Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Elektromobily

Elektromobily

Osoby se zdravotním postižením - zkušenosti na trhu práce
Pracujete nebo podnikáte jako OZP? Víte o možnosti čerpat daňovou slevu? Co byste chtěl(a) zlepšit v oblasti pracovní politiky pro OZP?

(veřejné výsledky 15. června)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dzianis Mishkavets
Šetření:18. 02. 2021 - 14. 04. 2021
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):34 / 33.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je věnován zkoumání postojů obyvatel Prahy k elektromobilitě. Otázky se týkají subjektivního vnímání předností a nedostatků elektromobilů, stereotypů vůči elektromobilům a ekologických postojů.  

Odpovědi respondentů

1. Neznám o elektromobilech nic/téměř nic

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím4242 %42 %  
spíše nesouhlasím3232 %32 %  
spíše souhlasím1414 %14 %  
nevím99 %9 %  
souhlasím33 %3 %  

Graf

2. Necítím potřebu dozvědět víc o elektromobilech

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3535 %35 %  
spíše souhlasím2727 %27 %  
nesouhlasím1717 %17 %  
souhlasím1111 %11 %  
nevím1010 %10 %  

Graf

3. Mám málo zkušeností s elektromobily

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3434 %34 %  
spíše souhlasím3333 %33 %  
spíše nesouhlasím2020 %20 %  
nesouhlasím99 %9 %  
nevím44 %4 %  

Graf

4. Měl jsem negativní zkušenosti s výrobci/prodejci elektromobilů – byl jsem z velké části ignorován

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím5858 %58 %  
nevím2121 %21 %  
spíše nesouhlasím1313 %13 %  
spíše souhlasím55 %5 %  
souhlasím33 %3 %  

Graf

5. Nezaznamenal jsem žádnou propagaci elektromobilů

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6060 %60 %  
spíše nesouhlasím2525 %25 %  
nevím66 %6 %  
spíše souhlasím66 %6 %  
souhlasím33 %3 %  

Graf

6. Věřím, že elektromobily jsou: dobrá věc, prospěšná, atraktivní

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím2929 %29 %  
spíše souhlasím2626 %26 %  
spíše nesouhlasím2222 %22 %  
souhlasím1414 %14 %  
nevím99 %9 %  

Graf

7. Vláda podporuje rozsáhlé používání elektromobilů v rozumné míře

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3131 %31 %  
nesouhlasím2929 %29 %  
spíše nesouhlasím2323 %23 %  
spíše souhlasím1515 %15 %  
souhlasím22 %2 %  

Graf

8. Můj přístup k elektromobilům je příznivý

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3535 %35 %  
spíše nesouhlasím2222 %22 %  
spíše souhlasím2121 %21 %  
souhlasím1414 %14 %  
nevím88 %8 %  

Graf

9. Mám velký zájem o koupi elektromobilu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6262 %62 %  
spíše souhlasím1414 %14 %  
spíše nesouhlasím1111 %11 %  
nevím77 %7 %  
souhlasím66 %6 %  

Graf

10. V současné době se zabývám výběrem elektromobilu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím8888 %88 %  
spíše nesouhlasím66 %6 %  
spíše souhlasím33 %3 %  
nevím33 %3 %  

Graf

11. Lidé se příliš obávají o poškození životního prostředí, které svojí činností způsobují

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2929 %29 %  
nesouhlasím2222 %22 %  
spíše souhlasím2121 %21 %  
souhlasím1919 %19 %  
nevím99 %9 %  

Graf

12. Pro někoho jako já je příliš obtížné udělat něco, co je významné a prospěšné pro životní prostředí

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3838 %38 %  
nesouhlasím3333 %33 %  
spíše souhlasím1616 %16 %  
nevím1010 %10 %  
souhlasím33 %3 %  

Graf

13. Jsem člověk, který dělá to, co je správné pro životní prostředí, i když to trvá déle nebo stojí více peněz

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4444 %44 %  
spíše nesouhlasím2222 %22 %  
nevím1717 %17 %  
nesouhlasím99 %9 %  
souhlasím88 %8 %  

