Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sociální sítě

Sociální sítě

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniel Matyáš
Šetření:12. 12. 2019 - 10. 01. 2020
Počet respondentů:318
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme studenti SŠ. Provádíme marketingový výzkum na téma Sociální sítě. Budeme rádi za každou odpověď.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena21768,24 %68,24 %  
Muž10131,76 %31,76 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 4018156,92 %56,92 %  
15 - 209529,87 %29,87 %  
nad 403310,38 %10,38 %  
Pod 1592,83 %2,83 %  

Graf

3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou11837,11 %37,11 %  
Vysoká škola11235,22 %35,22 %  
Základní7022,01 %22,01 %  
Střední škola s výučním listem123,77 %3,77 %  
Jiné61,89 %1,89 %  

Graf

4. Jaké sociální sítě máte založené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook27887,42 %87,42 %  
Youtube22269,81 %69,81 %  
Instagram20564,47 %64,47 %  
Twiter9529,87 %29,87 %  
Snapchat7824,53 %24,53 %  
Žádné226,92 %6,92 %  
pinterest61,89 %1,89 %  
LinkedIn51,57 %1,57 %  
WhatsApp30,94 %0,94 %  
Tinder20,63 %0,63 %  
linkedin, pinterest20,63 %0,63 %  
Discord, skype, atd.10,31 %0,31 %  
Amino10,31 %0,31 %  
Tik tok10,31 %0,31 %  
Whatsapp, Messenger 10,31 %0,31 %  
TIKTOK !!10,31 %0,31 %  
Dlouhevlasy.cz 10,31 %0,31 %  
tumblr, reddit10,31 %0,31 %  
TikTok10,31 %0,31 %  
Spolužáci 10,31 %0,31 %  
Skype, Discord, TeamSpeak, Steam10,31 %0,31 %  
Messenger, Akihabara 10,31 %0,31 %  
VK10,31 %0,31 %  
Reddit10,31 %0,31 %  
Wats upp10,31 %0,31 %  
VK, My Češi10,31 %0,31 %  
V Kontaktě, Telegram10,31 %0,31 %  
Twitch10,31 %0,31 %  
pinterest, discord10,31 %0,31 %  

Graf

5. Kolik času denně trávíte na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 2 hodin12338,68 %38,68 %  
Nad 3 hodiny12138,05 %38,05 %  
Maximálně hodinu7423,27 %23,27 %  

Graf

6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook14244,65 %44,65 %  
Instagram8827,67 %27,67 %  
Youtube5617,61 %17,61 %  
Nevyužívám sociální sítě154,72 %4,72 %  
Twiter113,46 %3,46 %  
Snapchat30,94 %0,94 %  
Nechci odpovědět30,94 %0,94 %  

Graf

7. Z jakého důvodu využíváte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z důvodu komunikace s přáteli25178,93 %78,93 %  
Z důvodu sledování novinek ve světě21467,3 %67,3 %  
Z důvodu sdílení fotografií či videí10833,96 %33,96 %  
Z důvodu sledování oblíbené osobnosti10633,33 %33,33 %  
Z důvodu komunikace s rodinou9630,19 %30,19 %  
Z důvodu možností vyjádření názoru na cokoliv4514,15 %14,15 %  
Z důvodu pracovních záležitostí4012,58 %12,58 %  
Z důvodu nákupu či prodeji zboží309,43 %9,43 %  
Z důvodu zviditelnění sama sebe299,12 %9,12 %  
Z důvodu komunikaci s přáteli10,31 %0,31 %  

Graf

8. Jak často sdílíte fotografie nebo videa na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Běžně (1 - 3 za měsíc)13943,71 %43,71 %  
Málo (1 za rok)8927,99 %27,99 %  
Nesdílím6018,87 %18,87 %  
Často (kolem 5 za týden)237,23 %7,23 %  
Velmi často (denně nejméně 2)61,89 %1,89 %  
Nechci odpovídat10,31 %0,31 %  

Graf

9. Myslíte si, že jste na sociálních sítích ovlivňováni reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18357,55 %57,55 %  
ano13542,45 %42,45 %  

Graf

10. Všímáte si propagací produktů přes influencery (známé osobnosti propagující určitý výrobek) na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18758,81 %58,81 %  
ne13141,19 %41,19 %  

Graf

11. Jaký je Váš názor na neoznačenou reklamu? (Myslíte si, že by sledující měli vědět, že jsou ze strany influencera ovlivňováni ke koupi výrobku, který propaguje?)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

_

,

.

