Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Chování spotřebitele při nákupu kosmetických výrobků

Chování spotřebitele při nákupu kosmetických výrobků

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Trang Tran
Šetření:15. 07. 2020 - 23. 07. 2020
Počet respondentů:133
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

obracím se na Vás s prosbou o vyplnění krátkého dotazníku o korejské kosmetice.

Tento průzkum je prováděn za účelem zpracování diplomová práce na Vysoké škole ekonomické v Praze. Dotazník Vám zabere pár minut a budu moc ráda, když ho vyplníte. Vaše odpovědi jsou zcela anonymní. 

Předem velice děkuji za odpovědi a za Váš čas, 

Trang Tran Thuy 

 

Odpovědi respondentů

1. Uveďte prosím své pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11586,47 %86,47 %  
Muž1813,53 %13,53 %  

Graf

2. Uveďte prosím svůj věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-255541,35 %41,35 %  
26-303828,57 %28,57 %  
40+1813,53 %13,53 %  
31-351511,28 %11,28 %  
36-4075,26 %5,26 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou5742,86 %42,86 %  
Vysokoškolské (bakalářské)3526,32 %26,32 %  
Vysokoškolské (magisterské)3425,56 %25,56 %  
Středoškolské bez maturity43,01 %3,01 %  
Základní vzdělání32,26 %2,26 %  

Graf

4. Co je pro Vás nejvíce důležité při výběru kosmetiky?

Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 3 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita, složení produktu10276,69 %76,69 %  
cena8966,92 %66,92 %  
značka5138,35 %38,35 %  
dostupnost3123,31 %23,31 %  
doporučení známých2720,3 %20,3 %  
tradice značky118,27 %8,27 %  
doporučení youtuberů, blogerů64,51 %4,51 %  
dárek k nákupu, akce, 2+1 zdarma43,01 %3,01 %  
vlastní zkušenost21,5 %1,5 %  
Vlastní zkušenost.10,75 %0,75 %  
Bio, non-toxic kosmetika10,75 %0,75 %  
vlastní zkušenost/zkušenost a doporučení někoho blízkého10,75 %0,75 %  
vlastní zkušenost+osvědčená značka10,75 %0,75 %  
osobní zkušenost10,75 %0,75 %  
Musí se mi líbit obal10,75 %0,75 %  

Graf

5. Nakupujete kosmetiku převážně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenných obchodech10578,95 %78,95 %  
na internetu2821,05 %21,05 %  

Graf

6. Jakou kosmetiku nejčastěji nakupujete?

Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlasová kosmetika7757,89 %57,89 %  
pleťová kosmetika7153,38 %53,38 %  
tělová kosmetika4130,83 %30,83 %  
dekorativní kosmetika3022,56 %22,56 %  
parfémy1410,53 %10,53 %  
želé po holení10,75 %0,75 %  
mýdlo, šampon10,75 %0,75 %  

Graf

7. Jaký druhy kosmetiky o pleti nejčastěji nakupujete?

Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 4 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odlíčení a čištění pleti9571,43 %71,43 %  
denní/noční krémy7254,14 %54,14 %  
péče o rty a okolí4433,08 %33,08 %  
masky na obličej3022,56 %22,56 %  
pleťová masky2418,05 %18,05 %  
opalovací krémy na obličej1813,53 %13,53 %  
pleťová séra1612,03 %12,03 %  
peelingy1511,28 %11,28 %  
ionizace a zklidnění pleti32,26 %2,26 %  
Žádné10,75 %0,75 %  
želé po holení10,75 %0,75 %  
šminky a vše co je potřeba k líčení na vystoupení...10,75 %0,75 %  
jiné10,75 %0,75 %  
běžné krémy na obličej10,75 %0,75 %  
makeup10,75 %0,75 %  
krémy na promaštění suché kůže10,75 %0,75 %  
jsem muž a mám manželku10,75 %0,75 %  

Graf

8. Jak často nakupujete kosmetiku?

Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 3 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
měsíčně5642,11 %42,11 %  
čtvrtletně3828,57 %28,57 %  
několikrát do roka2619,55 %19,55 %  
týdně86,02 %6,02 %  
ročně53,76 %3,76 %  

