Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Chtěla bych Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku, jehož výsledky poslouží ke zpracování mé závěrečné práce. Dotazník je určen pro všechny, kteří nakupují oblečení. V jednotlivých podotázkách se zaměřuje na módu urdržitelnou. Výsledek dotazníku by měl posloužit k určení charakteristik jednotlivých cílových skupin, k ujasnení jejích zvyků a nákupních tradic. Vyplnění dotazníku by Vám nemělo zabrat více než 10 minut Vašeho drahocenného času.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
76
98,7 %
98,7 %
ne
1
1,3 %
1,3 %
2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
původ oblečení
2.092
1.715
kvalita
3.474
1.249
cena
3.184
1.361
značka
2.355
1.808
vzhled, design
3.895
1.568
3. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (tričko, svetr, kalhoty)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
301 - 600 Kč
19
25 %
24,68 %
601 - 900 Kč
18
23,68 %
23,38 %
901 - 1200 Kč
16
21,05 %
20,78 %
1201 - 1500 Kč
8
10,53 %
10,39 %
1801 Kč a více
6
7,89 %
7,79 %
do 300 Kč
5
6,58 %
6,49 %
1501 - 1800 Kč
4
5,26 %
5,19 %
4. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (bunda, kabát)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1701 - 2200 Kč
17
22,37 %
22,08 %
2201 - 3000 Kč
15
19,74 %
19,48 %
701 - 1200 Kč
12
15,79 %
15,58 %
3001 - 4000 Kč
8
10,53 %
10,39 %
1201 - 1700 Kč
8
10,53 %
10,39 %
5001 Kč a více
7
9,21 %
9,09 %
4001 - 5000 Kč
6
7,89 %
7,79 %
do 700 Kč
3
3,95 %
3,9 %
5. Utratili byste více peněz za produkt vyrobený na území EU/ ČR než za produkt vyrobený v asijské nebo indické továrně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
61
80,26 %
79,22 %
ne
15
19,74 %
19,48 %
6. Které tvrzení Vás nejlépe vystihuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Při nákupu oblečení se zaměřuji především na kvalitu oblečení, jeho použitelnost a životnost.
37
48,68 %
48,05 %
Při nákupu oblečení je pro mě důležitý vzhled produktu, s ohledem na trendy.
32
42,11 %
41,56 %
Při nákupu oblečení se zajímám o jeho původ a sleduji i kvalitu materiálu.
5
6,58 %
6,49 %
Při nákupu oblečení se zaměřuji na značku, ta je pro mě zárukou kvality.
2
2,63 %
2,6 %
7. Jak často v průměru oblečení nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
minimálně 1x do dvou měsíců
25
32,89 %
32,47 %
minimálně 1x za půl roku
23
30,26 %
29,87 %
minimálně 1x do měsíce
19
25 %
24,68 %
minimálně 1x za rok
5
6,58 %
6,49 %
minimálně 1x týdně
2
2,63 %
2,6 %
méně než 1x za rok
2
2,63 %
2,6 %
8. Jaký vztah máte k udržitelné módě ? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí, atd).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žádný, v životě jsem o udržitelné módě neslyšel/a
31
40,79 %
40,26 %
kladný, zajímám se o to, odkud zboží je nebo z čeho je vyrobeno
27
35,53 %
35,06 %
kladný, mám pár kousků, ale nevěděl/nevěděla jsem, že se jedná o produkt udržitelné módy, nikdy jsem tento pojem neslyšel/neslyšela
18
23,68 %
23,38 %
9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11, nevím → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
36
47,37 %
46,75 %
ano
34
44,74 %
44,16 %
ne
6
7,89 %
7,79 %
10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kamenná prodejna
13
37,14 %
16,88 %
bazar, second–hand, výměna
10
28,57 %
12,99 %
online – vyhledávač oblečení / internetový obchod s více značkami
9
25,71 %
11,69 %
online - web dané značky
7
20 %
9,09 %
nákupní centra
6
17,14 %
7,79 %
jiné / nevím
4
11,43 %
5,19 %
trhy, markety, eventy
2
5,71 %
2,6 %
hypermarket/ supermarket
1
2,86 %
1,3 %
11. Pokud znáte pojem „udržitelná móda“, kde jste se o něm dozvěděl/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
sociální sítě
29
38,16 %
37,66 %
neznám, nic mi to neříká
22
28,95 %
28,57 %
přátelé, rodina, okolí
16
21,05 %
20,78 %
webové stránky
15
19,74 %
19,48 %
online magazíny, časopisy
11
14,47 %
14,29 %
tištěné magazíny, časopisy
6
7,89 %
7,79 %
jiné
5
6,58 %
6,49 %
event, událost
3
3,95 %
3,9 %
televize, rádio
2
2,63 %
2,6 %
12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → otázka č. 14].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
41
53,95 %
53,25 %
ano
35
46,05 %
45,45 %
13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
sociální sítě (Instagram, Facebook, Pinterest, apod.)