...

A co není reklama? Vlastně reklama sama sebe (u influencera) je už reklama :D Možná bych zavedla nějaká pravidla pro reklamy které nejsou vhodné pro děti u influencerů zaměřených na děti. Ale jinak popravdě v tom nevidím význam, na internetu není webové stránky bez reklamy (třeba když si pustí nějaký film online, tak na něho vyskočí erotické reklamy..), zapnete televizi a reklamy, jdete po ulici a reklamy v každé výloze apod., a taky víceméně nejsou regulované (výjimkou reklam 18+) Pokud ostatní můžou propagovat bez větších omezení, tak proč ne oni (když máte o víkendu raní programy, tak jsou všechny reklamy zaměřené jen na děti) Tohle je asi hlavně úlohou rodičů zkontrolovat co jejich dítě dělá a vysvětlit,co je a není ok

Ani

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

ano

ano

ano

ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

ano

Ano

ano

ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

Ano

ANO

Ano

ano

Ano

ano

ano

Áno

ANO

Ano jistě že by to měli vědět ..... hlavně mladí lidé

Ano jsou ovlivňováni

Ano měl

Ano měli

Ano měli

Ano měli

ano měli by to vědět

Ano měli.

Ano měli.

Ano určitě

Ano, ale jsem zastáncem toho, že studenti SŠ nemají dost peněz , sice si otevřou stránky na které poutá reklama, ale dost často je zase zavřou po prohlédnutí celkové ceny. Ne každý má velké kapesné.

Ano, influencer může mít předem připravený scénář již od firmy, takže to nemusí být vůbec "z jeho úst", jen předem připravené bláboly.

Ano, je to reklama jako každá jiná. Velký rozdíl obecně vnímám mezi doporučením a propagací.

ano, měli

Ano, měli

Ano, meli

ano, měli by být upozorněni, že jde o placenou reklamu

Ano, měli by to vědět

Ano, měli by to vědět

ano, měli by to vědět

Ano, měli by to vědět.

Ano, měli bychom vědět zda se jedná o placenou propagaci.

Ano, měli.

Ano, měli.

Ano, mělo by být jasně označeno, že jde o inzerci.

ano, mělo by se to vědět.

Ano, mělo by to být označeno, i když je často více než jasné, že se jedná o reklamu

Ano, myslím si, že by to sledující měli vědět

Ano, myslím si, že sledující by měli právo to vědět.

Ano, myslím.

Ano, placená spolupráce by měla být označena.

ano, podle mě by to označit měl

Ano, reklama by měla být řádně označena

Ano, reklamy by se označovat měly.

Ano, rozhodně. Pokud se jedná o placené partnerství, mají to sledující na první pohled poznat.

Ano, sledující by měl být nějakou formou upozorněn.

ano, určitě

Ano, určitě by to měl zmínit, že něco propaguje.

Ano,mělo by to být označeno jako komerční sdělení.

Ano.

Ano.

Ano.

Ano.

Ano.

Ano. Největší problém spatřuji u dospívajících.

Asi by to měli vědět

Asi je to jedno. Stejně by si daný produkt koupili, protože jde o zalíbení v daný produkt, ne v člověka.

Asi jo

Buď to poznají, nebo je to jedno.

Čerstvá zkušenost. Včera jsem koukal na video, kde známý sportovec vybíral dárky. Video z dálky, na telefon, nebylo vidět co vybírá, nevypadalo to jako reklama. Celou dobu jsem si říkal, že je to škoda, že nevidíme co vybírá, že co je dobré pro něj, mohlo by být dost dobré i pro mě :) Na konci videa přišel blíž a ukázal košík, kde bylo zboží jen jedné značky. Hned mě přešla chuť cokoli z toho koupit. Jasná reklama. Ale nezlobím se za to na něj. Nějak se prachy na přípravu získat musejí.

