Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > PREFERENCE ZNAČKY V RÁMCI NÁKUPNÍHO ROZHODOVÁNÍ U GENERACE Z

PREFERENCE ZNAČKY V RÁMCI NÁKUPNÍHO ROZHODOVÁNÍ U GENERACE Z

Turistika v Olomouckém kraji
Navštívili jste již turisticky Olomoucký kraj? Jeseníky, Hanou, Olomouc? Jaká jsou pro Vás největší turistická lakadla tohoto kraje?

(pouze lidé nežijící v Olomouckém kraji, veřejné výsledky koncem listopadu)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Karlíková
Šetření:11. 07. 2020 - 22. 07. 2020
Počet respondentů:188
Počet otázek (max/průměr):27 / 21.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Lucie Karlíková a studuji již třetím rokem obor Marketingové komunikace na UTB ve Zlíně. Vyplněním tohoto anonymního dotazníku mi velmi pomůžete s mou bakalářskou prací na téma Preference značky v rámci nákupního rozhodování u generace Z. Výsledky tohoto dotazníku budou zpracovány a poslouží jako podklad pro mou BP.

Děkuji za Váš čas a ochotu.

Odpovědi respondentů

1. Jste narozen/a mezi lety 1996-2005?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18095,74 %95,74 %  
ne (Děkuji Vám, ale touto otázkou pro Vás dotazník končí.)84,26 %4,26 %  

Graf

2. Pijete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13471,28 %71,28 %  
ne5428,72 %28,72 %  

Graf

3. Jak často pijete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 šálky denně4634,07 %24,47 %  
víc jak 1x za týden2820,74 %14,89 %  
3-4 šálky denně2720 %14,36 %  
1x za týden1611,85 %8,51 %  
příležitostně (např. 1x za měsíc a méně často)1511,11 %7,98 %  
4-více šálků denně32,22 %1,6 %  

Graf

4. Proč konzumujete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chutná mi9268,66 %48,94 %  
konzumuji jen při určité příležitosti (např. s přáteli v kavárně)4029,85 %21,28 %  
potřeba nabudit (kvůli kofeinu)3929,1 %20,74 %  
z návyku (kávu konzumuji pravidelně např. každé ráno)3324,63 %17,55 %  
Praktikuje to můj táta.10,75 %0,53 %  
Skoro nic jiného pít nemohu (bývá mi po tom špatně). 10,75 %0,53 %  
dávám si k ní sladkost nebo cigaretu10,75 %0,53 %  
Mám rada tu vůni. Ale upřednostňují slabou kávu, latte nebo ledovou. 10,75 %0,53 %  

Graf

5. Kde nejčastěji konzumujete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma8664,18 %45,74 %  
v kavárně5037,31 %26,6 %  
v práci/na brigádě4231,34 %22,34 %  
ve škole1712,69 %9,04 %  
kdekoliv, na místě nezáleží139,7 %6,91 %  
u přátel na návštěvě128,96 %6,38 %  
v restauraci32,24 %1,6 %  

Graf

6. Kde si kávu nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kavárnách7152,99 %37,77 %  
v supermarketech6044,78 %31,91 %  
ve specializovaných prodejnách3123,13 %16,49 %  
v automatech2014,93 %10,64 %  
přes internetové e-shopy128,96 %6,38 %  
Dostávám jako dárek10,75 %0,53 %  
Segafredo 10,75 %0,53 %  
Kupují ji moji rodiče.10,75 %0,53 %  
Kupují ji rodiče v supermarketu10,75 %0,53 %  
Rodiče kupují v supermarketu10,75 %0,53 %  

Graf

7. Kolik Kč jste ochotni utratit za šálek kávy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
61-70 Kč3223,88 %17,02 %  
51-60 Kč2921,64 %15,43 %  
71-90 Kč2518,66 %13,3 %  
41-50Kč2216,42 %11,7 %  
méně než 40 Kč1914,18 %10,11 %  
90 Kč a více64,48 %3,19 %  
doma ca 10kč, v kavárně ca 50kč10,75 %0,53 %  

