Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Šikana

Šikana

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Antonín Konečný
Šetření:30. 12. 2008 - 06. 01. 2009
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.52
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:23,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

        Poprosil bych vás o vyplnění tohoto dotazníku, který je na téma šikana a násilí. Dotazník poslouží pouze jak podklad pro mou seminární práci do ZSV.

       Pokud se vám budou zdát některé otázky příliš osobní, tak na ně nemusíte odpovídat, ale bylo by dobré odpovědět na vše. Předem děkuji za pomoc a vyplnění pravdivými odpověďmi.

 

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se někdy se šikanou?(pokud ano, kde?)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano

Ano mě osobně šikanovali

Ano na ZŠ

ano setkala jsem se s šikanou na základní škole kde jsem sama byla obětí

Ano setkala..U nás ve třídě..

ano v práci

ano ve skole

ano ve škole

ano ve škole

ano ve škole

ano- na základní i střední škole

ano-škola

ano-škola

ano, na SŠ

ano, na ulici

ano, na základn íškole a na diskusním servru

ano, na základní škole

ano, na základní škole

ano, na základní škole

ano, na základní škole

ano, na základní škole

ano, na základní škole

Ano, na základní škole.

ano, na ZŠ

Ano, na ZŠ, SŠ i na VŠ

ano, na ZŠ, SŠ, v zaměstnání.

ano, s psychickou, nejčastěji ve školním kolektivu.

Ano, se šikanou jsem se setkala na základní škole

ano, skola

Ano, škola, zájmové kroužky.

Ano, u nás ve škole(jsem studentka gymnázia)

ano, v mé třídě byl kluk, na základní škole, který byl jaksy ´´otloukánek´´

ano, ve škole

ano, ve škole

ano, ve škole

Ano, ve škole

ano, ve škole

Ano, ve škole

ano, ve škole

ano, ve škole

ano, ve škole

ano, ve škole

ano, ve škole

ano, ve škole

ano, základní škola

ano,na základní škole

Ano,na základní škole,ale nikdy nebyla praktikována na mě.

ano,u sebe,na zš i sš a u dětí, které učím

ano,ve škole

ano,ve škole

ano,ve třídě

ano,základní škola.

Ano. Ve škole.

Ano...ve škole a v basketu

Ano.Ve škole

Já, osobně šikanován nebyl, ale setkal jsem se stím na zakladní škole

jo u nas ve tride

jo ve škole

mateřská,základní a střední škola

mozna, ve skole

Na táboře

na základní škole

Na základní škole a na vojně.

na základní škole, ale nešlo o mě

Na základní škole.

na zš

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne moc nápadnou; veřejné ponižování spolužáka (od nejvýše 5 lidí)

ne nesetkala

Ne nesetkali

Ne, nesetkali

nevím

Nevim, leda tak s psychickou asi

se šikanou jsem se setkala ve škole

škola

v mém okolí.., ve škole,..

V rodině, ze strany staršího bratra, který se stal "důvěrníkem rodičů". Mé poukazy na to, že třeba není v pořádku, aby mne škrtil ramínkem na šaty či zavíral do malých prostor byly bagatelizovány, donedávna v rodině kolovala historka prý k pousmání, jak mne bratr zavřel v malé místnosti a světlíkem dovnitř strkal polystyrenovou figurínu. Sranda, ne?

ve skole

ve škole

ve škole

Ve škole

ve škole

ve škole

ve škole, v obchodech, v restauracích, šikana je prostě všude

Ve škole...

2. Byli jste dokonce sami šikanováni?(Pokud ano, uveďte prosím zda to bylo fyzické nebo psychické napadávání anebo obojí.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ani jedno

ano - fyzické napadání, i psychické

ano - psychické

ano byla jsem byla to šikana i fyzická i psychyscká

Ano byla jsem psychicky šikanována

Ano psychicky i fyzicky, ale ted se mě už všichni bojí

ano, bylo to něco mezi fyzickým a psychickým, blíže to vašk bylo psychickému

Ano, deptání, pohrůžky atd...

ano, fyzické

ano, hlavně psychické, ale někdy i fyzické

ano, hodně psychické, ale někdy šlo i o fyzické

ano, jednalo se o psychické napadání

ano, obojí typ šikany

ano, pouze psychické napadání

ano, především fyzicky

ano, psyhiché napadání

ano, psychické

ano, psychicky

ano,obojí

ano,psychické napadávání.

Byl jsem šikanován psychicky, později jsem byl jeden z iniciátorů fyzické šikany.

fyzické ne, psychycky jsem občas kvůli ostatním opravdu na dně, ale oni si to nejspíš ani neuvědomují......