Dle mého názoru by každá reklama měla být označena.

Dnes je jasné, že jsou všichni reklamou ovlivněny, snaží se prostě co nejvíce prodat

Domnívám se, že je toto logické. Na tomto způsobu dnes internet funguje.

Dospělý a alespoň průměrně inteligentní člověk pozná reklamu i bez označení, nicméně označovaná by být měla.

hlavne si myslim, ze by influencer mel propagovat jen to, s cim souhlasi naplno, tudiz by nemusel ani tam psat ze to je placene. ale vime, ze takhle to bezne nechodi, takze spise si myslim, ze by se to tam melo psat

Influenceří by si měli uvědomit, jaké věkové kategorie je sledují a od toho odvíjet jejich propagaci a vhodnost propagace. Vhodností myslím nepoužívání vulgarit, nevhodné produkty atd. Lidé by hlavně neměli dávat na rady těchto lidí, ale na vlastní rozum a lidi kteří jsou vzdělaní v dané problematice nebo jakéhokoliv odborníka.

Ja bych to zrušila.. Akorát to cílí na děti, aby jim rodiče kupovali předražené věci těchto lidí.

Já bych ty internety zakázal....

Jakákoli reklama včetně skryté, podprahové a PR má opačný efekt a inzerenty nálepkuji jako podvodníky, šmejdy, zloděje a parazity. Např u zelenýho zmrda si nikdy nekoupím ani suchý z nosu.

Jde o jedince, pokud mu očividná propagace nedojde a nechá se lehce ovlivnit, je to jeho problém. Každopádně by měla být reklama označena.

je mi jedno, já stejně kupuju svoje osvědčené výrobky

Je mi jedno, jestli je označená.

Je mi to fuck

Je mi to fuk

Je mi to jedno

Je mi to jedno

Je mi to jedno

je mi to jedno

Je mi to jedno

Je mi to jedno

je mi to jedno

Je mi to jedno, nekoupím si něco jen proto, že to propaguje influencer, ať je to označené nebo ne. K otázce 15 - nevěřím, že budou zpoplatněny veškeré sociální sítě, pokud dojde ke zpoplatnění části z nich, vždy budou alternativy zdarma, jiní vývojáři a firmy mohou založit neplacené sociální sítě, dále existují neplacená fóra a další aplikace. Soukromé osoby využívají sociální sítě především k zábavě, najdou si tedy jinou neplacenou alternativu. Podnikatelé, když uvidí, že o neplacené alternativy je větší zájem, sami tam přejdou a budou propagovat svoje služby. Nevidím zpoplatnění jako reálné, jedině možnost zaplatit si nějaký typ premium verze bez reklam, ale ne zpoplatnění pro všechny.

Je mi to jedno.

Je mi to jedno.

Je mi to jedno. Kdo chce sleduje, kdo nechce, nesleduje.

Je mi to jedno. Takže si myslím, že to není nutné.

Je mi to u prdele

je mi to úplně jedno

Je mi to vpodstatě jedno

Je mně to jedno

Je to neetické, reklama by měla být řádně označena. Mladší ročníky se snadno nechají nachystat.

je to svinstvo

Je to úplně jedno. Značka PP je obyčejné pokrytectví...

Je to záměrné klamání ze strany influencerů, nemělo by to být tolerované. Už jen proto, že i tak téměř všude na náš mozek útočí reklamy, proto, když se reklama schová za nevinný content, je to zvlast neetické.

jednoznačně ano

Jestli na to nepřijdou sami, těžko jim pomoci...

Jistě

Jistě, zvlášť děti, kteří si toho sami nemusí všimnout. Neoznačená reklama není dobrá reklama, nemá dobrý vliv.

Jo

Jo určitě

jo, myslím si to

jo, myslím, že by měli vědět, co se jim nabízí

každá reklama by pro méně chápající měla být označena

Každý je ovlivňován něčím jiným a je pouze na něm zda si tuto věc koupi nebo ne. Někdo si neoznačené dle mého ani nevšimne.

