Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální sítě
Sociální sítě
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Daniel Matyáš |
---|---|
Šetření: | 12. 12. 2019 - 10. 01. 2020 |
Počet respondentů: | 318 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.97 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 71,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:16 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsme studenti SŠ. Provádíme marketingový výzkum na téma Sociální sítě. Budeme rádi za každou odpověď.
Odpovědi respondentů
1. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 217 | 68,24 % | 68,24 % |
Muž | 101 | 31,76 % | 31,76 % |
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 40 | 181 | 56,92 % | 56,92 % |
15 - 20 | 95 | 29,87 % | 29,87 % |
nad 40 | 33 | 10,38 % | 10,38 % |
Pod 15 | 9 | 2,83 % | 2,83 % |
3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola s maturitou | 118 | 37,11 % | 37,11 % |
Vysoká škola | 112 | 35,22 % | 35,22 % |
Základní | 70 | 22,01 % | 22,01 % |
Střední škola s výučním listem | 12 | 3,77 % | 3,77 % |
Jiné | 6 | 1,89 % | 1,89 % |
4. Jaké sociální sítě máte založené?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
278 | 87,42 % | 87,42 % | |
Youtube | 222 | 69,81 % | 69,81 % |
205 | 64,47 % | 64,47 % | |
Twiter | 95 | 29,87 % | 29,87 % |
Snapchat | 78 | 24,53 % | 24,53 % |
Žádné | 22 | 6,92 % | 6,92 % |
6 | 1,89 % | 1,89 % | |
5 | 1,57 % | 1,57 % | |
3 | 0,94 % | 0,94 % | |
Tinder | 2 | 0,63 % | 0,63 % |
linkedin, pinterest | 2 | 0,63 % | 0,63 % |
Discord, skype, atd. | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Amino | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Tik tok | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Whatsapp, Messenger | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
TIKTOK !! | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Dlouhevlasy.cz | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
tumblr, reddit | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
TikTok | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Spolužáci | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Skype, Discord, TeamSpeak, Steam | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Messenger, Akihabara | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
VK | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
1 | 0,31 % | 0,31 % | |
Wats upp | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
VK, My Češi | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
V Kontaktě, Telegram | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
Twitch | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
pinterest, discord | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
5. Kolik času denně trávíte na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 2 hodin | 123 | 38,68 % | 38,68 % |
Nad 3 hodiny | 121 | 38,05 % | 38,05 % |
Maximálně hodinu | 74 | 23,27 % | 23,27 % |
6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
142 | 44,65 % | 44,65 % | |
88 | 27,67 % | 27,67 % | |
Youtube | 56 | 17,61 % | 17,61 % |
Nevyužívám sociální sítě | 15 | 4,72 % | 4,72 % |
Twiter | 11 | 3,46 % | 3,46 % |
Snapchat | 3 | 0,94 % | 0,94 % |
Nechci odpovědět | 3 | 0,94 % | 0,94 % |
7. Z jakého důvodu využíváte sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Z důvodu komunikace s přáteli | 251 | 78,93 % | 78,93 % |
Z důvodu sledování novinek ve světě | 214 | 67,3 % | 67,3 % |
Z důvodu sdílení fotografií či videí | 108 | 33,96 % | 33,96 % |
Z důvodu sledování oblíbené osobnosti | 106 | 33,33 % | 33,33 % |
Z důvodu komunikace s rodinou | 96 | 30,19 % | 30,19 % |
Z důvodu možností vyjádření názoru na cokoliv | 45 | 14,15 % | 14,15 % |
Z důvodu pracovních záležitostí | 40 | 12,58 % | 12,58 % |
Z důvodu nákupu či prodeji zboží | 30 | 9,43 % | 9,43 % |
Z důvodu zviditelnění sama sebe | 29 | 9,12 % | 9,12 % |
Z důvodu komunikaci s přáteli | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
8. Jak často sdílíte fotografie nebo videa na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Běžně (1 - 3 za měsíc) | 139 | 43,71 % | 43,71 % |
Málo (1 za rok) | 89 | 27,99 % | 27,99 % |
Nesdílím | 60 | 18,87 % | 18,87 % |
Často (kolem 5 za týden) | 23 | 7,23 % | 7,23 % |
Velmi často (denně nejméně 2) | 6 | 1,89 % | 1,89 % |
Nechci odpovídat | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
9. Myslíte si, že jste na sociálních sítích ovlivňováni reklamou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 183 | 57,55 % | 57,55 % |
ano | 135 | 42,45 % | 42,45 % |
10. Všímáte si propagací produktů přes influencery (známé osobnosti propagující určitý výrobek) na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 187 | 58,81 % | 58,81 % |
ne | 131 | 41,19 % | 41,19 % |
11. Jaký je Váš názor na neoznačenou reklamu? (Myslíte si, že by sledující měli vědět, že jsou ze strany influencera ovlivňováni ke koupi výrobku, který propaguje?)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
_
,
.