Graf

14. Jsem ochoten platit vyšší daně za ochranu životního prostředí

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3737 %37 %  
spíše nesouhlasím2121 %21 %  
spíše souhlasím1919 %19 %  
nevím1717 %17 %  
souhlasím66 %6 %  

Graf

15. Při řešení environmentálních problémů se nemůžeme spoléhat na moderní technologie, jako jsou například elektromobily, biopalivo, recyklace apod.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím2626 %26 %  
spíše souhlasím2525 %25 %  
nevím2020 %20 %  
nesouhlasím1717 %17 %  
souhlasím1212 %12 %  

Graf

16. Hrozby pro životní prostředí se mě významně netýkají

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3636 %36 %  
spíše nesouhlasím3232 %32 %  
souhlasím1515 %15 %  
spíše souhlasím1010 %10 %  
nevím77 %7 %  

Graf

17. Obraz lidí, kteří vlastní elektrické automobily, je velmi konzistentní s mým osobním sebepojetím

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím4242 %42 %  
nesouhlasím2424 %24 %  
spíše nesouhlasím1818 %18 %  
spíše souhlasím1212 %12 %  
souhlasím44 %4 %  

Graf

18. Je pro mě těžké vztahovat se k lidem, kteří řídí elektrické automobily

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3030 %30 %  
nevím2929 %29 %  
souhlasím1818 %18 %  
spíše nesouhlasím1515 %15 %  
spíše souhlasím88 %8 %  

Graf

19. Nemohu se vztahovat k lidem, kteří dávají přednost elektromobilu než benzínovému / naftovému autu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3535 %35 %  
nevím2020 %20 %  
spíše souhlasím1818 %18 %  
spíše nesouhlasím1515 %15 %  
souhlasím1212 %12 %  

Graf

20. Lidé, od nichž se hodně liším, raději vlastní elektromobily

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3636 %36 %  
nesouhlasím2525 %25 %  
spíše nesouhlasím1616 %16 %  
souhlasím1616 %16 %  
spíše souhlasím77 %7 %  

Graf

21. Pravděpodobně bych se cítil lépe, kdybych řídil elektrické auto

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím5050 %50 %  
nevím1313 %13 %  
souhlasím1313 %13 %  
spíše souhlasím1212 %12 %  
spíše nesouhlasím1212 %12 %  

Graf

22. Vlastnit elektrický vůz by mi připadalo zvláštní

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím2525 %25 %  
spíše nesouhlasím2424 %24 %  
spíše souhlasím2424 %24 %  
souhlasím1818 %18 %  
nevím99 %9 %  

Graf

23. Líbí se mi obraz lidí, kteří vlastní elektromobily

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím2929 %29 %  
nesouhlasím2929 %29 %  
spíše souhlasím1717 %17 %  
spíše nesouhlasím1717 %17 %  
souhlasím88 %8 %  

Graf

24. Lidé v mém okolí by mě divně vnímali, kdy bych vlastnil elektrické auto

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím3636 %36 %  
nevím2525 %25 %  
spíše nesouhlasím2424 %24 %  
spíše souhlasím99 %9 %  
souhlasím66 %6 %  

Graf

25. Lidé by na mě mysleli lépe, kdybych vlastnil elektrické auto

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím4242 %42 %  
nevím3333 %33 %  
spíše nesouhlasím1919 %19 %  
spíše souhlasím55 %5 %  
souhlasím11 %1 %  

Graf

26. Pro lidi v mém okolí je zcela jedno, jaké auto (elektrické nebo benzinové/naftové) vlastním

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím6060 %60 %  
spíše souhlasím1919 %19 %  
nevím99 %9 %  
spíše nesouhlasím77 %7 %  
nesouhlasím55 %5 %  

Graf

27. Nikdo z mého okolí nechci vlastnit elektrický automobil

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3333 %33 %  
souhlasím2222 %22 %  
spíše souhlasím2222 %22 %  
spíše nesouhlasím1515 %15 %  
nesouhlasím88 %8 %  

Graf

28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?