Každý Product Placement by měl být označen, influenceři mají velký vliv zvlášť na "mladší" generace, respektive stále větší vliv

Kdo si není vědom - a potřebuje nějaké označení reklamy - že influencer dělá reklamu, ten by se neměl dívat žádné takové videa

Když je někdo blbej a nepozná reklamu a nabádání je koupi, tak ať trpí a utrácí.

Když má člověk dost rozumu, ovlivnit se nenechá a takové nesmysly ani nesleduje

Lepší když je označená, ale každý snad dokáže poznat neoznačenou reklamu.

Manipulace...lidi by na to měli být upozorněni

Mediální odpad

Měl by dát vědět

Měl by to vědět každý.

měla by být označená

Měla by být uvedena.

měla by být více regulována zákony

Měli by býti informováni

Měli by informovat, že jde o placenou reklamu

Měli by na to upozornit.

Měli by to lidé vědět

Měli by to vědět

měli by to vědět

měli by to vědět

Měli by to vědět

Měli by to vědět.

Měli by uvádět, ze se o reklamu jedna

Měli by vědět, že jde o placenou propagaci.

Měli by vědět, že jde o reklamu

Měli by vědět, že je to reklama

měli bychom URČITĚ vědět, že jde o reklamu

Mělo by se to označovat

Mělo by se to označovat, jestliže za to dostane influencer zaplaceno

Mělo by to být označeno

Mělo by to být označeno.

Myslím si že to není na závadu zda je reklama označená nebo ne, faktem zůstává že jste to vy kdo se ve finále rozhodne jestli se nechá ovlivnit nebo ne. Reklama jako reklama.

Myslím si, že by lidé měli vědět o výrobku

Myslím si, že by se o ovlivňování na internetu měli dozvědět ve škole v informatice.

myslím si, že reklamy by měly být označovány

Myslím si, že rozumný člověk se orientuje. Přímo na mou osobu je reklama spíše negativní. Reklamu beru jako informaci, že něco existuje. Zároveň ve mně vzbuzuje zvědavost, hledat jinde. Za sebe musím říct, že reklama je spíše odpuzující. Dobrý výrobek reklamu nepotřebuje. Jen ten špatný . Na druhou szranu lidé jsou různí a chápu že i méně vnímavý, nemusi rozlišit, ze je na ně veden " nátlak " takze upozorneni by být měli. Otázkou je jak si s touhle informací poradí

Myslím si, že to nedává smysl a je to blbost.

Myslím, že by placená případně barterová spolupráce a reklama měly být označovány.

Myslím, že by sledující měl být informován o tom, že influencer dělá produktu placenou reklamu.

Myslím, že by to vědět měli :)

Myslím, že ne. Každý se musí naučit sám ubránit.

Myslím, že v tomto případě je důležité, abychom to věděli

Ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne, je to na rozumu každého člověka

Ne, když se takovou reklamou někdo nechá ovlivnit, je to jeho problém

ne, lidé si můžou udělat vlastní názor

Ne, nějak mi to nevadí.

Ne, zodpovědnost by měla být na sledujícím. Každý by měl být schopný zhodnotit čím, kým, případně do jaké míry je ovlivněn ke změnám ve svém spotřebním chování.

Ne.

negativní

negativni

Negativní

Negativní

Negativní. Myslim, že to většinou jde poznat. Když si člověk nevšimne, že je něco propagováno, tak není ovlivněn.

Nelíbí se mi to

Nelíbí se mi to

nemám na to názor

Nemám názor.

nemám rád reklamy a už vůbec ne ty co mi někdo doporučuje

nemám ráda reklamy

nemám soc sítě

Nemam žádný

Nemusí to vědět

Nemyslím si, že je to v pořádku, reklama by měla být jasně "označena" a influenceři by si neměli hrát na to, že čirou náhodou náhodou našli výrobek xxx, který nemá chybu a proto jej doporučují.

není úplně vhodná

Neom reklama se musi menit

Neoznačená reklama by měla být tvrdě postihována.

neoznačená reklama je jako anonym. každý výrobek / příspěvek a každá zpráva má být viditelně označen autorem.