Jen ppsychicky

Jo, psychické. Chodila jsem do kroužku, ale nebyla jsem tam zrovna za hvězdu, tak si mě ostatní slečínky docela dost dobíraly.... ale zas na druhou stranu jsem se asi jen díky tomu dokázala dost vypracovat, takže teď by to mohlo být spíš naopak :)... Ale není(!) :-D

Jojo..bylo to fyzická šikana

Možná ano, psychické.

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne nebyl

Ne nebyli

ne niikdy sem nebyla šikanována

Ne výrazně, možná do 10let kvůli náboženství od vrstevníků (psychicky, v jediném případě fyzicky), v určitých záležitostech pocit šikany od rodičů (psych.)

ne, maximálně jednou napadena

ne, nebyl

ne,nebyla

Ne.

Ne.

Ne..

Nevím, zda se tomu dá říkat šikana, ale začali ty liádé být na mě mco povrchní..Začali bejt zlý, a schazovali mě..

obojí

obojí

Obojí, vi výše vyřčené. Příčinou je, domnívám se, rezidující přesvědčení v řád, kdy se dává staršímu přednost před mladším, včetně privilegií, důvěry a více práv (nelegislativních, i. e. výsad). Starší studenti tedy šikanují mladší a starší sourozenci ty později narozené.

psychické

psychické

psychicke

Psychické

Psychické

psychické i fyzické

psychické napadávání

Psychické. Ale ne v té nejhorší formě. Přesto to nebylo příjemný.

psychické... matkou... na základní škole - pomlouvání, posměšky..takové to "dívčí"

psychucky

Psychycké

spis psychicke

spíše psychické

trochu

trochu ano, bylo to spíse psychické napadání

Ve škole fyzické, na vojně psychické.

Ve škole i fyzicke...ve sportu spise psychické...

3. Kdyby vás někdo obtěžoval - šikanoval a nebo týral, svěřili byste se někomu blízkému?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6161 %61 %  
nevím2525 %25 %  
ne1414 %14 %  

Graf

4. Jaký může mít podle vás člověk důvod, aby šikanoval druhé?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aby se cítil že je něco víc

Aby se povýšil před ostatníma

Aby si dokázal že je silný... Může to být i výchovou...

barva pleti,

Buď mu závidí, sám na to něco nemá, tak ostatní ponižuje, aby on si dokázal, že je king... nebo je labilní.... nebo se vzhíží v těch příšernostech, co dávaj v televizi.

cítí v sobě nadřazenost

delat ze sebe machra

Dle mých zkušeností ze školy - šikanatéři z problémových rodin, z vojny - zřejmě se cítili meněcenní a když měli moc tak jí využili víceméně pro svou zábavu a uspokojení.

Dokázat si, že je víc než ostatní, že má větší sílu, moc.. zvýšit si sebevědomí.

Frajeřina, debilita

hloupa zabava

chce machrovat před ostatníma

chce si zvýšit sebevědomí

chce ubližovat druhým, má sám nějaký problém nebo mindrák, má potřebu něco si tím dokazovt, chce se předvést před ostatními

imbecil

Je také šikanován

je to debil

Je to debil. Zakomplexovanej, chce si dokázat, jak je silnej apod.

jen tak z hecu

má například problémy doma a tak si chce cztek vybít na slbších

má nějaký komplex, snaží se být středem pozornosti

Má problém sám se sebou

Má sám nějaký komplex, chce být středem pozornosti

Malé ego

malé sebevědomí, komplexy, potřeba dominance

male sebevědomí, narusena vychova

mozek velikost pingpongového míčku

možná, psychycké nesrovnalosti, špatně vychování, nebo taky může být ´´jen´´ dosti výbušný.....

musí si před ostatníma něco dokazovat

Může to dělat pro zábavu, důvodů je spousta například odlišnost barvy pleti, uznávání jiného náboženství atd.

Myslím si, že takový člověk je psychicky nevyrovnaný a potřebuje slabým dokazovat, že on je tady pán

např.chce být zajímavý,připadat si silnější,...

následky z dětství nějaké trauma atd..

neco druhemu zavidi, je sam psychicky slaby a tak musi ponizovat ostatni

něco mu chybí.......... (láska, chce se za něco mstít.....)