1 b. – nemá žádný význam, 5 b. – má velký význam. „Nevím“ – nevyplňovat nic

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?

1 b. – špatné u elektromobilu, 5 b. – skvělé u elektromobilu. „Nevím“ – nevyplňovat nic

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

30. Uveďte hlavní faktory, které Vás přitahují / odráží od nákupu elektromobilu

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

+klidný, plynulý provoz -cena vozu a dojezd v základní výbavě, chybějící dotace,

Auto nepotrebuji, zadne. Pokud bych ale zvazovala elektromobil, odrazovala by me primarne cena a minimum dobijecich stanic v CR. V takovem Nemecku je toto v pohode.

budoucnost je jiná technologie - výroba baterií v Číně je jen přesun odpovědnosti za CO2 emise do jiné - rozvojové - oblasti mimo USA a EU - za pár let se bude muset řešit drahá likvidace toxického elektroodpadu

Cena

cena

Cena, dlouhá doba dobíjení

cena, dojezd na nabití - negativní, stejně jako zaslepená propaganda elektromobilů všude kladné - hodil by se na krátké popojíždění, mohla by ho mít města pro údržbu,lokální omezení zplodin, dávám přednost hybridu

Cena, dojezd, lzi o ekologicnosti, vyuzivani technologie, ktera potrebuje jeste minimalne 20 let vyvoje, nevyresena bezpecnost baterii, nedostatek jadernych elektraren pro smysluplny provoz.

cena, kratší doba dojezdu, vázanost na dobíjecí stanice

Cena, nabíjení

Cena, neekologičnost.

dle analyz neni elektromobil víc ekologicky, někdy právě naopak. Problém když je havarie a jak uhasit elektromobil

dojezd, nabíjení

Elektromobil je jediná reálná varianta v budoucnosti individuální mobility. Ovšem nikoliv varianta založená na současných technologiích. Dnešním elektromobilům schází k dokonalosti jediná věc - otázka zdroje energie. Baterie, nabíječky, přenosová síť, elektrárny. Tyto věci dosud nejsou uspokojivě vyřešeny, nebo jen pro naprosto minimální počet uživatelů. Násilné vnucování elektromobilů v současném stádiu vývoje je ze strany EU zcela nesystémové, neefektivní, všestranně škodlivé, extrémní a jednoznačně motivující k naházení zodpovědných úředníků z vrtulníku do moře, jako to dělal starý Augusto.

Elektromobil je picovina ekoteroristu, kteří o ekologii lžou. Jeho výroba a likvidace je ekologicky mnohem zatěžují, než celoživotní provoz, výroba a likvidace spalovacího motoru. A to neberem v potaz problémy El.site v souvislosti s dobíjení. Elektroauto je jen nástroj ke svobodném omezeni pohybu občanů...u spalovacího motoru se kdykoli mohu rozhodnout odjet, na benzine strávit max 15min tankování (oproti nabijeni) a jsem tak schopen za 24h urazit mnohonásobně delší vzdálenost než s autem na baterky a mnohem komfortněji.

Energii musí také někdo vyrobit, takže myslet si, že je to ekologické a nevidět za tím vše ostatní je krátkozraké. Nelíbí se mi nedořešená otázka likvidace všech těch baterií, např. při nehodách a nepřidá mi to ekologické vůbec.

Hlavním faktorem je možnost se podílet na ochraně životního prostředí.

je to jen nafouknutá bublina, která nemá s ochranou životního prostředí naprosto nic společného, elektřina se totiž musí někde vyrobit, takže jde jen o ekologickou zátěž přenesenou na jiné místo, o ekologické náročnosti výroby baterií ani nemluvě. Nebýt obřích dotací, nikdy by se tato auta nedostala dál než do fáze zkušebních prototypů. Odmítám toto vnucování elektroaut pod záminkou ekologie a s obřích přerozdělováním našich peněz z daní do tohoto segmentu.

Je to prozatím nedotažená technologie, která se masově rozšiřuje jen díky dotacím v jakési betaverzi - jako se vrátit k němému filmu.

