Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > E-shop

E-shop

Jedl(a) jste již hmyz? Pokud ne, lákalo by Vás to?
Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-)

(cca 1 min, veřejné výsledky)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Míka
Šetření:14. 12. 2020 - 10. 01. 2021
Počet respondentů:140
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

připravuji spouštění nového e-shopu a rád bych věděl, čemu zákazníci davájí přednost, co se jim při nakupování po internetu líbí/nelíbí a podle čeho se rozhodují. Předem Vám děkuji za Vaše odpovědi.

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete skrze e-shopy ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas-dle potřeby7956,43 %56,43 %  
párkrát do měsíce4733,57 %33,57 %  
1x týdně85,71 %5,71 %  
párkrát do týdne64,29 %4,29 %  

Graf

2. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte přednostně ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám svůj oblíbený5640 %40 %  
Vybírám z nabídek e-shopů4129,29 %29,29 %  
Používám webové srovnávače-např. heureka3424,29 %24,29 %  
mám několik oblíbených10,71 %0,71 %  
Pokud mě nějaký eshop zaujme, uložím si ho do prohlížeče. Pak až daný produkt potřebuji, přednostně projdu tyto uložené eshopy. Dávám přednost českým výrobkům a eshopům, proto si je ukládám - když danou věc googlím, často mi to najde hodně zahraničních věcí, já ale radši české.10,71 %0,71 %  
Podle konkrétního zboží či služby. Upřednostňuji dodavatele, které jsem už použil a neměl vážné výhrady.10,71 %0,71 %  
Podle toho, co zrovna kupuji např. na psí granule a konzervy mám oblíbený obchod10,71 %0,71 %  
nemám10,71 %0,71 %  
u některého zboží ano10,71 %0,71 %  
Mám prověřené eshopy využívám ale i heureku10,71 %0,71 %  
ne10,71 %0,71 %  
Všechny varianty sedí10,71 %0,71 %  

Graf

3. Zjišťujete si recenze obchodu před provedením nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11582,14 %82,14 %  
Ne2517,86 %17,86 %  

Graf

4. Podle čeho si vybíráte e-shop, kde produkt zakoupíte? 1-Důležité, 5- Nedůležité

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.5621.326
Design stránky2.9051.371
Důvěryhodnost1.4741.607
Lokalita obchodu3.3142.361
Nabídka sortimentu1.8761.554
Způsoby dopravy1.921.709
Recenze2.1461.497
Dárek k objednávce3.7592.475
Možnosti platby2.0951.59
Komunikace obchodu2.0951.385
Otevírací doba obchodu3.4092.519

Graf

5. Pokud se chystáte koupit výrobek, který jste již dříve zakoupily, koupíte ho ze stejného e-shopu, nebo ho znovu porovnáte s ostatní nabídkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ze stejného7452,86 %52,86 %  
Znovu porovnám6143,57 %43,57 %  
Nejsem žena, dítě ani věc10,71 %0,71 %  
Záleží na daném produktu10,71 %0,71 %  
pokud byl výrobek bez problémový, tak stejný10,71 %0,71 %  
jak kdy10,71 %0,71 %  
Pokud jsem byla spokojena, stejný10,71 %0,71 %  

Graf

6. Při výběru způsobu platby preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platební kartou8460 %60 %  
Dobírkou3122,14 %22,14 %  
Bankovní převod1812,86 %12,86 %  
Hotově64,29 %4,29 %  
Jiné10,71 %0,71 %  

Graf

7. Pokud jsou některé způsoby platby zpoplatněny (např. při platba v hotovosti +10 Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Volím jiný typ platby6143,57 %43,57 %  
Zkousnu to3927,86 %27,86 %  
Nevadí mi to2820 %20 %  
Je to pro mě problém64,29 %4,29 %  
Raději (v 90% případů) volím co je nejlevnější, ale pokud na věc spěchám nebo mi o hodně víc vyhovuje dražší možnost, klidně si připlatím (ale to zřídka).10,71 %0,71 %  
Dle okolností a dalších možností10,71 %0,71 %  
Záleží, zda už mám eshop ověřený. Prvně vždy na dobírku, pak volím nejvýhodnější typ platby.10,71 %0,71 %  
nejvíc vyzvedávám osobně v prodejně a platím tam10,71 %0,71 %  
Platím výhradně kartou, poplatek za platbu je neakceptovatelný10,71 %0,71 %  
Neznám, nezažila jsem, nemohu posoudit 10,71 %0,71 %  