Graf

8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
chuť1.3730.801
cena2.1341.251
kvalita2.031.044
vzhled obalu3.2991.105
značka2.8361.316
místo, kde kupuji kávu3.1491.44
vůně/aroma2.2241.189
reklama dané kávy3.7911.374
původ kávy3.5521.516
předchozí zkušenost1.8211.013
doporučení od známého/rodiny/kamaráda2.2091.046

Graf

9. Která značka se Vám jako první vybaví ve spojitosti s kávou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Arabika ale nekupuji ji

Cafe co+ delikomat

Cafe co+ delikomat

Cafe shop company

Coffeespot

Coffeespot, Nordbeans, Lázeňská káva

Costa

Costa coffee

Costa coffee

Costa coffee

Costa coffee

Costa coffee

Costa coffee

Dadák

Davidoff

Davidoff

Davidoff

davidoff

Douve Egberts

Eiscafe Delikana

Eiscafe Delikana

Illy

Illy

Jacob's, Nescafe

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs

JACOBS

Jacobs

Jacobs

Jacobs

Jacobs, Tchibo

Jakobs

Jakobs

Jakobs

Jedno kafe

Jihlavanka

Jihlavanka

jihlavanka

Jihlavanka

Jihlavanka

Jihlavanka

Jihlavanka

Jihlavanka

Jihlavanka

Jihlavanka

Jihlavanka

Julius Meinl

Kavovy bob - místní prazirna

Kofi kofi

Kofi kofi

Kofikofi

Lavaza

LAVAZZA

lavazza

lavazza

Lavazza

Lavazza

Lavazza

lavazza

Lavazza

Lavazza

Lavazza

Lázeňská káva, the naughty dog, Pikola

Malena - Pražírna v Brně

Mr. Coffee

Nakupuji kávu z Fairtradu, značku si nepamatuji.

Nechutný starbucks

Nescafé

Nescafe

Nescafé

Nescafé

nescafe

Nescafé

Nescafé

Nescafé

Nescafe

Nescafe

Nescafe

Nescafé

Nescafé

Nescafe

Nescafé

Nescafe

Nescafe

Nescafé

Nescafé

Nescafé

Nescafé

Nescafe

Nescafé

Nescafe

Nescafé

Nescafé

Nescafé

Nescafe, starbuck, jihlavanka

Nescafé, Tchibo, Segafredo

Nescaffe,

Nespreso

Nespresso

Nespresso

Nespresso

nic

Pikola

Popradská, Brick city coffee

Rebelbean

Sega Fredo

Segafredo

Segafredo

segafredo

Segafredo

Standard

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks

Starbucks, Costa

Starbucks, Costa

Starbucks, Costa coffee

Starbucks, Mc Cafe

Starbucks, Nespresso

starbuks

Strabucks

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

tchibo

tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo

Tchibo, Jacobs, Jihlavanka

Tchibo, Jihlavanka, Starbucks

Velvet

zadna

10. Znáte značku Starbucks?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18296,81 %96,81 %  
ne63,19 %3,19 %  

Graf

11. Navštěvujete kavárnu Starbucks? Pokud ano, jak často?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [neotázka č. 12, ano – každý denotázka č. 13, ano – několikrát do týdneotázka č. 13, ano – jednou týdněotázka č. 13, ano – 1x 14 dníotázka č. 13, ano – 1x měsíc a méněotázka č. 13, ano – příležitostně (1-2x za rok)otázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9149,46 %48,4 %  
ano – příležitostně (1-2x za rok)5429,35 %28,72 %  
ano – 1x měsíc a méně2513,59 %13,3 %  
ano – 1x 14 dní105,43 %5,32 %  
ano – jednou týdně31,63 %1,6 %  
ano – každý den10,54 %0,53 %  

Graf

12. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/a ne, uveďte proč kavárnu nenavštěvujete

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Cena, prostředí fastfoodu

Cena/kvalita otřesná, raději podpořím místní pražírny.

Daleko od místa bydliště.

Daleko, vyšší ceny

Drahá

Drahá, káva mi od nich nechutná

drahé

Drahé a nesmím to. (Musím ze zdravotních důvodů držet spousty diet.)

Drahé, přeslazené, nedobré kafe

Globalizovana firma s velkym dopadem na byznys a zivotni prostredi.

