Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální odpovědnost firem

Sociální odpovědnost firem

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Lacinová
Šetření:03. 04. 2010 - 10. 04. 2010
Počet respondentů:165
Počet otázek (max/průměr):4 / 3.29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentka 3. ročníku Ekonomicko-správní fakulty na MU v Brně a ráda bych Vás poprosila o vyplnění tohoto velmi krátkého dotazníku, zabývajícího se sociální odpovědností firem (blíže vysvětleno při otevření dotazníku). Tento dotazník je zcela anonymní a jeho výsledky budou sloužit jako podklad mé bakalářské práce a budou volně k nahlédnutí.

Děkuji za spolupráci. Lenka Lacinová
 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Sociální odpovědnost firem je laicky řečeno to, že firma dělá něco navíc než ji přikazuje zákon. Ať už pro životní prostředí, zákazníky nebo zaměstnance. Jedná se o charitativní akce, dárcovství, že část z peněz za výrobky půjde na charitu, nebrání úplatků apod…

Odpovědi respondentů

1. Zaznamenali/y jste u nějaké firmy v ČR, že se aktivně podílí na zlepšení životního nebo sociálního prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11770,91 %70,91 %  
ano4829,09 %29,09 %  

Graf

2. Která/é firma/y, resp. projekty to jsou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

Albert

Albert

albert, cez

Apple, kompaktní balení -> snížení dopravních nákladů a potažmo ekologické zátěže Online distribuce hudby a SW, Amazon, iTunes, whatever...

Arcelor Mittal

Avon, Albert,...

Bohužel si zrovna nemůžu vzpomenout...

BUDR Budget s.r.o

ČEZ

čez a.s., odkup solarni energie

ČEZ - Nadace ČEZ PPF - Projekt Open Gate – Boarding School Martin Roman - projekt PORG

ČEZ - stavba cyklostezek, stavba hřišť pro děti apod.

čez a.s.

ČEZ projekty oranžové hřiště např., Bakalovy stipendia...

ČEZ, Datart, mall.cz

ČEZ, investují do obnovitelných zdrojů energie OKD, rekultivace budou stovky dalších...

ČEZ, Opavia - staví dětská hřiště Dopravní podniky měst Zlín, Olomouc... - nakupují hibridní autobusy, které jezdí na plyn v této době většina výrobních firem má kontrolovány emise a imise, takže ochrana ovzduší ... spousta dalších

ČEZ, Zelená úsporám, Zelená energie

Ekonomický Právní Servis - společná kampaň s Greenpeace proti Prunéřovské elektrárně

Ikea např..

Ikea, Yves Rocher

Interspar

iSolutions... solární panely

Mittal (???) - odprašování

Mittal tam neco sadi ne ?:D.....

Mölnlycke Health Care, s.r.o.

n

Nadace OKD, Nadace O2, Nadace ČEZ, KLASA, Český výrobek, Projekt Rozvoj sociální firmy ...

nepamatuji si

nevím

nevzpomenu si na název

O2, OKD

Odprašujeme - Mittal Steel Ostrava (pozn. redaktora- sázení stromečků za zničená plíce obyvatel MSK...jinek řečeno snaha zakrýt kravské lejno papírovým ubrouskem) Puma - kolekce z oblečení, která je vyrobena z bavlny, která je podpořena Fair Tradem

OKD,Arcelor Mittal

RWE

Ski areál Kareš Jeseníky.

spousta

starbucks-recyklovatelne vsechny obaly, aktivne se zapojuji do ochrany zivotniho prostredi- sbirani odpadku na ulici, atd drogerie dm- fair trade vyrobky

T-Mobile

Telefonica o2 vodafone e-on

to už si nepamatuju..:D

TPCA

Velké nadnárodní korporace - dárcovství (sport)

Vita o.s. OKD, a.s.

vodovody a kanalizace

výstavba cyklostezek ve spolupráci se společností ČEZ

3. Zohledňujete při svém nákupu, zda je firma sociálně odpovědná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6338,18 %38,18 %  
výjimečně5030,3 %30,3 %  
občas4426,67 %26,67 %  
ano84,85 %4,85 %  

Graf

4. Jste ochotni zaplatit vyšší cenu, když víte, že peníze budou použity „na dobrou věc“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale ne více, než 10% z ceny6539,39 %39,39 %  
ano5935,76 %35,76 %  
ne2112,73 %12,73 %  
nevím2012,12 %12,12 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zaznamenali/y jste u nějaké firmy v ČR, že se aktivně podílí na zlepšení životního nebo sociálního prostředí?

3. Zohledňujete při svém nákupu, zda je firma sociálně odpovědná?

4. Jste ochotni zaplatit vyšší cenu, když víte, že peníze budou použity „na dobrou věc“?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zaznamenali/y jste u nějaké firmy v ČR, že se aktivně podílí na zlepšení životního nebo sociálního prostředí?

3. Zohledňujete při svém nákupu, zda je firma sociálně odpovědná?

4. Jste ochotni zaplatit vyšší cenu, když víte, že peníze budou použity „na dobrou věc“?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Lacinová, L.Sociální odpovědnost firem (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://6888.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.