Graf

8. Jaký způsob dopravy preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní odběr na výdejním místě6143,57 %43,57 %  
Kurýrní společnost4330,71 %30,71 %  
Česká pošta2115 %15 %  
Zásilkovna75 %5 %  
pokaždé podle momentální ceny, rychlosti doručení..10,71 %0,71 %  
Česká pošta a Zásilkovna10,71 %0,71 %  
Zásilkovna, ostatní pouze když není jiná možnost (nákup u konkurence) 10,71 %0,71 %  
Zásilkovna do blízké prodejny10,71 %0,71 %  
osobní odběr pokud je to možné10,71 %0,71 %  
Cokoliv mimo české pošty 10,71 %0,71 %  
Zasilkovna nebo osobní odběr (nejlevnější a nejpohodlnější)10,71 %0,71 %  
Balíkovna u ČP10,71 %0,71 %  

Graf

9. Podle čeho vybíráte dopravu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vzdálenost2.9212.958
Cena1.7932.036
Pohodlí2.0932.456
Rychlost dodání2.22.031

Graf

10. Jakou formu dokladu (faktury) preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronicky11884,29 %84,29 %  
písemně2215,71 %15,71 %  

Graf

11. Představte si obchod s autodíly, který nabízí i služby stran péče o vůz-zajištění servisu, přezutí pneu, provedení STK atd.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepotřebuji, ale zajímavý nápad5539,29 %39,29 %  
Přemýšlel/a bych o tom4431,43 %31,43 %  
Nevyužil/a bych3323,57 %23,57 %  
Cena na prvním místě1611,43 %11,43 %  
Určitě bych měl/a zájem85,71 %5,71 %  
Tohle řeší manžel10,71 %0,71 %  
U e-shopu nerozhoduje lokalita. U této služby ano.10,71 %0,71 %  
Nejsem řidič, tak si to moc nedokážu představit10,71 %0,71 %  
Nemám auto10,71 %0,71 %  

Graf

12. Vraťme se k předešlé otázce. Jaké služby byste uvítali (pravděpodobně si zaplatily) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic z uvedeného5136,43 %36,43 %  
Zajištění STK5035,71 %35,71 %  
Zajištění servisu (vyzvednutí a vrácení po opravě)4935 %35 %  
Preventivní pravidelné kontroly3927,86 %27,86 %  
Zajištění přezují pneu3625,71 %25,71 %  
nemám auto32,14 %2,14 %  
Nemám auto, takže bych nemohla využít.10,71 %0,71 %  
.10,71 %0,71 %  
nevlastním auto10,71 %0,71 %  
Mam sveho opravare10,71 %0,71 %  
po ukončení garance dodavatele body 1-410,71 %0,71 %  
-10,71 %0,71 %  
nevím10,71 %0,71 %  

