Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Typologie zákazníků na trhu se sportovním oblečením

Typologie zákazníků na trhu se sportovním oblečením

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Chrástecká
Šetření:09. 03. 2021 - 04. 04. 2021
Počet respondentů:177
Počet otázek (max/průměr):19 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník si klade za cíl, jaké spotřebitelské chování ovlivňuje naše chování promítající se v nákupu sportovního oblečení. Výzkum zjistí, zda jsme ovlivnění reklamou a zkoušíme neustále nové věci nebo radši vycházíme z předcházejicích zkušeností a jsme věrni svým osvědčeným značkám. V tomto dotazníku rozdělím podle věkové kategorie respondenty a zjistím co je právě pro danou skupinu prvotřídní ať už se jedná o cenu,kvalitu, značku atd. Budu velmi ráda když mi dotazník vyplníte. :)

Odpovědi respondentů

1. Zakoupili jste za poslední rok sportovní oblečení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14179,66 %79,66 %  
ne3620,34 %20,34 %  

Graf

2. Na jaké úrovni se věnujete sportu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rekreačně12771,75 %71,75 %  
Výkonnostně (amatérské závody)2916,38 %16,38 %  
Začátečník2413,56 %13,56 %  
Vrcholově (sport mě živí)63,39 %3,39 %  

Graf

3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
značka2.6331.837
cena3.4581.491
design3.7511.52
barva3.4241.702
doporučení2.7572.014
předchozí zkušenosti3.9831.316
možnost vyzkoušení3.8191.685
reklama1.4241.544
recenze na internetu2.7512.153

Graf

4. Jak často sportujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x až 3x za týden7441,81 %41,81 %  
Jednou týdně3620,34 %20,34 %  
Každý den3117,51 %17,51 %  
Méně často2614,69 %14,69 %  
1x až 2x měsíčně1810,17 %10,17 %  

Graf

5. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializované sportovní řetězce ( Intersport, A3 Sport, Decatlon, atd.)9453,11 %53,11 %  
Internetové e-shopy ( insportline, sportisimo, sportobchod, atd.4625,99 %25,99 %  
Specializované značkové prodejny (Nike, Adidas, atd.)2111,86 %11,86 %  
Supermarkety (Tesco, Lidl, atd.)169,04 %9,04 %  

Graf

6. Jak velkou částku průměrně utratíte za sportovní oblečení během 1 roku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000-19994726,55 %26,55 %  
2000-29994625,99 %25,99 %  
3000-49993318,64 %18,64 %  
0-999 Kč2815,82 %15,82 %  
5000 a více2312,99 %12,99 %  

Graf

7. K jakému účelu nakupujete sportovní oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
volnočasová aktivita10358,19 %58,19 %  
sportovní aktivity7441,81 %41,81 %  

Graf

8. Jakým způsobem se projevuje Vaše nákupní chování? Vyberte jednu z možností, ke které se nejvíce přikláníte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při nákupu považuji za důležité hlavně užitek z výrobku, které mi přinese jeho zakoupení, zohledňuji i cenu.10961,58 %61,58 %  
Při nákupu zvažuji to, zda výrobek skutečně potřebuji4726,55 %26,55 %  
Pokud mě výrobek nadchne, mám okamžitou potřebu si jej zakoupit, do nákupu vkládám své emoce1910,73 %10,73 %  
Při koupi výrobku mě ovlivňují názory rodiny a přátel.21,13 %1,13 %  

Graf

9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Při nákupu sportovního oblečení je pro mě důležitá značka2.521.741
Sport je důležitý pro naše zdraví4.4860.905
Se sportem začínám, proto potřebuji sportovní oblečení1.8762.086
Na internetu vyhledávám recenze2.5422.282
Za kvalitu je nutné si připlatit3.4011.551
Preferuji nákup přes internet2.3621.96
Nákup sportovního oblečení na internetu nevyhledávám, protože se obávám výběru špatné velikosti a s tím spojené reklamace2.8192.758

Graf

10. Zvolte značky sportovních oblečení, které vlastníte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Adidas12570,62 %70,62 %  
Nike11564,97 %64,97 %  
Puma6335,59 %35,59 %  
Reebok5531,07 %31,07 %  
Crivit5229,38 %29,38 %  
Fila2111,86 %11,86 %  
Nebbia105,65 %5,65 %  
Under Armour52,82 %2,82 %  
Gymshark21,13 %1,13 %  
MyProtein21,13 %1,13 %  
Octagon, Everlast10,56 %0,56 %  
Underarmor iron aesthetics10,56 %0,56 %  
AlpinePro, Kappa aj. 10,56 %0,56 %  
Neznačkové10,56 %0,56 %  
Under armour (project rock) 10,56 %0,56 %  
Alpine pro, salomon, nordblanc, sam 7310,56 %0,56 %  
HEAD, BRUGI, ALPINE PRO10,56 %0,56 %  
bez jména10,56 %0,56 %  
Kappa, Alpine pro, Loap10,56 %0,56 %  
Under armour, octagon10,56 %0,56 %  
nevím10,56 %0,56 %  
netušim, nevim10,56 %0,56 %  
Salomon10,56 %0,56 %  
Donic10,56 %0,56 %  
Gate10,56 %0,56 %  
Crossroad10,56 %0,56 %  
Under Armour, Domyos10,56 %0,56 %  
AlpinePro, Hannah, Nord Blanc, Didriksons, 10,56 %0,56 %  
Under Armour, Umbro, Pitbull West Coast, Asics, Octagon, Doberman Agressive, Hi-Tec10,56 %0,56 %  
F&F, H&M, Lidl apod.10,56 %0,56 %  
Uncle Sam, No Fear, Diadora, Babolat...10,56 %0,56 %  
Calvin klein, Tommy Hilfiger10,56 %0,56 %  
Gym Glamour10,56 %0,56 %  
salewa, alpine pro, loap, ...10,56 %0,56 %  
Underarmor,10,56 %0,56 %  
Under armor10,56 %0,56 %  
netusim10,56 %0,56 %  
Shimano, Craft, Giro, Specialized, Moira10,56 %0,56 %  
Spider, Columbia, Guess, Obermajer, Calvin Klein, Under2wear, Tommy Hilfiger 10,56 %0,56 %  
Quechua10,56 %0,56 %  
kappa, my protein, umbro10,56 %0,56 %  
Umbro10,56 %0,56 %  
značka je mi u *10,56 %0,56 %  
Decatlon, F&F10,56 %0,56 %  
já nevím, nepamatuju si to, musela bych se podívat10,56 %0,56 %  
UnderArmour, Klimatex, O'neill10,56 %0,56 %  
různé privátní značky Decathlonu10,56 %0,56 %  
Lotto,Kilpi,Hellyhansen10,56 %0,56 %  
Hannah10,56 %0,56 %  
dynafit, ortovox10,56 %0,56 %  
žádné 10,56 %0,56 %  
La sportiva, Ocún10,56 %0,56 %  
Neywer10,56 %0,56 %  
Asolo, Pinguin, The North Face, Quechua10,56 %0,56 %  
Benger10,56 %0,56 %  
Progress, Sensor, Moira...10,56 %0,56 %  
Bergansuls, Devold arcteryx, Patagonia, exil, peak performance10,56 %0,56 %  
Keen10,56 %0,56 %  
alpine pro, o´neill10,56 %0,56 %  
oasics,north lbanc,columbia,klimatex,jitex,10,56 %0,56 %  

