Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dotazník si klade za cíl, jaké spotřebitelské chování ovlivňuje naše chování promítající se v nákupu sportovního oblečení. Výzkum zjistí, zda jsme ovlivnění reklamou a zkoušíme neustále nové věci nebo radši vycházíme z předcházejicích zkušeností a jsme věrni svým osvědčeným značkám. V tomto dotazníku rozdělím podle věkové kategorie respondenty a zjistím co je právě pro danou skupinu prvotřídní ať už se jedná o cenu,kvalitu, značku atd. Budu velmi ráda když mi dotazník vyplníte. :)
Odpovědi respondentů
1. Zakoupili jste za poslední rok sportovní oblečení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
141
79,66 %
79,66 %
ne
36
20,34 %
20,34 %
2. Na jaké úrovni se věnujete sportu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rekreačně
127
71,75 %
71,75 %
Výkonnostně (amatérské závody)
29
16,38 %
16,38 %
Začátečník
24
13,56 %
13,56 %
Vrcholově (sport mě živí)
6
3,39 %
3,39 %
3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
značka
2.633
1.837
cena
3.458
1.491
design
3.751
1.52
barva
3.424
1.702
doporučení
2.757
2.014
předchozí zkušenosti
3.983
1.316
možnost vyzkoušení
3.819
1.685
reklama
1.424
1.544
recenze na internetu
2.751
2.153
4. Jak často sportujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2x až 3x za týden
74
41,81 %
41,81 %
Jednou týdně
36
20,34 %
20,34 %
Každý den
31
17,51 %
17,51 %
Méně často
26
14,69 %
14,69 %
1x až 2x měsíčně
18
10,17 %
10,17 %
5. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Specializované sportovní řetězce ( Intersport, A3 Sport, Decatlon, atd.)
94
53,11 %
53,11 %
Internetové e-shopy ( insportline, sportisimo, sportobchod, atd.
6. Jak velkou částku průměrně utratíte za sportovní oblečení během 1 roku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1000-1999
47
26,55 %
26,55 %
2000-2999
46
25,99 %
25,99 %
3000-4999
33
18,64 %
18,64 %
0-999 Kč
28
15,82 %
15,82 %
5000 a více
23
12,99 %
12,99 %
7. K jakému účelu nakupujete sportovní oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
volnočasová aktivita
103
58,19 %
58,19 %
sportovní aktivity
74
41,81 %
41,81 %
8. Jakým způsobem se projevuje Vaše nákupní chování? Vyberte jednu z možností, ke které se nejvíce přikláníte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Při nákupu považuji za důležité hlavně užitek z výrobku, které mi přinese jeho zakoupení, zohledňuji i cenu.
109
61,58 %
61,58 %
Při nákupu zvažuji to, zda výrobek skutečně potřebuji
47
26,55 %
26,55 %
Pokud mě výrobek nadchne, mám okamžitou potřebu si jej zakoupit, do nákupu vkládám své emoce
19
10,73 %
10,73 %
Při koupi výrobku mě ovlivňují názory rodiny a přátel.
2
1,13 %
1,13 %
9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Při nákupu sportovního oblečení je pro mě důležitá značka
2.52
1.741
Sport je důležitý pro naše zdraví
4.486
0.905
Se sportem začínám, proto potřebuji sportovní oblečení
1.876
2.086
Na internetu vyhledávám recenze
2.542
2.282
Za kvalitu je nutné si připlatit
3.401
1.551
Preferuji nákup přes internet
2.362
1.96
Nákup sportovního oblečení na internetu nevyhledávám, protože se obávám výběru špatné velikosti a s tím spojené reklamace
2.819
2.758
10. Zvolte značky sportovních oblečení, které vlastníte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Adidas
125
70,62 %
70,62 %
Nike
115
64,97 %
64,97 %
Puma
63
35,59 %
35,59 %
Reebok
55
31,07 %
31,07 %
Crivit
52
29,38 %
29,38 %
Fila
21
11,86 %
11,86 %
Nebbia
10
5,65 %
5,65 %
Under Armour
5
2,82 %
2,82 %
Gymshark
2
1,13 %
1,13 %
MyProtein
2
1,13 %
1,13 %
Octagon, Everlast
1
0,56 %
0,56 %
Underarmor iron aesthetics
1
0,56 %
0,56 %
AlpinePro, Kappa aj.
1
0,56 %
0,56 %
Neznačkové
1
0,56 %
0,56 %
Under armour (project rock)
1
0,56 %
0,56 %
Alpine pro, salomon, nordblanc, sam 73
1
0,56 %
0,56 %
HEAD, BRUGI, ALPINE PRO
1
0,56 %
0,56 %
bez jména
1
0,56 %
0,56 %
Kappa, Alpine pro, Loap
1
0,56 %
0,56 %
Under armour, octagon
1
0,56 %
0,56 %
nevím
1
0,56 %
0,56 %
netušim, nevim
1
0,56 %
0,56 %
Salomon
1
0,56 %
0,56 %
Donic
1
0,56 %
0,56 %
Gate
1
0,56 %
0,56 %
Crossroad
1
0,56 %
0,56 %
Under Armour, Domyos
1
0,56 %
0,56 %
AlpinePro, Hannah, Nord Blanc, Didriksons,
1
0,56 %
0,56 %
Under Armour, Umbro, Pitbull West Coast, Asics, Octagon, Doberman Agressive, Hi-Tec
1
0,56 %
0,56 %
F&F, H&M, Lidl apod.
1
0,56 %
0,56 %
Uncle Sam, No Fear, Diadora, Babolat...