Hlavně se tomu nedá ani říkat káva, jinak příliš vysoká cena, nedostupnost v místě bydliště, když někam vyjedu, obvykle chci ochutnat kávu z místní pražírny, ne z nadnárodního řetězce

Je daleko od mého bydliště

Je drahá a jsou lepší kvárny - kvalitnější káva a zákusky, příjemnější atmosféra - nevyplatí se to v žádném směru

je drahá, zbytečná a na jejích polích pracují lidé v nevhodných podmínkách

Je moc daleko

Je tam draho a chodí tam lidi, co se snaží být hrozně "cool", přitom jsou ovce.

Je v jiném městě než bydlím

Jejich káva mi nechutná a je příliš drahá.

kafe tam je hnusný

káva od nih mi moc nechutná

Kavárnu jsem navštěvovala kdyz mi bylo asi 10-12 let, protoze to byl jakysi pojem - starbucks, v soucasne dobe mi prijde předražená a káva ne tak dobrá. Radeji mam místní prazirny.

Kávu piju pouze příležitostně, a když už ano, Starbucks vnímám jako nekvalitní a přeceňovanou kávu, která je spíše o značce, než o kávě samotné. Proto bych zvolila jinou kavárnu

M

Moc cukru, káva co není káva :)

Moc do kaváren nechodím všeobecně, Starbucks mi přijde jako předražená káva, díky které se lidé chtějí cítit "in".

Moc drahá káva a nic moc chuťově, platí se jen za značku

Moc drahé

Moc drahé

Moc drahé

Moc hnědá

Moc komerční

Myslím si, že je to tam zbytečně předražené

Nechci

Nejbližší pobočka je příliš daleko

Nelíbí se mi její styl a celkově celý koncept Starbucks je mi nesympatický

Nemám ji poblíž

Nemam ji v okoli

Nemám na to.

Nemám potřebu kavárnu vyhledávat a jsou v ní drahé ceny.

Nenachází se v lokalitě kde žiji.

Nenachází se v žádném blízkém městě. Vysoké ceny, nízká kvalita.

Nenavštěvuju ji, protože nepiju kávu.

není v mém městě, města která ji mají jsou daleko

není tady

Není v blízkosti a propagace starbucks mě odpuzuje.

není v blízkosti mého bydliště

Není v mém městě

Není v mém okolí

Není v mém okolí

Není v mém okolí

Není v mojem městě a cesta je dlouhá kdybych se tam chtěla dostat

Není v okolí

Nepiji kávu

Nepiji kávu

nepiji kávu

nepiji kavu

Nepiji kávu

Nepiji kávu, jen příležitostně

Nepiji kávu.

Nepiju kafe

nepiju kafe

Nepiju kávu

Nepiju kávu

Nepiju kávu a navíc je tam předraženo.

Nepiju kavu, je to predrazene

Nie je v meste kde bývam

Nikde ve svém okolí sem ji ještě nezahlédla.

Nikdy mne nezaujala na tolik, abych ji navštívil.

Obecne moc kavarny nenavstevuji, Starbucks vetsinou nemam cestou

Popravdě mě to asi nikdy nenapadlo, spíš chodím sednout někam, kde se dá jíst a pít všechno a dá se tam dlouho vysedávat.

Predrazena káva

Protože chci kafe, né fotku na instagram. A chutná mi průměrně.

Protože je předražená na to, že není zrovna nejkvalitnější a v okolí je vždy lepší možnost, kde kávu koupit

protože je to předražená americká píčovina kam chodí ovečky abékat aby si pipdali "cool"

protože kávu nepiji

Protože nepiju kávu

Předražená káva Přijde mi, že značka přerostla kvalitu

Předražené

Předražené a není v okolí

Předražené nic, cena nahnana značkou, s kvalitní kávou to nemá nic společného

předražené, nekvalitní

Předřažená, velká reklama

Příliš daleko od bydliště

Příliš drahá

Špatná dostupnost, nemám ji nikde v blízkém okolí

Tato kavárna je drahá

Tato síť je velmi dobře propagovaná, drahá a to neznamená, že mají kvalitní produkty. Kávu si raději dám v malé kavárně než ve franchisingu.

