Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > České dráhy

České dráhy

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jonáš Martin
Šetření:19. 10. 2020 - 02. 11. 2020
Počet respondentů:141
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, věnujte prosím několik minut svého času k vyplnění následujícího dotazníku.
Jedná se o průzkum trhu pro bakalářskou práci zaměřenou na spokojenost zákazníků společnosti České dráhy.
Předem děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8157,45 %57,45 %  
Muž6042,55 %42,55 %  

Graf

2. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-29 let6042,55 %42,55 %  
30-39 let3424,11 %24,11 %  
Méně než 18 let1913,48 %13,48 %  
40-49 let1812,77 %12,77 %  
50-59 let53,55 %3,55 %  
60 a více let53,55 %3,55 %  

Graf

3. Současná ekonomická aktivita

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný/á7150,35 %50,35 %  
Student/ka4934,75 %34,75 %  
Podnikatel/ka149,93 %9,93 %  
V důchodu32,13 %2,13 %  
Na mateřské dovolené32,13 %2,13 %  
Nezaměstnaný/á10,71 %0,71 %  

Graf

4. Jak často cestujete se společností České dráhy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou až dvakrát měsíčně10473,76 %73,76 %  
Téměř denně1913,48 %13,48 %  
Jednou týdně85,67 %5,67 %  
Více než dvakrát týdně74,96 %4,96 %  
Nikdy jsem se společností České dráhy necestoval32,13 %2,13 %  

Graf

5. Jaký je Váš nejčastější účel cesty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na výlet5841,13 %41,13 %  
Do práce2920,57 %20,57 %  
Za rodinou2215,6 %15,6 %  
Do školy2114,89 %14,89 %  
Jiný117,8 %7,8 %  

Graf

6. Jakým způsobem nejčastěji kupujete jízdenku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
U pokladen7653,9 %53,9 %  
Na e-shopu Českých drah6546,1 %46,1 %  

