Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelské chování na trhu cestovního ruchu

Spotřebitelské chování na trhu cestovního ruchu

Soutěžní dotazník (nejen) pro sportovce: Anabolika
Znáte někoho, kdo bere anabolika? Myslíte si, že mohou anabolika u uživatelů zvyšovat agresivitu? Měla by být anabolika legální?

(cca 5 min., veřejné výsledky nejpozději 5. února 2023, soutěžte o 3 degustační sady Willie's Cacao)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adéla Grochalová
Šetření:27. 11. 2022 - 05. 01. 2023
Počet respondentů:173
Počet otázek (max/průměr):20 / 14.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:30
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milí respondenti,

Jsem studentkou 3. ročníku Ekonomické fakulty na Vysoké škole báňské – Technické univerzity v Ostravě, oboru Marketingová komunikace.

Obracím se na Vás s žádostí o vyplnění mého dotazníku, který poslouží jako podklad pro Bakalářskou práci na téma ,,Analýza spotřebitelského chování na trhu cestovního ruchu“.

Vyplnění dotazníku Vám zabere 5 minut a Vaše odpovědi budou zcela anonymní. Předem děkuji za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Cestujete za účelem rekreace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16595,38 %95,38 %  
Ne84,62 %4,62 %  

Graf

2. Jak často jezdíte na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2x za rok9758,79 %56,07 %  
3-4x rok5030,3 %28,9 %  
5x a více rok1810,91 %10,4 %  

Graf

3. Na jak dlouho jezdíte pravidelně na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na týden8450,91 %48,55 %  
Na méně než týden3521,21 %20,23 %  
Na 10 dní3320 %19,08 %  
Na 2 týdny84,85 %4,62 %  
Více než 2 týdny53,03 %2,89 %  

Graf

4. Častěji se vydáváte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Do zahraničíotázka č. 5, Po Českuotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do zahraničí12072,73 %69,36 %  
Po Česku4527,27 %26,01 %  

Graf

5. Za jakým účelem nejčastěji cestujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poznání země a kultury8671,67 %49,71 %  
Rekreace a odpočinek8167,5 %46,82 %  
Příroda2621,67 %15,03 %  
Sport2117,5 %12,14 %  
Návštěva příbuzných75,83 %4,05 %  
Jiné10,83 %0,58 %  

Graf

6. S kým obvykle cestujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S partnerem/partnerkou5646,67 %32,37 %  
S přáteli3932,5 %22,54 %  
S rodinou1815 %10,4 %  
Sám75,83 %4,05 %  

Graf

7. Jaký dopravní prostředek preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Letecká doprava7965,83 %45,66 %  
Auto3327,5 %19,08 %  
Železniční doprava75,83 %4,05 %  
Autobusová doprava10,83 %0,58 %  

Graf

8. Kde získáváte informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přátelé, známí7865 %45,09 %  
Srovnávače ubytování a letenek6554,17 %37,57 %  
Vlastní zkušenost6453,33 %36,99 %  
Zpravodajské portály, blogy, TV, rádio3226,67 %18,5 %  
Cestovní kanceláře a agentury2520,83 %14,45 %  
geocaching21,67 %1,16 %  
Internet, sociální sítě10,83 %0,58 %  
Instagram10,83 %0,58 %  
Internetové stránky s tipy 10,83 %0,58 %  
Od přítelkyně ❤️10,83 %0,58 %  
Facebookove cestovatelske skupiny10,83 %0,58 %  
Google10,83 %0,58 %  
Google, cestopisy10,83 %0,58 %  
Stránky železničních dopravců, couchsurgfing.com, booking.com, stránky měst10,83 %0,58 %  
Sociální sítě10,83 %0,58 %  

Graf

9. Kam nejčastěji jezdíte na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné Evropské destinace7260 %41,62 %  
Itálie3630 %20,81 %  
Chorvatsko3125,83 %17,92 %  
Řecko2722,5 %15,61 %  
Slovensko2319,17 %13,29 %  
Exotické destinace (Zanzibar, Thajsko, Maledivy, Srí-Lanka a jim podobné)1915,83 %10,98 %  
Afrika1411,67 %8,09 %  
Bulharsko108,33 %5,78 %  
Blízký východ97,5 %5,2 %  
Amerika65 %3,47 %  

Graf

10. Kolik jste ochotni investovat do dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 000 – 20 000 Kč4638,33 %26,59 %  
20 000 Kč – 30 000 Kč2621,67 %15,03 %  
Více než 40 000 Kč1915,83 %10,98 %  
Méně než 10 000 Kč1815 %10,4 %  
30 000 Kč – 40 000 Kč119,17 %6,36 %  

Graf

11. Využíváte služeb cestovních kanceláří a agentur?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vždyotázka č. 12, Spíše anootázka č. 12, Spíše neotázka č. 15, Ne, nikdyotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5142,5 %29,48 %  
Ne, nikdy3529,17 %20,23 %  
Spíše ano2621,67 %15,03 %  
Ano, vždy86,67 %4,62 %  

Graf

12. Zájezdy kupujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na Last minute1954,29 %10,98 %  
Na First minute1645,71 %9,25 %  

Graf

13. Kde nakupujete zájezdy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Online2264,71 %12,72 %  
Kamenné prodejny1235,29 %6,94 %  

Graf

14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?