28
80 %
36,36 %
webové stránky
18
51,43 %
23,38 %
e-shopy
16
45,71 %
20,78 %
přátelé, známí
11
31,43 %
14,29 %
fashion eventy – módní přehlídky, markety apod.
6
17,14 %
7,79 %
časopisy, magazíny
6
17,14 %
7,79 %
newslettery, emailling
1
2,86 %
1,3 %
14. Pokud byste si měl/a koupit kus oblečení, které je z udržitelné produkce, jaký faktor by byl pro Vás nejdůležitější? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
design, vzhled
28
36,84 %
36,36 %
kvalita, životnost
23
30,26 %
29,87 %
funkčnost
10
13,16 %
12,99 %
cena
9
11,84 %
11,69 %
materiál
6
7,89 %
7,79 %
15. Jaký styl značky/ oblečení upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
elegantní/ minimalistický
29
38,16 %
37,66 %
streat wear/ life stylový
21
27,63 %
27,27 %
sportovní / outdoorový
17
22,37 %
22,08 %
jiný
6
7,89 %
7,79 %
módní / trendy
3
3,95 %
3,9 %
16. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
49
64,47 %
63,64 %
muž
27
35,53 %
35,06 %
17. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26 až 33 let
40
52,63 %
51,95 %
18 až 25 let
25
32,89 %
32,47 %
34 až 42 let
7
9,21 %
9,09 %
43 až 51 let
3
3,95 %
3,9 %
méně než 18
1
1,32 %
1,3 %
18. Vaše maximálně dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské vzdělání
42
55,26 %
54,55 %
středoškolské vzdělání s maturitou
27
35,53 %
35,06 %
vyšší odborné vzdělání
3
3,95 %
3,9 %
středoškolské vzdělání bez maturity
2
2,63 %
2,6 %
základní vzdělání
2
2,63 %
2,6 %
19. Váš současný stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnaný/á
40
52,63 %
51,95 %
student
15
19,74 %
19,48 %
na mateřské dovolené
10
13,16 %
12,99 %
OSVČ
9
11,84 %
11,69 %
jiné
2
2,63 %
2,6 %
20. Váš průměrný měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 001 - 26 000 Kč
19
25 %
24,68 %
26 0001 - 34 000 Kč
15
19,74 %
19,48 %
do 8 000 Kč
13
17,11 %
16,88 %
13 001 19 000 Kč
10
13,16 %
12,99 %
8 001 - 13 000 Kč
7
9,21 %
9,09 %
34 001 - 42 000 Kč
6
7,89 %
7,79 %
50 001 Kč a více
4
5,26 %
5,19 %
42 001 - 50 000 Kč
2
2,63 %
2,6 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou
odpověď značka=1:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi původ oblečení=2 na otázku 2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou
9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?
odpověď ano:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi bazar, second–hand, výměna na otázku 10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi kamenná prodejna na otázku 10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?
