Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Socializace dítěte v MŠ - pro rodiče

Socializace dítěte v MŠ - pro rodiče

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Keselicová
Šetření:25. 07. 2019 - 04. 08. 2019
Počet respondentů:22
Počet otázek (max/průměr):26 / 21.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:28,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.12:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Kateřina Keselicová a jsem studentkou Karlovy univerzity

Žádám Vás touto cestou o vyplnění dotazníku zaměřeného na socializaci dítěte v MŠ, způsob spolupráce rodiny a MŠ při socializaci dítěte předškolního věku. Zjištěné výsledky budou užity pro účely bakalářské práce.

Instrukce k vyplňování: není-li uvedeno jinak, u každé otázky uveďte prosím jen 1 odpověď. U otevřených otázek nebo doplňujících otázek prosím napište, co Vás k tématu napadá.

Velmi děkuji za Vaši ochotu a čas věnovaný vyplnění dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Socializace bývá vymezena jako přechod biologického tvora ve společenskou bytost. Čemu se podle Vás děti v MŠ především učí, s ohledem na stávání se bytostí společenskou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Být samostatnější

Dělit se, řešit konflikty, společnému jídlu, slušnému chování a ohleduplnosti, sebeobsluze

děti se učí samostatnosti, zařazení do kolektivu - zvykat si na jiné bytosti a to i s ohledem na jedinečnost každé bytosti

Empatii k druhym detem. Sdileni hracek. Potlaceni sveho ega . Vyvazeny Vztah k jinym dospelym nez je rodic. Tedy pratelsky vztah s respektem . (U nas )

fungovat v kolektive, respektovat pravidla

Komunikace, samostatnost.

komunikaci v kolektivu, různým způsobům chování, řešení různých pro něj ještě neznámých situací zdokonaluje se v mluvení, zpívání, tancování, všeobecně pohybovým činnostem hygieně

Navyky kdy jist, jak stolovat, jak se delit o hracky

Nejvíce asi samostatnosti a chování mezi dětmi.

odloučení od rodičů, samostatnost, kontakt s doposud cizími lidmi, zjišťování, že ne každý uvažuje stejně, každý jedná jiným způsobem

Respektu k druhým dětem

samostatnost, práce v kolektivu, komunikace

Spolupráce, fungování ve skupině

Spolupráce, tolerance, respektování, empatie.

Spolupráci a soužití s dalšími dětmi

spolupráci v kolektivu, upozadění vlastních potřeb

Uci se rezimu ve skolce, respektování ostatních

učí se vycházet v kolektivu, mají pravidelné návyky na různé činnosti během dne

určitě samostatnosti, zvládnout strávit nějakou dobu bez rodičů

uvědomění si sami sebe, svých názorů, naučí se vyjít s ostatními za různých podmínek, poznají chování ostatních

Vše je zodpovězeno v bodu 2 + příprava na školu, ekologie, částečně historie

Vycházet s vrstevníky

2. Na jaké oblasti se výchova a vzdělávání v MŠ podle Vás nejvíce zaměřuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vše přibližně stejnou měrou1568,18 %68,18 %  
rovinu sociální (sociální dovednosti – např. komunikace, adaptace, porozumění sobě i druhým)522,73 %22,73 %  
rovinu emoční (empatie, porozumění emocím vlastním i druhých, regulace chování atd.)14,55 %4,55 %  
rovinu kognitivní (paměť, pozornost, myšlení atd.)14,55 %4,55 %  

Graf

3. Spatřujete soulad v tom, jak rodina a MŠ působí na socializaci dítěte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2195,45 %95,45 %  
ne14,55 %4,55 %  

Graf

4. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Mělo by to tak být. Ale je to spíš naopak. Můj syn měl velké štěstí na MŠ.

My muzeme do vychovy a tvoreni navyku ve skolce mluvit. Je soukroma. Nase dite i jine deti do teto skolky chodi od 2 let . Do 6. Jsoubto 2 tridy pouze a deti to zvladaji .

