Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > PREFERENCE ZNAČKY V RÁMCI NÁKUPNÍHO ROZHODOVÁNÍ U GENERACE Z
PREFERENCE ZNAČKY V RÁMCI NÁKUPNÍHO ROZHODOVÁNÍ U GENERACE Z
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Karlíková |
---|---|
Šetření: | 11. 07. 2020 - 22. 07. 2020 |
Počet respondentů: | 188 |
Počet otázek (max/průměr): | 27 / 21.76 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 64,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:46 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Lucie Karlíková a studuji již třetím rokem obor Marketingové komunikace na UTB ve Zlíně. Vyplněním tohoto anonymního dotazníku mi velmi pomůžete s mou bakalářskou prací na téma Preference značky v rámci nákupního rozhodování u generace Z. Výsledky tohoto dotazníku budou zpracovány a poslouží jako podklad pro mou BP.
Děkuji za Váš čas a ochotu.
Odpovědi respondentů
1. Jste narozen/a mezi lety 1996-2005?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 180 | 95,74 % | 95,74 % |
ne (Děkuji Vám, ale touto otázkou pro Vás dotazník končí.) | 8 | 4,26 % | 4,26 % |
2. Pijete kávu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 134 | 71,28 % | 71,28 % |
ne | 54 | 28,72 % | 28,72 % |
3. Jak často pijete kávu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-2 šálky denně | 46 | 34,07 % | 24,47 % |
víc jak 1x za týden | 28 | 20,74 % | 14,89 % |
3-4 šálky denně | 27 | 20 % | 14,36 % |
1x za týden | 16 | 11,85 % | 8,51 % |
příležitostně (např. 1x za měsíc a méně často) | 15 | 11,11 % | 7,98 % |
4-více šálků denně | 3 | 2,22 % | 1,6 % |
4. Proč konzumujete kávu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chutná mi | 92 | 68,66 % | 48,94 % |
konzumuji jen při určité příležitosti (např. s přáteli v kavárně) | 40 | 29,85 % | 21,28 % |
potřeba nabudit (kvůli kofeinu) | 39 | 29,1 % | 20,74 % |
z návyku (kávu konzumuji pravidelně např. každé ráno) | 33 | 24,63 % | 17,55 % |
Praktikuje to můj táta. | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
Skoro nic jiného pít nemohu (bývá mi po tom špatně). | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
dávám si k ní sladkost nebo cigaretu | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
Mám rada tu vůni. Ale upřednostňují slabou kávu, latte nebo ledovou. | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
5. Kde nejčastěji konzumujete kávu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doma | 86 | 64,18 % | 45,74 % |
v kavárně | 50 | 37,31 % | 26,6 % |
v práci/na brigádě | 42 | 31,34 % | 22,34 % |
ve škole | 17 | 12,69 % | 9,04 % |
kdekoliv, na místě nezáleží | 13 | 9,7 % | 6,91 % |
u přátel na návštěvě | 12 | 8,96 % | 6,38 % |
v restauraci | 3 | 2,24 % | 1,6 % |
6. Kde si kávu nejčastěji kupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v kavárnách | 71 | 52,99 % | 37,77 % |
v supermarketech | 60 | 44,78 % | 31,91 % |
ve specializovaných prodejnách | 31 | 23,13 % | 16,49 % |
v automatech | 20 | 14,93 % | 10,64 % |
přes internetové e-shopy | 12 | 8,96 % | 6,38 % |
Dostávám jako dárek | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
Segafredo | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
Kupují ji moji rodiče. | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
Kupují ji rodiče v supermarketu | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
Rodiče kupují v supermarketu | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
7. Kolik Kč jste ochotni utratit za šálek kávy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
61-70 Kč | 32 | 23,88 % | 17,02 % |
