Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv společenské odpovědnosti firem ve šperkařském průmyslu

Vliv společenské odpovědnosti firem ve šperkařském průmyslu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Šťastná
Šetření:20. 02. 2023 - 18. 03. 2023
Počet respondentů:267
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, vážené respondentky, 
ráda bych Vás touto cestou požádala o vyplnění dotazníku, který se zabývá vlivem společenské odpovědnosti firem ve šperkařském průmyslu. Údaje z dotazníkového šetření budou následně analyzovány s cílem prozkoumat vztah mezi aktivitami CSR a vnímáním a nákupními záměry spotřebitelů. 

Vyplnění dotazníku Vám potrvá nanejvýš 5 minut. Dotazník je zcela anonymní a jeho výsledky budou použity jako podklad pro mou diplomovou práci. 

Děkuji Vám za Váš čas a ochotu. 

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility neboli CSR)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18669,66 %69,66 %  
ne8130,34 %30,34 %  

Graf

2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano14353,56 %53,56 %  
spíše ne5620,97 %20,97 %  
nevím3211,99 %11,99 %  
rozhodně ano248,99 %8,99 %  
rozhodně ne124,49 %4,49 %  

Graf

3. Jaký typ šperků (si) nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [bižuterieotázka č. 4, šperky ze stříbraotázka č. 4, šperky ze zlataotázka č. 4, šperky z platinyotázka č. 4, šperky z chirurgické oceliotázka č. 4, žádnéotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
šperky ze stříbra8130,34 %30,34 %  
šperky ze zlata7327,34 %27,34 %  
žádné6323,6 %23,6 %  
bižuterie3011,24 %11,24 %  
šperky z chirurgické oceli176,37 %6,37 %  
šperky z platiny31,12 %1,12 %  

Graf

4. Který z faktorů Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu šperku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
design13465,69 %50,19 %  
kvalita3818,63 %14,23 %  
cena2110,29 %7,87 %  
značka73,43 %2,62 %  
zákaznický servis31,47 %1,12 %  
pověst10,49 %0,37 %  

Graf

5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–⁠5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kvalita výrobků4.6330.524
pověst značky3.71.386
transparentnost2.9511.282
zákaznický servis3.8651.233
etické a udržitelné postupy3.0861.412
firemní hodnoty2.6591.446

Graf

6. Co je podle Vás hlavní důvod, proč se klenotnické firmy zapojují do aktivit společenské odpovědnosti firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zlepšení pověsti a image značky14955,81 %55,81 %  
přilákání zákazníků5620,97 %20,97 %  
dodržování předpisů a zákonů2910,86 %10,86 %  
prospěch společnosti165,99 %5,99 %  
snižování dopadu na životní prostředí114,12 %4,12 %  
ideologie tělech sraček 10,37 %0,37 %  
Propaganda 10,37 %0,37 %  
Kombinace některých výše uvedených možností. Konkrétně 1.2.a někdy možná 4.a/nebo 5.10,37 %0,37 %  
Je mi to jedno10,37 %0,37 %  
Donucení10,37 %0,37 %  
Nátlak společnosti 10,37 %0,37 %  

Graf

7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)3.671.052
Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně3.7191.026
S větší pravděpodobností dám přednost nákupu šperku od společnosti, která používá udržitelné a etické postupy3.4761.253
Odvádí-li společnost část svých zisků z prodeje na dobročinné účely, může tím pozitivně ovlivnit mé rozhodnutí o nákupu2.8581.373

Graf

8. Jaké jsou podle vás nejdůležitější iniciativy v oblasti společenské odpovědnosti, které může klenotnická společnost realizovat? Vyberte prosím maximálně 3.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
etické získávání materiálů19874,16 %74,16 %  
udržitelnost životního prostředí15758,8 %58,8 %  
bezpečné a zdravé pracovní podmínky10940,82 %40,82 %  
spravedlivé pracovní podmínky6524,34 %24,34 %  
transparentnost6022,47 %22,47 %  
zapojení komunity4817,98 %17,98 %  
dobročinnost3914,61 %14,61 %  
spravedlivé pracovní postupy20,75 %0,75 %  
cena a kvalita10,37 %0,37 %  
zkrachovat10,37 %0,37 %  
zisk10,37 %0,37 %  
Celé je to podvod 10,37 %0,37 %  
zadne10,37 %0,37 %  
já jim prostě nevěřím10,37 %0,37 %  
Nepodvádět v karátech10,37 %0,37 %  
neřeším10,37 %0,37 %  
nesleduji, přehání se to10,37 %0,37 %  
nenapálit ceny10,37 %0,37 %  
Nevěřím ničemu10,37 %0,37 %  
soustředit se na kvalitu a poctivost10,37 %0,37 %  
nelhat10,37 %0,37 %  
férová cena10,37 %0,37 %  
Nepoužívat tohle vše jen k reklamě a opravdu k něčemu přispět10,37 %0,37 %  
že bude poctivý a k zákazníkům slušná10,37 %0,37 %  
Nesnažil se zaujmout a zalíbit za každou cenu zkreslováním informací10,37 %0,37 %  
nepodvádět10,37 %0,37 %  
Záměrně neškodit společnosti a planetě10,37 %0,37 %  
Neřeším, je to přehnané10,37 %0,37 %  
pokud chci koupit šperk, tohle neřeším10,37 %0,37 %  
Záměrně neškodit a nelhat10,37 %0,37 %  
téhle propagaci značek nevěřím10,37 %0,37 %  