Pokud funguje komunikace rodičů s dítětem a zároveň s učitelkou v MŠ, tak se podle mne dítě socializuje velmi rychle a úplně nenásilnou formou

Pokud si můžete dovolit vybrat MŠ podle vlastních preferencí. Ne každá státní či souktomá MŠ je v souladu s danou rodinou

Záleží hodně na hodnotách rodiny. U nás se s MŠ shodujeme

5. U každé položky prosím označte, zda jsou u dětí v MŠ rozvíjeny vybrané vlastnosti, dovednosti, charakteristiky apod. (volba jedné z možností: určitě ano, spíše ano, spíše ne, určitě ne, nevím):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

6. U každé položky prosím opět označte, zda je u vybraných oblastí dosahováno souladu mezi MŠ a rodinou v tom, jak jsou tyto oblasti (schopnosti apod.) u dětí rozvíjeny:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. V čem vnímáte nesoulad při působení na dítě v MŠ a v rodině (co děláte jinak v rodině než v MŠ):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Jediné co mě momentálně napadá je postoj k vlastnictví a přerozdělování, kde v rodině se snažíme vést dítě k tomu aby sice zapůjčilo, ale hlídalo si vše co je jeho, zatímco v MŠ mi občas přijde, že cílem je, aby bylo všechno všech.

Jidlo - doma je vic nutime jist

jiný režim dítěte, jiné stravování

Máme skvělou MŠ, tak snad jen spaní po obědě

Méně řešíme " co by tomu řekli ostatní", pokud něco neomezuje ostatní ( např možnost poslouchat si potichu pohádku že sluchátek,pokud dítě po obědě nespí

Moc nezpivame

Moje dítě má ADHD, doma se mu snažíme pomáhat, ve školce se mu kvůli tomu smějí i učitelky.

MŠ je důslednější.

Nenutíme syna jist vše, jen pokud se jedná o zdreve jidlo

Nevím

NIC

nic - s naší školkou a vedením v ní si naprosto skvěle rozumíme a doplňujeme se.

Nic. Jsme v souladu. Ucitelky delaji nad ramec sve kreativity a kamaradsko autoratitativnich vzoru(obe polohy vyvazene operativne stridaji ke kazdemu jednotlivci zvlast x krat denne operativne)- presne to co jsme od nich ocekavali. Od 2 let nam pecovali o batole pak dite 3 lete pak skoro predskolni jako o sve vlastni deti nebo sve sourozence. S hlubokou laskou a individualnim pristupem.

nucení do věcí - musí si v určenou dobu dojít na wc, umýt se, dojíst vše, atd, nemůže si vybrat, nutí ho sedět na přidělené místě a ne s kamarády

Řád

V domácím prostředí je na dítě více času, takže se více a déle vysvětluje věnuje se dítěti určitě větší pozornost a soustředěnost při komunikaci

v nicom

V ničem, naše MŠ jako by na nás byla perfektně naladěná.

v rodině je více prostoru pro věnování se dětem, v běžné MŠ je příliš mnoho dětí v jedné skupině, není prostor se jim tak věnovat.

Většinou se po rozmluvě s vychovatelkami schodneme.

vše přiměřeně stejně

zatim jsme na nic nenarazili

8. Jak hodnotíte spolupráci MŠ a rodiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi dobrá1254,55 %54,55 %  
spíše dobrá940,91 %40,91 %  
velmi špatná14,55 %4,55 %  

Graf

9. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

mame stastie na milu, empaticku pani ucitelku

Máme ve výchově dětí 100% spolupráci učitelek, které mají stejné nebo podobné hodnoty a názory jako naše rodina, sami se do dění ve školce zapojujeme, je to jak dobře promazané soukolí

Naše soukromá školka je spíše rodinného typu. Paní učtelky mají jen pár dětí, které perfektně znají a mohlou i poradit

Nejde doplatit hladovému dítěti větší porce,ani donést jídlo navíc z domova, přijde mi to absurdní. A nutnost ležet a civět hodinu do stropu po obědě též

Nesouhlasili jsme s čtením "drastické" pohádky o králi slunce, který nakonec celou zemi spali (naše připomínka byla akceptovány a pak už paní učitelka četla o kocourkovi)

obě strany se určitě snaží domluvit ve prospěch dítě. Je potřeba nastavovat dítěti hranice, což je v denešní společnosti veliké téma.

Viz. Vyse. Vybrali jsme si spickove zarizeni a vedeli jsme co si kupujeme za peci a sluzby. Navic jde o vybrane deti pouze lekaru a sester z elitni klinicke nemocnice. Takze zadny hruzy ani socialni pripady ani nemoci se tam nemuseli nikdy resit . Takovy klub skvelych deti a skveleho personalu . Statni skolky = otresne. Hnusne. Arogantni line ucitelky. Prosel sem 3. A nedal bych tam dite nikdy. To je lágr. A semeniste negativnich socialnich i spolecenskych navyku.

