Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelské chování na trhu wellness

Spotřebitelské chování na trhu wellness

Jak jste vybírali střední školu?
Na základě jakých kritérií jste (si) vybrali střední školu? Kde jste hledali informace?

(veřejné výsledky nejpozději 29. 12. 2022, vhodné pro studenty sš a rodiče studentů sš)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Kloknerová
Šetření:21. 10. 2022 - 21. 11. 2022
Počet respondentů:107
Počet otázek (max/průměr):21 / 18.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milí respondenti,

jsem studentkou 3. ročníku Ekonomické fakulty na Vysoké škole báňské – Technické univerzity v Ostravě, oboru Marketing a obchod.

V rámci mé bakalářské práce jsem se rozhodla zkoumat téma „Spotřebitelské chování na trhu wellness“. Budu moc ráda, když mi věnujete 5 minut svého času a pomůžete mi vyplněním tento výzkum provést. Dotazník obsahuje 21 jednoduchých otázek a Vaše odpovědi jsou zcela anonymní.

Předem děkuji za pomoc a Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Navštívili jste někdy wellness centrum?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9588,79 %88,79 %  
Ne1211,21 %11,21 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete wellness centrum?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Denněotázka č. 4, Každý týdenotázka č. 3, Každý měsícotázka č. 4, Nepravidelněotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepravidelně6467,37 %59,81 %  
Každý týden1818,95 %16,82 %  
Každý měsíc1212,63 %11,21 %  
Denně11,05 %0,93 %  

Graf

3. Pokud navštěvujete wellness centrum každý týden, který den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neděle844,44 %7,48 %  
Úterý211,11 %1,87 %  
Pondělí211,11 %1,87 %  
Sobota211,11 %1,87 %  
Středa211,11 %1,87 %  
Čtvrtek15,56 %0,93 %  
Pátek15,56 %0,93 %  

Graf

4. Z jakého důvodu wellness centrum navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Relax6972,63 %64,49 %  
Příležitostná návštěva1212,63 %11,21 %  
Zdravý životní styl88,42 %7,48 %  
setkání s přáteli22,11 %1,87 %  
Koníček22,11 %1,87 %  
příjemná recepční11,05 %0,93 %  
kontakty s obchodními partnery11,05 %0,93 %  

Graf

5. Je pro Vás důležité, aby wellness centrum obsahovalo i bazény, či vířivky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8185,26 %75,7 %  
Ne1414,74 %13,08 %  

Graf

6. Jaký typ sauny preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Finská sauna (teplota mezi 80 °C až 100 °C s vlhkostí 5 %)4446,32 %41,12 %  
Parní sauna (teplota se pohybuje mezi 40 °C až 45 °C, zatímco vlhkost je až 100 %)2526,32 %23,36 %  
Bio sauna (tato sauna je kombinací parní a finské sauny, teplota okolo 60 °C s vlhkostí 30 % až 60 %)1515,79 %14,02 %  
Infrasauna (infračervené záření proniká hluboko do svalové tkáně a prohřívá ji, intenzivní pocení se uskutečňuje už při teplotě kolem 50 °C)1111,58 %10,28 %  

Graf

7. Jaké služby wellness center využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sauny6669,47 %61,68 %  
Vířivky6366,32 %58,88 %  
Bazény3334,74 %30,84 %  
Masáže2324,21 %21,5 %  

Graf

8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Atmosféra prostředí4.3471.027
Cena vstupného3.6421.177
Čistota4.6740.872
Dostupnost MHD2.6531.953
Doplňkové služby (masáže)2.9471.524
Možnost občerstvení3.3371.444
Možnost parkování3.8211.663
Přístup personálu4.4320.877
Vybavení wellness centra4.3680.843

Graf

9. Jakým způsobem se dopravujete do wellness centra nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Autem7781,05 %71,96 %  
Městskou hromadnou dopravou1111,58 %10,28 %  
Pěšky66,32 %5,61 %  
Kombinace výše uvedeného11,05 %0,93 %  