51-60 Kč | 29 | 21,64 % | 15,43 % |
71-90 Kč | 25 | 18,66 % | 13,3 % |
41-50Kč | 22 | 16,42 % | 11,7 % |
méně než 40 Kč | 19 | 14,18 % | 10,11 % |
90 Kč a více | 6 | 4,48 % | 3,19 % |
doma ca 10kč, v kavárně ca 50kč | 1 | 0,75 % | 0,53 % |
8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
chuť | 1.373 | 0.801 |
cena | 2.134 | 1.251 |
kvalita | 2.03 | 1.044 |
vzhled obalu | 3.299 | 1.105 |
značka | 2.836 | 1.316 |
místo, kde kupuji kávu | 3.149 | 1.44 |
vůně/aroma | 2.224 | 1.189 |
reklama dané kávy | 3.791 | 1.374 |
původ kávy | 3.552 | 1.516 |
předchozí zkušenost | 1.821 | 1.013 |
doporučení od známého/rodiny/kamaráda | 2.209 | 1.046 |
9. Která značka se Vám jako první vybaví ve spojitosti s kávou?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Arabika ale nekupuji ji
Cafe co+ delikomat
Cafe co+ delikomat
Cafe shop company
Coffeespot
Coffeespot, Nordbeans, Lázeňská káva
Costa
Costa coffee
Costa coffee
Costa coffee
Costa coffee
Costa coffee
Costa coffee
Dadák
Davidoff
Davidoff
Davidoff
davidoff
Douve Egberts
Eiscafe Delikana
Eiscafe Delikana
Illy
Illy
Jacob's, Nescafe
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs
JACOBS
Jacobs
Jacobs
Jacobs
Jacobs, Tchibo
Jakobs
Jakobs
Jakobs
Jedno kafe
Jihlavanka
Jihlavanka
jihlavanka
Jihlavanka
Jihlavanka
Jihlavanka
Jihlavanka
Jihlavanka
Jihlavanka
Jihlavanka
Jihlavanka
Julius Meinl
Kavovy bob - místní prazirna
Kofi kofi
Kofi kofi
Kofikofi
Lavaza
LAVAZZA
lavazza
lavazza
Lavazza
Lavazza
Lavazza
lavazza
Lavazza
Lavazza
Lavazza
Lázeňská káva, the naughty dog, Pikola
Malena - Pražírna v Brně
Mr. Coffee
Nakupuji kávu z Fairtradu, značku si nepamatuji.
Nechutný starbucks
Nescafé
Nescafe
Nescafé
Nescafé
nescafe
Nescafé
Nescafé
Nescafé
Nescafe
Nescafe
Nescafe
Nescafé
Nescafé
Nescafe
Nescafé
Nescafe
Nescafe
Nescafé
Nescafé
Nescafé
Nescafé
Nescafe
Nescafé
Nescafe
Nescafé
Nescafé
Nescafé
Nescafe, starbuck, jihlavanka
Nescafé, Tchibo, Segafredo
Nescaffe,
Nespreso
Nespresso
Nespresso
Nespresso
nic
Pikola
Popradská, Brick city coffee
Rebelbean
Sega Fredo
Segafredo
Segafredo
segafredo
Segafredo
Standard
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks, Costa
Starbucks, Costa
Starbucks, Costa coffee
Starbucks, Mc Cafe
Starbucks, Nespresso
starbuks
Strabucks
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
tchibo
tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo
Tchibo, Jacobs, Jihlavanka
Tchibo, Jihlavanka, Starbucks
Velvet
zadna
10. Znáte značku Starbucks?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 22].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 182 | 96,81 % | 96,81 % |
ne | 6 | 3,19 % | 3,19 % |
11. Navštěvujete kavárnu Starbucks? Pokud ano, jak často?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne → otázka č. 12, ano – každý den → otázka č. 13, ano – několikrát do týdne → otázka č. 13, ano – jednou týdně → otázka č. 13, ano – 1x 14 dní → otázka č. 13, ano – 1x měsíc a méně → otázka č. 13, ano – příležitostně (1-2x za rok) → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 91 | 49,46 % | 48,4 % |
ano – příležitostně (1-2x za rok) | 54 | 29,35 % | 28,72 % |
ano – 1x měsíc a méně | 25 | 13,59 % | 13,3 % |
ano – 1x 14 dní | 10 | 5,43 % | 5,32 % |
ano – jednou týdně | 3 | 1,63 % | 1,6 % |
ano – každý den | 1 | 0,54 % | 0,53 % |
12. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/a ne, uveďte proč kavárnu nenavštěvujete
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Cena, prostředí fastfoodu
Cena/kvalita otřesná, raději podpořím místní pražírny.
Daleko od místa bydliště.
