Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zvyšování platů učitelů

Zvyšování platů učitelů

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Nagyová
Šetření:24. 05. 2020 - 14. 06. 2020
Počet respondentů:136
Počet otázek (max/průměr):7 / 7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vypnění dotazníku k šetření o postoji a názoru o platech učitelů v ČR.

Odpovědi respondentů

1. Zajímáte se o platy učitelů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9166,91 %66,91 %  
ne4533,09 %33,09 %  

Graf

2. O plánovaném zvyšování platů učitelů, se nejčastěji dozvídáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z TV6648,53 %48,53 %  
Z novin2216,18 %16,18 %  
Od ostatních lidí1410,29 %10,29 %  
V práci96,62 %6,62 %  
internet75,15 %5,15 %  
Z internetu 64,41 %4,41 %  
neregistroval jsem to10,74 %0,74 %  
ze zpráv (internet)10,74 %0,74 %  
Rady vysokých škol10,74 %0,74 %  
nedozvím10,74 %0,74 %  
Z jiných médií, nemám televizi, rádio a noviny neodebírám10,74 %0,74 %  
Ve škole10,74 %0,74 %  
zpravodajství, vlastní zdroje10,74 %0,74 %  
Z internetu.10,74 %0,74 %  
Z více zdrojů10,74 %0,74 %  
jsem učitel10,74 %0,74 %  
jsem bývalý učitel, sleduji to10,74 %0,74 %  
na internetu10,74 %0,74 %  
web10,74 %0,74 %  