Graf

10. Jaké wellness centrum v Ostravě nejčastěji navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
RELAX DAYS5153,68 %47,66 %  
SAREZA1717,89 %15,89 %  
SAUNIA1010,53 %9,35 %  
Žádné 33,16 %2,8 %  
v Ostravě žádné22,11 %1,87 %  
Jezdím do Aquacentra Bohumín, případně využívám menší a levnější sauny11,05 %0,93 %  
zadne 11,05 %0,93 %  
Nebydlim v Ostravě 11,05 %0,93 %  
Jsem z Brna11,05 %0,93 %  
navštěvuji mimo Ostravu11,05 %0,93 %  
žádné, nebydlím v Ostravě11,05 %0,93 %  
Nikdy jsem tam v žádném nebyla11,05 %0,93 %  
Jsem odjinud11,05 %0,93 %  
privátní vířivka v centru Ostravy11,05 %0,93 %  
Jsem z Brna, navštěvuji wellness Infiniti Maximus11,05 %0,93 %  
Jsem z Ostravy, přesto si na jednodenní výlet zájezdu do Brna, Inifiniti Maximus11,05 %0,93 %  
žiju v jiném regionu, do Ostravy nejezdím11,05 %0,93 %  

Graf

11. Využíváte věrnostní program nějakého z výše uvedených wellness center?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7174,74 %66,36 %  
Ano2425,26 %22,43 %  

Graf

12. Jakou formou nejčastěji platíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Platební kartou5962,11 %55,14 %  
Hotově1818,95 %16,82 %  
Věrnostní kartou1010,53 %9,35 %  
Benefity (Benefit Plus, Edenred, stravenky,...)88,42 %7,48 %  

Graf

13. Zajímají Vás speciální akce wellness center? (hodina ke vstupu navíc, saunová noc apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6467,37 %59,81 %  
Ne3132,63 %28,97 %  

Graf

14. S kým nejčastěji navštěvujete wellness centrum?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S partnerem/partnerkou4244,21 %39,25 %  
S přáteli3031,58 %28,04 %  
S rodinou1212,63 %11,21 %  
Sám88,42 %7,48 %  
s kým se domluvím11,05 %0,93 %  
S manželkou11,05 %0,93 %  
různě11,05 %0,93 %  

Graf

15. Co Vás ovlivňuje pří výběru wellness centra?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doporučení (známí, rodina)3840 %35,51 %  
Vlastní zkušenost3738,95 %34,58 %  
Recenze na internetu1212,63 %11,21 %  
Sociální sítě33,16 %2,8 %  
Cena11,05 %0,93 %  
prezentace wellness centra11,05 %0,93 %  
personál wellness11,05 %0,93 %  
Dohoda s přáteli11,05 %0,93 %  
Nabídka centra11,05 %0,93 %  

Graf

16. Jakým způsobem se dělíte o své zážitky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ústně6265,26 %57,94 %  
Nesdílím1515,79 %14,02 %  
Přidávám příspěvky na Instagram99,47 %8,41 %  
Píšu recenze na internet77,37 %6,54 %  
Přidávám příspěvky na Facebook22,11 %1,87 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6568,42 %60,75 %  
Muž3031,58 %28,04 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-29 let3738,95 %34,58 %  
30-39 let1920 %17,76 %  
50-59 let1920 %17,76 %  
40-49 let1414,74 %13,08 %  
60 let a víc55,26 %4,67 %  
Do 17 let11,05 %0,93 %  

Graf

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské5658,95 %52,34 %  
Vysokoškolské3536,84 %32,71 %  
Vyučen44,21 %3,74 %  

Graf

20. Bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ostrava5052,63 %46,73 %  
Více než 50 km od Ostravy2223,16 %20,56 %  
Do 20 km od Ostravy1920 %17,76 %  
Do 50 km od Ostravy44,21 %3,74 %  

Graf

21. Měsíční čistý příjem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-29 tis. Kč2829,47 %26,17 %  
30-39 tis. Kč2526,32 %23,36 %  
Do 20 tis. Kč2223,16 %20,56 %  
50 tis. Kč a více1111,58 %10,28 %  
40-49 tis. Kč99,47 %8,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak často navštěvujete wellness centrum?