Graf

9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mírný pozitivní dopad15457,68 %57,68 %  
minimální pozitivní dopad6925,84 %25,84 %  
významný pozitivní dopad269,74 %9,74 %  
žádný dopad186,74 %6,74 %  

Graf

10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9134,08 %34,08 %  
spíše ne8029,96 %29,96 %  
rozhodně ne3914,61 %14,61 %  
nevím3814,23 %14,23 %  
rozhodně ano197,12 %7,12 %  

Graf

11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano13751,31 %51,31 %  
spíše ne6323,6 %23,6 %  
nevím3513,11 %13,11 %  
rozhodně ne176,37 %6,37 %  
rozhodně ano155,62 %5,62 %  

Graf

12. Co považujete aktuálně za největší hrozby, ke kterým může klenotnický průmysl svou činností přispívat? Vyberte prosím maximálně 3.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
problémy s chudobou a vykořisťování15558,05 %58,05 %  
nepříznivé dopady na životní prostředí v důsledku neekologických postupů13952,06 %52,06 %  
těžba v oblastech zasažených válečnými konflikty9736,33 %36,33 %  
porušování lidských práv v diamantových dolech9535,58 %35,58 %  
nedostatečná transparentnost dodavatelského řetězce8130,34 %30,34 %  
obchodování s materiály na černém trhu5922,1 %22,1 %  
ekonomická a energetická náročnost4516,85 %16,85 %  
nevím, nedokážu posoudit197,12 %7,12 %  
nepříznivé dopady na životní prostředí v důsledku ekologických postupů51,87 %1,87 %  
zadne10,37 %0,37 %  
Nedostatek peněz 10,37 %0,37 %  
Korupce10,37 %0,37 %  
ovlivňování zákazníků těmito sliby10,37 %0,37 %  
Konzum společnosti10,37 %0,37 %  
Výroba v ČR, podpora lokálních šperkařů10,37 %0,37 %  
lhaní spotřebitelům10,37 %0,37 %  
Používání těchto aktivit k manipulaci zákazníků10,37 %0,37 %  

Graf

13. Která z následujících společensky odpovědných aktivit šperkařských značek by nejvíce ovlivnila Vaši důvěru ve značku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
používání eticky získaných a bezkonfliktních materiálů19372,28 %72,28 %  
snižování množství odpadu11342,32 %42,32 %  
podpora místní komunity9134,08 %34,08 %  
snižování uhlíkové stopy5219,48 %19,48 %  
podpora odpovědné spotřeby a nabídka recyklačních programů3914,61 %14,61 %  
používání recyklovaných materiálů ve výrobním procesu3713,86 %13,86 %  
spolupráce s neziskovými organizacemi259,36 %9,36 %  
žádná62,25 %2,25 %  
cena20,75 %0,75 %  
zkrachování10,37 %0,37 %  
všechny, takovou firmu bych si záměrně nevybral10,37 %0,37 %  
Nízké ceny 10,37 %0,37 %  
Takový blbosti mě nezajímají 10,37 %0,37 %  
nic z toho10,37 %0,37 %  
je rozdíl mezi deklaracemi a skutečností10,37 %0,37 %  
.10,37 %0,37 %  
Žádné 10,37 %0,37 %  
zlepšení podmínek pro pracovníky v dolech a těžařství 10,37 %0,37 %  
tohle vůbec neřeším10,37 %0,37 %  
Ani jedno z toho10,37 %0,37 %  
výroba v ČR10,37 %0,37 %  
žádná, značky by toto "dobro" měli konat nezištně, o tom to je, ne ho propagovat10,37 %0,37 %  
Žádná, nevěřím ničemu10,37 %0,37 %  
žádná, je to jen marketing10,37 %0,37 %  
prezentování pravdivých a nezkreslených informací10,37 %0,37 %  
když se bude soustředit na prodej šperků za poctivých podmínek10,37 %0,37 %  
dobré pracovní podmínky10,37 %0,37 %  
vyrábět v ČR10,37 %0,37 %  
recyklované zlato je OK10,37 %0,37 %  
Nedělat to jen ze zištnosti pro reklamu10,37 %0,37 %  
výroba, která podporuje místní řemeslo10,37 %0,37 %  
výroba v Evropě10,37 %0,37 %  
Profesionalita10,37 %0,37 %  
pravdivá komunikace bez příkras10,37 %0,37 %  
Výroba v ČR, ne v Číně10,37 %0,37 %  
hezký produkt a kvalita, víc mě nezajímá10,37 %0,37 %  
poctivé praktiky10,37 %0,37 %  
Doložení certifikátem10,37 %0,37 %  
Značka která funguje bez reklam, a i tak má dobrou pověst10,37 %0,37 %  