V našem kraji není kavárna

Vysoké ceny

Vysoké ceny a neatraktivni nabídka

Vzdálenost, ceny

13. Proč navštěvujete kavárnu Starbucks? (Zvolte max. 3 odpovědi.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chuť kávy3942,39 %20,74 %  
dobrá lokace kavárny3538,04 %18,62 %  
široký výběr nabídky2527,17 %13,3 %  
prostředí kavárny2325 %12,23 %  
přístup obsluhy2021,74 %10,64 %  
speciální akce1617,39 %8,51 %  
vyhovující cena88,7 %4,26 %  
kvůli fotce na soc. sítě55,43 %2,66 %  
posezení s přáteli44,35 %2,13 %  
nenavštěvuji33,26 %1,6 %  
když nemám na výběr nebo tam chce kamarád/ka11,09 %0,53 %  
S kamarady11,09 %0,53 %  
kvůli danému výrobku11,09 %0,53 %  
Rande11,09 %0,53 %  
propagace11,09 %0,53 %  

Graf

14. Proč pijete kávu Starbucks?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepiju kávu od Starbucks9652,75 %51,06 %  
chutná mi6535,71 %34,57 %  
líbí se mi jejich reklama179,34 %9,04 %  
doporučení od kamaráda/známého137,14 %6,91 %  
líbí se mi jejich obal126,59 %6,38 %  
kvůli trendu116,04 %5,85 %  
doporučení influencera63,3 %3,19 %  
vyhovující cena52,75 %2,66 %  
když nemám na výběr nebo tam chce kamarád/ka10,55 %0,53 %  
Nepiju žádnou kávu.10,55 %0,53 %  
Občas je to jediná možnost10,55 %0,53 %  
Väčšinou pijem sezónne špeciality bez kavy10,55 %0,53 %  
Návštěva obchodního centra 10,55 %0,53 %  
Kdyz neni jina kavarna okolo10,55 %0,53 %  
když už, tak protože je jediná, kterou mají ve vlaku čd10,55 %0,53 %  
ale klidně bych zkusila10,55 %0,53 %  
Je blízko mého zaměstnání10,55 %0,53 %  
Kávu nepiju, kupuju si zde čaje10,55 %0,53 %  
Kupuji si tam jen čaj ne kávu10,55 %0,53 %  
Myslím si, že je kvalitní10,55 %0,53 %  

Graf

15. Kolik Kč jste ochoten/ochotna utratit ve Starbucks za jednu návštěvu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101-200 Kč5630,77 %29,79 %  
0-50 Kč5429,67 %28,72 %  
51-100 Kč3720,33 %19,68 %  
201-300 Kč2010,99 %10,64 %  
nic31,65 %1,6 %  
0 Kč21,1 %1,06 %  
Nebyla jsem tam jeste10,55 %0,53 %  
Nenavštěvuju ji.10,55 %0,53 %  
Dostanem to za úsmev, známosti 10,55 %0,53 %  
ani za návšěvu hajzlíku10,55 %0,53 %  
Nechodím 10,55 %0,53 %  
Nenavštěvuji, takže netuším10,55 %0,53 %  
Nic.10,55 %0,53 %  
ani šušeň10,55 %0,53 %  
O10,55 %0,53 %  
Nebyl jsem tam, když nepočítám kdysi v Londýně10,55 %0,53 %  

Graf

16. Vadí Vám, že jsou pobočky Starbucks umístěny jen ve větších městech jako je Praha, Brno, Ostrava atd.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi to6636,26 %35,11 %  
nevím, je mi to jedno4223,08 %22,34 %  
ano, ocenil/a bych pobočky i v menších městech3820,88 %20,21 %  
spíše ano2714,84 %14,36 %  
spíše ne94,95 %4,79 %  

Graf

17. Považujete značku Starbucks za exkluzivní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [rozhodně anootázka č. 18, spíše anootázka č. 18, nevím, nejsem si jistý/áotázka č. 19, spíše neotázka č. 19, rozhodně neotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, nejsem si jistý/á4826,37 %25,53 %  
spíše ne4826,37 %25,53 %  
rozhodně ne3619,78 %19,15 %  
spíše ano3418,68 %18,09 %  
rozhodně ano168,79 %8,51 %  

Graf

18. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/a odpověď ano, uveďte, proč si to myslíte:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,,známá,,

"trendy" značka, vyhledávaná především mladými lidmi

Ani netuším, už mi tak prostě připadá když vejdu do jejich kavárny

Cena

díky svým cenám (jak v supermarketu, tak i v kavárně)

Dobrá reklama a image značky, budovanie dôvery u zákazníkov, limitky, obmieňanie nápojového menu, lukratívne umiestnenie predajní, globálna značka

drahá

Dražší ceny

Dražší ceny (jak v supermarketech, tak v kavárnách)

Chuť, vůně, dobré jméno

Chutná arabica

Je celosvětově známá, má vyšší ceny a může si to dovolit.

