Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-shop

E-shop

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Míka
Šetření:18. 11. 2019 - 31. 01. 2020
Počet respondentů:89
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

připravuji spouštění nového e-shopu a rád bych věděl, čemu zákazníci davájí přednost, co se jim při nakopování po internetu líbí/nelíbí a podle čeho se rozhodují. Předem Vám děkuji za Vaše odpovědi.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5764,04 %64,04 %  
Muž3235,96 %35,96 %  

Graf

2. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31-402325,84 %25,84 %  
26-302224,72 %24,72 %  
19-252022,47 %22,47 %  
41-501112,36 %12,36 %  
50 a více88,99 %8,99 %  
-1855,62 %5,62 %  

Graf

3. Jak často nakupujete skrze e-shopy ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát za měsíc3339,29 %37,08 %  
Alespoň 1x za měsíc2327,38 %25,84 %  
Alespoň 1x týdně44,76 %4,49 %  
Párkrát za rok33,57 %3,37 %  
několikrát do roka33,57 %3,37 %  
Několikrát do týdne22,38 %2,25 %  
občas11,19 %1,12 %  
párkrát ročně11,19 %1,12 %  
několikrát za rok11,19 %1,12 %  
5x za rok11,19 %1,12 %  
Je to různé, někdy i několikrát to týdne, jindy čtvrt roku vůbec 11,19 %1,12 %  
2x za rok11,19 %1,12 %  
max 10x za rok11,19 %1,12 %  
méně často11,19 %1,12 %  
max. 3x za uherský rok11,19 %1,12 %  
několikrát ročně11,19 %1,12 %  
Max. 4x ročně (tento rok je rekordní)11,19 %1,12 %  
co nejméně to jde11,19 %1,12 %  
Jak kdy11,19 %1,12 %  
Příležitostně, někdy 3x za měsíc, někdy jednou za půl roku11,19 %1,12 %  
Kupuji jen, když už něco nutně potřebuji (daná věc, spotřebič už věkem odešel)11,19 %1,12 %  
méně11,19 %1,12 %  

Graf

4. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte přednostně, když hledáte určitý produkt ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám svůj oblíbený5056,18 %56,18 %  
Používám webové srovnávače-např. heureka4449,44 %49,44 %  
Vybírám z nabídek několika e-shopů3842,7 %42,7 %  
Záleží na typu produktu11,12 %1,12 %  
nemám11,12 %1,12 %  
vyhýbám se malým a neznámým11,12 %1,12 %  
Lidlshop, bazarekslunicko11,12 %1,12 %  
zkoumám důvěryhodnost11,12 %1,12 %  

Graf

5. Podle čeho si vybíráte e-shop, kde produkt zakoupíte? Oznámkujte jako ve škole.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.4161.434
Design stránky2.6181.562
Hodnocení1.8761.749
Lokalita2.8992.495
Nabídka sortimentu1.9891.697
Odběrová místa2.3822.438
Možnosti platby1.9781.977
Komunikace (oznámení o přijetí objednávky, přípravě k vyzvednutní atd.)2.361.871
Zasílání reklamních akcí3.7532.905

Graf

6. Máte výrobek, který kupujete pravidelně. Nakoupíte ho ze stejného e-shopu, jak předtím, nebo ho znovu porovnáte s ostatní nabídkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ze stejného4348,31 %48,31 %  
Znovu porovnám3640,45 %40,45 %  
Jak kdy22,25 %2,25 %  
ne11,12 %1,12 %  
to se mi ještě nestalo. asi by záleželo o co by šlo.11,12 %1,12 %  
jde o to jaký výrobek. Někde si jsem jistý že ho chci znovu ze stejného.11,12 %1,12 %  
Asi záleží na tom, jestli jsem s e-shopem spokojená11,12 %1,12 %  
záleží na výrobku11,12 %1,12 %  
Záleží na druhu zboží (zda jde o PC hru, nebo hardware)11,12 %1,12 %  
Většinou ze stejného, ale pro kontrolu občas porovnám. 11,12 %1,12 %  
nemám11,12 %1,12 %  

Graf

7. Při výběru způsobu platby preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Platbu kartouotázka č. 9, Hotověotázka č. 8, Bankovní převodotázka č. 9, Platební aplikace (PayPal atd.)otázka č. 9, Dobírkouotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platbu kartou3235,96 %35,96 %  
Dobírkou2325,84 %25,84 %  
Bankovní převod1921,35 %21,35 %  
Platební aplikace (PayPal atd.)910,11 %10,11 %  
Hotově66,74 %6,74 %  