Daleko, vyšší ceny
Drahá
Drahá, káva mi od nich nechutná
drahé
Drahé a nesmím to. (Musím ze zdravotních důvodů držet spousty diet.)
Drahé, přeslazené, nedobré kafe
Globalizovana firma s velkym dopadem na byznys a zivotni prostredi.
Hlavně se tomu nedá ani říkat káva, jinak příliš vysoká cena, nedostupnost v místě bydliště, když někam vyjedu, obvykle chci ochutnat kávu z místní pražírny, ne z nadnárodního řetězce
Je daleko od mého bydliště
Je drahá a jsou lepší kvárny - kvalitnější káva a zákusky, příjemnější atmosféra - nevyplatí se to v žádném směru
je drahá, zbytečná a na jejích polích pracují lidé v nevhodných podmínkách
Je moc daleko
Je tam draho a chodí tam lidi, co se snaží být hrozně "cool", přitom jsou ovce.
Je v jiném městě než bydlím
Jejich káva mi nechutná a je příliš drahá.
kafe tam je hnusný
káva od nih mi moc nechutná
Kavárnu jsem navštěvovala kdyz mi bylo asi 10-12 let, protoze to byl jakysi pojem - starbucks, v soucasne dobe mi prijde předražená a káva ne tak dobrá. Radeji mam místní prazirny.
Kávu piju pouze příležitostně, a když už ano, Starbucks vnímám jako nekvalitní a přeceňovanou kávu, která je spíše o značce, než o kávě samotné. Proto bych zvolila jinou kavárnu
M
Moc cukru, káva co není káva :)
Moc do kaváren nechodím všeobecně, Starbucks mi přijde jako předražená káva, díky které se lidé chtějí cítit "in".
Moc drahá káva a nic moc chuťově, platí se jen za značku
Moc drahé
Moc drahé
Moc drahé
Moc hnědá
Moc komerční
Myslím si, že je to tam zbytečně předražené
Nechci
Nejbližší pobočka je příliš daleko
Nelíbí se mi její styl a celkově celý koncept Starbucks je mi nesympatický
Nemám ji poblíž
Nemam ji v okoli
Nemám na to.
Nemám potřebu kavárnu vyhledávat a jsou v ní drahé ceny.
Nenachází se v lokalitě kde žiji.
Nenachází se v žádném blízkém městě. Vysoké ceny, nízká kvalita.
Nenavštěvuju ji, protože nepiju kávu.
není v mém městě, města která ji mají jsou daleko
není tady
Není v blízkosti a propagace starbucks mě odpuzuje.
není v blízkosti mého bydliště
Není v mém městě
Není v mém okolí
Není v mém okolí
Není v mém okolí
Není v mojem městě a cesta je dlouhá kdybych se tam chtěla dostat
Není v okolí
Nepiji kávu
Nepiji kávu
nepiji kávu
nepiji kavu
Nepiji kávu
Nepiji kávu, jen příležitostně
Nepiji kávu.
Nepiju kafe
nepiju kafe
Nepiju kávu
Nepiju kávu
Nepiju kávu a navíc je tam předraženo.
Nepiju kavu, je to predrazene
Nie je v meste kde bývam
Nikde ve svém okolí sem ji ještě nezahlédla.
Nikdy mne nezaujala na tolik, abych ji navštívil.
Obecne moc kavarny nenavstevuji, Starbucks vetsinou nemam cestou
Popravdě mě to asi nikdy nenapadlo, spíš chodím sednout někam, kde se dá jíst a pít všechno a dá se tam dlouho vysedávat.
Predrazena káva
Protože chci kafe, né fotku na instagram. A chutná mi průměrně.
Protože je předražená na to, že není zrovna nejkvalitnější a v okolí je vždy lepší možnost, kde kávu koupit
protože je to předražená americká píčovina kam chodí ovečky abékat aby si pipdali "cool"
protože kávu nepiji
Protože nepiju kávu
Předražená káva Přijde mi, že značka přerostla kvalitu
Předražené
Předražené a není v okolí
Předražené nic, cena nahnana značkou, s kvalitní kávou to nemá nic společného
předražené, nekvalitní
Předřažená, velká reklama
Příliš daleko od bydliště
Příliš drahá
Špatná dostupnost, nemám ji nikde v blízkém okolí
Tato kavárna je drahá
Tato síť je velmi dobře propagovaná, drahá a to neznamená, že mají kvalitní produkty. Kávu si raději dám v malé kavárně než ve franchisingu.
