Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak vnímáte reklamní emailová sdělení?
Jak vnímáte reklamní emailová sdělení?
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Varmuža |
---|---|
Šetření: | 29. 10. 2010 - 05. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 51 |
Počet otázek (max/průměr): | 9 / 7.71 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 78,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:38 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Každému z nás přijde čas od času do emailové schránky email s reklamním sdělením. Nemám však nyní na mysli klasický SPAM nabízející Viagru ale různé nabídky typu "Velký jarní výprodej u Mironetu" nebo "Říjnové slevy na parfemy. cz" apod.
Jaký je Váš postoj k těmto emailům?
Tento startovací dotazník poslouží také pro úvodní část mojí diplomové práce na ČVUT.
Jan Varmuža
Odpovědi respondentů
1. Používáte internet a email častěji než jednou týdně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 98,04 % | 98,04 % |
ne | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
2. Čtete reklamní emaily, které chodí do vaší schránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jen ty, co mě zaujmou | 25 | 49,02 % | 49,02 % |
ne, rovnou je mažu | 11 | 21,57 % | 21,57 % |
ne a ihned se snažím zasílání těchto zpráv zrušit nebo je jinak blokuji | 9 | 17,65 % | 17,65 % |
ignoruji tyto zprávy | 4 | 7,84 % | 7,84 % |
ano | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
3. Kolik emailů s reklamou Vám průměrně během týdne přijde?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-5 | 28 | 54,9 % | 54,9 % |
5-25 | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
0 | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
více než 50 | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
25-50 | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
4. Jaká je podle Vás přiměřená frekvence zasílání těchto reklamních sdělení od jedné společnosti, e-shopu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou za 14 dnů nebo za měsíc | 15 | 29,41 % | 29,41 % |
nejraději bych byl(a), kdyby se neposílaly vůbe | 12 | 23,53 % | 23,53 % |
jednou, dvakrát do týdne | 10 | 19,61 % | 19,61 % |
za delší dobu než za měsíc | 6 | 11,76 % | 11,76 % |
nevím, nedokážu odpovědět | 3 | 5,88 % | 5,88 % |
jednou za 14 dnů nebo za měsíc | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
jednou za den | 2 | 3,92 % | 3,92 % |
jednou za den | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
5. Využil(a) jste někdy nabízené slevy na zboží nebo se zúčastnil(a) propagované akce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 34 | 66,67 % | 66,67 % |
ano | 17 | 33,33 % | 33,33 % |
6. Pokud jste nikdy nevyužil(a) nabídky z emailu s reklamním sdělením, tak z jakého to bylo důvodu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdy tam pro mne nebylo nic zajímavého | 10 | 31,25 % | 19,61 % |
nemám k takovýmto nabídkám důvěru | 8 | 25 % | 15,69 % |
uvedené slevy byly jen virtuální, jinde se zboží i bez slevy dalo zakoupit levněji | 5 | 15,63 % | 9,8 % |
emaily tohoto typu nedostávám / nečtu | 4 | 12,5 % | 7,84 % |
z principu - vadí mi, když mi někdo něco vnucuje | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
nezajímají mne | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
nečtu reklamni e-maily | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
nečtu je | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
v danou situaci jsem nabízené zboží nepotřebovala | 1 | 3,13 % | 1,96 % |
7. Přihlásil(a) jste se někdy k odběru novinek např. z některého e-shopu nebo jiného serveru? *
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 33 | 64,71 % | 64,71 % |
ne | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
8. Jaký je Váš celkový postoj k emailům s reklamním sdělením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zajímají mne, ale jen ty, které si chci nechat zasílat | 25 | 49,02 % | 49,02 % |
tyto emaily mi vadí a obtěžují mne | 18 | 35,29 % | 35,29 % |
je mi to jedno, příliš mne nezajímají ani neobtěžují | 7 | 13,73 % | 13,73 % |
zajímají mne, rád(a) se dozvím o nových slevách a akcích | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
9. Zde máte prostor, kde se můžete k problému vyjádřit vlastními slovy
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
e-shopy by neměli zasílat novinky e-mailem, pokud si to nepřeji, obtěžuje mě, že po každém nákupu v e-shopu musím toto zasílání rušit a to jen proto, že když si chci něco v daném e-shopu koupit, musím zároveň souhlasit se zasíláním novinek na svůj e-mail, toto by se mělo zrušit...
Nabízeče reklam a letáků bez varování nakopnout do p.....
Nenávidím nevyžádanou poštu!
V dotazníku - rozdíl mezi spamem a reklamním sdělením? Kde je hranice?
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (65,7 %)
- vyplnto.cz (8,8 %)
- facebook.com (7,8 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.