Je celosvětově známá. Jen málo lidí tuto značku nezná.

Je drahá

Je drahá

Je dražší a nachází se jen nekde.

Je populární

je populární a dělá ze sebou drahou značku

Káva je fairtrade, musí být tedy dražší. Je to kavárna známá po celém světě - má své jméno a platí se tedy i za značku. Je to jako u oblečení atd

Kvalita

Kvalitní káva

Kvalitní káva

Kvalitní káva i milé prostředí kaváren, vždy skvěle naladěná obsluha.

Kvůli ceně

Kvůli ceně

Kvůli ceně a trendu značky

Kvůli kvalitě a ceně

Lahodna chuť

Má dobrou reklamu a je velmi známá. Je to americká značka a může si dovolit mít vyšší ceny kávy.

Má dražší ceny

Má vysšší ceny. Myslím, že lidé si kupují kávu od starbucks jen výjimečně kvůli ceně.

má vyšší ceny

Mají výbornou kávu, spoustu možností na výběr, příjemné prostředí a skvělé zaměstnance. Cena je vyšší, ale jednou za čas stojí za to ty peníze dát.

Myslím si, že jejich káva je kvalitní.

Myslím si, že má kvalitní produkty, proto si může dovolit vyšší ceny.

Myslím si, že má kvalitní výrobky.

Nejznámější koncept kaváren na světě.

Nemám osobní zkušenost, vycházím z veřejného mínění.

Nevím, vnímám to tak

Pochází z ameriky. Zná ji každý a má vyšší ceny.

Poměrně se tak prezentují a mají na tom postavenou značku. I cena produktů by nejspíše seděla, co jsem slyšel.

Považuji jejich kávu za kvalitní, tomu odpovídá i vyšší cena

protože s tím lidi převážně z menších měst z nějákého pro mě neznámho důvodu flexí

Působí to tak na mně.

Reklama

V mých očích je prestižnější než ostatní značky.

Vím, do čeho jdu. Káva určitě nebude taková, ze by se nedala pít.

Vysoké ceny

Vyšší cena

vyšší ceny než od konkurence, mají dobrou reklamu

19. Odlišuje se podle Vás Starbucks něčím od jiných kaváren? Pokud ano, napište, proč si to myslíte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 20, nevímotázka č. 21, neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7742,31 %40,96 %  
nevím5329,12 %28,19 %  
ne5228,57 %27,66 %  

Graf

20. Pokud jste v předchozí otázce zvolil/a odpověď ano, uveďte, proč si to myslíte:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi tím, že má takovou velkou reklamu, v zahraničí hraje prim atd., takže působí "jako něco lepšího".

celý koncept je odlišný, přístup lidí v kavárně je fajn a člověku ani nevadí pít kafe z kelímku

Cenou, jsou levnější kavárny s kvalitnější kávou

Dávájí Vám jméno na kelímek jsou milí, mají to tam moc pěkné,mají tam široký výběr i bezkofeinu apod. je to prostě něco jiného než kavárna

Franchising poboček

Globalni firma. Clovek tusi do ceho jde. Nevyhoda je ze vytlacuje mistni podniky.

hit dnešní doby

Hodně propagována

Je dražší a luxusnější

Je předražená a ani tam nemají dobrou kávu.

je to americká píčovina lákající ovce na předraženou břečku

Je to kavárna, která vám kávu “personalizuje” tím, že vám ji podepíše... pak je káva více “instafriendly” a vy máte i pocit, že jste pro tu kavárnu vyjímečná pravě tím, že je to káva speciálně pro vás... má prostě jiný, osobitější přístup k zákazníkům.. jinak káva tam sama o sobě není ničím vyjimecna

Je to korporát.

