Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, věnujte prosím několik minut svého času k vyplnění následujícího dotazníku. Jedná se o průzkum trhu pro bakalářskou práci zaměřenou na spokojenost zákazníků společnosti České dráhy. Předem děkuji za Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
81
57,45 %
57,45 %
Muž
60
42,55 %
42,55 %
2. Věková kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-29 let
60
42,55 %
42,55 %
30-39 let
34
24,11 %
24,11 %
Méně než 18 let
19
13,48 %
13,48 %
40-49 let
18
12,77 %
12,77 %
50-59 let
5
3,55 %
3,55 %
60 a více let
5
3,55 %
3,55 %
3. Současná ekonomická aktivita
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnaný/á
71
50,35 %
50,35 %
Student/ka
49
34,75 %
34,75 %
Podnikatel/ka
14
9,93 %
9,93 %
V důchodu
3
2,13 %
2,13 %
Na mateřské dovolené
3
2,13 %
2,13 %
Nezaměstnaný/á
1
0,71 %
0,71 %
4. Jak často cestujete se společností České dráhy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jednou až dvakrát měsíčně
104
73,76 %
73,76 %
Téměř denně
19
13,48 %
13,48 %
Jednou týdně
8
5,67 %
5,67 %
Více než dvakrát týdně
7
4,96 %
4,96 %
Nikdy jsem se společností České dráhy necestoval
3
2,13 %
2,13 %
5. Jaký je Váš nejčastější účel cesty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na výlet
58
41,13 %
41,13 %
Do práce
29
20,57 %
20,57 %
Za rodinou
22
15,6 %
15,6 %
Do školy
21
14,89 %
14,89 %
Jiný
11
7,8 %
7,8 %
6. Jakým způsobem nejčastěji kupujete jízdenku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
U pokladen
76
53,9 %
53,9 %
Na e-shopu Českých drah
65
46,1 %
46,1 %
7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
8. Jak jste spokojeni s
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
9. Uveďte, s čím jste často velmi nespokojený/á.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zpoždění
4
2,84 %
2,84 %
S ničím
3
2,13 %
2,13 %
Zpoždění vlaků
3
2,13 %
2,13 %
Zpozdeni
3
2,13 %
2,13 %
zrušení spojů
2
1,42 %
1,42 %
Čistota
2
1,42 %
1,42 %
xxx
2
1,42 %
1,42 %
Spoždení
2
1,42 %
1,42 %
se zpožděním
2
1,42 %
1,42 %
Se zaměstnanci ČD
1
0,71 %
0,71 %
ostatní odpovědi
informace o změnách s Informovaností o změnách v dopravě Čistota záchodů ve vlaku četnost spojů Nechci být negativní, ale velmi dobře znám i jak to funguje v zahraničí. Nespokojený jsem s velkým množstvím výluk a absolutní nepřesností spojů. Ochota zaměstnanců také není vysoká. Čistota, Časté zpoždění spojů Přesnost a čistota časté výluky Nepořádek Výluky, odklady, náhlé změny jízdních řádů, opozdění,... Absence jízdních řádů na zastávkách Informace o výluce, změně spoje se člověk nedozcí předem, vše je zmatečné, na pokladnách jsou neochotní, nevědí a odkazuj se na jiná místa, kde to ma člověk zjišťovat Nic Nenavaznost spojů a s ní spojené nestihacky pozdní informování o nástupišti, kam přijede vlak (bez aplikace bych byla v háji), špatné informování o výlukách či zpožděních - a především systém "za hodinu jede další vlak, tedy na zpožděný vlak nečeká přípoj" čistota ve vlaku Čistota a přesnost Nevím. přesnost spojů, výluky Zpoždění a rušení spojů během letošního léta vrátilo České dráhy o patnáct let zpět. Na méně frekventovaných tratí často jezdí nezrelaxované vlaky Prakticky se vším. Kdyby byla jízdenka za třetinovou cenu, odpovídala by kvalitě. Takhle je to výsměch - zpoždění, špína, přeplněné vlaky, protivní průvodčí... Hlavně nečistotou ve vlaku Když jedu stejnou trasu z města A do města B vlakem nebo autobusem, tak vlak je pro mě o 12 kč dražší. Navíc má často zpoždění a to i přesto, že jezdím