...
A co není reklama? Vlastně reklama sama sebe (u influencera) je už reklama :D Možná bych zavedla nějaká pravidla pro reklamy které nejsou vhodné pro děti u influencerů zaměřených na děti. Ale jinak popravdě v tom nevidím význam, na internetu není webové stránky bez reklamy (třeba když si pustí nějaký film online, tak na něho vyskočí erotické reklamy..), zapnete televizi a reklamy, jdete po ulici a reklamy v každé výloze apod., a taky víceméně nejsou regulované (výjimkou reklam 18+) Pokud ostatní můžou propagovat bez větších omezení, tak proč ne oni (když máte o víkendu raní programy, tak jsou všechny reklamy zaměřené jen na děti) Tohle je asi hlavně úlohou rodičů zkontrolovat co jejich dítě dělá a vysvětlit,co je a není ok
Ani
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
ano
ano
ano
ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
ano
Ano
ano
ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
ANO
Ano
ano
Ano
ano
ano
Áno
ANO
Ano jistě že by to měli vědět ..... hlavně mladí lidé
Ano jsou ovlivňováni
Ano měl
Ano měli
Ano měli
Ano měli
ano měli by to vědět
Ano měli.
Ano měli.
Ano určitě
Ano, ale jsem zastáncem toho, že studenti SŠ nemají dost peněz , sice si otevřou stránky na které poutá reklama, ale dost často je zase zavřou po prohlédnutí celkové ceny. Ne každý má velké kapesné.
Ano, influencer může mít předem připravený scénář již od firmy, takže to nemusí být vůbec "z jeho úst", jen předem připravené bláboly.
Ano, je to reklama jako každá jiná. Velký rozdíl obecně vnímám mezi doporučením a propagací.
ano, měli
Ano, měli
Ano, meli
ano, měli by být upozorněni, že jde o placenou reklamu
Ano, měli by to vědět
Ano, měli by to vědět
ano, měli by to vědět
Ano, měli by to vědět.
Ano, měli bychom vědět zda se jedná o placenou propagaci.
Ano, měli.
Ano, měli.
Ano, mělo by být jasně označeno, že jde o inzerci.
ano, mělo by se to vědět.
Ano, mělo by to být označeno, i když je často více než jasné, že se jedná o reklamu
Ano, myslím si, že by to sledující měli vědět
Ano, myslím si, že sledující by měli právo to vědět.
Ano, myslím.
Ano, placená spolupráce by měla být označena.
ano, podle mě by to označit měl
Ano, reklama by měla být řádně označena
Ano, reklamy by se označovat měly.
Ano, rozhodně. Pokud se jedná o placené partnerství, mají to sledující na první pohled poznat.
Ano, sledující by měl být nějakou formou upozorněn.
ano, určitě
Ano, určitě by to měl zmínit, že něco propaguje.
Ano,mělo by to být označeno jako komerční sdělení.
Ano.
Ano.
Ano.
Ano.
Ano.
Ano. Největší problém spatřuji u dospívajících.
Asi by to měli vědět
Asi je to jedno. Stejně by si daný produkt koupili, protože jde o zalíbení v daný produkt, ne v člověka.
Asi jo
Buď to poznají, nebo je to jedno.
Čerstvá zkušenost. Včera jsem koukal na video, kde známý sportovec vybíral dárky. Video z dálky, na telefon, nebylo vidět co vybírá, nevypadalo to jako reklama. Celou dobu jsem si říkal, že je to škoda, že nevidíme co vybírá, že co je dobré pro něj, mohlo by být dost dobré i pro mě :) Na konci videa přišel blíž a ukázal košík, kde bylo zboží jen jedné značky. Hned mě přešla chuť cokoli z toho koupit. Jasná reklama. Ale nezlobím se za to na něj. Nějak se prachy na přípravu získat musejí.
Dle mého názoru by každá reklama měla být označena.
