Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěryhodnost Elektronického obchodu

Důvěryhodnost Elektronického obchodu

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vojtěch Pinkava
Šetření:26. 10. 2010 - 02. 11. 2010
Počet respondentů:15
Počet otázek (max/průměr):16 / 11.87
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Průzkum si klade za cíl porovnat důvěryhodnost elektronického obchodu oproti kamenné prodejně.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1173,33 %73,33 %  
Muž426,67 %26,67 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25853,33 %53,33 %  
25-50746,67 %46,67 %  

Graf

3. Co rozumíte pod pojmem elektronický obchod?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

E-commerce.

E-shop, kde si mohu zboží objednat (případně zpalatit) přes webový prohlížeč a nechat si jej doručit domu (případně osobně vyzvednout v prodejně).

E-shop, obchod po internetu, online obchod.

internetovy obchod

nabídka produktů a služeb přes internet s možností tyto produkty a služby přímo zakoupit

obchod který prodává své výrobky výhradně po internetu - nemá kamennou prodejnu

obchod na internetu

obchod na internetu

obchod přes internet

Objednani zbozi mimo kamennou prodejnu,

poskytovatel, který má povolení ČNB

Prodej libovolného zboží přes internet

Výběr a zadání objednávky přes "web".

webová stránka prostřednictví, které je možné si objednat určité druhy výrobků

webový virtuální obchod

4. Využíváte služby elektronických obchodů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15100 %100 %  

Graf

5. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

žádné odpovědi

6. Je pro Vás komfortnější využívání elektronického obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1493,33 %93,33 %  
Ne16,67 %6,67 %  

Graf

7. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Raději produkt vnímám i jinými smysli než jen zrakem.

8. Myslíte si, že je elektronické obchodování důvěryhodný způsob nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1493,33 %93,33 %  
Ne16,67 %6,67 %  

Graf

9. Proč ne?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ne všechny obchody postupují podle platné legislativy, ne všechny mají kvalitní zboží a korektní obchodní a dodací podmínky. Je nutné si vše projít a ujistit se s kým obchoduji.

10. Čtete obchodní podmínky při nákupu v elektronickém obchodě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano964,29 %60 %  
ne535,71 %33,33 %  

Graf

11. Shledáváte informace o produktech v elektronických obchodech za důvěryhodné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1285,71 %80 %  
ne214,29 %13,33 %  

Graf

12. Máte negativní zkušenosti s dodacími lhůtami?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1285,71 %80 %  
ano214,29 %13,33 %  

Graf

13. Jaký způsob platby upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobírka642,86 %40 %  
internet bankign428,57 %26,67 %  
kreditní karta214,29 %13,33 %  
osobní odběr17,14 %6,67 %  
jiný17,14 %6,67 %  

Graf

14. Myslíte si, že v budoucnosti dojde k převaze elektronického obchodování nad kamenným?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano853,33 %53,33 %  
Ne746,67 %46,67 %  

Graf

15. Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

a proč ano? nevidím jediný důvod

je jasné že prodávající strana musí mít zboží někde uskladněné takže pro ni bude zřejmě vždy relativně výhodné mít kamennou prodejní pobočku, i když většina prodejů bude realizována po internetu a pomocí zásilkových služeb

Kamenné obchody mají své kouzlo. A také je mnohem lepší, u některých výrobků je přímo vidět, osahat a popřípadě si svoji volbu rozmyslet.

Pořád bude spousta lidí, kteří si budou chtít produkty osahat, prohlédnout ... a samozřejmě také osobní kontakt.

protoze je lepsi ty veci videt a zkusit

přece jenom nevidíte, nemůžete ochmatat :/, vyzkoušet apod

zejména potraviny si chce každý vybrat v prodejně

16. Jaký předpokládáte vývoj elektronického obchodování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ještě větší nárust...větší nabídka...konkurence....levnější....výhodnější

Nedokáži odpovědět.

Otázka 13: v ČR dobírka (vzhledem k rychlosti českých bank a podpoře platebních karet), u zahraničních e-shopů karta / PayPal.

Pozvolne rozsireni do temer vsech sfer, kde dominuje klasicky prodej (minimalne jako doplnek klasickeho prodeje)

roční růst o více než 5%

Rozšiřování i na oblast potravin ve velké míře.

vzestup

zvýšení nabídky produktů, zvýšení množství služeb pro nakupující, snížení cen poštovného, zavedení výhodných akcí

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Pinkava, V.Důvěryhodnost Elektronického obchodu (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://9649.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.