10. V případě „problémů“, konkrétních situací, které si vyžadují řešení (např. stravování dítěte, vztah dítěte k vrstevníkům, kázeň atd.), dosahuje většinou MŠ a rodina společného řešení (je nalezena shoda v tom, jak postupovat)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano1150 %50 %  
určitě ano940,91 %40,91 %  
spíše ne14,55 %4,55 %  
určitě ne14,55 %4,55 %  

Graf

11. Pociťujete, že Vás v MŠ respektují (naslouchají Vám, snaží se porozumět Vašemu přání, stanovisku, hledat řešení atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano1150 %50 %  
spíše ano940,91 %40,91 %  
spíše ne14,55 %4,55 %  
určitě ne14,55 %4,55 %  

Graf

12. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bez výhrad a s úžasnou dávkou empatie k nám i dětem

Proste poslouchaji a akceptuji nase prani. Na reditelku mame soukromy mobil mame problem a muzeme reditelce volat v 8 vecer ! Nastup do skolky do 09:15 rano , dochazka nepovinna flexinilni kdyz rano nechci zavolam ucitelce ze dite dnes nejde. Ona odhlasi stravu a podekuje mi a popreje krasny den. Odchod ze skolky KDYKOLIV OD 12 TI DO 18 TI HODIN VECER. lze dohodnout i do 20 ti vecer.

Viz výše - spánek, stravování. V jiné školce to problém prý není,ptala jsem se

13. Jak hodnotíte komunikaci mezi MŠ a rodinou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi dobrá1359,09 %59,09 %  
spíše dobrá836,36 %36,36 %  
spíše špatná14,55 %4,55 %  

Graf

14. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit (co je dobře/špatně, co by se mělo změnit apod.):

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Nástěnky atd super. Přístup k řešení konkrétních problémů horší

Občasné změny personálu nejsou komunikovány a děti s horší adaptací mohou mít problém.

Viz. Vyse. Spickova a mezi nami pratelska az kamaradska komunikace. S nekterymi slecnami ucitelkami si tykam.

Zaznamenala jsem velky progres v MŠ oproti MŠ za nás.

15. U každé položky prosím vyznačte, jak hodnotíte důležitost jednotlivých prvků spolupráce mezi MŠ a rodinou (hodnota 1 = velmi důležité, hodnota 5 = málo důležité):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
množství informací1.5451.066
způsob předávání informací (ústní x písemný atd.)1.6360.777
četnost předávání informací (pravidelně x dle potřeby atd.)1.7270.835
možnost účasti rodičů na plánování aktivit s dětmi2.1821.149
možnost účasti rodičů na aktivitách s dětmi2.4091.514
pomoc s organizací aktivit v MŠ2.6821.49
zájem o fungování dítěte v rodině2.1821.331
humor a odstup při jednání, je-li to vhodné1.8181.331
slaďování výchovného stylu1.7271.017
stanovení pravidel vzájemné spolupráce MŠ a rodiny1.7270.926

Graf

16. U každé položky prosím vyznačte, jak jste spokojen/a s jednotlivými prvky spolupráce mezi MŠ a rodinou (hodnota 1 = velmi důležité, hodnota 5 = málo důležité):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
množství informací1.7270.926
způsob předávání informací (ústní x písemný atd.)1.7730.812
četnost předávání informací (pravidelně x dle potřeby atd.)1.8180.967
možnost účasti rodičů na plánování aktivit s dětmi2.1821.24
možnost účasti rodičů na aktivitách s dětmi2.0451.134
pomoc s organizací aktivit v MŠ2.3641.504
zájem o fungování dítěte v rodině2.0451.043
humor a odstup při jednání, je-li to vhodné2.0911.174
slaďování výchovného stylu2.0911.083
stanovení pravidel vzájemné spolupráce MŠ a rodiny2.1821.24

Graf

17. Zde prosím k výše uvedenému výčtu položek uveďte, v čem spatřujete v rámci vzájemné spolupráce s MŠ nedostatky, co by se mělo změnit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

..

...

Já jsem se školkou spokojená. Komunikace je pisemna i ústní a vzdy kdyz mam dotaz je zodpovězen. Požadavky jsou plněny.

Jsme spokojeni, i deti chodi rády do MŠ

Komunikace

Nedělat besidky v patek odpoledne.

nedostatky žádné nejsou

Neměnila bych nic

není potřeba něco měnit

Neplánování společných akcí s rodiči

nepozorujeme žádné nedostatky

Nevím

nic

Nic. Vse si rekneme kdykoliv mame vzajemne obe stramy naladu cas a chut.

rodiče se neznají, spoustu z nich se chová velmi bezohledně a vyzdvihuje jen své dítě a omezuje ostatní, rodiče úkolují učitelky atd

Ředitelka by neměla být vztahovačná.

