Vliv společenské odpovědnosti firem ve šperkařském průmyslu
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu:
Markéta Šťastná
Šetření:
20. 02. 2023 - 18. 03. 2023
Počet respondentů:
267
Počet otázek (max/průměr):
18 / 17.76
Použité ochrany:
žádné
Zobrazení otázek:
celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:
72,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážení respondenti, vážené respondentky, ráda bych Vás touto cestou požádala o vyplnění dotazníku, který se zabývá vlivem společenské odpovědnosti firem ve šperkařském průmyslu. Údaje z dotazníkového šetření budou následně analyzovány s cílem prozkoumat vztah mezi aktivitami CSR a vnímáním a nákupními záměry spotřebitelů.
Vyplnění dotazníku Vám potrvá nanejvýš 5 minut. Dotazník je zcela anonymní a jeho výsledky budou použity jako podklad pro mou diplomovou práci.
Děkuji Vám za Váš čas a ochotu.
Odpovědi respondentů
1. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility neboli CSR)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
186
69,66 %
69,66 %
ne
81
30,34 %
30,34 %
2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
143
53,56 %
53,56 %
spíše ne
56
20,97 %
20,97 %
nevím
32
11,99 %
11,99 %
rozhodně ano
24
8,99 %
8,99 %
rozhodně ne
12
4,49 %
4,49 %
3. Jaký typ šperků (si) nejčastěji kupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [bižuterie → otázka č. 4, šperky ze stříbra → otázka č. 4, šperky ze zlata → otázka č. 4, šperky z platiny → otázka č. 4, šperky z chirurgické oceli → otázka č. 4, žádné → otázka č. 5].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
šperky ze stříbra
81
30,34 %
30,34 %
šperky ze zlata
73
27,34 %
27,34 %
žádné
63
23,6 %
23,6 %
bižuterie
30
11,24 %
11,24 %
šperky z chirurgické oceli
17
6,37 %
6,37 %
šperky z platiny
3
1,12 %
1,12 %
4. Který z faktorů Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu šperku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
design
134
65,69 %
50,19 %
kvalita
38
18,63 %
14,23 %
cena
21
10,29 %
7,87 %
značka
7
3,43 %
2,62 %
zákaznický servis
3
1,47 %
1,12 %
pověst
1
0,49 %
0,37 %
5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
kvalita výrobků
4.633
0.524
pověst značky
3.7
1.386
transparentnost
2.951
1.282
zákaznický servis
3.865
1.233
etické a udržitelné postupy
3.086
1.412
firemní hodnoty
2.659
1.446
6. Co je podle Vás hlavní důvod, proč se klenotnické firmy zapojují do aktivit společenské odpovědnosti firem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zlepšení pověsti a image značky
149
55,81 %
55,81 %
přilákání zákazníků
56
20,97 %
20,97 %
dodržování předpisů a zákonů
29
10,86 %
10,86 %
prospěch společnosti
16
5,99 %
5,99 %
snižování dopadu na životní prostředí
11
4,12 %
4,12 %
ideologie tělech sraček
1
0,37 %
0,37 %
Propaganda
1
0,37 %
0,37 %
Kombinace některých výše uvedených možností. Konkrétně 1.2.a někdy možná 4.a/nebo 5.