Jejich ekologie je kec. Nebere v úvahu výrobu a distribuci elektřiny.

Jsem fanda elektro aut Negativum je velmi vysoká cena elektro auta Negativum je malý výběr elektro aut

Jsem petrolhead

kobalt těží malí černoši holýma rukama v Nigeru za vysokých ekologických škod, a pak se ruda prodává do Usa, Li v Chile to samé, odporové ztráty přenosu energie při nabíjení jsou obrovské, o likvidaci baterek se radši nemluví

Krátká zdálenost na jedno dobítí

Malá výdrž baterií není to ten pravý pocit z jizdy

Malo dobíjecích stanic a neznalost jak budou reseny baterie po te, co bude auto určeno k odpisu

Malý dojezd, doba potřebná k dobytí (ikdyž to v některých případech může být i do půl hodiny, stále je pro mě pohodlnější dojet si na pumpu a během 5 minut jet dál), jsem milovník sportovních aut a všeho s tím spojeného, elektromobily ve mě nevyvolávají příliš velké emoce..

Malý dojezd, drahé provozní náklady

mluví se o o ekologii provozu, ale ne o nákladech na výrobu a distribuci elektřiny, výrobu baterie apod.

Nabíjení, cena, ...

Neexistuje elektrická síť pro výstavbu nabíjecích stanic a vůbec se o tom nemluví.

Nemám a nechystám se koupit žádné auto, tedy ani elektromobil.

Nemám vlastní garáž, musel bych nabíjet na veřejných nabíječkách.

Nemožnost dobíjení v lokalitě bydliště (paradoxně centrum velkého města) a na obvyklých cestách, omezený dojezd, nesmyslná cena, násilné vnucování bateriových elektromobilů veřejnosti ze strany EU a s tím související drtivé dopady na automobilový průmysl a nabídku konvenčních vozidel na trhu.

nemožnost ekologicky zlikvidovat baterie

Nemyslím si, že je ekologické ač se jinak chovám velmi ekologicky, je předražené a recenze elektrovozů nejsou dobré

není vyřešena likvidace baterií

Nijak autem nepřispívám ke znečišťování, nebo velmi minimálně

Od elektromobilu mě nejvíce odrazuje cena pořízení vozu a dojezd "levných" a malých elektrovozů, které na jedno nabití nedojedou z Prahy do Brna. Dalším významným faktorem je to, že od auta očekávám i řidičský zážitek (zvuk motoru, manuální převodovka) a to EV nedokáží nabídnout.

Odrazuje mě vysoká pořizovací cena, krátký dojezd a hrozba krátké životnosti baterie.

odrazuje nízký dojezd a nefunkčnost v postapokaliptické situaci, nejde vypnout počítač a jet v manuálu, třeba vyřadit start stop vyřadit tlak v pneumatikách vyřadit bezpečnostní pás, prakticky po průstřelu nebo bouračce je nepojízdné

Odrazuje: Cena, dojezd, dlouha doba nabijeni, malo stanic, po par letech neprodejne, v pripadne tukance a poskozeni baterek totalka, bez klasickeho motoru a manualni prevodovky

Odráží od nákupu: dostupnost nabíjecích stanic

Pokud člověk spočítá uhlíkovou stopu již od vstupu do výroby, tak elektromobil ji má výrazně horší než auto s motorem V6. Nikdo neví, jak se budou recyklovat baterie, co s tím? Těžba Lithia je chemická a ničí mimořádně přírodu. Přechod na vodík jako alternativu je mnohem smysluplnější. Bude dost elektřiny pro 3-5 milionu aut v čr? Pozitiva nevidím ať se snažím sebevíc.

