Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetové nakupování

Internetové nakupování

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristián Fuljer
Šetření:27. 10. 2010 - 06. 11. 2010
Počet respondentů:52
Počet otázek (max/průměr):20 / 18.52
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak moc je u nás rozšířené nakupování přes internet a vše kolem něj. Výsledky budou použity pro studijní účely a zároveň veřejně přístupné na tomto webu.

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano52100 %100 %  

Graf

2. Odkud jste se dozvěděl/a o možnosti tohoto způsobu nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od médií2446,15 %46,15 %  
od známých1223,08 %23,08 %  
od rodiny611,54 %11,54 %  
už nevím, je to dávno11,92 %1,92 %  
nic11,92 %1,92 %  
na netu11,92 %1,92 %  
nevím, z internetu asi?11,92 %1,92 %  
sama jak jsem procházela internetem11,92 %1,92 %  
UŽ NEMÁM TUŠENÍ11,92 %1,92 %  
z internetu11,92 %1,92 %  
vždyť už je to tak dlouho..nevím11,92 %1,92 %  
na internetu11,92 %1,92 %  
vlastní zkušenost11,92 %1,92 %  

Graf

3. Jak často této služby využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vícekrát ročně2344,23 %44,23 %  
jednou měsíčně1732,69 %32,69 %  
vícekrát měsíčně47,69 %7,69 %  
jednou ročně35,77 %5,77 %  
jednou týdně23,85 %3,85 %  
vícekrát týdně11,92 %1,92 %  
Nepravidelně11,92 %1,92 %  
podle vlastní potřeby11,92 %1,92 %  

Graf

4. Které zboží kupujete nejčastěji? (nejvíce 3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení, doplňky3261,54 %61,54 %  
elektroniku2955,77 %55,77 %  
parfumerii, kosmetiku1834,62 %34,62 %  
hry pro děti611,54 %11,54 %  
knihy59,62 %9,62 %  
nábytek35,77 %5,77 %  
potraviny23,85 %3,85 %  
automobily a přísl.23,85 %3,85 %  
obuv11,92 %1,92 %  
poukazy11,92 %1,92 %  
CD, potravinové doplňky11,92 %1,92 %  
letenky11,92 %1,92 %  
obvykle zahraniční věci nedosažitelné v ČR11,92 %1,92 %  
různé věci na Aukru11,92 %1,92 %  
potravinove doplnky, vitaminy,bylinne vytazky apod11,92 %1,92 %  
starožitnosti, umění11,92 %1,92 %  

Graf

5. Jakým způsobem nakupujete nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přes specializované obchody (dvere.cz)3876 %73,08 %  
přes aukce (aukro.cz)1122 %21,15 %  
přes inzeráty (např.: bazos.cz apod.)12 %1,92 %  

Graf

6. Kolik Kč utratíte průměrně za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 1 000 Kč3159,62 %59,62 %  
1 000 - 2 000 Kč1223,08 %23,08 %  
2 000 - 3 000 Kč59,62 %9,62 %  
4 000 - 5 000 Kč35,77 %5,77 %  
6 000 - více Kč11,92 %1,92 %  

Graf

7. Obáváte se zneužití Vašich osobních dat při internetovém nakupování?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2955,77 %55,77 %  
ano1936,54 %36,54 %  
nevím47,69 %7,69 %  

Graf

8. Důvěřujete platbám na dobírku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4484,62 %84,62 %  
ne47,69 %7,69 %  
nevím47,69 %7,69 %  

Graf

9. Který způsob platby preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platbu na dobírku2344,23 %44,23 %  
platbu převodem na účet1732,69 %32,69 %  
osobní převzetí917,31 %17,31 %  
platbu kreditní kartou23,85 %3,85 %  
různé, podle toho, kde nakupuji11,92 %1,92 %  

Graf

10. Máte zkušenosti s reklamací přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3873,08 %73,08 %  
ano1426,92 %26,92 %  