Neoznačená reklama je neoznačená reklama,nezájím se o ní.Tudíž je mi to jedno.

Neoznačená reklama je svinstvo

Neoznačená reklama mě obtěžuje a je pro mě důvodem k menšímu využíváni soc sítí.

neřešim

neřeším ji

Neřeším to

neřeším to

NESLEDUJI

Nesleduji influencery, nevím, jak by toto mělo být řešeno - uživatel neví, jestli je to že strany té osoby propagace, kterou má zaplacenou, anebo upřímné doporučení něčeho, co považuje za dobré

Nesmysl.

nesnáším to, mělo by to býti označeno.

Nevadí mi

Nevadí mi to, ale bylo by vhodné zmínit, že se jedná o placenou propagaci.

Nevadí mi, pokud je i tak zřejmé, že se jedná o reklamu.

Nevim

Nevím

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevím co to je

nevím, nesleduji

Nevím, nevnímám to.

Nevnimam

nezajímá mě

Nvm

Pica

Placena propagace by mela byt oznacena

Podle mě to je ubohost. Nepřiznat sponzora

Pokud člověk nemá iq bublajícího bláta, ve většině případů mu to dojde. Ale asi by to bylo vhodné značit.

Pokud člověk není hloupý, pozná, že jde o reklamu a nenechá se ovlivnit.

Pokud je pravda, co říká o produktu, tak ne

Pokud nejsou pitomci, tak to poznají sami.

pokud se jedná o placenou reklamu, měla by být vždy označena. Pokud influencer chce jen propagovat něco, co používá "jen tak", pak proti neoznčování nic nemám.

Pokud se sledující nechá ovlivnit, je jedno, jestli je reklama označená nebo neoznačená.

pokud to dělá z vlastí hlavy tak určitě ne, pokud si u něj někdo tu reklamu koupí, tak ano

Pokud to sami nevědí, tak jsou blbí a nic lepšího si stejně nezaslouží.

Priznam se, ze vubec netusim, kdo je influencer a o cem je vlastne rec

Reklama by mela byt oznacena

Reklama by měla být označena.

Reklama by měla být označena. Je to férovější.

Reklama by měla být podle mě označena.

Reklama by měla být určitě označená.

reklama by měla být viditelně označená, stále je spoustu, co jdou do spolupráce jen kvůli finanční odměně, nikoliv kvůli reálné spokojenosti s produktem

Reklama by měla být vždy označená

Reklama by měla být vždy označená

Reklama je obtěžující, ale jinak ji ignoruji.

reklama musí být jasně a jednoznačně označena vždy a za všech okolností

Reklama se má vždy označit

Rozhodně ano.

Rozhodně, je vůči následujícím fér říct, že je to reklama.

Rozhodně, přesně proto sleduji pouze celebrity, které nic moc nepropagují

Rozhodně.

Řekla bych, že ani, že je to povinnost či něco jako férovost influencera k divákovi.

Sledující by jednoznačně měli být na takovou skutečnost upozorněni.

Sledující by měli být informováni.

Sledující by měli vědět, že jde o reklamu

Sledující by o tomto měli být informováni.

sociální sítě nepoužívám a reklamu důsledně blokuji (i za cenu, že se na požadované stránky nedostanu)

Spíš by si každý měl uvědomit co kdo je a co ho ho ovlivňuje a co ne. Jestli ho bude ovlivňovat např. Veřejně známá osobnost tak si myslím, že to dobře rozhodně není.

Stoprocentně ano

šméčko

Špatně

Špatný

Špatný, vadí mi to

Takové reklamy zcela vymýtit!!! (člověk je placen za to co je na papíře napsáno, ne jaké je to ve skutečnosti)

Tato reklama je laciná.

To by měli být schopni poznat sami. Pokud ne, tak nejsou dostatečně gramotní.

To netuším. Co je influencer?