Graf

9. Kolik peněz měsíčně jste schopná investovat do nákupu kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
251 - 500,-Kč3828,57 %28,57 %  
více než 750 Kč3727,82 %27,82 %  
max. 250,-Kč3022,56 %22,56 %  
501 - 750,-Kč2821,05 %21,05 %  

Graf

10. Kde nejčastěji získáváte informace o novinkách, slevách a akcích týkajících se kosmetiky?

Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 3 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v místě prodeje (drogerie, obchodní centrum)6548,87 %48,87 %  
webové stránky5944,36 %44,36 %  
facebook/instagram4433,08 %33,08 %  
letáky3324,81 %24,81 %  
od známých2921,8 %21,8 %  
youtubeři/blogeři1712,78 %12,78 %  
televize118,27 %8,27 %  
Nesleduji to21,5 %1,5 %  
Z vlastní zkušenosti.10,75 %0,75 %  
internet - vyhledávače slev jako např. "kupi.cz"10,75 %0,75 %  
internet - portály zaměřené na slevy jako např. kupi.cz10,75 %0,75 %  
Věrnostní programy (aplikace)10,75 %0,75 %  
nezískávám, kupuju dokola osvědčené zboží a zbytek je mi jedno10,75 %0,75 %  
nesleduji, nevyhledávám10,75 %0,75 %  
Nesleduji10,75 %0,75 %  
Slevy neřeším10,75 %0,75 %  
Newsletter10,75 %0,75 %  

Graf

11. Zaškrtněte zda souhlasíte nebo nesouhlasíte s daným výrokem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
a. Máte svou oblíbenou značku. vs. ano nevím ne1-0-1-0.5790.56
b.Používáte stále jen jednu značku kosmetiky. vs. ano nevím ne1-0-10.4590.684
c.Zajímáte se o složení výrobků. vs. ano nevím ne1-0-1-0.3680.684
d.Účastnila byste nějaké soutěže na facebooku či instagramu. vs. ano nevím ne1-0-10.3760.731
e.Sledujete nějaké youtubery/youtuberky či blogery/blogerky. vs. ano nevím ne1-0-10.1350.944
f.Zakoupila byste si produkt na základě doporučení youtuberky, blogerky. vs. ano nevím ne1-0-10.1650.709
g.Zakoupila byste si produkt na základě doporučení kamarádky či známé osoby. vs. ano nevím ne1-0-1-0.6020.465
h. Máte ráda dárky za nákup a motivují Vás k nákupu. vs. ano nevím ne1-0-1-0.3760.656
i.Využíváte vzorečky produktů. vs. ano nevím ne1-0-1-0.2630.856
j.Koupila byste si nějaký produkt jen na základě reklamy. vs. ano nevím ne1-0-10.0980.72
k. Koupila byste kosmetiku kvůli obalu. vs. ano nevím ne1-0-10.3160.727