Graf

8. Pokud by platby v hotovosti byli zpoplatněny (náklady na EET), přesto byste zvolili tuto platbu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano457,14 %4,49 %  
Ne, vybral bych jiný způsob342,86 %3,37 %  

Graf

9. Jaký preferujete způsob dopravy zboží?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní odběr na výdejním místě3438,64 %38,2 %  
Kurýrní společnost2427,27 %26,97 %  
Česká pošta1213,64 %13,48 %  
Osobní odběr na prodejně1112,5 %12,36 %  
zásilkovna33,41 %3,37 %  
osobní odběr nebo doručení domů (pošta/jiná společnost)11,14 %1,12 %  
to nejlevnější, obvykle osobní odběr nebo zasilkovna11,14 %1,12 %  
hlavně ne Česká pošta11,14 %1,12 %  
zásilkovna, nebo jiný systém s uložením11,14 %1,12 %  

Graf

10. Měli byste zájem o možnost doručení zboží na Vámi zvolenou adresu a zvoleném čase?byste o tuto službu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12, Záleží na ceněotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na ceně4146,07 %46,07 %  
Ano2528,09 %28,09 %  
Ne2325,84 %25,84 %  

Graf

11. Kolik byste byli ochotni za tuto službu zaplatit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 50 Kč2943,94 %32,58 %  
do 80 Kč1725,76 %19,1 %  
do 100 Kč913,64 %10,11 %  
nic23,03 %2,25 %  
stejně jako za dobírku, nevidím v tom rozdíl11,52 %1,12 %  
15011,52 %1,12 %  
do 200 Kč max11,52 %1,12 %  
do 20 Kč11,52 %1,12 %  
max. 20 % z ceny zboží, nanejvýše však 120 kč11,52 %1,12 %  
011,52 %1,12 %  
podle váhy zboží, času kdy by bylo zboží doručeno, země z níž jde apod.11,52 %1,12 %  
záleží na ceně zboží 11,52 %1,12 %  
Záleží jak moc danou věc potřebuji... pokud bych něco potřebovala teď hned tak si připlatim více. Pokud na doručení nespěchám, službu bych nevyužila 11,52 %1,12 %  

Graf

12. Při komunikaci s e-shopem, dáváte přednost komunikaci přes?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mail7585,23 %84,27 %  
Telefon1112,5 %12,36 %  
sms11,14 %1,12 %  
Facebook a e-mail rovnocenně11,14 %1,12 %  

Graf

13. Některé e-shopy zasílají veškeré informace, včetně daňových dokladů elektronicky (emailem). Váš názor?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi to5258,43 %58,43 %  
Rozhodně to mám raději!3337,08 %37,08 %  
Vadí mi to44,49 %4,49 %  

Graf

14. Na závěr Vás požádám o jakýkoliv názor, nápad, nebo připomínku k eshopům, např. co máte při nakupování rádi, co postrádáte, co byste uvítali, zkrátka jak by podle Vás měl vypadat dokonalý eshop. Děkuji.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

-

-

-

?

.

.

.

.

.

.

.

.

...

asd

bez komentáře

dárečky :D

dát připomínku jako povinou otázku je hloupé

Doručování a dobírečné je obecně velmi drahé. Pokud obchod podporuje Zásilkovnu, cena doručení je mnohem snesitelnější

Dostatek boží skladem

Dostatek informací pro porovnání různých modelů výrobku. Až příliš často se stává, že jednoho jsou vyplněny jisté kategorie a u druhého zase jiné. Nebo jsou vyplněny nesrovnatelnými hodnotami. :(

Důkladnější kontrola podvodných eshopů

E-shop musí především prospívat mému regionu. To se neděje, takže raději upřednostňuji kamenné obchody.

e-shop s možností vyzkoušení v kamené prodejně

E-shopy jsou rychlý a pohodlný způsob jak nakupovat zboží

hlavně aby to nebyli podvodníci! zaplatím a nepřijde zboží

Hlavní je přehlednost co se týká eshopu a komunikace co se týká jeho obsluhy.

ideální je vše elektronicky s vyzvednutím zboží někde v místě bydliště

Ignoruju eshopy, které využívají k dopravě jen Českou poštu.

informaci o balení, aby zboží nebylo v 5x větším obalu a zbytek vyplněn plasty

iuhgf

Je mi to jedno

Je to individuální, některé eshopy mají komunikaci na výbornou a jinde to pokulhává

každý nemá doma počítač a internet v mobilu - proto by měl e-shop vyjít vstříc i těmto zákazníkům, aby měl vyšší obrat

když už v e-shopu narazím na problém, nejčastěji se týká omezené možnosti filtrovat nabízené zboží

komunikativní s dobrými filtry

Kvalitní e-shop by měl věrným zákazníkům poskytovat slevu na dopravu (když už ne přímo dopravu zdarma).