To záleží na průměrném věku jejich cílové kategorie diváku a na tom jaký produkt propagují.

Toto mne nezajímá.

urcite by meli vedet

urcite by to meli vedet a kazdemu trochu chytremu to dojde

Určitě

určitě

určitě ano

určitě ano

Určitě ano

Určitě by měli být informováni, hlavně mladší publikum

Určitě by reklama měla být označena.

Určitě by to měli vědět. Pak je otázka jak influencerovi a jeho doporučení věří - je možné, že už se s jeho dřívějším doporučením spálili.

Určitě by to vědět měli.

Určitě jsem pro, aby se označovala reklama. Máme právo vědět, kdy na nás firma cílí.

V dnešní době je tato tématika hodně probíraná a dle toho, co se okolo tématu děje, jsou influenceři sami proti sobě, pokud reklamu neoznačí. A myslím, že je to dobře. Bohužel na některé jedince má propagace výrobku jejich vzorem silný vliv a často tak dochází k šíření popularity takových výrobků, které by lepší službu světu udělaly v odpadkovém koši.

V tomto spoleham na vlastní úsudek, dovedu odlišit reklamu bez zvláštního označení

Vadi mi to

vadí mi to, připadá mi to trapné

Veškerá placená spolupráce by měla být označena.

Většinou je to jasné i bez vysvětlování.

Z hlediska ochrany spotřebitele, by informováni rozhodně být měli. Z druhé strany, si sami můžou za to, že takovým blbostem, jako jsou influenceři, vůbec věnuji svůj čas. Kdyby měli dostatečnou inteligenci, nenechají se tak jednoduše ovlivňovat.

Z jedné strany si myslím, že je to fér, ale z druhé, ze to jinak vlastně není potřeba

zadny. Nesleduji takove reklamy

Zakázat.

Záleží na publiku, se kterým influencer pracuje, starší publikum si reklamy všimne, u mladšího publika může být problém

záleží, jak je udělaná

Zařadil bych ji do trestního zákona - klidně 2 roky, ale s podmíněným odkladem na 5 let. Podle mne by každý, komu je reklama nabízena, měl být s tím seznámen ihned na začátku. Každý má právo se sám rozhodnout, zda si přeje či nepřeje být komernčě ovlivňován a nikdo by neměl zasahovat do tohoto práva rozhodnout se. Není nikoho problém, že někdo jiný chce vydělat na lidech okolo. Dodatky k odpovědím u otázek: 6) Facebook a Discord jsou dost na hraně. U Discord je uvedena hodnota, kdy se věnuji výhradně ji (jinak běžně přes Discord komunikuji při hraní PC her). 8) Většinou jde o snímky obrazovky 9) Reklama se na sociálních sítích vyskytuje taková, že se nás snaží ovlivnit, já tomu však nepodléhám. 10) Sleduji výhradně dostatečně spolehlivé, kteří veškerou placenou propagaci dostatečně viditelně označují. 12) Ano, protože z toho má peníze YTber, a může tak dále rozvíjet svou činnost. Ale naprostá většina takové tvorby je dostatečně slušně podána, takže děti jsou často i samotnými YTbery motivovány se sami zamyslet nad tím, zda o to mají zájem, či nikoliv. Rozhodně bych neomezoval většinu kvůli tomu, že menšina existující pravidla porušuje. A už vůbec bych nevytvářel pravidla proto, že jiná pravidla jsou malým množtsvím lidí porušována - ti nebudou chtít dodržovat ani ta nová, a jen to omezí ty poctivé, kteří plně dodržují ta původní. Ale plošně bych zakázal reklamy, které se tváří, že cílí na určitou skupinu, a reálně cílí na jinou (např. reklamy na cigarety).

