Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-shop
E-shop
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Míka |
---|---|
Šetření: | 18. 11. 2019 - 31. 01. 2020 |
Počet respondentů: | 89 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 12.71 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 51,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
připravuji spouštění nového e-shopu a rád bych věděl, čemu zákazníci davájí přednost, co se jim při nakopování po internetu líbí/nelíbí a podle čeho se rozhodují. Předem Vám děkuji za Vaše odpovědi.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 57 | 64,04 % | 64,04 % |
Muž | 32 | 35,96 % | 35,96 % |
2. Věková kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31-40 | 23 | 25,84 % | 25,84 % |
26-30 | 22 | 24,72 % | 24,72 % |
19-25 | 20 | 22,47 % | 22,47 % |
41-50 | 11 | 12,36 % | 12,36 % |
50 a více | 8 | 8,99 % | 8,99 % |
-18 | 5 | 5,62 % | 5,62 % |
3. Jak často nakupujete skrze e-shopy ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Párkrát za měsíc | 33 | 39,29 % | 37,08 % |
Alespoň 1x za měsíc | 23 | 27,38 % | 25,84 % |
Alespoň 1x týdně | 4 | 4,76 % | 4,49 % |
Párkrát za rok | 3 | 3,57 % | 3,37 % |
několikrát do roka | 3 | 3,57 % | 3,37 % |
Několikrát do týdne | 2 | 2,38 % | 2,25 % |
občas | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
párkrát ročně | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
několikrát za rok | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
5x za rok | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
Je to různé, někdy i několikrát to týdne, jindy čtvrt roku vůbec | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
2x za rok | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
max 10x za rok | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
méně často | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
max. 3x za uherský rok | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
několikrát ročně | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
Max. 4x ročně (tento rok je rekordní) | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
co nejméně to jde | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
Jak kdy | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
Příležitostně, někdy 3x za měsíc, někdy jednou za půl roku | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
Kupuji jen, když už něco nutně potřebuji (daná věc, spotřebič už věkem odešel) | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
méně | 1 | 1,19 % | 1,12 % |
4. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte přednostně, když hledáte určitý produkt ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám svůj oblíbený | 50 | 56,18 % | 56,18 % |
Používám webové srovnávače-např. heureka | 44 | 49,44 % | 49,44 % |
Vybírám z nabídek několika e-shopů | 38 | 42,7 % | 42,7 % |
Záleží na typu produktu | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
nemám | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
vyhýbám se malým a neznámým | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
Lidlshop, bazarekslunicko | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
zkoumám důvěryhodnost | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
5. Podle čeho si vybíráte e-shop, kde produkt zakoupíte? Oznámkujte jako ve škole.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Cena | 1.416 | 1.434 |
Design stránky | 2.618 | 1.562 |
Hodnocení | 1.876 | 1.749 |
Lokalita | 2.899 | 2.495 |
Nabídka sortimentu | 1.989 | 1.697 |
Odběrová místa | 2.382 | 2.438 |
Možnosti platby | 1.978 | 1.977 |
Komunikace (oznámení o přijetí objednávky, přípravě k vyzvednutní atd.) | 2.36 | 1.871 |
Zasílání reklamních akcí | 3.753 | 2.905 |
6. Máte výrobek, který kupujete pravidelně. Nakoupíte ho ze stejného e-shopu, jak předtím, nebo ho znovu porovnáte s ostatní nabídkou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ze stejného | 43 | 48,31 % | 48,31 % |
Znovu porovnám | 36 | 40,45 % | 40,45 % |
Jak kdy | 2 | 2,25 % | 2,25 % |
ne | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
to se mi ještě nestalo. asi by záleželo o co by šlo. | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
