Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikace značky na sociálních sítích
Komunikace značky na sociálních sítích
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | ¨Barbora Netopilová |
---|---|
Šetření: | 10. 02. 2022 - 04. 04. 2022 |
Počet respondentů: | 264 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 12.29 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 61,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Barbora Netopilová a jsem studentkou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V rámci své bakalářské práce realizuji výzkum, jehož výstup bude využit k analýze marketingové komunikace na sociálních sítích české firmy zaměřující se na výrobu módních doplňků a doplňků do domácnosti.
Odpovědi respondentů
1. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 173 | 65,53 % | 65,53 % |
Muž | 91 | 34,47 % | 34,47 % |
2. Kolik je vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25-34 | 91 | 34,47 % | 34,47 % |
19-24 | 85 | 32,2 % | 32,2 % |
45 a více | 33 | 12,5 % | 12,5 % |
35-44 | 29 | 10,98 % | 10,98 % |
18 a méně | 26 | 9,85 % | 9,85 % |
3. Znáte českou firmu BeWooden vyrábějící převážně módní doplňky ze dřeva?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 183 | 69,32 % | 69,32 % |
Ano | 81 | 30,68 % | 30,68 % |
4. Odkud znáte firmu BeWooden?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ze sociálních sítí | 32 | 39,51 % | 12,12 % |
Z reklamy na internetu | 25 | 30,86 % | 9,47 % |
Od rodiny, partnera, přátel atd. | 14 | 17,28 % | 5,3 % |
Ze speciálních trhů zaměřených na designové výrobky (například Mintmarket) | 6 | 7,41 % | 2,27 % |
Jiné | 4 | 4,94 % | 1,52 % |
5. Jste fanouškem stránky BeWooden na některé sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Nejsem, protože sociální sítě nevyužívám → konec dotazníku, Nejsem fanouškem, ale sociální sítě využívám → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nejsem fanouškem, ale sociální sítě využívám | 54 | 66,67 % | 20,45 % |
Ano | 26 | 32,1 % | 9,85 % |
Nejsem, protože sociální sítě nevyužívám | 1 | 1,23 % | 0,38 % |
6. Na které z níže jmenovaných?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 | 88,46 % | 8,71 % | |
16 | 61,54 % | 6,06 % | |
YouTube | 4 | 15,38 % | 1,52 % |
1 | 3,85 % | 0,38 % |
7. Jaký obsah sledujete na sociálních sítích BeWooden nejraději?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Líbí se mi, že se BeWooden zaměřuje na dřevěné produkty | 20 | 76,92 % | 7,58 % |
Sleduji nabídku, nové produkty, aktuality atd. | 19 | 73,08 % | 7,2 % |
Líbí se mi to, že jde o českou firmu | 16 | 61,54 % | 6,06 % |
Inspirace – líbí se mi videa, fotky, texty… | 10 | 38,46 % | 3,79 % |
Líbí se mi, že se aktivně zapojují do charitativních projektů (Světluška, Červený kříž…) | 5 | 19,23 % | 1,89 % |
Soutěžím o ceny, využívám slevy pro fanoušky FB stránky | 3 | 11,54 % | 1,14 % |
Čtu diskuze a názory na produkty nebo se přímo účastním diskuzí | 1 | 3,85 % | 0,38 % |
8. Jaké typy příspěvku byste na profilu BeWooden uvítali více?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Více videí a fotek z procesu výroby produktů a zákulisí BeWooden | 17 | 65,38 % | 6,44 % |
Více soutěží o produkty | 7 | 26,92 % | 2,65 % |
Více fotografií či videí produktů | 4 | 15,38 % | 1,52 % |
Více odkazů na články na blog | 4 | 15,38 % | 1,52 % |
Více textových příspěvků, například zodpovězení častých dotazů od zákazníků | 3 | 11,54 % | 1,14 % |
Méně je někdy více, jsem spokojena se současnymi příspěvky | 1 | 3,85 % | 0,38 % |
