Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Podvádění ve škole
Podvádění ve škole
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zuzana Havelková |
---|---|
Šetření: | 26. 11. 2021 - 09. 12. 2021 |
Počet respondentů: | 179 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 16.98 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 74,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Budeme vděčné za vyplnění tohoto dotazníku.
Anonymita je zaručena.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 115 | 64,25 % | 64,25 % |
muž | 63 | 35,2 % | 35,2 % |
nechci uvádět | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
27-99 let | 81 | 45,25 % | 45,25 % |
20-26 let | 51 | 28,49 % | 28,49 % |
17-19 let | 40 | 22,35 % | 22,35 % |
12-16 let | 6 | 3,35 % | 3,35 % |
6-11 let | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ | 68 | 37,99 % | 37,99 % |
VŠ | 61 | 34,08 % | 34,08 % |
ZŠ | 37 | 20,67 % | 20,67 % |
SOŠ | 13 | 7,26 % | 7,26 % |
4. Opisoval/a jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 122 | 68,16 % | 68,16 % |
často | 44 | 24,58 % | 24,58 % |
nikdy | 12 | 6,7 % | 6,7 % |
vždy | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
5. Napovídal/a jste během testu/zkoušení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 111 | 62,01 % | 62,01 % |
často | 51 | 28,49 % | 28,49 % |
nikdy | 9 | 5,03 % | 5,03 % |
vždy | 8 | 4,47 % | 4,47 % |
6. Psal/a jste si někdy taháky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 101 | 56,42 % | 56,42 % |
často | 49 | 27,37 % | 27,37 % |
nikdy | 22 | 12,29 % | 12,29 % |
vždy | 7 | 3,91 % | 3,91 % |
7. Ve kterém období jste něco z výše uvedeného používal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ | 106 | 59,22 % | 59,22 % |
druhý stupeň ZŠ | 51 | 28,49 % | 28,49 % |
první stupeň ZŠ | 8 | 4,47 % | 4,47 % |
VŠ | 7 | 3,91 % | 3,91 % |
SOŠ | 7 | 3,91 % | 3,91 % |
8. Kam nejčastěji schováváte taháky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na lavici | 55 | 30,73 % | 30,73 % |
do penálu | 50 | 27,93 % | 27,93 % |
na ruku | 45 | 25,14 % | 25,14 % |
do lavice | 37 | 20,67 % | 20,67 % |
do sešitu | 30 | 16,76 % | 16,76 % |
nikam | 5 | 2,79 % | 2,79 % |
Do kalkulačky | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
Telefon | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
do podpaží | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
na propisku | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Do dlouhého rukávu od | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
různě | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
pod nohy, na lahev | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Na tužku | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Různě - podle příležitosti | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
tam kde je nikdo nenajde | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
do kapsy kalhot | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
tak různě, už si to nepamatuju | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
lahev s vodou, speciální propiska na taháky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
do mobilu a ten byl v penálu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nahraju si to jako nahrávku a pustím ve sluchatkach | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Na zem nebo do tašky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Neschovavám | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Napsané v mobilu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
pod sukni | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Jak kdy jak kam | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Do rukávu, na pravítko | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Jiné | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Měla jsem, ale nepoužila, protože neumím lhát. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nepoužívala jsem taháky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nepoužíval | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
do povolených pomůcek | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Mám chytré hodinky, kde je kalkulačka, galerie atd.. hehe | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Napsala jsem, ale nepoužívala | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Pod žákovskou knížku | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
do kalkulačky (vysouvací víko) | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Podle učitele | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
NTB | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
do tabletu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
NEPÍŠU TAHÁKY | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
na židli mezi nohy | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nedělá průzkum učitelka ? | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
do sluchátek nahraju text | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nepoužívám taháky. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
9. Používal/a jste někdy během testu telefon jako pomůcku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec | 104 | 58,1 % | 58,1 % |
občas | 52 | 29,05 % | 29,05 % |
často | 18 | 10,06 % | 10,06 % |
vždy | 5 | 2,79 % | 2,79 % |
10. V jakých předmětech jste používal/a některou z výše uvedených praktik?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
fyzika | 103 | 57,54 % | 57,54 % |
matematika | 93 | 51,96 % | 51,96 % |
chemie | 83 | 46,37 % | 46,37 % |
dějepis | 64 | 35,75 % | 35,75 % |
český jazyk | 62 | 34,64 % | 34,64 % |
cizí jazyk | 57 | 31,84 % | 31,84 % |
biologie | 53 | 29,61 % | 29,61 % |
zeměpis | 52 | 29,05 % | 29,05 % |
žádný | 3 | 1,68 % | 1,68 % |
společenské vědy | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
ZSV | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