Snad jen mírný rozdíl v názoru na sladkosti a odměnky, ale na ten narážíme všude a sami nevíme jak to pojmout

určité rezervy vnímám, že je je nutné při řešení situací mít více nadhledu a nezaujatosti. Větší tolerance potřeby rodiny, třeba při příchodu dětí do MŠ. Tzn. Vyhovět potřebám rodičů, s ohledem na pracovní vytížení. Proto přece děti do MŠ chodí.

Více aktivit, ne jen dvakrát ročně návštěva pana s pudliky

Vice novych mist k poznani

změnit asi nelze - rodič má často jiný názor a náhled na danou věc, stává se často, že se rodič a MŠ neshodnou.

Změnit by se měl ten stádní přístup a snaha co nejvíc si ulehčit práci ( učitelky). Nechat dítě hladové ( dost svacin je na příděl a nejde si přidat) mi připadá fakt zbytečný.

18. Jakou formu předávání informací o fungování dítěte v MŠ preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kombinaci pravidelných schůzek a předávání informací dle potřeby1359,09 %59,09 %  
nahodilé předávání, když je potřeba731,82 %31,82 %  
pravidelné schůzky rodičů s učitelkou29,09 %9,09 %  

Graf

19. Jaká by měla být podle Vás četnost pravidelných schůzek MŠ a rodičů dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen dle potřeby, nemusí být vůbec, když není potřeba627,27 %27,27 %  
dvakrát za rok522,73 %22,73 %  
3x-4x za rok522,73 %22,73 %  
každý měsíc418,18 %18,18 %  
jednou za rok29,09 %9,09 %  

Graf

20. Jaké prvky podle Vás mají vliv na úspěšnou spolupráci mezi rodinou a MŠ? Uveďte prosím všechny relevantní odpovědi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zájem o dítě2090,91 %90,91 %  
příjemnost prostředí v MŠ1986,36 %86,36 %  
informace o fungování dítěte v MŠ/rodině1881,82 %81,82 %  
zájem o druhou stranu (MŠ/rodinu dítěte)1777,27 %77,27 %  
osobnost učitelek v MŠ1568,18 %68,18 %  
dobré vybavení v MŠ1359,09 %59,09 %  
osobnost rodičů1150 %50 %  
osobnost dítěte1150 %50 %  
vytvoření pravidel spolupráce1045,45 %45,45 %  
četnost akcí MŠ i pro rodiče (zahradní slavnost apod.)940,91 %40,91 %  
vzdělání učitelek v MŠ627,27 %27,27 %  
věk dítěte29,09 %9,09 %  
vzdělání rodičů29,09 %9,09 %  
věk učitelek v MŠ29,09 %9,09 %  
dobrá, chutná a vyvýžená strava dle věku dětí14,55 %4,55 %  
vzájemné naslouchání,respekt14,55 %4,55 %  
věk rodičů14,55 %4,55 %  

Graf

21. Potřebuje rodič vědět co nejvíce relevantních informací o fungování dítěte v MŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano1254,55 %54,55 %  
spíše ano836,36 %36,36 %  
spíše ne29,09 %9,09 %  

Graf

22. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Jde o jeho dítě, měl by o něm v podstatě vše vědět, aby s tím mohl pracovat, je to důležité i pro dítě, při jeho výchově se pak vychází z komplexnějších informací

Vsechno po 3 letech uz vedet nemusime. Jen 1 rok. Nyni uz vime. Zname. Neoverujeme. Tridni schuzky 2x za rok nas nezajimaji. Jsme stary rodice. Mame jine priority.

23. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1986,36 %86,36 %  
muž313,64 %13,64 %  

Graf

24. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35-44 let1150 %50 %  
25-34 let731,82 %31,82 %  
45-54 let418,18 %18,18 %  

Graf

25. Vaše vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou1568,18 %68,18 %  
vysokoškolské731,82 %31,82 %  

Graf

26. Jste spokojen/a s docházkou Vašeho dítěte do MŠ, z hlediska edukace (výchovy i vzdělávání) dítěte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano1568,18 %68,18 %  
spíše ano731,82 %31,82 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Keselicová, K.Socializace dítěte v MŠ - pro rodiče (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://69325.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.