Pro nákup: moderní technologie, promoderní přístup k životu (ve smylu, kdy opakem je skanzenizmus), nezávislost pohonného paliva na totalitních státech (Rusko ap.) Proti nákupu: cena vozidel, ekošílenství nalepené na elektrověci

PRO: Ovladatelnost, možnost řídit jedním pedálem, pružnost, ticho, komfort, žádné lokální emise, PROTI: cena, nemám rodinný dům a neumím si představit dobíjení výhradně na veřejných stanicích

proti: cena, servis, počet nabíjecích míst pro: cena PHM

Přitahují: Na dojíždění do 50km do práce a na nákupy ideální. Menší údržba. Odrazují: Cena vozidla, opotřebení baterií, cena nabíjení na některých nabíječkách

Státní subvence, škodlivost pro životní prostředí

Strašně krátký dojezd. Co jsem zatím viděla, není žádný použitelný kombík :))

Tichý chod motoru

Trapny, zadny zvuk, zadna zabava pri mem stylu jizdy zadna uspora-vyzkouseno. Pro me: zadna provozni uspora, zadny pozitrk, nizka maximalni rychlost u 99% e-aut...je to jenom prihloupla propaganda zelenych komunistu

Uhlíková stopa je moc vysoká, elektromobilita je čiré pozerství lidi COO tom moc nevi

Ujede to příliš krátkou vzdálenost, nutnost nabíjení, nabíjecí stanice nejsou dobře dostupné, nabíjení dlouho trvá. Výroba elektřiny samotná přece také poškozuje životní prostředí. Vždycky je to něco za něco.

V budoucnu zdražení elektřiny Malý dojezd - u současného auta se spalovacím motorem mám dojem nad 1000km Malé užitné zatížení, problém s koulí Moc sci-fi vzhled Přitahují mě nižší servsisní náklady (oleje, filtry, brzdy...)

Výroba elektrockých automobilů je zatím pro životní prostředí více škodlivější než provoz X let auta poháněného na 4 kola. Nelíbí se mně tak velké propagace obrovské produkce (výroba baterií - težba niklu..). Co se pa ks elektromobilem udělá když je na totálku. Nedej bože když začne hořet baterie (požár na x dní). Spalovací motory mají dlouho historii vývoje, jsou čím dal víc efektivnější na výrobu kinetické energie, mají nízké emise. Elektromobily zní fajn, ale podle mě je vhodné nejřív ta auta pořádně vyvíjet (zefektivnit vrobu) než tlačit do masové produkce.

Zásadní problem elektromobilu je nemožnost skladovat dlouhodobě energii. Dva kanystry naftu můžou stát v garáži roky a zajistí mi dojezd 1000 km.

Znalost fyzikálních zákonů a tudíž klamavá propagace elektromobility

31. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž6868 %68 %  
žena3232 %32 %  

Graf

32. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-39 let3636 %36 %  
20-29 let2929 %29 %  
40-49 let1515 %15 %  
15-19 let1111 %11 %  
50-59 let66 %6 %  
60-69 let33 %3 %  

Graf

33. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5353 %53 %  
úplné SŠ s maturitou2929 %29 %  
bez vzdělání, základní99 %9 %  
střední vč. vyučení (bez maturity)99 %9 %  

Graf

34. Průměrné měsíční příjmy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35-50 tis. Kč2424 %24 %  
25-35 tis. Kč2323 %23 %  
méně než 15 tis. Kč1919 %19 %  
15-25 tis. Kč1212 %12 %  
více než 70 tis. Kč1212 %12 %  
50-70 tis. Kč1010 %10 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Nezaznamenal jsem žádnou propagaci elektromobilů

  • odpověď nesouhlasím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost elektromobilů k prodeji v ČR=1 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 20. Lidé, od nichž se hodně liším, raději vlastní elektromobily
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost a transparentnost informací o autě=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 15. Při řešení environmentálních problémů se nemůžeme spoléhat na moderní technologie, jako jsou například elektromobily, biopalivo, recyklace apod.

