Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování zákazníků na webových portálech
Spotřební chování zákazníků na webových portálech
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Reimann |
---|---|
Šetření: | 06. 06. 2016 - 08. 06. 2016 |
Počet respondentů: | 280 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 16.16 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 76,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:20 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník bude sloužit, jako částečný podklad pro studium znalostí a chování českých spotřebitelů na internetovém tržišti.
Cílem je posbírat informace o výše zmíněném a srovnat je s dlouhodobým sběrem dat.
Nalézt spojistosti a závilosti mezi proměnnými.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 167 | 59,64 % | 59,64 % |
muž | 113 | 40,36 % | 40,36 % |
2. Věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16-26 | 170 | 60,71 % | 60,71 % |
27-65 | 104 | 37,14 % | 37,14 % |
do 15 | 3 | 1,07 % | 1,07 % |
nad 66 | 3 | 1,07 % | 1,07 % |
3. Nejvyšší dosažené vzdělaní (vč. aktuálního):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské | 171 | 61,07 % | 61,07 % |
vysokoškolské | 93 | 33,21 % | 33,21 % |
základní | 16 | 5,71 % | 5,71 % |
4. Výše vašich měsíčních přijmů
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 15 000,-Kč | 132 | 47,14 % | 47,14 % |
15 001,-Kč až 30 000,-Kč | 112 | 40 % | 40 % |
30 001,-Kč až 50 000,-Kč | 21 | 7,5 % | 7,5 % |
50 000,-Kč až 100 000,-Kč | 14 | 5 % | 5 % |
více jak 100 000,-Kč | 1 | 0,36 % | 0,36 % |
5. Četnost nákupů přes internet:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát do roka | 123 | 43,93 % | 43,93 % |
několikrát měsíčně | 81 | 28,93 % | 28,93 % |
1x měsíčně | 47 | 16,79 % | 16,79 % |
několikrát týdně | 15 | 5,36 % | 5,36 % |
1x týdně | 8 | 2,86 % | 2,86 % |
denně | 3 | 1,07 % | 1,07 % |
nikdy | 3 | 1,07 % | 1,07 % |
6. Používáte nějaký internetový srovnavač cen?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 227 | 81,07 % | 81,07 % |
ne | 53 | 18,93 % | 18,93 % |
7. Pokud ano, který nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Heureka | 209 | 92,07 % | 74,64 % |
Zbozi | 10 | 4,41 % | 3,57 % |
Google nákupy | 5 | 2,2 % | 1,79 % |
Srovname | 2 | 0,88 % | 0,71 % |
Hledejceny | 1 | 0,44 % | 0,36 % |
8. Kupujete jen nové, nebo i použité zboží na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jen nové → otázka č. 9, nové i použité → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nové i použité | 141 | 50,36 % | 50,36 % |
jen nové | 139 | 49,64 % | 49,64 % |
9. Jaké máte důvody pro nakupování pouze nového zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemám rád/a použité zboží | 83 | 58,04 % | 29,64 % |
bojím se podvodu | 57 | 39,86 % | 20,36 % |
nikdy jsem nepřemýšlel o použitém zboží | 43 | 30,07 % | 15,36 % |
nechci komunikovat s cizími lidmi | 13 | 9,09 % | 4,64 % |
nevím, kde takové zboží najít | 2 | 1,4 % | 0,71 % |
10. Jaké jsou důvody nakupování i použitého zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nižší cena | 119 | 83,8 % | 42,5 % |
nedostupnost daného zboží na trhu | 63 | 44,37 % | 22,5 % |
jedna se o zboží, které neexistuje v podobě nového (starožitnosti, umění,..) | 31 | 21,83 % | 11,07 % |
je to mé hobby | 13 | 9,15 % | 4,64 % |
je to náplní mé práce | 4 | 2,82 % | 1,43 % |
11. Zakoupil/a jste někdy něco na některém z těchto webů, na kterém/ých?:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Aukro | 112 | 78,87 % | 40 % |
Bazos | 94 | 66,2 % | 33,57 % |
Ebay | 64 | 45,07 % | 22,86 % |
Sbazar | 54 | 38,03 % | 19,29 % |
Hyperinzerce | 20 | 14,08 % | 7,14 % |
Bazar | 13 | 9,15 % | 4,64 % |
Žádný | 8 | 5,63 % | 2,86 % |
Gumtree | 2 | 1,41 % | 0,71 % |
12. Kolikrát jste zakoupil/a použité zboží přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát (2-10x) | 82 | 57,75 % | 29,29 % |
mnohokrát (11-30) | 27 | 19,01 % | 9,64 % |
nesčetněkrát (počet nevím 30+) | 26 | 18,31 % | 9,29 % |
jednou | 6 | 4,23 % | 2,14 % |
nikdy | 1 | 0,7 % | 0,36 % |
13. Kolikrát jste prodal/a něco přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
několikrát (2-10x) | 109 | 38,93 % | 38,93 % |
nikdy | 91 | 32,5 % | 32,5 % |
mnohokrát (11-30) | 31 | 11,07 % | 11,07 % |