Je to něco jako Coca cola mezi kávama, zná to prostě každý.

Je to takové speciální.

Je to velký celosvětový řetězec

Jedinečný postup obsluhy a pripravy

Jména na kelímcích

Jméno na kelímku

Jméno na kelímku (osobnější přístup). Maličkost, která potěší.

kafe je hnusný, předražený, snobský, lidi jsou tam nafoukaný, všichni čučej do šmrdlafonu...

Kavarenska káva bývá kvalitní

Kavárny vypadají stejně (stejně jako např. mc donalds)

Know how

Krom klasických káv, nabízí kávové nápoje.

Lokace převážně v NC

Má propracovaný marketingový a vizuální koncept, to se musí nechat, očividně to funguje

Ma svůj specifický styl, málokterá kavárna má takový výběr různých káv + asi jediný podnik, kde vaši kávu pojmenují vaším jménem.

Má vlastní speciální akce podle ročního období

Má známou značku, je populární, cool, sexy, lidé jsou ochotni nosit jejich merch

Mají skvělý marketing, jejich značka se objevuje ve filmech, je mezinárodním podnikem

Myslím si že cenou.

Nachází se nejčastěji v obchodních centrech.

Ne od všech, ale díky určitému standartu se můžu spolehnout na to že když nemám náladu experimentovat tak dostanu to s čím jsem spokojený

Obří místo, výrazné logo

Odlišuje se tím, že je to sice známá značka, ale káva je tam nedobrá.

Osobnější přístup obsluhy

Osobním přístupem personálu, chutí nápojů a výběrem

Píši na kelímek jmeno

podepisování kelímků jménem

Podle mě je skvělé že tam mají větší nabídku o proti jinych kavárnách

Podpis jména na kelímku

Podpis na kelímku

Podpis na kelímku

podpis na kelímku

Podpis na kelímku

Podpis na kelímku. Široká nabídka.

Popis kelímků, zaručena kvalita kávy

Prodávají přepražené kafe za moc peněz, ale tak hlavně, že si děcka můžou fotit kelímky se jménem na insta

Prostředí a sezonní menu

Předražené

Příjemné prostředí. Ráda kavárnu navštěvuji s přáteli.

Přístup obsluhy, každa kava je specialne pro nekoho (jmena na kelimku)

Psaní jména na kelímek.

reklamou

Řekla bych, že většina lidí tam kávu pije, protože je značka známá a trendy.

Servisem

Skvělý přístup obsluhy, káva z dobrých zdrojů, možnosti vybrat si svou kombinaci kávy, verze pro vegany

Světový řetězec, jsou lidé, co navštěvují spoustu míst na celém světě a dají si tam kávu ze Starbucks jenom kvůli tomu.

Svou reklamou, podpisování kelímků

Svým konceptem

Svým konceptem - jejich kavárny vypadají stejně po celém světě.

Široká nabídka

Široká nabídka

To, že v každé zemi vypadá fransiza vlastně stejně

Umí si udělat reklamu a vybrat si cílovou skupinu. Umí z nepříliš dobré kávy vytřískat raketový zisk.

Unifikovaný koncept "one-fits-all" alá McDonald

V mém okolí jsou pouze mini pobočky pro kávu s sebou, popřípadě s mini posezením

Velká reklama, predražená

Větší cenou a ovečkami

Všechny kavárny vypadají stejně

Vyhlášená síť prodejen.

Vysoké ceny

Zdá se mi že se odlišuje vyššími cenami od jiných kaváren a také,že je to mezinárodní řetězec - něco jako McDonald's

značkou, něco jako McDonald ale s kávou

Způsob obsluhy, kvalita kávy

Žádná jiná kavárna nenabízí tolik možností a možnost si v podstatě namíchat vlastní nápoj.