jde o to jaký výrobek. Někde si jsem jistý že ho chci znovu ze stejného. | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
Asi záleží na tom, jestli jsem s e-shopem spokojená | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
záleží na výrobku | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
Záleží na druhu zboží (zda jde o PC hru, nebo hardware) | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
Většinou ze stejného, ale pro kontrolu občas porovnám. | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
nemám | 1 | 1,12 % | 1,12 % |
7. Při výběru způsobu platby preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Platbu kartou → otázka č. 9, Hotově → otázka č. 8, Bankovní převod → otázka č. 9, Platební aplikace (PayPal atd.) → otázka č. 9, Dobírkou → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Platbu kartou | 32 | 35,96 % | 35,96 % |
Dobírkou | 23 | 25,84 % | 25,84 % |
Bankovní převod | 19 | 21,35 % | 21,35 % |
Platební aplikace (PayPal atd.) | 9 | 10,11 % | 10,11 % |
Hotově | 6 | 6,74 % | 6,74 % |
8. Pokud by platby v hotovosti byli zpoplatněny (náklady na EET), přesto byste zvolili tuto platbu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 4 | 57,14 % | 4,49 % |
Ne, vybral bych jiný způsob | 3 | 42,86 % | 3,37 % |
9. Jaký preferujete způsob dopravy zboží?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Osobní odběr na výdejním místě | 34 | 38,64 % | 38,2 % |
Kurýrní společnost | 24 | 27,27 % | 26,97 % |
Česká pošta | 12 | 13,64 % | 13,48 % |
Osobní odběr na prodejně | 11 | 12,5 % | 12,36 % |
zásilkovna | 3 | 3,41 % | 3,37 % |
osobní odběr nebo doručení domů (pošta/jiná společnost) | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
to nejlevnější, obvykle osobní odběr nebo zasilkovna | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
hlavně ne Česká pošta | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
zásilkovna, nebo jiný systém s uložením | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
10. Měli byste zájem o možnost doručení zboží na Vámi zvolenou adresu a zvoleném čase?byste o tuto službu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 12, Záleží na ceně → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Záleží na ceně | 41 | 46,07 % | 46,07 % |
Ano | 25 | 28,09 % | 28,09 % |
Ne | 23 | 25,84 % | 25,84 % |
11. Kolik byste byli ochotni za tuto službu zaplatit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 50 Kč | 29 | 43,94 % | 32,58 % |
do 80 Kč | 17 | 25,76 % | 19,1 % |
do 100 Kč | 9 | 13,64 % | 10,11 % |
nic | 2 | 3,03 % | 2,25 % |
stejně jako za dobírku, nevidím v tom rozdíl | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
150 | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
do 200 Kč max | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
do 20 Kč | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
max. 20 % z ceny zboží, nanejvýše však 120 kč | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
0 | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
podle váhy zboží, času kdy by bylo zboží doručeno, země z níž jde apod. | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
záleží na ceně zboží | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
Záleží jak moc danou věc potřebuji... pokud bych něco potřebovala teď hned tak si připlatim více. Pokud na doručení nespěchám, službu bych nevyužila | 1 | 1,52 % | 1,12 % |
12. Při komunikaci s e-shopem, dáváte přednost komunikaci přes?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
75 | 85,23 % | 84,27 % | |
Telefon | 11 | 12,5 % | 12,36 % |
sms | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
Facebook a e-mail rovnocenně | 1 | 1,14 % | 1,12 % |
13. Některé e-shopy zasílají veškeré informace, včetně daňových dokladů elektronicky (emailem). Váš názor?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevadí mi to | 52 | 58,43 % | 58,43 % |
Rozhodně to mám raději! | 33 | 37,08 % | 37,08 % |
Vadí mi to | 4 | 4,49 % | 4,49 % |
14. Na závěr Vás požádám o jakýkoliv názor, nápad, nebo připomínku k eshopům, např. co máte při nakupování rádi, co postrádáte, co byste uvítali, zkrátka jak by podle Vás měl vypadat dokonalý eshop. Děkuji.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
?
.
.
.
.
.
.
.
.