Graf

13. Na závěr Vás požádám o jakýkoliv názor, nápad, nebo připomínku, např. co máte při nakupování rádi, co postrádáte, co byste uvítali... Děkuji.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozor na shodu podnětu s přísudkem: pokud dotazník není určen jen pro ženy, pak "zakoupili", "zaplatili"16,25 %0,71 %  
Podnikání se meze nekladou, přeji hodně štěstí. Jen detail - pravopis otázek...16,25 %0,71 %  
Mám ráda dobrou komunikace obchodu se zákazníkem, rychlost odpovědí.. Vadí mi "automaty" při vyřizování dotazů, hlavně při reklamacích.16,25 %0,71 %  
X16,25 %0,71 %  
Už jsem několikrát uvažovala nad tím, že kvalitní e-shop by měl mít pro věrné zákazníky dopravu zdarma (nebo alespoň hodně zlevněnou), ale asi to v praxi není možné. Co Vy na to?16,25 %0,71 %  
Mohlo by být užitečné zahrnout do otázek současnou pandem. covid situaci - např porovnání obchodního chování zákazníka využívání e-shopů před/po pandem.situaci během roku 2020 jaro (lockdown), léto (-), zima (lockdown)16,25 %0,71 %  
Nevim16,25 %0,71 %  
Mám rada dárky k nákupu, věrnostní slevy, sbírání bodů, u některých e-shopů postrádám možnost platit dobírku protože stále hodně lidi nemá platební kartu 16,25 %0,71 %  
podle zboží - třeba oblečení si musím zkusit,kvůli velikosti a často přes eshop neodpovídá barva16,25 %0,71 %  
volbu dopravy (nesnáším českou poštu); plánování data dodání (např. dodat od...)16,25 %0,71 %  
ostatní odpovědi Určitě platba kartou a zasílání přes Zásilkovnu, to je základ.
Zajištění STK se hodí vždycky. Opravit aby to prošlo a protáhnout. A servis na dálku je dobrý nápad, ale je třeba mít možnost uvést přesně, co chci opravit a toho se musí servis držet. Například chci vyměnit hadici a odemknout safelock, ale homokineťák a blinkr si chci a zvládnu udělat sám. Dále se hodí, aby servis měl odtahovku, protože auto, co si neopravím sám, je s největší pravděpodobností těžce nepojízdné.
vadí mi, když se mi vymaže po nějakém čase nákup z košíku, vracím se k tomu několik dní...
Hlídací pes je šikovný (pokud by byl eshop s oblečením, tak hlídání i velikosti by bylo supr), trasování balíku, objednávka bez registrace (registruji se jenom, když se na e-shop vracím a mám v plánu častěji objednávat), newslettery jsou fajn ale nepřehnat to s množstvím
Vernostni slevy
seriozní jednání
637,5 %4,29 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete skrze e-shopy ?

2. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte přednostně ?

3. Zjišťujete si recenze obchodu před provedením nákupu?

4. Podle čeho si vybíráte e-shop, kde produkt zakoupíte? 1-Důležité, 5- Nedůležité

5. Pokud se chystáte koupit výrobek, který jste již dříve zakoupily, koupíte ho ze stejného e-shopu, nebo ho znovu porovnáte s ostatní nabídkou?

6. Při výběru způsobu platby preferujete?

7. Pokud jsou některé způsoby platby zpoplatněny (např. při platba v hotovosti +10 Kč)

8. Jaký způsob dopravy preferujete?

9. Podle čeho vybíráte dopravu?

10. Jakou formu dokladu (faktury) preferujete?

11. Představte si obchod s autodíly, který nabízí i služby stran péče o vůz-zajištění servisu, přezutí pneu, provedení STK atd.

12. Vraťme se k předešlé otázce. Jaké služby byste uvítali (pravděpodobně si zaplatily) ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete skrze e-shopy ?

2. Máte svůj oblíbený e-shop, kam chodíte přednostně ?

3. Zjišťujete si recenze obchodu před provedením nákupu?

4. Podle čeho si vybíráte e-shop, kde produkt zakoupíte? 1-Důležité, 5- Nedůležité

5. Pokud se chystáte koupit výrobek, který jste již dříve zakoupily, koupíte ho ze stejného e-shopu, nebo ho znovu porovnáte s ostatní nabídkou?

6. Při výběru způsobu platby preferujete?

7. Pokud jsou některé způsoby platby zpoplatněny (např. při platba v hotovosti +10 Kč)

8. Jaký způsob dopravy preferujete?

9. Podle čeho vybíráte dopravu?

10. Jakou formu dokladu (faktury) preferujete?

11. Představte si obchod s autodíly, který nabízí i služby stran péče o vůz-zajištění servisu, přezutí pneu, provedení STK atd.

12. Vraťme se k předešlé otázce. Jaké služby byste uvítali (pravděpodobně si zaplatily) ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Míka, D.E-shop (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://73078.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.