  • odpověď Nepravidelně:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příležitostná návštěva na otázku 4. Z jakého důvodu wellness centrum navštěvujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze na internetu na otázku 15. Co Vás ovlivňuje pří výběru wellness centra?

7. Jaké služby wellness center využíváte nejčastěji?

  • odpověď Sauny:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi SAUNIA na otázku 10. Jaké wellness centrum v Ostravě nejčastěji navštěvujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Finská sauna (teplota mezi 80 °C až 100 °C s vlhkostí 5 %) na otázku 6. Jaký typ sauny preferujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Je pro Vás důležité, aby wellness centrum obsahovalo i bazény, či vířivky?

8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)

  • odpověď Atmosféra prostředí=5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doplňkové služby (masáže)=5 na otázku 8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)
  • odpověď Přístup personálu=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doplňkové služby (masáže)=5 na otázku 8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)
  • odpověď Vybavení wellness centra=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Každý měsíc na otázku 2. Jak často navštěvujete wellness centrum?

11. Využíváte věrnostní program nějakého z výše uvedených wellness center?

  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost parkování=1 na otázku 8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze na internetu na otázku 15. Co Vás ovlivňuje pří výběru wellness centra?

13. Zajímají Vás speciální akce wellness center? (hodina ke vstupu navíc, saunová noc apod.)

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostupnost MHD=5 na otázku 8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Městskou hromadnou dopravou na otázku 9. Jakým způsobem se dopravujete do wellness centra nejčastěji?

17. Pohlaví

  • odpověď Muž:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50 tis. Kč a více na otázku 21. Měsíční čistý příjem
  • odpověď Žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 20 tis. Kč na otázku 21. Měsíční čistý příjem

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Navštívili jste někdy wellness centrum?

2. Jak často navštěvujete wellness centrum?

4. Z jakého důvodu wellness centrum navštěvujete?

5. Je pro Vás důležité, aby wellness centrum obsahovalo i bazény, či vířivky?

6. Jaký typ sauny preferujete?

7. Jaké služby wellness center využíváte nejčastěji?

8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)

9. Jakým způsobem se dopravujete do wellness centra nejčastěji?

10. Jaké wellness centrum v Ostravě nejčastěji navštěvujete?

11. Využíváte věrnostní program nějakého z výše uvedených wellness center?

12. Jakou formou nejčastěji platíte?

13. Zajímají Vás speciální akce wellness center? (hodina ke vstupu navíc, saunová noc apod.)

14. S kým nejčastěji navštěvujete wellness centrum?

15. Co Vás ovlivňuje pří výběru wellness centra?

16. Jakým způsobem se dělíte o své zážitky?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

20. Bydliště

21. Měsíční čistý příjem

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Navštívili jste někdy wellness centrum?

2. Jak často navštěvujete wellness centrum?

4. Z jakého důvodu wellness centrum navštěvujete?

5. Je pro Vás důležité, aby wellness centrum obsahovalo i bazény, či vířivky?

6. Jaký typ sauny preferujete?

7. Jaké služby wellness center využíváte nejčastěji?

8. Ohodnoťte následující faktory na škále 1–5 podle významnosti, jakou mu přikládáte důležitost. (1 – nejméně důležité, 5 – velmi důležité)

9. Jakým způsobem se dopravujete do wellness centra nejčastěji?

10. Jaké wellness centrum v Ostravě nejčastěji navštěvujete?

11. Využíváte věrnostní program nějakého z výše uvedených wellness center?

12. Jakou formou nejčastěji platíte?

13. Zajímají Vás speciální akce wellness center? (hodina ke vstupu navíc, saunová noc apod.)

14. S kým nejčastěji navštěvujete wellness centrum?

15. Co Vás ovlivňuje pří výběru wellness centra?

16. Jakým způsobem se dělíte o své zážitky?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

20. Bydliště

21. Měsíční čistý příjem

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kloknerová, K.Spotřebitelské chování na trhu wellness (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://77040.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.