1
0,37 %
0,37 %
Je mi to jedno
1
0,37 %
0,37 %
Donucení
1
0,37 %
0,37 %
Nátlak společnosti
1
0,37 %
0,37 %
7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)
3.67
1.052
Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně
3.719
1.026
S větší pravděpodobností dám přednost nákupu šperku od společnosti, která používá udržitelné a etické postupy
3.476
1.253
Odvádí-li společnost část svých zisků z prodeje na dobročinné účely, může tím pozitivně ovlivnit mé rozhodnutí o nákupu
2.858
1.373
8. Jaké jsou podle vás nejdůležitější iniciativy v oblasti společenské odpovědnosti, které může klenotnická společnost realizovat? Vyberte prosím maximálně 3.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
etické získávání materiálů
198
74,16 %
74,16 %
udržitelnost životního prostředí
157
58,8 %
58,8 %
bezpečné a zdravé pracovní podmínky
109
40,82 %
40,82 %
spravedlivé pracovní podmínky
65
24,34 %
24,34 %
transparentnost
60
22,47 %
22,47 %
zapojení komunity
48
17,98 %
17,98 %
dobročinnost
39
14,61 %
14,61 %
spravedlivé pracovní postupy
2
0,75 %
0,75 %
cena a kvalita
1
0,37 %
0,37 %
zkrachovat
1
0,37 %
0,37 %
zisk
1
0,37 %
0,37 %
Celé je to podvod
1
0,37 %
0,37 %
zadne
1
0,37 %
0,37 %
já jim prostě nevěřím
1
0,37 %
0,37 %
Nepodvádět v karátech
1
0,37 %
0,37 %
neřeším
1
0,37 %
0,37 %
nesleduji, přehání se to
1
0,37 %
0,37 %
nenapálit ceny
1
0,37 %
0,37 %
Nevěřím ničemu
1
0,37 %
0,37 %
soustředit se na kvalitu a poctivost
1
0,37 %
0,37 %
nelhat
1
0,37 %
0,37 %
férová cena
1
0,37 %
0,37 %
Nepoužívat tohle vše jen k reklamě a opravdu k něčemu přispět
1
0,37 %
0,37 %
že bude poctivý a k zákazníkům slušná
1
0,37 %
0,37 %
Nesnažil se zaujmout a zalíbit za každou cenu zkreslováním informací
1
0,37 %
0,37 %
nepodvádět
1
0,37 %
0,37 %
Záměrně neškodit společnosti a planetě
1
0,37 %
0,37 %
Neřeším, je to přehnané
1
0,37 %
0,37 %
pokud chci koupit šperk, tohle neřeším
1
0,37 %
0,37 %
Záměrně neškodit a nelhat
1
0,37 %
0,37 %
téhle propagaci značek nevěřím
1
0,37 %
0,37 %
9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
mírný pozitivní dopad
154
57,68 %
57,68 %
minimální pozitivní dopad
69
25,84 %
25,84 %
významný pozitivní dopad
26
9,74 %
9,74 %
žádný dopad
18
6,74 %
6,74 %
10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
91
34,08 %
34,08 %
spíše ne
80
29,96 %
29,96 %
rozhodně ne
39
14,61 %
14,61 %
nevím
38
14,23 %
14,23 %
rozhodně ano
19
7,12 %
7,12 %
11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
137
51,31 %
51,31 %
spíše ne
63
23,6 %
23,6 %
nevím
35
13,11 %
13,11 %
rozhodně ne
17
6,37 %
6,37 %
rozhodně ano
15
5,62 %
5,62 %
12. Co považujete aktuálně za největší hrozby, ke kterým může klenotnický průmysl svou činností přispívat? Vyberte prosím maximálně 3.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
problémy s chudobou a vykořisťování
155
58,05 %
58,05 %
nepříznivé dopady na životní prostředí v důsledku neekologických postupů
nepříznivé dopady na životní prostředí v důsledku ekologických postupů
5
1,87 %
1,87 %
zadne
1
0,37 %
0,37 %
Nedostatek peněz
1
0,37 %
0,37 %
Korupce
1
0,37 %
0,37 %
ovlivňování zákazníků těmito sliby
1
0,37 %
0,37 %
Konzum společnosti
1
0,37 %
0,37 %
Výroba v ČR, podpora lokálních šperkařů
1
0,37 %
0,37 %
lhaní spotřebitelům
1
0,37 %
0,37 %
Používání těchto aktivit k manipulaci zákazníků
1
0,37 %
0,37 %
13. Která z následujících společensky odpovědných aktivit šperkařských značek by nejvíce ovlivnila Vaši důvěru ve značku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
používání eticky získaných a bezkonfliktních materiálů
193
72,28 %
72,28 %
snižování množství odpadu
113
42,32 %
42,32 %
podpora místní komunity
91
34,08 %
34,08 %
snižování uhlíkové stopy
52
19,48 %
19,48 %
podpora odpovědné spotřeby a nabídka recyklačních programů
39
14,61 %
14,61 %
používání recyklovaných materiálů ve výrobním procesu
37
13,86 %
13,86 %
spolupráce s neziskovými organizacemi
25
9,36 %
9,36 %
žádná
6
2,25 %
2,25 %
cena
2
0,75 %
0,75 %
zkrachování
1
0,37 %
0,37 %
všechny, takovou firmu bych si záměrně nevybral
1
0,37 %
0,37 %
Nízké ceny
1
0,37 %
0,37 %
Takový blbosti mě nezajímají
1
0,37 %
0,37 %
nic z toho
1
0,37 %
0,37 %
je rozdíl mezi deklaracemi a skutečností
1
0,37 %
0,37 %
.