osobním vlakem, který z města A vyjíždí a nemá kde to zpoždění po cestě nabrat! Proto vlakem jezdím jen vyjimečně a snažim se stíhat autobus, který ovšem jede méně často, než vlak. Změny v dopravě zpoždění vlaků a že není navazující spoj a musím 40 minut čekat na navazující vlak Poměr ceny a kvality služeb zpoždění vlaku, málo míst k sezení Návaznost spojů S čistotou a občas nefunkční klimatizací ve vlacích. Často je ve vlaku zima nespokojený jsem, když vlak přepravuje víc osob, než je schopen pojmout (letní festivaly a jízdy pak jak v dobytčáku) nefunkčnost el. zásuvek a wifi S přesností spojů a s čistotou ve vlacích Zpoždění spojů Plánované výluky které lidem nebývají řádně oznamovány. Ve starých osobních vlacích bývá příliš přetopeno (horko). Na nádražích nejsou toalety. Matoucí a složitý eshop jízdenek, obecný postoj ČD k tržní ekonomice a podléhání nátlaků levicových odborářů, odmítavý přístup ke krajské integraci, zbytečné slevy a podfinancování ČD jakožto dopravce Časté zpoždění vlaků Zpoždění vlaků a pomalá Wi-Fi Předpokládaná doba zpoždění: 6 let Někteří průvodčí bývají nepříjemní na cestující. Nespolehlivost, nepřesné podávání informací (každý pracovník za přepážkou tvrdí něco jiného) Příliš krátký čas na přestup u spojů, které jezdí jednou za hodinu/2 hodiny. zima ve vlaku přeplněnost s některými pracujícími, s čistotou na nádraží Změna řazení vlaků N/A Zastaralé a nepohodlné vlaky příliš intenzivní chlazení vagonu klimatizací Smrad a spina ve vlaku, nefunkcni wc Stává se mi, že velmi sebou jezdí průvodčí, které jsou velmi nepříjemné. viz výše Se všim Málo časté občerstvení ve vlaku zpoždění, výluky b Velká zpoždění 30 minut a vic S lidmi, se kterými cestuji. Hrůza hlavně Ústecký kraj x . Překvapila mě tichost a čistota vlaků i nádraží, stejně jako i vstřícnost personálu, když jsem vloni do vlaku po asi 18 letech zase usedl... Nedostatečná čistota většiny nádraží. S českou vládou zpoždění, pravidelně nefunkční zásuvky ve vlacích, špína poslední dobou s chaotickým chováním personálu v souvisloti s ooatřeními kvůli covidu, asi to některým leze na mozek... Když máš určitý čas na přestup (30 minut) a stejně ti ten další ujede. S hlášení nebo spíš nehlášením mimořádnosti s přesností spojů Nepořádek na nádraží se záchody ve vozech co jezdí do Jesu cena Čistotou na nástupištích Když matky s dětmi nevyužívají oddíly pro matky s dětmi Hodně úzký a vysoko vstup do vagonu Zpoždění, špatná informovanost, někteří neschopní lidé pracující na infolince. Zpoždění, špína Informace o výlukách ... velmi nespokojená nebývám s ničím S častým výpadkem spojů Se zpožděním vlaku a nenávaznosti spojů Často s ničím, jen naposledy byla průvodčí úplná píča. Občasné dlouhé čekací doby v jednotlivých stanicích. Špína a průvan ve vlaku Vysoké ceny, ujetí navazujících spojů, velká zpozdění nedodržování opatření cestujícími i personálem Přesnost spojů Kvalita vozů, teplota ve vozech, čistota vozů nejasná uveení změn tras, náhradních autobusových přestupech při výlukách, špínou na wc, hlukem ostatních cestujících i v tichém vagonu někdy moc lidí informace o změnách v dopravě nepořádek, zpoždění Přesnost spojení, teplota, nečistota D čistota vozů, zpoždění S čistotou zejména toalet se špínou na nádražích, odpadky ve vlacích, stavem WC na nádražích, ve vlacích, bezdomovci, cikány a otravnými lidmi - nechápu, proč se v okolí nádraží nevyskytují strážníci a je umožněn těmto osobám vůbec vstup do prostor budov nádraží .. Čistota, nepravidelnost spojů, rezervace místenek ze