Dnes je jasné, že jsou všichni reklamou ovlivněny, snaží se prostě co nejvíce prodat
Domnívám se, že je toto logické. Na tomto způsobu dnes internet funguje.
Dospělý a alespoň průměrně inteligentní člověk pozná reklamu i bez označení, nicméně označovaná by být měla.
hlavne si myslim, ze by influencer mel propagovat jen to, s cim souhlasi naplno, tudiz by nemusel ani tam psat ze to je placene. ale vime, ze takhle to bezne nechodi, takze spise si myslim, ze by se to tam melo psat
Influenceří by si měli uvědomit, jaké věkové kategorie je sledují a od toho odvíjet jejich propagaci a vhodnost propagace. Vhodností myslím nepoužívání vulgarit, nevhodné produkty atd. Lidé by hlavně neměli dávat na rady těchto lidí, ale na vlastní rozum a lidi kteří jsou vzdělaní v dané problematice nebo jakéhokoliv odborníka.
Ja bych to zrušila.. Akorát to cílí na děti, aby jim rodiče kupovali předražené věci těchto lidí.
Já bych ty internety zakázal....
Jakákoli reklama včetně skryté, podprahové a PR má opačný efekt a inzerenty nálepkuji jako podvodníky, šmejdy, zloděje a parazity. Např u zelenýho zmrda si nikdy nekoupím ani suchý z nosu.
Jde o jedince, pokud mu očividná propagace nedojde a nechá se lehce ovlivnit, je to jeho problém. Každopádně by měla být reklama označena.
je mi jedno, já stejně kupuju svoje osvědčené výrobky
Je mi jedno, jestli je označená.
Je mi to fuck
Je mi to fuk
Je mi to jedno
Je mi to jedno
Je mi to jedno
je mi to jedno
Je mi to jedno
Je mi to jedno
je mi to jedno
Je mi to jedno, nekoupím si něco jen proto, že to propaguje influencer, ať je to označené nebo ne. K otázce 15 - nevěřím, že budou zpoplatněny veškeré sociální sítě, pokud dojde ke zpoplatnění části z nich, vždy budou alternativy zdarma, jiní vývojáři a firmy mohou založit neplacené sociální sítě, dále existují neplacená fóra a další aplikace. Soukromé osoby využívají sociální sítě především k zábavě, najdou si tedy jinou neplacenou alternativu. Podnikatelé, když uvidí, že o neplacené alternativy je větší zájem, sami tam přejdou a budou propagovat svoje služby. Nevidím zpoplatnění jako reálné, jedině možnost zaplatit si nějaký typ premium verze bez reklam, ale ne zpoplatnění pro všechny.
Je mi to jedno.
Je mi to jedno.
Je mi to jedno. Kdo chce sleduje, kdo nechce, nesleduje.
Je mi to jedno. Takže si myslím, že to není nutné.
Je mi to u prdele
je mi to úplně jedno
Je mi to vpodstatě jedno
Je mně to jedno
Je to neetické, reklama by měla být řádně označena. Mladší ročníky se snadno nechají nachystat.
je to svinstvo
Je to úplně jedno. Značka PP je obyčejné pokrytectví...
Je to záměrné klamání ze strany influencerů, nemělo by to být tolerované. Už jen proto, že i tak téměř všude na náš mozek útočí reklamy, proto, když se reklama schová za nevinný content, je to zvlast neetické.
jednoznačně ano
Jestli na to nepřijdou sami, těžko jim pomoci...
Jistě
Jistě, zvlášť děti, kteří si toho sami nemusí všimnout. Neoznačená reklama není dobrá reklama, nemá dobrý vliv.
Jo
Jo určitě
jo, myslím si to
jo, myslím, že by měli vědět, co se jim nabízí
každá reklama by pro méně chápající měla být označena
Každý je ovlivňován něčím jiným a je pouze na něm zda si tuto věc koupi nebo ne. Někdo si neoznačené dle mého ani nevšimne.
Každý Product Placement by měl být označen, influenceři mají velký vliv zvlášť na "mladší" generace, respektive stále větší vliv
Kdo si není vědom - a potřebuje nějaké označení reklamy - že influencer dělá reklamu, ten by se neměl dívat žádné takové videa
Když je někdo blbej a nepozná reklamu a nabádání je koupi, tak ať trpí a utrácí.