12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?
odpověď ano:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi e-shopy na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi přátelé, známí na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě (Instagram, Facebook, Pinterest, apod.) na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi webové stránky na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
odpověď ne:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=5 na otázku 2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou
13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
odpověď sociální sítě (Instagram, Facebook, Pinterest, apod.):
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi přátelé, známí na otázku 13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
16. Vaše pohlaví?
odpověď žena:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 19. Váš současný stav?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakupujete oblečení?
2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou
3. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (tričko, svetr, kalhoty)?
4. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (bunda, kabát)?
5. Utratili byste více peněz za produkt vyrobený na území EU/ ČR než za produkt vyrobený v asijské nebo indické továrně?
6. Které tvrzení Vás nejlépe vystihuje?
7. Jak často v průměru oblečení nakupujete?
8. Jaký vztah máte k udržitelné módě ? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí, atd).
9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?
10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?
11. Pokud znáte pojem „udržitelná móda“, kde jste se o něm dozvěděl/a?
12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?
13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
14. Pokud byste si měl/a koupit kus oblečení, které je z udržitelné produkce, jaký faktor by byl pro Vás nejdůležitější? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí…)
15. Jaký styl značky/ oblečení upřednostňujete?
16. Vaše pohlaví?
17. Váš věk?
18. Vaše maximálně dosažené vzdělání?
19. Váš současný stav?
20. Váš průměrný měsíční příjem?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakupujete oblečení?
2. Jaký význam pro Vás mají následující faktory při koupi oblečení? číslo 5 - největší význam, číslo 1- význam nejmenší, prosím vyplňte tak, aby bylo každé číslo použito pouze jednou
3. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (tričko, svetr, kalhoty)?
4. Jakou maximální částku jste v průměru schopni utratit za jeden kus oblečení (bunda, kabát)?
5. Utratili byste více peněz za produkt vyrobený na území EU/ ČR než za produkt vyrobený v asijské nebo indické továrně?
6. Které tvrzení Vás nejlépe vystihuje?
7. Jak často v průměru oblečení nakupujete?
8. Jaký vztah máte k udržitelné módě ? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí, atd).
9. Máte v šatníku kousek, který by splňoval předpoklady udržitelné módy?
10. Pokud ano, kde jste tento produkt nakoupil/a?
11. Pokud znáte pojem „udržitelná móda“, kde jste se o něm dozvěděl/a?
12. Vyhledáváte si nejrůznější informace o módě, případně se někde inspirujete?
13. Pokud ano, kde tyto informace nejčastěji získáváte?
14. Pokud byste si měl/a koupit kus oblečení, které je z udržitelné produkce, jaký faktor by byl pro Vás nejdůležitější? (Produkt udržitelné módy splňuje tyto faktory – vyrobeno v EU nebo kontrolované továrně + použití recyklovaných nebo biologicky odbouratelných materiálů - organická bavlna, lyocell, modal, konopí…)
15. Jaký styl značky/ oblečení upřednostňujete?
16. Vaše pohlaví?
17. Váš věk?
18. Vaše maximálně dosažené vzdělání?
19. Váš současný stav?
20. Váš průměrný měsíční příjem?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Varmužová, A. – Nákupní chování, vztah k udržitelné módě (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://68778.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
XOXO: Ahoj, hele, nevim jaké jsou u vás na škole nároky na kvalitu podobných prací, ale některé otázky se ti překrývají - viz např. 1. kvalita, 2. materiál - tohle spolu souvisí a rozdělit to podle mě nelze. Kromě toho, tak na kvalitní vyhodnocení budeš jistě potřebovat víc informací o člověku, který odpovídá - hlavně po ekonomické stránce. Např. průměrný měsíční příjem je v tomhle případě naprosto nevypovídající hodnota - zkus šoupnout do googlu heslo “disponibilní důchod” - to už o něčem vypovídá. A udělat nějakou jednoduchou regresní analýzu na závěr by nebylo na škodu. :)
Ať se to povede a žádný stres! Hodně štěstí! :)