9. Které z uvedených sociálních sítí využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
188 | 71,48 % | 71,21 % | |
165 | 62,74 % | 62,5 % | |
YouTube | 132 | 50,19 % | 50 % |
TikTok | 62 | 23,57 % | 23,48 % |
58 | 22,05 % | 21,97 % | |
47 | 17,87 % | 17,8 % | |
38 | 14,45 % | 14,39 % | |
Žádnou | 24 | 9,13 % | 9,09 % |
Jinou | 10 | 3,8 % | 3,79 % |
10. V kterou denní dobu jste na sociálních sítích nejvíce aktivní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Večer | 98 | 41 % | 37,12 % |
Po celý den stejně | 83 | 34,73 % | 31,44 % |
Odpoledne | 29 | 12,13 % | 10,98 % |
Ráno | 17 | 7,11 % | 6,44 % |
Kolem oběda | 12 | 5,02 % | 4,55 % |
11. Tento příspěvek by mě pravděpodobně podnítil k prokliku na web, případně až k nákupu produktu. Do jaké míry souhlasíte s tímto tvrzením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 76 | 31,8 % | 28,79 % |
spíše nesouhlasím | 64 | 26,78 % | 24,24 % |
nesouhlasím | 55 | 23,01 % | 20,83 % |
nevím | 29 | 12,13 % | 10,98 % |
souhlasím | 15 | 6,28 % | 5,68 % |
12. Tento příspěvek by mě pravděpodobně podnítil k prokliku na web, případně až k nákupu produktu. Do jaké míry souhlasíte s tímto tvrzením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 80 | 33,47 % | 30,3 % |
spíše nesouhlasím | 62 | 25,94 % | 23,48 % |
nesouhlasím | 57 | 23,85 % | 21,59 % |
nevím | 25 | 10,46 % | 9,47 % |
souhlasím | 15 | 6,28 % | 5,68 % |
13. Tento příspěvek by mě pravděpodobně podnítil k prokliku na web, případně až k nákupu produktu. Do jaké míry souhlasíte s tímto tvrzením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 66 | 27,62 % | 25 % |
spíše souhlasím | 63 | 26,36 % | 23,86 % |
spíše nesouhlasím | 54 | 22,59 % | 20,45 % |
nevím | 33 | 13,81 % | 12,5 % |
souhlasím | 23 | 9,62 % | 8,71 % |
14. Tento příspěvek by mě pravděpodobně podnítil k prokliku na web, případně až k nákupu produktu. Do jaké míry souhlasíte s tímto tvrzením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 90 | 37,66 % | 34,09 % |
spíše nesouhlasím | 71 | 29,71 % | 26,89 % |
spíše souhlasím | 41 | 17,15 % | 15,53 % |
nevím | 26 | 10,88 % | 9,85 % |
souhlasím | 11 | 4,6 % | 4,17 % |
15. Tento příspěvek by mě pravděpodobně podnítil k prokliku na web, případně až k nákupu produktu. Do jaké míry souhlasíte s tímto tvrzením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 72 | 30,13 % | 27,27 % |
spíše nesouhlasím | 60 | 25,1 % | 22,73 % |
spíše souhlasím | 60 | 25,1 % | 22,73 % |
nevím | 35 | 14,64 % | 13,26 % |
souhlasím | 12 | 5,02 % | 4,55 % |
16. Tento příspěvek by mě pravděpodobně podnítil k prokliku na web, případně až k nákupu produktu. Do jaké míry souhlasíte s tímto tvrzením?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 86 | 35,98 % | 32,58 % |
spíše souhlasím | 56 | 23,43 % | 21,21 % |
spíše nesouhlasím | 48 | 20,08 % | 18,18 % |
nevím | 36 | 15,06 % | 13,64 % |
souhlasím | 13 | 5,44 % | 4,92 % |
17. Tento příspěvek by mě pravděpodobně podnítil k prokliku na web, případně až k nákupu produktu. Do jaké míry souhlasíte s tímto tvrzením?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 83 | 35,17 % | 31,44 % |
nesouhlasím | 54 | 22,88 % | 20,45 % |
spíše nesouhlasím | 43 | 18,22 % | 16,29 % |
souhlasím | 30 | 12,71 % | 11,36 % |
nevím | 26 | 11,02 % | 9,85 % |
18. Je něco, co se vám na předchozích příspěvcích nebo na komunikaci BeWooden na sociálních sítích líbí či naopak nelíbí? Prosím upřesněte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Asi bych dala vic prostoru na fotce na produkt, než nic neřikajícimu obrázku. Lidí nečtou a n první pohled má zaujmout produkt....
Asi to nebude nic pro mě.
