Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Online nákup potravin

Online nákup potravin

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Filipová
Šetření:15. 02. 2021 - 09. 03. 2021
Počet respondentů:464
Počet otázek (max/průměr):21 / 13.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:78,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentkou Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava oboru Marketing a obchod. Chtěla bych Vás tímto požádat o vyplnění dotazníku, který mi bude sloužit jako podklad pro vypracování mé diplomové práce. Diplomová práce se zabývá analýzou spotřebitelského chování při online nákupu potravin.

Dotazník je určen pro respondenty starší 18 let a je zcela anonymní.

Děkuji za Váš čas.

Bc. Veronika Filipová

Odpovědi respondentů

1. Je v lokalitě, kde bydlíte dostupný online prodej potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku, Nevímotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano34073,28 %73,28 %  
Ne8317,89 %17,89 %  
Nevím418,84 %8,84 %  

Graf

2. Nakoupil/a jste někdy potraviny přes online supermarket? (Např. Rohlík.cz, Košík.cz apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano22859,84 %49,14 %  
Ne15340,16 %32,97 %  

Graf

3. Byl/a jste s online nákupem potravin spokojen/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13559,21 %29,09 %  
Spíše ano9039,47 %19,4 %  
Ne20,88 %0,43 %  
Spíše ne10,44 %0,22 %  

Graf

4. Jak často využíváte online nákup potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepravidelně10746,93 %23,06 %  
Jednou týdně6026,32 %12,93 %  
1x za měsíc4117,98 %8,84 %  
Více než 2x týdně208,77 %4,31 %  

Graf

5. Ohodnoťte prosím jednotlivé faktory dle toho, jak je považujete za důležité při online nákupu potravin. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
rychlost dovozu3.9251.095
cena položek3.4391.413
chování kurýra/milý personál2.8461.656
jednoduchost objednání41.096
snadná orientace na webu4.1181.166
benefity/slevy/akce2.8771.608
cena dopravy3.5921.399
šířka a hloubka sortimentu3.9081.084
čerstvost potravin4.1751.25
záruka kvality4.1181.087
detailní popis produktu3.3461.13
možnost jednoduché reklamace3.5131.425
výběr termínů dovozu4.1181.025

Graf

6. Jaké jsou podle Vás výhody online nákupu potravin? Označte prosím míru souhlasu s tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Je to úspora času.4.4390.939
Můžu nakupovat téměř kdykoliv a kdekoliv.4.3250.912
Zboží je na e-shopu přehledně srovnáno v kategoriích.3.7591.297
Větší výběr oproti kamenné prodejně.2.8381.311
Vyhnu se frontám a přeplněným prodejnám.4.3770.954
Nabídka speciálního sortimentu.3.1141.303
Komfort dopravy domů (nemusím tahat nákup).4.2891.179
Při online nákupu mám více informací o produktu.3.2591.323
Vím přehledně jaké položky mám v košíku a kolik mě nákup bude stát.4.1360.924

Graf

7. Čeho se při online nákupu potravin obáváte? Označte prosím míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Mám strach ze zneužití osobních dat.2.0131.101
Komplikace při reklamaci.2.5831.366
Nemožnost konkrétního výběru dle mých preferencí.2.9121.659
Doručí mi nečerstvé/nekvalitní zboží.3.0571.589
Nemožnost okamžité výměny při nevyhovující kvalitě.3.3461.525
Mám obavy, že mi doručí nesprávné zboží.2.751.389
Vadí mi platit nákup předem.2.0181.412
Obávám se, že mi nákup doručí později/v jiný čas.2.6671.45

Graf

8. U kterého z následujících online prodejců potravin jste již nakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rohlík.cz15367,11 %32,97 %  
Košík.cz11450 %24,57 %  
iTesco.cz7633,33 %16,38 %  
Světbedýnek.cz187,89 %3,88 %  
Sklizeno.cz156,58 %3,23 %  
Freshbedýnky.cz114,82 %2,37 %  
Plnátaška.cz62,63 %1,29 %  
Potravinydomů.cz62,63 %1,29 %  
MůjNákupOstrava.cz41,75 %0,86 %  
Grizly, Nákup pod nos, Bedýnky Krkonoše10,44 %0,22 %  
www.bottlesandstories.cz10,44 %0,22 %  
ekofarmarohoznice10,44 %0,22 %  
Tesco 10,44 %0,22 %  
Kolonial.cz10,44 %0,22 %  
Grizly10,44 %0,22 %  
Alfies (Rakousko, nakupovala jsem počas karantény)10,44 %0,22 %  
scuk.cz10,44 %0,22 %  

