Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Důvěryhodnost Elektronického obchodu
Důvěryhodnost Elektronického obchodu
→ Zúčastněte se průzkumu zájmu o novou službu, podpořte dobrou věc a soutěžte o čokolády Seed and Bean ←
(cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Vojtěch Pinkava |
---|---|
Šetření: | 26. 10. 2010 - 02. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 15 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 11.87 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 50 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:11 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Průzkum si klade za cíl porovnat důvěryhodnost elektronického obchodu oproti kamenné prodejně.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 11 | 73,33 % | 73,33 % |
Muž | 4 | 26,67 % | 26,67 % |
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 8 | 53,33 % | 53,33 % |
25-50 | 7 | 46,67 % | 46,67 % |
3. Co rozumíte pod pojmem elektronický obchod?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
E-commerce.
E-shop, kde si mohu zboží objednat (případně zpalatit) přes webový prohlížeč a nechat si jej doručit domu (případně osobně vyzvednout v prodejně).
E-shop, obchod po internetu, online obchod.
internetovy obchod
nabídka produktů a služeb přes internet s možností tyto produkty a služby přímo zakoupit
obchod který prodává své výrobky výhradně po internetu - nemá kamennou prodejnu
obchod na internetu
obchod na internetu
obchod přes internet
Objednani zbozi mimo kamennou prodejnu,
poskytovatel, který má povolení ČNB
Prodej libovolného zboží přes internet
Výběr a zadání objednávky přes "web".
webová stránka prostřednictví, které je možné si objednat určité druhy výrobků
webový virtuální obchod
4. Využíváte služby elektronických obchodů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 15 | 100 % | 100 % |
5. Proč ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
6. Je pro Vás komfortnější využívání elektronického obchodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 8, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 14 | 93,33 % | 93,33 % |
Ne | 1 | 6,67 % | 6,67 % |
7. Proč ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Raději produkt vnímám i jinými smysli než jen zrakem.
8. Myslíte si, že je elektronické obchodování důvěryhodný způsob nakupování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 14 | 93,33 % | 93,33 % |
Ne | 1 | 6,67 % | 6,67 % |
9. Proč ne?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ne všechny obchody postupují podle platné legislativy, ne všechny mají kvalitní zboží a korektní obchodní a dodací podmínky. Je nutné si vše projít a ujistit se s kým obchoduji.
10. Čtete obchodní podmínky při nákupu v elektronickém obchodě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 9 | 64,29 % | 60 % |
ne | 5 | 35,71 % | 33,33 % |
11. Shledáváte informace o produktech v elektronických obchodech za důvěryhodné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 12 | 85,71 % | 80 % |
ne | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
12. Máte negativní zkušenosti s dodacími lhůtami?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 12 | 85,71 % | 80 % |
ano | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
13. Jaký způsob platby upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobírka | 6 | 42,86 % | 40 % |
internet bankign | 4 | 28,57 % | 26,67 % |
kreditní karta | 2 | 14,29 % | 13,33 % |
osobní odběr | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
jiný | 1 | 7,14 % | 6,67 % |
14. Myslíte si, že v budoucnosti dojde k převaze elektronického obchodování nad kamenným?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 16, Ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 8 | 53,33 % | 53,33 % |
Ne | 7 | 46,67 % | 46,67 % |
15. Proč ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
a proč ano? nevidím jediný důvod
je jasné že prodávající strana musí mít zboží někde uskladněné takže pro ni bude zřejmě vždy relativně výhodné mít kamennou prodejní pobočku, i když většina prodejů bude realizována po internetu a pomocí zásilkových služeb
Kamenné obchody mají své kouzlo. A také je mnohem lepší, u některých výrobků je přímo vidět, osahat a popřípadě si svoji volbu rozmyslet.
Pořád bude spousta lidí, kteří si budou chtít produkty osahat, prohlédnout ... a samozřejmě také osobní kontakt.
protoze je lepsi ty veci videt a zkusit
přece jenom nevidíte, nemůžete ochmatat :/, vyzkoušet apod
zejména potraviny si chce každý vybrat v prodejně
16. Jaký předpokládáte vývoj elektronického obchodování?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ještě větší nárust...větší nabídka...konkurence....levnější....výhodnější
Nedokáži odpovědět.
Otázka 13: v ČR dobírka (vzhledem k rychlosti českých bank a podpoře platebních karet), u zahraničních e-shopů karta / PayPal.
Pozvolne rozsireni do temer vsech sfer, kde dominuje klasicky prodej (minimalne jako doplnek klasickeho prodeje)
roční růst o více než 5%
Rozšiřování i na oblast potravin ve velké míře.
vzestup
zvýšení nabídky produktů, zvýšení množství služeb pro nakupující, snížení cen poštovného, zavedení výhodných akcí
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.