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

12. Co by podle Vás měla obsahovat poutává a přesvědčivá reklama?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím107,58 %7,52 %  
Pravdu43,03 %3,01 %  
vtipnou pointu21,52 %1,5 %  
Obsah 21,52 %1,5 %  
Její obsah 10,76 %0,75 %  
pravdu, něco o složení a CSR10,76 %0,75 %  
Jasnou informaci na co produkt slouží10,76 %0,75 %  
aby byla přesvědčivá pro mě, pravdivé informace, ale já reklamy obvykle nesleduji10,76 %0,75 %  
Nevím, reklamu vůbec nesleduji.10,76 %0,75 %  
Kreativitu10,76 %0,75 %  
ostatní odpovědi Měla by být pravdivá
Vtip a hudbu
Hudba, vyuziti, efejt
Popsání vzniku výrobku
Člověk co má hezkou pleť a obecně hezkou vizáž
Srozumitelnost
Poutavost a přesvědčivost
Dermatologicky testován
Informace o prouktu
říkat pravdu
Nesleduji reklamy
Základní vlastnosti produktu
Dizajn a kvalita produktu.
Obal výrobku, model/ka
slogan
Cenu, obrazky, malo textu
Charakteristiku produktu
pravdivé a zajímavě podané informace o výrobku
Pravdivé informace o složení produktu
Modelku bez retuše a odpovídající věku nabízeného produktu.
popsat výhody produktu, složení výrobku
Složení a účel
Reálně vypadající ženy
Složení, cenu, případně názory veřejnosti
Složení výrobku
Reklamám moc nevěřím. Možná, že se jedná o typ výrobku Vegan.
Estetika, záleží o jaký konkrétní produkt se jedná
Jaké kvality má produkt
Aby nebyla dlouha
nevím, reklamy nevnímám
Slozeni vyrobku, oblibene celebrity
lákavou cenu
Cena, eco-friendly, předpoklady pro použití a nasledky
Do not tested on animal
Produkt
Zkoušení na sobě
Důkaz, že funguje.
Důležité sdělení
představení produktu - k čemu slouží
pravdivé informace sdělené humornou formou s příjemnou hudbou
Tak asi účinky
Fakta
Pravdivé účinky
reálné informace o složení produktu a srovnání pokožky před a po
Důvod proč si produkt koupit
kozy
Sdělení proč si mm koupit tenhle produkt a ne nějaký jiný
ja sa zameriavam na čo najviac ekologické značky, bez zbytočného odpadu, s čo najprírodnejším zložením, s certifikátmi apod.
nevím, o kosmetiku se nezajímám...
Složení, pravdivé informace
reálná slova
Inovativní produkt
reklamy na kosmetiku se snažím zcela ignorovat
Nápad
Správné barvy, nepřeplácenost, poutavá hidba
nic
Název produktu
hezký lidi
Fakta, výsledky výzkumu, s ohledem na ekologii
krásnou osobu, čistotu, pohyb, veselost, info o složení?
Zajimave informace o výrobku
...
cenu
Přesný účel produktu
Informace o slozeni
Reálné fotky před a po, ne vystajlované umělé nesmysly
Netuším
Zboží z reklam nekupuji. Na základě reklam se rozhoduji, že uvedené zboží nekoupím.
Jasné a stručné vysvětlení, na jaký konkrétní typ pleti se hodí, příp. další specifikace-vůně, specifické složení.
dobrou muziku
Informace o produktu, zajímavosti, vtip
Názory lidí
Kvalita
Hezké barvy
Důkaz, že produkt skutečně dělá, co má. Kreativní přístup k reklamě
Hezky vzhled
Reálnou osobní ukázku - vyzkoušení
Nějaký efekt, výsledek
Z čeho se kosmetika skládá
Vtip.
Názory skutečných kupujících - neherců
Musi uvest Slozeni
Důraz na složení výrobku
Vzhled
Dostatek informací
Vyhody konkretniho vyrobku oproti jinym
Vyhodu, kterou mi prinese, kdyz ji budu pouzivat
Tradice značky, svěží reklama
pravdu, realitu a hodně informací a cenu
Poutavý název.
Informace o složení
Výsledek před a po
Informace o složení. Pro poutavost trochu humoru.
funkce
Reklamou se nenechám ovlivnit. V TV jí nevnímám, v časopisech přelistuji na další stranu.
hezký holky
Bioprodukty
Reklamy neřeším
Mělo by tam být ukázáno i na lidech jak ten produkt funguje
Ucinky a treba promenu pred a po
Stručné informácie cena a kvalita
Že se jedná o přírodní produkt netestovaný na zvířatech
Recenze a normální lidi, ne celebrity
.
poutavý vzhled (fotografie) a dobrá komunikace benefitů produktu
Realitu ne retuš
Pro mě je opravdu důležité složení, takže by ta reklama musela být o kvalitním produktů a to by měla taky zobrazit.
Co všechno mi produkt může nabídnout
10881,82 %81,2 % 