Lepsi komunikaci

Lepší komunikaci s některými eshopy!

mám rád porovnání např. dvou výrobků, které zvažuji přímo na e-shopu, abych je viděl vedle sebe, nicméně tato funkce často chybí... při doručení domů mi často chybí fakt, že si nemůžu zvolit čas doručení... občas nefér ceny - slevy z katalogové ceny, ale nikoli z ceny obvyklé na trhu... nedostatečný popis u výrobků, velmi často u elektroniky např. u TV se málo kdy dočtete, zda je panel 50Hz nebo 100Hz

mám ráda logickou strukturu, prostor pro recenze zákazníků

Mám ráda, když je doprava zdrama, nebo když je aspoň možnost vyzvednutí v Praze (zdarma)

Měl by být uživatelsky přátelský. Žádoucí by bylo, kdyby několik prodejců zboží z různých oblastí mělo společný e-shop, byť třeba zajišťovaný samostatnou firmou. Výsledkem by měla být možnost vyzvednout si celou objednávku v kterékoliv z prodejen zúčastněných prodejců. Zpoplatnění této služby by mi nevadilo. Dále by měl mít pokročilý systém vyhledávání - např. podobný vyhledávání na herní platformě Roblox. https://www.roblox.com/home Platbu by měl nabízet jak hotově na místě, tak kartou (dálkově či na místě), převodem z účtu či Paypall (dálkově), v případě potravin možnost platby stravenkou (na místě).

Moznost vyberu dopravce aspon ze 3

možnost vrácení zboží - nezadržování peněz za vrácené zboží

možnost vyzvednutí zdarma v místě bydliště, možnost doručení do ruky/na poštu, možnost volby data a času doručení, platba předem/při převzetí, platba převodem/hotově, možnost vrácení zdarma, podrobné info o zboží (velikost, velikost balíku, materiál, foto, ...)

Možnosti promo akcí například doprava zdarma po zadání promokodu, který člověk dostane za předchozí nákup v určité hodnotě.

Myslím, že důležitá je komunikace se zákazníky. Dát jim vědět o stavu objednávky, jejím odeslání apod. (osobní zkušenost - objednala jsem si produkt v jistém e-shopu, automaticky mi přišla zpráva o jejím přijetí, dále nic. Po týdnu mi náhle přišel balík. E-shop to je pěkný, nízké ceny, velký výběr zboží, ale ta komunikace, úplně by stačilo napsat objednávka vyřízena, zboží odesláno...)

Na některých e-shopech bych snížila cenu za dopravu, narazila jsem na dost velké rozdíly - například někde stála doprava až 150 Kč., což mi přijde hodně.

nabídka zboží, okamžité potvrzení objednávky, možnost vyzvednout zboží v zásilkovně dle svého času. Reagovat vstřícně na případné reklamace - či vrácení zboží.

Nechci sdělit

Nejhorší je, když e-shop nedá zákazníkovi na výběr (platba, doručení, nebo i nákup bez registrace), takže doporučuji nabízet více možností a nákup bez registrace. A hlavně přehledný košík s cenou vč. poštovného před odesláním objednávky.

nejsem vybirava, slušně jednání je hlavni

některé obchody nemají možnost řazení zboží dle filtrů (cena, novinka atd), přitom je to velmi dobré a vždy to využívám

Nemám

Nemám ráda, když mi eshop stále dokola, i přesto, že jsem dala, že nemám zájem, posílá reklamní upozornění

nenapadá mě

Nenapadá me nic

Nesmí mne nikdy obtěžovat nevyžádanými nabídkami, dotazníky apod.

Nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

Nic bych neměnila

Nic mi nenapadá.

Nic,

Pffff

Poctivost hlavne! Přehlednost, detailní informace o produktech, hodne lvalitnich fotek produktu. Hlavni je rychlá, příjemná a spolehlivá komunikace.

Podle čeho vybírám? Nejprve řadím podle ceny, z výsledků pak vyberu některý z mnou ověřených obchodů. Pokud tam žádný není, zkouším odhadnout serióznost. Rozhodně neberu za každou cenu to nejlevnější...

