Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava oboru Marketing a obchod. Chtěla bych Vás tímto požádat o vyplnění dotazníku, který mi bude sloužit jako podklad pro vypracování mé diplomové práce. Diplomová práce se zabývá analýzou spotřebitelského chování při online nákupu potravin.
Dotazník je určen pro respondenty starší 18 let a je zcela anonymní.
Děkuji za Váš čas.
Bc. Veronika Filipová
Odpovědi respondentů
1. Je v lokalitě, kde bydlíte dostupný online prodej potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku, Nevím → otázka č. 2].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
340
73,28 %
73,28 %
Ne
83
17,89 %
17,89 %
Nevím
41
8,84 %
8,84 %
2. Nakoupil/a jste někdy potraviny přes online supermarket? (Např. Rohlík.cz, Košík.cz apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
228
59,84 %
49,14 %
Ne
153
40,16 %
32,97 %
3. Byl/a jste s online nákupem potravin spokojen/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
135
59,21 %
29,09 %
Spíše ano
90
39,47 %
19,4 %
Ne
2
0,88 %
0,43 %
Spíše ne
1
0,44 %
0,22 %
4. Jak často využíváte online nákup potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nepravidelně
107
46,93 %
23,06 %
Jednou týdně
60
26,32 %
12,93 %
1x za měsíc
41
17,98 %
8,84 %
Více než 2x týdně
20
8,77 %
4,31 %
5. Ohodnoťte prosím jednotlivé faktory dle toho, jak je považujete za důležité při online nákupu potravin. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
rychlost dovozu
3.925
1.095
cena položek
3.439
1.413
chování kurýra/milý personál
2.846
1.656
jednoduchost objednání
4
1.096
snadná orientace na webu
4.118
1.166
benefity/slevy/akce
2.877
1.608
cena dopravy
3.592
1.399
šířka a hloubka sortimentu
3.908
1.084
čerstvost potravin
4.175
1.25
záruka kvality
4.118
1.087
detailní popis produktu
3.346
1.13
možnost jednoduché reklamace
3.513
1.425
výběr termínů dovozu
4.118
1.025
6. Jaké jsou podle Vás výhody online nákupu potravin? Označte prosím míru souhlasu s tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Je to úspora času.
4.439
0.939
Můžu nakupovat téměř kdykoliv a kdekoliv.
4.325
0.912
Zboží je na e-shopu přehledně srovnáno v kategoriích.
3.759
1.297
Větší výběr oproti kamenné prodejně.
2.838
1.311
Vyhnu se frontám a přeplněným prodejnám.
4.377
0.954
Nabídka speciálního sortimentu.
3.114
1.303
Komfort dopravy domů (nemusím tahat nákup).
4.289
1.179
Při online nákupu mám více informací o produktu.
3.259
1.323
Vím přehledně jaké položky mám v košíku a kolik mě nákup bude stát.
4.136
0.924
7. Čeho se při online nákupu potravin obáváte? Označte prosím míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Mám strach ze zneužití osobních dat.
2.013
1.101
Komplikace při reklamaci.
2.583
1.366
Nemožnost konkrétního výběru dle mých preferencí.
2.912
1.659
Doručí mi nečerstvé/nekvalitní zboží.
3.057
1.589
Nemožnost okamžité výměny při nevyhovující kvalitě.
3.346
1.525
Mám obavy, že mi doručí nesprávné zboží.
2.75
1.389
Vadí mi platit nákup předem.
2.018
1.412
Obávám se, že mi nákup doručí později/v jiný čas.
2.667
1.45
8. U kterého z následujících online prodejců potravin jste již nakoupili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rohlík.cz
153
67,11 %
32,97 %
Košík.cz
114
50 %
24,57 %
iTesco.cz
76
33,33 %
16,38 %
Světbedýnek.cz
18
7,89 %
3,88 %
Sklizeno.cz
15
6,58 %
3,23 %
Freshbedýnky.cz
11
4,82 %
2,37 %
Plnátaška.cz
6
2,63 %
1,29 %
Potravinydomů.cz
6
2,63 %
1,29 %
MůjNákupOstrava.cz
4
1,75 %
0,86 %
Grizly, Nákup pod nos, Bedýnky Krkonoše
1
0,44 %
0,22 %
www.bottlesandstories.cz
1
0,44 %
0,22 %
ekofarmarohoznice
1
0,44 %
0,22 %
Tesco
1
0,44 %
0,22 %
Kolonial.cz
1
0,44 %
0,22 %
Grizly
1
0,44 %
0,22 %
Alfies (Rakousko, nakupovala jsem počas karantény)
1
0,44 %
0,22 %
scuk.cz
1
0,44 %
0,22 %
9. Nakupujete v současnosti (během pandemie COVID-19) potraviny častěji online, než v kamenném obchodě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, v současnosti nakupuji potraviny spíše online.