Graf

13. Jaké asociace si vybavíte se slovy korejské kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné1712,78 %12,78 %  
Nic96,77 %6,77 %  
Nevím 64,51 %4,51 %  
Zadne32,26 %2,26 %  
vůbec žádné21,5 %1,5 %  
Laneige21,5 %1,5 %  
asi žádné21,5 %1,5 %  
...21,5 %1,5 %  
Přírodní 21,5 %1,5 %  
Přírodní kosmetika10,75 %0,75 %  
ostatní odpovědi péče o pleť obličeje
nic (pokud se nepočítá kimči)
Vůbec žádné.
Nic, nevím
Netradicne
kvalita; nízké povědomí o ní na českém trhu; na českém trhu ne snadná dostupnost
Nic moc:D
Mladiství
Krásná, jemná, alabastrova pleť
složení, horší dostupnost
Nevybavim si nic
kvalita; nízké povědomí o ní v ČR; malá dostupnost v ČR
Skvělá.
3ce
Masky, originální obaly produktů
.
Zadna
neviem
Dokonalou pleť. Mladiství vzhled. Žádné vrásky.
Specifický požadovaný look
Nemám zkušenosti
Kvalita, netradičnost, unikátnost
Asi nic - neznám korejskou kosmetiku.
Péče o pleť, peeling
Péče o pleť, mladistvá pleť
La neige, cosrx, innisfree, nature republic, clio, cha hong
Dobra cena, kvalitní kosmetika, obrovská nabídka dekorativní kosmetiky
quality and effectiveness
Aliexpress
Pleťové masky
Exotické příchutě
mám ji zaregistrovanou jako zajímavou a kvalitní, ale nedostupnou
Žádná
Pleťové masky a krémy
Missha
porno
Že zežloutnu a zešikmí se mi oči
žiadne
žádná - ale to platí o téměř veškeré kosmetice
Nepoužívám a nekupuji
čistota, kvalita, přírodní ingredience
nic, Korejci jezdí k nám a nakupují Havlíka. Jejich kosmetika je ekvivalentní té naší, jen se musí vozit přes půl světa.
Řasy mořské
Nemám tušení, zda je kvalitní co jaké značky jsou korejské
Opalovací krém
Kosmetika z Koreji
Tradice,kvalita,priroda,harmonie
přírodní, funkční, netradiční složení, roztomilé obaly
hodně světlý make up
Nová
karcinogenní bělidla na pleť
Netuším
Alabastrová hladká pleť
aliexpres
Tradice, příroda, kvalita
Korejce
Kvalita
Kvalitní
Tiande
asi pleťové masky
Porcelanova pleť, BB cream, 10 kroků k dokonalé pleti.
přírodní ?
Prirozeni
Zadnou, nevim co to znamena
Hit poslesnich let, o kterem nic nevim, belostna plet bez chyb
Kokos, jemná pleť
nízká cena, dostupnost, střední kvalita
.,
méně dostupné zajímavé značky
Vypínání pleti
Levné
As
Wtf
Upřímně o ní nic nevím, takže jediné, co mě napadlo, bylo to, že jsem kdysi někde četla, že se prostřednictvím kosmetiky snaží Korejci dosáhnout světlejší pleti, protože je to tam prý žádoucí.
roztomilý design
gejša
hello kitty
rýže
Nespolehlivé
Rituals
Nič
Velmi kvalitní péče o pleť, lehký makeup
Šunt
kvalita, bílá pleť, jemná, svěží
Neznam
Žádné.
Mnoho kroků, mnoho přípravků.
8765,41 %65,41 % 

Graf

14. Už jste někdy použili nějaké korejské kosmetické výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10276,69 %76,69 %  
ano3123,31 %23,31 %  

Graf

15. Jak často používáte korejskou kosmetiku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, občas1238,71 %9,02 %  
ano, pravidelně929,03 %6,77 %  
spíž ne619,35 %4,51 %  
nevím39,68 %2,26 %  
ne13,23 %0,75 %  

Graf

16. Pokud jste někdy použila korejské kosmetiky, chtěla byste pokračovat v používání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2580,65 %18,8 %  
ne619,35 %4,51 %  