spojů ze zahraničí nejde z nějakého důvodu pořád z plánku cistota ve vlaku i na nadrazi V době klimatizací bývají často nastavené na příliš nízkou teplotu, že mi kolikrát nestačí ani mikina. Nečistota ve vlacích S návazností spojů, a zbytečnými prodlevami mezi spoji, se spožděními, s tím, že osobní vlak projíždí mým bydlištěm a od nového grafikonu tam už nestaví, s čekárnami,informacemi nestaví Vesměs s ne zrovna vřelým vztahem pracovníků za přepážkou, změna nástupiště by byla fajn reflektovat s dostatečnou časovou rezervou, někdy pěkný svinčík v první třídě podíl železniční dopravy na celkových přepravních výkonech, u ČD většinou nemám připomínek ani stížností... i když... v poslední době mě trochu nakrklo špatné řazení vozů, díky kterému jsem nenašel rezervované místo Spoždění vlaků, zima ve vlaku Velká zpoždění, nenávaznost spojů, žebráci na nádražích Pořádek, přesnost, informace Nepřehledné řazení spojů Zpozdni, spinave toalety Špinavé toalety, nedostatek zboží v jídelním voze Čistota na nadražích S odlisnymi informacemi v aplikaci Muj vlak a informacemi na nadrazi. Celkove maji CD velke nedostatky v informovani cestujicich o MU a jinych duvodech zpozdeni. časté zpoždění Zpoždění vlaků, časté výluky čistota, přesnost spojů, wifi Spolucestujici, wc
117
82,98 %
82,98 %
10. Uveďte, s čím jste často velmi spokojený/á.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
cena
4
2,84 %
2,84 %
Nic
4
2,84 %
2,84 %
Personálem
2
1,42 %
1,42 %
přesnost
2
1,42 %
1,42 %
S ničím
2
1,42 %
1,42 %
Personál
2
1,42 %
1,42 %
xxx
2
1,42 %
1,42 %
.
2
1,42 %
1,42 %
Personál ve vlaků
2
1,42 %
1,42 %
S občerstvením ve vlaku, když je k dispozici.
1
0,71 %
0,71 %
ostatní odpovědi
s eshopem Přehledností na některých nádražích cena, přístup zaměstnanců, špinavé vlaky, častá zpoždění... Obecně se spoji Pendolino - tam je vše jak má být. Velmi se zlepšuje čistota vlaků i nádraží. vybaveností mezistátních vlaků Že nakonec dorazí a nechytím žloutenku Celkově čistota Pořádek Interiér vlaků, služby online. nové vlaky S Jízdenkou na léto Ochotný personál přímo ve vlaku S nákupem po netu, s pohodlím ve vlaku příjemní a profesionální pracovníci Zrušení spojů Frekvence spojů a ochota zaměstnanců Cenou jízdenky. slušný personál Vlaky typu CityElefant, Aplikace Můj Vlak, kvalita mezinárodních spojů (Berliner, Metropolitan, Vindobona) S čistotou WC ve vlacích na lokálních tratích (protože tam nikdo nejezdí a hajzlík se nestihne zasvinit) :) Vstřícné chování zaměstnanců Na vlakovou zastávku to mám o pár metrů blíže než na autobus :) Že vůbec přijede přehledností nástupišť a informačními tabulemi Plynulost jízdy oproti silniční dopravě e-shop pro nákup kupónu, profesionální průvodčí vždy mile pozdraví a poděkují po kontrole jízdenky (lítačky) Jsem celkově spokojená s ČD Vždy je co zlepšovat! Celkově jsem.spokojena vlaky jsou mnohem čistější, než bývaly, to je fajn. V pendolinu je dobré občerstvení. Občerstvení S cenami Služby ve stanicích Spoje jezdí jak mají a naštěstí často. Nové vozy a jednotky, profesionální přístup části zaměstnanců (srdcaři) S personálem on-line služby, cd restaurant S novými vlaky Nejspokojenější jsem, když nemusím cestovat s ČD. Příjemní zaměstnanci na pokladnách. S průvodčím Milý personál Pendolino online jízdenky S cestou celkově N/A - minibar CD, mobilní aplikace Můj vlak Velmi často jsem spokojená s kupování jízdenek přes internet. Mohu to udělat hned a nemusím na nic čekat. viz výše zaměstnanci drah b Kvalita a cistota zejmena ec jezdicich za hranice