V našem kraji není kavárna
Vysoké ceny
Vysoké ceny a neatraktivni nabídka
Vzdálenost, ceny
13. Proč navštěvujete kavárnu Starbucks? (Zvolte max. 3 odpovědi.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chuť kávy | 39 | 42,39 % | 20,74 % |
dobrá lokace kavárny | 35 | 38,04 % | 18,62 % |
široký výběr nabídky | 25 | 27,17 % | 13,3 % |
prostředí kavárny | 23 | 25 % | 12,23 % |
přístup obsluhy | 20 | 21,74 % | 10,64 % |
speciální akce | 16 | 17,39 % | 8,51 % |
vyhovující cena | 8 | 8,7 % | 4,26 % |
kvůli fotce na soc. sítě | 5 | 5,43 % | 2,66 % |
posezení s přáteli | 4 | 4,35 % | 2,13 % |
nenavštěvuji | 3 | 3,26 % | 1,6 % |
když nemám na výběr nebo tam chce kamarád/ka | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
S kamarady | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
kvůli danému výrobku | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
Rande | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
propagace | 1 | 1,09 % | 0,53 % |
14. Proč pijete kávu Starbucks?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nepiju kávu od Starbucks | 96 | 52,75 % | 51,06 % |
chutná mi | 65 | 35,71 % | 34,57 % |
líbí se mi jejich reklama | 17 | 9,34 % | 9,04 % |
doporučení od kamaráda/známého | 13 | 7,14 % | 6,91 % |
líbí se mi jejich obal | 12 | 6,59 % | 6,38 % |
kvůli trendu | 11 | 6,04 % | 5,85 % |
doporučení influencera | 6 | 3,3 % | 3,19 % |
vyhovující cena | 5 | 2,75 % | 2,66 % |
když nemám na výběr nebo tam chce kamarád/ka | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Nepiju žádnou kávu. | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Občas je to jediná možnost | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Väčšinou pijem sezónne špeciality bez kavy | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Návštěva obchodního centra | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Kdyz neni jina kavarna okolo | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
když už, tak protože je jediná, kterou mají ve vlaku čd | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
ale klidně bych zkusila | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Je blízko mého zaměstnání | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Kávu nepiju, kupuju si zde čaje | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Kupuji si tam jen čaj ne kávu | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Myslím si, že je kvalitní | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
15. Kolik Kč jste ochoten/ochotna utratit ve Starbucks za jednu návštěvu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
101-200 Kč | 56 | 30,77 % | 29,79 % |
0-50 Kč | 54 | 29,67 % | 28,72 % |
51-100 Kč | 37 | 20,33 % | 19,68 % |
201-300 Kč | 20 | 10,99 % | 10,64 % |
nic | 3 | 1,65 % | 1,6 % |
0 Kč | 2 | 1,1 % | 1,06 % |
Nebyla jsem tam jeste | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Nenavštěvuju ji. | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Dostanem to za úsmev, známosti | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
ani za návšěvu hajzlíku | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Nechodím | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Nenavštěvuji, takže netuším | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Nic. | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
ani šušeň | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
O | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
Nebyl jsem tam, když nepočítám kdysi v Londýně | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
16. Vadí Vám, že jsou pobočky Starbucks umístěny jen ve větších městech jako je Praha, Brno, Ostrava atd.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevadí mi to | 66 | 36,26 % | 35,11 % |
nevím, je mi to jedno | 42 | 23,08 % | 22,34 % |
ano, ocenil/a bych pobočky i v menších městech | 38 | 20,88 % | 20,21 % |
spíše ano | 27 | 14,84 % | 14,36 % |
spíše ne | 9 | 4,95 % | 4,79 % |
17. Považujete značku Starbucks za exkluzivní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [rozhodně ano → otázka č. 18, spíše ano → otázka č. 18, nevím, nejsem si jistý/á → otázka č. 19, spíše ne → otázka č. 19, rozhodně ne → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím, nejsem si jistý/á | 48 | 26,37 % | 25,53 % |
spíše ne | 48 | 26,37 % | 25,53 % |
rozhodně ne | 36 | 19,78 % | 19,15 % |
spíše ano | 34 | 18,68 % | 18,09 % |
rozhodně ano | 16 | 8,79 % | 8,51 % |
18. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/a odpověď ano, uveďte, proč si to myslíte:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
,,známá,,
"trendy" značka, vyhledávaná především mladými lidmi
Ani netuším, už mi tak prostě připadá když vejdu do jejich kavárny
Cena
díky svým cenám (jak v supermarketu, tak i v kavárně)
Dobrá reklama a image značky, budovanie dôvery u zákazníkov, limitky, obmieňanie nápojového menu, lukratívne umiestnenie predajní, globálna značka
drahá
Dražší ceny
Dražší ceny (jak v supermarketech, tak v kavárnách)
Chuť, vůně, dobré jméno
Chutná arabica
Je celosvětově známá, má vyšší ceny a může si to dovolit.