Ekonomie | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
Odborné předměty | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
jaké praktiky???? | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
všude kde se dalo | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
prakticky všude, kde jsem se nestihla naučit | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
prakticky všude | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
interna | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
V žádném | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
U předmětů které mě nebavily | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
A na VŠ | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nepoužívala | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Psychologie | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
11. Jak moc Vás učitele kontroluj/ kontrolovali během testu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
docela dost | 92 | 51,4 % | 51,4 % |
skoro vůbec | 65 | 36,31 % | 36,31 % |
hodně | 13 | 7,26 % | 7,26 % |
vůbec | 9 | 5,03 % | 5,03 % |
12. Vyhýbáte se testům/ zkoušením, na které jste se nepřipravil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 80 | 44,69 % | 44,69 % |
vůbec | 57 | 31,84 % | 31,84 % |
často | 30 | 16,76 % | 16,76 % |
vždy | 12 | 6,7 % | 6,7 % |
13. Měli jste před testem přístup k otázkám od spolužáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 104 | 58,1 % | 58,1 % |
nikdy | 45 | 25,14 % | 25,14 % |
často | 23 | 12,85 % | 12,85 % |
vždy | 7 | 3,91 % | 3,91 % |
14. Byl/a jste někdy při této činnosti přistižen/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec | 97 | 54,19 % | 54,19 % |
někdy | 79 | 44,13 % | 44,13 % |
často | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
vždy | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
15. Pokud ano, jaké to mělo následky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné | 87 | 49,15 % | 48,6 % |
sebrání testu | 43 | 24,29 % | 24,02 % |
špatná známka | 42 | 23,73 % | 23,46 % |
- | 6 | 3,39 % | 3,35 % |
Nebyla jsem přistižena | 3 | 1,69 % | 1,68 % |
nepřistihli mě | 2 | 1,13 % | 1,12 % |
Nebyl jsem přistižen | 2 | 1,13 % | 1,12 % |
. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
5 let v teplákách | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
neuznání zkoušky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
ústní přezkoušení na danou látku | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
asi mě nikdy nepřistihli, nebo se to nehrotilo a tím pádem si na to nevzpomínám | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nebyla jsem chycena | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
už nevím | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nebyla jsem přistižena, takže to nemělo následky. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
jak kdy podle nálady učitele | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
ne | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
ale mohla jsem si to opravit | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nechytili mě | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
--- | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nepřistihla mě | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nepodvádím | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nestalo se mi | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Proto jsem nepodváděla. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Napomenutí | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nikdy mě nepřistihli | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nebyla | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
spolužák dostal pětku a morální znechucení učitele. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nebyla jsem pristizena | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
16. Jaké byly Vaše důvody, pro užívání těchto praktik?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nebaví mě daný předmět | 96 | 53,93 % | 53,63 % |
chci dobré známky | 76 | 42,7 % | 42,46 % |
nemám čas se učit | 43 | 24,16 % | 24,02 % |
žádné | 2 | 1,12 % | 1,12 % |
Nejistota v odpovedi | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nerozumím tomu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
kamarádka chtěla pomoct | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
učila jsem se, uměla jsem, ale nevěřila jsem si | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
obtížnost testu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Daný předmět mi nešel. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Ve fyzice jsem nepovažoval za užitečné učit se vzorce, stačilo mi znát princip a na vzorce mít tahák. Zeměpis jsem považoval za úplně zbytečný předmět, kvůli kterému je škoda ztrácet čas učením. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nešlo mi naučit se danou látku | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
neumím učivo | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nechtěla jsem se učit, pojistka | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Porucha pozornosti, velké obtíže s učením | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Tlak rodiny na dobré známky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
až fakt v nouzi, když jsem nebyla schopná si něco zapamatovat | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nerozuměla jsem tomu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
absolutně mě to nezajímalo, nebyl důvod se učit | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
náročné téma vyuky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nechápala jsem danou látku | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nenaučila jsem se, z lenosti | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