Když má člověk dost rozumu, ovlivnit se nenechá a takové nesmysly ani nesleduje
Lepší když je označená, ale každý snad dokáže poznat neoznačenou reklamu.
Manipulace...lidi by na to měli být upozorněni
Mediální odpad
Měl by dát vědět
Měl by to vědět každý.
měla by být označená
Měla by být uvedena.
měla by být více regulována zákony
Měli by býti informováni
Měli by informovat, že jde o placenou reklamu
Měli by na to upozornit.
Měli by to lidé vědět
Měli by to vědět
měli by to vědět
měli by to vědět
Měli by to vědět
Měli by to vědět.
Měli by uvádět, ze se o reklamu jedna
Měli by vědět, že jde o placenou propagaci.
Měli by vědět, že jde o reklamu
Měli by vědět, že je to reklama
měli bychom URČITĚ vědět, že jde o reklamu
Mělo by se to označovat
Mělo by se to označovat, jestliže za to dostane influencer zaplaceno
Mělo by to být označeno
Mělo by to být označeno.
Myslím si že to není na závadu zda je reklama označená nebo ne, faktem zůstává že jste to vy kdo se ve finále rozhodne jestli se nechá ovlivnit nebo ne. Reklama jako reklama.
Myslím si, že by lidé měli vědět o výrobku
Myslím si, že by se o ovlivňování na internetu měli dozvědět ve škole v informatice.
myslím si, že reklamy by měly být označovány
Myslím si, že rozumný člověk se orientuje. Přímo na mou osobu je reklama spíše negativní. Reklamu beru jako informaci, že něco existuje. Zároveň ve mně vzbuzuje zvědavost, hledat jinde. Za sebe musím říct, že reklama je spíše odpuzující. Dobrý výrobek reklamu nepotřebuje. Jen ten špatný . Na druhou szranu lidé jsou různí a chápu že i méně vnímavý, nemusi rozlišit, ze je na ně veden " nátlak " takze upozorneni by být měli. Otázkou je jak si s touhle informací poradí
Myslím si, že to nedává smysl a je to blbost.
Myslím, že by placená případně barterová spolupráce a reklama měly být označovány.
Myslím, že by sledující měl být informován o tom, že influencer dělá produktu placenou reklamu.
Myslím, že by to vědět měli :)
Myslím, že ne. Každý se musí naučit sám ubránit.
Myslím, že v tomto případě je důležité, abychom to věděli
Ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne, je to na rozumu každého člověka
Ne, když se takovou reklamou někdo nechá ovlivnit, je to jeho problém
ne, lidé si můžou udělat vlastní názor
Ne, nějak mi to nevadí.
Ne, zodpovědnost by měla být na sledujícím. Každý by měl být schopný zhodnotit čím, kým, případně do jaké míry je ovlivněn ke změnám ve svém spotřebním chování.
Ne.
negativní
negativni
Negativní
Negativní
Negativní. Myslim, že to většinou jde poznat. Když si člověk nevšimne, že je něco propagováno, tak není ovlivněn.
Nelíbí se mi to
Nelíbí se mi to
nemám na to názor
Nemám názor.
nemám rád reklamy a už vůbec ne ty co mi někdo doporučuje
nemám ráda reklamy
nemám soc sítě
Nemam žádný
Nemusí to vědět
Nemyslím si, že je to v pořádku, reklama by měla být jasně "označena" a influenceři by si neměli hrát na to, že čirou náhodou náhodou našli výrobek xxx, který nemá chybu a proto jej doporučují.
není úplně vhodná
Neom reklama se musi menit
Neoznačená reklama by měla být tvrdě postihována.
neoznačená reklama je jako anonym. každý výrobek / příspěvek a každá zpráva má být viditelně označen autorem.
Neoznačená reklama je neoznačená reklama,nezájím se o ní.Tudíž je mi to jedno.
Neoznačená reklama je svinstvo
Neoznačená reklama mě obtěžuje a je pro mě důvodem k menšímu využíváni soc sítí.
neřešim
neřeším ji
Neřeším to
neřeším to
NESLEDUJI
Nesleduji influencery, nevím, jak by toto mělo být řešeno - uživatel neví, jestli je to že strany té osoby propagace, kterou má zaplacenou, anebo upřímné doporučení něčeho, co považuje za dobré
Nesmysl.
nesnáším to, mělo by to býti označeno.
Nevadí mi
Nevadí mi to, ale bylo by vhodné zmínit, že se jedná o placenou propagaci.