...
asd
bez komentáře
dárečky :D
dát připomínku jako povinou otázku je hloupé
Doručování a dobírečné je obecně velmi drahé. Pokud obchod podporuje Zásilkovnu, cena doručení je mnohem snesitelnější
Dostatek boží skladem
Dostatek informací pro porovnání různých modelů výrobku. Až příliš často se stává, že jednoho jsou vyplněny jisté kategorie a u druhého zase jiné. Nebo jsou vyplněny nesrovnatelnými hodnotami. :(
Důkladnější kontrola podvodných eshopů
E-shop musí především prospívat mému regionu. To se neděje, takže raději upřednostňuji kamenné obchody.
e-shop s možností vyzkoušení v kamené prodejně
E-shopy jsou rychlý a pohodlný způsob jak nakupovat zboží
hlavně aby to nebyli podvodníci! zaplatím a nepřijde zboží
Hlavní je přehlednost co se týká eshopu a komunikace co se týká jeho obsluhy.
ideální je vše elektronicky s vyzvednutím zboží někde v místě bydliště
Ignoruju eshopy, které využívají k dopravě jen Českou poštu.
informaci o balení, aby zboží nebylo v 5x větším obalu a zbytek vyplněn plasty
iuhgf
Je mi to jedno
Je to individuální, některé eshopy mají komunikaci na výbornou a jinde to pokulhává
každý nemá doma počítač a internet v mobilu - proto by měl e-shop vyjít vstříc i těmto zákazníkům, aby měl vyšší obrat
když už v e-shopu narazím na problém, nejčastěji se týká omezené možnosti filtrovat nabízené zboží
komunikativní s dobrými filtry
Kvalitní e-shop by měl věrným zákazníkům poskytovat slevu na dopravu (když už ne přímo dopravu zdarma).
Lepsi komunikaci
Lepší komunikaci s některými eshopy!
mám rád porovnání např. dvou výrobků, které zvažuji přímo na e-shopu, abych je viděl vedle sebe, nicméně tato funkce často chybí... při doručení domů mi často chybí fakt, že si nemůžu zvolit čas doručení... občas nefér ceny - slevy z katalogové ceny, ale nikoli z ceny obvyklé na trhu... nedostatečný popis u výrobků, velmi často u elektroniky např. u TV se málo kdy dočtete, zda je panel 50Hz nebo 100Hz
mám ráda logickou strukturu, prostor pro recenze zákazníků
Mám ráda, když je doprava zdrama, nebo když je aspoň možnost vyzvednutí v Praze (zdarma)
Měl by být uživatelsky přátelský. Žádoucí by bylo, kdyby několik prodejců zboží z různých oblastí mělo společný e-shop, byť třeba zajišťovaný samostatnou firmou. Výsledkem by měla být možnost vyzvednout si celou objednávku v kterékoliv z prodejen zúčastněných prodejců. Zpoplatnění této služby by mi nevadilo. Dále by měl mít pokročilý systém vyhledávání - např. podobný vyhledávání na herní platformě Roblox. https://www.roblox.com/home Platbu by měl nabízet jak hotově na místě, tak kartou (dálkově či na místě), převodem z účtu či Paypall (dálkově), v případě potravin možnost platby stravenkou (na místě).
Moznost vyberu dopravce aspon ze 3
možnost vrácení zboží - nezadržování peněz za vrácené zboží
možnost vyzvednutí zdarma v místě bydliště, možnost doručení do ruky/na poštu, možnost volby data a času doručení, platba předem/při převzetí, platba převodem/hotově, možnost vrácení zdarma, podrobné info o zboží (velikost, velikost balíku, materiál, foto, ...)
Možnosti promo akcí například doprava zdarma po zadání promokodu, který člověk dostane za předchozí nákup v určité hodnotě.
Myslím, že důležitá je komunikace se zákazníky. Dát jim vědět o stavu objednávky, jejím odeslání apod. (osobní zkušenost - objednala jsem si produkt v jistém e-shopu, automaticky mi přišla zpráva o jejím přijetí, dále nic. Po týdnu mi náhle přišel balík. E-shop to je pěkný, nízké ceny, velký výběr zboží, ale ta komunikace, úplně by stačilo napsat objednávka vyřízena, zboží odesláno...)