abych tou pakárnou prolezl | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nechápala jsem o co tam jde | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nepodvádím | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Pro jistotu, abych něco nezapomněla | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Byly to informace, které bych se usela učit dlouho, abych si je zapamatovala, a zároveň mi nepřišly důležité pro zapamatování si do budoucna | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Lajdáctví | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
vzorečky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Přetížení kapacity testováním na denní bázi, hned z několika předmětů | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Neporozumění učivu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
- | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
dělali to všichni | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
ne | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
neužívala jsem tyto praktiky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nerozumím látce | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nuda, nuda, šeď, šeď | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nedokázala jsem si zapamatovat | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Strach, že si to v tom stresu nebudu pamatovat | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Fyzice jsem prostě nerozuměla | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Učiva bylo tolik, že se všechno pamatovat nedalo. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
17. Co by Vás motivovalo k tomu, abyste přestal/a používat tyto praktiky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zábavná výuka | 93 | 52,25 % | 51,96 % |
praktické využití znalostí | 84 | 47,19 % | 46,93 % |
nic | 6 | 3,37 % | 3,35 % |
Byla to posledni moznost, jak si vec zapamatovat. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
sex, sport, peníze, jídlo atd. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
větší motivace studovat | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
To je vtip? | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nic, ale proto nedávám testy a zkouším ústně, třeba i online | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
větší podpora a ocenění | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Vytvářením taháků (shrnutí probírané látky) jsem se to naučila, často jsem tahák vůbec nepoužila. Samotná tvorba taháku tedy může být přínosná. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Teď už tyto praktiky nedělám | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
V době školní docházky asi jedině vážné tresty. Zábavná výuka je problematický termín, protože každého baví něco jiného, Praktické využití znalostí trpí podobným úskalím + na stupních školského systému, kde se nejvíce švindluje, dítě/mladý člověk velmi často nerozliší, co bude ve své budoucí praxi potřebovat a co ne, případně ani nemá možnost to vědět, když ani neví, co chce dělat. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
už mám školu za sebou, teď už nic :) | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
kdybych si to pamatovala | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Aby známky nebyly takový "strašák" | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Snížení tlaku na výkon | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
kdyby bylo obecně "odsouzeníhodné" to dělat | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
kdyby nezáleželo na známkách | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
úspěšná maturita bez taháku | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Již je nepoužívám | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
slovní hodnocení místo známky | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Kdybych to uměl hned, bez učení :D | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
dobrovolnost toho celého procesu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
--- | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Nevim | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Kdybych chápala o co tam jde | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nepodvádím | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
lepší učební materiály, více času, jakákoliv motivace kromě známek | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Větší stravitelnost daného předmětů | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
debilní otázka | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Víc prostoru pro možnost si testy naplánovat a korigovat (SŠ). Toto se nedělo na VŠ. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
- | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
šlo by mi to samo | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
pořád je dělám!! | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Některé předměty jsem nepotřeboval | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
nic, je to princip :-) | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
. | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
zájem o daný předmět a tedy přirozený zájem | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Aby mě předmět bavil | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Aby to šlo rychle | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
jednodušší gramatika | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Předmět mi byl na nic | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Správně vysvětlená látka | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Vyuka jinym zpusobem než memorovani faktu | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
více času na test | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Pochopení učiva | 1 | 0,56 % | 0,56 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.