Nejaka porucha osobnosti...nebo ma nejake problemy a rtesi to tim...

nějaký svůj komplex, problémy ve vztazích, v rodině...

nejčastěji asi komplex méněcennosti. Aby si toho nikdo nevšiml, dělá, že je nejsilnější atd... nebo také prudká nenávist k šikanovanému.

netuším, asi nějaký osobní mindrák

nevím

Nevím, snad jen to, že se šikanující osoba snaží něco dokázat...dle mě ale ničeho nedosáhne

Nevim.

nivim

Nízké nebo naopak neúměrně vysoké sebevědomí, psychická porucha.

nízké sebevědomí, a tak si ho potřebuje zvýšit šikanovaním druhých..

nízké sebevědomí, předvést se před ostatními, sám je v rodině ponižován, vlivem médií.

nuda, namyšlenost, rozmazlenost...

osobní

Osobní (ne)zkušenost s tím být šikanovaný; Samotná povaha; psychycký komplex

Osobní nevyrovnanost..nějaké problémy,které řeší přes druhé...

osobní problémy a nedostatek citu

peníze, návykové látky

Pocit moci, ovládání někoho, frustrace, nuda, u dětí pokus, co všechno člověku projde, vyzkoušet si svou vlastní brutalitu jako způsob řešení problému.

Potřeba si dokázat svou nadvládu

potřebuje si zvýšit sebevědomí nebo se chce předvést, chce někomu ukázat, že ho nenávidí, že je podřadný apod.

Problémy sám se sebou?:D

problémy v rodině, pocit méněcennosti

protože je to bezcharakterní,zlý člověk

především závist

sám byl šikanován, nezájem rodičů o dítě,apod.

sám je šikanován, potřebuje si něco dokázat... nebo si myslí, když je tak vynikající (škola) a má úžasné rodiče, samé jedničky, že tomu nikdo nebude věřit... chce si dokázat nadvládu nad ostatními, nebo chce jen zaujmout, být ten vtipálek..

Sám má nějaké problémy, komplexy, závist...

snaha získání vyššího postavení ve skupině

Snaží se zviditelnit , léčí si komplexy.

spatna vychova ...

Tak asi ten, že se vytahuje je prostě jak se říká "větší pán" a dovoluje si na všechny.Nebo ho prostě nenávidí, tak ho šikanuje..Nebo nezapadne do kolektivu prostě, tak ho Ti lidé šikanují

Těžko říct, možná špatné zážitky z dětství,nebo se jemu samému nedostáva pozornost..řekla bych že to bude u každého jinak,ale myslím,že tak všeobecně je to nedostatkem lásky.

To nevím

to že si tím přijde zajímavejsí, silnejsí, problemy v rodine

vlastní frustrace anebo sosobn í zkušenost se šikanou

Vlastní komplexy

vlastní zamindrákovanost a závist

vynucení autority, pozornosti; dokázat sílu/připadat si silnější - utvrdit se; odplata/byl také šikanován (př.: nepřiměřeně trestané dítě rodičem/sourozenci)

z nudy, aby zamachroval

závist, dokázat si, že je lepší, silnější apod.

závist, dokazuje si tím, že je něco víc, snaží se tím zvednout si sebevědomí

závist, pýcha, machrování

závist,žárlivost

zřejmě má problémy sám se sebou a neumí je řešit

zvedá si sebevědomí na slabších

Zvýšení ega

zvyšování svého ega, vybíjení zlosti, problémy doma

žádný ospravedlňující důvod neexistuje

že má třeba v rodine nejaké problémi nebo je doma týrán

5. Jak si myslíte, že by měl být potrestán někdo, kdo ubližuje jinému?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano!

at si to odsedi treba pul roku

byt sikanovan

Cíleně asi nijak, ale myslím si, že ten psrávný trest by byl, kdyby sám poznal, jaké to je, když mu někdo ubližuje. Takže, aby se on sám stam obětí šikany.

dát mu deku

Domluvou. Někdy ten člověk, který šikanuje má na šikanu nárok.

hm, myslím že by se mu mělo hlavně jaksy psychycky promluvit do duše, a až poté by se mělo začít uvažovat o trestu.......

jedině smrtí

jít do vězení nebo do pasťáku

Lecit se...

měl by být politován a být v péči psychoterapeuta

Měl by někdo ubližovat i jemu.

Mělo by mu být hlavně důrazně a detailně vysvětleno proč by již šikanovat neměl. Poté až trestat.

mělo by se mu to vrátit

Mělo by se mu udělat to samé. Ale to není realné.

Na to se nedá jednoznačně odpovědět, myslím že každý případ je individuální, takže podle toho.

nápravpoiu pozitivní, prací pro společnost

Něco aby mu to po druhé nebylo dovoleno

Nejlepší trest by byl,kdyby si dotyčný/ná sám/sama vyzkoušel/a jaké to je,být šikanován.

nemám představu, protože tydle děti se často neleknou ničeho...

Nemyslím si,že by měl být nutně ihned trestán. Myslím,že by se s ním mělo promluvit,a zjistit proč to dělá,co mu chybí,nebo kdo případně ubližuje nebo ublížil jemu.

netuším..