(1=zcela nepodstatné, 2=spíše nedůležité, 3=neutrální postoj, 4=spíše důležité 5=velice důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Rozmanitost destinací4.0590.997
Ceny nabízených zájezdů4.4710.661
Zákaznický servis4.3240.631
Recenze předchozích zákazníků4.6470.405
Služby navíc cestovní kanceláře3.3240.631

Graf

15. Z jakého důvodu necestujete s cestovní kanceláří?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rád si celou dovolenou plánuji sám6777,91 %38,73 %  
Malá volnost, dobrodružství4248,84 %24,28 %  
Cena2529,07 %14,45 %  
Nevyhovují mi služby cestovních kanceláří1820,93 %10,4 %  
Nevyhovují mi nabízené cílové destinace55,81 %2,89 %  
Cestuji stopem, za cílem ušetřit na zbytečnost a užít si dovolenou podle svých představ 11,16 %0,58 %  
cesta za rodinou11,16 %0,58 %  

Graf

16. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10762,21 %61,85 %  
Muž6437,21 %36,99 %  
Jiné10,58 %0,58 %  

Graf

17. Patříte do generace:

Baby boomers - 1946 až 1964
Generace X – 1965 až 1979
Generace Y - 1980 až 1996
Generace Z - 1997 až 2012

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Generace Z8046,51 %46,24 %  
Generace Y (Mileniálové)5531,98 %31,79 %  
Generace X2615,12 %15,03 %  
Baby boomers116,4 %6,36 %  

Graf

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské7945,93 %45,66 %  
Vysokoškolské7845,35 %45,09 %  
Vyučen126,98 %6,94 %  
Základní vzdělání31,74 %1,73 %  

Graf

19. Sociální postavení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec7845,35 %45,09 %  
Student6336,63 %36,42 %  
Podnikatel148,14 %8,09 %  
Důchodce95,23 %5,2 %  
Na mateřské dovolené84,65 %4,62 %  

Graf

20. Hodnotíte vaše příjmy jako:

Průměrná hrubá měsíční nominální mzda na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství činila celkem 40 086 Kč.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podprůměrné8851,16 %50,87 %  
Průměrné5330,81 %30,64 %  
Nadprůměrné3118,02 %17,92 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak často jezdíte na dovolenou?

  • odpověď 1-2x za rok:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kamenné prodejny na otázku 13. Kde nakupujete zájezdy?

5. Za jakým účelem nejčastěji cestujete?

  • odpověď Rekreace a odpočinek:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kamenné prodejny na otázku 13. Kde nakupujete zájezdy?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zákaznický servis=4 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze předchozích zákazníků=5 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ceny nabízených zájezdů=5 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na Last minute na otázku 12. Zájezdy kupujete:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby navíc cestovní kanceláře=3 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozmanitost destinací=5 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 11. Využíváte služeb cestovních kanceláří a agentur?

7. Jaký dopravní prostředek preferujete?

  • odpověď Letecká doprava:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozmanitost destinací=5 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kamenné prodejny na otázku 13. Kde nakupujete zájezdy?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 30 000 Kč – 40 000 Kč na otázku 10. Kolik jste ochotni investovat do dovolené?

8. Kde získáváte informace?

  • odpověď Cestovní kanceláře a agentury:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zákaznický servis=4 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?

11. Využíváte služeb cestovních kanceláří a agentur?

  • odpověď Spíše ano:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby navíc cestovní kanceláře=3 na otázku 14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?

17. Patříte do generace:

  • odpověď Generace Z:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 19. Sociální postavení:

20. Hodnotíte vaše příjmy jako:

  • odpověď Podprůměrné:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 10 000 Kč na otázku 10. Kolik jste ochotni investovat do dovolené?
  • odpověď Průměrné:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Baby boomers na otázku 17. Patříte do generace:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Cestujete za účelem rekreace?

2. Jak často jezdíte na dovolenou?

3. Na jak dlouho jezdíte pravidelně na dovolenou?

4. Častěji se vydáváte:

5. Za jakým účelem nejčastěji cestujete?

6. S kým obvykle cestujete

7. Jaký dopravní prostředek preferujete?

8. Kde získáváte informace?

9. Kam nejčastěji jezdíte na dovolenou?

10. Kolik jste ochotni investovat do dovolené?

11. Využíváte služeb cestovních kanceláří a agentur?

12. Zájezdy kupujete:

13. Kde nakupujete zájezdy?

14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?

15. Z jakého důvodu necestujete s cestovní kanceláří?

16. Pohlaví:

17. Patříte do generace:

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

19. Sociální postavení:

20. Hodnotíte vaše příjmy jako:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Cestujete za účelem rekreace?

2. Jak často jezdíte na dovolenou?

3. Na jak dlouho jezdíte pravidelně na dovolenou?

4. Častěji se vydáváte:

5. Za jakým účelem nejčastěji cestujete?

6. S kým obvykle cestujete

7. Jaký dopravní prostředek preferujete?

8. Kde získáváte informace?

9. Kam nejčastěji jezdíte na dovolenou?

10. Kolik jste ochotni investovat do dovolené?

11. Využíváte služeb cestovních kanceláří a agentur?

12. Zájezdy kupujete:

13. Kde nakupujete zájezdy?

14. Jakou váhu přikládáte jednotlivým prvkům, podle kterých si vybíráte cestovní kancelář, se kterou pojedete?

15. Z jakého důvodu necestujete s cestovní kanceláří?

16. Pohlaví:

17. Patříte do generace:

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

19. Sociální postavení:

20. Hodnotíte vaše příjmy jako:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Grochalová, A.Spotřebitelské chování na trhu cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://77286.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.