Zrušila bych je

12. Myslíte si že je správné, aby byla cílená reklama zobrazována dětem, prostřednictvím placené propagace Youtuberem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne (měla by se učinit nějaká opatření, aby reklama necílila na malé děti)18457,86 %57,86 %  
Souhlasím se zákonem COPPA (zákon o ochraně dětí na internetu)9830,82 %30,82 %  
Ano (souhlasím s reklamou cílenou na děti na sociální síti Youtube)3611,32 %11,32 %  

Graf

13. Myslíte si, že využívat sociální sítě je dnes důležité?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18357,55 %57,55 %  
ne7724,21 %24,21 %  
nevím5818,24 %18,24 %  

Graf

14. Co si myslíte o zpoplatnění sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím14746,23 %46,23 %  
spíše nesouhlasím8326,1 %26,1 %  
nevím6018,87 %18,87 %  
spíše souhlasím185,66 %5,66 %  
souhlasím103,14 %3,14 %  

Graf

15. Kdyby byly sociální sítě zpoplatněny, jakou částku byste byli ochotní dát za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nebyl bych ochotný nic platit23373,27 %73,27 %  
Do 2006921,7 %21,7 %  
Mezi 200 a 500113,46 %3,46 %  
Mezi 500 a 100041,26 %1,26 %  
Více něž 100010,31 %0,31 %  

Graf

16. Jak ohodnotíte tento dotazník?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný11236,01 %35,22 %  
dobrý9430,23 %29,56 %  
výborný5918,97 %18,55 %  
dostatečný3210,29 %10,06 %  
nedostatečný144,5 %4,4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jaké sociální sítě máte založené?

  • odpověď Instagram:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram na otázku 6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?
  • odpověď Twiter:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twiter na otázku 6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?
  • odpověď Žádné:
    • 13.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám sociální sítě na otázku 6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?

5. Kolik času denně trávíte na sociálních sítích?

  • odpověď Maximálně hodinu:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám sociální sítě na otázku 6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?

8. Jak často sdílíte fotografie nebo videa na sociálních sítích?

  • odpověď Nesdílím:
    • 4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevyužívám sociální sítě na otázku 6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

4. Jaké sociální sítě máte založené?

5. Kolik času denně trávíte na sociálních sítích?

6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?

7. Z jakého důvodu využíváte sociální sítě?

8. Jak často sdílíte fotografie nebo videa na sociálních sítích?

9. Myslíte si, že jste na sociálních sítích ovlivňováni reklamou?

10. Všímáte si propagací produktů přes influencery (známé osobnosti propagující určitý výrobek) na sociálních sítích?

11. Jaký je Váš názor na neoznačenou reklamu? (Myslíte si, že by sledující měli vědět, že jsou ze strany influencera ovlivňováni ke koupi výrobku, který propaguje?)

12. Myslíte si že je správné, aby byla cílená reklama zobrazována dětem, prostřednictvím placené propagace Youtuberem?

13. Myslíte si, že využívat sociální sítě je dnes důležité?

14. Co si myslíte o zpoplatnění sociálních sítích?

15. Kdyby byly sociální sítě zpoplatněny, jakou částku byste byli ochotní dát za měsíc?

16. Jak ohodnotíte tento dotazník?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

4. Jaké sociální sítě máte založené?

5. Kolik času denně trávíte na sociálních sítích?

6. Jakou sociální síť využíváte nejvíce?

7. Z jakého důvodu využíváte sociální sítě?

8. Jak často sdílíte fotografie nebo videa na sociálních sítích?

9. Myslíte si, že jste na sociálních sítích ovlivňováni reklamou?

10. Všímáte si propagací produktů přes influencery (známé osobnosti propagující určitý výrobek) na sociálních sítích?

11. Jaký je Váš názor na neoznačenou reklamu? (Myslíte si, že by sledující měli vědět, že jsou ze strany influencera ovlivňováni ke koupi výrobku, který propaguje?)

12. Myslíte si že je správné, aby byla cílená reklama zobrazována dětem, prostřednictvím placené propagace Youtuberem?

13. Myslíte si, že využívat sociální sítě je dnes důležité?

14. Co si myslíte o zpoplatnění sociálních sítích?

15. Kdyby byly sociální sítě zpoplatněny, jakou částku byste byli ochotní dát za měsíc?

16. Jak ohodnotíte tento dotazník?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Matyáš, D.Sociální sítě (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://70277.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.