Je celosvětově známá. Jen málo lidí tuto značku nezná.
Je drahá
Je drahá
Je dražší a nachází se jen nekde.
Je populární
je populární a dělá ze sebou drahou značku
Káva je fairtrade, musí být tedy dražší. Je to kavárna známá po celém světě - má své jméno a platí se tedy i za značku. Je to jako u oblečení atd
Kvalita
Kvalitní káva
Kvalitní káva
Kvalitní káva i milé prostředí kaváren, vždy skvěle naladěná obsluha.
Kvůli ceně
Kvůli ceně
Kvůli ceně a trendu značky
Kvůli kvalitě a ceně
Lahodna chuť
Má dobrou reklamu a je velmi známá. Je to americká značka a může si dovolit mít vyšší ceny kávy.
Má dražší ceny
Má vysšší ceny. Myslím, že lidé si kupují kávu od starbucks jen výjimečně kvůli ceně.
má vyšší ceny
Mají výbornou kávu, spoustu možností na výběr, příjemné prostředí a skvělé zaměstnance. Cena je vyšší, ale jednou za čas stojí za to ty peníze dát.
Myslím si, že jejich káva je kvalitní.
Myslím si, že má kvalitní produkty, proto si může dovolit vyšší ceny.
Myslím si, že má kvalitní výrobky.
Nejznámější koncept kaváren na světě.
Nemám osobní zkušenost, vycházím z veřejného mínění.
Nevím, vnímám to tak
Pochází z ameriky. Zná ji každý a má vyšší ceny.
Poměrně se tak prezentují a mají na tom postavenou značku. I cena produktů by nejspíše seděla, co jsem slyšel.
Považuji jejich kávu za kvalitní, tomu odpovídá i vyšší cena
protože s tím lidi převážně z menších měst z nějákého pro mě neznámho důvodu flexí
Působí to tak na mně.
Reklama
V mých očích je prestižnější než ostatní značky.
Vím, do čeho jdu. Káva určitě nebude taková, ze by se nedala pít.
Vysoké ceny
Vyšší cena
vyšší ceny než od konkurence, mají dobrou reklamu
19. Odlišuje se podle Vás Starbucks něčím od jiných kaváren? Pokud ano, napište, proč si to myslíte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 20, nevím → otázka č. 21, ne → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 77 | 42,31 % | 40,96 % |
nevím | 53 | 29,12 % | 28,19 % |
ne | 52 | 28,57 % | 27,66 % |
20. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/a odpověď ano, uveďte, proč si to myslíte:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Asi tím, že má takovou velkou reklamu, v zahraničí hraje prim atd., takže působí "jako něco lepšího".
celý koncept je odlišný, přístup lidí v kavárně je fajn a člověku ani nevadí pít kafe z kelímku
Cenou, jsou levnější kavárny s kvalitnější kávou
Dávájí Vám jméno na kelímek jsou milí, mají to tam moc pěkné,mají tam široký výběr i bezkofeinu apod. je to prostě něco jiného než kavárna
Franchising poboček
Globalni firma. Clovek tusi do ceho jde. Nevyhoda je ze vytlacuje mistni podniky.
hit dnešní doby
Hodně propagována
Je dražší a luxusnější
Je předražená a ani tam nemají dobrou kávu.
je to americká píčovina lákající ovce na předraženou břečku
Je to kavárna, která vám kávu “personalizuje” tím, že vám ji podepíše... pak je káva více “instafriendly” a vy máte i pocit, že jste pro tu kavárnu vyjímečná pravě tím, že je to káva speciálně pro vás... má prostě jiný, osobitější přístup k zákazníkům.. jinak káva tam sama o sobě není ničím vyjimecna
Je to korporát.
