Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklamy na sociálních sítích

Reklamy na sociálních sítích

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2023
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Korbářová
Šetření:23. 10. 2023 - 12. 11. 2023
Počet respondentů:154
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.32
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:93,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,

obracíme se na Vás s žádostí o vyplnění našeho dotazníku, který se týká reklam na sociálních sítích. Dotazník byl vytvořen v rámci předmětu Marketingový výzkum na Fakultě ekonomicko-správní na Univerzitě Pardubice. 

Cílem našeho dotazníku je zjistit, jak lidé reagují na reklamy na sociálních sítích.

Dotazník je určen pro osoby od 15ti let.

Vaše údaje budou zpracovány anonymně.

Vyplnění dotazníku Vám zabere maximálně 2 min!

Odpovědi respondentů

1. Máte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13990,26 %90,26 %  
Ne159,74 %9,74 %  

Graf

2. Kolik času denně strávíte na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-3 hod.10172,66 %65,58 %  
4-7 hod.3625,9 %23,38 %  
8-11 hod.21,44 %1,3 %  

Graf

3. Jaká je Vámi nejvíce navštěvovaná sociální síť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Instagram6043,17 %38,96 %  
Facebook2719,42 %17,53 %  
YouTube1812,95 %11,69 %  
Messenger139,35 %8,44 %  
TikTok128,63 %7,79 %  
WhatsApp64,32 %3,9 %  
Telegram10,72 %0,65 %  
Twitter10,72 %0,65 %  
i60,seznam10,72 %0,65 %  

Graf

4. Jaký máte postoj k reklamám na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obtěžují mě5136,69 %33,12 %  
Je mi to jedno (ignoruji je)4532,37 %29,22 %  
Všímám si pouze těch, které mě zajímají3525,18 %22,73 %  
Nevadí mi, jsem za ně rád/a75,04 %4,55 %  
Vyhledávám je10,72 %0,65 %  

Graf

5. Koupili jste si někdy něco na základě reklamy na sociální síti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7856,12 %50,65 %  
ne6143,88 %39,61 %  

Graf

6. Využili jste někdy slevové kódy, výhodné nabídky nebo jiné výhody na produkt jen protože to propagoval Váš oblíbený influencer? (Influencer je člověk, který má určitý vliv na své okolí, může ho ovlivňovat svými názory a činy prostřednictvím určitého kanálu)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7352,52 %47,4 %  
ano6647,48 %42,86 %  

Graf

7. Věříte, že recenze od influencerů jsou pravdivé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na influencerovi (jak od kterého)7050,36 %45,45 %  
Ne6546,76 %42,21 %  
Ano42,88 %2,6 %  

Graf

8. Jsou pro Vás reklamy na sociálních sítích užitečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na reklamě (jak které)7251,8 %46,75 %  
Ne6143,88 %39,61 %  
Ano64,32 %3,9 %  

Graf

9. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9762,99 %62,99 %  
Muž5737,01 %37,01 %  

Graf

10. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-265032,47 %32,47 %  
27-323019,48 %19,48 %  
15-202516,23 %16,23 %  
33-381610,39 %10,39 %  
45-50149,09 %9,09 %  
51 a více127,79 %7,79 %  
39-4474,55 %4,55 %  

Graf

11. Momentálně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pracuji8253,25 %53,25 %  
Studuji5133,12 %33,12 %  
Nepracuji ani nestuduji117,14 %7,14 %  
Pracuji i studuji106,49 %6,49 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Momentálně:

  • odpověď Pracuji:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 27-32 na otázku 10. Kolik je Vám let?
  • odpověď Studuji:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-20 na otázku 10. Kolik je Vám let?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi TikTok na otázku 3. Jaká je Vámi nejvíce navštěvovaná sociální síť?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte sociální sítě?

2. Kolik času denně strávíte na sociálních sítích?

3. Jaká je Vámi nejvíce navštěvovaná sociální síť?

4. Jaký máte postoj k reklamám na sociálních sítích?

5. Koupili jste si někdy něco na základě reklamy na sociální síti?

6. Využili jste někdy slevové kódy, výhodné nabídky nebo jiné výhody na produkt jen protože to propagoval Váš oblíbený influencer? (Influencer je člověk, který má určitý vliv na své okolí, může ho ovlivňovat svými názory a činy prostřednictvím určitého kanálu)

7. Věříte, že recenze od influencerů jsou pravdivé?

8. Jsou pro Vás reklamy na sociálních sítích užitečné?

9. Jaké je Vaše pohlaví?

10. Kolik je Vám let?

11. Momentálně:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte sociální sítě?

2. Kolik času denně strávíte na sociálních sítích?

3. Jaká je Vámi nejvíce navštěvovaná sociální síť?

4. Jaký máte postoj k reklamám na sociálních sítích?

5. Koupili jste si někdy něco na základě reklamy na sociální síti?

6. Využili jste někdy slevové kódy, výhodné nabídky nebo jiné výhody na produkt jen protože to propagoval Váš oblíbený influencer? (Influencer je člověk, který má určitý vliv na své okolí, může ho ovlivňovat svými názory a činy prostřednictvím určitého kanálu)

7. Věříte, že recenze od influencerů jsou pravdivé?

8. Jsou pro Vás reklamy na sociálních sítích užitečné?

9. Jaké je Vaše pohlaví?

10. Kolik je Vám let?

11. Momentálně:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Korbářová, V.Reklamy na sociálních sítích (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://79152.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.