nesčetněkrát (počet nevím 30+) | 29 | 10,36 % | 10,36 % |
jednou | 20 | 7,14 % | 7,14 % |
14. Nakoupil/a nebo prodal/a jste někdy něco přes sociální síť Facebook?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 2).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, neprodal/a | 191 | 68,21 % | 68,21 % |
ne, nekoupil/a | 172 | 61,43 % | 61,43 % |
ano, koupil/a | 107 | 38,21 % | 38,21 % |
ano, prodal/a | 90 | 32,14 % | 32,14 % |
15. Jaké platební metody užíváte při nákupu přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobírka | 180 | 64,29 % | 64,29 % |
bankovní převod | 158 | 56,43 % | 56,43 % |
platební karta (online) | 139 | 49,64 % | 49,64 % |
hotovost/platební karta na pobočce | 94 | 33,57 % | 33,57 % |
Paypal | 83 | 29,64 % | 29,64 % |
hotovost/platební karta na zásilkovně ( partnerské výdejní místo) | 79 | 28,21 % | 28,21 % |
16. Z jaké kategorie jste již někdy něco zakoupil/a přes internet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oblečení + módní doplňky | 192 | 68,57 % | 68,57 % |
vstupenky | 176 | 62,86 % | 62,86 % |
elektro (kromě PC a mobilů) | 164 | 58,57 % | 58,57 % |
mobilní telefony | 144 | 51,43 % | 51,43 % |
knihy | 143 | 51,07 % | 51,07 % |
kosmetika | 122 | 43,57 % | 43,57 % |
výpočetní technika | 117 | 41,79 % | 41,79 % |
služby | 108 | 38,57 % | 38,57 % |
sport | 92 | 32,86 % | 32,86 % |
zvířata | 68 | 24,29 % | 24,29 % |
nábytek | 63 | 22,5 % | 22,5 % |
potraviny | 62 | 22,14 % | 22,14 % |
auto-moto | 59 | 21,07 % | 21,07 % |
zahrada | 59 | 21,07 % | 21,07 % |
děti | 58 | 20,71 % | 20,71 % |
starožitnosti | 20 | 7,14 % | 7,14 % |
reality (pozemky, byty, domy,..) | 12 | 4,29 % | 4,29 % |
17. Seřaďte vaše priority při internetovém nakupování:
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
pohodlí | 2.839 | 3.056 |
nižší cena | 2.564 | 2.074 |
větší nabídka sortimentu | 3.207 | 1.757 |
jednoduchost | 3.882 | 1.675 |
zboží nelze jinak zakoupit | 4.575 | 3.002 |
úspora času | 3.932 | 3.049 |
18. Máte nějakou negativní zkušenost s nakupováním na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 19, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 177 | 63,21 % | 63,21 % |
ano | 103 | 36,79 % | 36,79 % |
19. Jakou?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1x Nedodané zboží po zaplacení předem na účet u nákupu použitého zboží přes inzerát, s cenou okolo 200,-Kč. Jinak vždy bez problémů.
blokovani zbozi pri prodeji nevyzvednuti zbozi ruseni bjednavky eshopem
Byla jsem podvedena zbozi nebylo po zaplacení dodáno, ale vyřešeno policií čr a následně soudem, bylo nás podvedených cca 20
dlouhá dodací lhůta
Dorazilo jine nez objednane zbozi. Pozde dodane zbozi (az po nekolikere urgenci)
Dorazilo jiné zboží
jednou jsem poslala nejprve peníze a zboží jsem nedostala
když slevový portál nedal vědět, že ho koupila jiná společnost a peníze za zboží nevrátili
Koupil jsem kradený telefon..
koupila, zaplatila, ale zboží už neviděla
Kupujicí si danou věc nevyzvedl, když mu byla zaslána na dobírku!
kvalita či vzor neodpovídal popisu a vzoru.. následovala dlouhá reklamace ..
Kvalita zboží, nepravdivé údaje
na aukru, nákup použitého nefunkčního zboží, nebo objednávka z číny - zaslání jiného zboží
na fotce to vypadalo daleko lépe (oblečení)
Na stránkách prodejců je často zboží "skladem", ale ve skladu není.
nákup kopie telefonu a marná reklamace
například reklamace. Je to obtížnější než v kamenném obchodě.
následná domluva s přepravní společností, aby dovezla danou věc tam kam má v uvedený čas.
nečestnost čechů - nevyzvedlé dobírky - zaslané peníze předem a žádné zboží nedorazí...
nedodané zboží, vadné zboží, neochota při reklamaci, rozbité zboží při dodání. Velmi často příliš vysoká cena za poštovné- velmi často mě odradí od koupi.
Nedodani zbozi. CZC k posrani informovanost a vse jim trva curakum !
Nedoruceni zaplaceneho zbozi...
Nefunkční telefon,hodinky.
Nekvalitní zboží
Nekvalitní zboží
neobdržení zboží po zaplacení půlky ceny předem
Neodeslání zboží/ obdržení jiného než popisovaného zboží
nepredidane chovani eshopu (lhut, kvaita, specifikace zbozi)
neprevzatá dobierka, podvod pri dobierke
nepřičtení slevy z kódu a potom následná ignorace z marketingového oddělení daného obchodu (cellbes)
Nepřišlo stejné zboží jako bylo udáno v inzerátu a nebo i 2x nepřišlo vůbec.