Je to něco jako Coca cola mezi kávama, zná to prostě každý.
Je to takové speciální.
Je to velký celosvětový řetězec
Jedinečný postup obsluhy a pripravy
Jména na kelímcích
Jméno na kelímku
Jméno na kelímku (osobnější přístup). Maličkost, která potěší.
kafe je hnusný, předražený, snobský, lidi jsou tam nafoukaný, všichni čučej do šmrdlafonu...
Kavarenska káva bývá kvalitní
Kavárny vypadají stejně (stejně jako např. mc donalds)
Know how
Krom klasických káv, nabízí kávové nápoje.
Lokace převážně v NC
Má propracovaný marketingový a vizuální koncept, to se musí nechat, očividně to funguje
Ma svůj specifický styl, málokterá kavárna má takový výběr různých káv + asi jediný podnik, kde vaši kávu pojmenují vaším jménem.
Má vlastní speciální akce podle ročního období
Má známou značku, je populární, cool, sexy, lidé jsou ochotni nosit jejich merch
Mají skvělý marketing, jejich značka se objevuje ve filmech, je mezinárodním podnikem
Myslím si že cenou.
Nachází se nejčastěji v obchodních centrech.
Ne od všech, ale díky určitému standartu se můžu spolehnout na to že když nemám náladu experimentovat tak dostanu to s čím jsem spokojený
Obří místo, výrazné logo
Odlišuje se tím, že je to sice známá značka, ale káva je tam nedobrá.
Osobnější přístup obsluhy
Osobním přístupem personálu, chutí nápojů a výběrem
Píši na kelímek jmeno
podepisování kelímků jménem
Podle mě je skvělé že tam mají větší nabídku o proti jinych kavárnách
Podpis jména na kelímku
Podpis na kelímku
Podpis na kelímku
podpis na kelímku
Podpis na kelímku
Podpis na kelímku. Široká nabídka.
Popis kelímků, zaručena kvalita kávy
Prodávají přepražené kafe za moc peněz, ale tak hlavně, že si děcka můžou fotit kelímky se jménem na insta
Prostředí a sezonní menu
Předražené
Příjemné prostředí. Ráda kavárnu navštěvuji s přáteli.
Přístup obsluhy, každa kava je specialne pro nekoho (jmena na kelimku)
Psaní jména na kelímek.
reklamou
Řekla bych, že většina lidí tam kávu pije, protože je značka známá a trendy.
Servisem
Skvělý přístup obsluhy, káva z dobrých zdrojů, možnosti vybrat si svou kombinaci kávy, verze pro vegany
Světový řetězec, jsou lidé, co navštěvují spoustu míst na celém světě a dají si tam kávu ze Starbucks jenom kvůli tomu.
Svou reklamou, podpisování kelímků
Svým konceptem
Svým konceptem - jejich kavárny vypadají stejně po celém světě.
Široká nabídka
Široká nabídka
To, že v každé zemi vypadá fransiza vlastně stejně
Umí si udělat reklamu a vybrat si cílovou skupinu. Umí z nepříliš dobré kávy vytřískat raketový zisk.
Unifikovaný koncept "one-fits-all" alá McDonald
V mém okolí jsou pouze mini pobočky pro kávu s sebou, popřípadě s mini posezením
Velká reklama, predražená
Větší cenou a ovečkami
Všechny kavárny vypadají stejně
Vyhlášená síť prodejen.
Vysoké ceny
Zdá se mi že se odlišuje vyššími cenami od jiných kaváren a také,že je to mezinárodní řetězec - něco jako McDonald's
značkou, něco jako McDonald ale s kávou
Způsob obsluhy, kvalita kávy
Žádná jiná kavárna nenabízí tolik možností a možnost si v podstatě namíchat vlastní nápoj.