95
41,67 %
20,47 %
Ne, potraviny častěji nakupuji v kamenném obchodě.
70
30,7 %
15,09 %
Střídám nákup potravin online a nákup v kamenném obchodě.
63
27,63 %
13,58 %
10. Plánujete v budoucnu po skončení pandemie COVID-19 stále využívat online nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nakupovat potraviny online budu nadále, avšak vždy podle příležitosti.
136
59,65 %
29,31 %
Ano, plánuji nakupovat potraviny online i v budoucnu častěji, než v kamenném obchodě.
64
28,07 %
13,79 %
Ne, po skončení pandemie nemám zájem dále nakupovat potraviny online.
15
6,58 %
3,23 %
Během pandemie jsem nevyužíval/a online nákup potravin.
13
5,7 %
2,8 %
11. Které potraviny nejčastěji nakupuje online? Vyberte prosím max. 4 možnosti.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Trvanlivé potraviny
115
50,44 %
24,78 %
Vše z výše uvedených
85
37,28 %
18,32 %
Ovoce a zeleninu
83
36,4 %
17,89 %
Mléčné výrobky
69
30,26 %
14,87 %
Nápoje
53
23,25 %
11,42 %
Pečivo
50
21,93 %
10,78 %
Mražené potraviny
43
18,86 %
9,27 %
Maso a ryby
35
15,35 %
7,54 %
Sladkosti/pochutiny
35
15,35 %
7,54 %
Uzeniny a lahůdky
24
10,53 %
5,17 %
Vejce
17
7,46 %
3,66 %
12. Kde jste se pravděpodobně dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
reklama na internetu
63
27,63 %
13,58 %
od přátel, rodiny, známých
53
23,25 %
11,42 %
nepamatuji si
37
16,23 %
7,97 %
na sociálních sítích
34
14,91 %
7,33 %
články na internetu
18
7,89 %
3,88 %
plakáty a billboardy
13
5,7 %
2,8 %
z TV
6
2,63 %
1,29 %
v kamenné prodejně
4
1,75 %
0,86 %
13. U kterého prodejce byste nejvíce uvítal/a online prodej potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lidl
104
45,61 %
22,41 %
Globus
50
21,93 %
10,78 %
Albert
30
13,16 %
6,47 %
Kaufland
18
7,89 %
3,88 %
Billa
11
4,82 %
2,37 %
Makro
6
2,63 %
1,29 %
Penny
2
0,88 %
0,43 %
Delmart, Matks & Sprncer,
1
0,44 %
0,22 %
Je mi to jedno
1
0,44 %
0,22 %
Žádný
1
0,44 %
0,22 %
Nepotřebuji
1
0,44 %
0,22 %
Tesco
1
0,44 %
0,22 %
Nevyžaduji ani od jednoho prodejce dovoz.
1
0,44 %
0,22 %
Nevím
1
0,44 %
0,22 %
14. V jaké míře souhlasíte s následujícími tvrzeními při online nákupu potravin? (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Zajímám se o složení potravin a snažím se stravovat zdravě.
3.592
1.619
Zajímám se o původ/výrobce potravin.
3.311
1.644
Potraviny nakupuji bez ohledu na cenu.
3.175
1.452
Vyhledávám akce a slevy.
3.039
1.687
Často nakupuji věci, které jsem neměl/a v úmyslu koupit.
3.026
1.438
Dělám si seznam nákupu.
3.447
1.967
Během nákupu si často vzpomenu, co potřebuji koupit.