1
0,56 %
0,56 %
Calvin klein, Tommy Hilfiger
1
0,56 %
0,56 %
Gym Glamour
1
0,56 %
0,56 %
salewa, alpine pro, loap, ...
1
0,56 %
0,56 %
Underarmor,
1
0,56 %
0,56 %
Under armor
1
0,56 %
0,56 %
netusim
1
0,56 %
0,56 %
Shimano, Craft, Giro, Specialized, Moira
1
0,56 %
0,56 %
Spider, Columbia, Guess, Obermajer, Calvin Klein, Under2wear, Tommy Hilfiger
1
0,56 %
0,56 %
Quechua
1
0,56 %
0,56 %
kappa, my protein, umbro
1
0,56 %
0,56 %
Umbro
1
0,56 %
0,56 %
značka je mi u *
1
0,56 %
0,56 %
Decatlon, F&F
1
0,56 %
0,56 %
já nevím, nepamatuju si to, musela bych se podívat
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
96
54,24 %
54,24 %
Většinou ano
74
41,81 %
41,81 %
Vždy
7
3,95 %
3,95 %
12. Dáváte při nákupu sportovního oblečení přednost značkovým věcem nebo Vám na značce moc nezáleží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na značce mi nezáleží
79
44,63 %
44,63 %
Dávám přednost značkovým věcem, ale značky střídám
76
42,94 %
42,94 %
Dávám přednost značkovým věcem, jsem věrný/á jedné značce
22
12,43 %
12,43 %
13. Pro koho sportovní oblečení nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pro sebe
169
95,48 %
95,48 %
pro rodinu
58
32,77 %
32,77 %
pro přátelé
7
3,95 %
3,95 %
nikoho
1
0,56 %
0,56 %
pro přítele
1
0,56 %
0,56 %
14. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
106
59,89 %
59,89 %
Muž
71
40,11 %
40,11 %
15. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
22-38
109
61,58 %
61,58 %
Méně než 21
41
23,16 %
23,16 %
39-55
25
14,12 %
14,12 %
56-74
2
1,13 %
1,13 %
16. Kde bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Město
111
62,71 %
62,71 %
Vesnice
66
37,29 %
37,29 %
17. Jaký je Váš ekonomický status?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnaný
98
55,37 %
55,37 %
Student
62
35,03 %
35,03 %
Nezaměstnaný
10
5,65 %
5,65 %
Na mateřské dovolené
7
3,95 %
3,95 %
18. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské
97
54,8 %
54,8 %
Vysokoškolské
55
31,07 %
31,07 %
Základní
25
14,12 %
14,12 %
19. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0-10000 kč
61
34,46 %
34,46 %
20001-30000 kč
54
30,51 %
30,51 %
10001-20000 kč
36
20,34 %
20,34 %
30001-50000 kč
17
9,6 %
9,6 %
Více než 50000 kč
9
5,08 %
5,08 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.
odpověď design=5:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Při nákupu sportovního oblečení je pro mě důležitá značka=5 na otázku 9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)
odpověď předchozí zkušenosti=5:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení=5 na otázku 3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.
12. Dáváte při nákupu sportovního oblečení přednost značkovým věcem nebo Vám na značce moc nezáleží?
odpověď Na značce mi nezáleží:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka=1 na otázku 3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi design=2 na otázku 3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.
17. Jaký je Váš ekonomický status?
odpověď Zaměstnaný:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Při nákupu sportovního oblečení je pro mě důležitá značka=0 na otázku 9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 30001-50000 kč na otázku 19. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 39-55 na otázku 15. Jaký je Váš věk?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Zakoupili jste za poslední rok sportovní oblečení?
2. Na jaké úrovni se věnujete sportu?
3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.
4. Jak často sportujete?
5. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?
6. Jak velkou částku průměrně utratíte za sportovní oblečení během 1 roku?
7. K jakému účelu nakupujete sportovní oblečení?
8. Jakým způsobem se projevuje Vaše nákupní chování? Vyberte jednu z možností, ke které se nejvíce přikláníte.
9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)
10. Zvolte značky sportovních oblečení, které vlastníte.
11. Nakupujete sportovní oblečení stejné značky?
12. Dáváte při nákupu sportovního oblečení přednost značkovým věcem nebo Vám na značce moc nezáleží?
13. Pro koho sportovní oblečení nakupujete?
14. Jakého jste pohlaví?
15. Jaký je Váš věk?
16. Kde bydlíte?
17. Jaký je Váš ekonomický status?
18. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
19. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Zakoupili jste za poslední rok sportovní oblečení?
2. Na jaké úrovni se věnujete sportu?
3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.
4. Jak často sportujete?
5. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?
6. Jak velkou částku průměrně utratíte za sportovní oblečení během 1 roku?
7. K jakému účelu nakupujete sportovní oblečení?
8. Jakým způsobem se projevuje Vaše nákupní chování? Vyberte jednu z možností, ke které se nejvíce přikláníte.
9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)
10. Zvolte značky sportovních oblečení, které vlastníte.
11. Nakupujete sportovní oblečení stejné značky?
12. Dáváte při nákupu sportovního oblečení přednost značkovým věcem nebo Vám na značce moc nezáleží?
13. Pro koho sportovní oblečení nakupujete?
14. Jakého jste pohlaví?
15. Jaký je Váš věk?
16. Kde bydlíte?
17. Jaký je Váš ekonomický status?
18. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
19. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Chrástecká, K. – Typologie zákazníků na trhu se sportovním oblečením (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://73514.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.