21. Znáte věrnostní program Starbucks Rewards?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neznám ho12267,03 %64,89 %  
znám, ale nevyužívám ho3820,88 %20,21 %  
znám a používám ho2111,54 %11,17 %  
nechci ho znát10,55 %0,53 %  

Graf

22. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12667,02 %67,02 %  
muž6232,98 %32,98 %  

Graf

23. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
233518,62 %18,62 %  
223418,09 %18,09 %  
212010,64 %10,64 %  
24179,04 %9,04 %  
18147,45 %7,45 %  
20115,85 %5,85 %  
15115,85 %5,85 %  
1994,79 %4,79 %  
1694,79 %4,79 %  
1784,26 %4,26 %  
ostatní odpovědi 26
25
27
Třiadvacet
38
Dvacet
Nechci sdělit
53
30
32
Dvacettři
Šestnáct
31
56
Osmnáct
2010,64 %10,64 % 

Graf

24. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student VŠ7439,36 %39,36 %  
pracující5529,26 %29,26 %  
student SŠ4322,87 %22,87 %  
na mateřské73,72 %3,72 %  
podnikatel42,13 %2,13 %  
student ZŠ42,13 %2,13 %  
nezaměstnaný10,53 %0,53 %  

Graf

25. Jaký je Váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1.001 - 3.000 Kč2814,89 %14,89 %  
15.001 - 20.000 Kč2312,23 %12,23 %  
3.001 - 5.000 Kč2010,64 %10,64 %  
20.001 - 25.000 Kč1910,11 %10,11 %  
8.001 - 10.000 Kč189,57 %9,57 %  
méně než 500 Kč189,57 %9,57 %  
více než 25.000 Kč179,04 %9,04 %  
10.001 - 15.000 Kč168,51 %8,51 %  
501 - 1.000 Kč157,98 %7,98 %  
5.001 - 8.000 Kč147,45 %7,45 %  

Graf

26. V jakém kraji žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zlínský kraj5227,96 %27,66 %  
Jihomoravský kraj3418,28 %18,09 %  
Hlavní město Praha2613,98 %13,83 %  
Moravskoslezský kraj179,14 %9,04 %  
Olomoucký kraj105,38 %5,32 %  
Pardubický kraj94,84 %4,79 %  
Středočeský kraj84,3 %4,26 %  
Plzeňský kraj84,3 %4,26 %  
Kraj Vysočina63,23 %3,19 %  
Jihočeský kraj63,23 %3,19 %  
Královehradecký kraj42,15 %2,13 %  
Liberecký kraj42,15 %2,13 %  
Karlovarský kraj10,54 %0,53 %  
Ústecký kraj10,54 %0,53 %  

Graf

27. Zde je prostor pro připomínky, návrhy, názory apod.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Já vím ze sem hodný <3

Kávu mám rada, ale zásadně nekupuji v restauracích ani kavárnách. Jejich kávy jsou pro mne silné a nedělá mi to dobře. Proto konzumují jen doma či u přátel. Kde si regulují sama dávku. Kávy bez přístrojů. Vím, ze jsou kávy i bezkofeinove, ale již jsem takto zvykla.

kdyby stárbůks nexistoval, bylo by na světě líp

Kupuji si jejich kávu v supermarketu. Jejich kavárnu navštěvuji jen příložitostně např. při návštěvě NC.

Luci, hodně štěstí při psaní BP. :-) Kačka F.

Pardubický kraj

Stručný rychlý jasný

Student je pouze na VŠ či VOŠ ostatní jsou žáci (hlavně u ZŠ vyzní věta "studuji základní školu" směšně.

Vse ok

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Kde nejčastěji konzumujete kávu?

  • odpověď doma:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=4 na otázku 8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

  • odpověď chuť=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi přes internetové e-shopy na otázku 6. Kde si kávu nejčastěji kupujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve specializovaných prodejnách na otázku 6. Kde si kávu nejčastěji kupujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita=1 na otázku 8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve škole na otázku 5. Kde nejčastěji konzumujete kávu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vůně/aroma=1 na otázku 8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi znám a používám ho na otázku 21. Znáte věrnostní program Starbucks Rewards?

11. Navštěvujete kavárnu Starbucks? Pokud ano, jak často?

  • odpověď ano – příležitostně (1-2x za rok):
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvůli trendu na otázku 14. Proč pijete kávu Starbucks?
  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-50 Kč na otázku 15. Kolik Kč jste ochoten/ochotna utratit ve Starbucks za jednu návštěvu?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepiju kávu od Starbucks na otázku 14. Proč pijete kávu Starbucks?