Na některých e-shopech bych snížila cenu za dopravu, narazila jsem na dost velké rozdíly - například někde stála doprava až 150 Kč., což mi přijde hodně.
nabídka zboží, okamžité potvrzení objednávky, možnost vyzvednout zboží v zásilkovně dle svého času. Reagovat vstřícně na případné reklamace - či vrácení zboží.
Nechci sdělit
Nejhorší je, když e-shop nedá zákazníkovi na výběr (platba, doručení, nebo i nákup bez registrace), takže doporučuji nabízet více možností a nákup bez registrace. A hlavně přehledný košík s cenou vč. poštovného před odesláním objednávky.
nejsem vybirava, slušně jednání je hlavni
některé obchody nemají možnost řazení zboží dle filtrů (cena, novinka atd), přitom je to velmi dobré a vždy to využívám
Nemám
Nemám ráda, když mi eshop stále dokola, i přesto, že jsem dala, že nemám zájem, posílá reklamní upozornění
nenapadá mě
Nenapadá me nic
Nesmí mne nikdy obtěžovat nevyžádanými nabídkami, dotazníky apod.
Nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
Nic bych neměnila
Nic mi nenapadá.
Nic,
Pffff
Poctivost hlavne! Přehlednost, detailní informace o produktech, hodne lvalitnich fotek produktu. Hlavni je rychlá, příjemná a spolehlivá komunikace.
Podle čeho vybírám? Nejprve řadím podle ceny, z výsledků pak vyberu některý z mnou ověřených obchodů. Pokud tam žádný není, zkouším odhadnout serióznost. Rozhodně neberu za každou cenu to nejlevnější...
Podrobné a pravdivé údaje, podle nichž se dají produkty snadno filtrovat a kvalitní produktové fotografie.
Přehledný, jednoduchý a funkční
Při nakupování na e-shopech mám ráda tu pohodlnost z domova.
Raději nakupuji přímo u výrobců.
snížení poštovného
široký sortiment, hodně výdejen, málo reklamy, levnější než ostatní
u e-shopů s oblečením by bylo dobré jej zasílat na výdejní místa, kde je i zkušební kabinka, abych se mohla rozhodnout hned po vyzkoušení. S tím by souvisela možnost zboží bez zaplacení hned vrátit zpět.
U jiných e-shopů mi vadí výhody pro tzv. "registrované zákazníky" - rozumím tomu, že je to marketingový tah - někomu poskytnete své osobní údaje a souhlas s otravováním (tj, zasílání newsletteru) a za to máte výhody. Ale je to nesmysl, protože 90 % lidí stejně newslettery nečte! Oceňuji, když se do e-shopu nemusím pořád přihlašovat (aplikacemi si nechci zasírat pamět v telefonu, když to můžu otevřít v prohlížeči) a moje nákupy jsou "anonymní" v tom smyslu, že nikdo nepočítá, jak často utrácím, za co, kolik peněz... apod. - zkrátka když o mně nikdo neshromažďuje žádná data (což vyplývá z registrace).
Uvítáme drobné dárky k nákupu. Vhodná komunikace eshopu. Možnosti výběru z několika dopravců. Snadná reklamace, vrácení zpět zdarma. Přehledné stránky, široké možnosti filtrace při výběru. Zboží skladem. Důvěryhodnost, recenze
Vadí mi, když dám něco do košíku, tak hned najede košík a musím se proklikávat zpět na další nakupování. Setkávám se čím dál častěji s tím, že u doručovací adresy nejde zadat telefon (doručovací společnost, např. PPL pak volá mě, nikoli osobě na kterou dávám zasílací adresu). Když je zboží ve více barvách nelze si objednat danou barvu, proto opouštím eshop.
Výběr možnosti doručení je u většiny eshopů tragický. Nestojím o doručení zboží kurýrem, chci si balík vyzvednout na výdejním místě. Pokud jsem nucena volit dopravu kurýrem (i českou poštou jako balík do ruky) dodací doba se ještě prodlouží, než kurýr dodá balík do výdejního místa.
Vyvarujte se hrubek, viz ot. č. 8!!!
x
Zlevňovat dopravu Nabízet dopravu takovou společností, která umožňuje uložení zásilky... Nelhat, neklamat
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.