Nevadí mi, pokud je i tak zřejmé, že se jedná o reklamu.
Nevim
Nevím
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevím co to je
nevím, nesleduji
Nevím, nevnímám to.
Nevnimam
nezajímá mě
Nvm
Pica
Placena propagace by mela byt oznacena
Podle mě to je ubohost. Nepřiznat sponzora
Pokud člověk nemá iq bublajícího bláta, ve většině případů mu to dojde. Ale asi by to bylo vhodné značit.
Pokud člověk není hloupý, pozná, že jde o reklamu a nenechá se ovlivnit.
Pokud je pravda, co říká o produktu, tak ne
Pokud nejsou pitomci, tak to poznají sami.
pokud se jedná o placenou reklamu, měla by být vždy označena. Pokud influencer chce jen propagovat něco, co používá "jen tak", pak proti neoznčování nic nemám.
Pokud se sledující nechá ovlivnit, je jedno, jestli je reklama označená nebo neoznačená.
pokud to dělá z vlastí hlavy tak určitě ne, pokud si u něj někdo tu reklamu koupí, tak ano
Pokud to sami nevědí, tak jsou blbí a nic lepšího si stejně nezaslouží.
Priznam se, ze vubec netusim, kdo je influencer a o cem je vlastne rec
Reklama by mela byt oznacena
Reklama by měla být označena.
Reklama by měla být označena. Je to férovější.
Reklama by měla být podle mě označena.
Reklama by měla být určitě označená.
reklama by měla být viditelně označená, stále je spoustu, co jdou do spolupráce jen kvůli finanční odměně, nikoliv kvůli reálné spokojenosti s produktem
Reklama by měla být vždy označená
Reklama by měla být vždy označená
Reklama je obtěžující, ale jinak ji ignoruji.
reklama musí být jasně a jednoznačně označena vždy a za všech okolností
Reklama se má vždy označit
Rozhodně ano.
Rozhodně, je vůči následujícím fér říct, že je to reklama.
Rozhodně, přesně proto sleduji pouze celebrity, které nic moc nepropagují
Rozhodně.
Řekla bych, že ani, že je to povinnost či něco jako férovost influencera k divákovi.
Sledující by jednoznačně měli být na takovou skutečnost upozorněni.
Sledující by měli být informováni.
Sledující by měli vědět, že jde o reklamu
Sledující by o tomto měli být informováni.
sociální sítě nepoužívám a reklamu důsledně blokuji (i za cenu, že se na požadované stránky nedostanu)
Spíš by si každý měl uvědomit co kdo je a co ho ho ovlivňuje a co ne. Jestli ho bude ovlivňovat např. Veřejně známá osobnost tak si myslím, že to dobře rozhodně není.
Stoprocentně ano
šméčko
Špatně
Špatný
Špatný, vadí mi to
Takové reklamy zcela vymýtit!!! (člověk je placen za to co je na papíře napsáno, ne jaké je to ve skutečnosti)
Tato reklama je laciná.
To by měli být schopni poznat sami. Pokud ne, tak nejsou dostatečně gramotní.
To netuším. Co je influencer?
To záleží na průměrném věku jejich cílové kategorie diváku a na tom jaký produkt propagují.
Toto mne nezajímá.
urcite by meli vedet
urcite by to meli vedet a kazdemu trochu chytremu to dojde
Určitě
určitě
určitě ano
určitě ano
Určitě ano
Určitě by měli být informováni, hlavně mladší publikum
Určitě by reklama měla být označena.
Určitě by to měli vědět. Pak je otázka jak influencerovi a jeho doporučení věří - je možné, že už se s jeho dřívějším doporučením spálili.
Určitě by to vědět měli.
Určitě jsem pro, aby se označovala reklama. Máme právo vědět, kdy na nás firma cílí.
V dnešní době je tato tématika hodně probíraná a dle toho, co se okolo tématu děje, jsou influenceři sami proti sobě, pokud reklamu neoznačí. A myslím, že je to dobře. Bohužel na některé jedince má propagace výrobku jejich vzorem silný vliv a často tak dochází k šíření popularity takových výrobků, které by lepší službu světu udělaly v odpadkovém koši.
V tomto spoleham na vlastní úsudek, dovedu odlišit reklamu bez zvláštního označení
Vadi mi to
vadí mi to, připadá mi to trapné
Veškerá placená spolupráce by měla být označena.