Graf

9. Nakupujete v současnosti (během pandemie COVID-19) potraviny častěji online, než v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, v současnosti nakupuji potraviny spíše online.9541,67 %20,47 %  
Ne, potraviny častěji nakupuji v kamenném obchodě.7030,7 %15,09 %  
Střídám nákup potravin online a nákup v kamenném obchodě.6327,63 %13,58 %  

Graf

10. Plánujete v budoucnu po skončení pandemie COVID-19 stále využívat online nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupovat potraviny online budu nadále, avšak vždy podle příležitosti.13659,65 %29,31 %  
Ano, plánuji nakupovat potraviny online i v budoucnu častěji, než v kamenném obchodě.6428,07 %13,79 %  
Ne, po skončení pandemie nemám zájem dále nakupovat potraviny online.156,58 %3,23 %  
Během pandemie jsem nevyužíval/a online nákup potravin.135,7 %2,8 %  

Graf

11. Které potraviny nejčastěji nakupuje online? Vyberte prosím max. 4 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trvanlivé potraviny11550,44 %24,78 %  
Vše z výše uvedených8537,28 %18,32 %  
Ovoce a zeleninu8336,4 %17,89 %  
Mléčné výrobky6930,26 %14,87 %  
Nápoje5323,25 %11,42 %  
Pečivo5021,93 %10,78 %  
Mražené potraviny4318,86 %9,27 %  
Maso a ryby3515,35 %7,54 %  
Sladkosti/pochutiny3515,35 %7,54 %  
Uzeniny a lahůdky2410,53 %5,17 %  
Vejce177,46 %3,66 %  

Graf

12. Kde jste se pravděpodobně dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama na internetu6327,63 %13,58 %  
od přátel, rodiny, známých5323,25 %11,42 %  
nepamatuji si3716,23 %7,97 %  
na sociálních sítích3414,91 %7,33 %  
články na internetu187,89 %3,88 %  
plakáty a billboardy135,7 %2,8 %  
z TV62,63 %1,29 %  
v kamenné prodejně41,75 %0,86 %  

Graf

13. U kterého prodejce byste nejvíce uvítal/a online prodej potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl10445,61 %22,41 %  
Globus5021,93 %10,78 %  
Albert3013,16 %6,47 %  
Kaufland187,89 %3,88 %  
Billa114,82 %2,37 %  
Makro62,63 %1,29 %  
Penny20,88 %0,43 %  
Delmart, Matks & Sprncer, 10,44 %0,22 %  
Je mi to jedno10,44 %0,22 %  
Žádný10,44 %0,22 %  
Nepotřebuji10,44 %0,22 %  
Tesco 10,44 %0,22 %  
Nevyžaduji ani od jednoho prodejce dovoz.10,44 %0,22 %  
Nevím10,44 %0,22 %  

Graf

14. V jaké míře souhlasíte s následujícími tvrzeními při online nákupu potravin? (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Zajímám se o složení potravin a snažím se stravovat zdravě.3.5921.619
Zajímám se o původ/výrobce potravin.3.3111.644
Potraviny nakupuji bez ohledu na cenu.3.1751.452
Vyhledávám akce a slevy.3.0391.687
Často nakupuji věci, které jsem neměl/a v úmyslu koupit.3.0261.438
Dělám si seznam nákupu.3.4471.967
Během nákupu si často vzpomenu, co potřebuji koupit.3.8251.022

Graf

15. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena26770,08 %57,54 %  
Muž11429,92 %24,57 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let15440,42 %33,19 %  
26-40 let14939,11 %32,11 %  
41-54 let7118,64 %15,3 %  
55 a více let71,84 %1,51 %  

Graf

17. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velkoměsto (více než 100 tisíc obyvatel)18448,29 %39,66 %  
Město (od 10 tisíc do 100 tisíc obyvatel)11129,13 %23,92 %  
Vesnice/maloměsto (do 10 tisíc obyvatel)8622,57 %18,53 %  