Graf

7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

8. Jak jste spokojeni s

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

9. Uveďte, s čím jste často velmi nespokojený/á.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zpoždění42,84 %2,84 %  
S ničím 32,13 %2,13 %  
Zpoždění vlaků 32,13 %2,13 %  
Zpozdeni32,13 %2,13 %  
zrušení spojů21,42 %1,42 %  
Čistota21,42 %1,42 %  
xxx21,42 %1,42 %  
Spoždení21,42 %1,42 %  
se zpožděním21,42 %1,42 %  
Se zaměstnanci ČD10,71 %0,71 %  
ostatní odpovědi informace o změnách
s Informovaností o změnách v dopravě
Čistota záchodů ve vlaku
četnost spojů
Nechci být negativní, ale velmi dobře znám i jak to funguje v zahraničí. Nespokojený jsem s velkým množstvím výluk a absolutní nepřesností spojů. Ochota zaměstnanců také není vysoká.
Čistota, Časté zpoždění spojů
Přesnost a čistota
časté výluky
Nepořádek
Výluky, odklady, náhlé změny jízdních řádů, opozdění,...
Absence jízdních řádů na zastávkách
Informace o výluce, změně spoje se člověk nedozcí předem, vše je zmatečné, na pokladnách jsou neochotní, nevědí a odkazuj se na jiná místa, kde to ma člověk zjišťovat
Nic
Nenavaznost spojů a s ní spojené nestihacky
pozdní informování o nástupišti, kam přijede vlak (bez aplikace bych byla v háji), špatné informování o výlukách či zpožděních - a především systém "za hodinu jede další vlak, tedy na zpožděný vlak nečeká přípoj"
čistota ve vlaku
Čistota a přesnost
Nevím.
přesnost spojů, výluky
Zpoždění a rušení spojů během letošního léta vrátilo České dráhy o patnáct let zpět. Na méně frekventovaných tratí často jezdí nezrelaxované vlaky
Prakticky se vším. Kdyby byla jízdenka za třetinovou cenu, odpovídala by kvalitě. Takhle je to výsměch - zpoždění, špína, přeplněné vlaky, protivní průvodčí...
Hlavně nečistotou ve vlaku
Když jedu stejnou trasu z města A do města B vlakem nebo autobusem, tak vlak je pro mě o 12 kč dražší. Navíc má často zpoždění a to i přesto, že jezdím osobním vlakem, který z města A vyjíždí a nemá kde to zpoždění po cestě nabrat! Proto vlakem jezdím jen vyjimečně a snažim se stíhat autobus, který ovšem jede méně často, než vlak.
Změny v dopravě
zpoždění vlaků a že není navazující spoj a musím 40 minut čekat na navazující vlak
Poměr ceny a kvality služeb
zpoždění vlaku, málo míst k sezení
Návaznost spojů
S čistotou a občas nefunkční klimatizací ve vlacích.
Často je ve vlaku zima
nespokojený jsem, když vlak přepravuje víc osob, než je schopen pojmout (letní festivaly a jízdy pak jak v dobytčáku)
nefunkčnost el. zásuvek a wifi
S přesností spojů a s čistotou ve vlacích
Zpoždění spojů
Plánované výluky které lidem nebývají řádně oznamovány. Ve starých osobních vlacích bývá příliš přetopeno (horko). Na nádražích nejsou toalety.
Matoucí a složitý eshop jízdenek, obecný postoj ČD k tržní ekonomice a podléhání nátlaků levicových odborářů, odmítavý přístup ke krajské integraci, zbytečné slevy a podfinancování ČD jakožto dopravce
Časté zpoždění vlaků
Zpoždění vlaků a pomalá Wi-Fi
Předpokládaná doba zpoždění: 6 let
Někteří průvodčí bývají nepříjemní na cestující.
Nespolehlivost, nepřesné podávání informací (každý pracovník za přepážkou tvrdí něco jiného)
Příliš krátký čas na přestup u spojů, které jezdí jednou za hodinu/2 hodiny.
zima ve vlaku
přeplněnost
s některými pracujícími, s čistotou na nádraží
Změna řazení vlaků
N/A
Zastaralé a nepohodlné vlaky