Graf

17. Z jakého důvodu korejské kosmetiky nenakupujete/nevyzkoušela?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neznám78,86 %5,26 %  
Neznám je22,53 %1,5 %  
Nenapadlo mě to22,53 %1,5 %  
žádné neznám22,53 %1,5 %  
nevím že existují11,27 %0,75 %  
žádné jsem dosud nepotkala11,27 %0,75 %  
Nevím, co je na korejské kosmetice tak speciálního.11,27 %0,75 %  
neznám, nepotřebuji11,27 %0,75 %  
Myslím si, že nejsou kvalitní11,27 %0,75 %  
Nepoznam11,27 %0,75 %  
ostatní odpovědi špatná dostupnost - v obchodem je běžně kosmetika spíše značek z jiných zemí (ČR, Německo, Francie, Itálie atd.)
Nebyla žádná možnost
V Česku jich moc nemají
Je mi jedno odkud je kosmetika, možná dokonce používám ale nevim o tom
v běžných obchodem se setkávám spíše s kosmetikou z jiných zemí (ČR, Francie, Itálie, Británie, Německo atd.)
Nevím, protože žádné neznám nebo nevím, že jsou korejské
Nelaká mě to
Neznam ji
Možná použila, ale nevím že byla korejská
Neměla jsem důvod ani příležitost
Neměla jsem příležitost, nevěděla jsem o nich
Neznám jí, nevím ani jak ji sehnat.
Nedostupnost v kamennych prodejnach, vysoka cena, nizka propagace
nemám důvod, mám svoje osvědčené produkty, a pokud bych vybírala něco nového, dala bych přednost českému výrobku
Neznám, nenarazil jsem na ni
špatná dostupnost, neověřenost
neznám je, ani nevím, že jsou dostupné v ČR
Ne
neslyšela jsem o tom a ani nevím, že by nějaká kvalitní korejský kosmetika byla
Nevěřím jim
Neměla jsem možnost vyzkoušet
Nikde jsem je neviděl, mám své oblíbené a osvědčené značky
nestretla som sa s nimi
nebyli v krámu kam chodím
Nedůvěřuji jim, podporuji raději české výrobce pokud to jde
Nesetkala jsem se s nimi
máme ekvivalentní, nebo lepší kosmetiku
Nevím, že je
Nikde jsem se s ní nesetkala
Vlastně ani nevím:-)
Nesetkala jsem se se zadnou
dlouhá doba dodání
nevím, nemám k nim důvěru
žádné neznám, nevím, že se v ČR prodává
Nevěřím kvalitě této kosmetiky
Neměl jsem k dispozici, příležitost
Neměla jsem příležitost
Nevidela jsem je v prodejně
Nesetkala jsem se s ni
Bojim se
Držím se mojí ověřené značky a moc neexperimentuji
Nenarazila jsem na ni
Používám francouzskou kosmetiku
Neslyšela jsem o ní.
Nemam duvod, nelaka me to
Neznám žádné
přesně nevím, co si pod tímto pojmem představit
horší dostupnost
Nevím o nich. Pokud jsem nějakou vyzkoušela, nevím, že je z Koreje.
Neřeším zemi původu, tudíž nevím, zda jsem někdy něco korejského měla.
nic mě nezaujalo/nebo sem nevěděla že je to korejská kosmetika
nevim
Nejsou na trhu dostupne
Korona
neřešila jsem nikdy původ kosmetiky, je možné že jsem v minulosti vyzkoušela a ani o tom nevím
Nemám problémovou pleť a tak do pleťové kosmetiky neinvestuji tolik jako do dekorativní
Nebyla příležitost, něměla jsem potřebu zkusit něco nového
Nevím co to je
Nikdy jsem k žádné korejské kosmetice neslyšela.
Nijak mě tento trend neoslovil a již mám zavedou svou rutinu s produkty, které vyhovují mé pleti.
6075,95 %45,11 % 

Graf

18. Viděla jste v poslední době v médiích reklamu na korejskou kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8261,65 %61,65 %  
nepamatuji si4030,08 %30,08 %  
ano118,27 %8,27 %  

Graf

19. Vyzkoušela/zakoupila byste si na základě reklamy (např. na Facebooku nebo na Instagramu) některý z korejské produktů?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím5743,85 %42,86 %  
ne5038,46 %37,59 %  
ano2317,69 %17,29 %  