1
0,37 %
0,37 %
Žádné
1
0,37 %
0,37 %
zlepšení podmínek pro pracovníky v dolech a těžařství
1
0,37 %
0,37 %
tohle vůbec neřeším
1
0,37 %
0,37 %
Ani jedno z toho
1
0,37 %
0,37 %
výroba v ČR
1
0,37 %
0,37 %
žádná, značky by toto "dobro" měli konat nezištně, o tom to je, ne ho propagovat
1
0,37 %
0,37 %
Žádná, nevěřím ničemu
1
0,37 %
0,37 %
žádná, je to jen marketing
1
0,37 %
0,37 %
prezentování pravdivých a nezkreslených informací
1
0,37 %
0,37 %
když se bude soustředit na prodej šperků za poctivých podmínek
1
0,37 %
0,37 %
dobré pracovní podmínky
1
0,37 %
0,37 %
vyrábět v ČR
1
0,37 %
0,37 %
recyklované zlato je OK
1
0,37 %
0,37 %
Nedělat to jen ze zištnosti pro reklamu
1
0,37 %
0,37 %
výroba, která podporuje místní řemeslo
1
0,37 %
0,37 %
výroba v Evropě
1
0,37 %
0,37 %
Profesionalita
1
0,37 %
0,37 %
pravdivá komunikace bez příkras
1
0,37 %
0,37 %
Výroba v ČR, ne v Číně
1
0,37 %
0,37 %
hezký produkt a kvalita, víc mě nezajímá
1
0,37 %
0,37 %
poctivé praktiky
1
0,37 %
0,37 %
Doložení certifikátem
1
0,37 %
0,37 %
Značka která funguje bez reklam, a i tak má dobrou pověst
1
0,37 %
0,37 %
14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne, nemá to vliv na mou důvěru ve značku
100
37,45 %
37,45 %
nejsem si jistý/á, záleží na konkrétní iniciativě
94
35,21 %
35,21 %
ano, tyto iniciativy můžou mít pozitivní vliv na mou důvěru ve značku
73
27,34 %
27,34 %
15. Pohlaví respondenta:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
189
70,79 %
70,79 %
muž
77
28,84 %
28,84 %
jiné
1
0,37 %
0,37 %
16. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
25–34 let
100
37,45 %
37,45 %
35–44 let
70
26,22 %
26,22 %
45–54 let
42
15,73 %
15,73 %
18–24 let
34
12,73 %
12,73 %
55 let a více
14
5,24 %
5,24 %
17 let a méně
7
2,62 %
2,62 %
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
130
48,69 %
48,69 %
středoškolské
122
45,69 %
45,69 %
základní
15
5,62 %
5,62 %
18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnanec
167
62,55 %
62,55 %
student
37
13,86 %
13,86 %
mateřská / rodičovská dovolená
19
7,12 %
7,12 %
podnikatel
19
7,12 %
7,12 %
důchodce
15
5,62 %
5,62 %
nezaměstnaný
10
3,75 %
3,75 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)
odpověď etické a udržitelné postupy=1:
7.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
odpověď Odvádí-li společnost část svých zisků z prodeje na dobročinné účely, může tím pozitivně ovlivnit mé rozhodnutí o nákupu=1:
6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
odpověď S větší pravděpodobností dám přednost nákupu šperku od společnosti, která používá udržitelné a etické postupy=1:
11.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
11.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?
odpověď rozhodně ne:
6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
6.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný dopad na otázku 9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?