Nesouhlasil popis zboží, zaplatil jsem předem a přišel o cca 20000,- (bazoš.cz), objednávka šla udělat a bylo zboží skladem, ale nakonec je to byla jen mylná informace
Nespolehlivost kupujiciho/prodavajiciho.
nevhodná velikost (jiná než dle popisu), obtíže s vrácením zboží.
okradli mě
Petr Reimann mě ojebal o 300.
Podvod
podvod na aukru, byl jsem i u soudu, par pres ebay, ale to se vzdy vyresilo..
Podvod..
Podvodníci :) jak jinak... Například záloha za poštovné.
Podvodnící jsou všude.
Podvody
Popis neodpovídal skutečnosti.
Poslal jsem peníze, nepřišlo zboží. Stalo se 2x, předáno na policii, v 1. případě jsem peníze už dostal zpět, druhý se řeší
Použité zboží, které jsem kupoval přes Facebook, přišlo poškozené.
Problem s dovozen zbozi vcas, nekompletni zasilky.
problém s výrobkem, neseděla barva a velikost šatů
Prodej z druhé ruky - nefunkční spotřebič
Prodejce (kamenný), který mi vydal jiný notebook než objednaný, jako prodejce jsem zažil vrácení dobírky
Prostě jsem se nechal ojebat, mnohokrát.
Prošlá expirace , záměna objednávky , chybný obsah objednávky ,poškození obalu i obsahu, problémová komunikace s e-shopem ,dlouhé lhůty dodání .
Předmět mi nepřišel..
Příšlo jiné zboží než bylo objednané. (reklamace)
Přišlo mi jiné, než udávané zboží.
přivezli mi těžké skříně o den dřív s složili mi je v přízemí paneláku, nechtěli mi uznat reklamaci u mobilu
reklamace
reklamace zboží objednaného ze zahraničí
Složitě se pak reklamují věci.
spíše s doručovatelem - po zkušenostech (ztráta, poškozený balík...) vždy raději volím osobní vyzvednutí na pobočce pokud lze. Také se mi stalo, že nákup proběhl ale zboží nebylo doručeno vůbec.
Špatná orientace na webových stránkách. Neuvedena dostupnost a následně mi byla zásilka stornovaná, protože nebyla dostupná a já už platbu odeslala, takže jsem čekala než mi vrátí peníze, což bylo velice nepříjemné. Na jiném eshopu jsem si objednala zboží, kde nebylo uvedeno, že se jedná o ilustrativní foto a domů mi tak přišla jiná zásilka než byla uvedena na fotce.
špatná velikost oblečení, doručení jiného výrobku
Vadné zboží neodpovídající popisu
Vadný kus.
Z Aukra mi přišly 2 nefungující paměťové karty, obchod měsíc nereagoval, až po urgencích ze strany Aukra a negativního komentáře se teprve začalo něco dít.
Z účtu mi odešlo 33,- někam do Číny, když jsem nakupovala přes internet. Banka reklamaci nakonec uznala.
Zakoupila jsem u jiste spolecnosti krmivo, ktere bylo plne larev molu. Reklamovala jsem zbozi a oni mi zaslali nove, ale mela jsem za nej platit. To jsem odmitla a zadala penize zpet. Nemeli se k zaslani tak jsem to musela resit pres COI a nasledne mi penize byly zaslany po cca 6 mesicich.
Zaplatila jsem za zboží které nepřišlo.podane trestní oznameni
Zaslání špatného/nekompletního zboží a následné problémy s vrácením peněz.
Zbozi dorazilo nefunkcni (hodinky), ale nebyl problem s vymenou
Zbozi neprislo.
Zboží (konkrétně oblečení) přišlo v nesprávné velikosti a celkově vypadalo o dost hůře než na internetových fotkách.
Zboží bylo nekvalitní a vypadalo jinak než mělo
zboží bylo poruchové
Zboží nebylo zasláno ve sjednaný termín. Od kupní smlouvy jsem tedy byla nucena odstoupit.
zboží nedorazilo vůbec nebo bylo nekvalitní
Zboží nedošlo kompletní, chybějící elektronická součástka.
zboží nefungovalo
Zboží někdy neodpovídá prezentované nabídce.
Zboží neodpovídalo nabídce.
Zboží neodpovídalo požadavkům
zboží nepřišlo nebo bylo poškozené
Zboží přišlo poškozené, vina prodejce, nikoliv pošty, následovná dohoda o vrácení peněz, která však neproběhla.
Zboží sice mělo být nové, ale bylo poškrábané.
zboží vůbec nedorazilo zboží neodpovídalo popisu
Zboží z druhé ruky nevypadalo tak jak mělo. Bylo mnohem více použité než jak prodejce uváděl a dokonce za několik měsíců přestalo úplně fungovat.
zlá veľkosť oblečenia, arogantný kurier
Zmrdy
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.