Většinou je to jasné i bez vysvětlování.
Z hlediska ochrany spotřebitele, by informováni rozhodně být měli. Z druhé strany, si sami můžou za to, že takovým blbostem, jako jsou influenceři, vůbec věnuji svůj čas. Kdyby měli dostatečnou inteligenci, nenechají se tak jednoduše ovlivňovat.
Z jedné strany si myslím, že je to fér, ale z druhé, ze to jinak vlastně není potřeba
zadny. Nesleduji takove reklamy
Zakázat.
Záleží na publiku, se kterým influencer pracuje, starší publikum si reklamy všimne, u mladšího publika může být problém
záleží, jak je udělaná
Zařadil bych ji do trestního zákona - klidně 2 roky, ale s podmíněným odkladem na 5 let. Podle mne by každý, komu je reklama nabízena, měl být s tím seznámen ihned na začátku. Každý má právo se sám rozhodnout, zda si přeje či nepřeje být komernčě ovlivňován a nikdo by neměl zasahovat do tohoto práva rozhodnout se. Není nikoho problém, že někdo jiný chce vydělat na lidech okolo. Dodatky k odpovědím u otázek: 6) Facebook a Discord jsou dost na hraně. U Discord je uvedena hodnota, kdy se věnuji výhradně ji (jinak běžně přes Discord komunikuji při hraní PC her). 8) Většinou jde o snímky obrazovky 9) Reklama se na sociálních sítích vyskytuje taková, že se nás snaží ovlivnit, já tomu však nepodléhám. 10) Sleduji výhradně dostatečně spolehlivé, kteří veškerou placenou propagaci dostatečně viditelně označují. 12) Ano, protože z toho má peníze YTber, a může tak dále rozvíjet svou činnost. Ale naprostá většina takové tvorby je dostatečně slušně podána, takže děti jsou často i samotnými YTbery motivovány se sami zamyslet nad tím, zda o to mají zájem, či nikoliv. Rozhodně bych neomezoval většinu kvůli tomu, že menšina existující pravidla porušuje. A už vůbec bych nevytvářel pravidla proto, že jiná pravidla jsou malým množtsvím lidí porušována - ti nebudou chtít dodržovat ani ta nová, a jen to omezí ty poctivé, kteří plně dodržují ta původní. Ale plošně bych zakázal reklamy, které se tváří, že cílí na určitou skupinu, a reálně cílí na jinou (např. reklamy na cigarety).
Zrušila bych je
12. Myslíte si že je správné, aby byla cílená reklama zobrazována dětem, prostřednictvím placené propagace Youtuberem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne (měla by se učinit nějaká opatření, aby reklama necílila na malé děti) | 184 | 57,86 % | 57,86 % |
Souhlasím se zákonem COPPA (zákon o ochraně dětí na internetu) | 98 | 30,82 % | 30,82 % |
Ano (souhlasím s reklamou cílenou na děti na sociální síti Youtube) | 36 | 11,32 % | 11,32 % |
13. Myslíte si, že využívat sociální sítě je dnes důležité?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 183 | 57,55 % | 57,55 % |
ne | 77 | 24,21 % | 24,21 % |
nevím | 58 | 18,24 % | 18,24 % |
14. Co si myslíte o zpoplatnění sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 147 | 46,23 % | 46,23 % |
spíše nesouhlasím | 83 | 26,1 % | 26,1 % |
nevím | 60 | 18,87 % | 18,87 % |
spíše souhlasím | 18 | 5,66 % | 5,66 % |
souhlasím | 10 | 3,14 % | 3,14 % |
15. Kdyby byly sociální sítě zpoplatněny, jakou částku byste byli ochotní dát za měsíc?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nebyl bych ochotný nic platit | 233 | 73,27 % | 73,27 % |
Do 200 | 69 | 21,7 % | 21,7 % |
Mezi 200 a 500 | 11 | 3,46 % | 3,46 % |
Mezi 500 a 1000 | 4 | 1,26 % | 1,26 % |
Více něž 1000 | 1 | 0,31 % | 0,31 % |
16. Jak ohodnotíte tento dotazník?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 112 | 36,01 % | 35,22 % |
dobrý | 94 | 30,23 % | 29,56 % |
výborný | 59 | 18,97 % | 18,55 % |
dostatečný | 32 | 10,29 % | 10,06 % |
nedostatečný | 14 | 4,5 % | 4,4 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.