Vlaky vyšší třídy S panem/paní průvodčí x S mrzkým sortimentem občerstvení na nádraží (Domažlice) Četnost spojů. se svoji ženou s cenou aplikace na nákup jízdenek celkem často funguje wifi S příjemným personálem. Když jede nová souprava Teplota ve vlaku se zaměstnanci Profesionalita personálu Pohodlí S cenou jízdenky, četností spojů s možností sedět v kupé prednostni jizda pri vyluce Profesionalitou zaměstnanců u pokladen Když jede eso nebo peršing :-) Nic mě nenapadá Informace na pokladnách, většinou příjemní průvodčí. Nákup jízdenek je filmy aplikaci Můj vlak velmi pohodlný ... velmi spokojená bývám s frekvencí spojů (jak často jezdí, tudíž mám vícero možností odjezdu) čistota, profesionalita S cenou jízdenek Komfortem někteří vlaků ČD S tím, že zdárně absolvuju cestu. Obsluha, čistota, web Zaměstnanci na pokladnách a ve vlacích častost spojů Zaměstnanci Že nemusím jet vlakem a mohu použít auto ochotou přůvodčích, upravenými nádražími s 1. třídou teplota Přístup personálu, přehlednost, cena D příjemný personál S aplikací ČD E-shop možnosti rezervace ve vlaku, označení směru jízdy, tichého oddílu, dětského oddílu, možnosti zrušení jízdy, vrácení ceny .. teplota ve vlaku, wifi Nevim Aplikace Můj Vlak mobilni aplikace, prubezne informace o vlaku Líbí se mi, jak postupem času stále méně narážím na absenci mýdla a vody na toaletách. Servis ve vlacích S tím, že dojedu. Aplikace a její notifikace, na dálkových spojích jsem spokojen s kvalitou a ochotou personálu v vlaku + jídelní vůz (kde je ČD špička) celkově s železniční dopravou Fajn pruvodci Práce průvodčích, pohodlí Milí průvodčí, ve vlaku je vždy co dělat Profesionalita průvodčích s přijemnym personalem:) Možnost platit kartou doplatek za1. třídu Eshop Pohodlí 1.tridy Personál ;) Pohodlí a luxus ve vlaku Dorazíme i do místa cíle
118
83,69 %
83,69 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 18 let na otázku 2. Věková kategorie
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do školy na otázku 5. Jaký je Váš nejčastější účel cesty?
6. Jakým způsobem nejčastěji kupujete jízdenku?
odpověď Na e-shopu Českých drah:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost nákupu jízdenky a dalších služeb online=Velmi důležité na otázku 7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-shopem=Velmi spokojený/á na otázku 8. Jak jste spokojeni s
odpověď U pokladen:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost nákupu jízdenky a dalších služeb online=Nedůležité na otázku 7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vaše pohlaví
2. Věková kategorie
3. Současná ekonomická aktivita
4. Jak často cestujete se společností České dráhy?
5. Jaký je Váš nejčastější účel cesty?
6. Jakým způsobem nejčastěji kupujete jízdenku?
7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?
8. Jak jste spokojeni s
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vaše pohlaví
2. Věková kategorie
3. Současná ekonomická aktivita
4. Jak často cestujete se společností České dráhy?
5. Jaký je Váš nejčastější účel cesty?
6. Jakým způsobem nejčastěji kupujete jízdenku?
7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?
8. Jak jste spokojeni s
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Martin, J. – České dráhy (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://72533.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Josef: K otázce 6: Nejčastěji používám jízdenky IDS z automatu. Na druhém místě u průvodčího - Jak jistě víte, pokladny byly ve většině stanic zrušeny.