příliš intenzivní chlazení vagonu klimatizací
Smrad a spina ve vlaku, nefunkcni wc
Stává se mi, že velmi sebou jezdí průvodčí, které jsou velmi nepříjemné.
viz výše
Se všim
Málo časté občerstvení ve vlaku
zpoždění, výluky
b
Velká zpoždění 30 minut a vic
S lidmi, se kterými cestuji. Hrůza hlavně Ústecký kraj
x
.
Překvapila mě tichost a čistota vlaků i nádraží, stejně jako i vstřícnost personálu, když jsem vloni do vlaku po asi 18 letech zase usedl...
Nedostatečná čistota většiny nádraží.
S českou vládou
zpoždění, pravidelně nefunkční zásuvky ve vlacích, špína
poslední dobou s chaotickým chováním personálu v souvisloti s ooatřeními kvůli covidu, asi to některým leze na mozek...
Když máš určitý čas na přestup (30 minut) a stejně ti ten další ujede.
S hlášení nebo spíš nehlášením mimořádnosti
s přesností spojů
Nepořádek na nádraží
se záchody ve vozech co jezdí do Jesu
cena
Čistotou na nástupištích
Když matky s dětmi nevyužívají oddíly pro matky s dětmi
Hodně úzký a vysoko vstup do vagonu
Zpoždění, špatná informovanost, někteří neschopní lidé pracující na infolince.
Zpoždění, špína
Informace o výlukách
...
velmi nespokojená nebývám s ničím
S častým výpadkem spojů
Se zpožděním vlaku a nenávaznosti spojů
Často s ničím, jen naposledy byla průvodčí úplná píča.
Občasné dlouhé čekací doby v jednotlivých stanicích.
Špína a průvan ve vlaku
Vysoké ceny, ujetí navazujících spojů, velká zpozdění
nedodržování opatření cestujícími i personálem
Přesnost spojů
Kvalita vozů, teplota ve vozech, čistota vozů
nejasná uveení změn tras, náhradních autobusových přestupech při výlukách, špínou na wc, hlukem ostatních cestujících i v tichém vagonu
někdy moc lidí
informace o změnách v dopravě
nepořádek, zpoždění
Přesnost spojení, teplota, nečistota
D
čistota vozů, zpoždění
S čistotou zejména toalet
se špínou na nádražích, odpadky ve vlacích, stavem WC na nádražích, ve vlacích, bezdomovci, cikány a otravnými lidmi - nechápu, proč se v okolí nádraží nevyskytují strážníci a je umožněn těmto osobám vůbec vstup do prostor budov nádraží
..
Čistota, nepravidelnost spojů, rezervace místenek ze spojů ze zahraničí nejde z nějakého důvodu pořád z plánku
cistota ve vlaku i na nadrazi
V době klimatizací bývají často nastavené na příliš nízkou teplotu, že mi kolikrát nestačí ani mikina.
Nečistota ve vlacích
S návazností spojů, a zbytečnými prodlevami mezi spoji, se spožděními, s tím, že osobní vlak projíždí mým bydlištěm a od nového grafikonu tam už nestaví, s čekárnami,informacemi nestaví
Vesměs s ne zrovna vřelým vztahem pracovníků za přepážkou, změna nástupiště by byla fajn reflektovat s dostatečnou časovou rezervou, někdy pěkný svinčík v první třídě
podíl železniční dopravy na celkových přepravních výkonech, u ČD většinou nemám připomínek ani stížností... i když... v poslední době mě trochu nakrklo špatné řazení vozů, díky kterému jsem nenašel rezervované místo
Spoždění vlaků, zima ve vlaku
Velká zpoždění, nenávaznost spojů, žebráci na nádražích
Pořádek, přesnost, informace
Nepřehledné řazení spojů
Zpozdni, spinave toalety
Špinavé toalety, nedostatek zboží v jídelním voze
Čistota na nadražích
S odlisnymi informacemi v aplikaci Muj vlak a informacemi na nadrazi. Celkove maji CD velke nedostatky v informovani cestujicich o MU a jinych duvodech zpozdeni.
časté zpoždění
Zpoždění vlaků, časté výluky
čistota, přesnost spojů, wifi
Spolucestujici, wc
11782,98 %82,98 % 