9. Mám velký zájem o koupi elektromobilu

  • odpověď nesouhlasím:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 21. Pravděpodobně bych se cítil lépe, kdybych řídil elektrické auto
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 23. Líbí se mi obraz lidí, kteří vlastní elektromobily
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost a transparentnost informací o elektromobilech=1 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzhled auta=1 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena energie / paliva=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 8. Můj přístup k elektromobilům je příznivý
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 6. Věřím, že elektromobily jsou: dobrá věc, prospěšná, atraktivní
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 17. Obraz lidí, kteří vlastní elektrické automobily, je velmi konzistentní s mým osobním sebepojetím
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 6. Věřím, že elektromobily jsou: dobrá věc, prospěšná, atraktivní
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 18. Je pro mě těžké vztahovat se k lidem, kteří řídí elektrické automobily
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 22. Vlastnit elektrický vůz by mi připadalo zvláštní
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost prodat své auto po nějaké době=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?

18. Je pro mě těžké vztahovat se k lidem, kteří řídí elektrické automobily

  • odpověď souhlasím:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 19. Nemohu se vztahovat k lidem, kteří dávají přednost elektromobilu než benzínovému / naftovému autu

21. Pravděpodobně bych se cítil lépe, kdybych řídil elektrické auto

  • odpověď nesouhlasím:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost a transparentnost informací o elektromobilech=1 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 8. Můj přístup k elektromobilům je příznivý
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena energie / paliva=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 6. Věřím, že elektromobily jsou: dobrá věc, prospěšná, atraktivní
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 23. Líbí se mi obraz lidí, kteří vlastní elektromobily
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 17. Obraz lidí, kteří vlastní elektrické automobily, je velmi konzistentní s mým osobním sebepojetím
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 2. Necítím potřebu dozvědět víc o elektromobilech
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost prodat své auto po nějaké době=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?

25. Lidé by na mě mysleli lépe, kdybych vlastnil elektrické auto

  • odpověď nesouhlasím:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost a transparentnost informací o elektromobilech=1 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?

26. Pro lidi v mém okolí je zcela jedno, jaké auto (elektrické nebo benzinové/naftové) vlastním

  • odpověď souhlasím:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 2. Necítím potřebu dozvědět víc o elektromobilech

28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?

  • odpověď cena auta=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hodnota značky elektromobilu=2 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
  • odpověď dostupnost nabíjecích stanic v ČR=5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost elektromobilů k prodeji v ČR=4 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost nabíjecích stanic v zahraničí=5 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost elektromobilů k prodeji v ČR=5 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 6. Věřím, že elektromobily jsou: dobrá věc, prospěšná, atraktivní

29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?

  • odpověď cena auta=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena energie / paliva=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzhled auta=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 2. Necítím potřebu dozvědět víc o elektromobilech
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost auta k prodeji v ČR=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost prodat své auto po nějaké době=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
  • odpověď dostupnost nabíjecích stanic / benzinek v ČR=1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost nabíjecích stanic / benzinek v zahraničí=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi dostupnost auta k prodeji v ČR=1 na otázku 29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?

33. Nejvyšší dosažené vzdělání

  • odpověď :
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 70 tis. Kč na otázku 34. Průměrné měsíční příjmy:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi hodnota značky elektromobilu=2 na otázku 28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Neznám o elektromobilech nic/téměř nic

2. Necítím potřebu dozvědět víc o elektromobilech

3. Mám málo zkušeností s elektromobily

4. Měl jsem negativní zkušenosti s výrobci/prodejci elektromobilů – byl jsem z velké části ignorován

5. Nezaznamenal jsem žádnou propagaci elektromobilů

6. Věřím, že elektromobily jsou: dobrá věc, prospěšná, atraktivní

7. Vláda podporuje rozsáhlé používání elektromobilů v rozumné míře

8. Můj přístup k elektromobilům je příznivý

9. Mám velký zájem o koupi elektromobilu

10. V současné době se zabývám výběrem elektromobilu

11. Lidé se příliš obávají o poškození životního prostředí, které svojí činností způsobují

12. Pro někoho jako já je příliš obtížné udělat něco, co je významné a prospěšné pro životní prostředí

13. Jsem člověk, který dělá to, co je správné pro životní prostředí, i když to trvá déle nebo stojí více peněz

14. Jsem ochoten platit vyšší daně za ochranu životního prostředí

15. Při řešení environmentálních problémů se nemůžeme spoléhat na moderní technologie, jako jsou například elektromobily, biopalivo, recyklace apod.