21. Znáte věrnostní program Starbucks Rewards?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neznám ho | 122 | 67,03 % | 64,89 % |
znám, ale nevyužívám ho | 38 | 20,88 % | 20,21 % |
znám a používám ho | 21 | 11,54 % | 11,17 % |
nechci ho znát | 1 | 0,55 % | 0,53 % |
22. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 126 | 67,02 % | 67,02 % |
muž | 62 | 32,98 % | 32,98 % |
23. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 | 35 | 18,62 % | 18,62 % |
22 | 34 | 18,09 % | 18,09 % |
21 | 20 | 10,64 % | 10,64 % |
24 | 17 | 9,04 % | 9,04 % |
18 | 14 | 7,45 % | 7,45 % |
20 | 11 | 5,85 % | 5,85 % |
15 | 11 | 5,85 % | 5,85 % |
19 | 9 | 4,79 % | 4,79 % |
16 | 9 | 4,79 % | 4,79 % |
17 | 8 | 4,26 % | 4,26 % |
ostatní odpovědi | 20 | 10,64 % | 10,64 % |
24. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student VŠ | 74 | 39,36 % | 39,36 % |
pracující | 55 | 29,26 % | 29,26 % |
student SŠ | 43 | 22,87 % | 22,87 % |
na mateřské | 7 | 3,72 % | 3,72 % |
podnikatel | 4 | 2,13 % | 2,13 % |
student ZŠ | 4 | 2,13 % | 2,13 % |
nezaměstnaný | 1 | 0,53 % | 0,53 % |
25. Jaký je Váš měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1.001 - 3.000 Kč | 28 | 14,89 % | 14,89 % |
15.001 - 20.000 Kč | 23 | 12,23 % | 12,23 % |
3.001 - 5.000 Kč | 20 | 10,64 % | 10,64 % |
20.001 - 25.000 Kč | 19 | 10,11 % | 10,11 % |
8.001 - 10.000 Kč | 18 | 9,57 % | 9,57 % |
méně než 500 Kč | 18 | 9,57 % | 9,57 % |
více než 25.000 Kč | 17 | 9,04 % | 9,04 % |
10.001 - 15.000 Kč | 16 | 8,51 % | 8,51 % |
501 - 1.000 Kč | 15 | 7,98 % | 7,98 % |
5.001 - 8.000 Kč | 14 | 7,45 % | 7,45 % |
26. V jakém kraji žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zlínský kraj | 52 | 27,96 % | 27,66 % |
Jihomoravský kraj | 34 | 18,28 % | 18,09 % |
Hlavní město Praha | 26 | 13,98 % | 13,83 % |
Moravskoslezský kraj | 17 | 9,14 % | 9,04 % |
Olomoucký kraj | 10 | 5,38 % | 5,32 % |
Pardubický kraj | 9 | 4,84 % | 4,79 % |
Středočeský kraj | 8 | 4,3 % | 4,26 % |
Plzeňský kraj | 8 | 4,3 % | 4,26 % |
Kraj Vysočina | 6 | 3,23 % | 3,19 % |
Jihočeský kraj | 6 | 3,23 % | 3,19 % |
Královehradecký kraj | 4 | 2,15 % | 2,13 % |
Liberecký kraj | 4 | 2,15 % | 2,13 % |
Karlovarský kraj | 1 | 0,54 % | 0,53 % |
Ústecký kraj | 1 | 0,54 % | 0,53 % |
27. Zde je prostor pro připomínky, návrhy, názory apod.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
Já vím ze sem hodný <3
Kávu mám rada, ale zásadně nekupuji v restauracích ani kavárnách. Jejich kávy jsou pro mne silné a nedělá mi to dobře. Proto konzumují jen doma či u přátel. Kde si regulují sama dávku. Kávy bez přístrojů. Vím, ze jsou kávy i bezkofeinove, ale již jsem takto zvykla.
kdyby stárbůks nexistoval, bylo by na světě líp
Kupuji si jejich kávu v supermarketu. Jejich kavárnu navštěvuji jen příložitostně např. při návštěvě NC.
Luci, hodně štěstí při psaní BP. :-) Kačka F.
Pardubický kraj
Stručný rychlý jasný
Student je pouze na VŠ či VOŠ ostatní jsou žáci (hlavně u ZŠ vyzní věta "studuji základní školu" směšně.
Vse ok
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.