Podrobné a pravdivé údaje, podle nichž se dají produkty snadno filtrovat a kvalitní produktové fotografie.

Přehledný, jednoduchý a funkční

Při nakupování na e-shopech mám ráda tu pohodlnost z domova.

Raději nakupuji přímo u výrobců.

snížení poštovného

široký sortiment, hodně výdejen, málo reklamy, levnější než ostatní

u e-shopů s oblečením by bylo dobré jej zasílat na výdejní místa, kde je i zkušební kabinka, abych se mohla rozhodnout hned po vyzkoušení. S tím by souvisela možnost zboží bez zaplacení hned vrátit zpět.

U jiných e-shopů mi vadí výhody pro tzv. "registrované zákazníky" - rozumím tomu, že je to marketingový tah - někomu poskytnete své osobní údaje a souhlas s otravováním (tj, zasílání newsletteru) a za to máte výhody. Ale je to nesmysl, protože 90 % lidí stejně newslettery nečte! Oceňuji, když se do e-shopu nemusím pořád přihlašovat (aplikacemi si nechci zasírat pamět v telefonu, když to můžu otevřít v prohlížeči) a moje nákupy jsou "anonymní" v tom smyslu, že nikdo nepočítá, jak často utrácím, za co, kolik peněz... apod. - zkrátka když o mně nikdo neshromažďuje žádná data (což vyplývá z registrace).

Uvítáme drobné dárky k nákupu. Vhodná komunikace eshopu. Možnosti výběru z několika dopravců. Snadná reklamace, vrácení zpět zdarma. Přehledné stránky, široké možnosti filtrace při výběru. Zboží skladem. Důvěryhodnost, recenze

Vadí mi, když dám něco do košíku, tak hned najede košík a musím se proklikávat zpět na další nakupování. Setkávám se čím dál častěji s tím, že u doručovací adresy nejde zadat telefon (doručovací společnost, např. PPL pak volá mě, nikoli osobě na kterou dávám zasílací adresu). Když je zboží ve více barvách nelze si objednat danou barvu, proto opouštím eshop.

Výběr možnosti doručení je u většiny eshopů tragický. Nestojím o doručení zboží kurýrem, chci si balík vyzvednout na výdejním místě. Pokud jsem nucena volit dopravu kurýrem (i českou poštou jako balík do ruky) dodací doba se ještě prodlouží, než kurýr dodá balík do výdejního místa.

Vyvarujte se hrubek, viz ot. č. 8!!!

x

Zlevňovat dopravu Nabízet dopravu takovou společností, která umožňuje uložení zásilky... Nelhat, neklamat

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví

2. Věková kategorie

3. Jak často nakupujete skrze e-shopy ?

4. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte přednostně, když hledáte určitý produkt ?

5. Podle čeho si vybíráte e-shop, kde produkt zakoupíte? Oznámkujte jako ve škole.

6. Máte výrobek, který kupujete pravidelně. Nakoupíte ho ze stejného e-shopu, jak předtím, nebo ho znovu porovnáte s ostatní nabídkou?

7. Při výběru způsobu platby preferujete?

9. Jaký preferujete způsob dopravy zboží?

10. Měli byste zájem o možnost doručení zboží na Vámi zvolenou adresu a zvoleném čase?byste o tuto službu

11. Kolik byste byli ochotni za tuto službu zaplatit?

12. Při komunikaci s e-shopem, dáváte přednost komunikaci přes?

13. Některé e-shopy zasílají veškeré informace, včetně daňových dokladů elektronicky (emailem). Váš názor?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví

2. Věková kategorie

3. Jak často nakupujete skrze e-shopy ?

4. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte přednostně, když hledáte určitý produkt ?

5. Podle čeho si vybíráte e-shop, kde produkt zakoupíte? Oznámkujte jako ve škole.

6. Máte výrobek, který kupujete pravidelně. Nakoupíte ho ze stejného e-shopu, jak předtím, nebo ho znovu porovnáte s ostatní nabídkou?

7. Při výběru způsobu platby preferujete?

9. Jaký preferujete způsob dopravy zboží?

10. Měli byste zájem o možnost doručení zboží na Vámi zvolenou adresu a zvoleném čase?byste o tuto službu

11. Kolik byste byli ochotni za tuto službu zaplatit?

12. Při komunikaci s e-shopem, dáváte přednost komunikaci přes?

13. Některé e-shopy zasílají veškeré informace, včetně daňových dokladů elektronicky (emailem). Váš názor?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Míka, D.E-shop (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://70061.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.