16. Hrozby pro životní prostředí se mě významně netýkají

17. Obraz lidí, kteří vlastní elektrické automobily, je velmi konzistentní s mým osobním sebepojetím

18. Je pro mě těžké vztahovat se k lidem, kteří řídí elektrické automobily

19. Nemohu se vztahovat k lidem, kteří dávají přednost elektromobilu než benzínovému / naftovému autu

20. Lidé, od nichž se hodně liším, raději vlastní elektromobily

21. Pravděpodobně bych se cítil lépe, kdybych řídil elektrické auto

22. Vlastnit elektrický vůz by mi připadalo zvláštní

23. Líbí se mi obraz lidí, kteří vlastní elektromobily

24. Lidé v mém okolí by mě divně vnímali, kdy bych vlastnil elektrické auto

25. Lidé by na mě mysleli lépe, kdybych vlastnil elektrické auto

26. Pro lidi v mém okolí je zcela jedno, jaké auto (elektrické nebo benzinové/naftové) vlastním

27. Nikdo z mého okolí nechci vlastnit elektrický automobil

28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?

29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?

31. Jste:

32. Váš věk:

33. Nejvyšší dosažené vzdělání

34. Průměrné měsíční příjmy:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Neznám o elektromobilech nic/téměř nic

2. Necítím potřebu dozvědět víc o elektromobilech

3. Mám málo zkušeností s elektromobily

4. Měl jsem negativní zkušenosti s výrobci/prodejci elektromobilů – byl jsem z velké části ignorován

5. Nezaznamenal jsem žádnou propagaci elektromobilů

6. Věřím, že elektromobily jsou: dobrá věc, prospěšná, atraktivní

7. Vláda podporuje rozsáhlé používání elektromobilů v rozumné míře

8. Můj přístup k elektromobilům je příznivý

9. Mám velký zájem o koupi elektromobilu

10. V současné době se zabývám výběrem elektromobilu

11. Lidé se příliš obávají o poškození životního prostředí, které svojí činností způsobují

12. Pro někoho jako já je příliš obtížné udělat něco, co je významné a prospěšné pro životní prostředí

13. Jsem člověk, který dělá to, co je správné pro životní prostředí, i když to trvá déle nebo stojí více peněz

14. Jsem ochoten platit vyšší daně za ochranu životního prostředí

15. Při řešení environmentálních problémů se nemůžeme spoléhat na moderní technologie, jako jsou například elektromobily, biopalivo, recyklace apod.

16. Hrozby pro životní prostředí se mě významně netýkají

17. Obraz lidí, kteří vlastní elektrické automobily, je velmi konzistentní s mým osobním sebepojetím

18. Je pro mě těžké vztahovat se k lidem, kteří řídí elektrické automobily

19. Nemohu se vztahovat k lidem, kteří dávají přednost elektromobilu než benzínovému / naftovému autu

20. Lidé, od nichž se hodně liším, raději vlastní elektromobily

21. Pravděpodobně bych se cítil lépe, kdybych řídil elektrické auto

22. Vlastnit elektrický vůz by mi připadalo zvláštní

23. Líbí se mi obraz lidí, kteří vlastní elektromobily

24. Lidé v mém okolí by mě divně vnímali, kdy bych vlastnil elektrické auto

25. Lidé by na mě mysleli lépe, kdybych vlastnil elektrické auto

26. Pro lidi v mém okolí je zcela jedno, jaké auto (elektrické nebo benzinové/naftové) vlastním

27. Nikdo z mého okolí nechci vlastnit elektrický automobil

28. Jak významné jsou pro Vás následující vlastnosti elektromobilu?

29. Jak byste hodnotil(a) elektromobil v porovnání s klasickým?

31. Jste:

32. Váš věk:

33. Nejvyšší dosažené vzdělání

34. Průměrné měsíční příjmy:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mishkavets, D.Elektromobily (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://73639.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.