14. Proč pijete kávu Starbucks?

  • odpověď chutná mi:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi chuť kávy na otázku 13. Proč navštěvujete kavárnu Starbucks? (Zvolte max. 3 odpovědi.)
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano – 1x měsíc a méně na otázku 11. Navštěvujete kavárnu Starbucks? Pokud ano, jak často?
  • odpověď nepiju kávu od Starbucks:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-50 Kč na otázku 15. Kolik Kč jste ochoten/ochotna utratit ve Starbucks za jednu návštěvu?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Navštěvujete kavárnu Starbucks? Pokud ano, jak často?

16. Vadí Vám, že jsou pobočky Starbucks umístěny jen ve větších městech jako je Praha, Brno, Ostrava atd.?

  • odpověď ano, ocenil/a bych pobočky i v menších městech:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 17. Považujete značku Starbucks za exkluzivní?

21. Znáte věrnostní program Starbucks Rewards?

  • odpověď neznám ho:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 500 Kč na otázku 25. Jaký je Váš měsíční příjem?

24. Jsem:

  • odpověď pracující:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 20.001 - 25.000 Kč na otázku 25. Jaký je Váš měsíční příjem?
  • odpověď student SŠ:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 18 na otázku 23. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste narozen/a mezi lety 1996-2005?

2. Pijete kávu?

3. Jak často pijete kávu?

4. Proč konzumujete kávu?

5. Kde nejčastěji konzumujete kávu?

6. Kde si kávu nejčastěji kupujete?

7. Kolik Kč jste ochotni utratit za šálek kávy?

8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

9. Která značka se Vám jako první vybaví ve spojitosti s kávou?

10. Znáte značku Starbucks?

11. Navštěvujete kavárnu Starbucks? Pokud ano, jak často?

13. Proč navštěvujete kavárnu Starbucks? (Zvolte max. 3 odpovědi.)

14. Proč pijete kávu Starbucks?

15. Kolik Kč jste ochoten/ochotna utratit ve Starbucks za jednu návštěvu?

16. Vadí Vám, že jsou pobočky Starbucks umístěny jen ve větších městech jako je Praha, Brno, Ostrava atd.?

17. Považujete značku Starbucks za exkluzivní?

19. Odlišuje se podle Vás Starbucks něčím od jiných kaváren? Pokud ano, napište, proč si to myslíte.

21. Znáte věrnostní program Starbucks Rewards?

22. Jsem:

23. Kolik je Vám let?

24. Jsem:

25. Jaký je Váš měsíční příjem?

26. V jakém kraji žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste narozen/a mezi lety 1996-2005?

2. Pijete kávu?

3. Jak často pijete kávu?

4. Proč konzumujete kávu?

5. Kde nejčastěji konzumujete kávu?

6. Kde si kávu nejčastěji kupujete?

7. Kolik Kč jste ochotni utratit za šálek kávy?

8. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu kávy? Ohodnoťte následující kritéria při nákupu kávy podle důležitosti. (1 = velmi důležité, 2 = spíše důležité, 3 = neutrální, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

9. Která značka se Vám jako první vybaví ve spojitosti s kávou?

10. Znáte značku Starbucks?

11. Navštěvujete kavárnu Starbucks? Pokud ano, jak často?

13. Proč navštěvujete kavárnu Starbucks? (Zvolte max. 3 odpovědi.)

14. Proč pijete kávu Starbucks?

15. Kolik Kč jste ochoten/ochotna utratit ve Starbucks za jednu návštěvu?

16. Vadí Vám, že jsou pobočky Starbucks umístěny jen ve větších městech jako je Praha, Brno, Ostrava atd.?

17. Považujete značku Starbucks za exkluzivní?

19. Odlišuje se podle Vás Starbucks něčím od jiných kaváren? Pokud ano, napište, proč si to myslíte.

21. Znáte věrnostní program Starbucks Rewards?

22. Jsem:

23. Kolik je Vám let?

24. Jsem:

25. Jaký je Váš měsíční příjem?

26. V jakém kraji žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Karlíková, L.PREFERENCE ZNAČKY V RÁMCI NÁKUPNÍHO ROZHODOVÁNÍ U GENERACE Z (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://72170.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.