Graf

20. Jaké korejské produkty byste chtěla vyzkoušet?

Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 3 možnosti.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
masky na obličej4438,94 %33,08 %  
denní/noční krémy2925,66 %21,8 %  
odlíčení a čištění pleti2723,89 %20,3 %  
specifické výrobky založené na typech pleti (akné, proti vraskám atd.)2421,24 %18,05 %  
pleťová séra2219,47 %16,54 %  
péče o rty a okolí1916,81 %14,29 %  
tonizace a zklidnění pleti1311,5 %9,77 %  
peelingy108,85 %7,52 %  
opalovací krémy na obličej97,96 %6,77 %  
Žádné43,54 %3,01 %  
nic32,65 %2,26 %  
Pokud budou v bio kvalitě bez toxinů, tak na pleť10,88 %0,75 %  
Je to kedno10,88 %0,75 %  
Možná sprcháč atd.10,88 %0,75 %  
Nemam v planu zkouset10,88 %0,75 %  
Nevidim důvod pro podporu korejcu. Kupuji české vyrobky10,88 %0,75 %  
neláká mě to10,88 %0,75 %  
Zadnou10,88 %0,75 %  
parfém10,88 %0,75 %  
nevím, většinu výše zmíněného nepoužívám10,88 %0,75 %  
jiné10,88 %0,75 %  
Nevím 10,88 %0,75 %  
Zadne10,88 %0,75 %  
Spíš asi klasický makeup.10,88 %0,75 %  
Asi žádné, mám osvědčené produkty10,88 %0,75 %  
Mám svou značku, ostatní neřeším10,88 %0,75 %  
Momentálne žiadne (korona)10,88 %0,75 %  
Nevím, nic o korejských produktech nevím.10,88 %0,75 %  

Graf

21. Co by Vás přesvědčilo k nákupu korejské kosmetiky?

Zvolte alespoň jednu možnost, maximálně 2 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita9168,42 %68,42 %  
cena4231,58 %31,58 %  
doporučení od známé3929,32 %29,32 %  
akce 1+1, dárek k nákupu96,77 %6,77 %  
nic53,76 %3,76 %  
věrnostní programy32,26 %2,26 %  
zřejmě záštita některé z velkých evropských kosmetických firem10,75 %0,75 %  
Bio kvalita, bez toxická10,75 %0,75 %  
Musela by být bio10,75 %0,75 %  
Větší dostupnost10,75 %0,75 %  
výborné reference na internetu od uživatelů, kteří ji již vyzkoušeli10,75 %0,75 %  
Výsledky, účel10,75 %0,75 %  
Slozeni vyrobku, znacka10,75 %0,75 %  
nic, jsem konzervativní spotřebitel nedůvěřující novinkám10,75 %0,75 %  
tester10,75 %0,75 %  
Pravděpodobně nic 10,75 %0,75 %  
účinek10,75 %0,75 %  
dostupnost10,75 %0,75 %  
vzorek v časopise k vyzkoušení.10,75 %0,75 %  
Nevím10,75 %0,75 %  
koniec pandémie10,75 %0,75 %  

Graf

22. Viděl/a jste nějaké značky z následujících?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné8465,63 %63,16 %  
Missha2620,31 %19,55 %  
Skin Food2015,63 %15,04 %  
Laneige1914,84 %14,29 %  
TonyMoly1511,72 %11,28 %  
Dr. Jart+1310,16 %9,77 %  
Holika Holika129,38 %9,02 %  
Klairs129,38 %9,02 %  
Cosrx97,03 %6,77 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jakou kosmetiku nejčastěji nakupujete?

  • odpověď pleťová kosmetika:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Viděla jste v poslední době v médiích reklamu na korejskou kosmetiku?

11. Zaškrtněte zda souhlasíte nebo nesouhlasíte s daným výrokem?

  • odpověď e.Sledujete nějaké youtubery/youtuberky či blogery/blogerky. [1-0-1] ano nevím ne: -1:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dr. Jart+ na otázku 22. Viděl/a jste nějaké značky z následujících?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi f.Zakoupila byste si produkt na základě doporučení youtuberky, blogerky. [1-0-1] ano nevím ne: -1 na otázku 11. Zaškrtněte zda souhlasíte nebo nesouhlasíte s daným výrokem?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Laneige na otázku 22. Viděl/a jste nějaké značky z následujících?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi youtubeři/blogeři na otázku 10. Kde nejčastěji získáváte informace o novinkách, slevách a akcích týkajících se kosmetiky?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, občas na otázku 15. Jak často používáte korejskou kosmetiku:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Viděla jste v poslední době v médiích reklamu na korejskou kosmetiku?
  • odpověď e.Sledujete nějaké youtubery/youtuberky či blogery/blogerky. [1-0-1] ano nevím ne: 1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi f.Zakoupila byste si produkt na základě doporučení youtuberky, blogerky. [1-0-1] ano nevím ne: 1 na otázku 11. Zaškrtněte zda souhlasíte nebo nesouhlasíte s daným výrokem?
  • odpověď h. Máte ráda dárky za nákup a motivují Vás k nákupu. [1-0-1] ano nevím ne: -1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi tonizace a zklidnění pleti na otázku 20. Jaké korejské produkty byste chtěla vyzkoušet?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, občas na otázku 15. Jak často používáte korejskou kosmetiku:

14. Už jste někdy použili nějaké korejské kosmetické výrobky?

  • odpověď ano:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, občas na otázku 15. Jak často používáte korejskou kosmetiku:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 16. Pokud jste někdy použila korejské kosmetiky, chtěla byste pokračovat v používání?
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Viděla jste v poslední době v médiích reklamu na korejskou kosmetiku?

16. Pokud jste někdy použila korejské kosmetiky, chtěla byste pokračovat v používání?

  • odpověď ano:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, občas na otázku 15. Jak často používáte korejskou kosmetiku:

22. Viděl/a jste nějaké značky z následujících?

  • odpověď TonyMoly:
    • 8.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Holika Holika na otázku 22. Viděl/a jste nějaké značky z následujících?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte prosím své pohlaví

2. Uveďte prosím svůj věk:

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Co je pro Vás nejvíce důležité při výběru kosmetiky?

5. Nakupujete kosmetiku převážně:

6. Jakou kosmetiku nejčastěji nakupujete?

7. Jaký druhy kosmetiky o pleti nejčastěji nakupujete?

8. Jak často nakupujete kosmetiku?

9. Kolik peněz měsíčně jste schopná investovat do nákupu kosmetiky?

10. Kde nejčastěji získáváte informace o novinkách, slevách a akcích týkajících se kosmetiky?

11. Zaškrtněte zda souhlasíte nebo nesouhlasíte s daným výrokem?

12. Co by podle Vás měla obsahovat poutává a přesvědčivá reklama?

13. Jaké asociace si vybavíte se slovy korejské kosmetiky?

14. Už jste někdy použili nějaké korejské kosmetické výrobky?

15. Jak často používáte korejskou kosmetiku:

16. Pokud jste někdy použila korejské kosmetiky, chtěla byste pokračovat v používání?

18. Viděla jste v poslední době v médiích reklamu na korejskou kosmetiku?

19. Vyzkoušela/zakoupila byste si na základě reklamy (např. na Facebooku nebo na Instagramu) některý z korejské produktů?

20. Jaké korejské produkty byste chtěla vyzkoušet?

21. Co by Vás přesvědčilo k nákupu korejské kosmetiky?

22. Viděl/a jste nějaké značky z následujících?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte prosím své pohlaví

2. Uveďte prosím svůj věk:

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Co je pro Vás nejvíce důležité při výběru kosmetiky?

5. Nakupujete kosmetiku převážně:

6. Jakou kosmetiku nejčastěji nakupujete?

7. Jaký druhy kosmetiky o pleti nejčastěji nakupujete?

8. Jak často nakupujete kosmetiku?

9. Kolik peněz měsíčně jste schopná investovat do nákupu kosmetiky?

10. Kde nejčastěji získáváte informace o novinkách, slevách a akcích týkajících se kosmetiky?

11. Zaškrtněte zda souhlasíte nebo nesouhlasíte s daným výrokem?

12. Co by podle Vás měla obsahovat poutává a přesvědčivá reklama?

13. Jaké asociace si vybavíte se slovy korejské kosmetiky?

14. Už jste někdy použili nějaké korejské kosmetické výrobky?

15. Jak často používáte korejskou kosmetiku:

16. Pokud jste někdy použila korejské kosmetiky, chtěla byste pokračovat v používání?

18. Viděla jste v poslední době v médiích reklamu na korejskou kosmetiku?

19. Vyzkoušela/zakoupila byste si na základě reklamy (např. na Facebooku nebo na Instagramu) některý z korejské produktů?

20. Jaké korejské produkty byste chtěla vyzkoušet?

21. Co by Vás přesvědčilo k nákupu korejské kosmetiky?

22. Viděl/a jste nějaké značky z následujících?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Tran , T.Chování spotřebitele při nákupu kosmetických výrobků (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://72191.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.