6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?
6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?
odpověď ano, tyto iniciativy můžou mít pozitivní vliv na mou důvěru ve značku:
3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
odpověď ne, nemá to vliv na mou důvěru ve značku:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klenotnické značky by se měly zapojovat do aktivit společenské odpovědnosti (CSR)=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značky, které se zapojují do aktivit společenské odpovědnosti (CSR) vnímám pozitivně=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný dopad na otázku 9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi S větší pravděpodobností dám přednost nákupu šperku od společnosti, která používá udržitelné a etické postupy=1 na otázku 7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
15. Pohlaví respondenta:
odpověď muž:
3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?
odpověď důchodce:
16.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 55 let a více na otázku 16. Kolik je Vám let?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility neboli CSR)?
2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
3. Jaký typ šperků (si) nejčastěji kupujete?
4. Který z faktorů Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu šperku?
5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)
6. Co je podle Vás hlavní důvod, proč se klenotnické firmy zapojují do aktivit společenské odpovědnosti firem?
7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
8. Jaké jsou podle vás nejdůležitější iniciativy v oblasti společenské odpovědnosti, které může klenotnická společnost realizovat? Vyberte prosím maximálně 3.
9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?
10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?
11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?
12. Co považujete aktuálně za největší hrozby, ke kterým může klenotnický průmysl svou činností přispívat? Vyberte prosím maximálně 3.
13. Která z následujících společensky odpovědných aktivit šperkařských značek by nejvíce ovlivnila Vaši důvěru ve značku?
14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?
15. Pohlaví respondenta:
16. Kolik je Vám let?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Setkali jste se někdy s pojmem společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility neboli CSR)?
2. Je pro Vás důležité, aby se firma, jejíž výrobky nakupujete, chovala společensky odpovědně?
3. Jaký typ šperků (si) nejčastěji kupujete?
4. Který z faktorů Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu šperku?
5. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory z hlediska důvěry ve šperkařskou značku? (ohodnoťte na stupnici 1–5, přičemž 1 znamená „vůbec není důležité“ a 5 znamená „velmi důležité“)
6. Co je podle Vás hlavní důvod, proč se klenotnické firmy zapojují do aktivit společenské odpovědnosti firem?
7. Na škále 1–5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – rozhodně nesouhlasím, 5 – rozhodně souhlasím)
8. Jaké jsou podle vás nejdůležitější iniciativy v oblasti společenské odpovědnosti, které může klenotnická společnost realizovat? Vyberte prosím maximálně 3.
9. Do jaké míry si myslíte, že iniciativy klenotnických společností v oblasti společenské odpovědnosti mohou mít pozitivní dopad na životní prostředí?
10. Byli byste ochotni zaplatit o něco vyšší cenu za šperky, které jsou vyrobeny ekologicky a sociálně odpovědným způsobem?
11. Myslíte si, že společensky odpovědné aktivity šperkařských značek ovlivňují vnímání hodnoty jejich výrobků?
12. Co považujete aktuálně za největší hrozby, ke kterým může klenotnický průmysl svou činností přispívat? Vyberte prosím maximálně 3.
13. Která z následujících společensky odpovědných aktivit šperkařských značek by nejvíce ovlivnila Vaši důvěru ve značku?
14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?
15. Pohlaví respondenta:
16. Kolik je Vám let?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
18. Jaké je Vaše pracovní zařazení?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Šťastná, M. – Vliv společenské odpovědnosti firem ve šperkařském průmyslu (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://77855.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Pavel: A vy máte něco jiného než pytlika nebo buchtu? A mohl bych to vidět? Stejně jako těch 69 dalších? Jestli máte zcela jiné pohlaví asi by to chtělo řešit to s doktorem, endokrynologem, máte nějak pomotané hormony.
Tehir: Otázka 14. Věříte značkám, které propagují své sociální a ekologické iniciativy?
Ne, pokud něco takového musejí propagovat a cpou mi své charitativní činnosti třeba na sociálních sítích, SNIŽUJE to mou důvěru ve značku. Dobročinnost má být tichá a s cílem pomoci, ne s cílem se zviditelnit.