Graf

11. Pokud ano, tak jsou:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladné738,89 %13,46 %  
spíše záporné422,22 %7,69 %  
spíše kladné316,67 %5,77 %  
neutrální316,67 %5,77 %  
záporné15,56 %1,92 %  

Graf

12. Kupoval/a jste někdy zboží přes zahraniční servery?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3771,15 %71,15 %  
ano1528,85 %28,85 %  

Graf

13. Jaký je podle Vás výhodnější způsob nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přes internet3669,23 %69,23 %  
v kamenných obchodech1630,77 %30,77 %  

Graf

14. Máte zkušenosti s nakupováním potravin přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4484,62 %84,62 %  
ano815,38 %15,38 %  

Graf

15. Pokud ano, tak jsou:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladné654,55 %11,54 %  
spíše kladné218,18 %3,85 %  
neutrální218,18 %3,85 %  
záporné19,09 %1,92 %  

Graf

16. Jste spokojen/a s rychlostí dodání zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4586,54 %86,54 %  
ne47,69 %7,69 %  
nevím35,77 %5,77 %  

Graf

17. Jste spokojen/a s cenami poštovného a balného?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3261,54 %61,54 %  
ano1426,92 %26,92 %  
nevím611,54 %11,54 %  

Graf

18. Jaký je Váš vztah k internetovému nakupování:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladný2751,92 %51,92 %  
spíše kladný2038,46 %38,46 %  
neutrální59,62 %9,62 %  

Graf

19. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4484,62 %84,62 %  
muž815,38 %15,38 %  

Graf

20. Váš věk je v rozmezí od:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let3873,08 %73,08 %  
26 - 32 let611,54 %11,54 %  
33 - 40 let47,69 %7,69 %  
41 - 48 let23,85 %3,85 %  
49 - 56 let11,92 %1,92 %  
57 a více let11,92 %1,92 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet?

2. Odkud jste se dozvěděl/a o možnosti tohoto způsobu nakupování?

3. Jak často této služby využíváte?

4. Které zboží kupujete nejčastěji? (nejvíce 3 možnosti)

5. Jakým způsobem nakupujete nejčastěji?

6. Kolik Kč utratíte průměrně za měsíc?

7. Obáváte se zneužití Vašich osobních dat při internetovém nakupování?

8. Důvěřujete platbám na dobírku?

9. Který způsob platby preferujete?

10. Máte zkušenosti s reklamací přes internet?

12. Kupoval/a jste někdy zboží přes zahraniční servery?

13. Jaký je podle Vás výhodnější způsob nakupování?

14. Máte zkušenosti s nakupováním potravin přes internet?

16. Jste spokojen/a s rychlostí dodání zboží?

17. Jste spokojen/a s cenami poštovného a balného?

18. Jaký je Váš vztah k internetovému nakupování:

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Váš věk je v rozmezí od:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet?

2. Odkud jste se dozvěděl/a o možnosti tohoto způsobu nakupování?

3. Jak často této služby využíváte?

4. Které zboží kupujete nejčastěji? (nejvíce 3 možnosti)

5. Jakým způsobem nakupujete nejčastěji?

6. Kolik Kč utratíte průměrně za měsíc?

7. Obáváte se zneužití Vašich osobních dat při internetovém nakupování?

8. Důvěřujete platbám na dobírku?

9. Který způsob platby preferujete?

10. Máte zkušenosti s reklamací přes internet?

12. Kupoval/a jste někdy zboží přes zahraniční servery?

13. Jaký je podle Vás výhodnější způsob nakupování?

14. Máte zkušenosti s nakupováním potravin přes internet?

16. Jste spokojen/a s rychlostí dodání zboží?

17. Jste spokojen/a s cenami poštovného a balného?

18. Jaký je Váš vztah k internetovému nakupování:

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Váš věk je v rozmezí od:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fuljer, K.Internetové nakupování (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://9672.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.