3.825
1.022
15. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
267
70,08 %
57,54 %
Muž
114
29,92 %
24,57 %
16. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-25 let
154
40,42 %
33,19 %
26-40 let
149
39,11 %
32,11 %
41-54 let
71
18,64 %
15,3 %
55 a více let
7
1,84 %
1,51 %
17. Kde žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Velkoměsto (více než 100 tisíc obyvatel)
184
48,29 %
39,66 %
Město (od 10 tisíc do 100 tisíc obyvatel)
111
29,13 %
23,92 %
Vesnice/maloměsto (do 10 tisíc obyvatel)
86
22,57 %
18,53 %
18. Kolik korun ve Vaší domácnosti přibližně utratíte měsíčně za potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Více než 5 000 Kč
130
34,12 %
28,02 %
4 001 - 5 000 Kč
107
28,08 %
23,06 %
3 001 - 4 000 Kč
71
18,64 %
15,3 %
2 001 - 3 000 Kč
59
15,49 %
12,72 %
Méně než 2 000 Kč
14
3,67 %
3,02 %
19. Kolik členů má Vaše domácnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2
153
40,16 %
32,97 %
3
85
22,31 %
18,32 %
1
69
18,11 %
14,87 %
4
59
15,49 %
12,72 %
Více
15
3,94 %
3,23 %
20. Jaký je Váš sociální status?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnanec
179
46,98 %
38,58 %
Student
131
34,38 %
28,23 %
OSVČ (Osoba samostatně výdělečně činná)
32
8,4 %
6,9 %
Na mateřské dovolené
27
7,09 %
5,82 %
Nezaměstnaný/á či osoba v domácnosti
6
1,57 %
1,29 %
Invalidní důchodce
6
1,57 %
1,29 %
21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
209
54,86 %
45,04 %
Středoškolské
157
41,21 %
33,84 %
Základní
8
2,1 %
1,72 %
Vyučen
7
1,84 %
1,51 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Je v lokalitě, kde bydlíte dostupný online prodej potravin?
2. Nakoupil/a jste někdy potraviny přes online supermarket? (Např. Rohlík.cz, Košík.cz apod.)
3. Byl/a jste s online nákupem potravin spokojen/a?
4. Jak často využíváte online nákup potravin?
5. Ohodnoťte prosím jednotlivé faktory dle toho, jak je považujete za důležité při online nákupu potravin. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)
6. Jaké jsou podle Vás výhody online nákupu potravin? Označte prosím míru souhlasu s tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
7. Čeho se při online nákupu potravin obáváte? Označte prosím míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
8. U kterého z následujících online prodejců potravin jste již nakoupili?
9. Nakupujete v současnosti (během pandemie COVID-19) potraviny častěji online, než v kamenném obchodě?
10. Plánujete v budoucnu po skončení pandemie COVID-19 stále využívat online nákupu potravin?
11. Které potraviny nejčastěji nakupuje online? Vyberte prosím max. 4 možnosti.
12. Kde jste se pravděpodobně dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
13. U kterého prodejce byste nejvíce uvítal/a online prodej potravin?
14. V jaké míře souhlasíte s následujícími tvrzeními při online nákupu potravin? (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
15. Pohlaví
16. Věk
17. Kde žijete?
18. Kolik korun ve Vaší domácnosti přibližně utratíte měsíčně za potraviny?
19. Kolik členů má Vaše domácnost?
20. Jaký je Váš sociální status?
21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Je v lokalitě, kde bydlíte dostupný online prodej potravin?
2. Nakoupil/a jste někdy potraviny přes online supermarket? (Např. Rohlík.cz, Košík.cz apod.)
3. Byl/a jste s online nákupem potravin spokojen/a?
4. Jak často využíváte online nákup potravin?
5. Ohodnoťte prosím jednotlivé faktory dle toho, jak je považujete za důležité při online nákupu potravin. (1=nejméně důležité, 5=nejvíce důležité)
6. Jaké jsou podle Vás výhody online nákupu potravin? Označte prosím míru souhlasu s tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
7. Čeho se při online nákupu potravin obáváte? Označte prosím míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
8. U kterého z následujících online prodejců potravin jste již nakoupili?
9. Nakupujete v současnosti (během pandemie COVID-19) potraviny častěji online, než v kamenném obchodě?
10. Plánujete v budoucnu po skončení pandemie COVID-19 stále využívat online nákupu potravin?
11. Které potraviny nejčastěji nakupuje online? Vyberte prosím max. 4 možnosti.
12. Kde jste se pravděpodobně dozvěděli o možnosti nákupu potravin online?
13. U kterého prodejce byste nejvíce uvítal/a online prodej potravin?
14. V jaké míře souhlasíte s následujícími tvrzeními při online nákupu potravin? (1=zcela nesouhlasím, 5=zcela souhlasím)
15. Pohlaví
16. Věk
17. Kde žijete?
18. Kolik korun ve Vaší domácnosti přibližně utratíte měsíčně za potraviny?
19. Kolik členů má Vaše domácnost?
20. Jaký je Váš sociální status?
21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Filipová, V. – Online nákup potravin (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://73577.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.