 000 Kč1519,74 %19,48 %  
do 8 000 Kč1317,11 %16,88 %  
13 001 19 000 Kč1013,16 %12,99 %  
8 001 - 13 000 Kč79,21 %9,09 %  
34 001 - 42 000 Kč67,89 %7,79 %  
50 001 Kč a více45,26 %5,19 %  
42 001 - 50 000 Kč22,63 %2,6 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou

  • odpověď značka=1:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi původ oblečení=2 na otázku 2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou

9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi bazar, second–hand, výměna na otázku 10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi kamenná prodejna na otázku 10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?

12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi e-shopy na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi přátelé, známí na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě (Instagram, Facebook, Pinterest, apod.) na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi webové stránky na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=5 na otázku 2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou

13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?

  • odpověď sociální sítě (Instagram, Facebook, Pinterest, apod.):
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi přátelé, známí na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?

16. Vaše pohlaví?

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 19. Váš současný stav?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete oblečení?

2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou

3. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (tričko, svetr, kalhoty)?

4. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (bunda, kabát)?

5. Utratili byste více peněz za produkt vyrobený na území EU/ ČR než za produkt vyrobený v asijské nebo indické továrně?

6. Které tvrzení Vás nejlépe vystihuje?

7. Jak často v průměru oblečení nakupujete?

8. Jaký vztah máte k udržitelné módě ? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí, atd).

9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?

10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?

11. Pokud znáte pojem „udržitelná móda“, kde jste se o něm dozvěděl/a?

12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?

13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?

14. Pokud byste si měl/a koupit kus oblečení, které je z udržitelné produkce, jaký faktor by byl pro Vás nejdůležitější? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí…)

15. Jaký styl značky/ oblečení upřednostňujete?

16. Vaše pohlaví?

17. Váš věk?

18. Vaše maximálně dosažené vzdělání?

19. Váš současný stav?

20. Váš průměrný měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete oblečení?

2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou

3. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (tričko, svetr, kalhoty)?

4. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (bunda, kabát)?

5. Utratili byste více peněz za produkt vyrobený na území EU/ ČR než za produkt vyrobený v asijské nebo indické továrně?

6. Které tvrzení Vás nejlépe vystihuje?

7. Jak často v průměru oblečení nakupujete?

8. Jaký vztah máte k udržitelné módě ? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí, atd).

9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?

10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?

11. Pokud znáte pojem „udržitelná móda“, kde jste se o něm dozvěděl/a?

12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?

13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?

14. Pokud byste si měl/a koupit kus oblečení, které je z udržitelné produkce, jaký faktor by byl pro Vás nejdůležitější? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí…)

15. Jaký styl značky/ oblečení upřednostňujete?

16. Vaše pohlaví?

17. Váš věk?

18. Vaše maximálně dosažené vzdělání?

19. Váš současný stav?

20. Váš průměrný měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Varmužová, A.Nákupní chování, vztah k udržitelné módě (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://68778.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.