Celkově moc nemusím dřevěné doplňky, takže to bylo těžší. Třeba v příspěvku s dárkem, bych informaci o potenciálním "produktu zdarma" dal na úplný začátek textu. Každopádně si myslím, že na cílovku budou příspěvky působit dobře.
Hezká reklama, ale nemám o tento druh výrobků zájem, tak bych si reklamu této značky nerozklikla.
Chci videt produkt, kdyz me zaujme vzhledem, pak rada prokliknu na web a ocekavam jine produkty v podobnem stylu, z kterych si pripadne vyberu. Cizi lidi me nezajimaji, takove reklamy ignoruji.
Je to zajímavý a originální, moc se mi to libí :-)
Jednotlivé reklamy mimo asi dvou dost málo ukazují vzhled produktu. Brož na prvním obrázku byls celkem zajímavá, kdybych věděl, jaké další fotky přijdou, býval bych jí dal lepší hodnocení
Jsou moc tmavé
Jsou to prostě reklamní sdělení, proto bych je ignoroval. Je mi jedno, jestli prodáváte nejlepší výrobky na světě, reklamní příspěvky prostě ignoruji z principu. Je jich v dnešní době už příliš mnoho a je nemožné jim věnovat pozornost. Firmy mají pocit, že se každý člověk, který se jen trošku zajímal o podobné produkty stane totálním fanouškem značky a bude ji sdílet, lajkovat a deset minut denně poskytovat zpětnou vazbu. Realita je taková, že zákazníka nezajímáte. Možná si něco koupí, ale to je asi tak vše. Sestim smiřte.
Kreativní podání, kvalita fotografií, práce se světlem
Líbí se mi graficky sjednocená marketingová komunikace. Nicméně typ produktu pro mě jako takový není zajímavý.
Líbí se mi jednotný nádech fotografií a také to, že využívají vlastní originální fotky.
Líbí se mi jednotný styl fotografií
líbí se mi to, že v příspěvcích hrají na emotivní stránku, že to není jen ve stylu tady jsou hodinky, hezké co?
libi se mi vse
Líbí se mi zaměření na přírodní produkty a to, že příspěvky primárně nenutí produkt.
Líbí se mi, že hrají i na emoce
Málo zajímavé příspěvky
Můj postoj je neutrální, není to sortiment pro mne a nezaujal mne.
Nejspíš nejsem cílová skupina, protože vybrané příspěvky mě vůbec nezaujaly. Spíše než kliknutí otevřít, bych zmáčkla x a příspěvek zavřela.
Nepovažuji se úplně za cílovku, ale určitě je značka zajímavá a našel bych si tam i to svoje.
Nevím
nevím
nevím
Nezajímá mě to
Než akce mě zaujme samotný produkt v kampani. Skroluji rychle, tak to musí být zásah do oka. Světluška a Ben Aff. bych projela rychle jako “asi bulvár řeči”. 2.příspěvek s hodinami m´ nevýhodu černobílého provedení, což bych u reklamy nečekala, proto bych se nezastavila. Top byl první příspěvek a hodinky v terénu :)
Originalita
Preferovala by som autentické obrázky, nie celebrity.
Produkty jsou zajímavé a styl komunikace taky, ale na fotkách je vidět mnoho přírody, lidí a emocí kolem, ale důraz na produkt je malý.
přijde mi lepší vidět produkt, ať vím co je to za obchod nebo výrobek
přijde mi to takové nudné a hlavně moc nevím, na co se firma specializuje (z příspěvků to nechápu)
Příspěvky se mi líbí. Jen bych možná přidal více hýbajícího se video obsahu. Pouze fotky už tak moc v tom množství obsahu nezaujmou.
Samý lidi a žádné dřevo, kdyz jsou to dřevěné výrobky, tak hlavně propagovat je ne?
Spíše by mě to vůbec nezaujalo, jelikož nejsem fanoušek věcí a doplňků ze dřeva.
Spíše mě zaujmou reklamy a příspěvky, kde je k vidění víc druhů výrobků, které si lze zakoupit na e-shopu.
tfw no gf
vůbec mě ta značka nezajímá
způsob komunikace se mi líbí, ale produkty samy o sobě mě moc nezaujaly
Zřejmě nejsem cílová skupina, mám naprosto neutrální postoj.
Že jsou osobní, milé a nevnucují se.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.