Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak vnímáte reklamní emailová sdělení?
Jak vnímáte reklamní emailová sdělení?
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Varmuža |
---|---|
Šetření: | 29. 10. 2010 - 05. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 51 |
Počet otázek (max/průměr): | 9 / 7.71 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 78,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:38 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Každému z nás přijde čas od času do emailové schránky email s reklamním sdělením. Nemám však nyní na mysli klasický SPAM nabízející Viagru ale různé nabídky typu "Velký jarní výprodej u Mironetu" nebo "Říjnové slevy na parfemy. cz" apod.
Jaký je Váš postoj k těmto emailům?
Tento startovací dotazník poslouží také pro úvodní část mojí diplomové práce na ČVUT.
Jan Varmuža
Odpovědi respondentů
1. Používáte internet a email častěji než jednou týdně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 98,04 % | 98,04 % |
ne | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
2. Čtete reklamní emaily, které chodí do vaší schránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jen ty, co mě zaujmou | 25 | 49,02 % | 49,02 % |
ne, rovnou je mažu | 11 | 21,57 % | 21,57 % |
ne a ihned se snažím zasílání těchto zpráv zrušit nebo je jinak blokuji | 9 | 17,65 % | 17,65 % |
ignoruji tyto zprávy | 4 | 7,84 % | 7,84 % |
ano | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
3. Kolik emailů s reklamou Vám průměrně během týdne přijde?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-5 | 28 | 54,9 % | 54,9 % |
5-25 | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
0 | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
více než 50 | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
25-50 | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
4. Jaká je podle Vás přiměřená frekvence zasílání těchto reklamních sdělení od jedné společnosti, e-shopu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou za 14 dnů nebo za měsíc | 15 | 29,41 % | 29,41 % |
nejraději bych byl(a), kdyby se neposílaly vůbe | 12 | 23,53 % | 23,53 % |
jednou, dvakrát do týdne | 10 | 19,61 % | 19,61 % |
za delší dobu než za měsíc | 6 | 11,76 % | 11,76 % |
nevím, nedokážu odpovědět | 3 | 5,88 % | 5,88 % |
jednou za 14 dnů nebo za měsíc | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
jednou za den | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
jednou za den | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
5. Využil(a) jste někdy nabízené slevy na zboží nebo se zúčastnil(a) propagované akce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 34 | 66,67 % | 66,67 % |
ano | 17 | 33,33 % | 33,33 % |
6. Pokud jste nikdy nevyužil(a) nabídky z emailu s reklamním sdělením, tak z jakého to bylo důvodu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy tam pro mne nebylo nic zajímavého | 10 | 31,25 % | 19,61 % |
nemám k takovýmto nabídkám důvěru | 8 | 25 % | 15,69 % |
uvedené slevy byly jen virtuální, jinde se zboží i bez slevy dalo zakoupit levněji | 5 | 15,63 % | 9,8 % |
emaily tohoto typu nedostávám / nečtu | 4 | 12,5 % | 7,84 % |
z principu - vadí mi, když mi někdo něco vnucuje | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
nezajímají mne | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
nečtu reklamni e-maily | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
nečtu je | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
v danou situaci jsem nabízené zboží nepotřebovala | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
7. Přihlásil(a) jste se někdy k odběru novinek např. z některého e-shopu nebo jiného serveru? *
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 33 | 64,71 % | 64,71 % |
ne | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
8. Jaký je Váš celkový postoj k emailům s reklamním sdělením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zajímají mne, ale jen ty, které si chci nechat zasílat | 25 | 49,02 % | 49,02 % |
tyto emaily mi vadí a obtěžují mne | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
je mi to jedno, příliš mne nezajímají ani neobtěžují | 7 | 13,73 % | 13,73 % |
zajímají mne, rád(a) se dozvím o nových slevách a akcích | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
9. Zde máte prostor, kde se můžete k problému vyjádřit vlastními slovy
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
e-shopy by neměli zasílat novinky e-mailem, pokud si to nepřeji, obtěžuje mě, že po každém nákupu v e-shopu musím toto zasílání rušit a to jen proto, že když si chci něco v daném e-shopu koupit, musím zároveň souhlasit se zasíláním novinek na svůj e-mail, toto by se mělo zrušit...
Nabízeče reklam a letáků bez varování nakopnout do p.....
Nenávidím nevyžádanou poštu!
V dotazníku - rozdíl mezi spamem a reklamním sdělením? Kde je hranice?
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.