Graf

11. Nakupujete sportovní oblečení stejné značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9654,24 %54,24 %  
Většinou ano7441,81 %41,81 %  
Vždy73,95 %3,95 %  

Graf

12. Dáváte při nákupu sportovního oblečení přednost značkovým věcem nebo Vám na značce moc nezáleží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na značce mi nezáleží7944,63 %44,63 %  
Dávám přednost značkovým věcem, ale značky střídám7642,94 %42,94 %  
Dávám přednost značkovým věcem, jsem věrný/á jedné značce2212,43 %12,43 %  

Graf

13. Pro koho sportovní oblečení nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro sebe16995,48 %95,48 %  
pro rodinu5832,77 %32,77 %  
pro přátelé73,95 %3,95 %  
nikoho10,56 %0,56 %  
pro přítele10,56 %0,56 %  

Graf

14. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10659,89 %59,89 %  
Muž7140,11 %40,11 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22-3810961,58 %61,58 %  
Méně než 214123,16 %23,16 %  
39-552514,12 %14,12 %  
56-7421,13 %1,13 %  

Graf

16. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město11162,71 %62,71 %  
Vesnice6637,29 %37,29 %  

Graf

17. Jaký je Váš ekonomický status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný9855,37 %55,37 %  
Student6235,03 %35,03 %  
Nezaměstnaný105,65 %5,65 %  
Na mateřské dovolené73,95 %3,95 %  

Graf

18. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské9754,8 %54,8 %  
Vysokoškolské5531,07 %31,07 %  
Základní2514,12 %14,12 %  

Graf

19. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-10000 kč6134,46 %34,46 %  
20001-30000 kč5430,51 %30,51 %  
10001-20000 kč3620,34 %20,34 %  
30001-50000 kč179,6 %9,6 %  
Více než 50000 kč95,08 %5,08 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zakoupili jste za poslední rok sportovní oblečení?

2. Na jaké úrovni se věnujete sportu?

3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.

4. Jak často sportujete?

5. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?

6. Jak velkou částku průměrně utratíte za sportovní oblečení během 1 roku?

7. K jakému účelu nakupujete sportovní oblečení?

8. Jakým způsobem se projevuje Vaše nákupní chování? Vyberte jednu z možností, ke které se nejvíce přikláníte.

9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)

10. Zvolte značky sportovních oblečení, které vlastníte.

11. Nakupujete sportovní oblečení stejné značky?

12. Dáváte při nákupu sportovního oblečení přednost značkovým věcem nebo Vám na značce moc nezáleží?

13. Pro koho sportovní oblečení nakupujete?

14. Jakého jste pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Kde bydlíte?

17. Jaký je Váš ekonomický status?

18. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

19. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zakoupili jste za poslední rok sportovní oblečení?

2. Na jaké úrovni se věnujete sportu?

3. Co je pro Vás důležité při výběru sportovního oblečení? Prosím ohodnoťte na škále 1 – Zcela nedůležité, 5– Velmi důležité.

4. Jak často sportujete?

5. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?

6. Jak velkou částku průměrně utratíte za sportovní oblečení během 1 roku?

7. K jakému účelu nakupujete sportovní oblečení?

8. Jakým způsobem se projevuje Vaše nákupní chování? Vyberte jednu z možností, ke které se nejvíce přikláníte.

9. V následující otázce prosím vyjádřete míru souhlasu s motivy pro nákup sportovního oblečení. (1 – zcela nesouhlasím, 5- zcela souhlasím, 0- nemohu posoudit)

10. Zvolte značky sportovních oblečení, které vlastníte.

11. Nakupujete sportovní oblečení stejné značky?

12. Dáváte při nákupu sportovního oblečení přednost značkovým věcem nebo Vám na značce moc nezáleží?

13. Pro koho sportovní oblečení nakupujete?

14. Jakého jste pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Kde bydlíte?

17. Jaký je Váš ekonomický status?

18. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

19. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Chrástecká, K.Typologie zákazníků na trhu se sportovním oblečením (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://73514.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.