Graf

3. Jaký máte názor na růst mezd učitelů?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím42,94 %2,94 %  
mají dost32,21 %2,21 %  
zaslouží si to32,21 %2,21 %  
Kladný32,21 %2,21 %  
Negativní21,47 %1,47 %  
Souhlasím s ním21,47 %1,47 %  
žádný21,47 %1,47 %  
Neutrální21,47 %1,47 %  
Pozitivní21,47 %1,47 %  
Souhlasím s ním, je potřeba10,74 %0,74 %  
ostatní odpovědi platy mají odpovídající
jedná se o důležitou práci, je to vhodné
nemám
přidávají jim často
vše se zdražuje, i jim by platy měly růst
moc se o to nezajímám, ani nevím kolik mají
Zvyšování by nemělo proběhnout z vlastní zkušenosti vím že berou až příliš a navíc jejích práce není moc náročná. A navíc si jí samí vybrali a teď si ztěžují chovají se jak rozmazleny fracky
Je to naprosto v pořádku, tato práce je podhodnocená - a rozhodně ji netvoří jen přímá výuková povinnost.
měly by víc růst
Pozitivní.
proti
Myslím, že platy učitelů jsou v porovnání s jinými nižší. Bylo by správné je dorovnat na správnou úroveň a pak navyšovat stejně jako platy v jiných oborech.
Lepší platy by vyvolaly větší konkurenci a tím by vedly ke kvalitnější výuce. Zároveň by přivedly do školství schopné lidi s nápady a školství by se snáze modernizovalo.
nevím, jak jsou na tom teď
Rozporuplný
ano
diferencovaný, je paradox, že zkušený univerzitní učitel má nižší plat než začínající učitel na ZŠ
Je to potřebné a důležité
né všichni by si to zasloužili
přiměřeně
Měli by mít lepší platy,, ale taky by měli podávat výkon
__
Měly by růst zásluhové složky a to mnohonásobně - za třídnictví, dozory, papírování, vedení kroužků, doučování apod.
Je to třeba
Rostou pomalu.
Silně odmítavý. Stále by jen stávkovali a zajímají se jen o peníze. Platy bych jim snížil.
určitě by měl dlouhodobě růst, aby tam nechodili pracovat jenom zoufalci, kteří na nic jiného nemají
pokud chceme kvalitní vzdělání, musíme mít kvalitní učitele, kteří musí být zaplacení, aby nehledali práci mimo obor
Je to dost individuální
do určité míry si to zaslouží, ale podle mě mají lepší platy než většina lidí a není potřeba často zvyšovat mzdu
Je mi to jedno
měl by růst
myslím, že mají dost
Souhlasím s tímto krokem.
nesouhlasím
nezvedat
Těžko říct.. už teď mají hodně.
v pořádku
Podporuji, zároveň vidím velmi rozdílnou kvalitu. Tudíž někomu bych přidal, jiným spíše ubral.
Rostou nevyrovnaně - učitelky v MŠ x učitelé ZŠ a SŠ x učitelé VŠ
Myslím si že je správné že se zvyšují, ale víc peněz by mělo jít na emergency services
na to, jaké podávají výkony, jsou placeni až moc
je mi to šumák
růst mezd učitelů schvaluji
Je strašně špatně dělat v tomto směru plošná opatření. Vím o učitelích, kteří se fakt snaží a děti výuka baví. Ale třeba v případě mého syna by jeho fyzikářka a chemikářka měly ty peníze do školy ještě nosit...
Souhlasím s tím, je to nevděčná práce, zaslouží si být dobře ohodnocena.
už je to příliš !
nemyslím si, že je to nutné
rozhodně si myslím, že by se mzdy učitelů měly zvýšit
zadny
učitelé by měli větší platy, mají za děti velkou zodpovědnost - větší plat by snad i motivoval, aby děti správně a efektivně vzdělávali, ale taky aby se částečně podíleli na jejich výchově
Je to neodůvodněné
Mohly by růst výrazněji.
Jsem pro
podporuji
Nemohou mít všichni vyšší plat než ostatní. Výsledkem tlaku na růst mezd je nominální zvýšení s inflací, kdy si každý pořídí za svou mzdu zhruba totéž, co předtím, jen klesne hodnota úspor těch zodpovědně se chovajících.
Mělo by se přidat
Učitelé nevykonávají fyzicky ani psychicky namáhavé povolání, proto je naprosto neadekvátní zvýšení jejich mzdy.
Luxus
Souhlasím se zvyšováním. Je potřeba ocenit jejich práci. Starají se o naše děti, budoucnost. Mnohdy více a častěji než vlastní rodiče.
Schvaluji
na to jak je v téhle době buzerují rodiče (především líných a hloupých dětí), by měli mít rozhodně více peněz i pravomocí
Dle mého názoru si učitelé zaslouží navýšení platu
je to v pořádku, jsou to odváží lidé :-)
Je třeba zvýšit platy vzhledem k náročnosti
rust by mel byt vyssi, ale zaslouzeny, jsou ucitele, co se snazi a jsou taci, co ne a take by se nemelo zapominat na ucitele na Univerzitach
Za to málo co většina z nich dělá, mi to přijde jako nesmysl.. pokud by to bylo v rámci nějakých odměn za jejich práci, tak jsem pro navýšení mzdy
?
Je to potřeba zvyšovat
Za vyšší odbornost a složitější práci s dětmi a mládeží si zaslouží vyšší platy než mají dnes třeba politici.
mzdy rostly všude, proč ne u učitelů
Že je to dobrý a potřebný krok
Rt
Souhlasím s tím
Už to přehání
pomalý, ale je
Už teď maj víc než dost
Rostou pomalu, učitelský plat stále výrazně zaostává za průměrnou mzdou VŠ vzdělaného člověka.
Mzdy rostou téměř v každém povolání.
.
OK.
Rozhodně souhlasím.
je třeba doplnit nádrž
Mzdy ve školství jsou podhodnocené, zvyšování je správné.
žádný, o tuto problematiku se příliš nezajímám
od zdi ke zdi
Mají dost peněz, nic bych jim nepridavala
Je pomalý, obzvlášť u VŠ učitelů
Je třeba pozvolné zvyšování ale taky více pravomocí k výchově
je to dobrá věc, přivede to k učitelství větší množství kvalitních lidí
Zaslouží si to, jako ostatní.
zbytečné
je malý chudáci učitelé
je pomalý a nedostačující
ok
Platy by měly růst všem učitelům, nejen těm na základních a středních školách, ale i vysokoškolským pedagogům.
Je to správně a potřeba.
Rozporuplný. Za to, co většina učitelů předvádí, by sjoro měli být o chlebu a vodě. Když vidím, že učitel sám nezná a neumí danou látku, kterou má žákům vysvětlit, co si mám myslet. Bohužel, školství je příliš feminizované, chybí mužský element a mnoho "učitelek" si na dětech léčí vlastní mindráky. Na druhou stranu velký dík těm dobrým, které (kteří) dokáží žáky zaujmout a něco naučit, ne jen papouškovat to co si usmyslí, ale i obhájit vlastní názor, rozumět látce a podobně. Takže těm dobrým platy navýšit, ty ostatní vyměnit. Ale to by učilo maximálně cca 20 % z dnešního stavu sboru učitelského. Bohužel. Píši o základních a středních školách, na vysokých je ZATÍM situace o dost lepší. Proč zatím? Tarifní platy VŠ pedagogů jsou daleko menší, než středoškolských učitelů. Takže to dělá hodně lidí z nadšení. Až tato generace odejde, bude hůř. Za dvacet tKč hrubého dělat VŠ pedagoga není k velkému žití. Tito lidé ale nejsou vidět a VŠ obecně jsou brány u úst. K otázce 4. Za tak málo práce tolik peněz a dovolené nikde jinde mít nebudete. Ale tady se to dělí. Ti dobří učitelé vidí možnost předat svoje vědění dál, ta většina vidí hromadu dovolené, krátkou pracovní dobu a za to slušný plat. K otázce 5 - pro většinu velmi nadhodnocené, pro těch pár dobrých velmi podhodnocené.
myslím si, že je to správné
Je poreba
nic se nemá přehánět !
Měly by rozhodně stoupat
Výše platu je nedostatečná.
Penize vydelane na ranni sluzbu,bez vikendu,svátku a mnoho volna
Zvýšení je nutné, ale ne všichni učitelé si je zaslouží.
v současné dobš nezvyšovat, jsme zadluženi
Je naprosto v pořádku.
Je oprávněný, zaslouží si to.
JEDNOZNACNE NEZVYSOVAT!
pro některé je to málo, pro jiné až moc...
nevím
ano, je potřeba podpořit učitele.
11282,35 %82,35 % 