Graf

14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nemá to vliv na mou důvěru ve značku10037,45 %37,45 %  
nejsem si jistý/á, záleží na konkrétní iniciativě9435,21 %35,21 %  
ano, tyto iniciativy můžou mít pozitivní vliv na mou důvěru ve značku7327,34 %27,34 %  

Graf

15. Pohlaví respondenta:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18970,79 %70,79 %  
muž7728,84 %28,84 %  
jiné10,37 %0,37 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25–34 let10037,45 %37,45 %  
35–44 let7026,22 %26,22 %  
45–54 let4215,73 %15,73 %  
18–24 let3412,73 %12,73 %  
55 let a více145,24 %5,24 %  
17 let a méně72,62 %2,62 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské13048,69 %48,69 %  
středoškolské12245,69 %45,69 %  
základní155,62 %5,62 %  

Graf

18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec16762,55 %62,55 %  
student3713,86 %13,86 %  
mateřská / rodičovská dovolená197,12 %7,12 %  
podnikatel197,12 %7,12 %  
důchodce155,62 %5,62 %  
nezaměstnaný103,75 %3,75 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–⁠5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)

  • odpověď etické a udržitelné postupy=1:
    • 7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)

7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)

  • odpověď Odvádí-li společnost část svých zisků z prodeje na dobročinné účely, může tím pozitivně ovlivnit mé rozhodnutí o nákupu=1:
    • 6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
    • 6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
  • odpověď S větší pravděpodobností dám přednost nákupu šperku od společnosti, která používá udržitelné a etické postupy=1:
    • 11.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
    • 11.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)

10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?

  • odpověď rozhodně ne:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
    • 6.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný dopad na otázku 9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?
    • zobrazit další souvislosti
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?

14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?

  • odpověď ano, tyto iniciativy můžou mít pozitivní vliv na mou důvěru ve značku:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
  • odpověď ne, nemá to vliv na mou důvěru ve značku:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný dopad na otázku 9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi S větší pravděpodobností dám přednost nákupu šperku od společnosti, která používá udržitelné a etické postupy=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)

15. Pohlaví respondenta:

  • odpověď muž:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?

18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

  • odpověď důchodce:
    • 16.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 55 let a více na otázku 16. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility neboli CSR)?

2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?

3. Jaký typ šperků (si) nejčastěji kupujete?

4. Který z faktorů Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu šperku?

5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–⁠5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)

6. Co je podle Vás hlavní důvod, proč se klenotnické firmy zapojují do aktivit společenské odpovědnosti firem?

7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)

8. Jaké jsou podle vás nejdůležitější iniciativy v oblasti společenské odpovědnosti, které může klenotnická společnost realizovat? Vyberte prosím maximálně 3.

9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?

10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?

11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?

12. Co považujete aktuálně za největší hrozby, ke kterým může klenotnický průmysl svou činností přispívat? Vyberte prosím maximálně 3.

13. Která z následujících společensky odpovědných aktivit šperkařských značek by nejvíce ovlivnila Vaši důvěru ve značku?

14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?

15. Pohlaví respondenta:

16. Kolik je Vám let?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility neboli CSR)?

2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?

3. Jaký typ šperků (si) nejčastěji kupujete?

4. Který z faktorů Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu šperku?

5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–⁠5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)

6. Co je podle Vás hlavní důvod, proč se klenotnické firmy zapojují do aktivit společenské odpovědnosti firem?

7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)

8. Jaké jsou podle vás nejdůležitější iniciativy v oblasti společenské odpovědnosti, které může klenotnická společnost realizovat? Vyberte prosím maximálně 3.

9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?

10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?

11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?

12. Co považujete aktuálně za největší hrozby, ke kterým může klenotnický průmysl svou činností přispívat? Vyberte prosím maximálně 3.

13. Která z následujících společensky odpovědných aktivit šperkařských značek by nejvíce ovlivnila Vaši důvěru ve značku?

14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?

15. Pohlaví respondenta:

16. Kolik je Vám let?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šťastná, M.Vliv společenské odpovědnosti firem ve šperkařském průmyslu (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://77855.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.