Nevím

nevím

nevím

oko za oko zub za zub ;)

Oko za oko, zub za zub

Oko za oko, zub za zub

oko za oko, zub za zub

oko za oko, zub za zub

patřičně

podle duvodu

podle mě tak jak on ubližuje tomu druhému.To co dělal on tak aby se stalo i jemu aby věděl co to je za utrpení

podle toho jak mu ubližuje

podle toho v jakém prostředí šikanuje jestli ve škole,tak okamžité vyloučení ze školy apod. ale vždy určitě přes okresní správu sociálního zabezpečení

podle zákona

pokud by to bylo ve škole tak bych ho s té školy vyhodila ale pokud je to nekde jinde tak bud na policii a nebo jinak

Pokud je to ve škole, okamžité vyloučení. Pokud je již dospělí. Podmínka by mohla stačit.

pokud se jedná o žáka či studenta, určitě by měl vyloučen ze školy

pokutou

potřeboval by stejnou lekci

Rozhodně by měl pocítit to co on sám dělá druhému, aby věděl jaké to je

ruku do mlynku

Stejně

stejně jako ublizoval on

stejně oko za oko

Stejným způsobem

šikanující by se měl stát šikanovaným

Tak buď ho potrestat stejně, nebo ho někam zavřít do nějaký psychický léčebny nebo něco takovýho podobnýho..Třeba na 3 měsíce aby si to užil..

terapie u psychologa, verejne prace, napravne zarizeni

Těžko říct. Málokdy se na šikanu přijde, protože šikanovaný věc neřekne ze strachu a iniciátor šikany se chrání, aby se věc neprovalila.

tím, že to o něm ostatní budou vědět (po následném řešení situace)

to je hrozně těžké, rozhodně by měli mít Základní školy pravomoc přeřadit na jinou školu toho, který šikanoval

to je individuální

Trest nemusí vyřešit problém; potřeba odborníka

tvrdě

tvrdě

ublížení je ublížení, když nekoho na ulici zbiju, tak mě zavřou, když někdo někoho šikanuje, je to ubližování, stejné tresty,..

Udělat mu to samý!

Určitě, ale těžká otázka je jak....

Veřejně, aby se situace neopakovala. Hlavně o tom hovořit v médiích - lidé si mohou méně násilnou cestou uvědomit, že něco v jejich okolí není v pořádku.

vězení

vubec nevim, verejne prace

vyloučení ze školy, přeřazení do jiné, veřejně prospěšné práce, nápravné zařízení, podle surovosti, osobně jsem pro vězení pro mladistvé

Vyloučení ze školy, výpověď v zaměstnání, povinná léčba/terapie.

výrazné seznámení s trestním zákonem + trest adekvátní věku agresora dle TZ, dostatečně, aby si agresor uvědomil vlastní chybu, veřejná omluva oběti, společnost by si měla začít více uvědomovat závažnost takového jednání...a vnímat ho jako celospolečenský problém

Zabít

záleží na situaci

záleží na tom,jak ubližuje druhému...

záleží na závažnosti situace

Zveřejněn a exemplárně trestán v rámci platných norem.

6. Myslíte, že by se měly média více zajímat o problematiku šikany?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7070 %70 %  
nevím2020 %20 %  
ne1010 %10 %  

Graf

7. Jsem:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7474,75 %74 %  
Muž2525,25 %25 %  

Graf

8. Věk:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-183939,8 %39 %  
20-252222,45 %22 %  
18-201313,27 %13 %  
méně než 151212,24 %12 %  
25-401010,2 %10 %  
starší než 4022,04 %2 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Byli jste dokonce sami šikanováni?(Pokud ano, uveďte prosím zda to bylo fyzické nebo psychické napadávání anebo obojí.)

  • odpověď ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Setkali jste se někdy se šikanou?(pokud ano, kde?)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se někdy se šikanou?(pokud ano, kde?)

2. Byli jste dokonce sami šikanováni?(Pokud ano, uveďte prosím zda to bylo fyzické nebo psychické napadávání anebo obojí.)

3. Kdyby vás někdo obtěžoval - šikanoval a nebo týral, svěřili byste se někomu blízkému?

6. Myslíte, že by se měly média více zajímat o problematiku šikany?

7. Jsem:

8. Věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se někdy se šikanou?(pokud ano, kde?)

2. Byli jste dokonce sami šikanováni?(Pokud ano, uveďte prosím zda to bylo fyzické nebo psychické napadávání anebo obojí.)

3. Kdyby vás někdo obtěžoval - šikanoval a nebo týral, svěřili byste se někomu blízkému?

6. Myslíte, že by se měly média více zajímat o problematiku šikany?

7. Jsem:

8. Věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Konečný, A.Šikana (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://980.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.