Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů

Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adela C
Šetření:11. 06. 2023 - 31. 07. 2023
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):21 / 6.03
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

budu Vám velmi vděčná, pokud věnujete pár minut svého času vyplnění mého dotazníku. Dotazník zkoumá faktory, které ovlivňují spotřebitele při rozhodování o koupi produktů na úpravu vlasů a poté konkrétně nákupní chování spotřebitelů produktu Dyson Airwrap. Odpovědět může každý, ale potřebuji hlavně respondenty, kteří používají zařízení na ůpravu vlasů (fén, kulmofén..).

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7566,37 %66,37 %  
Muž3530,97 %30,97 %  
Jiné32,65 %2,65 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 – 40 let5145,13 %45,13 %  
21 – 30 let2925,66 %25,66 %  
41 – 50 let108,85 %8,85 %  
61 a více let97,96 %7,96 %  
51 – 60 let76,19 %6,19 %  
Do 20 let76,19 %6,19 %  

Graf

3. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 001,- až 30 000,-3430,09 %30,09 %  
Do 20 000,-2824,78 %24,78 %  
30 001,- až 40 000,-2219,47 %19,47 %  
50 001,- a více1715,04 %15,04 %  
40 001,- až 50 000,-1210,62 %10,62 %  

Graf

4. Jaké faktory jsou pro Vás důležité při výběru zařízení pro úpravu vlasů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena6860,18 %60,18 %  
Snadné ovládání5145,13 %45,13 %  
Rychlost úpravy vlasů4943,36 %43,36 %  
Doporučení a recenze ostatních zákazníků4640,71 %40,71 %  
Kvalita výsledného účesu4438,94 %38,94 %  
Značka2118,58 %18,58 %  
Multifunkčnost (možnost různých úprav vlasů)1614,16 %14,16 %  
Inovativní technologie a funkce1210,62 %10,62 %  
Jiné108,85 %8,85 %  
Speciální nabídky a slevy87,08 %7,08 %  

Graf

5. Znáte produkt Dyson Airwrap (multifunkční fén na vlasy)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7969,91 %69,91 %  
Ano3430,09 %30,09 %  

Graf

6. Jak jste se dozvěděli o produktu Dyson Airwrap? (Můžete vybrat více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě1338,24 %11,5 %  
Reklamy na internetu823,53 %7,08 %  
Reklamy v televizi720,59 %6,19 %  
Jiné411,76 %3,54 %  
Doporučení od známých nebo rodiny12,94 %0,88 %  
E-shop12,94 %0,88 %  

Graf

7. Zvažujete zakoupení produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Ne → konec dotazníku, Ne, protože produkt již vlastnímotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2882,35 %24,78 %  
Ano411,76 %3,54 %  
Ne, protože produkt již vlastním25,88 %1,77 %  

Graf

8. Jak důležitá je pro Vás kvalita výsledného účesu při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležitá4100 %3,54 %  

Graf

9. Jak důležité jsou pro Vás inovativní funkce a technologie, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležité250 %1,77 %  
Spíše důležité250 %1,77 %  

Graf

10. Jak důležitá je pro Vás šetrnost k vlasům, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležitá4100 %3,54 %  

Graf

11. Jak důležité je pro Vás snadné ovládání, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležité375 %2,65 %  
Spíše důležité125 %0,88 %  

Graf

12. Jak důležitá je pro Vás rychlost úpravy vlasů, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležitá375 %2,65 %  
Spíše důležitá125 %0,88 %  

Graf

13. Jak důležitá je pro Vás multifunkčnost (možnost různých úprav vlasů), při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležitá4100 %3,54 %  

Graf

14. Jak důležitá je pro Vás cena, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležitá375 %2,65 %  
Spíše důležitá125 %0,88 %  

Graf

15. Jak důležitá je pro Vás značka, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležitá125 %0,88 %  
Spíše důležitá125 %0,88 %  
Spíše nedůležitá125 %0,88 %  
Rozhodně nedůležitá125 %0,88 %  

Graf

16. Jak důležité jsou pro vás recenze a hodnocení ostatních zákazníků, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležité375 %2,65 %  
Spíše důležité125 %0,88 %  

Graf

17. Jak důležité jsou pro Vás speciální nabídky a slevy, při rozhodování o koupi produktu Dyson Airwrap?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Velmi důležité → konec dotazníku, Spíše důležité → konec dotazníku, Spíše nedůležité → konec dotazníku, Rozhodně nedůležité → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležité250 %1,77 %  
Spíše důležité125 %0,88 %  
Spíše nedůležité125 %0,88 %  

Graf

18. Jakými způsoby jste se informovali o produktu Dyson Airwrap před nákupem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čtení recenzí na internetu150 %0,88 %  
Jiné150 %0,88 %  

Graf

19. Jaké byly Vaše hlavní důvody pro koupi produktu Dyson Airwrap? (Seřaďte od nejdůležitějšího po nejméně důležitý)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita výsledného účesu, které lze použitím produktu Dyson Airwrap dosáhnout150 %0,88 %  
Značka Dyson150 %0,88 %  

Graf

20. Jak jste byli s nákupem produktu Dyson Airwrap spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše spokojeni2100 %1,77 %  

Graf

21. Jak pravděpodobné je, že byste produkt Dyson Airwrap doporučili svým známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pravděpodobné2100 %1,77 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inovativní technologie a funkce na otázku 4. Jaké faktory jsou pro Vás důležité při výběru zařízení pro úpravu vlasů?

5. Znáte produkt Dyson Airwrap (multifunkční fén na vlasy)?

  • odpověď Ano:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 6. Jak jste se dozvěděli o produktu Dyson Airwrap? (Můžete vybrat více možností)
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 7. Zvažujete zakoupení produktu Dyson Airwrap?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

4. Jaké faktory jsou pro Vás důležité při výběru zařízení pro úpravu vlasů?

5. Znáte produkt Dyson Airwrap (multifunkční fén na vlasy)?

6. Jak jste se dozvěděli o produktu Dyson Airwrap? (Můžete vybrat více možností)

7. Zvažujete zakoupení produktu Dyson Airwrap?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

4. Jaké faktory jsou pro Vás důležité při výběru zařízení pro úpravu vlasů?

5. Znáte produkt Dyson Airwrap (multifunkční fén na vlasy)?

6. Jak jste se dozvěděli o produktu Dyson Airwrap? (Můžete vybrat více možností)

7. Zvažujete zakoupení produktu Dyson Airwrap?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

C, A.Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://78672.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.