Graf

4. Co považujete za největší výhodu u profese učitele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dovolená po dobu letních prázdnin9368,38 %68,38 %  
Možnost motivovat děti k lepšímu vzdělání5842,65 %42,65 %  
Zajímavá náplň práce4533,09 %33,09 %  
Krátká pracovní doba3827,94 %27,94 %  
Platové ohodnocení1813,24 %13,24 %  
Možnost vyučovat vlastní děti96,62 %6,62 %  

Graf

5. Jak je podle Vás odpovídající aktuální platové ohodnocení pro učitele? 1- zcela neodpovídající, 2-mírně pod průměrem, 3- odpovídající, 4- mírně nadhodnocené 5- velmi nadhodnocené

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25439,71 %39,71 %  
33827,94 %27,94 %  
11813,24 %13,24 %  
41511,03 %11,03 %  
5118,09 %8,09 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.57
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.93
Směrodatná odchylka:0.96
Medián:2
Modus:2

Graf

6. Chtěl/chtěla byste vykonávat povolání učitele v dnešní době?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6850 %50 %  
ano3928,68 %28,68 %  
nevím2921,32 %21,32 %  

Graf

7. Souhlasíte s nárůstem platů pro učitele v následujících letech?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím6245,59 %45,59 %  
spíše souhlasím3122,79 %22,79 %  
nesouhlasím2115,44 %15,44 %  
spíše nesouhlasím1410,29 %10,29 %  
nevím85,88 %5,88 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímáte se o platy učitelů?

2. O plánovaném zvyšování platů učitelů, se nejčastěji dozvídáte:

4. Co považujete za největší výhodu u profese učitele?

5. Jak je podle Vás odpovídající aktuální platové ohodnocení pro učitele? 1- zcela neodpovídající, 2-mírně pod průměrem, 3- odpovídající, 4- mírně nadhodnocené 5- velmi nadhodnocené

6. Chtěl/chtěla byste vykonávat povolání učitele v dnešní době?

7. Souhlasíte s nárůstem platů pro učitele v následujících letech?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímáte se o platy učitelů?

2. O plánovaném zvyšování platů učitelů, se nejčastěji dozvídáte:

4. Co považujete za největší výhodu u profese učitele?

5. Jak je podle Vás odpovídající aktuální platové ohodnocení pro učitele? 1- zcela neodpovídající, 2-mírně pod průměrem, 3- odpovídající, 4- mírně nadhodnocené 5- velmi nadhodnocené

6. Chtěl/chtěla byste vykonávat povolání učitele v dnešní době?

7. Souhlasíte s nárůstem platů pro učitele v následujících letech?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Nagyová, M.Zvyšování platů učitelů (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://71955.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.