Graf

10. Uveďte, s čím jste často velmi spokojený/á.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena42,84 %2,84 %  
Nic42,84 %2,84 %  
Personálem21,42 %1,42 %  
přesnost21,42 %1,42 %  
S ničím21,42 %1,42 %  
Personál 21,42 %1,42 %  
xxx21,42 %1,42 %  
.21,42 %1,42 %  
Personál ve vlaků 21,42 %1,42 %  
S občerstvením ve vlaku, když je k dispozici.10,71 %0,71 %  
ostatní odpovědi s eshopem
Přehledností na některých nádražích
cena, přístup zaměstnanců, špinavé vlaky, častá zpoždění...
Obecně se spoji Pendolino - tam je vše jak má být. Velmi se zlepšuje čistota vlaků i nádraží.
vybaveností mezistátních vlaků
Že nakonec dorazí a nechytím žloutenku
Celkově
čistota
Pořádek
Interiér vlaků, služby online.
nové vlaky
S Jízdenkou na léto
Ochotný personál přímo ve vlaku
S nákupem po netu, s pohodlím ve vlaku
příjemní a profesionální pracovníci
Zrušení spojů
Frekvence spojů a ochota zaměstnanců
Cenou jízdenky.
slušný personál
Vlaky typu CityElefant, Aplikace Můj Vlak, kvalita mezinárodních spojů (Berliner, Metropolitan, Vindobona)
S čistotou WC ve vlacích na lokálních tratích (protože tam nikdo nejezdí a hajzlík se nestihne zasvinit) :)
Vstřícné chování zaměstnanců
Na vlakovou zastávku to mám o pár metrů blíže než na autobus :)
Že vůbec přijede
přehledností nástupišť a informačními tabulemi
Plynulost jízdy oproti silniční dopravě
e-shop pro nákup kupónu, profesionální průvodčí vždy mile pozdraví a poděkují po kontrole jízdenky (lítačky)
Jsem celkově spokojená s ČD
Vždy je co zlepšovat!
Celkově jsem.spokojena
vlaky jsou mnohem čistější, než bývaly, to je fajn. V pendolinu je dobré občerstvení.
Občerstvení
S cenami
Služby ve stanicích
Spoje jezdí jak mají a naštěstí často.
Nové vozy a jednotky, profesionální přístup části zaměstnanců (srdcaři)
S personálem
on-line služby, cd restaurant
S novými vlaky
Nejspokojenější jsem, když nemusím cestovat s ČD.
Příjemní zaměstnanci na pokladnách.
S průvodčím
Milý personál
Pendolino
online jízdenky
S cestou celkově
N/A
-
minibar CD, mobilní aplikace Můj vlak
Velmi často jsem spokojená s kupování jízdenek přes internet. Mohu to udělat hned a nemusím na nic čekat.
viz výše
zaměstnanci drah
b
Kvalita a cistota zejmena ec jezdicich za hranice
Vlaky vyšší třídy
S panem/paní průvodčí
x
S mrzkým sortimentem občerstvení na nádraží (Domažlice)
Četnost spojů.
se svoji ženou
s cenou
aplikace na nákup jízdenek
celkem často funguje wifi
S příjemným personálem.
Když jede nová souprava
Teplota ve vlaku
se zaměstnanci
Profesionalita personálu
Pohodlí
S cenou jízdenky, četností spojů
s možností sedět v kupé
prednostni jizda pri vyluce
Profesionalitou zaměstnanců u pokladen
Když jede eso nebo peršing :-)
Nic mě nenapadá
Informace na pokladnách, většinou příjemní průvodčí.
Nákup jízdenek je filmy aplikaci Můj vlak velmi pohodlný
...
velmi spokojená bývám s frekvencí spojů (jak často jezdí, tudíž mám vícero možností odjezdu)
čistota, profesionalita
S cenou jízdenek
Komfortem někteří vlaků ČD
S tím, že zdárně absolvuju cestu.
Obsluha, čistota, web
Zaměstnanci na pokladnách a ve vlacích
častost spojů
Zaměstnanci
Že nemusím jet vlakem a mohu použít auto
ochotou přůvodčích, upravenými nádražími
s 1. třídou
teplota
Přístup personálu, přehlednost, cena
D
příjemný personál
S aplikací ČD
E-shop
možnosti rezervace ve vlaku, označení směru jízdy, tichého oddílu, dětského oddílu, možnosti zrušení jízdy, vrácení ceny
..
teplota ve vlaku, wifi
Nevim
Aplikace Můj Vlak
mobilni aplikace, prubezne informace o vlaku
Líbí se mi, jak postupem času stále méně narážím na absenci mýdla a vody na toaletách.
Servis ve vlacích
S tím, že dojedu.
Aplikace a její notifikace, na dálkových spojích jsem spokojen s kvalitou a ochotou personálu v vlaku + jídelní vůz (kde je ČD špička)
celkově s železniční dopravou
Fajn pruvodci
Práce průvodčích, pohodlí
Milí průvodčí, ve vlaku je vždy co dělat
Profesionalita průvodčích
s přijemnym personalem:)
Možnost platit kartou doplatek za1. třídu
Eshop
Pohodlí 1.tridy
Personál ;)
Pohodlí a luxus ve vlaku
Dorazíme i do místa cíle
11883,69 %83,69 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví

2. Věková kategorie

3. Současná ekonomická aktivita

4. Jak často cestujete se společností České dráhy?

5. Jaký je Váš nejčastější účel cesty?

6. Jakým způsobem nejčastěji kupujete jízdenku?

7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?

8. Jak jste spokojeni s

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví

2. Věková kategorie

3. Současná ekonomická aktivita

4. Jak často cestujete se společností České dráhy?

5. Jaký je Váš nejčastější účel cesty?

6. Jakým způsobem nejčastěji kupujete jízdenku?

7. Jaké faktory jsou pro Vás nejdůležitější během cesty?

8. Jak jste spokojeni s

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Martin, J.České dráhy (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://72533.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.