Graf

18. Kolik korun ve Vaší domácnosti přibližně utratíte měsíčně za potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 5 000 Kč13034,12 %28,02 %  
4 001 - 5 000 Kč10728,08 %23,06 %  
3 001 - 4 000 Kč7118,64 %15,3 %  
2 001 - 3 000 Kč5915,49 %12,72 %  
Méně než 2 000 Kč143,67 %3,02 %  

Graf

19. Kolik členů má Vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
215340,16 %32,97 %  
38522,31 %18,32 %  
16918,11 %14,87 %  
45915,49 %12,72 %  
Více153,94 %3,23 %  

Graf

20. Jaký je Váš sociální status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec17946,98 %38,58 %  
Student13134,38 %28,23 %  
OSVČ (Osoba samostatně výdělečně činná)328,4 %6,9 %  
Na mateřské dovolené277,09 %5,82 %  
Nezaměstnaný/á či osoba v domácnosti61,57 %1,29 %  
Invalidní důchodce61,57 %1,29 %  

Graf

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské20954,86 %45,04 %  
Středoškolské15741,21 %33,84 %  
Základní82,1 %1,72 %  
Vyučen71,84 %1,51 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je v lokalitě, kde bydlíte dostupný online prodej potravin?

2. Nakoupil/a jste někdy potraviny přes online supermarket? (Např. Rohlík.cz, Košík.cz apod.)

3. Byl/a jste s online nákupem potravin spokojen/a?

4. Jak často využíváte online nákup potravin?

5. Ohodnoťte prosím jednotlivé faktory dle toho, jak je považujete za důležité při online nákupu potravin. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)

6. Jaké jsou podle Vás výhody online nákupu potravin? Označte prosím míru souhlasu s tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

7. Čeho se při online nákupu potravin obáváte? Označte prosím míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

8. U kterého z následujících online prodejců potravin jste již nakoupili?

9. Nakupujete v současnosti (během pandemie COVID-19) potraviny častěji online, než v kamenném obchodě?

10. Plánujete v budoucnu po skončení pandemie COVID-19 stále využívat online nákupu potravin?

11. Které potraviny nejčastěji nakupuje online? Vyberte prosím max. 4 možnosti.

12. Kde jste se pravděpodobně dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?

13. U kterého prodejce byste nejvíce uvítal/a online prodej potravin?

14. V jaké míře souhlasíte s následujícími tvrzeními při online nákupu potravin? (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

15. Pohlaví

16. Věk

17. Kde žijete?

18. Kolik korun ve Vaší domácnosti přibližně utratíte měsíčně za potraviny?

19. Kolik členů má Vaše domácnost?

20. Jaký je Váš sociální status?

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je v lokalitě, kde bydlíte dostupný online prodej potravin?

2. Nakoupil/a jste někdy potraviny přes online supermarket? (Např. Rohlík.cz, Košík.cz apod.)

3. Byl/a jste s online nákupem potravin spokojen/a?

4. Jak často využíváte online nákup potravin?

5. Ohodnoťte prosím jednotlivé faktory dle toho, jak je považujete za důležité při online nákupu potravin. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)

6. Jaké jsou podle Vás výhody online nákupu potravin? Označte prosím míru souhlasu s tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

7. Čeho se při online nákupu potravin obáváte? Označte prosím míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

8. U kterého z následujících online prodejců potravin jste již nakoupili?

9. Nakupujete v současnosti (během pandemie COVID-19) potraviny častěji online, než v kamenném obchodě?

10. Plánujete v budoucnu po skončení pandemie COVID-19 stále využívat online nákupu potravin?

11. Které potraviny nejčastěji nakupuje online? Vyberte prosím max. 4 možnosti.

12. Kde jste se pravděpodobně dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?

13. U kterého prodejce byste nejvíce uvítal/a online prodej potravin?

14. V jaké míře souhlasíte s následujícími tvrzeními při online nákupu potravin? (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)

15. Pohlaví

16. Věk

17. Kde žijete?

18. Kolik korun ve Vaší domácnosti přibližně utratíte měsíčně za potraviny?

19. Kolik členů má Vaše domácnost?

20. Jaký je Váš sociální status?

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Filipová, V.Online nákup potravin (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://73577.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.